Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pre - mulla on aivan samat fiilikset!
Nyt on semmonen aggre päällä etten viiti tänne paljo kirjotella.
Ei muuta kun lippu korkeelle, niin typerältä kun se kuulostaakin...

hei vaan kaikille, ja voimia arkeen!
Onkin mielenkiintoista sitten kuulla että millaista eri paikkojen neuvoloissa ja ultrissa oli jne. meillä taas tuntu että neuvolassa oli erittäin hiljasta, koska neuvolalla ei ollut väliä mihin kellon aikaan tulisin sillä viikolla!! Mutta olenkin asiakkaana erittäin pienen alueen neuvola yksikössä, ja sitte ultrat on äitiyspolilla keskussairaalassa.
Mulla on ihan outo olo, ei mitään oireita, en tunne että olisin raskaana mitenkään, vähän pelottavaakin, vaikka siis rv 5 meneillään loppua kohti, ja laskeskelin et se mun neuvola on rv 7 + 3.

Nyt on jotenkin hankalat säät, valoa ei ole yhtään vaikkei ole yhtä pimeä kun ennen joulua. semmonen tosiharmaa ja vaikuttaa kyllä fiilikseenkin. Muistakaa vetää d vitamiinia jossette ole etelänmatkaajia.

Heippa!
Kirjoittelin äsken jo pitkästi, mutta sitten tietokone päätti käynnistää itsensä uudelleen päivitysten takia ja minä en tajunnut painaa koko ajan sitä käynnistä myöhemmin nappulaa, kun olin puhelimessa. Mitähän minä oikein ehdin kirjoittaa... Täytyy koittaa muistella.

Tervetuloa uudet minunkin puolestani. Mukavaa, että tänne tulee uusia kirjoittelijoita! :)

Minä olen ihan pudonnut taas jutuista kun en ole täällä ehtinyt oikein käydä kurkkimassa teidän juttujanne. Jos nyt taas olis vähän enemmän aikaa täällä kirjoitteluun. Minä olen ollut taas tosi paljon kiinni koulujutuissa, eikä siinä kiirreessä ole edes tajunnut haaveilla. Tuntuu, että tosi useasti osuu tehtävien palautukset samalle päivälle tai tosi lähekkäin. Höh!

Pauliina, en huomannut sitä mainosta. Varmaan se on ollut sellaisen päivän lehdessä, kun olen vaan selannut lehden läpi. Voih, siellä olisi niin kiva käydä, tehdä retki lankakauppaan. :) Minulla on nyt neuleprojekteista meneillään kriisi myssyn kanssa, luulin jo että sain sen korjattua, mutta en en. Täytyy varmaan purkaa se kokonaan ja aloittaa jollakin toisella ohjeella. Tuo malli oli kyllä tosi kiva, mutta näköjään mun valitsema lanka on vähän liian ohutta siihen. Sitten mulla on sellaisena hitaana projektina bolero. Olen kutonut sitä nyt vaan muutaman rivin illassa. Tällä vauhdilla se valmistuu varmaan ensi kesäksi. Jos vaikka joku ilta olis enemmän aikaa ja viitseliäisyyttä. ;) Eilen minä etsin netistä kolmion mallisten hartiahuivien ohjeita. Tekisi mieli joskus koittaa tehdä sellainen.

Viikonloppuna olisi häät. Mulla on vähän vaatekriisin poikasta. (hih, poikanen....;p ) Minä en ole ihan tyytyväinen vaatteisiini. Vaan kun on kylmää luvattu, niin en oikein uskalla millään mekolla lähteä. Kirkoissahan on tunnetusti melkein vuodenajasta riippumatta kylmää. Ja siitä juhlapaikasta minulla ei ole mitään käsitystä, että millainen se on. Tämä pari on miehen kavereita, minulle he eivät oikein ole tuttuja. Noh, tämän jälkeen varmasti vähän enemmän sitten.

