Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hello!
Voi Tinttinen. Uskon, että pelottaa se lääkäri keikka. Nii-in. :( Tuolle alueella sattuvat vaivat ovat vaan niin isoja ja pelottavia juttuja, ainakin omassa päässä. Harvemmin kai kumminkaan mitään vakavampaa löytyy. Naisen keho on vaan niin toisenlainen ja näitä kaikkia vaivoja ja tuntemuksia ja niistä johtuvia mietintöjä on vaan niiiin tolkuttoman vaikea selittää miehille. Ja miksi esim. virtsis voi oireilla naisilla niin monella eri tavalla. Miksi ei voi olla jotain tiettyä oiretta, josta tietää, että haa virtsis. Mutta ei. Pitää tutkia se selvittää, jos näyte on vähän epävarma. Äh... nimim. kokemusta tästäkin.

Minä taas olen tämän ihottuman takia niin alamaissa. Voi kurjuus. Alkoi jo tuntua, että tämä alkaa olla voiton puolella, mutta sitten aloitin käyttämään lääkärin määräämää uutta voidetta ja puff... huonompaan suuntaan mennään. Taitaa olla niin, että tämä ei vaan todellakaan sovi minulle. Äh!!!

Alicelle onnea oviksenbongaamiseen! Jipii! Jännää siellä päin!

Hieno juttu, että Terolutit auttoivat! Niin ja Pauliina, oletko muuten käynnyt Menitassa paljonkin? Minä kävin eilen kirjastoreissullani siellä ensimmäisen kerran. En oikein ymmärrä, että miten siellä ei ole aikaisemmin tullut käytyä. Ah, ihana paikka! Sinne uudestaan äkkiä!!!

Mukavaa päivää kaikille!

Hei taas kaikille!

Lenaki, kayn Suomessa vahintaan pari kertaa vuodessa, yleensa jouluna ja kesalla. Usein useamminkin (3-4 kertaa), riippuen vahan onko erityista syyta. Jos lapsia saadaan, niin sit yritan kayda edelleen usein, jotta kontaktit sukulaisiin ja tuttaviin sailyvat, ja jotta lapsi tuntisi automaattisesti olonsa suomalaiseksi ja jotta kielitaito kehittyisi hyvin.

Pauliina, syodaanko niita Teroluteja useampi kuukausi putkeen, vaiko aina yksi kerrallaan, jos kuukautisia ei nay? Voiko jo yksi kuuri saada oman kierron uomiinsa?

Talitinttinen, jos tykkaat linnoista ja historiasta, olisi Lissabon sulle aivan unelmakohde. Siina on lahistolla Sintran kaupunki, jossa on aivan upeita, prinsessamaisia linnoja ja linnoituksia. Googlaappa! Me kaytiin Prahassa viime elokuussa, ja mulle jai siita vahan huono maku, siella oli ihan tuhottomasti turisteja, niin ettei turistikeskustassa paassyt kadulla eteenpain kulkemaan normaalisti. Oli vahan huvipuiston makua siina keskustassa. Mutta reuna-alueet oli ihan ok ja kaunis kaupunkihan se on. Mulla on viela muistissa hotelli ja ravintolat, joita voin suositella, jos haluat lisatietoja.

Luin aamulla miehelle ostamaani isyysopasta ja sielta loytyi muutama mielenkiintoinen yksityiskohta, joita on tullut tassa viime aikoina mietittya. Tiesitteko, etta siittiot kulkee emattimen lapi kohtua kohti viidessa minuutissa? Ja etta jo tunnin paasta ne on munanjohtimissa? Yleensa hedelmoittyminen tapahtuu munanjohtimien puolivalissa, johon munasolu on ehtinyt, ja joka houkuttelee siittioita luokseen. Hedelmoittynyt munasolu kay lapi erinaisia kehitysvaiheita useamman paivan ajan ja saapuu kohtuu noin 5 paivaa ovulaatiosta ja kiinnittyy kohtuun 7-8 paivaa ovulaatiosta (ma oon lukenut taalta palstalta, etta kiinnittyminen tapahtuis 5. paivana, mika ei siis nahtavasti oo totta...)

Luin myos, etta mita harvemmat yhdyntakerrat ovat ennen ovista, sita todennakoisemmin munasolun hedelmoittaa poikasiittio (kaantaen, mita tiehemmat yhdynnat, sita todennakoisemmin tulee tytto). Ja mita lahempana ovista yhdynta tapahtuu (siis ilmeisesti jos oleletaan vaan yks yhdynta), sita todennakoisemmin hedelmoittaja on poikasiittio. Naa johtuu poika- ja tyttosiittioiden nopeus- ja kestavyysominaisuuksista.

