Imetätkö tai imetitkö julkisesti? miksi imetät tai miksi et?

• Viestiketjun aloittaja Imetyksestä
  • Ensimmäinen viesti
Iloinen Possu
Esikoisen kanssa en olisi mistään hinnasta imettänyt julkisesti koska se oli hankalaa jne. Imetin kuitenkin 13kk yhteensä. Kuopusta olen imettänyt melkein missä vaan. :)

Blue
Imetin, koska silloin kun lapseni oli nälkäinen niin hänen tuli saada ruokaa heti. Ja olen niin pöpökammoinen ettei tullut mieleenikään sulkeutua esim. vessaan imettämään (eri asia olivat siistit lastenhoitohuoneet jos sellainen oli tarjolla). En kuitenkaan heilunut missään koskaan tissi paljaana tai muuten paljastellut mahamakkaroita tms. vaan käytin aina imetyspaitoja ja lisäsuojana tarvittaessa harsoa.

harmaja
Imetin julkisestikin niin kauan kunnes tyttö alkoi kiinnostua liikaa ympäristöstä eikä syömisestä tullut mitään. Sen jälkeen on imetys tosiaan sujunut paremmin vaikkapa omassa autossa.

Jännä juttu että ennen kuin vauva syntyi, olisi ollut mielestäni tosi noloa, jos joku olis nähny tissini, mutta synnytyksen jälkeen mitä normaalein asia. Tosin enpä ole tissiäni tarkoituksella esitellyt ja harvoin sitä on näkynytkään. Imetyksessä tulee aika taitavaksi.

kahden äiti
Esikoista imetin 1v, kuopusta 2v. Molempien ollessa vauvoja (alle 1v) imetin missä tahansa, sitten tämän taaperon kanssa enemmänkin kotona, ei siksi että olisin sitä mitenkään hävennyt, vaan siinä vaiheessa imetyksiä oli vain muutama vuorokaudessa ja harvemmin osuttiin mihinkään kauppaan tms sellaiseen aikaan.

Blume
En, sillä...
a) en enää imetä
b) silloin kun imetin, minulla oli mahdollisuus tehdä se valinta, haluanko imettää julkisesti vai en. Julkisesti olisin tuntenut oloni epämukavaksi, siksi päätin imettää rauhassa.

Provoilet
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Provoilet:
Imetän lähes 2 veetä välillä julkisesti.
:D
En provoile.
Mä en ymmärrä mitä pahaa on lapsen imettämisessä? Länsimaissa siitä on tehty jotenkin kieroutunutta.
Juuuuuh :D ei vauvan imettämisessä mitään pahaa oo. Alle puolivuotiaan julkinen imetys syrjäisessä paikassa on ok. Yli 1v imetys varsinkin julkisesti on nätisti sanottuna turhaa.

En provoile.
Mä en ymmärrä mitä pahaa on lapsen imettämisessä? Länsimaissa siitä on tehty jotenkin kieroutunutta.
Juuuuuh :D ei vauvan imettämisessä mitään pahaa oo. Alle puolivuotiaan julkinen imetys syrjäisessä paikassa on ok. Yli 1v imetys varsinkin julkisesti on nätisti sanottuna turhaa.
Sano se muksulle joka alkaa junassa kinuta tissiä. Kyllä mä mielummin annan väsyneelle lapselle rintaa kun laitan hänet potkimaan ja raivoamaan sylissäni.
Imettäminen on luonnollista, joten en pidäsitä turhana missään yhteydessä.

ääni sivusta
En provoile.
Sano se muksulle joka alkaa junassa kinuta tissiä. Kyllä mä mielummin annan väsyneelle lapselle rintaa kun laitan hänet potkimaan ja raivoamaan sylissäni.
Imettäminen on luonnollista, joten en pidäsitä turhana missään yhteydessä.
jos vieroittaa ajoissa, niin säästyy tuommosilta kinuamisilta. vauvan imetys on luonnollista, mutta ei 2v imetys.

Alkuperäinen kirjoittaja ääni sivusta:
jos vieroittaa ajoissa, niin säästyy tuommosilta kinuamisilta. vauvan imetys on luonnollista, mutta ei 2v imetys.
Taitaa nyt sivuäänellä olla hieman vinksahtanut kuva luonnollisuudesta. Kyllä vaa 2-vuotias ihmislapsi tissillä on luonnollista. Ihmisen luonnollinen vieroitusikä on n 2½-7 vuotta. Luonnotonta on vieroittaa vauva ja törkätä lehmän maitoa tilalle.