Matkailijarouva, muistan syödä D-vitamiinia. Sitä on lisättynä kalsiumtabletteihin, joita napsin.

Nyt kuulkaa naiset on semmonen homma, että mie sanon työsopimuksen irti tän mun kroppani kanssa! Aamulla muka alko ne menkat, niinku tänään pitikin. Mutta, mutta, nyt se sitten loppukin siihen! (limainfoa, hypätköön yli ken haluaa...) Eli sen aamuisen hulahduksen jälkeen en ole vuotanut oikeastaan ollenkaan. Ja aina mun menkat on olleet sellaset, että sitten kun sitä alkaa tulla, niin sitä kans tulee ja paljon.

Ärsyttävää tällanen, kun sitten se pieni toivonkipinä herää aina, että jospa ne ei kuitenkaan tulisi ollenkaan... Vaikka järki sanoo, että kyllä ne sieltä tulee. Ja eihän nää siis ole des vielä myöhässä, mutta kiukkusensori liikahti niin, että oli pakko saada avautua. Ja kun siis tää on mulle ihan uutta mun kierroissa. Ennen luomunakin ollessa menkat on alkaneet kerta rysäyksellä ja kunnon vuotoa heti ja paljon.

Niin, ja nyt pahimman kiukkuryöpytyksen päälle voin jo puhaltaa!

Eli heippa taas Flox!! Kiva kuulla sinustakin!

Eliisalle myös voimahali ja jaksamista! Kyllä se sullakin iloksi muuttuu!

Matkailijarouvan neuvola kuulostaa kivalle! Ois ihanaa jo oma neuvola sitten joskus olis kiireetön ja aikaa olis jutella asioista. Luulen nimittäin, että tässä kun on ekaa kertaa kyydissä, niin kysymyksiä varmasti riittää joka suuntaan ja paljon!

Talitinttinen: Mä en ois myöskään uskonut pissiväni tikkuun ja kyttäilemään jos jonkinlaisia oviksen merkkejä ym... Ainakaan näin pian yrityksen alussa. Mutta kaipa se vauvakuume vaan on niin kova, että kaikkensa tekee tärpin eteen. Kuinka monessa kierrossa sulla tota tiputtelua ja kipuilua on nyt ollut?

Alice76: Eikös monilla plussanneilla ole ollut ihan menkkakipuja, vaikka menkat eivät sitten koskaan alkaneetkaan? Joten toivoa on vielä!

Korjaan hieman tota listaa itseni kohdalta, koska ovistikutuksen perusteella tulikin aiemmin, joten jännäyspäiväkin varmaan nyt aikaistuu... Lieneekö ovis aikaistunut, koska join greippimehua tässä kierrossa.

Pre 10.2. YK3
Alice76, 14.2, YK1
Lenaki 21.2., YK2
Pauliina35 20.3. YK2
Wilhe 18.2 YK1
Talitinttinen YK4
Haaveileva Pu (yritys jatkuu kevättalvella)
Ms. Feelgood (yritys alkaa kevättalvella)
Papunen84 (yritys alkaa parin kk päästä)
Liinuska81 (yritys alkaa kesällä/syksyllä)

Plussanneet:
Pope YK2
Laureli
matkailijarouva

Samaa ajattelen minäkin tuosta Tinttisen uudelleen testaamisesta kuin Lenakikin. Jos se oli sitä mystistä kiinnitysvuotoa!!!

Kaadoin äsken vähän aikaa sitten pestylle eli siis suht puhtaalle lattialle kahvia! Harmittaa, kun nyt siinä on ihan selvä tahmea kohta vaikka vedellä sitä putsasinkin. En viitsinyt kahvitaukoani enempää siirtää ja alkaa Tolulla tms. siistimään.

Lenaki: Tää on siis vasta kolmas kierto tätä luomuilua ja joka kierrossa on tätä ollu. Nyt kivut oli vähän kovemmat ku aiemmin. Mutta miehän oon aika hätähousu ja malttamaton...

