Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi harmi Lenaki! Toivottavasti täti kuitenkin pysyis pois.

Mie olen tuon oman tiputtelun takia googlannu netistä aika paljon asiasta. Monessa paikassa on sanottu, että tiputtelu voi johtua keltarauhashormonin tuotannon vähyydestä ja sitten endometrioosi voi aiheuttaa sitä myös. Aina sille ei löydy syytä. Omalla kohdalla tuo endo vois olla yks vaihtoehto, koska oviksesta alkavat kivut ja myös muutama muu oire osuis kohalleen. No olen nyt noitten kipujen ja tiputtelun takia menossa lääkäriin. Jospa niille sais jonkinlaisen selityksen. Tai ainakin kunnon kipulääkkeet.

Iloista ystävänpäivän iltaa kaikille!

Mä oon kans googlettanu tota tiputtelujuttua. Mulla ei ole kipuja ja menkat on muutenkin aika säännölliset. Endoa en sen usko olevan (ultrattu on just, siinä ei ainakaan näkynyt mitään poikkeavaa, enkä tiedä näkyisikö endo siinä edes). Jostakin luin, että keltarauhashormonin vajauden merkkinä voi olla myös lyhyt kierto. Itselläni on kyllä aika pitkä. Eli tiedä näistä nyt sitten. Tääkin on vähän pöhköä aina netistä lukea kaikkea, kun sitten varsinkin on kaikki maailman vaivat!! Mutta kerro sitten Talitinttinen, mitä gyne sulle sanoo sun vaivoista.

Tiputtelusta, täälläkin tiputtelee, niin, olin eilen saada halvauksen, kun menin vessaan ja housussa oli verta, vähän siis, mutta kuitenkin. Soitin terveyskeskukseen ja siellä oli maailman ihanin, asiantuntevin ja rauhallisin sairaanhoitaja, joka sanoi, että kuulostaa aivan normaalilta. Tänä aamuna soitin vielä toiselle ja sanoi samaa, myös ystävien parissa tehty kysely osoitti, että tätä on ollut itse kullakin. En voi kuitenkaan estää kauhun väreitä hiipimästä pitkin selkäpiitäni. Onko teillä asiasta kokemusta tai toisen käden tietoa? Yritän saada maanantaina jonkun neuvolasta kiinni. Se oli tuo perjantai 13. pvä.
Mutta hyvää ystävänpäivää kaikille!

Mä oon kans kuullut, että tiputtelu alkuraskauden aikana on hyvin tavallista. Varsinkin nyt kun oon googlettanu tiputtelujuttuja, niin tosi monet on netissä siitä asiasta kysellyt. Mun kaverilla tiputteli melkein koko alkuraskauden (pari kk) ajan. Johtui kuulemma kohdun kasvusta ja siis täysin vaaratonta. Joten ole ihan rauhassa. Mutta osaan kyllä kuvitella, kuinka siitä pelästyy!

Täällä kans yks googlen suurkuluttaja on paljon tuohon alkuraskauden tiputteluun törmännyt. Ja myös monilla mun kavereilla on alkuraskaudessa tiputellut. Mutta uskon, millaisia vilunväreitä joutuu kokemaan. Neuvola on varmasti oikea osoite soittaa! Sieltä osataan sanoa niitä oikeita sanoja ja ne tietää koska asiasta pitää huolestua.

Minä sitten ilmottelen täällä, että mitä gyne mulle osaa sanoa. Mulla ei ole koskaan ultrattu, joten ajattelin sitä nyt pyytää. Endohan ei välttämättä näy ultrassa, mutta ainakin saa itselle rauhallisemman mielen kun kurkistetaan, että paikat on kondiksessa. Ja sormet ristissä toivon, että tämä olis nyt sellasta luin lääkärikirjaa ja mulla on kaikki maailman taudit -luulosairautta. Mutta jotain helpotusta toivoisin näihin kipuihin. Nyt alkaa menkat olla loppumaan päin, joten alkaa kivutkin helpottaa.

Myöhästyneet Ystävänpäivän toivotukset kaikille!

Viikonloppu meni illallisten ja synttäreiden vietossa. Ulkoilemaan en kerennyt juuri lainkaan ja tänään on aika turvonnut olo :(

Talitinttinen: Minullakin kävi mielessä että josko kivut ja tiputtelu johtuis endosta?

