Ideapark KooKenkä / Andiamo ja paska palvelu!

  • Viestiketjun aloittaja Ynnis
  • Ensimmäinen viesti
Ynnis
Huoh. Sun viestistäsi saa kyllä sen käsityksen, että olet mennyt vaatimaan niitä rahojas takaisin, pahastunut, kun myyjä toimiikin toisin (lain sallimalla tavalla), inttänyt vastaan ja väittänyt tietäväsi paremmin ja olevasi kokeneempi myyjä. Tuskin monikaan myyjä siinä tilanteessa jaksaa enää hymyillä ja pokkuroida, jos ei järkipuhe ja sovittelu asiakkaalle kelpaa. Kai se joku raja on siinäkin, mitä myyjän tarvitsee sietää, vaikka asiakaspalvelija onkin?
Höpö höpö.
Ei todellakaan mennyt noin. Ihan vilpittömästi olen ihmeissäni liikkeen toiminnasta!
Teen kyllä tästä valituksen ja vaadin vielä matkakulut, kerran muutkin ovat saaneet yhtä huonoa palvelua.
 
rietas
No mitenhän se sitten meni, kun kuitenkin ihan itse kirjoitit tuon avauksen ja siitähän käy ilmi erinäisiä asioita.

Matkakuluja... taisit vetäistä kuitenkin illan provon tällä ketjulla? :D
 
Ynnis
No mitenhän se sitten meni, kun kuitenkin ihan itse kirjoitit tuon avauksen ja siitähän käy ilmi erinäisiä asioita.

Matkakuluja... taisit vetäistä kuitenkin illan provon tällä ketjulla? :D
No eikai siitä käy ilmi, mitään mitä en allekirjoita.
En jaksa sun kanssasi nyt väitellä, kun tunnut viihdyttävän itseäsi nyt vain jonkun kanssa väittelemällä ja eksyt ohi aiheen ihan täysin.
Ilmaseksiko meinasit että autoa tankkaan kun ajelen tunnin verran täältä meiltä Lempäälään.. Siitä matkakulut, vaikka vitutukseen.
Ihan on totta, käy kysymässä liikkeestä, jos et usko :) Hyvää yötä nyt vaan sullekkin.
 
"Santsi"
Ehdottomasti valita eteenpäin! Aina olen saanut vaihtaa uusiin kenkiin tai vaatteeseen ihan joka liikkeessä, jos kyseessä ollut viallinen tuote. Harvemmin noita tulee, mutta viimeeksi vuosi kumisaappaat, saatiin valita halutaanko uudet tilalle vai rahat takaisin. Kauppana oli Citymarket.
Samaa ihmettelen, että mitä se kauppa tosta hyötyy, huonot kokemukset aina kun kiirii eteenpäin. Itse varmaan olisinkin vetänyt herneet nenään tuollaisesta käytöksestä myyjältä. Kyllähän sitä on lupa olettaa, että kengät ostetaan tarpeeseen, eikä niitä voi koko ajan olla korjauttamassa. Sama vaikka toppatakissa. Kiva, jos et ehdi sitä talvella käyttää, jos on aina jossain parsittavana.
 
"vieras"
No mitenhän se sitten meni, kun kuitenkin ihan itse kirjoitit tuon avauksen ja siitähän käy ilmi erinäisiä asioita.

Matkakuluja... taisit vetäistä kuitenkin illan provon tällä ketjulla? :D
Sun olisi pitänyt kuunnella hieman paremmin siellä oppitunnilla.

Kuluttajariitalautakunta kommentoi näin:

"Jos kuluttaja joutuu viemään tavaran, jossa on selvästi valmistusvirhe, myyjäliikkeeseen virheen selvittelyä varten, hänellä on oikeus vaatia virheen hyvittämisen lisäksi korvaus kohtuullisista matkakuluista. Tämä tarkoittaa joko matkustamista julkisilla kulkuneuvoilla tai 22 sentin kilometrikorvausta oman auton käytöstä tarvittaessa."

