Imetätkö tai imetitkö julkisesti? miksi imetät tai miksi et?

• Viestiketjun aloittaja Imetyksestä
  • Ensimmäinen viesti
eii..
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja inkkukinkku:
Imetin 6kk täysimetyksellä, joten pakostakin oltiin julkisilla paikoilla lapsen nälän yllättäessä. Eli imetin siellä, missä milloinkin oltiin ruoka-aikana. En toki tissit paljaana, vaan yleensä "vaivihkaa"paidan alta, harso suojana, ettei ärsytä muita. Ärsyttää kyllä kieltämättä välillä julkisuudessa puheena ollut, kahviloiden imetyskielto...hankaloitta tod.paljon äitejä jotka haluavat imettää, varsinkin jos yrittää täysimetyksellä vautsvaa pitää.
Yhdysvalloissa muuten imetys on turvattu lailla; siellä, missä äiti saa lapsensakanssa kulkea, saahän myös imettää vaikka paikka olis kuin julkinen :) Tällanen pitäis ilmeisesti saada suomeenkin ku asioista tehdään niin vaikeita |O Pitäis olla itsestään selvä asia, että lapsi ruokitaan ku lapsella on nälkä. Ja että lapsi ansaitsee parasta.
Hei, mistä ton tietää jos jossain kahvilas tms. on imetyskielto? Voi elämän kuustoista, ku se imetys on muutenki nolostumista aiheuttaa julkisesti minulla, niin sitten se vielä puuttuis, kun yritän hyvää hyvyyttäni mennä pois muiden silmien alta vaikka kahvilan nurkkaan imettään, ni sitte joku kahvilanpitäjä tulis jäkättämään ettei täällä saa imettää! Muuttaisin varmaan pois paikkakunnalta!

Ja sitten vielä valtiovalta kehtaa toivoa että suomeen syntyis enemmän kakaroita. voi hemmetin perhana !!

Tasku Venus
Mä olen itse vähän arka ton julki-imetyksen suhteen. Just niiden ihmisten takia jotka kokee että se olis jotenkin epänormaalia imettää missä vaan. Mun oma maalaisjärki taas sanoo että tottakai lasta saa imettää just tasan siinä kun se sitä tarvii. Esim. kerran imetin vessassa, ja teki jotenkin niin pahaa mun vauvan puolesta että muiden ihmisten takia se joutuu syömään haisevassa vessassa. :'( Kuitenkin niin luonnollinen asia kuin imettäminenkin on.

Alkuperäinen kirjoittaja zarian:
Alkuperäinen kirjoittaja Musupulla:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Eemin äiti-87:
Ei oo mitään syyt miksen imettäs julkisest. Aion imettää niin kauan ku poika 2v haluu. Täysimetin 8kk. :heart:
2v julki-imetys ei oo normaalia.
Mä oon myös sitä mieltä, että 2-vuotiaan ei ole pakko saada tissiä kesken kauppareissun. Hän syö jo muutakin.
Joo peesi tähän, mutta vauvaa kyllä julki-imetän... On niin helppoa :D
Jokaisel saa tietyst olla oma mielipide täst asiast. :) Mun mielest täysin normaalii ja luonnollist. Imetän niin lapsentahtisest ku mahdollist, joten yleensä poika saa tissii siel mis millonki haluu. :)

Imetin julkisesti, toki yritin istua vähän sivummalla tms. Välillä oli hankaluuksia kun tyttö ei suostunut syömään sylissä vaan piti päästä makuulle.

Vessaan en mennyt lasta ruokkimaan, en minäkään syö vessassa.

Olen imettänyt julkisesti jokaista muksuani tarvittaessa. Imetän koska se on luonnollinen tapa ruokkia lasta. Toki tiedän että moni katsoo kieroon kun imetän yhä julkisesti "isoa poikaa". Mutta jos hänelle iskee jano yleisellä paikalla niin en jaksa välittää muiden mielipiteistä.

vieras
Olen imettänyt julkisesti ja tulen imettämään mikäli tarve vaatii. Olen imettänyt mm. kauppakeskuksessa, kirkossa, puiston penkillä, missä sitten on vauvan nälkä tullut. Imetys on maailman LUONNOLLISIN aasia. Toki olen yrittänyt tehdä sen huomaamatta, mutta eihän siitä vauvan maiskutuksesta voi kukaan erehtyä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja inkkukinkku:
Imetin 6kk täysimetyksellä, joten pakostakin oltiin julkisilla paikoilla lapsen nälän yllättäessä. Eli imetin siellä, missä milloinkin oltiin ruoka-aikana. En toki tissit paljaana, vaan yleensä "vaivihkaa"paidan alta, harso suojana, ettei ärsytä muita. Ärsyttää kyllä kieltämättä välillä julkisuudessa puheena ollut, kahviloiden imetyskielto...hankaloitta tod.paljon äitejä jotka haluavat imettää, varsinkin jos yrittää täysimetyksellä vauvaa pitää.

