Hyytikyppysestä tietoa. (päivitetty)




Hyytikyppyselle, perheelleen ja etenkin tämän ketjun kautta ap:lle eli hyytiksen sisarelle PALJON VOIMIA!

En minä nyt tiedä, onko tämäkään niin asiallista, mutta tiedän ihan kokemuksesta ns naisparven olevan lähimmäiselle se pahin ja nokkivin, ihan silloinkin, kun tosiaan on vakavasta elämän tragediasta kyse. Se ON ikävää :|


Mutta mitä vähän nyt oon sattunut Hyytikyppysen juttuja täältä lukemaan, niin siinä ihmisessä on perusvoimaa, ei jää tuleen makaamaan. Toivotaan, että se voima/perhe ja kehittynyt lääketiede auttaa häntä tästä nousemaan ja toipumaan. Voimia!
 
Lilli
Miten yhdelle ihmiselle tapahtuu noin paljon kurjaa. En siis lainkaan epäile, mutta minusta se vain on väärin :'( Hyytikselle olisin jo toivonut parempaa onnea ja vauva-ajan ihanuutta.

Ihanaa, ap, että olet siskosi tukena ja kiitos kun tulit meille kertomaan. Joillekkin tuntemattomien ihmisten kohtalot eivät ole tärkeitä, mutta minä olen hyytiksen juttuja lueskellut ja keskustellut täällä hänen kanssaan, joten minua ainakin koskettaa, vaikka tuntematon periaatteessa onkin.

Jos jaksat ap vastata, niin miltä tilanne vaikuttaa nyt? Saadaanko kasvain leikattua ja toipuuko hyytis. Anteeksi jos utelen, vastaa jos voit.

Oikein paljon jaksamista teille kaikille, pitäkää toisistanne huolta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Kovasti voimia teidän perheelle <3 mutta ihan pakko kysyä tyhmä kysymys.. eli muistaako siskos sen esikoista?
Muistaa. Ensimmäisen kerran kun oli vauvasta puhetta kun sairaalassa heräsi, sanoi että se on kuollut.
Se muistinmenetys koskee pikaisesti kartoitettuna paria viimeistä vuotta, silti niiltäkin vuosilta muistaa joitaki asioita hämärästi. Kuten jo aloituksessa kerroin, on myös makumuistoja ja tuntomuistia.

Kaipailee myös joitakin tavaroita jotka on hankkinut viime vuoden aikana, selvästi ei ole osannut kertoa mitä kaipaa mutta jotenkuten kuvaillut haluavansa mm yöpaitansa. Puhui vain jostakin valkoisesta vaatteesta jossa on rypyläinen kuvio. Muisti myös sunnuntai-aamun aamupalan mutta epäillään että arvasi.

Paljon on tullut epätoivoisia hetkiä, jolloin on väittäny että näkee unta tai kaikki on julmaa pilaa häntä kohtaan, eipä sitä itse voi ku kuvitella miten sekavat mielentilat siskolla on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilli:
Miten yhdelle ihmiselle tapahtuu noin paljon kurjaa. En siis lainkaan epäile, mutta minusta se vain on väärin :'( Hyytikselle olisin jo toivonut parempaa onnea ja vauva-ajan ihanuutta.

Ihanaa, ap, että olet siskosi tukena ja kiitos kun tulit meille kertomaan. Joillekkin tuntemattomien ihmisten kohtalot eivät ole tärkeitä, mutta minä olen hyytiksen juttuja lueskellut ja keskustellut täällä hänen kanssaan, joten minua ainakin koskettaa, vaikka tuntematon periaatteessa onkin.

Jos jaksat ap vastata, niin miltä tilanne vaikuttaa nyt? Saadaanko kasvain leikattua ja toipuuko hyytis. Anteeksi jos utelen, vastaa jos voit.

