Multa olis varmaan kentänyt laatta, jos joku olis kahvipöydässä alkanut tissejään kopeloimaan, sen verran huono olo on viime aikoina ollut.
No älä nyt tommosia mieti. Ei pidä lähteä mukaan tohon!Alkuperäinen kirjoittaja :/:Minä en siis ole edes tajunnut tehneeni väärin useita useita kertoja... olen imettänyt kahvipöydässä esim. syntymäpäivilläkin monen monta kertaa useiden ihmisten nähden. Yleensä harso oli kyllä niin, ettei siitä juurikaan vilkkunut, mutta varmaksi en muista onko harso ollut aina käytössä. Itselle niin normaali "automaattinen" toiminto, että en ole edes tajunnut tuollaista ajatella... Ehkä jopa vähän nolottaa nyt, kun ihmisten reaktio onkin tällainen...
LUONNOLLISUUS tarkoittaa sitä, että sitä tapahtuu luonnossa, on luontaista, sopii sille lajille jne... Ei sillä ole psyykkisten oireiden kanssa mitään tekemistä Ja kyllä, mun mielestä ihmiseltä on jäänyt jotain olennaista puuttumaan jos vauvan syömiset niin paljon ahdistaa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:ymmärrä nyt hyvä ihminen että se on luonnollista tottakai sulle ja vauvalle, mutta se kolmantena oleminen tilanteessa ei ole kaikille enää luonnollista. Toisille voi ollakin, mutta ei se tee heistä yhtään sen terveempää ihmistä. Ihan kun se olisi jotenkin sairasta ja väärin kokea tilanne hieman vieraaksi ja kiusalliseksi.
Oma imetys kylläkin oli minulle luonnollista, samoin ei mua ahdista imetyksen näkeminen missään marketissa vaikkapa ohimennen. Mutta se, että sinä tuot sen tilanteen keittiönpöytään. Miten ihmeessä minä nyt käsittelen ongelmani pois, otanko psykiatrille ajan vai mitä. Koska traumoja siitä tuskin jää, itse tilanne vaan ei ole kovin mukava minulle mitä jollekulle toiselle voi olla. Mitä sitten, kyllä siitä ylitse pääsee, mutta olen sitä mieltä että se on hieman ajattelematonta kuitenkin jos tietää että joku voi kiusaantua.
Eivät kaikki naiset halua synnytykseenkään mukaan mihinkään vaiheeseen, vaikka se on luonnollista toimintaa. Ei silloinkaan ongelmia käsketä käsittelemään minnekään kallonkutistajalle. Meitä on erilaisia. Mielipiteetkin saattaa muuttua omien lasten myötä, moni tuttu on jopa alkanut haaveilemaan kätilön ammatista kun on itse saanut lapsia. Vaan ennen sitä ajatus voi olla jopa todella kaukainen.
No voihan se ahdistunut ihminen mennä vessaan ilman mitään kysymystäkin. Tai voihan se jäädä kotiin alunperinkin.Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:No voi vaikka sanoa, että joo, mä meenkin käymään sit veskis, tai pihalla tai muuta, josta EHKÄ sensitiivinen ihminen lukee viestin, ja kun ahdistunut tulee vessasta tai pihalta, niin äiti onkin siirtynyt vaikka sinne sohvalle.Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:No mitä siihen voi sitten muka vastata, jos toinen kysyy, että voinko imettää tässä? Vastaako se ahdistunut ihminen, että joo et voi, mua ahistaa? Mun mielestä se kysyminen on yhtä tyhjän kanssa.
No tietenkin voi ahdistujakin lähteä paikalta, mutta jos itse tekee jotain sellaista, minkä tietää jakavan mielipiteitä, niin silloin kyllä mun mielestä on kohteliasta kysyä. Ehkä Kohtelias ahdistunut sanoo, et "joo, imetä vaan, mä meenkin käymään olohuoneen puolella".Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:Eli kysymys on yhtä kaikki, aivan turha. Minusta se ahdistujakin voi siirtyä pois ihan yhtä hyvin. Ihan tosi, en mäkään vaadi mun kavereita lopettamaan kiroilua, kun mä tulen paikalle, vaikka se on musta ahistavaa.Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:Siinä tapauksessa en tunne varmasti ihmistä tarpeeksi hyvin, joten menen sivummalle.Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:No mitä siihen voi sitten muka vastata, jos toinen kysyy, että voinko imettää tässä? Vastaako se ahdistunut ihminen, että joo et voi, mua ahistaa? Mun mielestä se kysyminen on yhtä tyhjän kanssa.
