ihanuudet

  • Viestiketjun aloittaja vaatefriikki
  • Ensimmäinen viesti
vaatefriikki
Olen tosissani, voit tulla katsomaan vaatekaappini jos haluat =) Meillä on omakotitalo, joka on parin vuoden päästä maksettu, olemme molemmat alle kolmekymppisiä. Lapsilla on säästötilit, jonne menee opiskelua varten osa lapsilisistä. Asumme maalla, landella, keskellä metsää, en minä niitä vaatteita muiden ihasteltavaksi osta tai kuljettele lapsiani ympäri kyliä näytillä, HALOO? Rakastan vain ihania lastenvaatteita :heart:
Ja molemmat olemme tavoin työtätekeviä ihmisiä, emme mitään "hienostelijoita"
 
vaatefriikki
Burberry (suosikki), Hilfiger, Laura Ashley, Anne Geddes, Monsoon. Siis tajuatteko, että tilaan niitä yleensä ulkomailta???? Stokkalta saatan jotain joskus ostaa, muuten yleensä tilaan ulkomailta, joko ebaysta tai kavereilta. Jotain Ellen vaatteita ostan ihan lastenvaateliikkeistä. Ja vaateita en käytä puhki, joitain saatan vain käyttää kerran tai pari ja kiertoon. Sorry nyt vaan, mutta en oikeesti laittais mitään kam
 
vaatefriikki
Pienempi kävi nappaamassa virrat koneesta... Niin en laittas mitään Tutan vaatteita lapselleni päälle. No pukekoon kukin mitä tahtoo, minä puen merkkiä ja laatua :kieh:
 
No, huvinsa kullakin. Itse en osta merkkivaatteita, mutta lapseni kulkee silti siisteissä ja sööteissä vaatteissa. En osta ylenmäärin vaatteita sillä eihän pieni lapsi ehdi kaikkia edes käyttää ennenkuin jäävät pieneksi...
Edullisestikin voi saada kauniita vaatteita- kirpparivaatteita en kuitenkaan käytä!
Mutta tapoja on varmasti niin monia kuin on äitejäkin- niin pitääkin olla. Makuasioista ei voi kiistellä!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2006 klo 19:55 Suhinalempi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2006 klo 19:36 hanne kirjoitti:
Tiesitkö että hillfiger kirjoitetaan kahdella L kirjaimella, ilmeisesti kirjoitusvirhe.

Ja pystyn luettelemaan käyttämäni merkit tuosta vaan. :whistle:
http://global.tommy.com/opencms/opencms/tommy-europe

Yhdellä ällällä.

Kah, hajuvesis kirjotettiin kahella, kai eri äijä tai sitte kiinan torilta :LOL:
 
Kyllähän rahansa voi laittaa mihin tahtoo, mulle ei tulisi mieleenkään muutamaa vaatetta enempää ostaa noita julmeetun kalliita merkkivaatteita, Häkkiset ja Salot on eri juttu ja luultavasti tulot ihan eri luokkaa kuin teillä.

Tuli tuosta Kiinasta mieleen, että sieltä saa minun kukkarolleni sopivia Burberryn vaatteita. Siellä on todella hyviä piraattitoreja, joissa kylläkin myydään juuri samoja vaatteita hieman! halvemmalla. Niitä minäkin voisin ostaa vaikka lapselle.
 
Marcon äiti
Meillâ kans pojalla aika paljon ns. laadukkaita vaatteita ; enimmäkseen mexx 'îä, Timberlandia, esprit, hilfigeriä. Burberryä tms ostaisin jos vain olisi lähellä kauppa joka möisi .. Itselleni kyllä löydän mutten lapsille.

Alusvaatteina on ihan norm. bodyt, ja myös pihaleikeissâ saattaa olla jotain ei niin merkillisiä vaatteita ... ihan syystä, poju on 18 kk ja kuteita kuluu.

Kuten joku jo edellä mainitsi että itsekin pukeutuu merkkivaatteisiin niin miksei sitten lapsikin ..!!?? Mulla vähän sama periaate. Tykkään pukea lapseni tyylikkäästi, ja saa mennâ vaikka lätäkkôôn 99 ? neuletakki päällä .. ! Pesukoneet on sitâ varten, ja yleensä noi laadukkaammat vaatteet kestâä pesua tosi hyvin.

Kiitos noista linkeistâ, kai ne toimii tânne Ranskaan ihan samalla tavalla.

