Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kovasti onnea Matkailijarouvalle! Toivottavasti viiva tuosta vielä vahvenee! Pauliinan puolesta myös jännään, jospa sieltäkin plussa tulisi. :)

Alice76: Kannattaa testata ennen kuin alat rauta tabletteja syömään, sillä rautaa ei yleensä suositella ensimmäisen kolmanneksen aikana syötäväksi. Kovasti kyllä nuo sinun oireet kuulostais raskausoireilta. Pidän peukkuja pystyssä, että sielläkin plussa pian tulisi.

Ihana kun niin monella on jännät ajat. Jospa me saadaan vielä monta uutta plussaa tähän ketjuun. Mulla vielä vajaa 2 laattaa pillereitä, loppuvat maaliskuun lopulla eli 2kk tässä olis vielä odotusaikaa! Eikä millään jaksais kun vauvakuume on kova. Käytiin eilen katsomassa viikon vanhaa vauvaa ja sen kanssa oli ihana puuhailla! Ihana pieni rakkauspakkaus! <3 Miestä en viitsi kuitenkaan hoputtaa, kun tuo yrityksen aloitusajankohta on nyt kuitenkin päätetty, mut eiköhän tää 2 kk nopeasti mene, toivottavasti!

Täällä muuten on tullut lunta älyttömän paljon ja aamu käynnistyikin lumitöillä ja auton kaivamisella ison lumiröykkiön alta. On kyllä ihanan valkoista, koirakin tykkää. :)

Onnea Matkailijarouvalle!! Kyllä täällä nyt tapahtuu! Ja jännät paikat on Alicella ja Pauliinallakin.

Mulla oli tosiaan eilen ovistikussa ihan selkeä viiva. Tänään jatkoin mittailua ja tänään oli enää tosi hailakka viiva! Onkohan toi normaalia, että vahva viiva on vain yhtenä päivänä ja sit ei enää mitään?? No, ei auta muu kuin pöllytellä peittoja ahkeraan näinä päivinä ;-)

Onnea, Matkailijarouva ja tervetuloa tälle puolelle! Ja pahoittelut Pauliinalle negasta, toivoa kuitenkin on, jos menkkoja ei ole kuulunut. tsemppiä!
Mieheltäni muuten terveiset Elleille, käski naureskellen toivotella!
Täällä on elo hiemen tasaantunut, syön ja nukun kuitenkin koko ajan ja itku on herkässä, lähes päivittäistä. Mies suhtautuu lempeän kärsivällisesti purkauksiini. Paha olo on toistaiseksi pysynyt kuvotuksen tasolla ja kun syö vähä väliä, se pysyy aisoissa. Tänään tutustuin sellaiseen ihmeeseen kuin teratologinen tietopalvelu, tietävät kaiken raskauden aikaisesta lääkkeiden vaikutuksesta ja muusta, loistava löytö!
Viikonlopun huumaa!

Onnea matkailijarouva ja tervetuloa kerhoon! Mahtava juttu! Haalea viivo = plussa testissä. Ei sinne mitään viivaa tule, ellet ole raskaana! Joten usko pois, totta se on! Uskomaton plussa-aalto on käynnissä täällä. En olis uskonut...

Alice sun oireet kuulostaa raskausoireilta, mutta ei kannata aloittaa niitä rautatabletteja syömään ennen kuin ovat neuvolassa (jos oot raskaana) testanneet sun veren rautapitoisuuden. Raudansyönnillä voi aiheuttaa sikiövaurioita. Esim multivita+-tabletteja ei saa syödä niihin lisätyn raudan takia. Tavallisia multivitoja kyllä. Itse syön raskausmonivitamiineja.

Mulla hirvee väsy ja ajoittain kaamea kuvotus aaltoilee. Iltaisin iskee se kuvotus. Oon vaan onneksi oksentanut silloin yhtenä työmatkana neljä kertaa, en sen jälkeen.

Nyt täytyy mennä. Hyvät viikonloput!

