ihanuudet

  • Viestiketjun aloittaja vaatefriikki
  • Ensimmäinen viesti
vaatefriikki
Olenkohan ainut vai onko muita? Mulla on mieletön pakkomielle kauniisiin lastenvaatteisiin. Makso mitä makso, mutta ostettava on!!! Minun lapset kulkee tosi ihanissa vaatteissa, yleensä merkkivaatteissa. Mielettömät määrät menee vaatteisiin rahaa, sellaset 400-500 e kuussa, kauhistuttaa itseänikin!!! Meillä ei käytetä reikäisiä/haalistuneita tai tahraisia vaatteita edes kotona. Tää on varmasti joku sairaus, shoppailu himo... Itselleni en osta juuri mitään, en käy viihteellä, en polta tupakkaa, eli ne rahat lapsiin. Mies ei käsitä tätä vaatepaljoutta, esim nuorimmalla 1v tytölläni on n. 80 mekkoa....mutta ne kun on niin ihania....
AAAPUUUUAAAA \|O oikeesti, pitääkö mun mennä jonnekin psykiatrille, onko muita???
 
no ei kyllä täällä ainakaan tollasia summia vaatteisiin laiteta. 500e on kahden kuukauden ruokaraha tässä perheessä. Kotona on kyllä rane-vaatteet, hoidossa ja kylässä siistit ehjät vaatteet. Merkkivaatteita emme osta ollenkaan.
 
no ei meilläkään tollasta määrää mene vaatteisiin..vaikka uutena ostan,jotain saan lainaksi. halvallaki saa nättejä ja kivoja vaatteita. ja onko sillä merkillä väliä pienelle lapselle.
 
Joo on aivan hirveitä laittaa tollasia summia vaatteisiin. Ei meilläkään reikäisissä kuljeta, ja hoidossa on siistit vaatteet ja olen kanssa samaa mieltä ettei köyhällä ole varaa ostaa halpoja vaatteita eli yleensä merkkivaatteita. Ei nyt ihan burberrya mutta lego, mayoral, esprit, elle, benetton yms on hyviä siedettävän hintaisia merkkejä. Eikä mene huonoksi useissakaan pesuissa, saa aika monta kertaa pestä.

Kohtuus se on määrässäkin, eihän suomessa ole niin montaa päivääkään että mekkoa voisi järjellisesti pitää edes yhtä kertaa. Talvella en ole mekkoja laittanut, turhan vaivalloista pukea ulos.
 
Tää kans tykkää pukea lapsensa nätisti. Mulla vaan on ihan sairas värisairaus. Kaikki pitää olla sävy sävyyn ja auta armias nyt kun tuli kelit et on välillä kylmä ja välillä lämmin niin päälivaatteet ja sisävaatteet pitää olla myös sävy sävyyn jos vaikka takin joutuu riisumaan ulkona niin sen alla olevan paidan pitää sointua ulkohousujen kanssa... ja sitten vielä omatkin vaatteet pitää mennä yks yhteen lapsen vaatteiden kanssa. Ihan oikeesti. Ihan sairasta. TIEDÄN! Pientä stessin poikasta pukkaa päivästä toiseen. Sairauksia on monenlaisia... :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2006 klo 20:13 hanne kirjoitti:
ettei köyhällä ole varaa ostaa halpoja vaatteita eli yleensä merkkivaatteita. Ei nyt ihan burberrya mutta lego, mayoral, esprit, elle, benetton yms on hyviä siedettävän hintaisia merkkejä. Eikä mene huonoksi useissakaan pesuissa, saa aika monta kertaa pestä.
mielestäni tuokin on jo älytöntä. Oletko koskaan edes ostanut halvempia lasten vaatteita? meillä ainakin värit säilyneet myös halpisvaatteissa (jos ei oteta lukuun thaimaasta tuotuja) ja olen tulevan ammattini puolesta joutunut toteamaan että teitä merkkiuskollisia kyllä vedetään pahasti nenästä :LOL:
 