Ja viela luin, etta jos aiti on veriryhmaltaan reesusnegatiivinen (noin 15% vaestosta), saattaa raskauden aikana olla edessa ylimaaraisia tutkimuksia ja jopa rokote, silla vauvan ollessa reesuspositiivinen (siis jos isa on), on vaara verien yhteensopimattomuudesta. Esim lapsivesinaytteen otto tallaisessa tapauksessa vaatii jonkinasteisen ennakkorokotteen, joka alkaa kehittamaan vasta-aineita tms. Toivottavasti faktat tuli oikein, kun jouduin kaantamaan tekstin eri kielelta... Mulla gyne maarasi viime kerralla vauvasta puhuttaessa verikokeet, ja oon onneksi reesuspositiivinen.

Onkos teilla mitaan nippelitietoutta, josta vois olla kaikille hyotya?

Tiedän tuon tunteen Talitinttinen, kun lääkäriin meno pelottaa. Tai nimenomaan gynelle. Kai se (ainakin mulla) siitä johtuu, kun on niin iso asia kyseessä kuin lapsen saanti. Ja muutenkin noissa alapäävaivoissa on aina oma jännitysmomenttinsa. Sulla on kyllä niin lyhyt aika pillereiden lopettamisesta, että ei se toisaalta ihme olisi, jos elimistö on sekaisin. Aikoinaan kun mä lopetin pillerit, meni melkein puoli vuotta, että oli taas "normaali" olo. Mutta tsemppiä sulle lääkäriin! Eiköhän kaikki suju ihan hyvin :-)

Toi on kyllä ihan totta, että se ovisbongailukin osaa kyl olla jännää puuhaa... Tiirailee hermostuneena, että tuleeko viivaa vai ei. Onnea Alicelle siihen puuhaan!

Olipa kiva Ms.Feelgood lukea noita nippelitietoja! Jäin vaan ihmettelemään, että mitä ihmettä se munasolu jää hengailemaan kohtuun vielä pariksi päiväksi ennen kiinnittymistä... Taitaa etsiä otollista kiinnittymismaaperää? Ja yllättävän nopeastikin siittiöt uivat määränpäähänsä. Tietääkös kukaan sitten sitä, kuinka kauan siittiön tunkeutuminen munasoluun kestää? Että puuhasteleeko se kauankin munasolun parissa vai livahtaako hetkessä sisään?

Joo, se munasolu varmaan etsii pari paivaa otollista maaperaa. Tais olla niin, etta yleensa munasolu kiinnittyy kohdun peraosaan, jossa on eniten happea (alkaa kysyko tarkemmin...). Kirjassa ei lukenut kauanko kestaa siittioiden paasy munasoluun, mutta ne ilmeisesti yhdessa ryhmana pehmittelee munasolua (All for one, one for all! -mentaliteetti), ja poistavat jollain sisaltamillaan aineilla munasolun pinnalta jotain kerroksia, jotka on hedelmoittymisen esteena. Jostain muualta oon lukenut, ettei voittajasiittio varsinaisesti tunkeudu sinne sisaan, vaan etta munasolu valitsee omasta mielestaan parhaimman geeniperiman omaavan siittion ja avautuu talle. Tieda sitten, mika on tosi...

Ihanaa! Nippelitietoa! Mie rakastan kaikkea nippelitietoa (ja usein myös turhaa tietoa!). Musta tulis varmaan sellanen nippelitiedon nappulatrivian mestarikilpailija!

Muistelin, että olen tuosta hedelmöittymisestä lukenut ja piti käydä muistia virkistämässä. Vau.fi -sivuilla sanottiin, että itse hedelmöittyminen kestää noin vuorokauden. Siellä sanottiin myös, että siittiöt liikehtivät villisti munasolun ympärillä ja pian munasolu ottaa yhden niistä kiinni. Eli ton mukaan se ois se munasolu, joka nappaa siittiön, eikä siittiö joka tunkeutuu munasoluun. Eli jo elämän alussa nainen vie ja mies luulee vievänsä!

Kiitos vinkistä Ms.Feelgood. Tarttee illalla harrastaa goolettamista tuon Lissabonin osalta. Kuulostaa kyllä mun mieleiselle paikalle!