Mutta kattellaan nyt mihin tilanne kehittyy taas ja alkaako menkat kunnolla vai ei. Testailen varmaan viikonloppuna jos ei kuulu ja näy. Pieni toivo tottakai nostaa päätään, mutta kuitenkin uskon, että ne menkat sieltä on tulossa. Taas vaan häijylevät mulle.

Alicelle täälläkin peukut on pystyssä! Toivottavasti olis osunu onni kohdalle!

Vielä on toivoa Talitinttinen. Jos se olis tosiaan sitä kiinnittymisvuotoa, mitä monilla tulee. Testaa vaan uudestaan!

Tämä mamma tuli äsken varhaisultrasta. Yksi tyyppihän se siellä taakse kallistuneessa kohdussa kellui. Ruskuaispussi, napanuora ja käsien aiheet oli hyvin jo näkyvissä. Tyyppi oli just oikean kokoinen (8 viikkoa 4 päivää). Kaikki oli siis oikein kunnossa... Sydämen sykekin näkyi tosi hyvin. Kai mä sit oikeesti oon raskaana ja saan hyvin todennäköisesti lapsen.... :) Nyt kai se on viimeistään uskottava. Ne ultrasi sisäkautta ja tunnusteli kädellä sen kohdun paikan ja kallistuneisuuden. Kun on tollain taaksekallistunut kohtu, niin raskaus tulee aika myöhään näkyviin verrattuna siihen, että olis eteenpäin kallellaan. Eka neuvola on sitten maanantaina.

Ihana tämä oma pikku salaisuus. Ei aiota kertoa kun vasta joskus huhtikuussa tästä... Anteeksi oman navan asiat vain...

Päivitetäänpä lista ajantasalle. Minä siirryn jonon hännille...(laskin sitten siitä kunnon aloituksesta, en tiputtelusta)

Alice76, 14.2, YK1
Lenaki 21.2., YK2
Pauliina35 20.3. YK2
Wilhe 18.2 YK1
Talitinttinen YK4
Pre 5.3 YK4 (laskin sitten siitä kunnon aloituksesta, en tiputtelusta)
Ms. Feelgood (yritys alkaa kevättalvella)

Plussanneet:
Pope YK2
Laureli
matkailijarouva

Moikka

Alicella loppu tänään jännääminen tän kierron osalta, täti tuli räminällä kylään. Eilen jo huomasin että menkat on alkamassa kun vatsa turpos reippaasti ja vatsaa väänteli. Mun kierto on nyt nähtävästi lyhentynyt ennestään ja näin ollen myös ovis on aiemmin mitä luulin.

Talitinttiselle paljon tsemppiä ja pitkiä hermoja!!

Pope, oli varmaan ihana nähdä se pikkuinen ja tajuta että siellä vatsassa kasvaa pieni elämä.

Onneks kohta on viikonloppu ja sit tulee taas uusi viikko ja uudet kujeet :)

Alice

Voi pope!! Mulla tuli melkeen tippa täällä linssiin kun luin sun viestiä! Oli varmasti upeaa nähdä, että sielä se pieni kasvaa ja kehittyy kovaa vauhtia.

Alicelle pahoittelut tädin vierailusta. Se on kyllä kurja vieras.

Ja kiitos kaikille tsemppaajille. Huomista odottelen, että mitähän tuo tullessaan, tädin vai ei... Kävin tänään apteekista ostamassa sellasen herkän testin, että jos viikonloppuna pääsis testailemaan. Oon miettiny, että malttasko oottaa viikonloppuun ja sunnuntaihin saakka. Antas tädille aikaa nyt päättää, että tullakko vai eikö tulla. Tää kierto on nytkin jo pari päivää pidempi kuin aiemmat luomut. Aikasemmin on ollu 27 ja 23 päivää. Nyt mennään kp 29.

