Eroon aknesta kemiallisella kotikuorinnalla

Moikka,

ajattelin tulla tänne vähän jakamaan kokemuksiani liittyen kotona tehtyihin kemiallisiin kuorintoihin, voi jotakuta kiinnostaa!
Huom! Näitä kemiallisia kuorintoja EI pidä tehdä raskausaikana, ei mielellään imetysaikanakaan, mutta sitten myöhemmin on mahdollista tehdä, jos tosiaan kärsii iho-ongelmista...
Elikkäs elikkäs, olen parikymppinen nainen. Olen kärsinyt jonkin asteisesta aknesta n. 14 vuotiaasta alkaen. Ihoni on melko paksu, helposti rasvoittuva, ihohuokoset ovat laajentuneet ja jonkin verran on pahimmasta murrosiästä muistona arpia kun tuli niitä näppylöitä puristeltua vaikka ei tietenkään olisi pitänyt...:(
Noin vuosi sitten rohkaisin mieleni ja tilasin nettikaupasta 30%salisyylihappokuorinnan jota sitten kotona käytin sännöllisesti. Sain aikaan ihan hyviä tuloksia, näppylät hävisivät ja myöskin arvet vaalenivat jonkun verran. Seuraavaksi tilasin netistä hedelmähappokuorinnan, olikohan se joku 40%. Tämä kuorinta auttoi tosi hyvin suuriin ihohuokosiin ja muutenkin ihon väri muuttui paremmaksi. No nyt sitten viimeksi tilasin jo todella tujua tavaraa, eli 18% TCA-happoa. Olen tehnyt nyt kertaalleen kuorinnan tällä hapolla koko kasvojen alueelle ja ihoa on lähtenyt kuoriutumaan tehokkaasti ja alta on paljastunut uutta sileää ja suht virheetöntä ihoa.=) Eli omasta puolestani voin suositella kyllä muillekin näitä kotona tehtäviä kemallisia kuorintoja, toki varovainen täytyy muistaa olla.
Ja tietysti rahaa säästyy useita satoja euroja kun kuorinnan tekee kotona, siis jos vertaa lääkärin tekemään kuorintaan. Ei kotikuorinnat varmastikaan ihan täysin vastaa lääkärin tekemän kuorinnan tasoa, mutta kyllä kotikuorinnallakin tuloksia aikaan saa. Olen tilannut kuorinta-aineita seuraavista nettikaupoista: naturalskinshop.com, kyseessä brittikauppa, josta saa laatutavaraa mutta hinnat on todella kalliit. Vähän halvemmalla saa täältä: makeupartistschoice.com. Kyseessä jenkkikauppa, suht halvat hinnat, mutta toisaalta rahti tulee taas yllättävän kalliiksi. Kaiken nopeiten ja halvimmalla olen saanut täältä: skinprofessionals.nettisivu.org. Kyseessä on suomalainen nettikauppa jossa halvat hinnat ja nopea toimitus. Lisäksi voi maksaa normaalisti tilisiirtona, eikä luottokortilla kuten yleensä näissä ulkomaisissa nettikaupoissa. Mutta kannattaa siis katsella vähän eri paikoista ja vertailla hintoja.
 

Yhteistyössä