Niin, ja en osaa sanoa paljonko menee rahaa vaatteisiin, ostan silloin kun tarvii tai löydân jotain nättiä.
=) =)
 
Miepä ostelen tämmösiä merkkivaatteita kuin Lotta&Lassi ja Napero, kuulostaako tutulta??? ihan hyvin ovat kestäneet...ja ihan hiton sama mitä kukakin lapsillansa päällä pitää kuhan on puhdasta ja ehjää.Tiedättepähän minkälaisia lapsista tulee isona kun noita ihme merkkejänne vaan kelpuutatte,toivottavasti tulis joskus teilläkin rahasta tiukkaa niin pitäis vähäsen miettiä mihin sitä työntää,en tarkoita tätä ilkeyttäni mutta hyvä ois jokaisen kerran olla ilman suuria tuloja................
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2006 klo 19:19 vaatefriikki kirjoitti:
Burberry (suosikki), Hilfiger, Laura Ashley, Anne Geddes, Monsoon. Siis tajuatteko, että tilaan niitä yleensä ulkomailta???? Stokkalta saatan jotain joskus ostaa, muuten yleensä tilaan ulkomailta, joko ebaysta tai kavereilta. Jotain Ellen vaatteita ostan ihan lastenvaateliikkeistä. Ja vaateita en käytä puhki, joitain saatan vain käyttää kerran tai pari ja kiertoon. Sorry nyt vaan, mutta en oikeesti laittais mitään kam
Hmm, tuolla aikaisemmin tunnuit tietävän Legon olevan hyvä merkki ja kestävä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2006 klo 21:14 mie vaan kirjoitti:
Miepä ostelen tämmösiä merkkivaatteita kuin Lotta&Lassi ja Napero, kuulostaako tutulta??? ihan hyvin ovat kestäneet...ja ihan hiton sama mitä kukakin lapsillansa päällä pitää kuhan on puhdasta ja ehjää.Tiedättepähän minkälaisia lapsista tulee isona kun noita ihme merkkejänne vaan kelpuutatte,toivottavasti tulis joskus teilläkin rahasta tiukkaa niin pitäis vähäsen miettiä mihin sitä työntää,en tarkoita tätä ilkeyttäni mutta hyvä ois jokaisen kerran olla ilman suuria tuloja................
Epäilemättä lähes jokainen on ollutkin, elämässä vain pitää osata tehdä oikeat valinnat oikeaan aikaan! B)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2006 klo 20:41 vieras kirjoitti:
Kyllähän rahansa voi laittaa mihin tahtoo, mulle ei tulisi mieleenkään muutamaa vaatetta enempää ostaa noita julmeetun kalliita merkkivaatteita, Häkkiset ja Salot on eri juttu ja luultavasti tulot ihan eri luokkaa kuin teillä.
Ensinnäkin sinähän et voi tietää kenenkään meidän tuloista yhtään mitään, enkä muutenkaan ymmärrä miten se on keneltäkään teistä pois jos meidän lapset kulkevat merkkivaatteisaa yötä päivää. Ja kyllä, meillä nukutaankin Ralph Laurenin vaatteissa! Ja vaikka oltaisiin keskenämme neljän seinän sisällä, niin lapsellani on varmasti merkkivaatteet päällä. En minä niitä kenenkään muun kun itseni takia hänelle päälle laita. Eikä se, että lapset pukee merkkivaatteisiin ole ainakaan meidän perheessä yhtään mistään pois. Uskomatonta mutinaa toisten valinnoista. :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2006 klo 21:55 Suhinalempi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2006 klo 20:41 vieras kirjoitti:
Kyllähän rahansa voi laittaa mihin tahtoo, mulle ei tulisi mieleenkään muutamaa vaatetta enempää ostaa noita julmeetun kalliita merkkivaatteita, Häkkiset ja Salot on eri juttu ja luultavasti tulot ihan eri luokkaa kuin teillä.
Ensinnäkin sinähän et voi tietää kenenkään meidän tuloista yhtään mitään, enkä muutenkaan ymmärrä miten se on keneltäkään teistä pois jos meidän lapset kulkevat merkkivaatteisaa yötä päivää. Ja kyllä, meillä nukutaankin Ralph Laurenin vaatteissa! Ja vaikka oltaisiin keskenämme neljän seinän sisällä, niin lapsellani on varmasti merkkivaatteet päällä. En minä niitä kenenkään muun kun itseni takia hänelle päälle laita. Eikä se, että lapset pukee merkkivaatteisiin ole ainakaan meidän perheessä yhtään mistään pois. Uskomatonta mutinaa toisten valinnoista. :whistle:
jos ei ole hyvätuloinen niin ei pysty kyllä jatkuvasti pitämään lapsen yllä merkkivaatteita, se on fakta. 400-500e kuussa on varmasti jostain muusta pois jos on normaalit tai pienet tulot. Kuten aikaisemmin sanoin, meillä ainakin on 500 e kahen kuun ruokaraha, joten en voi ymmärtää että miten se ei voi tuntua missään jollain toisella.. Porvareiden hommaa sanon minä...
 
