Imetän, vauva jo 11 kk. Olenko outo???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jannuliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Twisted:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Miekin haluisin tietää...:
Mitä se tarkoittaa, että tissit on kilpi?

Siis kilpi mitä vastaan? Siis miltä äiti piiloutuu jos imettää?

Tuolla se oli jo mainittukin. Äiti saa edes jotenkin, jollain tasolla tuntea olevansa tärkeä. Mies ei voi imettää ;).

Se, että se olisi sinulle ainoa keino tuntea olevasi tärkeä, ei todennäköisesti ole sitä muille. Aika huolestuttava ajatusmaailma sinulla.

Höpönpöpönpöppöö. Ison lapsen imetys on äidin riippuvaisuutta siihen lapseen, ei osata myöntää, että se kapaloikäinen osaa jo kävellä ja kiivetä kaapille. Pidetään sitä aina vaan vauvana.

Ravinnollisesti kait ei maidosta ole enää hyötyä yli 1v lapselle. Muuttuu kuulemma sokeriliemeksi koko maito ja esim. yöimetys on erittäin huonoksi hampaille. Eikös sitä läheisyyttä voi antaa jotenkin muutenkin? Toki jokainen saa minun puolestani imettää myös pidempään, mutta minä en juuri sen takia halua imettää yli 1 vuotiaita, koska siitä ei ravinnollista hyötyä ole.

Se on sellaista hyväksynnän tarvetta, kun opetetaan lapsi roikkumaan tississä, kukaan muu sitä harvemmin imettää kuin se äiti.

Opetetaan lapsi roikkumaan tississä?

Eikö imetys olekaan maailman luonnollisin asia...lapsen ruokkimista.

Mulla eivät imetetyt ole roikkuneet tississä. Pääsin omille menoilleni, baariinkin yms, vaikka imetin. Ei kukaan tississä roikkunut :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö juuri sanoi: kohta (nimensä) ottaa titi:
Siis onko täällä oikeasti näin outoa porukkaa??? Miten äidistä tulee hurahtanut, jos imettää pitkään? Tottakai se lapsi syö vuoden ikäisenä jo muutakin kuin tissiä. Meillä tissi on ainakin sellainen läheisyyden tankkausmuoto ja rauhoittumiskeino illalla.

Kyllä meilläkin laspi saa olla sylissä ihan niin paljon kuin haluaa, mutta me ei tarvita siihen tissiä väliin =).

Mutta mitä se haittaa, vaikka välillä saa rintaa.

Se on aivan turhaa. Koittakaa nyt kanavoida sitä rakkauttanne jotenkin muuten.
Sitten itketään, kun Janniliini on niin kiinni tisuliinissä, kun ensin helvetti itse tehdään se lapsi riippuvaiseksi siitä tissistä!

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö juuri sanoi: kohta (nimensä) ottaa titi:
Siis onko täällä oikeasti näin outoa porukkaa??? Miten äidistä tulee hurahtanut, jos imettää pitkään? Tottakai se lapsi syö vuoden ikäisenä jo muutakin kuin tissiä. Meillä tissi on ainakin sellainen läheisyyden tankkausmuoto ja rauhoittumiskeino illalla.

Ja kun mun mielestä 11 kk vauva ei ole vielä edes vanha eikä mikään taapero. Ihan normaalia on munkin mielestäni vielä tuon ikäistä imettää.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Ravinnollisesti kait ei maidosta ole enää hyötyä yli 1v lapselle. Muuttuu kuulemma sokeriliemeksi koko maito ja esim. yöimetys on erittäin huonoksi hampaille. Eikös sitä läheisyyttä voi antaa jotenkin muutenkin? Toki jokainen saa minun puolestani imettää myös pidempään, mutta minä en juuri sen takia halua imettää yli 1 vuotiaita, koska siitä ei ravinnollista hyötyä ole.

Se on kuin seinälle puhuisit, älä turhaan haaskaa aikaasi näihin puupäihin :D.
Aina kun vedetään tutkimustulokset esiin, tulee puuntakaa seitsemänvuotiasta imettävä mamma, joka kyllä kaivaa kassistaan ryppyisen paperilapun, jossa kerrotaan Intokiinassa tehdystä tutkimuksesta, jossa koulutielle lähtevää itseasiassa kuuluukin imettää :D.

Minusta taas outoja sellaiset äidit, joille jää tuo vauvavaihe tavallaan päälle. Ei osata irrottautua siitä lapsesta. Takerrutaan siihen ja mennään niiden tissien taakse piiloon.

