ihanuudet

  • Viestiketjun aloittaja vaatefriikki
  • Ensimmäinen viesti
Tampereelta nääs
"kai elämässä on muutakin kuin miettiä onko merkkivaattet päällä vai ei. Muutama vuosikymmen taaksepäin..???.. Kysykö kukaan monesko käyttäjä oot vaatteille, onko paikatut, ... ku vaan oli lämmintä ja ehjää päällä.. pikusen on arvot muuttunu. Sillon kyseltiin et sais jokaiselle edes yhdet kengät, et pääsis samaan aikaan lapset ulos leikkiin. Samat housut oli vuodesta toiseen, isolta pienelle. Ja lapset oli myös sillo onnellisia, samoin kuin vanhemmat. Mitä se kertoo yhteiskunnasta? Ulkoinen arvostus lisäntyy... Ihmistä arvostetaan eri mittakaavalla. Vähemmälläkin pärjää."

Täysin samaa mieltä! Voi näitä sivistysvaltion turhuuden markkinoita. Itse olen ruvennut entistä enemmän ajattelemaan köyhin kehitysmaiden lapsia, nälänhätää, likaista juomavettä ja pienten lasten kuolemista erilaisiin sairauksiin. Ja täällä sivistysvaltiossa keskustellaan kenellä on hienoimmat merkkivaatteet ja yölläkin pidetään lapsella Tommy Hilfingeriä. Tuli paha olo tätä ketjua lukiessa. ja tiedän, ettei kirppisvaatteiden ostaminen todellakaan AUTA kehitysmaiden lapsia, mutta on se ainakin eettisempää maailmassa, joka muutenkin hukkuu p--kaan ja tavaraan.

T. kahden lapsen äiti
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2006 klo 22:06 Suhinalempi kirjoitti:
Meillä käytetään Burberryä, Ralph Laurenia, Gantia ja Timberlandiä etupäässä. En voi sille mitään, mutta joku vaan naksahti päässä kun lapsi syntyi ja se oli menoa sitten.
Mutta on meillä myös HM:n perustrikoota mm. alusvaatteina.
Että silleen.
Heh, täällä myös näiden merkkien käyttäjä... Sori, mutta onko Lego merkkivaate...? :whistle: Se on enemmänkin vaan vaatemerkki.

Ja voin sanoa, että todellakin esim. Gantin ja Timberlandin vaatteet ovat omaa luokkaansa, ei mitään huiputusta, vaan kestävät hyvännäköisinä todella pitkään ja eivät hajoa kovassakaan kulutuksessa, samoin Burberry. Niissä vaan on sitä jotain. Tietenkin ohessa käytämme myös mm. H&M:n vaatteita tms.
 
Kyl mäkin tykkään ostella lapsille ihania vaatteita ja siisteissä heidät pidänkin, mutta rahaa menee ehkä 120-140 e/ kk lasten vaatteisiin, pääasiassa H&M, Kappahl, Lindex, Prisma ja cittari, joten varsinaisia merkkivaatteita ei harrasteta kuin ulkoiluhaalareissa. Itselle tulee hommattua aika vähän mitään vaatetta ja usein halvemmasta päästä. Meidän lasten vaatteille on varattu molemmille erikseen 4 hyllyä kaapista sekä kaksi tankokaappia (eri tangoissa pidetään sisä ja ulkovaatteet).
 
Miili harmaana
Sorry, ei ollu tarkotus loukata. Mä vaan oikeesti luulin et alotus oli vitsi.
Mut tulipa mieleen, et säästätkö sä ne kaikki ihanuudet vai myisitkö niitä mun tulevalle tytölle? Kyllä mäkin merkkivaatteista tykkään sekä itellä että lapsella, mut melkein vuos kotihoidon tuella ilman mitään lisiä vei talouden siihen malliin et rahat lasketaan tarkemmin kun aikasemmin. :flower:
 
Meidän tytölle 2v. ostetaan suurin osa vaatteista kirpparilta, löytyy tosi hyviä ja kivoja eikä tarvitse itseään kipeäksi vaatteista maksaa. Välillä joutuu ostamaan uuttakin kaupasta kun aina ei käytettyä löydä esim. kenkiä. Merkkivaatteita ei osteta kun ei itsekkään niitä käytetä.
Mielestäni meidän tytöllä on kuitenkin aina siistit sävy sävyyn vaatteet, myös hiekkalaatikolla!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2006 klo 12:34 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2006 klo 22:06 Suhinalempi kirjoitti:
Meillä käytetään Burberryä, Ralph Laurenia, Gantia ja Timberlandiä etupäässä. En voi sille mitään, mutta joku vaan naksahti päässä kun lapsi syntyi ja se oli menoa sitten.
Mutta on meillä myös HM:n perustrikoota mm. alusvaatteina.
Että silleen.
Heh, täällä myös näiden merkkien käyttäjä... Sori, mutta onko Lego merkkivaate...? :whistle: Se on enemmänkin vaan vaatemerkki.