Rimma
pakko sanoa että mua jotenkin huvittaa sellaiset vanhemmat jotka pukee lapsensa pelkkiin merkkivaatteisiin. kyllä minäkin haluan pitää lapsellani nättejä vaatteita, mutta ei se aina voi olla siitä merkistä kiinni. samanlailla tosin ihmettelen aikuisia, joilla pitää aina olla tietyn merkkisiä vaatteita, mutta lapsen kohdalla se on jotenkin vielä huvittavampaa. tuntuu jotenkin mielikuvituksettomalta, että vaatteet ostetaan sen perusteella että ne on jotain hienoa ja kallista merkkiä.

eipä se tietenkään minulle kuulu jos joku haluaa näin toimia. naureskelenpahan vaan partaani. :D
 
veteraaninjälkeläine
kai elämässä on muutakin kuin miettiä onko merkkivaattet päällä vai ei. Muutama vuosikymmen taaksepäin..???.. Kysykö kukaan monesko käyttäjä oot vaatteille, onko paikatut, ... ku vaan oli lämmintä ja ehjää päällä.. pikusen on arvot muuttunu. Sillon kyseltiin et sais jokaiselle edes yhdet kengät, et pääsis samaan aikaan lapset ulos leikkiin. Samat housut oli vuodesta toiseen, isolta pienelle. Ja lapset oli myös sillo onnellisia, samoin kuin vanhemmat. Mitä se kertoo yhteiskunnasta? Ulkoinen arvostus lisäntyy... Ihmistä arvostetaan eri mittakaavalla. Vähemmälläkin pärjää. Ilon ja autuuden voi löytää myös jostain sieltä sielun sopukoistaan.:heart: Rakastan myös kauniita vaatteita, mutta kaikkea ei ihmisen tarvitse himoita itselleen... Voi vaikka kokeilla jonkin sortin itsekontrollia, itsehillintää. Olisin äskenkin ostanut itselleni 10 euron hiuskoristeet, ja muutaman muunkin saman hintaisen tuotteen, mutta päädyin 3 euron pinneihin, jotka ovat kauniit. Ja kyllä vähäkin tuntuu hyvältä, itseasiassa paremmalta kuin paljon. (Olen saanut senkin kokea, että kaikki laatua.) Miksi sitten pitäisi hillitä itsensä? Koska itsekontrolli on hyvä omata, kaikkea ei kuitenkaan rahallakaan saa.
OSTAKAA POIS VAAN, RAHA KIERTOON, KUNHAN VAAN KIRJOITIN OMAN NÄKEMYKSENI ASIAAN. ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2006 klo 22:09 Hay-D kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2006 klo 21:55 Suhinalempi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2006 klo 20:41 vieras kirjoitti:
Kyllähän rahansa voi laittaa mihin tahtoo, mulle ei tulisi mieleenkään muutamaa vaatetta enempää ostaa noita julmeetun kalliita merkkivaatteita, Häkkiset ja Salot on eri juttu ja luultavasti tulot ihan eri luokkaa kuin teillä.
Ensinnäkin sinähän et voi tietää kenenkään meidän tuloista yhtään mitään, enkä muutenkaan ymmärrä miten se on keneltäkään teistä pois jos meidän lapset kulkevat merkkivaatteisaa yötä päivää. Ja kyllä, meillä nukutaankin Ralph Laurenin vaatteissa! Ja vaikka oltaisiin keskenämme neljän seinän sisällä, niin lapsellani on varmasti merkkivaatteet päällä. En minä niitä kenenkään muun kun itseni takia hänelle päälle laita. Eikä se, että lapset pukee merkkivaatteisiin ole ainakaan meidän perheessä yhtään mistään pois. Uskomatonta mutinaa toisten valinnoista. :whistle:
jos ei ole hyvätuloinen niin ei pysty kyllä jatkuvasti pitämään lapsen yllä merkkivaatteita, se on fakta. 400-500e kuussa on varmasti jostain muusta pois jos on normaalit tai pienet tulot. Kuten aikaisemmin sanoin, meillä ainakin on 500 e kahen kuun ruokaraha, joten en voi ymmärtää että miten se ei voi tuntua missään jollain toisella.. Porvareiden hommaa sanon minä...
En minäkään missään nimessä moiti ketään omista valinnoistaan, enkä varmasti avaa suutani, vaikka omassa ystäväporukassakin on näitä, jotka eivät edes tiedä, että me puetaan lapsi merkkeihin kun eivät niitä tunne.
Jokainen tyylillään.
Kiehahti vaan tuo yleinen asenne ja motkotus MEIDÄN valinnasta. Minähän vain kerroin mitä meillä tehdään, enkä varmasti millään lailla arvostellut niitä, jotka ostavat vaatteensa muualta.
Ja korjaus, meillä ei missään nimessä käytetä 500? kuukaudessa lapsen tai kenenkään muunkaan vaatteisiin. Paitsi jos mies ostaa itselleen uuden puvun.
 