Hei vaan ja kiitos Pope uskon luomisesta.
Mies on onnellinen, kysyi joko mennään vaunuostoksille ja joko kerrotaan mummoille yms..eli siis ei silläkään ihan jalat maassa oo, mut sovittiin et kun maanantaina on testattu niin sitten vasta juhlitaan ja onnitellaan. Mut tuttaville ei kyl kerrota kun vast sen 3 kk jälkeen.Ja siis tosi ihmeissään ollaan tästä nopeudesta, jos se on totta, koska meillä on niin paljon ystäväperheitä, jossa lapsia alettu haluamaan jo n. 24 vuotiaana, ja nyt sitten hedelmöityshoidot tms. menossa. ja siis useimmat vieläkin alle kolmekymppisiä, eli ollaan myötäeletty monen surua ja ongelmia, ja kun oon itsekin 29 niin ei täs ollu mikään ilmiselvää..
Mutta varmistelen maanantaina teillekin, että miten kävi viivalle. ;-)

Hei vaan ja kiitos Pope uskon luomisesta.
Mies on onnellinen, kysyi joko mennään vaunuostoksille ja joko kerrotaan mummoille yms..eli siis ei silläkään ihan jalat maassa oo, mut sovittiin et kun maanantaina on testattu niin sitten vasta juhlitaan ja onnitellaan. Mut tuttaville ei kyl kerrota kun vast sen 3 kk jälkeen.Ja siis tosi ihmeissään ollaan tästä nopeudesta, jos se on totta, koska meillä on niin paljon ystäväperheitä, jossa lapsia alettu haluamaan jo n. 24 vuotiaana, ja nyt sitten hedelmöityshoidot tms. menossa. ja siis useimmat vieläkin alle kolmekymppisiä, eli ollaan myötäeletty monen surua ja ongelmia, ja kun oon itsekin 29 niin ei täs ollu mikään ilmiselvää..
Mutta varmistelen maanantaina teillekin, että miten kävi viivalle. ;-)

Oikein suren suuret onnittelut Matkailijarouvalle!!!!! En ole pariin päivään päässyt langoille ja heti näin mojovia uutisia täällä! Hienoa!

Pre:lle pahoittelut menkoista ja Pauliinalle negasta.

Talitintin pesässä eletään piinaviikkoja. Eli torstaina pitäisi laskujen mukaan menkat alkaa. Ja taitavat ne sieltä alkaa. ihan hienoista tiputtelua ollut eilen ja tänään havaittavissa ja menkkamaisia kipuja ollut jo monena päivänä.

Tää on ihan nuijaa, kun mun menkkakipuilu alkaa jo viikko oviksesta ja jatkuu tiputtelun säestyksellä siihen, että menkat alkaa. Tyhmää kärsiä viikko ennen menkkoja jo kaikista epämukavuuksista ja sitten vielä monta päivää itse menkat. Vähän pelottaa, että onko tuola alaosastossa kaikki kunnossa. Mieli on vähän maassa ja herkillä olen. Monta itkua tullut tirautettua tässä muutamana lähipäivänä, ihan ihmeellisistä syistä... Perhanan pms, sekä minä, että mies kärsitään siitä.

Pahoittelu pre:lle ja Pauliinalle, puhaltelen täältä hyviä tuulia sinne!
Meille tuli vahva plussa ja vahva viiva eilen aamulla ja tänään soitan neuvolaan. Mutta on tääkin outoa, nyt pitäis olla iloinen ja heti pisti silmään jokapuolelta tuleva keskenmenoinfo...eli vasta kahden kk:n päästä voi sit iloita....Eli yrittäjäksi tässä vielä tuntee itsensä.
Talitinttinen; tuo tiputtelu ja kivut voi myös olla niitä kiinnittymiskipuja, minulla oli.

Pauliina35 30.1. YK1
Pre 10.2. YK3
Talitinttinen 12.2. YK3
Alice76, 14.2, YK1
Lenaki 25.2., YK2
Haaveileva Pu (yritys jatkuu kevättalvella)
Ms. Feelgood (yritys alkaa kevättalvella)
Papunen84 (yritys alkaa parin kk päästä)
Leena
Liinuska81 (yritys alkaa kesällä/syksyllä)

Plussanneet:
Pope YK2
Laureli
matkailijarouva

Kiitos matkailijarouvalle positiivisesta kannustamisesta. Sehän oliskin iloinen vaihtoehto ja selitys tälle, mutta mun kohdalla ei taida vaan niin olla. Mulla on nyt luomuissa joka kierrossa ollut n. viikon tiputtelua ja menkkakipuja ja pahaaoloa ennen kuin menkat on varsinaisesti alkaneet. Joten epäilen, että jonkilainen hormonihäiriö tämä varmaan on.

Nyt olenkin pohtinut, että koskahan sinne lääkäriin tämän häröilevän kierron kanssa olisi syytä mennä. Koska voihan kierron tasaantumiseen mennä jonkin aikaa, mutta täytyy sanoa, että parin viikon menkkakivut, pms-oireet ja jonkilainen tiputtelu / vuoto yli viikon vähän heikentåä elämänlaatua... Mutta täytyy nyt harkita josko soittaisi ja varaisi ajan seuraavaan kiertoon omalle gynelle sitten kun ne menkat tuosta kunnolla alkaa.