Tilasin perjantaina mammaksi.fi sivuilta ovis-testejä. Toivottavasti toimittavat paketin ajallaan, sillä tällä viikolla olis jo aloitettava bongailu.

Hyvä alkanutta viikkoa kaikillle!

Alice

Päivitin omalta osaa listaa:

Pre 10.2. YK3
Alice76, 11.3, YK2
Lenaki 25.2., YK2
Pauliina35 20.3. YK2
Wilhe 18.2 YK1
Talitinttinen YK4
Haaveileva Pu (yritys jatkuu kevättalvella)
Ms. Feelgood (yritys alkaa kevättalvella)
Papunen84 (yritys alkaa parin kk päästä)
Liinuska81 (yritys alkaa kesällä/syksyllä)

Plussanneet:
Pope YK2
Laureli
matkailijarouva

Päivitetty lista kronologisessa järjestyksessä:

Wilhe 18.2, YK1
Lenaki 21.2, YK2
Ms. Feelgood 1.3, YK1
Pre 5.3 YK4
Alice76, 11.3, YK2
Pauliina35 20.3. YK2
Talitinttinen YK4

Plussanneet:
Pope YK2
Laureli
matkailijarouva

Päivittelin listaa myös omalta kohdaltani. Laskin jännäyspäivän suurinpiirtein. Tuo mun kiertohan ei ole ollu säännöllinen, niin on vaikea sanoa.

Wilhe 18.2, YK1
Lenaki 21.2, YK2
Ms. Feelgood 1.3, YK1
Pre 5.3 YK4
Alice76, 11.3, YK2
Talitinttinen 12.3 YK4
Pauliina35 20.3. YK2

Plussanneet:
Pope YK2
Laureli
matkailijarouva

Nyt vain odottelen tädin häipymistä. Omituisesti sunnuntaina jo loppui kokonaan vuotamasta tai edes tiputtelemasta koko päiväksi ja tänään alkoi taas uudestaan. Kyllä tämä on omituista.

Alicelle tsemppiä oviksen bongailuun!

Mulla jatkuu tää outo olo, oireeton alkuraskaus.
Paleltaa kyllä (onko se edes mikään raskaus oire) Ja ei malttaisi odottaa sinne parin viikon päähän neuvolaan, kun ei siellä kuitenkaan mitään sydän ääniä tms. kuulla.se eka ultra on vasta sillo joskus vkon 11 paikkeilla...
ootteko muut harkinneet yksityisellä varhaisultraa, että näkis onko siellä mitään, tai että onko elossa..

Eikös palelu ole yksi alkuraskauden oire kun lämmöt jää koholle? Vai miten se meni? Minä olen kyllä ajatellut, että sitten kun joskus tärppää, niin haluan mennä varhaisultraan. Ihan oman mielenrauhan vuoksi! Saa sitten konkreettisesti nähdä, että jotain masussa on. Ja olen myös niin malttamaton...

Sain tälle viikolle jo lääkäriajan noiden kamalien kuukautiskipujen vuoksi. Jospa saisin edes kunnon kipulääkkeet ja toivottavasti selviäis tiputtelulle syy. Tai ainakin lääkäri sais mulle vakuutettua, että se on ihan normaalia.

Minä päätin tänään täs oudon tiputteluvuodon myötä, että yritän päästä varhaisultraan. Kävin lääkärissä, joka ei osannut snoa ei juuta ei jaata, hermo on ollut aika kireällä, kun tähän lisää pahoinvoinnin, väsymyksen ja huimauksen. Mutta mies on ihana, ihanin!

Kyllä minäkin aion sinne varhaisultraan mennä, jos joskus se tärppi tulee. Mähän siitä asiasta jo gynen kanssa viimeksi puhuinkin.

Hyvä Talitinttinen, että sait ajan jo tälle viikolle. Kuullostaa hirveälle sun kärvistelyt kipujen kanssa, ja eihän tollaset tiputtelutkaan takuulla kivoja ole. Itse olen sikäli aika onnellisessa asemassa, että aikuisiällä mun menkat ovat muuttuneet melkein kivuttomiksi. Mutta muistan, miten teininä ekat menkat olivat niin kivuliaat, että en voinut muuta tehdä kuin maata kippurassa, joten voin kuvitella, miten kurjalta susta tuntuu.

On myös varmasti hyvä, Laureli, jos käyt varhaisultrassa, ihan jo oman mielenrauhasikin takia. Onko tiputtelua ollut nyt koko ajan?