Yleensä jos hyvin tuntee ihmiset, tietää että vaivaantuuko ne asiasta.
Jaa, että sä pitäisit kaikki ahdistuneet ihmiset kotonaan, myös mt-potilaatkin?Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:No voihan se ahdistunut ihminen mennä vessaan ilman mitään kysymystäkin. Tai voihan se jäädä kotiin alunperinkin.Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:No voi vaikka sanoa, että joo, mä meenkin käymään sit veskis, tai pihalla tai muuta, josta EHKÄ sensitiivinen ihminen lukee viestin, ja kun ahdistunut tulee vessasta tai pihalta, niin äiti onkin siirtynyt vaikka sinne sohvalle.Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:No mitä siihen voi sitten muka vastata, jos toinen kysyy, että voinko imettää tässä? Vastaako se ahdistunut ihminen, että joo et voi, mua ahistaa? Mun mielestä se kysyminen on yhtä tyhjän kanssa.
no näiden kirjoitusten perusteella niin mitä ilmeisemmin...Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:Jaa, että sä pitäisit kaikki ahdistuneet ihmiset kotonaan, myös mt-potilaatkin?Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:No voihan se ahdistunut ihminen mennä vessaan ilman mitään kysymystäkin. Tai voihan se jäädä kotiin alunperinkin.Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:No voi vaikka sanoa, että joo, mä meenkin käymään sit veskis, tai pihalla tai muuta, josta EHKÄ sensitiivinen ihminen lukee viestin, ja kun ahdistunut tulee vessasta tai pihalta, niin äiti onkin siirtynyt vaikka sinne sohvalle.Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:No mitä siihen voi sitten muka vastata, jos toinen kysyy, että voinko imettää tässä? Vastaako se ahdistunut ihminen, että joo et voi, mua ahistaa? Mun mielestä se kysyminen on yhtä tyhjän kanssa.
Sun kanssa ei voi keskustella, se on sama kuin heittäis räkää paistinpannulle, ja toivoo, et lopputulos olis kanafilettä appelsiinikastikkeessa.Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:No voihan se ahdistunut ihminen mennä vessaan ilman mitään kysymystäkin. Tai voihan se jäädä kotiin alunperinkin.Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:No voi vaikka sanoa, että joo, mä meenkin käymään sit veskis, tai pihalla tai muuta, josta EHKÄ sensitiivinen ihminen lukee viestin, ja kun ahdistunut tulee vessasta tai pihalta, niin äiti onkin siirtynyt vaikka sinne sohvalle.Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:No mitä siihen voi sitten muka vastata, jos toinen kysyy, että voinko imettää tässä? Vastaako se ahdistunut ihminen, että joo et voi, mua ahistaa? Mun mielestä se kysyminen on yhtä tyhjän kanssa.
:/Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:no näiden kirjoitusten perusteella niin mitä ilmeisemmin...Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:Jaa, että sä pitäisit kaikki ahdistuneet ihmiset kotonaan, myös mt-potilaatkin?Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:No voihan se ahdistunut ihminen mennä vessaan ilman mitään kysymystäkin. Tai voihan se jäädä kotiin alunperinkin.Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:No voi vaikka sanoa, että joo, mä meenkin käymään sit veskis, tai pihalla tai muuta, josta EHKÄ sensitiivinen ihminen lukee viestin, ja kun ahdistunut tulee vessasta tai pihalta, niin äiti onkin siirtynyt vaikka sinne sohvalle.Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:No mitä siihen voi sitten muka vastata, jos toinen kysyy, että voinko imettää tässä? Vastaako se ahdistunut ihminen, että joo et voi, mua ahistaa? Mun mielestä se kysyminen on yhtä tyhjän kanssa.