Ja voin sanoa, että todellakin esim. Gantin ja Timberlandin vaatteet ovat omaa luokkaansa, ei mitään huiputusta, vaan kestävät hyvännäköisinä todella pitkään ja eivät hajoa kovassakaan kulutuksessa, samoin Burberry. Niissä vaan on sitä jotain. Tietenkin ohessa käytämme myös mm. H&M:n vaatteita tms.

Joo ei missään nimessä voi käyttää legoa, se ei ole merkkivaate! On teilläki ongelmat, pitäiskö teidän mennä vaikka töihin, jäisi vähemmän aikaa näille idioottijutuille.
 
vaatefriikki
Niin, jokainen laittaa rahansa minne haluaa, toiset matkustelee, toisilla hieno auto (meillä vanha katiska :LOL: ) Emme ole lääkäreitä, mutta töitä paiskitaan kovasti, esim minä olen lähes kaikki viikonloput töissä ja juhlapyhät. Emme elä mitenkään ylellistä elämää, mutta selvähän se jos kuussa jää lapsilisät ym mukaan lukien 4000-5000e rahaa näppiin huom molempien palkat laskettu tuohon, niin ei se 500e vaatteisiin paljon tunnu, ja laskuina ei ole kuin talon kulut ja puhelinlaskut ja netti tietysti ja ruokakulut. Itse en kulje merkkivaatteissa, mutta siisteissä kyllä, mieheni tykkää merkkikuteista. Haluan vain lapsilleni ostaa ihanuuksia :heart:
 
Pitäiskö sun käyttää ne rahat vaikka uuteen autoon, niin olisi turvallisempaa. Perusasiat ensin kuntoon ja sitten vasta turhuuksiin mielettömät summat.

Ja miltä aattelit ihmisten silmissä näyttävänne kun itse olet eri kaliiberia pukeutumisessa kuin lapsesi?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2006 klo 15:50 hanne kirjoitti:
Pitäiskö sun käyttää ne rahat vaikka uuteen autoon, niin olisi turvallisempaa. Perusasiat ensin kuntoon ja sitten vasta turhuuksiin mielettömät summat.

Ja miltä aattelit ihmisten silmissä näyttävänne kun itse olet eri kaliiberia pukeutumisessa kuin lapsesi?
Minä ajattelisin lapsenlikaksi
 
Ossi
Täytyy sanoa, etä olen vähän kateellinen sinulle vaatefriikki. Jos minulla olisi rahaa, ostaisin myös tytölleni hienoja vaatteita, mutta tällä kädestä suuhun meiningillä pidetään vaan ihan tavllisia vaatteita, lähinnä h&m, josta kuitenkin saa kauniita ja muodikkaita vaatteita sopuhinnalla. Merkkivaatteisiin puetut muksut näyttää hyvältä. En nimittäin tiedä mitään niin kamalaa kuin reimatec. Pihaleikeissä toimii, mutta eikö sinne kauppaan ja kaupungille voisi jotain siistimpää laittaa...
 
keijo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2006 klo 16:23 vieras kirjoitti:
Maassa maan tavalla, mutta kohtuus kaikessa. En voisi kovin edullisia vaatteita lapselle laittaa, koska joudumme miehen työn vuoksi edustamaan koko ajan, eli myös kauppamatkoilla yms.

Olisi se jos toimitusjohtajan lapset pukeutuisivat kirpputorivaatteisiin tai merkittömiin. :laugh
:
Onhan se kauheata, että presidenttimmekin edustaa Suomea ilmaislahjahuivi kaulassa. Puhumattakaan Tuomiojan tai Donnerin habituksesta.
En voi muuta sanoa kuin että rumat ja henkisesti köyhät ne vaatteilla koreilee.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2006 klo 15:47 vaatefriikki kirjoitti:
Niin, jokainen laittaa rahansa minne haluaa, toiset matkustelee, toisilla hieno auto (meillä vanha katiska :LOL: ) Emme ole lääkäreitä, mutta töitä paiskitaan kovasti, esim minä olen lähes kaikki viikonloput töissä ja juhlapyhät. Emme elä mitenkään ylellistä elämää, mutta selvähän se jos kuussa jää lapsilisät ym mukaan lukien 4000-5000e rahaa näppiin huom molempien palkat laskettu tuohon, niin ei se 500e vaatteisiin paljon tunnu, ja laskuina ei ole kuin talon kulut ja puhelinlaskut ja netti tietysti ja ruokakulut. Itse en kulje merkkivaatteissa, mutta siisteissä kyllä, mieheni tykkää merkkikuteista. Haluan vain lapsilleni ostaa ihanuuksia :heart:

Kyllä noilla rahoilla luulisi muutakin saavan kuin lapsille vaatteita. Meillä jää suunnilleen saman ja lapsien rahat laitetaan rahastoihin ja on kyllä varaa osta myös uusi auto ja muutakin kuin pelkkiä vaatteita! Ei kyllä olla tavallisia duunareita tai siis mies ei ole, minä olen vain jonkin näkönen pikkupomo. Kyllä meillä on kaikilla kunnon vaatteet.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2006 klo 15:47 vaatefriikki kirjoitti:
Emme ole lääkäreitä, mutta töitä paiskitaan kovasti, esim minä olen lähes kaikki viikonloput töissä ja juhlapyhät.
tästä tuli vaan ekana mieleen että pitäisköhän olla enemmän lasten kanssa ja vähemmän ostella noita riepuja...

Myönnän että olen kateellinen. Kyllähän sitä lapsille ostaisi vaikka kanariansaaret jos olisi rahaa kuin roskaa... Mutta silti kuulostaa älyttömän suurelta tuo rahasumma mitä voi laittaa pelkästään lasten vaatteisiin...
 
xxx
Aiemminkin kommentoin jo tätä asiaa, mutta yhdyn täysin siihen vastaajaan, joka sanoi tämän ketjun tekevän hänelle ihan pahan olon.

Ei kauniissa merkkivaatteissa sinänsä ole mitään pahaa, jos on varaa ostella niin sen kun. Mutta toivottavasti rahojen ansaitseminen näihin omaisuuksia maksaviin rätteihin ei ole poissa ajasta LAPSEN kanssa?? (viittaan siihen, että Vaatefriikki kertoi olevansa kaikki vkonloputkin töissä).

Entä kun lapset kasvavat, aiotteko opettaa heille, että vain merkkivaate on hyvä vaate? Kasvaako lapsista pieniä pröystäilijöitä, jotka ivaavat lapsia, joiden vaatteet eivät ole yhtä hienoja?

Toivottavasti näiden ökyvaatteiden mukana lapseen ei istuteta yltiömaterialistista arvomaailmaa, jossa ihmisen paremmuus mitataan hänen ulkoisessa olemuksessaan ja omistamissaan tavaroissa...
:(

Laittaisittepa edes osan noista lumppurahoista hyväntekeväisyyteen. Jos ylimääräistä kerran on. Itse laitan joka kk hiukan Greenpeacelle. Ja edelleen: kuljemme kyllä ihan hyvännäköisissä vaatteissa, arvomaailmamme vaan ei ole ihan niin vinksahtanut kuin eräillä. Sori...
 
vaatefriikki
Joo en arvosta kuin merkkivaatteita, mikään muu ei kiinnosta. Voi teitä tyhmyyden huippuja!
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Ja jotkut nallepuhin kevyttoppahaalarit ei vois vähempää kiinnostaa!!!!! Tietääkseni ne on Disneyn tuotteita, eli ei todellakaan mitään merkkivaatteita
:whistle:
 
Eikö jo kannattaisi lopettaa, on tullut niin monta mokaa mitkä on paljastanut sut sekundaksi, ettei suhun usko enää kukaan. Ei edes suhinalempi ;)


Esim. vanhalle autolle liian kovat tulot, kukaan ei itsellään pidä "tavallisia" vaatteita, jos lapsilla on satojen eurojen vaatekerta päällä yms,yms... :whistle:
 
vaatefriikki
Uskokoon kukin mitä tahtoo, aivan sama, tarkoitushan oli kysyä onko muita, jotka tykkää merkkivaatteista. Itse tiedän mitä lapsillani on päällä, senhän tekin näette, jos joskus kadulla satutaan törmäämään =) Täytyy varmaankin aloittaa uusi ketju, kysehän oli onko muita, eikä tarkoitus teidän "tavoin" vaatteita käyttiviltä alkaa kateellista napinaa kuuntelemaan.
Ja ei vois vähempää uusi auto kiinnostaa, ei mulla nyt kuiteskaa oo mitään pariakymmentätuhatta tostavaan autoon heittää, ja velka ei kiinnosta, kunhan taloni saan maksettuani, niin olen autuaan onnellinen kun en ole kenellekään velkaa ;)
Ja tiedoksi vaan teemme aivan tavallista työtä, kyllä sillä ansaitsee, jos osaa oikean alan valita :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2006 klo 09:49 vieras kirjoitti:
Eikö jo kannattaisi lopettaa, on tullut niin monta mokaa mitkä on paljastanut sut sekundaksi, ettei suhun usko enää kukaan. Ei edes suhinalempi ;)