Lenaki: Mie toivon kans, että kyse olis vaan menkkoijen häröilystä näin pillereiden lopettamisen jälkeen. Onneksi ovat kuitenkin olleet suht säännölliset, että joku vaiva on mun repertuaarista jäänyt sentään pois! Kaikki muut sitten tulikin kerralla samaan pakettiin.

Heips!

Mä olen vähän samoilla linjoilla Ms. Feelgoodin kanssa Prahasta: kaunis kaupunki, mutta aivan mielettömästi turisteja.

Mulle lääkäri määräsi niitä Teroluteja kaksi 7 päivän kuuria. Yhden söin jo aiemmin, ja nyt meni toinen. Joskus aikoinaan, kun pidin taukoa pillereissä eikä kuukautisia kuulunut, sain vain yhden kuurin ja se riiti laittamaan kierron normaaliin rytmiinsä. Olen kuullut, että jotkut syövät kolme kuuria putkeen, ja pillereitä otetaan aina tiettyinä kierron päivänä. Luulen, että se on sitten seuraava keino, jos seuraavat kuukautiset eivät tule ajoillaan.

Olipa kivaa lukea tuota nippelitietoa! Aiemmin ei näitä asioita (esim. siittiöiden kulkunopeutta) ole juuri tullut mietittyä... :)

Voi sitä sun ihottumaa, Flox! Tosi kurja juttu. Mitä rasvaa se lekuri sulle oikein määräsi? Mä kauhulla odotan pian alkavaa siitepölykautta. Lääkkeet, joita olen aiemmin syönyt, eivät sovi raskaana oleville. Mun täytyis vaihtaa ne siis jo nyt siltä varalta, että tärppäis. Harmittaa vaan, kun olen just onnistunut löytämään lääkkeen, joka edes jollain tapaa hillitsee oireita. Mietin, voisinkohan soittaa neuvolaan ja kysyä näistä allergia-asioista, vaikka en vielä raskaana olekaan? Jostain luin, että mikäli sairastaa jotain kroonista, lääkitystä vaativaa sairautta, olisi hyvä ottaa yhteyttä neuvolaan jo yrityksen alkaessa. Yritin viimeksi astmakontrollissa käydessäni kysellä keuhkolääkäriltä näistä lääkkeistä ja raskaudesta, mutta hän ei kyllä osannut sanoa juuta eikä jaata... ei kyllä muutenkaan ollut mikään kehuttava lääkäri. Sanoi, että mun pitäis mennä siedätyshoitoon, vaikka olin just kertonut, että haaveilen vauvasta. Siedätyshoitoahan ei voida tehdä raskaana oleville.

Tinttiselle tsemppiä huomiseen lääkäriin. Tulethan sitten kertomaan, mitä se lekuri sanoi.

Ai juu Flox, olen piipahtanut Menitassa aina silloin, kun tarvitsen joitain muita kuin Novitan lankoja. Lankakaupat ovat aika harvassa - Stockakin lopetti jo vuosia sitten lankojen myynnin, eikä Anttiloissa ja muissa ole juuri muuta kuin Novitaa. Siellä Oulunkylässä pitäisi kyllä ehdottomasti piipahtaa. Ehkä teen lankaretken sinne sitten, kun olen saanut kastemekon valmiiksi ja on aika aloittaa seuraava projekti.

Perjantai tervehdys!
Katsookos kaikki hiihtoa? Jee! Hienostihan se Matti Heikkinen hiihti!

Nuo oli kyllä hauskoja nuo nippelitiedot. ;) Kaikkea sitä tutkitaankin. En ole kyllä koskaan kuullut tuollaisia siittiöiden nopeuksia. Hehhehe. ;D

Pauliina, tämä voide mitä minulle määrättiin on nimeltään Protopic. Se on kallista ja kortisoonin kaltaista, mutta sitä voi käyttää pitempiä aikoja kuin kortisonia eikä se ohenna ihoa. Sitä taidetaan määrätä nykyään aika paljon atooppisille juurikin sen takia, että sitä voi käyttää ilman taukoja. Minulle tuo voide ei vaan sopinut. Ne haitat oli suuremmat kuin hyödyt. :( En nyt sitten tiedä, että onko mulle nyt puhkeamassa vielä huuleen herpes, vähän siltä vois tuntua. Tuo herpeksen aktivoituminen on yksi aika yleinen haittavaikutus tuon lääkkeen käytössä. Äh! Täytyy varata uusi aika lääkärille ja keskustella jatkosta. Täytyisi nyt keksiä joku korvaaja kortisonille. Olisikohan joku sisäinen lääkitys seurava jota kokeillaan?