Alkuperäinen kirjoittaja HUHUU ninaTT :
Alkuperäinen kirjoittaja HUHUU ninaTT :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Niin lapseni on nyt 1v1kk. Aion imettää häntä todennäköisesti niinkauan kun hän tissillä viihtyy, toivottavasti n 3-vuotiaaksi.
3-vuotiaaksi! voi lapsi raukan hampaita.
ajattele lapsesi hampaita!!!
!
Juu, kyllä mä kiitos ajattelen lapseni hampaita. Ajattelen tosin myös hänen aivojansa, verisuoniansa, luustoa, lihaksia, silmiä, ja koko kokonaisuutta.

Aikamoinen tunnustus
En provoile.
En ehi enkä jaksa nyt lukea koko ketjua, mutta tuskinpa muut vastaajat imettää pari vuotiasta julkisesti. Jos imettääkin niin pitävät sen omana tietonaan. =)

Molempia lapsia ole imettänyt julkisesti sillon kun lapsen on ollut nälkä.
Esikoinen lopetti tissittelyn itsellään reilu 1 vuotiaana, kuopusta olen ajatellut imettää niin kauan kun hän tissiä haluaa, ehkäpä sopiva lopetus ikä voisi olla siinä 2 vuoden paikkeilla. Katsotaan miltä homma näyttää sitten myöhemin.

Ja mitä tulee lapsen hampaisiin, niin kyllähän ne hampaat nyt voi pestä tissittelyn jälkeen siinä missä muunkin ruoan jälkeen (illalla). Miten se tissimaito olisi ratkaisevasti pahempaa hampaille kun muu ruoka/juoma?

Alkuperäinen kirjoittaja Aikamoinen tunnustus:
En provoile.
En ehi enkä jaksa nyt lukea koko ketjua, mutta tuskinpa muut vastaajat imettää pari vuotiasta julkisesti. Jos imettääkin niin pitävät sen omana tietonaan. =)
Mulla ei vielä ole kaksivuotiasta mutta n9 kk päästä minäkin varmaan aika ajoittain imetän kaksivuotiasta julkisesti :) Ja kerron imetystaipaleestamme monelle ihmiselle.

Aion säväyttää ja imettää kolmevuotiastakin jos hän sitä silloin vielä haluaa. Ja neljävuotiasta :xmas: Enkä edes provoile!

Blume
uu, kyllä mä kiitos ajattelen lapseni hampaita. Ajattelen tosin myös hänen aivojansa, verisuoniansa, luustoa, lihaksia, silmiä, ja koko kokonaisuutta.
Minua ei ole koskaan imetetty päivääkään ja koen olevani ihan terve ja fiksu ihminen. Ja verikin kiertää.

En toki kiellä, etteikö olisi hyvä edistää hyvinvointia tällä tavoin, mikäli mahdollista. Mutta tulee meitä hengittäviä ja ajattelevia ihmisiä ilman äidinmaitoakin. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Blume:
uu, kyllä mä kiitos ajattelen lapseni hampaita. Ajattelen tosin myös hänen aivojansa, verisuoniansa, luustoa, lihaksia, silmiä, ja koko kokonaisuutta.
Minua ei ole koskaan imetetty päivääkään ja koen olevani ihan terve ja fiksu ihminen. Ja verikin kiertää.

En toki kiellä, etteikö olisi hyvä edistää hyvinvointia tällä tavoin, mikäli mahdollista. Mutta tulee meitä hengittäviä ja ajattelevia ihmisiä ilman äidinmaitoakin. :D
Juu voi tulla :) Mutta ei se maito ole pahaksikaan, vaa ihan hyväksi. Eli miksen imettäisi pitkään?

Blume
Juu voi tulla :) Mutta ei se maito ole pahaksikaan, vaa ihan hyväksi. Eli miksen imettäisi pitkään?
Nimenomaan, miksipä et. :D
Epäilen, onko yhtäkään pätevää tutkimusta, joka jollain tapaa puhuisi (pitkään) imettämistä vastaan. Päinvastoin. Ja upeaa jos ja kun siihen on mahdollisuus. Hyvähyvä. =)

Kunhan vain halusin sanoa, että ihmisiä sitä ollaan silti. :snotty:

zz
Alkuperäinen kirjoittaja Aikamoinen tunnustus:
En provoile.
Mulla ei vielä ole kaksivuotiasta mutta n9 kk päästä minäkin varmaan aika ajoittain imetän kaksivuotiasta julkisesti :) Ja kerron imetystaipaleestamme monelle ihmiselle.

Aion säväyttää ja imettää kolmevuotiastakin jos hän sitä silloin vielä haluaa. Ja neljävuotiasta :xmas: Enkä edes provoile!
entäs 7-vuotiasta?

Yhteistyössä