Huomenia

Matkailijarouva, onneksi olkoon!! Jos keskenmeno tulee, niin täytyy muistaa että se on sen tarkoitus ja on varmaan aina syynsä.
Saatte nähdä että meistä kaikista tulee äitejä, joidenkin kohdalla se vaan kestää vähän kauemmin :(
Itse yritän olla ajattelematta oireita kokonaan, mutta vähän väliä alavatsassa tapahtuva vihlaisu herättää toiveita.

Alice

Pahoittelut negasta ja tiputtelusta, varmasti kiristää hermoa!
Matkailijarouva, koin aivan saman. Minun oli pakko lopettaa nettailu vähäksi aikaa niin ahdistuin kaikista keskenmenojutuista, olin viikon verran ihan paniikissa ja sitten luin, että pitäisi yrittää olla tyyni ja sitten itketti jne. Nyt kuitenkin tuntuu jo paremmalta ja turha sitä on tulevaa tautia sairastaa, kaikki me olemme onnistuneen raskauden tuotoksia ja meitä on täällä maailmassa kuitenkin näin paljon. Ja tottahan se on,että jos mene kesken niin siihen on varmasti hyvä syy. Mitä mieltä muuten olette sikiöseulonnoista, tuommonenkin asia pitäisi päättää tässä ennen neuvolaa? Raikasta viikon alkua itse kullekin säädylle!

Minusta nuo seulonnat on hyvä asia, koska silloin saadaan suljettua pois sellaisia sairauksia tai vammoja, jotka estävät lapsen selviämisen hengissä vatsan ulkopuolella. Minä en kuitenkaan tiedä missä itselläni menisi raja keskeytyksen suhteen. Kovin kepein perustein en lähtisi niin rajua päätöstä tekemään, mutta jossain kohtaa varmasti. Minulle ei olisi kamala asia, jos lapseni olisi kehitysvammainen. Tämä on kyllä semmoinen aihe, joka herättää voimakkaita tunteita. Mutta loppupeleissä uskon, että sen oman kantansa voi lopullisesti sanoa vasta kun on vastakkain sen asian kanssa.

Ihanaa, ulkona paistaa aurinko :) Tosi keväinen ilma!

Kuullostaapa kurjalle nuo Talitinttisen vaivat. Toivotaan nyt, että kyse olisi tosiaan kiinnittymiskivuista ja -vuodoista, mutta jos näin ei ole, niin tosi tylsä juttu. Voin kuvitella, miten kurjille tuollaiset kivut ja tiputtelut tuntuvat. Jos nyt ei tule tärppiä ja oireet jatkuvat, on varmaan hyvä, jos piipahdat gynen luona - turhaahan sinä kärsit, jos lekurilta löytyisi joku apu vaivoihin.

Mä koukkasin aamulla apteekin kautta ja kävin hakemassa sen toisen Terolut-satsin. Kuuri kestää viikon, eli menkkojen pitäisi tulla sitten ensi viikon puolen välin jälkeen. Enempää mulla ei niitä tabletteja siinä reseptillä ollutkaan, eli jos seuraavat menkat eivät ala luomusti, pitää piipahtaa gynellä.

Matkailijarouvalle vielä lämpimät onnittelut plussan vahvistumisen johdosta.

Ja tässä päivitetty lista. Omasta jännäyspäivästä ei nyt ole mitään tietoa, mutta karkeasti arvioiden se sattaisi olla jotain 20.3., jos siis Terolutit käynnistävät ne kuukautiset ensi viikolla ja seuraavat tulevat suht koht ajoillaan. Otin Leenan pois listasta, sillä eikös ollut niin, että hän jätti nämä vauvajutut vähäksi aikaa ja keskittyi kuhertelemaan kultansa kanssa :) Saahan hänet sinne sitten taas lisättyä.

Pre 10.2. YK3
Talitinttinen 12.2. YK3
Alice76, 14.2, YK1
Lenaki 25.2., YK2
Pauliina35 20.3. YK2
Leena

Plussanneet:
Pope YK2
Laureli
matkailijarouva

Enpä sitten ottanutkaan sitä Leenaa pois... Eli tässä uusi yritys!

Hei, missäs Haaveileva Pu piileksii?

Pre 10.2. YK3
Talitinttinen 12.2. YK3
Alice76, 14.2, YK1
Lenaki 25.2., YK2
Pauliina35 20.3. YK2

Plussanneet:
Pope YK2
Laureli
matkailijarouv

Kyllä tämä palsta on ihana. Mulla on koko päivän ollut tosiaan siipi maassa ja vähän puolituinen olo. Paleleekin ja herkästi alkaa itkettään. Mutta kun luen teidän kannustavia kommentteja mulle ja muille, niin tuntuu heti paremmalle. Se on tosi hyvä kun ootte olemassa.

