Ideoita kehiin.....syntymäpäivätarjoiluksi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pinkwawe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä päivänsankari on ilmoittanut että kakun väliin on tultava mansikkaa...ostan siis pakastemansikoita ja soseutan ne sokrun kanssa ja ne väliin. Helppo ja hyvä, kostuttaa kakun samalla.

Toisena makeana tarjoan valkosuklaa-muffinsseja, pikkuisia. Muista ei ole vielä tietoa, suolaiset puuttuu vielä kokonaan.

Minä laitan yleensä kakun väliin hillon ja kermavaahtoa, tietysti hillon voi korvata vaikka vauvojen marja/hedelmäsoseella. Muina tarjottavina esim. mokkapalat, suklaakeksit joiden ohjeen laitan tähän: (15 isoa piparia, itse olen tehnyt pienempiä joita on tullut tuplaten)
100g voita tai margariinia
1,25dl sokeria
1dl fariinisokeria
2 munaa
1,5dl vehnäjauhoja
1,5dl kaurahiutaleita
1tl vaniljasokeria
1tl leivinjauhetta
100g taloussuklaata
50g pähkinöitä (rouheena)

Vaahdota rasva ja sokeri, lisää munat hyvin sekoittaen, lisää kuiva-aineet. Lisää rouhittu suklaa ja pähkinät. Nostele lusikalla kekoja leivinpaperille ja painele ne litteiksi. (huom! jätä reilusti tilaa, leviävät uunissa) Paista 175 asteessa n. 10min riippuen keksien koosta.

Ovat tosi hyviä :p

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Minä laitan yleensä kakun väliin hillon ja kermavaahtoa, tietysti hillon voi korvata vaikka vauvojen marja/hedelmäsoseella. Muina tarjottavina esim. mokkapalat, suklaakeksit joiden ohjeen laitan tähän: (15 isoa piparia, itse olen tehnyt pienempiä joita on tullut tuplaten)
100g voita tai margariinia
1,25dl sokeria
1dl fariinisokeria
2 munaa
1,5dl vehnäjauhoja
1,5dl kaurahiutaleita
1tl vaniljasokeria
1tl leivinjauhetta
100g taloussuklaata
50g pähkinöitä (rouheena)

Vaahdota rasva ja sokeri, lisää munat hyvin sekoittaen, lisää kuiva-aineet. Lisää rouhittu suklaa ja pähkinät. Nostele lusikalla kekoja leivinpaperille ja painele ne litteiksi. (huom! jätä reilusti tilaa, leviävät uunissa) Paista 175 asteessa n. 10min riippuen keksien koosta.

Ovat tosi hyviä :p

No ihmeppä ois ollu jos kukaan ei olisi mokkapaloja ehdottanut...

VALKOSUKLAAMOUSSE

200 g valkosuklaata
2 munaa
2 liivatelehteä
3 dl kuohukermaa

Laita liivatelehdet likoamaan kylmään veteen. Vatkaa kerma vaahdoksi.
Sulata suklaa vesihauteessa tai varovasti mikroaaltouunissa, vähän väliä sekoittaen. Vatkaa munat sähkövatkaimella suklaan joukkoon yksitellen.
Purista liivatelehdistä ylimääräinen vesi ja liuota ne kiehuvaan vesitilkkaan. Kaada seos valkosuklaa-munavaahtoon samalla vatkaten. Sekoita joukkoon kermavaahto.

tää pitää sit vaan saada sinne kakun väliin et kokoat kakun uudestaan vuokaansa ja annat hyytyä ainakin muutaman tunnin, mielellään enemmän.

Kuumimmat

Yhteistyössä