Oletko sä tosissasi? :D
Ensinnäkään 11 kk ikäisestä ei todellakaan tarvitse vielä irrottautua mihinkään ja toisekseen miksi se korvike ja pullo olisi parempi vaihtoehto? Sehän se vallan luonnollista ja ison lapsen käyttäytymistä onkin.

Ap, imetin 1v 4 kk ja KYLLÄ kuulin erittäin paljon sitä "vieläkö sä imetät?, heitä jo pois" jne.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Se on sellaista hyväksynnän tarvetta, kun opetetaan lapsi roikkumaan tississä, kukaan muu sitä harvemmin imettää kuin se äiti.

Opetetaan lapsi roikkumaan tississä?

Eikö imetys olekaan maailman luonnollisin asia...lapsen ruokkimista.

Mulla eivät imetetyt ole roikkuneet tississä. Pääsin omille menoilleni, baariinkin yms, vaikka imetin. Ei kukaan tississä roikkunut :)

Sitähän se on, kun ensin totutetaan se lapsi siihen tissiin niin sitten voidaan muka marttyyrinä kauhistella, miten meidän Vesa se ei vaan päästä edes pissille äippää yksin, kun niin kiinni tissuliinussa on :headwall:.

Aina kun vedetään tutkimustulokset esiin, tulee puuntakaa seitsemänvuotiasta imettävä mamma, joka kyllä kaivaa kassistaan ryppyisen paperilapun, jossa kerrotaan Intokiinassa tehdystä tutkimuksesta, jossa koulutielle lähtevää itseasiassa kuuluukin imettää :D.

Mä en nyt ymmärrä, et mitä sä tulet tähän ketjuun vänkäämään jostain koululaisesta, jota imetetään :o ?? Kyseessä on alle vuoden ikäinen VAUVA.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Minusta taas outoja sellaiset äidit, joille jää tuo vauvavaihe tavallaan päälle. Ei osata irrottautua siitä lapsesta. Takerrutaan siihen ja mennään niiden tissien taakse piiloon.

Ensinnäkään 11 kk ikäisestä ei todellakaan tarvitse vielä irrottautua mihinkään ja toisekseen miksi se korvike ja pullo olisi parempi vaihtoehto? Sehän se vallan luonnollista ja ison lapsen käyttäytymistä onkin.

Ap, imetin 1v 4 kk ja KYLLÄ kuulin erittäin paljon sitä "vieläkö sä imetät?, heitä jo pois" jne.

Ei tarvita juu. Terve lapsi oppii juomaan mukista.

Hyihelkkari. Ihanaa, kun lapsi ihan osaa pyytää sitä mammin ruttuista tissiä! :x:x:x
Muistakaa kouluunilmoittautumisessakin mainita, että tulette välituntisin antamaan Marja-Jormalle hiukan tissipalaa.

Ihanaa, siinä taas (bilehileimetyssitooliikaa) korvikemutsi vauhdissa.

Alkuperäinen kirjoittaja juupeli:
Mä en nyt ymmärrä, et mitä sä tulet tähän ketjuun vänkäämään jostain koululaisesta, jota imetetään :o ?? Kyseessä on alle vuoden ikäinen VAUVA.

Tässä ketjussa ovat kirjoittaneet muutkin kuin ap! Tässä ovat kirjoittaneet myös vanhemman lapsen imettäjät.

Toisten mielestä ei ole mitään kummaa imettää kolme-tai neljävuotiasta.

Sitähän se on, kun ensin totutetaan se lapsi siihen tissiin niin sitten voidaan muka marttyyrinä kauhistella, miten meidän Vesa se ei vaan päästä edes pissille äippää yksin, kun niin kiinni tissuliinussa on :headwall:.

Mun ei oo tarvinnut tuollaisesta ruikuttaa....kukaan ei roikkunut tississä, pääsin aina vessaan/suihkuun (myös silloin, kun olin kahdestaan kotona kaksivuotiaan ja vastasyntyneen kanssa). Pääsin shoppailemaan, tapaamaan ystäviäni, jne. Ei imetys mun menemistä rajoittanut!

Oma lukunsa ovat toki ne ihmiset, jotka itse tekevät elämästään hiton hankalaa: ne eivät pääsekään vessaan, koska tykkäävät siitä, että voivat valittaa siitä, etteivät pääse vessaankaan ilman lasta :D

Et sitten sellaista tajua, että lapsi voi syödä sekä tissiä että mukista.

