Ynnis
Oli töissä sellainen pimatsu, että hohhoijaa..
Ostin n. kuukausi sitten Andiamon tennarit ovh. 49,90, eli ei mitkään kalliit, mutta luulisi yli kuukaden kestävän..
Kenkiä olen käyttänyt n. 10 kertaa ja en ikinä sateessa. Kengistä, siis kummistakin, irtosi pohjan liimaukset, niin että pohjat repsottivat irti kengästä.
Tänään menin reklamoimaan kengistä, ajatuksena, etten halua samanlaisia tilalle, kun laatu ilmeisen huonoa ja pohjan liimauksen pettäminen on kyllä valmistusvirhe, jos ei kestä edes kymmisen kerran käyttöä.
Pyydin saada vaihtaa kenkiä tai edes jonkinlaisen rahallisen hyvityksen, jotta voisin ostaa uudet kengät.
Mitä vielä, ei käy.
Kengissä ei myyjän mukaan ole valmistusvirhettä, että näitä pohjia kuulema useastikkin heidän kengistä irtoaa ja aina ne vaan liimataan takaisin (!).
Tähän totesin, että oletan pohjan repsahtavan toisesta kohtaa irti hetken päästä, enkä jaksa tulla enää uudelleen niitä liimauttamaan.
Tähän myyjä totesi, ettei niitä kukaan enää uudelleen tule liimauttamaan...
Totesin, ettei varmaan kukaan jaksakkaan viidenkympin kenkiä juosta liikkeessä moneen kertaan korjauttamssa ( aika, vaiva, bensat, ketutus,ym) , vaan antavat olla sitten.
Olen myös itse ollut kenkiä myymässä, ja vastannut koko valikoimasta / reklamaatioista, ym. Tiedän myös mitä laki sanoo asiakkaan ja liikkeen eduksi missäkin reklamaatio asiassa. Tämän mainitessani, alkoi tämä nainen kertoa, että hän on ollut 10 vuotta kenkäliikkeessä töissä ja tietää kyllä, ettei hänen tarvitse kenkiä korvata edes osittain, vaan minun pitää ne vaan antaa liimata ja tulla sitten uudestaan, jos / kun repsahtavat uudelleen auki.
Olin ihan pöyristynyt, muut asiakkaat kuunteli myös siinä vieressä ihmetellen.
Eli mitä opin?
A. Älä osta KooKengän oman tuonnin kenkiä, sillä jos ne hajoavat heti käytössä, on asiakkaan vastuulla kuskata niitä pahimmassa tapauksessa uudelleen ja uudelleen liikkeeseen korjttavaksi omalla kustannuksellaan (matkat ja aika).
B. Koska myyjä täti on ollut 10 vuotta töissä kenkäkaupan myyjänä, ( eikä edelleenkään edennyt asemaan, jossa saa tehdä itsenäisiä päätöksiä keskihintaisten kenkien reklamaatio tapauksissa niiden korvaamisesta asikkaalle...) saa hän rikkoa kuluttajan oikeuksia ja väittää, että ei ole virhe tuotteessa, jos se hajoaa heti normaali käytössä, vaan se on normaalia, koska tapahtuu heidän liikkeessään usein.
Naikkonen myös totesi, ettei jaksa mun kanssa tapella, mutta ei suostu kuitenkaan hyvittämään edes osaa viallisista kengistä.
Ok, nyt kengät on liimattu, saa nähdä kuanko kestää.
Oli muuten viimeinen kerta kun viitsin osta ketjusta mitään. Pitää vissiin ottaa yhteyttä jonnekkin ketjun päällikköön ja kysyä onko tää heidän normali tapansa toimia.
Ostin n. kuukausi sitten Andiamon tennarit ovh. 49,90, eli ei mitkään kalliit, mutta luulisi yli kuukaden kestävän..
Kenkiä olen käyttänyt n. 10 kertaa ja en ikinä sateessa. Kengistä, siis kummistakin, irtosi pohjan liimaukset, niin että pohjat repsottivat irti kengästä.
Tänään menin reklamoimaan kengistä, ajatuksena, etten halua samanlaisia tilalle, kun laatu ilmeisen huonoa ja pohjan liimauksen pettäminen on kyllä valmistusvirhe, jos ei kestä edes kymmisen kerran käyttöä.
Pyydin saada vaihtaa kenkiä tai edes jonkinlaisen rahallisen hyvityksen, jotta voisin ostaa uudet kengät.
Mitä vielä, ei käy.
Kengissä ei myyjän mukaan ole valmistusvirhettä, että näitä pohjia kuulema useastikkin heidän kengistä irtoaa ja aina ne vaan liimataan takaisin (!).
Tähän totesin, että oletan pohjan repsahtavan toisesta kohtaa irti hetken päästä, enkä jaksa tulla enää uudelleen niitä liimauttamaan.
Tähän myyjä totesi, ettei niitä kukaan enää uudelleen tule liimauttamaan...
Totesin, ettei varmaan kukaan jaksakkaan viidenkympin kenkiä juosta liikkeessä moneen kertaan korjauttamssa ( aika, vaiva, bensat, ketutus,ym) , vaan antavat olla sitten.
Olen myös itse ollut kenkiä myymässä, ja vastannut koko valikoimasta / reklamaatioista, ym. Tiedän myös mitä laki sanoo asiakkaan ja liikkeen eduksi missäkin reklamaatio asiassa. Tämän mainitessani, alkoi tämä nainen kertoa, että hän on ollut 10 vuotta kenkäliikkeessä töissä ja tietää kyllä, ettei hänen tarvitse kenkiä korvata edes osittain, vaan minun pitää ne vaan antaa liimata ja tulla sitten uudestaan, jos / kun repsahtavat uudelleen auki.
Olin ihan pöyristynyt, muut asiakkaat kuunteli myös siinä vieressä ihmetellen.
Eli mitä opin?
A. Älä osta KooKengän oman tuonnin kenkiä, sillä jos ne hajoavat heti käytössä, on asiakkaan vastuulla kuskata niitä pahimmassa tapauksessa uudelleen ja uudelleen liikkeeseen korjttavaksi omalla kustannuksellaan (matkat ja aika).
B. Koska myyjä täti on ollut 10 vuotta töissä kenkäkaupan myyjänä, ( eikä edelleenkään edennyt asemaan, jossa saa tehdä itsenäisiä päätöksiä keskihintaisten kenkien reklamaatio tapauksissa niiden korvaamisesta asikkaalle...) saa hän rikkoa kuluttajan oikeuksia ja väittää, että ei ole virhe tuotteessa, jos se hajoaa heti normaali käytössä, vaan se on normaalia, koska tapahtuu heidän liikkeessään usein.
Naikkonen myös totesi, ettei jaksa mun kanssa tapella, mutta ei suostu kuitenkaan hyvittämään edes osaa viallisista kengistä.
Ok, nyt kengät on liimattu, saa nähdä kuanko kestää.
Oli muuten viimeinen kerta kun viitsin osta ketjusta mitään. Pitää vissiin ottaa yhteyttä jonnekkin ketjun päällikköön ja kysyä onko tää heidän normali tapansa toimia.