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Sun kanssa ei voi keskustella, se on sama kuin heittäis räkää paistinpannulle, ja toivoo, et lopputulos olis kanafilettä appelsiinikastikkeessa.Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:No voihan se ahdistunut ihminen mennä vessaan ilman mitään kysymystäkin. Tai voihan se jäädä kotiin alunperinkin.Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:No voi vaikka sanoa, että joo, mä meenkin käymään sit veskis, tai pihalla tai muuta, josta EHKÄ sensitiivinen ihminen lukee viestin, ja kun ahdistunut tulee vessasta tai pihalta, niin äiti onkin siirtynyt vaikka sinne sohvalle.Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:No mitä siihen voi sitten muka vastata, jos toinen kysyy, että voinko imettää tässä? Vastaako se ahdistunut ihminen, että joo et voi, mua ahistaa? Mun mielestä se kysyminen on yhtä tyhjän kanssa.
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Sun kanssa ei voi keskustella, se on sama kuin heittäis räkää paistinpannulle, ja toivoo, et lopputulos olis kanafilettä appelsiinikastikkeessa.Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:No voihan se ahdistunut ihminen mennä vessaan ilman mitään kysymystäkin. Tai voihan se jäädä kotiin alunperinkin.Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:No voi vaikka sanoa, että joo, mä meenkin käymään sit veskis, tai pihalla tai muuta, josta EHKÄ sensitiivinen ihminen lukee viestin, ja kun ahdistunut tulee vessasta tai pihalta, niin äiti onkin siirtynyt vaikka sinne sohvalle.Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:No mitä siihen voi sitten muka vastata, jos toinen kysyy, että voinko imettää tässä? Vastaako se ahdistunut ihminen, että joo et voi, mua ahistaa? Mun mielestä se kysyminen on yhtä tyhjän kanssa.
No kyllä varmaan kannattaa, jos mieli menee pahaksi ja pitää joka asiasta loukkaantua. Tai ehkä kannattaa mennä hoitoon? Tai sitten tää ei ole edes iso asia, joten kannattaa varmaan antaa muiden vaan imettää ja olla ihan hiljaa omituisuudestaan, jos se ei kerran niin paljon vaivaa, et tajuis hakea apua siihen.Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:Jaa, että sä pitäisit kaikki ahdistuneet ihmiset kotonaan, myös mt-potilaatkin?Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:No voihan se ahdistunut ihminen mennä vessaan ilman mitään kysymystäkin. Tai voihan se jäädä kotiin alunperinkin.Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:No voi vaikka sanoa, että joo, mä meenkin käymään sit veskis, tai pihalla tai muuta, josta EHKÄ sensitiivinen ihminen lukee viestin, ja kun ahdistunut tulee vessasta tai pihalta, niin äiti onkin siirtynyt vaikka sinne sohvalle.Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:No mitä siihen voi sitten muka vastata, jos toinen kysyy, että voinko imettää tässä? Vastaako se ahdistunut ihminen, että joo et voi, mua ahistaa? Mun mielestä se kysyminen on yhtä tyhjän kanssa.
MIKSI SE AHDISTUNUT IHMINEN EI SITTEN VOI JOUSTAA JA OLLA KOHTELIAS JA ANTAA VAUVALLE JA ÄIDILLE TILAA? LÄHTEÄ POIS HETKEKSI JOS NIIN AHDISTAA??? Voi käydä vessassa, tupakalla, jotain. Miksi äidin pitäisi joustaa? Ja vieläpä omassa kodissaan... Huhhuh.Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Seksi on kyllä ihan luonnollista ollut myös keskiajalla, silloin on naitu emäntää koko pirtin kuullen, eikä kukaan oo pistänyt pahakseen. Samoin kuin se imetyskin, mitä täällä jo koluttiin ennemmin.Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Aika hakuammuntaa tämä seksin ja imetyksen vertaaminen toisiinsa. Ensinnäkin vauvan imeminen, eli syöminen on hengissäsäilymisen perustarve. Seksi ei, vaikka olisi kuinka luonnollinen asia. Ja luonnollinen asiahan seksi ei ole muuta kuin kahden ihmisen kesken, sanomattakin selvää ettei kahvipöydässä.Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Juu, ja koska SÄ haluat elää ja toimia jollakin lailla, niin SÄ teet niinkuin haluat, kysymättä kohteliaisuudesta lupaa, tai ymmärtämättä toisen vaivaantuneisuutta? On seksikin luonnollinen asia, mutta tuskin sekään sun mielestä olis mukavaa jos naapurin Pena ja Raija alkais kesken kaffihetken pöydän toisella puolella hässimään. Oishan ne voinut kohteliaisuudesta kysyä et sopiiko, ja siihen ois voinut vastata kyllä tai ei.