vaatefriikki
Ostan halppiksiakin, yleensä pihavaatteiksi. Kyllä se vaan niin on, että esim. Legon tuotteet on huippuja, kestää huomattavasti enemmän kuin joku halppis paita, kokemusta on!! Pitää värin, kuosin, ei tule niin helposti pesunukkaa ja voi vielä antaa toisellekin lapselle käyttöön siistinä.
En voi sietää kulahtaneita vaatteita....
Rakastaa kaunista ja laadukasta
:heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2006 klo 21:44 Hay-D kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2006 klo 20:13 hanne kirjoitti:
ettei köyhällä ole varaa ostaa halpoja vaatteita eli yleensä merkkivaatteita. Ei nyt ihan burberrya mutta lego, mayoral, esprit, elle, benetton yms on hyviä siedettävän hintaisia merkkejä. Eikä mene huonoksi useissakaan pesuissa, saa aika monta kertaa pestä.
mielestäni tuokin on jo älytöntä. Oletko koskaan edes ostanut halvempia lasten vaatteita? meillä ainakin värit säilyneet myös halpisvaatteissa (jos ei oteta lukuun thaimaasta tuotuja) ja olen tulevan ammattini puolesta joutunut toteamaan että teitä merkkiuskollisia kyllä vedetään pahasti nenästä :LOL:
Kiitos kysymystä kyllä olen. Tänään esim. ostin kirpparilta housuja kun menevät pilalle pihaleikeissä kun ei ole haalaria päällä. Olen myös saanut lahjaksi ja itsekin ostanut esim. h&m vaatteita, ne on kans ihan hyviä laadultaan. Sitten olen saanut elloksen vaatteita ja niistä en itse maksaisi yhtään, oli entisiä hyvin nopeasti. Tutan vaatteet kans on suht kalliita ja niissä hinta ei vastaa laatua eli niitä en kovin äkkiä erehdy enää ostamaan. Vendin vaatteet on kohtalaisia? Mutta kun malttaa esim sukkahousuista maksaa pikkasen enemmän, eivät ole syltyssä sukassa vaan pysyvät hyvin päällä. voguelta esim. löytyy tosi hyviä sukkahousuja.
 
Meillä käytetään Burberryä, Ralph Laurenia, Gantia ja Timberlandiä etupäässä. En voi sille mitään, mutta joku vaan naksahti päässä kun lapsi syntyi ja se oli menoa sitten.
Mutta on meillä myös HM:n perustrikoota mm. alusvaatteina.
Että silleen.
 
Heidit83
Meidän lapsilla ei juurikaan merkkivaatteita kaapista löydy. Ehkä muutama, mutta ne on saatu lahjaksi. Ja joitakin merkkivaatteita on ostettu kirppikseltä. Siisteissä vaatteissa lapsemme ovat kuitenkin aina. Rikkinäisiä ja kulahtaneita vaatteita ei lapsillamme ole. Suuren osan lasten vaatteista ollaan saatu käytettynä. Ollaan laitettu vaatekeräykseen sellaiset vaatteet, mitkä on käytössä jo tarpeeksi kuluneet. Vaatteita on tarpeeksi, joskus tuntuu että liikaakin, mutta ei nyt sentään ihan 80 mekkoa...=)
 
Janska
Itse en ole mikään merkki uskollinen vaan ostan vaatteet jotka ovat hyvännäköisiä! H&M:ltä saa tosi kivan näkäsiä ja häuskoja paitoja ja suht halvalla ja hyvin on värit ja kuvat pysyneet vaikka on monta kertaa pesty! Ei näin pienellä (1v5kk) tarvitse olla mitään merkki kuteita vielä, kyllä ne isompana ja varsinkin kouluiässä alkaa haluaan niitä kalliita vaatteita! Niihin sitten menee pitkä penni! Pääasia että vaatteet on nyt ehjiä ja oikeen kokosia! Jos mekkoja on 80 niin oletko ajatellu ehtiväsi käyttää tytöllä edes kerran niitä kaikkia vai jääkö osa heti pieneksi...?
 