Mitenkäs muiden kuulumiset?

Heippa!

Minäkin olen välillä käyttänyt tuota Protopicia. Ainakin mulla se aiheuttaa aluksi iho kuumotusta (suorastaan hehkumista) hirmuisasti, mutta kyllä se siitä sitten on tasaantunut. Mulle tulee usein näin talvella ihottumaa kasvoihin, varsinkin silmäluomiin, ja silloinhan kortisonia ei voi oikein käyttää. Tai viimeksi kyllä, kun kävin ihotautilääkärillä ja kasvojen ja kaulan iho oli todella ärtynyt, lääkäri neuvoi laittamaan vahvinta mahdollista kortisonia parin päivän ajan koko naaman täyteen. Sillä pahimman ärsytyksen sai pois, jonka jälkeen siirryin Protopiciin. Eihän sitä Protopicia voi käyttää silloin, jos iho on jo muutenkin ihan "tykyttävän" punainen ja ärtynyt. Samalla sain kyllä ihan suun kautta otettavan kortisonikuurinkin. Onneksi tilanne rauhoittui, ja nyt nahka naamassa on ihan hyvä. Kädet kun vielä saisi kuntoon... Onneksi kevät ja aurinko tekee tuloaan, silloin aina ihokin parantuu. Kuiva pakkasilma ja navakka tuuli saavat sen aina menemään huonompaan suuntaan.

Hiihtoja kuuntelin radiosta tässä töiden ohella. Kivastihan ne suomalaiset ovat pärjänneet. Toivottavasti nyt vain ei tule mitään doping-käryjä...

Mitäs Naisten viikonloppusuunnitelmiin kuuluu? Tänään käydään illalla miehen kanssa saunassa ja tehdään jotain kivaa pikku purtavaa ja ollaan vaan kotosalla. Huomenna pidän siivouspäivän, keitän kattilallisen perinteistä hernekeittoa ja leivon laskiaispullia. Sunnuntaina pitää varmaan tulla töihin.

Rentouttavaa perjantaita kaikille!

Kuulostaa tosi ikavalle noi atooppisen ihon ongelmat - mulla on kaikennakoisia allergioita aika paljon, mutta onneks oon saastynyt ihovaivoilta. Floxin mainitsema huuliherpes loytyy saannollisin valiajoin, ja se on yks allottavimmista vaivoista, joita tiedan.

Me mennaan tanaan illalla varmaan leffaan, sit huomisen pyhitan shoppailulle, lauantaina illalla ehka ulos kavereiden kanssa. Sunnuntai alkaa tuttuun tapaan viikottaisella juoksulenkilla, ja sit mennaan jaakiekkomatsiin. Ja kovasti aion kuulostella raskausoireita :) tahan mennessa aika hiljaista...

Hyvaa viikonloppua kaikille!

Hyvää perjantaita vaan kaikille! Atooppinen iho osaa olla sitten hermoja raastava... Mulla on ollut aikoja, kun käsien peseminenkin sattuu, niin auki kädet ovat. Nyt onneksi on hyvä kausi eli ei oikeastaan mitään oireita. Tosin siltikin aina pesen hiukset kertakäyttöhanskat kädessä jne, koska sen nyt tietää mitä heti tapahtuu, jos unohtaa varjella tuota ihottumaa.

Me ollaan ihan kotosalla tänään. Haetaan kohta yks taso, mikä tilattiin jo monta viikkoa sitten ja sitten pitäisi ruveta kokoamaan sitä... huh! En ymmärrä, kuinka ne saavatkin huonekalut niin pieniin osiin! Ja mä kun oon vielä sellainen, että en käyttöohjeita lue, vaan rupean heti toimimaan, ja mies on sellainen, että se syynää kaikki tarkkaan, ennen kuin alkaa tekemään mitään... siinä voi tulla taas hieman hermojen kiristelyä puolin sun toisin. No, jos tuosta koettelemuksesta selvitään, niin huomenna voiskin ulkoilla (luistella tms.) talviloman kunniaksi.

On muuten ihan älyttömät menkkakivut ollu viime päivinä (tai oikeastaan jo yli viikon). Tulee sellaisia aaltoja, että nipistelee ja kouristelee. Selkäkin on ihan kipeä. Tädin pitäisi porhaltaa huomenna kylään. Aika rytinällä mahtaa tullakin, kun näin ilkeät kivut ovat.

