Imetätkö tai imetitkö julkisesti? miksi imetät tai miksi et?

• Viestiketjun aloittaja Imetyksestä
  • Ensimmäinen viesti
ja taas tämä sanoisinko hiukan huvittava keskustelu näytelläänkö imetettäessä rintoja. Kyllä sitä rintaa ja paljasta pintaa näkee enemmän joidenkin pukeutumisessa, syvään uurretut kaula-aukot, napa paljaana ja peppuvako paistaen. kun se nänni on vauvan suussa ja imettäjä sen äkkiä sinne löytää niin ei siinä juuri sen enempää näy kuin joissakin topeissa

Boogy
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
imetän julkisesti.mut en ihan silleen et kaikki näkee,vaan otan huivia eteen etc.esikoisen kohdalla en halunnut imettää julkisesti ja hermoilin koko asiaa mut toisen kohdalla otin asiat vähän rennommin
Näin minäkin....korvikemaitoa myös testattu reissuilla mutta vauvan maha meni sekaisin ja ihoon tuli näppyjä...joten ei korvikkeelle.

nokko
Imetän julkisesti oikeastaan missä vaan, koska olen aina liikkunut paljon vauvojenkin kanssa. Mitään harsoja en ole viritellyt, mutta hyvillä imetyspaidoilla imetys on kyllä varsin huomaamatointa ilman niitäkin. Usein on tullut ihmisiä ihastelemaan vauvaa kesken imetyksen ja vasta kun olen sanonut, että naamaa ei nyt oikein näe, kun on ruokailu kesken, niin asia on huomattu.

Mielestäni imetyksen yksi suurista eduista on juuri se, että eväät kulkevat aina mukana hygieenisesti, sopivan lämpöisinä ja ne saa esille parissa sekunnissa. Ei tarvitse vauvan huutaa turhaa edes kassajonossa.

v
Kahta olen imettänyt mutta vain makuulla, runsaan maidon tulon vuoksi ja vauvan ilmavaivojen. Julki imetystä en muuten karsasta. Tuttipullosta en ole syöttänyt ketään, vaan imetyspaikat on pitäny miettiä etukäteen makuuasennon takia.

mattonen
Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Imetän julkisesti. Mulle on ihan sama missä imetän. Imetän juuri silloin kun siihen tulee tarve.
En esittele tissejäni julkisesti . Sitä paitsi samaa nahkaa se on kuin käsivarsissakin.. =)
9kk on neiti.
vähän sama, lapsia on neljä, en mitenkään voisi pyörittää tätä arkea jos en julkisesti voisi imettää. Esim. tänään isommilla uimakoulu jonne heidän vein ja menin kahden pienimmän kanssa kauppaan ruokaostoksille. Ei (meidän) vauvat toimi niin, että ruokin ennen lähtöä ja sitten taas kotona, vauvoilla nälkä silloin kun on. Imetän siellä missä olen, mutta yritän tehdä sen suhteellisen huomaamattomasti (suhteellisella tarkoitan sitä, etten raivoisti yritä peitellä mutta silleen miten helposti käy), olen imettänyt myös kaupassa, vauva rintarepussa kassajonossa... mutta eipä siitä juuri mitään mihinkään näy, rättiä vähän eteen ja imetyspaita päällä.

Jos jotain se hirveästi haittaa niin aivan sama. En käy ravintoilaissa tai kirkossa tms. missä se voisi jotain erityisen paljon häiritä, eikä meillä käy mitään hienoja vieraita, joiden takia pitäisi poistua.

Jos vauvani söisi neljän tunnin välein, voisin ollakin "ei julkisesti imettävä" mutta ison perheen kanssa ja varsinkin kun vauva on sellainen "vähän väliä rinnalla" niin näillä mennään.

En todellakaan imettänyt vessassa tai varannut lastenhoitohuonetta sen takia. Miksi ihmeessä olisin. Max 15 minsan pikahuikathan pystyi tekemään kahvilassa, puistonpenkillä, autossa, ihan missä tahansa. Ei siinä edes mitään verhoiluja tarvinnut tehdä, harva ihminen edes ruokailua huomaa, kun siitä ei tee mitään ihme esiintymistä.

s
Tottakai imetin julkisesti. Eikä edes haitannut, vaikka ei ollut mitään huivia tai harsoa minkä suojassa imettää. Sama mulle, jos joku siitä vaivaantui, mun vauvan etu kaikkein tärkein :)