Kaikki eivät pidä siitä että imetetään julkisesti(enkä puhu mitään siitä että näkyykö jotain tai ei)
Niinhän se menee. Itsekin törmään päivittäin kylillä liikkuessa sellaisiin asioihin joita en välittäisi nähdä tai kuulla. Onneksi olen aika taitava kääntämään katseeni toiseen suuntaan ja sulkemaan korvani asioilta jotka ei miellytä (mikäli ne siis ei aiheuta kenellekään mitään vaaraa). Samaa taitoa toivoisin myös niille jotka eivät pidä julki-imetyksestä. =)

Itse olen julki-imettänyt kumpaakin lastani ja tulen tekemään sitä mahdollisten seuraavienkin kohdalla jos vain onnistuu. Hoidan kyllä homman piilossa katseilta ettei tarvi sitä pelästyä ja jos jotain vaivaa pelkkä ajatus siiitä että vauvaa imetetään niin - se nyt on sitten sen ihmisen oma ongelma. Isompaa vauvaa tai lasta joka jo syö ja juo muutakin en rupea julkisesti imettämään.

Miannamammma
Imetin julkisesti lähemmäs 1v ikään asti, sitten enää kodinsuojissa/kavereilla tms. paikoissa, mutta en enää julkisesti sanan varsinaisessa merkityksessä. Mulla on aina ollut suojana imetysvaatteet/harsot/moolemmat, ja yleensä ietän rauhallisessa paikassa, mutta joskus ihan ravintolapöydässäkin olen imettänyt. Mun mielestä on tosi kummallista että imetyksestä vouhkataan, mutta alkoholia nauttineet (miehet ja naiset) sa kyllä kuseksia paikkaan jos toiseen, ilman sen suurempaa vouhkaamista. Kerran olen kyllä tälläiselle kusiaiselle huomauttanut tiukkaan sävyyn kun kusi silloisen kaupunkiasuntomme portille ja satuin paikalle. Nykyään onnekis asutaa sivummalla.

En imettänyt julkisesti.
Imetys oli mulle todella vaikeeta; maitoa tuli koko ajan liian vähän ja ihan kotioloissakin piti antaa imetyksen yhteydessä lisämaitoa pullosta.
Liian suuri show mulle jossain kauppakeskuksessa tms. - ensin imettää ja sit etsiä tuttelin lämmityspaikka ja jatkaa siellä.
Esikoisen kanssa jaksoin paremmin tätä veivausta; kuopuksen kohdalla imetys jäi ihan pariin kuukauteen ylipäänsä.

Minttu
Esikoista en imettänyt julkisesti ja muutaman kerran imetin vessassa ja se hävettää näin jälkeenpäin. Kuopusta olen imettänyt julkisestikin mutta en ihan vilkkaimmissa paikoissa, aika usein autossa kun siinä saa rauhassa olla ja usein just siellä on vauva ollut nälissään kun ollaan reissussa oltu. Nyt tein yhden poikkeuksen kun Särkänniemessä oli todella ruuhkaista ja ainoa istumapaikka oli yhden jonon vieressä niin annoin pulloa. Oli sellainen olo että olis ollut liikaa silmäpareja tuijottamassa. Seisaallaan en pysty imettämään. On kyllä saanut lisämaitoa muutenkin.

Miia
Esikoisen kanssa oli pakko imettää julkisilla paikoilla kun pullosta ei suostunut juomaan. Tympäsee kun jotku kehtaa valittaa kun julkisilla paikoilla imetetään mutta kaikilla ei oo mahollista valikoija imettääkö vai ei...

hmm
Alkuperäinen kirjoittaja zarian:
Alkuperäinen kirjoittaja Musupulla:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei oo mitään syyt miksen imettäs julkisest. Aion imettää niin kauan ku poika 2v haluu. Täysimetin 8kk. :heart:
2v julki-imetys ei oo normaalia.
Mä oon myös sitä mieltä, että 2-vuotiaan ei ole pakko saada tissiä kesken kauppareissun. Hän syö jo muutakin.
Joo peesi tähän, mutta vauvaa kyllä julki-imetän... On niin helppoa :D
Jokaisel saa tietyst olla oma mielipide täst asiast. :) Mun mielest täysin normaalii ja luonnollist. Imetän niin lapsentahtisest ku mahdollist, joten yleensä poika saa tissii siel mis millonki haluu. :)
imettäisitkö lastas vaikka 8v asti jos lapsi niin haluais?

Imetin julkisestikin ja siis siksi imetin, että se oli vauvalle hyväksi (jokaista lasta imetin niin kauan kun maitoa riitti, viimesimmän kohdalla piti itse päättää lopettaa, kun poitsu oli silloin 2v5kk ja maitoa vaan olisi tullut ja tullut)... :D

Yhteistyössä