Talitinttinen, kävitkö gynellä? Mitä sanottiin?

Iltaa leidit!

Kävin siellä gynellä tänään. Tavallisessa sisätutkimuksessa ja ultrassa ei ollut havaittavissa poikkeavaa. Huh! Toisesta munasarjasta jotain mutinaa, mutta toinen ainakin toimii ilmeisesti. Ultrassa näkyi, että parin päivän sisällä pitäs tulla ovulaatio! Kipuihin lääkäri määräsi uusia vahvempia särkylääkkeitä. Sanoi myös, että oireiden perusteella endometrioosi ei ole pois suljettu, mutta sitähän ei voi ultrassa todeta vaan ainoa varma konsti saada se selville on laparoskopia. Tällä hetkellä ei oikein muuta voi kun syödä kipulääkkeitä. Jos oireet pahenee, niin pitää mennä takasin lekuriin.

Sanoi myös, että jos ei kesän loppuun mennessä ole raskaus alkanut, niin sitten uudestaan tapaamaan häntä ja tarkemmat tutkimukset. Tää gyne oli erikoistunut lapsettomuuteen, joten ainakin pääsin tosi ammattilaista tapaamaan!

Tuli helpottunut olo, kun joku otti tosissaan mun kivut ja vaivat. Ja oli myös sitä mieltä, että ihan hyvä oli mennä tarkastukseen. Oli myös helpottavaa saada se takaraja milloin pitää mennä uudelleen jos ei tärppääkkään. Ja nyt tietää, että jos olo menee tosi huonoksi näitten kipujen kanssa, niin voi mennä lääkäriin miettimättä onko se aiheellista.

Mutta kyllä jännitti! Lääkäri oli tosi ihana ja sai sen jännityksen laukeamaan heti alkuunsa. Jännä oli ekaa kertaa nähdä ultrakuvaa sisuksista! Se lääkäri esitteli mulle tarkkaan missä on mitäkin. On ne lääkärit vaan epeleitä kun osaavat sen munasolun irtoamisenkin niistä kuvista päätellä! Kävin vielä ostamassa ovistestejä, että niillä varmistan milloin ovis sitten tapahtuu. Nyt vaan ahkeraa peiton heiluttamista, lääkärin määräyksestä! Sanoi, että kahden-kolmen päivän välein pitäs touhuta niin on parhaat mahdollisuudet tärppiin.

Tulipas omanapainen teksti, mutta piti päästä tänne teille kertomaan kuulumiset! On se ihanaa kun tietää, että näin paljon naisenergiaa on tsemppaamassa ja elämässä mukana näitä jänniä ja pelottaviakin juttuja.

Toivottavasti Lenakilla ei täti tule kylään huomenna vaan vatsan möyriminen johtuisikin jostain paljon mukavammasta asiasta!!!

Back in business :)
Päivittelin listaa... En ole vielä ehtiny lukemaan viimeisimpiä tekstejä. Miten listalla ensimmäisenä keikkuvalle Wilhelle kuuluu? Entä Lenaki?

Wilhe 18.2, YK1
Lenaki 21.2, YK2
Ms. Feelgood 1.3, YK1
Pre 5.3 YK4
Alice76, 11.3, YK2
Talitinttinen 12.3 YK4
Pauliina35 20.3. YK2
Haaveileva Pu 8.3 YK3
Papunen84 (yritys alkaa parin kk päästä)
Liinuska81 (yritys alkaa kesällä/syksyllä)

Plussanneet:
Pope YK2
Laureli
matkailijarouva

Mukavaa viikonloppua kaikille ja Liu lau laskiaista! (jos ei ennen sitä tule pyörähdettyä täällä)

Moi,

Haaveileva Pu, tervetuloa "takaisin" yrityksen pariin :)

Munkin gyne on erikoistunut lapsettomuuden hoitoon, ja hän sanoi, että yleensä vuoden kestänyttä yritystä pidetään rajana, jonka jälkeen ryhdytään tutkimuksiin, jos vauvaa ei ala kuulua. Mutta kuulemma se vuosi on vaan tällainen "yleinen raja", eli voin hyvin mennä vastaanotolle jo aiemminkin, jos sitä plussaa ei ala kuulua ja siltä tuntuu. Olenkin ajatellut, että minäkin pidän sen Talitinttiselle suositellun loppukesän takarajana - jos siihen mennessä ei tärppää, menen vastaanotolle. Täyttä vuotta en aio odotella, kun tätä ikääkin on jo kertynyt.