Miskan äiskä
Kuulostaa kyllä jo aika sairaalta, mutta eipä tuo onneksi kamalasti haittaa, jos myös ruokaa jää rahaa. Meillä poika kulkee pääasiassa käytetyissä vaatteissa, jotka on ihan siistejä ja paljon fiksumpia kuin nykyiset lastenvaatteet. Eilenkin katselin, jos olisi löytynyt farkkuhaalari ulkokäyttöön, mutta eipä löytynyt ja jälleen kerran kiittelin hyvää tuuriani, että käytetyistä vaatteista sellainenkin löytyy ja just sopiva nyt kevääksi. Tytölle tulisi kyllä ostettua paljon enemmän ihania vaatteita ilman tarvettakin, mutta tuskin nyt kuitenkaan 80 mekkoa, rajansa kaikella. Meillä on onneksi muutakin kivaa hommaa kuin kaupoissa kulkeminen ja vaatteiden shoppailu. Toivottavasti nyt kuitenkin edes kierrätätte vaatteet tutuille tai myytte kirpparilla.
 
vaatefriikki
Minä laitan kaikki kiertoon, siis annan kavereille ja sukulaisille. Ja yleensä tilaan jenkeistä tai englannista ison satsin vaatteita, koska sieltä saa alesta merkkivaatteita lähes samaan hintaan tai jopa halvemmalla kun täältä jotain Prisman ym paikkojen kuteita. Niin samapa se kai mihin rahansa työntää, sitä varten sitä töissä käydään :D
Ja nuo mekot kyllä kerkiää päällä olemaan...siis jos ja toivottavasti on lämmin kesä :flower: Ja jos ei kerkee saapahan joku kivoja uusia mekkoja.
 
rassukka
Tänään juuri näin yhden tällaisen vaaleanpunaisen röyhelöisen 'ihanuuden' leikkipuistossa. Äiti jutteli ystävättärensä kanssa ja meidän kaksi vesseliä yritti saada hänen tyttöään leikkeihin mukaan. Ei onnistunut. Äiti kielsi kaiken sottaamisen pelossa, ei hiekkalaatikolle, ei kukkia keräämään pusikkoon, ei kiipeilytelineille ei pyörää kokeilemaan ketjut rasvaa yms. Loppujen lopuksi meidän penskat kuluneissa käytetyissä, nurmikon vihertämissä farkuissa ja kuteissa remusivat ja pitivät hauskaa ja tämä tyttönen äitinsä komennuksesta seisoi äitinsä rinnalla miltei tunnin keskustelemassa naisten asioita, surusilmäisenä seurasi meidän ei-merkkivaate lasten sinkoilua. Poitsu 1v yritti käydä halimassa ja pussaamassa tätä tyttöstä mutta äitinsä nykäisi hihasta pois läheltä ihan kuin meidän vekaralta jokin tauti tarttuisi hiekan mukana!


Pitäkää lapsillanne kauniita vaatteita kenellä varaa on mutta älkää kohdelko kuin barbinukkeja vaan antakaa lastenne leikkiä!!!!!!!
Vähän ehkä aiheen vierestä mutta kun ihan sääliksi tyttöstä kävi....
 
xxx
No ei tod. laiteta rahaa tuollaiseen. Itse ostan merkkivaatteita harvoin ja yleensä ne merkki- ja muut vaatteet löytyvät kirpparilta (mm. viimeksi Marellan superpehmeä nahkableiseri). Tiedän, että kannan vaatteeni tosi hyvin ja näytän niissä paremmalta kuin useat kaverini, jotka tuhlaavat koko palkkansa kaupasta ostettuihin merkkivaatteisiin.

Lapselle ostan lähes kaikki vaatteet käytettyinä, niiden joukossa on paljon Mayoralia, Benettonia jne. ja erittäin hyväkuntoisia ovat.

En ole koskaan nauttinut siitä, että laittaisin kaikki rahani vaatteisiin. Iloitsen, kun löydän tosi makeita ja myös niitä merkkivaatteita kirpparilta pilkkahinnalla.

Kyse ei tosiaan ole siitä, etteikö olisi varaa ostaa kaupasta ja joskus jotakin ostammekin. Mutta tämä äippä on laittanut rahansa siihen, että olemme joka kevät ja syksy useamman kuukauden Italiassa lapsen kanssa kahdestaan. Hyvännäköiseltä meidän vaatteet on muuten näyttäneet siellä palmujen katveessa - paljon paremmalta kuin täällä hankien keskellä pyöriessä...!! :LOL:
 
Maassa maan tavalla, mutta kohtuus kaikessa. En voisi kovin edullisia vaatteita lapselle laittaa, koska joudumme miehen työn vuoksi edustamaan koko ajan, eli myös kauppamatkoilla yms.