Esim. vanhalle autolle liian kovat tulot, kukaan ei itsellään pidä "tavallisia" vaatteita, jos lapsilla on satojen eurojen vaatekerta päällä yms,yms... :whistle:
Heeeeeeeeeeeeeeeeeei!
Eipäs sekoiteta mua tähän tappeluun! :whistle:
 
järki käteen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2006 klo 10:07 vaatefriikki kirjoitti:
Uskokoon kukin mitä tahtoo, aivan sama, tarkoitushan oli kysyä onko muita, jotka tykkää merkkivaatteista. Itse tiedän mitä lapsillani on päällä, senhän tekin näette, jos joskus kadulla satutaan törmäämään =) Täytyy varmaankin aloittaa uusi ketju, kysehän oli onko muita, eikä tarkoitus teidän "tavoin" vaatteita käyttiviltä alkaa kateellista napinaa kuuntelemaan.
Ja ei vois vähempää uusi auto kiinnostaa, ei mulla nyt kuiteskaa oo mitään pariakymmentätuhatta tostavaan autoon heittää, ja velka ei kiinnosta, kunhan taloni saan maksettuani, niin olen autuaan onnellinen kun en ole kenellekään velkaa ;)
Ja tiedoksi vaan teemme aivan tavallista työtä, kyllä sillä ansaitsee, jos osaa oikean alan valita :LOL:
Mieti nyt, kuinka nopeasti sulla olisi sen uuden auton rahat kasassa jos vähän hillitsisit tota vaatetörsäystä?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2006 klo 21:03 Xxx kirjoitti:
Aiemminkin kommentoin jo tätä asiaa, mutta yhdyn täysin siihen vastaajaan, joka sanoi tämän ketjun tekevän hänelle ihan pahan olon.

Ei kauniissa merkkivaatteissa sinänsä ole mitään pahaa, jos on varaa ostella niin sen kun. Mutta toivottavasti rahojen ansaitseminen näihin omaisuuksia maksaviin rätteihin ei ole poissa ajasta LAPSEN kanssa?? (viittaan siihen, että Vaatefriikki kertoi olevansa kaikki vkonloputkin töissä).

Entä kun lapset kasvavat, aiotteko opettaa heille, että vain merkkivaate on hyvä vaate? Kasvaako lapsista pieniä pröystäilijöitä, jotka ivaavat lapsia, joiden vaatteet eivät ole yhtä hienoja?

Toivottavasti näiden ökyvaatteiden mukana lapseen ei istuteta yltiömaterialistista arvomaailmaa, jossa ihmisen paremmuus mitataan hänen ulkoisessa olemuksessaan ja omistamissaan tavaroissa...
:(

Laittaisittepa edes osan noista lumppurahoista hyväntekeväisyyteen. Jos ylimääräistä kerran on. Itse laitan joka kk hiukan Greenpeacelle. Ja edelleen: kuljemme kyllä ihan hyvännäköisissä vaatteissa, arvomaailmamme vaan ei ole ihan niin vinksahtanut kuin eräillä. Sori...
Peesaan.
Jos meillä tienattais 4000-5000e kuussa niin en miettis kahta kertaa, olisinko kotona lapseni kanssa ja pukisin meidät kaikki mielummin H&M-vaatteisiin. Meidän lapsi ei ainakaan ymmärrä vaatemerkeistä mitään, mutta rauhallisesta kotielämästä hän nauttii.
 
ja höh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2006 klo 17:27 keijo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2006 klo 16:23 vieras kirjoitti:
Maassa maan tavalla, mutta kohtuus kaikessa. En voisi kovin edullisia vaatteita lapselle laittaa, koska joudumme miehen työn vuoksi edustamaan koko ajan, eli myös kauppamatkoilla yms.

Olisi se jos toimitusjohtajan lapset pukeutuisivat kirpputorivaatteisiin tai merkittömiin. :laugh
:
P-mäinen duuni jos ei vapaalla voi olla vapaalla ja pukeutua rennosti! Meidän johtaja osaa muuten vapaalla kulkea verkkareissa :)
 

Yhteistyössä