Imetätkö tai imetitkö julkisesti? miksi imetät tai miksi et?

• Viestiketjun aloittaja Imetyksestä
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Imetin, koska vauvani olivat täysimetyksellä 5-6kk ja senkin jälkeen saivat maidon suoraan rinnasta, vain vettä annettiin pullosta soseen päälle kunnes siirtyivät lehmänmaitoon noin vuoden iässä. Paha se on kieltää nälkäiseltä lapselta ruoka, enkä minä olisi sitä ekaa puolta vuotta viitsinyt kotiinkaan linnoittautua. En myöskään olisi kestänyt niin aikataulutettua elämää että imetysaikaan olisi pitänyt olla aina kotona.

Olen siis imettänyt kahta lastani niin kahviloissa, puistonpenkillä, julkisissa liikennevälineissä kuin monessa muussakin paikassa.

Imettäisin ihan mielelläni julkisellakin paikalla jos vain ukkeli malttaisi syödä :D Ikää kun tuli 3kk, niin ei ole onnistunut imetys edes kotisohvalla aina, vaan on täytynyt mennä makuuhuoneen hämärään imettämään. Maailma on niin mielenkiintoinen paikka ettei hetkeksikään voi katsetta siitä kääntää... Ollaan sit kaupungilla ruokailtu lastenhoitohuoneissa ym suojaisissa paikoissa. Poju nyt yli 7kk ja korvikkeita ei olla tarvittu, edelleen lähes täysimetyksellä kun kiinteet uppoo niin laiskasti. :heart:

Mä en muuten ymmärrä muutenkaan tätä julkista imetysongelmaa... mua ainakin katukuvassa häiritsee juopot ja muut rettelöijät, kaduille ulostajat :$, teinikiroilijat ym p....n puhujat. Imettävät äidit yleensä ovat ihan hiljaa ja usein syrjässä suurimmista ihmisvirroista, kellään luulis olevan aihetta tykätä kyttyrää julkisesta imetyksestä.

unikuu108
imetin ja imetän. mä en näe siinä mitään hävettävää. pitäähän sen lapsen saada ruokaa kaupassa, ravintolassa tai puistossakin.
esikoista vuoden ikään asti ja tätä seuraavaan toivon imettäväni myös sinne asti.

muoks
mut mull oli aina harso siinä edessä. en siis rinnat paljaana hillunut. ja imetyspaidat(varsinkin boobin ja glamourmomin) on käteviä.

No jos julki-imetyksellä tarkotetaan sitä, et mennään keskelle kauppakeskusta vauva kainalossa seisomaan ja vedetään tissit paljaaksi ja nänni suuhun niin en. Mutta olen minä imettänyt esim. yleisissä vessoissa, lastenhoitopaikassa, junassa, kahvilassa, puiston penkillä, leikkipuistossa jne. Huivin olen laittanut vauvan rauhaksi ja näkösuojaksi. =)

Mari
Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Imetän julkisesti. Mulle on ihan sama missä imetän. Imetän juuri silloin kun siihen tulee tarve.
En esittele tissejäni julkisesti . Sitä paitsi samaa nahkaa se on kuin käsivarsissakin.. =)
9kk on neiti.
En imettänyt enkä harrasta seksiäkään aina kun siihen sattuu tarve tulemaan enkä tee monia muitakaan asioita aina heti kun tarve tulee vaikka samaa nahkaa se on p.llussa ja p.rseessäkin kuin käsivarsissa.

Jaa
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
ja taas tämä sanoisinko hiukan huvittava keskustelu näytelläänkö imetettäessä rintoja. Kyllä sitä rintaa ja paljasta pintaa näkee enemmän joidenkin pukeutumisessa, syvään uurretut kaula-aukot, napa paljaana ja peppuvako paistaen. kun se nänni on vauvan suussa ja imettäjä sen äkkiä sinne löytää niin ei siinä juuri sen enempää näy kuin joissakin topeissa
Juu mustakin tuntuu joskus näissä keskusteluissa, et tää on se jutun juju, jos sattuu vähän jotain näkymään. Munkin mielestä "epänormaalimpaa" tarkoituksella näyttäminen.

Ei se oo niin vaarallista, jos se oma ukko sattuu vähän näkemään jonkun imettävän äidin rintaa..

En hirveästi ole imettänyt julkisesti silloin kun tytöt oli pieniä. Ongelma oli se, että mulla kanssa sitten tuli sitä maitoa ihan tosissaan, ja julkisella paikalla varsinkin nuorempi tykkäsi tehdä niin, että irrotti tissistä vähän väliä ja maito suihkusi sitten ihan joka paikkaan. :/ Nuorempi oli kyllä tosiaan täysimetyksellä jonnekin 7kk ikään, mutta onnistuttiin yleensä liikkumaan niin, ettei tarvinnut julkisissa paikoissa imettää.

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Imetän julkisesti. Mulle on ihan sama missä imetän. Imetän juuri silloin kun siihen tulee tarve.
En esittele tissejäni julkisesti . Sitä paitsi samaa nahkaa se on kuin käsivarsissakin.. =)
9kk on neiti.
En imettänyt enkä harrasta seksiäkään aina kun siihen sattuu tarve tulemaan enkä tee monia muitakaan asioita aina heti kun tarve tulee vaikka samaa nahkaa se on p.llussa ja p.rseessäkin kuin käsivarsissa.
Suosittelen sulle ammattiapua jos pidät lapsen ruokkimista eroottisena kanssakäymisenä.