Olisi se jos toimitusjohtajan lapset pukeutuisivat kirpputorivaatteisiin tai merkittömiin. :LOL:
 
vaatefriikki
Kyllä mun muksut saa leikkiä ihan niinkun huvittaa, enhän mä nyt hiekkikselle mitään 80e:n mekkoo laita, en nyt ihan bimbo kuiteskaa oo :headwall: Ja mulle ihan sama miten toisten lapset on puettu, kaveripiirissä sellaisia, joilla ei ole rahaa ostella kallista, so what, mua se ei haittaa.. Mut MINUN lapset kulkee ns. paremmissa vaatteissa oli arki tai pyhä!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2006 klo 16:54 vaatefriikki kirjoitti:
Kyllä mun muksut saa leikkiä ihan niinkun huvittaa, enhän mä nyt hiekkikselle mitään 80e:n mekkoo laita, en nyt ihan bimbo kuiteskaa oo :headwall: Ja mulle ihan sama miten toisten lapset on puettu, kaveripiirissä sellaisia, joilla ei ole rahaa ostella kallista, so what, mua se ei haittaa.. Mut MINUN lapset kulkee ns. paremmissa vaatteissa oli arki tai pyhä!!!
Hyvä hyvä, näin myös meillä! Paitsi, että meillä on poika, joten kyllä siellä hiekkiksellä voi hyvin olla 50?:n paita päällä. =)

Mistä sä tilaat niitä vaatteita? Itse olen toistaiseksi pysytellyt näillä kotimaan markkinoilla, mutta on ostopaikat aika rajoitettuja.

Ja sille, joka oli huolissaan siitä, että meillä ei ole muuta tekemistä kun shoppailu niin aikaa ei todellakaan kulu kaupoissa ravaamiseen, koska niitä kauppoja, joissa kyseisiä merkkejä myydään ei kovin monia ole ja ovat hyvin pieniä kooltaan. Että kyllä minä olen siinä ajassa, kun yhden HM:n tai Prisman kiertaa läpi, ostanut jo vaatteet lapselleni ja viettämässä aikaa perheeni kanssa, ei huolta! =)
 
vaatefriikki
Moro!
Ihana kun on toisiakin vaatefriikkejä!! Tilaan esim ebaysta, googlettamalla löytyy eri maiden ebay kauppoja, toimivat vähän samalla periaatteella kun huutonet. Visalla maksetaan sit ostokset paypallin kautta. Tilasin esim. Englannista sairaan suuren laatikon vaatteita siinä tais olla 103 vaatetta, niin rahti oli vain 50e ja koti ovelle toi transportin setä =) Ja se onni mulla, että tuttuja asuu jenkeissä ja skotlannissa, niin voin niiden kautta tilailla.
Rahalla saa jos haluaa ja on varaa :LOL: :LOL: :LOL:
 
Miili harmaana
Olikohan toi alottaja ihan tosissaan, vai pilaileeko meidän muiden kustannuksella ;) . Ei kai kukaan laita tommosia summia lapsen vaatteisiin saati osta 80 mekkoa. Mun laps on mun mielelestä aina näteissä vaatteissa, mutta aika vähän on ns merkkivaatteita, siis Burberryä tms. Enimmäkseen meillä on H&M:n vaatteita, jotka musta on kaikista kauneimpia ja pysyvät hyvänä ainakin kahden lapsen käytössä. Toinen hyvä lastenvaatekauppa on KappAhl, kauniita nekin ja on jotain muutakin väriä kun sinistä ja punasta. Ja sit tietysti noita "tavallisia" merkkivaatteita, joita tavalliset lastenvaatekaupat myy. Missähän te kalliiden merkkivaatteiden ostajat piilottelette lapsianne, kun mun mielestä suurin osa lapsista puetaan tosi tavis vaatteisiin, Tuttaan ym Cittarissa myytävään?
Mut niinhän se on et ihmiset arvostaa niin eri asioita, meillä rahat menee asumiseen ja sisustamiseen ja lapsen tarvikkeet on viimesen päälle hyviä.
Ja vähän on yritetty pesämunaakin kasvattaa lapselle.
 

Yhteistyössä