Tosiaan, mikäs Wilhen tilanne on? Entä Lenkaki? Toivottavasti se täti nyt pysyy poissa, ja vatsanväänteille olisi ihan joku muu syy!

Nyt leipomaan. Hernekeitto poriseekin jo hellalla.

Julkisella puolella ilmeisesti hoitoon pääseekin vasta vuoden yrittämisen jälkeen. Mutta meille tuo gyne suositteli jo aikaisemmin tutkimuksiin menoa, jos tärppiä ei tule, näiden mun kierrossa olevien häiriöiden kanssa. Nyt mie vaan toivon, ettei mun kivut pahennu. Mie siis olin yksityisellä gynellä. Ja yksityisellehän voi mennä silloin kun itsestä siltä tuntuu. Ja ainakin omaa mieltä saa rauhoitettua käymällä juttelemassa asiasta.

Onkos täti pysynyt poissa Lenakin luota? Täällä peukalot on pystyssä!!!

Hyvä Talitinttinen, että gynellä käynti meni hyvin ja gyne oli mukava! Mulle gyne sanoi, että jos ei vauvaa rupea kuulumaan, niin loppuvuodesta kannattaisi mennä sit uudelleen lääkäriin. Eli varmaan sinne syksyyn odottelen ja sit täytyy tehdä asialle jotain.

Vatsanväänteet sen kun jatkuvat. Viime yönä heräsin, kun oikein kunnolla pisti kohdun kohdalta. Ei se onneksi pari sekuntia kauempaa kestänyt ja taas sen jälkeen oli ihan normaali olo. Mut tommosia ihmeellisiä kipukohtauksia tulee. Toivottavasti ei nyt mitään isoa häikkää olisi tuolla alaosastolla. Tätiä ei ole vielä näkynyt, eikä tuhrujakaan sitten sen viime viikkoisen tuhruttelun. Eli kärvistely jatkuu...

Nyt pitäis lähetä mökille luistelemaan. Herkullista hernekeittopäivää Pauliinalle ja muillekin mukavaa lauantaita!

Mäkin oon käynyt samalla yksityisellä gynellä jo vuosia. Gynellä käynti kun nyt ei kuulu niihin kaikkein mukavimpiin asioihin maailmassa, niin on mukavaa, että lääkäri on edes tuttu. Viimeksi käydessänikin (silloin kun lopetin pillerit) sain sen Terolut-kuurin "valmiiksi", kun lääkäri tiesi, että mulla on ollut ongelmia kierron kanssa, ja hän oli määrännyt sitä mulle aiemminkin. Kyllähän yksityisellä puolella asiat sujuvat joutuisammin (esim. just tuon vuoden rajan kanssa - ei ole pakko odottaa sitä vuotta tutkimuksiin pääsyä). Toki se on aika hinnakasta hommaa, mutta minusta ainakin raskauteen ja lapsen saantiin liittyvät asiat ovat niin isoja jä tärkeitä, että olen valmis siitä maksamaankin.

Gynestä tulikin mieleeni, että kuinka suuren painoarvon laitatte sille, onko gynekologinne mies vai nainen? Tästähän juttelimme jo joskus aiemminkin, mutta sen jälkeen porukkammehan on kasvanut, joten otetaanpa uutta gallupia. Itse käyn miehellä. Mulla on pari huonoa kokemusta naisgynekologeista (älyttömän kovakouraisia ja jotenkin "tylyjä"), joten siirryin sitten mieheen (eräs tuttavani suositteli tätä lääkäriä, jolla nykyään käyn). Hän on todella helläkätinen ja asiallinen, selostaa tarkkaan, mitä kulloinkin tekee ja mikä esim. ultrassa on mikäkin kohta. Ehkäpä miehille tuo naisten alapää on sen verran arvokas ja mystinen juttu, että käsittelevät sitä sen vaatimalla herkkyydellä :) :) :)

Voi juku, kun Lenakin nippailut olisivat nyt niitä kiinnitymiskipuja! Olisi ihanaa saada taas yksi plussannut lisää ketjuumme :)

Huomenta

Gynellä käyminen ei todellakaan ole niitä mielekkäimpiä asioita. Itse olen käynyt sekä yksityisellä- että terveyskeskuslääkärillä, ja voiton on aina vienyt yksityinen. Sen lisäksi parasta kohtelua olen saanut miespuolisilta lääkäreiltä. Eräskin vanhempi herrasmies lauleskeli tutkimuksen aika ja muutenkin teki työnsä hyvin. Harmi etten enää asua samalla paikkakunnalla.