täällä olisi tilanne nyt se että aletaan yrittää kenties jo ensi kuussa :) koska tälle kuulle jo myöhäistä... ihana tunne :) jännittää! :D
harmi että niitä tätejä on nyt liikenteessä :(

Tervehdys naiset.
Kiirettä on pitänyt työrintamalla niin etten ole iltaisin enää tänne jaksanut. Pahin hässäkkä saatiin nyt hoidettua, mutta vielä on siitä sen verran väsy että pitää ottaa iisisti. Iso osa lähipiiristä on flunssassa, joten yritän siitäkin syystä huilia riittävästi ja syödä monipuolisesti, siis pitää vastustuskykyä yllä.
Vielä ei ole tiedossa milloin on seuraava yrityskierto. Nyt kp 4 ja tädin visiitti oli tällä kertaa vain 3 päivää.
Puran edelleen kaiken ylijääneen energiani (ja turhaumani) treeneihin.
Lähipiirissä on jo napsahtanut lomautuksia ja irtisanomisia, kurjia uutisia. Ei auta kuin toivoa, että ei osu omalle kohdalle. Toivotaan parasta pelätään pahinta.

Onnittelut plussaneille ja plussatuulia yrittäjille.
Pu(pu) lähtee uinailemaan.

Heippa!
Voi, Popen juttu oli niin liikkis! Ihana tunne varmasti. Kyllä, raskaana olet! On se vaan niin hienoa! <3

On se tylsää, että tädit on taas liikekannalla. Ei voi oikein muuta sanoa, kuin että pysyisivät pois ja tulisivat sellaisille, jotka niitä odottavat. Mutta minkäs teet, elämä tuntuu välillä niin epäreilulta.

Mikähän kevätväsymys minulla on. Mieli on vähän maassa eikä oikein huvittaisi mikään ylimääräinen tai uusi. Olis vaan kiva möllöttää kotoa ja touhuilla täällä omia juttuja.

Pope, mahtavaa, oli varmasti huikea tunne! Ja sinullako on myös olot helpottaneet? Minä taidan nyt olla niillä oksuviikoilla, eilen joudui lähtemään töistä kesken päivän ja nyt taas tässä yökkäilen ja väsyttää niin armottomasti, 10 tunnin yöunet ja 2 tunnin päikkärit ja sama homma seuraavana päivänä. Ensi viikolla näin leppoisa tahti on mahdoton, vähän hirvittää jo valmiiksi, että mitähän tästä tulee. Talvilomakin kolkuttelee ovelle ja reissuun oltais lähdössä, en haluaisi missata sitä. Mies ihmettelee, kuinka olen niin hyvällä tuulella vaikka voin huonosti, jotenkin kummallisella tavalla tämä vaan tuo varmuutta siitä, että todella olen raskaana, kun en ole vielä neuvolaviikoilla. Minä ajattelin luottaa vain noihin perusneuvoloihin ilman seulontoja, jos lapsella jotain olisikin, en usko, että minusta olisi aborttipäätökseen. Ja mieskin on vahvasti samoilla linjoilla. Tottakai on huoli, mutta yritän nyt uskoa,että kaikki menee niinkuin on tarkoitettu.
Talitinttinen, peukut on pystyssä!!!

Huh, kun on kiirettä. Työnteko häiritsee pahasti tätä haaveilua... :)

Alicelle pahoittelut tädistä!

Ja Pope+, olipa ihanaa lukea ultrakokemuksestasi. Oli varmasti huippua nähdä pikkainen maha-asukki! Kun kerroit, että sulla on taaksepäin kallistunut kohtu, tuli mieleeni, että mullekin on lääkäri joskus vuositarkastuksessa ultralla katsoessaan sanonut niin.

Talitinttinen, täälläkin on peukut pystyssä, että uusi testi tuo plussan tullessaan.

Nyt on pakko jatkaa hommia. Oikein ihanaa perjantaita kaikille!