Toivottavasti Pauliina sun kierto alkaisi tasaantumaan tän Terolut-kuurin avulla, eikä tarttis järeempin keinoihin turvautua. Mutta onneksi nykylääketiede on niin pitkälle kehittynyttä, että apua saa niin moneen vaivaan.

Mulla tekis mieli jo huomenna aamulla testata, vaikka järki sanoo, ettei siitä oo mitään taikaa vielä huomenna. Pieni toivon kipinä elää vielä, koska tiputtelu on nyt ollut vähäisempää kuin muissa kierroissa tähän aikaan. Mutta koitan nyt kuitenkin odotella kaikessa rauhassa...

Mutta huomenna on varmasti taas parempi mieli ja ilosempi fiilis. =)

Pahoittelut Talitinttiselle tiputtelusta! Jos ei muuta, niin tee illalla jotain hyvää ruokaa tai käy ulkoilemassa. Mullakin alkaa olee niin malttamaton olo testaamisen suhteeen, mutta lauantaihin olis jaksettava.

Alice

Heippa kaikille! :)
Täällä olisi uusi vauvakuumeilija änkeämässä jutusteluun mukaan. Nyt on vaan viime aikoina alkanut käydä "sietämättömäksi" tämä vauvakuume :D
Tilanne täällä siis sellainen että pillerit on jätetty pois 5kk sitten, suhteellisen säännöllisesti menkat tulee.. tosin kierto on aika pitkä kp38-47-39. Nyt menossa kp21.
Ei olla varsinaisesti vielä vauvaa yritetty, mutta joskus (n.joka toinen kerta :D) kumi "unohtuu" ja ollaan keskeytetty hommat h-hetkellä... eli siis "vahinko" saisi tapahtua mutta sen tarkemmin ei olla asian eteen mitään tehty.
En oikein tiedä mitä tässä on meillä meneillään... :D kun ei mies ajatusta vastaan täysin ole, eihän muuten suostuisi edes keskeytettyyn hommaan. Mutta ei kuitenkaan ihan vielä halua alkaa täysillä yrittää.
Ikää mulla on 27v ja kyllä se pieni saisi kohta puoleen vaikka tullakin ;)

Ihanaa lukea täällä kun toiset saavat plussia :) paljon Onnea teille!

Pre 10.2. YK3
Talitinttinen 12.2. YK3
Alice76, 14.2, YK1
Lenaki 25.2., YK2
Pauliina35 20.3. YK2
Wilhe 18.2 YK1

Plussanneet:
Pope YK2
Laureli
matkailijarouv

Aiemmin tänne kirjoittelinkin kun toista haaveiltiin, mutta nyt sitten aletaan yrittämään, vaikka syy ettei aiemmin yritys alkanut oli asuntoasiat, mutta ajattelimme että sen takia emme halua lapsille suurta ikäeroa, joten alamme yrittämään nyt toista. Tyttö on nyt 1v 8kk. On niin onnelinen olo päätöksestämme, vaikka tiedän että yritys voi kestää pitkään, jos ollenkaan onnistaa. Onnea jokaiselle yrityksiin : )

Alkuperäinen kirjoittaja Laureli:
Mitä mieltä muuten olette sikiöseulonnoista, tuommonenkin asia pitäisi päättää tässä ennen neuvolaa? Raikasta viikon alkua itse kullekin säädylle!

Mina aion ainakin osallistua kaikkiin mahdollisiin seulontoihin. Olen niin stressaavaa laatua, etta pelkaan jo valmiiksi tuota mahdollista raskauden aikaa ja odotusta siita, onko lapsi terve. Meilla on miehen suvun puolella hieman epaselvyyksia (vakavaa laatua), jotka saattaa olla perinnollisia, vaikka todennakoisesti eivat kuitenkaan. Itse asiassa olen harkinnut jopa oma-kustanteiseen lapsivesitutkimukseen menoa alkuraskaudessa, joka antaisi takuuvarman tiedon sikion kromosomeista. Juuri luin, etta taallapain nuo lapsivesitutkimukset ovat yleistyneet huimasti viime vuosina, ja etta lapsivesitutkimus tehdaan 20% kaikista raskauksista. Saattaa toki olla, etta raskaana ollessani mieleni muuttuu, mutta vakavassa harkinnassa tuo on.

Yhteistyössä