Ilman muuta julki-imetän. Mieluiten laitan imetyspaidan päälle jos lähden vauvan kanssa ulos. Huiveja en käytä. Ihan ravintolan pöydässäkin olen imettänyt samalla kun ollaan kavereiden kanssa syöty. Vihaista katsetta voi tulla missä vaan vaikka tissistä ei vilaustakaan näy, mutta omapahan on ongelmansa sitten. Ei kävis mielessäkään vessaan mennä imettämään tai rajoittaa menemisiä sen takia että jotakuta yököttää. Menkööt itse sitten muualle, ei kukaan pakota kattelemaan.
Joku puhui kahviloista joissa imetyskielto! :eek: Missä muka ei saa imettää? Esim. Helsingissä? Tietääks joku? Kehtaaks joku kieltää? Tekis mieli mennä ihan "kiusallaan" just sinne.

Olen imettänyt molempia lapsiani siellä missä nälkä on sattunut iskemään. Esikoista imetin 1v7kk:n ikäiseksi ja tätä 1v1kk:n ikäistä kuopusta imetän edelleen. Imetyspaita mulla useasti on päällä, ei harsoja.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja inkkukinkku:
Imetin 6kk täysimetyksellä, joten pakostakin oltiin julkisilla paikoilla lapsen nälän yllättäessä. Eli imetin siellä, missä milloinkin oltiin ruoka-aikana. En toki tissit paljaana, vaan yleensä "vaivihkaa"paidan alta, harso suojana, ettei ärsytä muita. Ärsyttää kyllä kieltämättä välillä julkisuudessa puheena ollut, kahviloiden imetyskielto...hankaloitta tod.paljon äitejä jotka haluavat imettää, varsinkin jos yrittää täysimetyksellä vautsvaa pitää.
Yhdysvalloissa muuten imetys on turvattu lailla; siellä, missä äiti saa lapsensakanssa kulkea, saahän myös imettää vaikka paikka olis kuin julkinen :) Tällanen pitäis ilmeisesti saada suomeenkin ku asioista tehdään niin vaikeita |O Pitäis olla itsestään selvä asia, että lapsi ruokitaan ku lapsella on nälkä. Ja että lapsi ansaitsee parasta.
Siis onko jossain tollasia imetyskieltoja?! :eek:

tissipapu
Alkuperäinen kirjoittaja enenenen:
eiiiiiiiiii. imetys hommat kuuluu hoitaa kotona, ja muualla ruokitaan korvikkeella.
Ohhoh. No ei vauvan "kuulu" saada mitään toiseksi parempaa vaihtoehtoa ihmisten ilmoilla. Mutta jos imettäminen tuntuu epämukavalta muualla kuin kotona, niin minkäs sille sitten voi.

Olen imettänyt ihan kaikkialla missä olen vauvan kanssa liikkunut. Harsoja tms näkösuojia ei vauva sietänyt, rauhattomissa paikoissa käännyin seinään päin tms.

imetin aina siellä missä olin kun lapsillani oli nälkä. myös esim paikallisjunassa, kaupassa jne.

olin lomalla italiassa ja maa on katolinen ja imetys ei ole julkisesti sopivaa. imetin kuitenkin rannalla ym. mutta ravintoloista oli pakko lähteä imetyksen ajaksi jonnekin kadun varren penkille ja siellä katsottiin kyllä erittäin pitkään ja vihaisestikin.

Alkuperäinen kirjoittaja Musupulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Eemin äiti-87:
Ei oo mitään syyt miksen imettäs julkisest. Aion imettää niin kauan ku poika 2v haluu. Täysimetin 8kk. :heart:
2v julki-imetys ei oo normaalia.
Mä oon myös sitä mieltä, että 2-vuotiaan ei ole pakko saada tissiä kesken kauppareissun. Hän syö jo muutakin.
Joo peesi tähän, mutta vauvaa kyllä julki-imetän... On niin helppoa :D

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Niin lapseni on nyt 1v1kk. Aion imettää häntä todennäköisesti niinkauan kun hän tissillä viihtyy, toivottavasti n 3-vuotiaaksi.
3-vuotiaaksi! voi lapsi raukan hampaita.
Mitä hampaille mahtaa tapahtua imetyksen myötä? :xmas: Mua on muuten imetetty n. 3-vuotiaaksi ja hampaat ovat priimakunnossa, ei yhtään reikää tähän mennessä.

Yhteistyössä