Nyt oli muuten kyse lapsen tarpeista, ei äidin. Vauvaa ei saa pitää nälässä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Eemin äiti-87:
Alkuperäinen kirjoittaja zarian:
Alkuperäinen kirjoittaja Musupulla:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Eemin äiti-87:
Ei oo mitään syyt miksen imettäs julkisest. Aion imettää niin kauan ku poika 2v haluu. Täysimetin 8kk. :heart:
2v julki-imetys ei oo normaalia.
Mä oon myös sitä mieltä, että 2-vuotiaan ei ole pakko saada tissiä kesken kauppareissun. Hän syö jo muutakin.
Joo peesi tähän, mutta vauvaa kyllä julki-imetän... On niin helppoa :D
Jokaisel saa tietyst olla oma mielipide täst asiast. :) Mun mielest täysin normaalii ja luonnollist. Imetän niin lapsentahtisest ku mahdollist, joten yleensä poika saa tissii siel mis millonki haluu. :)
yööööööööööök

Jonna
Imetin tyttöä 3kk ikäiseksi julkisesti, mutta mahdollisimman huomaamattomasti ja syrjässä. Jos ei löytynyt sopivaa 'imetyspiiloa' niin menin vessaan tai lastenhoitohuoneeseen. 3kk jälkeen tyttö on saanut julkisilla paikoilla nälän yllättäessä korviketta ja sosetta.

Imetän edelleen kuopusta (1v 2kk) mutta en tee enää sitä "ihmisten ilmoilla", koska tissittely on meillä enää nukkumiseen liittyvä "läheisyysrituaali", mutta sillon kun tyttö oli pienempi ja rintamaito pääasiallinen ravinto, syötin lapsen kyllä sillon, kun nälkä tuli. En kerännyt sillä erityisesti huomiota, vaan tein sen "vähin äänin" jossain vähän sivummalla ja oon syöttänyt vessassakin. Näin kolmen muunkin kanssa. En tajua, miks tästä tehdään niin kauhea numero. Kyse on lapsen syömisestä, ei sen kummemmasta.

lovi
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja inkkukinkku:
Imetin 6kk täysimetyksellä, joten pakostakin oltiin julkisilla paikoilla lapsen nälän yllättäessä. Eli imetin siellä, missä milloinkin oltiin ruoka-aikana. En toki tissit paljaana, vaan yleensä "vaivihkaa"paidan alta, harso suojana, ettei ärsytä muita. Ärsyttää kyllä kieltämättä välillä julkisuudessa puheena ollut, kahviloiden imetyskielto...hankaloitta tod.paljon äitejä jotka haluavat imettää, varsinkin jos yrittää täysimetyksellä vauvaa pitää.

Kaikki eivät pidä siitä että imetetään julkisesti(enkä puhu mitään siitä että näkyykö jotain tai ei)
Niinhän se menee. Itsekin törmään päivittäin kylillä liikkuessa sellaisiin asioihin joita en välittäisi nähdä tai kuulla. Onneksi olen aika taitava kääntämään katseeni toiseen suuntaan ja sulkemaan korvani asioilta jotka ei miellytä (mikäli ne siis ei aiheuta kenellekään mitään vaaraa). Samaa taitoa toivoisin myös niille jotka eivät pidä julki-imetyksestä. =)

Itse olen julki-imettänyt kumpaakin lastani ja tulen tekemään sitä mahdollisten seuraavienkin kohdalla jos vain onnistuu. Hoidan kyllä homman piilossa katseilta ettei tarvi sitä pelästyä ja jos jotain vaivaa pelkkä ajatus siiitä että vauvaa imetetään niin - se nyt on sitten sen ihmisen oma ongelma. Isompaa vauvaa tai lasta joka jo syö ja juo muutakin en rupea julkisesti imettämään.
Mä en nyt ihan ymmärrä mitä pitämistä siinä on jos joku imettää julkisella paikalla..Mä en oo ikinä nähnyt edes kenenkään imettävän julkisesti, varmaan juurikin sen takia koska mua ei kiinnosta, joten en ole kiinnittänyt huomiota.. Eikös se nyt kuitenkin aika tärkeetä ole sille vauvalle saada ruokaa?

miettikääs sitä kummalla saat enemmän huomiota sillä että imetät huomaamattomasti tekemättä asiasta mitään numeroa vai etsimällä piilopaikkaa ehkä kysellenkin???
en todellakaan paennut minnekään vessaan (jos joku olisi ravintolassa sanonut olisin kysäissyt että siirtyykös herra tai rouva oman lautasensa tai tuoppinsa kanssa myös vessaan murkinoimaan) enkä olisi varmasti lähtenyt. lapseni on syönyt vaikka samalla kun olen itse syönyt eikä oletettavasti kovin moni ole huomannut että mitä sylissäni tapahtui, kun lapsi saattoi muutenkin olla sylissä lähellä rintoja.

Yhteistyössä