:)
 
"Sivullinen"
Hei mää muistan tän! Tosin vähän eri tavalla. Olin Kookengässä, kun liikkeeseen törmäsi nainen tossuinensa ja kävi siinä sitten jotain reklamoimaan. Mun mielestä nää tilanteet on aina mielenkiintoisia, kerta itekin oon kaupan allalla. Jäin siinä sitten sivusilmällä seuraamaan miten tilanne kyseisessä paikassa hoituu.. Mikäli muistan oikein niin myyjäkin vaihtui siinä välissä, kun sen ensimmäisen myyjän vastaukset ei sua miellyttäneet? Muistan myös kuulleni sen miten kovaan ääneen kerroit, että ei ole kuittia tai muuta maksutositetta eikä sellaista tarvitakaan. Mua vähän ihmetytti kyseinen seikka sillä tokihan jonkinlainen maksutosite olishyvä olla olemassa. Mun käsittääkseni näitä oman tuonnin kenkiähän myydään kaikissa Kookengissä? Ja kailotit myös olevasi toiselta paikkakunnalta, joten mistä ne siellä Ideaparkissa olisivat voineet varmasti tietää oliko kengät sieltä ostettu..?
Nii ja mites ku mää muistelisin, että silloin kyllä oli vaan toinen kenkä rikki eikä molemmat.. ettei vaan ois tullut vähän liioteltua..?
No joka tapauksessa myyjä pysyi mun mielestä yllättävän tyynenä ja rauhallisena sun käytökseen verrattuna. Jos siellä minä ja joku muukin ihmeissään katseli ympärilleen niin se kyllä johtui siitä sun vauhkoomisesta eikä myyjän käytöksestä. Sun mieheskin luimus siellä korvat punaisena hyllyjen välissä. Mun mielestä EI ole asiallista haukkua kenkiä ja liimaa paskaksi, myyjää typeräksi, luulla olevansa parempi ja kaikkitietävä eikä kuittailla myyjälle tyylin: "Sä voit varmaan sitten sun kymmenen vuoden kokemuksellas kiikuttaa ne kengät suutariin! Kipikipi!" Myöskin myyjä sanoi tämän, "En mä jaksa sun kanssa tapella" -kommentin tän kipikipi-jutun jälkeen.. Mä oisin varmaan hänen sijassaan tunkenut ne kengät sun hanuriin.
Myyjä vielä lähti kiltisti menemään jonka jälkeen sinä jaksoit vielä paasata siitä kuinka palautetta lähtee ja kuinka on paskaa palvelua jne. Vaadit rahoja takaisin kovaan ääneen ja ulkopuolelta kuului vielä jonkin ajan jälkeen kommenti miehellesi: "Vittu voisiksä ees vähän auttaa?!". Niin joo teillä tais lapsetkin olla siinä katsomassa äidin riehumista. Tosi hienoa ja aikuismaista käytöstä.
Kaiken tämän jälkeen tuut tänne avautumaan ja haukkumaan paikan ja unohdat hienosti jättää pois "pieniä" yksityiskohtia. Voi morjes :D
Mä kyllä nostan hattua sille myyjäparalle joka sun kanssa jaksoi vääntää.
 
"vieras"
Niin, ja tässä puhutaan siis virheen korjaamisesta, ei tuotteen korjaamisesta :)
Eli virhe korjatataan esim. hyvittämällä tuote.

Kauppias saa olla tyhmä, jos haluaa, sitähän ei mikään kuluttajan suoja estä.

Anyway, huonoa palvelua, ala-arvoinen tuote = en enää asioi liikkeessä, enkä voi suositella sitä kenellekkään.
Minusta tuntuu, että alat jankkamaan tätä asiaa.
 
"myyjä"
Täytyypä alkaa selvittämään aina asiakkaan kotipaikkakunta ennenkuin suostuu myymään mitään. Tässäpä on hyvä keino kaikille lappilaisille päästä edullisesti vaikkapa Helsinkiin. Voi ostaa jotkut halvat tossut omalta paikkakunnalta ja sitten repiä ne riekaleiksi ja mennä saman ketjun Helsingin myymälään vaatimaan edestakaisia matkakuluja ja uusia tossuja.
 

Yhteistyössä