Mullepa on aivan sama, minkä merkkisiin vaatteisiin kukin lapsensa pukee. Yhtälailla varmasti, lapsi ei siitä ole moksiskaan oli mekkoja 2 tai 80. Kunhan saa vain mennä ja leikkiä. Ja se onnistuu aivan varmasti ihan millä merkillä vain, ihan yhtä kivasti.
Mulle sopii ihan hyvin, et jos haluaa rahansa laittaa vaatteisiin, siitä vain!
Se ei ole multa pois! Antakaa palaa vain.
Siistit ne on vaatteet aina meilläkin, mukavat ja käytännölliset.
Se on meidän merkki.
 
hah
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2006 klo 19:07 vaatefriikki kirjoitti:
Olen tosissani, voit tulla katsomaan vaatekaappini jos haluat =) Meillä on omakotitalo, joka on parin vuoden päästä maksettu, olemme molemmat alle kolmekymppisiä. Lapsilla on säästötilit, jonne menee opiskelua varten osa lapsilisistä. Asumme maalla, landella, keskellä metsää, en minä niitä vaatteita muiden ihasteltavaksi osta tai kuljettele lapsiani ympäri kyliä näytillä, HALOO? Rakastan vain ihania lastenvaatteita :heart:
Ja molemmat olemme tavoin työtätekeviä ihmisiä, emme mitään "hienostelijoita"
JOo, varmasti olette tavallisia työtätekeviä. lääkäreitäkö molemmat?
 
entäpä
Minä arvostan vaatteissa ennenkaikkea käytännöllisyyttä ja edullisuutta. Käytetyt farkut esim on jo mukavan pehmeiksi muokkaantuneet ja ovat mukavat päällä, toisin kuin monet uudet. Tyttö ei tykkää pitää röyhelöitä eikä mekkoja koska niissä on todella hankala kiipeillä ja ajella pyörällä. Kaksivuotiaasta asti on jättänyt mekot kaappiin ja pitää lähinnä verkkareita ja kuluneita housuja. On tosin kuluttamaan samanlainen kuin monet pojat eli ei kauan tahriintumatta ja repeilemättä kestä kun puihin kiipeilee. Itse kuitenkin tietää mikä on hyvä päällä leikkiessä. Monet naurut on saatu kun kesken juhlien on vetäissyt mekon päältään ja liuhotellut alkkareissa loppuajan!!!! Ja minusta on ihan ok, olkoon iskä toimitusjohtaja. Lapset ei vielä ole ja saavat lapsina olla.

Itse vaatefriikille toivottavasti tuli hyvä olo kun sai nyt pröystäiltyä täällä rahoillaan. Selvästi oli tarkoitus. Meillä ei ole talo kohtakaan maksettu eikä lapset merkkivaatteissa kulje mutta lämpimästi ja mukavasti on aina päällä, itse saavat vaatteensa kaapista valita. Se 500 joka joskus minun tililläni käy menee ruokakauppaan. Toisaalta ei minun tarvitse töissäkään käydä eli kotona saan lasten kanssa olla ja aamuisin nukkua :)
 
Shoppailufriikki ilmoittautuu :D

Ostelen lähinnä tätä "tavallista" Bamsea ja Nalle Puhia, Nasua ja Snoopya ym. vastaavia =)

Nämä on siis SISÄKÄYTTÖÖN ja vieraisille, kauppaan, kerhoon jne

PIHALLE meillä on muuta vaatetta joten lapset saavat vapaasti sotkea ja riehua ja tehdä niistä vaatteista vaikka riekaleita !

Kukin tavallaan, lapseni haluan pukea nätisti, kauniisti ja hyväkuntoisiin vaatteisiin, en pidä rumista, haalistuneista tai kovin käytetyn näköisistä vaatteista =)
 

Yhteistyössä