Ei kaikki ajattele samalla lailla kuin sä, eikä kaikkien tarvi olla niin helvetin itseriittoisia ja ymmärtää joka ainoaa luonnollista asiaa yhtä hyvin kuin sä. Mä kyllä ymmärrän, mutta tunnen sellaisia jotka eivät ymmärrä, ja hyväksyn sen ihan täysin.
Kyse on nyt vaan KOHTELIAISUUDESTA! :headwall: Että eikö sen tissin kanssa voi mennä jonnekin muualle imettämään, jos joku kahvipöydässä olija jostain syystä siitä ahdistuu? Tai ainakin kysyä, että sopiiko.
Niin sillonhan siitä vasta haloo tulee. Muuten sitä ei välttämättä huomaakaan.Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:No mitä siihen voi sitten muka vastata, jos toinen kysyy, että voinko imettää tässä? Vastaako se ahdistunut ihminen, että joo et voi, mua ahistaa? Mun mielestä se kysyminen on yhtä tyhjän kanssa.
No mä nyt ajattelin näitä asioita vähän pidemmälle kun perustelemalla luonnollisuuteen ja alkukantaisuuteen. Meillä nykypäivän ihmisillä kun on sosiaalisiakin taitoja sen luonnollisuuden rinnalla. Ymmärrämme mikä on luonnollista mutta tiedämme myös mitä on toisten kunnioittaminen ja huomioon ottaminen. Valitettavasti olen huomannut, että usein toisille tulee lastensaannin jälkeen sellainen käytöksen muutos, jolloin ajatellaan että mahtavana äiti-ihmisenä on oikeus tehdä mitä vaan luonnollista yhtään enää piittaamatta mitä muut mahtaa ajatella. Tälle ajatukselle toki löytyy jonkinlainen kannatusjoukkokin.Alkuperäinen kirjoittaja iitu:LUONNOLLISUUS tarkoittaa sitä, että sitä tapahtuu luonnossa, on luontaista, sopii sille lajille jne... Ei sillä ole psyykkisten oireiden kanssa mitään tekemistä Ja kyllä, mun mielestä ihmiseltä on jäänyt jotain olennaista puuttumaan jos vauvan syömiset niin paljon ahdistaa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:ymmärrä nyt hyvä ihminen että se on luonnollista tottakai sulle ja vauvalle, mutta se kolmantena oleminen tilanteessa ei ole kaikille enää luonnollista. Toisille voi ollakin, mutta ei se tee heistä yhtään sen terveempää ihmistä. Ihan kun se olisi jotenkin sairasta ja väärin kokea tilanne hieman vieraaksi ja kiusalliseksi.
Oma imetys kylläkin oli minulle luonnollista, samoin ei mua ahdista imetyksen näkeminen missään marketissa vaikkapa ohimennen. Mutta se, että sinä tuot sen tilanteen keittiönpöytään. Miten ihmeessä minä nyt käsittelen ongelmani pois, otanko psykiatrille ajan vai mitä. Koska traumoja siitä tuskin jää, itse tilanne vaan ei ole kovin mukava minulle mitä jollekulle toiselle voi olla. Mitä sitten, kyllä siitä ylitse pääsee, mutta olen sitä mieltä että se on hieman ajattelematonta kuitenkin jos tietää että joku voi kiusaantua.
Eivät kaikki naiset halua synnytykseenkään mukaan mihinkään vaiheeseen, vaikka se on luonnollista toimintaa. Ei silloinkaan ongelmia käsketä käsittelemään minnekään kallonkutistajalle. Meitä on erilaisia. Mielipiteetkin saattaa muuttua omien lasten myötä, moni tuttu on jopa alkanut haaveilemaan kätilön ammatista kun on itse saanut lapsia. Vaan ennen sitä ajatus voi olla jopa todella kaukainen.