En ehtinyt testaamaan, tänään iltapäivällä tuli täti rytinällä. Kivut on taas niin hurjat, että piti lähteä töistä pois. Tuntu, että taju lähtee kun kipu säteili pitkälle reisiin saakka. Jalatki on ihan puutuneet. Tää menee vaan joka kerta näköjään hurjemmaksi. Varasin nyt lääkäriajan, että saisin ainakin kunnon kipulääkkeet. Viimeksi luomuillessa ei tällasia kipuja ollut.

Toivottavasti Laurelilla ei pahoinvointi enää tuosta pahene. Mutta tosiaan nuo oireet varmaan kertoo kantajalleen, että joku sielä mahassa ilmoittelee olemassa olostaan!

Nyt taidan mennä sohvalle tätä tätiä potemaan ja katsomaan jotain hömppää telkkarista.

Samoin taalta hyvaa ystavanpaivaa kaikille teille ystavilleni! Ette usko mita tapahtui... viime yona (ystavanpaivan puolella ;-) harrasteltiin vahan peiton alla, ja mitaan ilmoittamatta mies jatti kondomit pakettiin! Taa on nyt menoa :) Oon ihan onnessani! Parina viime viikkona en oo juurikaan maininnut asiasta miehelle, mita nyt huomasi ohi mennen etta syon foolihappotabletteja ja lukaisi paketin kyljesta, etta mihin tarkoitukseen tulevat. Ilmeisesti mies kypsytteli asiaa itsekseen viime kuukaudet, ja nyt sit miehekkaasti teki paatoksen, vahan machomaisesti, ilman sen kummempia keskusteluja :) Oviksenkin pitais olla huomenna, joten teoreettisesti tassa kierrossa on taydet mahdollisuudet tarppiin! Tuli niin yllattaen, etten mua jopa vahan pelottaa... mutta eikohan se tasta. Ihana paiva, aurinkokin paistaa siniselta taivaalta :)

Tassa paivitetty jannayslista, jossa minakin nyt yrittajissa!

Alice76, 14.2, YK1
Wilhe 18.2, YK1
Lenaki 21.2, YK2
Ms. Feelgood 1.3, YK1
Pre 5.3 YK4 (laskin sitten siitä kunnon aloituksesta, en tiputtelusta)
Pauliina35 20.3. YK2
Talitinttinen YK4

Plussanneet:
Pope YK2
Laureli
matkailijarouva

Hienoa Ms.Feelgood saada sinutkin yrittäjien joukkoon! Toivottavasti ystävänpäivän puuhat tuottaa tulosta!

Nyt on kyllä itselläkin taas mieli vähän korkeammalla. Vähän nämä kamalat menkkakivut kiukuttaa, mutta muuten mieliala on korkeella. On niin ihana ilmakin ollut koko päivän. Pihalla ollessa on mennyt koko aamupäivä. Ihanaa kun tulee kevät!!!

Hyvää ystävänpäivää kaikille munkin puolesta!

Täällä ankeat fiilikset tänään. Ovis osui tikutuksen mukaan viime viikon perjantaille. Tänään tuli aamulla kuitenkin sitä pirun tuhruvuotoa taas, jonka mulla enteilee tädin tuloa. Täti pitäis siis tulla viikon päästä. Rupesin nyt miettimään, että oisko se tuo tuhruttelu, mikä estäisi raskaaksi tulon (kun peittoja kuitenkin heiluteltiin oikeaan aikaan). Täytynee varmaan jossain vaiheessa tuon asian tiimoilta käydä vielä gynellä. Mitään hormonitestejä mulle ei ole ikinä tehty, ja vois ehkä olla paikallaan, jos ei tärppiä rupea kuulumaan. Rasittaa... En kyllä ennen osannut ajatellakaan, että lapsen teko on niin monimutkainen juttu!

Plussatuulia Ms.Feelgoodille!

Yhteistyössä