EDULLISIA VINKKEJÄ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Synttäreitä järjestelen ja tarttisin edullisia tarjoomis vinkkejä.
Eli täytekakun hyvä ja edullinen täyte, esim. marjoihin ei ole nyt varaa :/

Jotain suolasta tarjottavaa aikuisille ja lapsille ja siis edullista?

Kiitos avustanne:)

suolaiset piirakat/ pizza tulee edulliseksi kun ei siihen tartte kauheasti täytteitä mättää ja leikkaa suht pieniä paloja valmiiks.

pilttiä kerman kera kakun väliin niin tulee varmaan halvimmaks.

Alkuperäinen kirjoittaja Pix:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
marjoihin ei ole nyt varaa :/

Metsäaukioilta löytyy vielä vadelmaa, ja mustikoitakin metsistä löytyy. Ihan ilmaista, ei maksa kuin vaivan =)

Mun pitäisi ihan oikeasti olla vuodelevossa joten marjastamaan en kyllä uskalla lähteä,meinasi jäädä koko juhlat järjestämättä kun pienokainen meinasi tulla ennen aikojaan, synttärit on kuitenkin lapselle niin tärkeät että yritän suht helpolla saada kemut kasaan.

Kakun väliin kermaa ja hilloa, piltit ei kyllä tule halvimmaksi.. Hillojakin on monenhintaisia, ns halpamerkit maksavat vähemmän kuin jos alat pilttejä ostamaan..

Musta tuo pizza oli ihan hyvä idea jos vaan pystyt sitä vielä tekemään. Itse tekemällä saa kyllä tietysti paljon edullisemmin pizzapaloja.

Mitä jos sinne kakun väliin laittaisi vaan hilloa? Tai omenasosetta, sitäkin saa Lidlistä ison purkin edullisesti. Myös banskut on edullinen täyte.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kakun väliin kermaa ja hilloa, piltit ei kyllä tule halvimmaksi.. Hillojakin on monenhintaisia, ns halpamerkit maksavat vähemmän kuin jos alat pilttejä ostamaan..

Ihan samaa mieltä, ja esim. mustikka-vadelmapiltissä on vain parisenkymmentä prosenttia marjaa, just eilen ihmettelin sitä kaupassa. Ihan kivoja ne on, mutta varmaan edullisemmin saa makua laittamalla hillopurkista.

Tarkan markan synttärit saa tekemällä suolaiseksi tarjottavaksi pieniä veikeitä sämpylöitä ja tarjoamalla ne tuoreena, kernaasti vielä lämpiminä. Väliin ei tarvitse kuin esim. yrteillä maustettu peruslevite. Kulhoon lisäksi poppareita. Toinen edullinen ja lapsille maistuva vaihtoehto on perunarieskaset (pussimuusin sekaan muutama desi jauhoja ja 1 muna/ 0,5 l muusia) munavoin kanssa.

Pilttihän se on edukkainta, mikäli fillarointimatkan päästä ei löydy vattuja ja mustikoita. Myös punaherukoita voi löytyä muutama desi jostain.

Piika-äiti

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Tarkan markan synttärit saa tekemällä suolaiseksi tarjottavaksi pieniä veikeitä sämpylöitä ja tarjoamalla ne tuoreena, kernaasti vielä lämpiminä. Väliin ei tarvitse kuin esim. yrteillä maustettu peruslevite. Kulhoon lisäksi poppareita. Toinen edullinen ja lapsille maistuva vaihtoehto on perunarieskaset (pussimuusin sekaan muutama desi jauhoja ja 1 muna/ 0,5 l muusia) munavoin kanssa.

Pilttihän se on edukkainta, mikäli fillarointimatkan päästä ei löydy vattuja ja mustikoita. Myös punaherukoita voi löytyä muutama desi jostain.

Piika-äiti

Ei tod ole piltti edukkainta... Mä ostin just kaupasta tollasen 800g hillpurkin ja se maksoi n 2,5?, pilttipurkit maksaa 30s kpl ja niitähän saa ostaa aika monta, että kakkuun saa täytteen, sitä paitsi, se piltti maistu miltään kakussa (pari kertaa sellaista kakkua syönyt ja kakku tosi mautonta...)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:

Piika-äiti

Ei tod ole piltti edukkainta... Mä ostin just kaupasta tollasen 800g hillpurkin ja se maksoi n 2,5?, pilttipurkit maksaa 30s kpl ja niitähän saa ostaa aika monta, että kakkuun saa täytteen, sitä paitsi, se piltti maistu miltään kakussa (pari kertaa sellaista kakkua syönyt ja kakku tosi mautonta...)

Makuja on moneksi, laitan itse lähes aina pilttiä (esim. mango), jos ei ole tuoreita marjoja kakkuun. Inhoan hillokakkuja, ovat niin älyttömän makeita. Myös lasten synttäreillä täykkäri on tehnyt kauppansa, kun välissä on ollut pilttiä. Eikä sitä isoonkaan kakkuun monta purkkia mene.

mä kans laitan kakun väliin pilttiä. kuuden munan kakku jossa kaksi väliä niin purkki per kerros ja kermavaahtoa lisäks. hillot on mun makuun liian makeita.
edullista suolaista on myös kaali- tai sipulipiirakka kunhan tekee myös taikinan itse

No, ne halvimmat hillot ovat siksi kauheita, sokeria ja teollisen makuisia että jätän mieluummin ostamatta.

Pilteissä on pari ikisuosikkia, joita pidän edelleen (kuopus on 11-v eikä syö pilttiä) kaapissa yllätysvieraiden varalta, just mango ja aurinkoinenko se toinen on. Niitä ohkainen kerros ja kerman sekaan esim. ananasmurskaa, niin kakut ovat maistuneet.

Piika-äiti

Yhteistyössä