Synnytys on luonnollisinta suorittaa yksityisesti; sekin on helposti havaittavissa ja historia vahvistaa tämän. Vaistot käskevät astumaan syrjemmälle.
Nykyään alan ymmärtää niitä imettäviä äitejä jotka itse eivät kehtaa imettää muiden edessä Täällä on aika kauheeta tekstiä vaikka lähes jokainen meistä on imettänyt edes jonkun aikaa.
Miksi aikuisten ihmisten oman pään sisällä kehittelemä "epämukavuus" jotenkin menisi lapsen ja äidin oikeuksien eteen? Äideillä on oikeus osallistua normaaliin elämään myös vauvan kanssa. Pitempään imettäneenä tiedän kuinka rajoittavaa on jos jossakin ei pysty imettämään. Silloin sinne ei voi mennä. Mitä enemmän imetyksestä tehdään sellainen likainen asia jota ei saisi muiden edessä tehdä, sitä huonompaan suuntaan mennään sekä äitien että lasten kannalta.
Tajuatko sä ite miten typerältä sä nyt kuulostat?Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:No kyllä varmaan kannattaa, jos mieli menee pahaksi ja pitää joka asiasta loukkaantua. Tai ehkä kannattaa mennä hoitoon? Tai sitten tää ei ole edes iso asia, joten kannattaa varmaan antaa muiden vaan imettää ja olla ihan hiljaa omituisuudestaan, jos se ei kerran niin paljon vaivaa, et tajuis hakea apua siihen.Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:Jaa, että sä pitäisit kaikki ahdistuneet ihmiset kotonaan, myös mt-potilaatkin?Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:No voihan se ahdistunut ihminen mennä vessaan ilman mitään kysymystäkin. Tai voihan se jäädä kotiin alunperinkin.Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:No voi vaikka sanoa, että joo, mä meenkin käymään sit veskis, tai pihalla tai muuta, josta EHKÄ sensitiivinen ihminen lukee viestin, ja kun ahdistunut tulee vessasta tai pihalta, niin äiti onkin siirtynyt vaikka sinne sohvalle.Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:No mitä siihen voi sitten muka vastata, jos toinen kysyy, että voinko imettää tässä? Vastaako se ahdistunut ihminen, että joo et voi, mua ahistaa? Mun mielestä se kysyminen on yhtä tyhjän kanssa.
Ei jumalauta sä oot sekaisin :headwall: :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:No kyllä varmaan kannattaa, jos mieli menee pahaksi ja pitää joka asiasta loukkaantua. Tai ehkä kannattaa mennä hoitoon? Tai sitten tää ei ole edes iso asia, joten kannattaa varmaan antaa muiden vaan imettää ja olla ihan hiljaa omituisuudestaan, jos se ei kerran niin paljon vaivaa, et tajuis hakea apua siihen.Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:Jaa, että sä pitäisit kaikki ahdistuneet ihmiset kotonaan, myös mt-potilaatkin?Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:No voihan se ahdistunut ihminen mennä vessaan ilman mitään kysymystäkin. Tai voihan se jäädä kotiin alunperinkin.Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:No voi vaikka sanoa, että joo, mä meenkin käymään sit veskis, tai pihalla tai muuta, josta EHKÄ sensitiivinen ihminen lukee viestin, ja kun ahdistunut tulee vessasta tai pihalta, niin äiti onkin siirtynyt vaikka sinne sohvalle.Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:No mitä siihen voi sitten muka vastata, jos toinen kysyy, että voinko imettää tässä? Vastaako se ahdistunut ihminen, että joo et voi, mua ahistaa? Mun mielestä se kysyminen on yhtä tyhjän kanssa.
Joo, kohtelias pitää olla.Alkuperäinen kirjoittaja Maira:Siis oikeestikko tää menee nyt loppujen lopuks siihen että nainen(tai ylipäätänsä ihminen ) joka ei kestä imetystä, synnytysjuttuja tms. on pahasti terapian tarpeessa?