Lenakille pidän peukkuja että kyseessä olis raskausoireet!!

Itse olen lauantaista alkaen bongaillut ovista liuskoilla. Heti la. tikkuun tuli haamuviiva ja eilen viiva oli vahvempi kuin mallilviiva. Tänään tosin ei tarvis edes tikuttaa, sen verran vihlooa vatsan vasenta puolta. Viime kuussa oli oikea puoli kipeä.

Että tämmöstä täällä.

Alice

Mie kans mieluummin suosin miesgenekologeja. Ovat myös mun mielestä olleet helläkätisempiä kuin naisgynet. Yksityisellä on myös asioihin suhtauduttu aina hyvin ja kaikki kysymykset on otettu tosissaan. Yks hyvä tk-gyne on ollut kanssa, mutta sillä en ehtinyt käydä kuin kerran ja sitten se vaihtoi työpaikkaa. Tk:ssa se vaihtuvuus tekee aika paljon hallaa asiakassuhteille.

Miekin bongasin sitten sen ultran vahvistukseksi oviksen vielä tikuilla. Tänään testiviiva oli kontrolliviivaa vahvempi! Nyt en ole tuntenut niin selkeää vihlontaa kuin viimeksi, mutta eiköhän se ovis siellä tapahdu kun gyne ja tikutkin sen bongasi! Tästä alkaa taas sitten kahden viikon piina ja odottelu...

Toivottavasti täti on edelleen pysynyt pois Lenakin luota!!!

Alicelle peukut pystyssä, että bongattu ovis tuottais toivotun tuloksen!

Hyvää alkavaa viikoa kaikille!

Mä oon käynyt aina yksityisellä gynellä. Opiskeluaikana oli miesgyne, joka oli tosi mukava ja ammattitaitonen. Nyt oon sitten käynyt muutamalla eri naisgynellä, mutta ketään vakiogyneä en ole vielä löytänyt. Aika harvoin on muutenkin tullut gynellä käytyä, kun en ole pillereitä syönyt vuosikausiin.

Onnea Alicelle ovisplussasta! Mitä testiä sä käytit? Nyt ei muuta kuin odottelemaan "sadonkorjuuta" ;-)

Ei ole tätiä vielä näkynyt, mutta eilisestä lähtien ei ole myöskään vatsaa nipistellyt niin kiukkuisesti kuin aikaisemmin. Ja eilen lorahti aamulla oikein reilusti jotain ihmeellistä vaaleanruskeaa valkovuotoa, niin että housujen läpi oikein meni. Sori ällöt yksityiskohdat! Eli kyllä mulla on vahvasti sellainen olo, että se enteilee tädin tuloa.

Asiasta kymmenenteen, tuli mieleen Alicen lauleskelevasta lääkäristä yks muisto menneiltä ajoilta (joka nyt ei liity mitenkään lääkäreihin/vauvoihin). Kerran ulkomailla ollessani oli hieman erikoinen taksikuski, sellainen vanha pappa. Aina kun hän joutui pysähtymään liikennevaloihin, hän kaivoi kitaran esille ja rupesi rämpyttämään ja hoilaamaan mitä lie kansanlauluja! Sitten kun valot taas vaihtuivat vihreäksi, kitara sivuun ja matka jatkui... Kunnes taas tuli uudet punaiset valot, niin sama rämpytys alkoi taas! Loppujen lopuksi hän pyysi määränpäässä aivan naurettavan pienen summan matkan hinnaksi (normaalisti 10 kertaa kalliimpi). Taisi pappa tehdä taksihommia harrastuspohjalta ja oli vaan siitä tyytyväinen, kun sai kuuntelijoita rämpytykselleen!

Moi

Lenaki: käytän mammaksi.fi sivuilta tilaamia liuskatestejä. Edullisia ja nähtävästi toimivia. Olen testaillut iltapäivisin ja yrittänyt täyttää rakkoa oikein kunnolla. Tänään on siis kp10 ja lueskelin jostain että liian aikainen ovis ei ole hyväksi, mutta tiedä häntä.
Täytyy toivoa että saan miehen jallitettua tänäänkin petipuuhiin.. :)

Alice

Heips!

