Ihottumaisen ihon kuorinta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihovamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihovamma

Vieras
Mulla on siis atopiaa ja nyt on käsien iho mennyt sellaiseksi karstaiseksi ja kovettuneeksi ihottuman takia. Ja siis sitä ihottumaankin on, mutta iho ei ole vereslihalla. Todella törkeän näköistä ja tuntuista...:/

Nyt siis vaan tuntuu, että iho niin "paksu", ettei mitkään perusvoiteet tunnu imeytyvän. Eli voinko kuoria ihoa jollain, että rasvat pääsisi paremmin imeytymään, vai teenkö sillä enemmän vahinkoa? Ja jos voin jollain ihoa kuoria, niin vinkkejä otan vastaan, että mikä kuorinta-aine sopisi :)

Voi kuoria ihan vartalonkuorinta-aineella, sokerilla tms., mutta mieluummin vasta kun tulehdusvaihe on ohi eli iho ei kutise tai ole selvästi ihottumainen. Siihen asti pitää hoitaa kortisonilla. Jos ihottuma on käden päällipuolella olevaa kuivaa ihottumaa, niin sitten uskaltaa varovasti kuoria. Sisäpuolen mahdolliseen vetistävään ekseemaan ei saa koskea.

[QUOTE="vieras";25093137]Voi kuoria ihan vartalonkuorinta-aineella, sokerilla tms., mutta mieluummin vasta kun tulehdusvaihe on ohi eli iho ei kutise tai ole selvästi ihottumainen. Siihen asti pitää hoitaa kortisonilla. Jos ihottuma on käden päällipuolella olevaa kuivaa ihottumaa, niin sitten uskaltaa varovasti kuoria. Sisäpuolen mahdolliseen vetistävään ekseemaan ei saa koskea.[/QUOTE]

Joo, siis kämmenen päällipuolella on ihottuma. Se ei oikeestaan enää edes kutise, vaan on vaan karstoittunut. Myös rystyset ja iho on niin kuiva, että kun kädet puristaa nyrkkiin, niin rystyset halkeilee...:/ Ja kun mikään määrä perusrasvaa ei tosiaan tunnu imeytyvän... Mulla ei oo koskaan mennyt iho näin pahaksi. Kortisonikuureja olen pitänyt jo 2 ja ihotautilääkärillä kävin näyttämässä käsiäni. Silloin ihottuma oli juuri sellaista erittävää ja iho oli paikoittain pahastikin rikki. Kiitos sinulle neuvoista :)

toinen apu: mulla toimi, kokeilin just pari päivää sitten. (mulla kans atopiaa)
Sekoita 1rkl suolaa ja 2rkl öljyä(rypsi tms. ruokaöljyä). hiero kevyesti ja anna vaikuttaa n.5min. ja pese vedellä suolat pois. Kuulostaa pelottavalta, mutta ainakin mulla auttoi :)

Joo, siis kämmenen päällipuolella on ihottuma. Se ei oikeestaan enää edes kutise, vaan on vaan karstoittunut. Myös rystyset ja iho on niin kuiva, että kun kädet puristaa nyrkkiin, niin rystyset halkeilee...:/ Ja kun mikään määrä perusrasvaa ei tosiaan tunnu imeytyvän... Mulla ei oo koskaan mennyt iho näin pahaksi. Kortisonikuureja olen pitänyt jo 2 ja ihotautilääkärillä kävin näyttämässä käsiäni. Silloin ihottuma oli juuri sellaista erittävää ja iho oli paikoittain pahastikin rikki. Kiitos sinulle neuvoista :)
Ok :). Tuossa vaiheessa uskaltaisin itse varovasti kuoria. Laittaisin noihin B5-vitamiinivoidetta eli Bepanthenia tai jos on allerginen lanoliinille, niin Bevitaa. Hyvä, ärsyttämätön ja helposti imeytyvä käsivoide on esim. Favora, jossa myös samaa ainetta ja auttaa haavoihin. Käsienpesussa itsellä parhaiten toimii pumppupullossa oleva hajustamaton pH5-Eucerin suihkuöljy.

Yhteistyössä