Outoa on myöskin olettaa, että suositusten mukaisesti imettävillä olisi kyse siitä, että äidillä jää vauvavaihe päälle, ei osata irroittautua lapsesta, jne :D

Vaikkei olisi imettänyt sen jälkeen kun vauva oli 4 viikkoa, voi vauvavaihe jäädä päälle: onhan näitä 3-4 v vaipoissa kulkevia, rattaissa istuvia tutinimijöitä joilla on iltaisin vielä tuttipullo käytössä.

Minä myös ihmettelen eikö tuo edellä mainittu ole vauvavaiheeseen takertumista. Itse imetin lasta 2 vuotiaaksi enkä näe siinä mitään ihmeellistä. Päinvastoin, yritin turvata maitoallergisen lapseni maidon saantia ja sillä oli lastenlääkärin täysi tuki. En tiedä miten pitkään olisin imettänyt jollei hän olisi allerginen, mutta lapsi ei itse halunnut luopua rinnasta enkä halunnut sellaista tärkeää asiaa häneltä riistää. Paitsi että jouduin näin lopulta tekemään, kun en enää jaksanut yöheräilyjä, mutta lapsi ymmärsi sitten jo itse kun hänelle perusteltiin asia.

kuules, niiden tutkimusten takana seisoo ihan maailman terveysjärjestö. yritä sä kaivaa edes se ryppynen paperilappu itse todisteeksi siitä, että se maidon koostumus muuttuu epäterveelliseksi. (maidon koostumus kyllä muuttuu, muttei suinkaan huonompaan suuntaan, vaan ainoastaan isommalle lapselle sopivammaksi.)

=) tulee mieleen pikkubritannian "bitty"... tähän ei voi kun sanoa, et computer says no.

Alkuperäinen kirjoittaja Viera:
Hyihelkkari. Ihanaa, kun lapsi ihan osaa pyytää sitä mammin ruttuista tissiä! :x:x:x
Muistakaa kouluunilmoittautumisessakin mainita, että tulette välituntisin antamaan Marja-Jormalle hiukan tissipalaa.

Ihanaa, siinä taas (bilehileimetyssitooliikaa) korvikemutsi vauhdissa.

Onhan se komiaa julistaa suureen ääneen satujumpassa, miten AarniUolevi ihan huutaa, että tittiä mamma, tittiä!

Siinä saa ihan tuntea olevansa varsinainen hieho.

Se lapsi ei tarvitse sitä tissiä enää mihinkään. Oletteko noin yksinkertaisia, ettette osaa osoittaa sille kersalle muulla tavalla läheisyyttä kuin imettämällä?

Tässä ketjussa ovat kirjoittaneet muutkin kuin ap! Tässä ovat kirjoittaneet myös vanhemman lapsen imettäjät.

Toisten mielestä ei ole mitään kummaa imettää kolme-tai neljävuotiasta.

3-4 -vuotias on sitten sun mielestä yhtä vanha kuin 7- tai 8-vuotias? Tais jäädä matikantunnitkin väliin :whistle:

Eikö se suositus ole vähintään 1 vuotiaaksi?

Minusta on oudompaa olla imettämättä vuoden ikään kuin imettää vuoden ikään sikäli mikäli maitoakin riittää... :whistle:

No itse ainakin turvasin allergisen lapsen ravinnonsaantia imettämällä pitkään. Maito ei muutu sokeriliemeksi ja tiedoksi että lapseni kävi juuri ensi kertaa hammashoitolassa ja omaa erittäin terveet ja somat hampaat vaikka imetin öisin 2 vuotta =)

Mun ei oo tarvinnut tuollaisesta ruikuttaa....kukaan ei roikkunut tississä, pääsin aina vessaan/suihkuun (myös silloin, kun olin kahdestaan kotona kaksivuotiaan ja vastasyntyneen kanssa). Pääsin shoppailemaan, tapaamaan ystäviäni, jne. Ei imetys mun menemistä rajoittanut!

Oma lukunsa ovat toki ne ihmiset, jotka itse tekevät elämästään hiton hankalaa: ne eivät pääsekään vessaan, koska tykkäävät siitä, että voivat valittaa siitä, etteivät pääse vessaankaan ilman lasta :D

Yleensä nämä ison lapsen imettäjät ovat juuri näitä marttyyreitä. Pädetään nyt edes sitten imettämällä, kun ei mitään muuta keinoa ole.

Se lapsi ei tarvitse sitä tissiä enää mihinkään. Oletteko noin yksinkertaisia, ettette osaa osoittaa sille kersalle muulla tavalla läheisyyttä kuin imettämällä?
[/quote]

Miksi ihmeessä 11 kk ikäiselle pitäisi mieluummin antaa korviketta kuin tissimaitoa? Mä en ehkä sinuna puhuis yksinkertaisuudesta mitään :D

Yhteistyössä