Hih hih, olipa hauska tuo Lenakin kertomus kitaraa soittavasta taksikuskista! On siinä ollut varmaan pokassa pitelemistä, kun pappa on kaivanut soittopelin esille! Mulla ainakin olisi tullut varmaan tunne, että olen takuulla jossain piilokamerassa :)

Mäkin ajattelin testata ovista tässä kierrossa, ihan siltä varalta, että kierto ei edelleenkään ole tasaantunut ja joudun piipahtamaan gynellä. Onpahan sitten valmiiksi testattu, ovuloinko ollenkaan.

Lenaki, koskas aiot testata? Täällä pidetään peukut pystyssä!

Kieltämättä tuli sellainen epätodellinen piilokameraolo :-D

Jos ei tätiä parin päivän sisällä näy, niin sitten tarttee testata. Mut en ihan vielä kuitenkaan testaa, kun koko ajan tässä odottelen että menkat alkais. Kyllä tää vauvantekopuuha on ihmeellistä, kun koko ajan tarkkailee omaa kroppaa ihan erilailla kuin aikaisemmin!

Alice: mulla oli käytössä kotitesteistä tilattuja liuskatestejä, mutta nyt ajattelin seuraavaksi kokeilla clearblue -testejä, kun niitä tosi monet on kehuneet. Vaikka kai nuo toisetkin asiansa ajaa, kun niihin tuli kuitenkin se 2 viivaa. Käsittääkseni clearblue -testeissä ei tarvitse purkkiin pissiä... Onko kellään kokemusta näistä testeistä?

Mulla on nyt jotain testejä ihan apteekista. En muista tähän hätään nimeä. Viime kierrossa käytin rfsu:n liuskoja ja sitten tuota Clearbluen digitaalista. Se Clearblue oli tosi hyvä ja tulos tosi helppo lukea. On vaan niin pirun kalliita, etten viitsinyt nyt ostaa. 7 testin pakkaus makso melkeen 40 euroa! Mie kyllä senkin kanssa pissin purkkiin, koska osumatarkkuus oli aamutuimaan huono...

Mie olen siis testannut aamupissasta, vaikka monissa paketeissa sanotaan ettei se ole paras mahdollisnen. Mun yhtä tuttua oli kuitenkin näin neuvottu lääkärin toimesta. Ja mulle tuo aamu on helpoin, muutoin en saisi samaan aikaan testiä tehtyä.

Voi Lenaki, kun muakin täällä jännittää sun puolesta!!! Mie en varmaan ite enää malttas olla testaamatta... mutta toisaalta, miehän olenkin melkonen testaajahirmu, viimeksin testasin jo päivää tai kahta ennen oletettuja menkkoja...

Ma oon kaynyt aina naisgynella ekaa sisatutkimuskertaa lukuunottamatta, jolloin mut tutki YTHS:n mies-yleislaakari. Muistaakseni se oli silloin vahan vaivaantunutta puolin ja toisin. Naisissa on ollut pari, joille en mennyt enaa toista kertaa, nykyinen on tosi kiva.

Mulla on Alicen tavoin Mammaksin testeja, ja niissa ovistesteissa nimen omaan ei tartte pissia purkkiin (mutta ei saa myoskaan ylittaa jotain maagista testialueen rajaa, joten aikamoista millimetrikikkailua taitaa olla tiedossa ensi kierrossa). Ja Talitinttinen, mun ohjeissa lukee, etta aamupissa ei sen takia sovellu oviksen bongaamiseen, etta se hormoni, jonka pitoisuutta testataan, on ehtinyt yon tuntien kuluessa syntetisoitumaan, eli sita ei siis olis aamupissassa havaittavissa. Ma varmaankin tulen testaamaan ovikset toiden jalkeen tai kayn lounastunnilla kotona, saa nyt nahda. Tulevana viikonloppuna odottelen menkkoja, koska ei ole ilmaantunut mitaan raskausoireita.

Oonko ainoa, joka on ihan ihmeissaan Lenakin tilanteesta? Siis musta toi tilanne kuulostaa ihan raskaantumiselle, siis menkat jo 2 paivaa myohassa ja vatsakipuja ollut jo yli viikon! Onks sulla Lenaki joku erityinen syy olettaa, ettet olisi raskaana? Itse olisin testanut jo useamman kerran tossa tilanteessa. Mutta tietty onhan se niinkin, etta hiljaa hyvaa tulee... Peukut on pystyssa!

Yhteistyössä