Täällä odotellaan tätiä saapuvaksi tällä viikolla. Otin viimeisen Terolutin sunnuntai-iltana, joten eiköhän se tätsy sieltä lähipäivinä kurvaa paikalle.

Hei, ketäs me seuraavana jännätään... WIlhettä ja ihan pian myös Lenakia. Joko Alice sait testit ja aloitit ovisbongailun?

Heippa!
Myöhästyneet ystävänpäivä toivotukset täältäkin. Oltiin siis ystävänpäivänä niissä häissä. Mukavaahan siellä oli. :)

Kyllä kuulostaa varsin kurjilta Tinttisen kivut ja tiputtelut. Kyllähän tuollaiseen pitää saada joku tolkku. Toivotaan, että selviää syy.

Mitähän tuo Laurelin tiputtelu on? Tai siis miksi se jatkuu? Ja voi kamala, että Laurelille osui kökkö lääkäri. Kyllähän heidän nyt pitäisi osata edes jotakin sanoa. Kai nyt jotain se lääkäri olisi voinnut sanoa! Ihan jo odottajan mielenrauhan vuoksi. Mutta onneksi siellä tk:ssa oli mukava sairaanhoitaja. Olisi se nyt mukava tietää, että kaikki on ok.

Minä näin edellisyönä sellaista unta, että olin raskaana. Aamulla oli kyllä niin outo tunne kun heräsin. Minä kävin siinä unessa niin todentuntuisesti samoja asioita läpi kuin oikeastikin. Pohdin, että mitenkä tässä nyt selviää. Ja sitten tuli sellainen rauhallinen fiilis, että kyllä tästä selvitään. Se fiilis siinä unessa oli kyllä uskomaton. Nyt minä olen sitten vaan pohtinut, että ei kai vaan ole käynyt niin hassusti, että pillerit olis pettänyt. Se olisi kyllä kamala tilanne kun mä olen nyt syönnyt niin paljon sellaisia troppeja tämän ihottuman takia, joita EI TOD. voi käyttää jos on raskaana.

Aloitin eilen hartiahuivin kutomisen. Siinä langan vyötteessä oli vauvan nutun kuva... Kohta voisi alkaa kutomaan tällä kaverin kesävauvalle jotakin. Mitähän se olisi?

Onkos teillä muuten hiihtolomaa tiedossa? Matkoja? Muuta hauskaa suunnitteilla? Miehellä ei ole mitään lomaa nyt talvella. Meillä oli kyllä suunnitteilla lähteä laivalle, mutta vapaita paikkoja ei sitten oikein ollut sellaisille päiville, että olisi sopinut minun tentteihin jne. Minä en edes muista, että milloinkohan olen ollut viimeksi laivalla. Siitä on kyllä kaaaauan. Olisi ollut kyllä kiva mennä ostamaan halpoja karkkeja ja katsella merta.

Hei kaikki ja hyvää myöshästynyttä ystävänpäivää!
Alkuraskauteen kuuluu ihan normaalina se tiputteluvuoto, mutta ymmärrän kyllä, että hirveältä se tuntuu. Suosittelen käymään siellä varhaisultrassa. Itseä helpotti nähdä siellä, että kaikki on todella kunnossa ja pieni voi hyvin. Varhaisultra oli yllättävän tyyris keikka... Kelakorvausten jälkeen maksettavaa jäi 125 €. No ehkä saan sairausvakuutuksesta jotain takasin, mutta vaikka en saisi, oli sen arvoista. Aion mennä myös omakustanteiseen rakenneultraan. Mun kotikuntani tarjoaa vain yhden ultran! (Monissa kunnissa saa kaksi.) On melkein lainvastaista tai se laki kahdesta ultrasta tulee voimaan joskus vuoden päästä. No makso mitä makso, haluun nähdä on lapsella kaikki kunnossa.

Jos menkat ei rupea tasaantumaan, kivut häviämään tai tiputtelu, niin kannattaa mennä viipymättä gynelle. Kyllä ne siellä tietää, mikä on ongelmana. Mekin monet ollaan jo sen verran "iäkkäitä", että ei kannata vuosikausiksi jäädä vatvomaan, että missähän on vika!

Mä oon lähdössä parin viikon päästä Espanjan lämpöön viikoksi. Ihanaa! Saa oikein kunnon kuuri D-vitamiinia. Sitähän raskaana oleva tarvitsee!