Meillä on ollu tapana olla kohteliaita kun tulee vieraita, eikä olla ja mennä niinku aina kun kotona ollaan, tokkopa kukaan teidän miehistä makais kalsareiltaan sohvalla piereskelemässä kun juuri naapuriin muuttaneet Tiina ja Petteri tulee ekaa kertaa kylään, vaikka se mies saattais sitä normaalisti tehäkki? Kyse on ihan puhtaasti kohteliaisuudesta ja muitten huomioon ottamisesta.
Lue mun muutkin tekstit, näin olen myös asian ilmaissut.Alkuperäinen kirjoittaja iitu:MIKSI SE AHDISTUNUT IHMINEN EI SITTEN VOI JOUSTAA JA OLLA KOHTELIAS JA ANTAA VAUVALLE JA ÄIDILLE TILAA? LÄHTEÄ POIS HETKEKSI JOS NIIN AHDISTAA??? Voi käydä vessassa, tupakalla, jotain. Miksi äidin pitäisi joustaa? Ja vieläpä omassa kodissaan... Huhhuh.Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Seksi on kyllä ihan luonnollista ollut myös keskiajalla, silloin on naitu emäntää koko pirtin kuullen, eikä kukaan oo pistänyt pahakseen. Samoin kuin se imetyskin, mitä täällä jo koluttiin ennemmin.Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Aika hakuammuntaa tämä seksin ja imetyksen vertaaminen toisiinsa. Ensinnäkin vauvan imeminen, eli syöminen on hengissäsäilymisen perustarve. Seksi ei, vaikka olisi kuinka luonnollinen asia. Ja luonnollinen asiahan seksi ei ole muuta kuin kahden ihmisen kesken, sanomattakin selvää ettei kahvipöydässä.Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Juu, ja koska SÄ haluat elää ja toimia jollakin lailla, niin SÄ teet niinkuin haluat, kysymättä kohteliaisuudesta lupaa, tai ymmärtämättä toisen vaivaantuneisuutta? On seksikin luonnollinen asia, mutta tuskin sekään sun mielestä olis mukavaa jos naapurin Pena ja Raija alkais kesken kaffihetken pöydän toisella puolella hässimään. Oishan ne voinut kohteliaisuudesta kysyä et sopiiko, ja siihen ois voinut vastata kyllä tai ei.
Ei kaikki ajattele samalla lailla kuin sä, eikä kaikkien tarvi olla niin helvetin itseriittoisia ja ymmärtää joka ainoaa luonnollista asiaa yhtä hyvin kuin sä. Mä kyllä ymmärrän, mutta tunnen sellaisia jotka eivät ymmärrä, ja hyväksyn sen ihan täysin.
Kyse on nyt vaan KOHTELIAISUUDESTA! :headwall: Että eikö sen tissin kanssa voi mennä jonnekin muualle imettämään, jos joku kahvipöydässä olija jostain syystä siitä ahdistuu? Tai ainakin kysyä, että sopiiko.
Kohteliaisuudeksi riittänee se, että hoitaa imetyksen huomaamattomasti eikä ns läväytä tissiä tiskille...? Kotona saatan kulkea ilman liivejä ja joskus ilman paitaakin. Vieraiden edessä olen pukeutunut ja imetys hoituu suht koht huomaamattomasti. Se on sitä kohteliaisuutta ja tilannetajua.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No mä nyt ajattelin näitä asioita vähän pidemmälle kun perustelemalla luonnollisuuteen ja alkukantaisuuteen. Meillä nykypäivän ihmisillä kun on sosiaalisiakin taitoja sen luonnollisuuden rinnalla. Ymmärrämme mikä on luonnollista mutta tiedämme myös mitä on toisten kunnioittaminen ja huomioon ottaminen. Valitettavasti olen huomannut, että usein toisille tulee lastensaannin jälkeen sellainen käytöksen muutos, jolloin ajatellaan että mahtavana äiti-ihmisenä on oikeus tehdä mitä vaan luonnollista yhtään enää piittaamatta mitä muut mahtaa ajatella. Tälle ajatukselle toki löytyy jonkinlainen kannatusjoukkokin.