Eilen oli eka neuvola. Se oli pääasiassa ihan juttelua, verikokeiden ottamista, virtsanäytteen antamista yms.Aikoja varattiin myös NP-ultraan, lääkärille, hammashoitoon ja veriseerumiin (tarkastetaan down-oireyhtymän riskejä). Ihan mukava oli jutella tästä raskaudesta ammattilaisen kanssa. Ei mieskään jaksa kuunnella mun selostuksia aina.

Oi, Pope pääsee aurinkoon!!! Oispas ihana päästä matkalle. Mulla on mahoton kauko kaipuu... Ja mukava oli kuulla sinun neuvolakuulumiset. Toi on vähän nurjaa kun eri kunnissa saa erilailla palveluja. Ite en muuten edes tiedä miten meidän kunnassa palveluja tarjotaan. No sehän selviää sitten kun sinne neuvolaan joskus pääsee!

Onkos tämän ketjun ellit muuten kovia matkustelemaan? Mie en ole kovin paljon matkustellut, ihan muutamissa paikoissa käynyt. Mulla ois kova hinku jonnekkin kaukomatkalle, mutta rahatilanne ei anna myöten tällä hetkellä matkustella. Eniten mua kiinnostais kohteena esimerkiksi tyynen meren saaret, uusi seelanti ja australia. Ja itse asiassa moni muukin kohde! Minä oon tähän saakka viihtyny kaikissa kohteissa, niin rantalomilla kuin kaupungeissakin!

Jännä huomata. miten eri kunnissa eroaa nuo ultra ym. jutut. Meillä kunta tarjoaa kolme eri ultraa; np-ultra, rakenneultra ja synnytystapa arvioinnissa ultrataam vielä kerran. Oon kyllä tyytyväinen tuohon järjestelyyn, vaikka kustantaisin kyllä itse muutenkin rakenneultran jos sitä ei kunta tarjoaisi. Mutta oon tosiaan aatellu käydä yksityisellä siinä varhaisultrassa ja ehkä sitten 4D-ultrassa noiden muiden lisäksi. Oon niin malttamaton enkä taida uskoa raskautta todeksi ennen kuin sen pikkuisen näkee. Paitsi tosiaan nyt ensin pitäis tulla raskaaksi. :) Enää 7 viikkoa pillereitä jäljellä. \o/

Koulun ja töiden kanssa ollut kauhea kiire, kauhea stressi päällä. Onneks ens viikolla hiihtoloma viikko niin voi ottaa hetken rennommin. Ja ei kerkeä niin miettiä vauvahaaveita, kun on kiirettä. Aikakin menee nopeammin ja toivonmukaan tuo 7 vko hurahtaa nopeasti.

Anteeksi liika omanapaisuus, mutta pahoitteluja tädin vieralijaksi saaneille, peukut pystyyn jännäilijöille ja mukavaa viikkoa kaikille! :)

Ihanaa Pope+ kun pääset etelän lämpöön! Mähän olin silloin vuodenvaihteessa reissussa ja kyllä huomaa, kuinka elimistö tykkäsi. Ei ole sen jälkeen mitkään pöpöt ja flunssat iskenyt, ja atooppinen ihokin on aivan silkin siloinen! Että kyllä se auringon voima on ihmeellinen :-) Mulla on kyllä koko ajan kauhea matkakuume jonnekin. Nyt vaan ei voi kauhean pitkälle matkasuunnitelmia tehdä, jos sattuis tärppäämään...

Mun tietääkseni meidän kunta tarjoaa 2 ultraa. Kyllä varmaan kävisin omakustanteisesti yksityisellä varhaisultrassa, jotta saisin mielenrauhan, että kaikki on hyvin. Sen verran ikäviä raskauskertomuksia oon viime aikoina kuullut. Vaikka eihän se mitään muuttaisi, jos kaikki ei ole kunnossa. Mutta mitä pikemmin senkin saisi tietää, niin sen parempi.

Pope+, miksi ne sut hammaslääkäriinkin passittaa?

Ja sitten vähän omaa napaa... Viikonloppuna odottelen tädin saapuvan. Alavatsassa on ollut ihme kipuja jo viikon verran (varsinkin iltapäivisin kipuilee) ja viime päivinä selvästi menkkamaista jomotusta. Ihmeellinen kierto tääkin. Tällä kierrolla ja edellisellä on ollut ihmeen paljon kipuja, kun yleensä ei näin paljon etukäteen ole ollut mitään oireita. Taitaa olla hormonit sekaisin. Tää oviksen jälkeinen pari viikkonen on muutenkin kyllä rasittavaa kärvistelyä...

VOi nauttikaa, jos teidän kunnat tarjoaa enemmän kuin yhden ultran. Mua kyllä oikein ärsyttää, että mun kuntani antaa käydä vain sen yhden. Mutta aion sitten itse kustantaa muut.

Odotusaikana niin äidin kuin isänkin on käytävä hoitamassa hampaat kuntoon. Suusta voi tarttua lapsen hampaiden alkuun jotain bakteereja, jotka sitten aiheuttaa reikiä yms. Tämä normaali käytäntö kaikissa kunnissa. Eli kaikilla teillä ja teidän miehillä on sama homma edessä.

Miehen kanssa matkustellaan tosi paljon. On viime vuodet tehty noin neljä ulkomaanmatkaa/ vuosi. Aika paljon siis. Mutta suuria kuluja ja leveää elämää kun ei vietetä, niin rahaa jää kivasti matkusteluun. Molemmat ollaan oltu monta vuotta jo vakkaritöissä ja lomat on pitkät ja aina samaan aikaan. (Molemmat ollaan pitkälomaisessa ammatissa.) Käydään myös monesti ns. äkkilähtömatkoilla ja lennetään halpalentoyhtiöillä ja majotutaan kaikenlaisissa hostelleissa. Siinä syy, miksi tämä matkustelu on mahdollista.

Lenaki, eikos noi vois olla ihan yhta hyvin raskausoireita? Sulla enaa pari paivaa kuukautisiin, toivottovasti eivat tulekaan. Aiotko odotella rauhassa, vai testailetko heti?

Noista ultrista - kuten aiemmin kerroin, mulle olis tarjolla 3 ilmaisultraa, joista eka vasta vkoilla 11-12, joten varmaankin menisin varhaisultraan jo aiemmin. En aiemmin edes tajunnut, etta sellaiseen voi menna, kaikkea taalta oppii :)

Mulle tuli tanaan se tilaamani testipakkaus, lahettivat uuden kun se eka ei koskaan saapunut perille. Onneksi sain nyt herkkia raskaustesteja, et paasen tarvittaessa heti kuukautisten myohastyttya testaamaan, kun sinne synnytyssairaalaan pitaa tosiaan heti ilmoittautua, mikali haluaa saada mieleisen paikan. Kaytin eilen monta tuntia eri synnareiden selvittelyyn, ja luulisin loytaneeni 2 parasta vaihtoehtoa ja niiden lisaksi viela varavaihtoehdon, jos muut on taynna. Kaikki on onneksi kotoa alle 20 minuutin paassa.

Meilla taa yrityksen aloitus tuli niin akkia, etta oon vielakin vahan puulla paahan lyoty, koska ihan kohta jo tietaa oonko mahdollisesti raskaana. Oon jo aloittanut kovan oireiden etsinnan, tahan mennessa bongattu kurkkukipua kahtena viimeisena iltana ja viime yona vihlaisu, kun yritin kaantya sangyssa vatsalleni... joo, tiedan etta taa on hullua ;- ) Mulla ei oo koskaan tullut mitaan tuhrua tai vuotoa kuukautisajan ulkopuolella, joten ottaisin kaikenlaiset poikkeamat talla hetkella sina kuuluisana kiinnitysvuotona.

Me kans matkustellaan tosi paljon, laskin just vahan aikaa sitten, etta viimeisten 12 kuukauden aikana oon kaynyt 13 maassa. Osa noista matkoista on ollut tosin tyomatkoja, mut yritan aina pidentaa niita vahintaan viikonlopun yli, jotta paasen vahan tutustumaan uusiin paikkoihin paremmin. Paras matkakohde viime vuonna oli helteinen Ahvenanmaa, aivan upeaa kiertaa saaria pyorilla! Taalta Euroopan keskelta on myos tosi helppo lahtea lyhyillekin matkoille ja esim halpalentoyhtioiden tarjontaa on paljon. Meilla on lisaksi tosi kansainvalinen kaveripiiri, joten puolin ja toisin kaydaan visiiteilla toistemme luona, lisaksi viime vuonna kaytiin kolmissa haissa ulkomailla. Nyt 'hiihtolomalla' parin viikon paasta lahdetaan Alpeille, siellakin saa sita D-vitamiinia yleensa ihan reilusti, ei tosin koko vartalolle.

Nyt pitanee tehda vahan toita!

Tällä kertaa aion odotella rauhassa kuukautisia, enkä ole samanlainen hätähousu kuin viimeks testailun kanssa... Se on niin ikävä pettymys nähdä nega tikussa :-(

Keski-Euroopasta onkin kätevä lähteä matkalle, kun kaikki on niin lähellä ja hyvät lentoyhteydet! Käytkö muuten Ms.Feelgood usein Suomessa?

Huomenia

Lenakilla on jännät päivät käsillä! Pidetään peukkuja että saatais lisää plussaajia.

Itse tilasin viime perjantaina mammaksi.fi- sivuilta ovis- ja raskaustestejä, ja heti maanataina sain ne. En ole vielä aloittanut tikutusta koska tänään vasta kp6, mutta ehkä huomenna vois ryhtyä hommiin.

Itselläni on jäänyt matkustelu vähemmälle viime vuoden aikana, tosin nyt kevään lähestyessä olis kiva käydä jossain Euroopassa. Ehdotuksia otan mielelläni vastaan!!

Alice

Minäkin pidän matkustelusta. Miehen kanssa harrastetaan pääsääntöisesti kaupunkimatkailua - meistä kun kumpikaan ei ole mikään innokas "auringonpalvoja". Joskus parikymppisenä kävin useinkin Kreikassa tai muissa rantakohteissa, mutta se on tosiaan nyt jäänyt oikeastaan kokonaan. Viimeisimmät matkakohteet ovat olleet Reykjavik (Islanti oli upea!) ja Praha. Usein myös teemme joka kesä reilun parin viikon automatkan Keski-Eurooppaan, kiertelemme Saksaa, Ranskaa, Itävaltaa jne.
Seuraava kohde taitaa olla Barcelona. Siellä en ole koskaan käynyt, ja monet ovat sitä kovasti kehuneet. Singaporen matkakin on suunnitteilla. Olisi myös kiva mennä autolla kiertelemään Pohjois-Englantia ja Irlantia, mutta vähän se vasemmanpuoleinen liikenne arveluttaa.

Ja sitten vähän omaa napaa... Terolut teki tehtävänsä ja täti tulla tupsahti kylään.

Touhukasta torstaita kaikille!

Lenakille täällä peukut pystyssä, ettei se täti tulis kylään!

Ja Pauliinalla hyvä juttu, että terolutit on tehneet tehtävänsä. Peukut on pystyssä, että kierto alkais tasaantumaan ja tärppi osuis kohdalle!

Alecelle oviksen bongausonnea! Musta oli jännää, että sitä ovistestausta jännitti viimeksi melkein yhtä paljon kun itse r-testiäkin! Vähän sellanen mieli, että tuilis nyt positiivinen edes jostain testistä! Ja kyllä se iloisesti yllätti kun ovistesti näytti plussaa.

Mulla ois haaveena matkustaa Prahaan. Se on kuulemma upea kaupunki ja täynnä historiaa. Mie tykkään erityisesti kaupunkikohteista, joissa on mielenkiintoinen historia. Tykkään koluta pieniä museoita ja varsinkin kaikki linnat on suosikkikohteita. Todennäkösesti tänä kesänä suunnataan Prahaan pariksi päiväksi.

Mulla jo vähän jännittää. Huomenna on sitten aika tohtorille. Pelottaa vähän, että mitä jos löytyykin jotain pahempaa kränkkää? Todennäköistä on, että se sanoo, että seurataan tilannetta, koska hormonaalisen ehkäsyn pois jäämisestä on niin vähän aikaa. Mutta jotenkin mulle on nyt hiipinyt pieni pelko peppuun. Nää lapsentekoon asiat taitaa olla niin herkkiä, että pelot nousee herkästi esille. En nimittäin yleensä pelkää lääkäriin menoa ja sen seuraamuksia.

Nyt tuntuu, etten osaa edes asettaa sanojani järkevästi selittääkseni tuntemuksia. Miehellekkin yritin selittää tätä jännitystä, mutta en oikein osannut. No ehkä en edes yritä selittää tämän enempää. Minä luulen, että te naiset täällä ymmärrätte fiilikset!

Yhteistyössä