Oikein paljon jaksamista teille kaikille, pitäkää toisistanne huolta!
Kiitos, yhdessä jaksetaan kyllä ja paljon on helpottanut se kun tiedetään ettei sisko ole periksi antavaa tyyppiä. Äidiltä on periny sen käsittämättömän sinnin millä menee eteenpäin vaikka maa katoais jalkojen alta. Ja jokaisen kompastumisen jälkeen noustaan ylös ja kirotaan.

Leikkaus on ilmeisesti ainakin osottautunu helpommaksi mitä alunperin on pelätty, mutta vaikea se on. Toivoa on ja oli sanottu että jos ei odottamattomia ongelmia tule, kaikki menee varmaan ihan hyvin. Kuitenkin sisko on nuori ja terve muuten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Eikö kukaan terveysalan ihminen kertonut Hyytikselle hänen yrittäessään raskautua, että näin voisi käydä. Jo kauan oireettomana pysytellyt kasvain voi aktivoitua.
Minä en tiedä siskon lääkärireissuista yhtään sen enempää kuin mitä on kertonu ohimennen aina joskus. Aika visusti on pitänyt tiedot itellään. Ja vaikka olisikin kerrottu tuollaista, en usko että se olisi häntä estänyt hankkiutumasta raskaaksi. Niin kovasti vauvaa halusi.
 
Lilli
Alkuperäinen kirjoittaja Laurautio:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilli:
Miten yhdelle ihmiselle tapahtuu noin paljon kurjaa. En siis lainkaan epäile, mutta minusta se vain on väärin :'( Hyytikselle olisin jo toivonut parempaa onnea ja vauva-ajan ihanuutta.

Ihanaa, ap, että olet siskosi tukena ja kiitos kun tulit meille kertomaan. Joillekkin tuntemattomien ihmisten kohtalot eivät ole tärkeitä, mutta minä olen hyytiksen juttuja lueskellut ja keskustellut täällä hänen kanssaan, joten minua ainakin koskettaa, vaikka tuntematon periaatteessa onkin.

Jos jaksat ap vastata, niin miltä tilanne vaikuttaa nyt? Saadaanko kasvain leikattua ja toipuuko hyytis. Anteeksi jos utelen, vastaa jos voit.

Oikein paljon jaksamista teille kaikille, pitäkää toisistanne huolta!
Kiitos, yhdessä jaksetaan kyllä ja paljon on helpottanut se kun tiedetään ettei sisko ole periksi antavaa tyyppiä. Äidiltä on periny sen käsittämättömän sinnin millä menee eteenpäin vaikka maa katoais jalkojen alta. Ja jokaisen kompastumisen jälkeen noustaan ylös ja kirotaan.

Leikkaus on ilmeisesti ainakin osottautunu helpommaksi mitä alunperin on pelätty, mutta vaikea se on. Toivoa on ja oli sanottu että jos ei odottamattomia ongelmia tule, kaikki menee varmaan ihan hyvin. Kuitenkin sisko on nuori ja terve muuten.
Mä täällä toivon, että kaikki menisi hyvin. Ja täytyy mennäkkin. Muistakaa omaiset pitää huolta myös itsestänne! Kiitos kun vastasit..
 
vieras
kyyneleet valuu silmistä ihan alkuperäisen tapauksen johdosta, mutta myös siksi kuinka ihmiset voikin olla säälimättömiä ja suorastaan ilkeitä.Ettekö te käsitä että mailmassa jopa suomessa voi sattua todella ikäviä sairustumistapauksia ja eri ihmiset purkavat suruaan eri tavoin , voimia läheisille ja ystäville ja ihanaa kun kun sentään suurin osa osaa ottaa asian empaattisesti. Toivon ettei kenenkään tarvitsisi tuollaista kokea,ei edes heidän jotka ovat loan heittoon valmiita.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Laurautio:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Kovasti voimia teidän perheelle <3 mutta ihan pakko kysyä tyhmä kysymys.. eli muistaako siskos sen esikoista?
Muistaa. Ensimmäisen kerran kun oli vauvasta puhetta kun sairaalassa heräsi, sanoi että se on kuollut.
Se muistinmenetys koskee pikaisesti kartoitettuna paria viimeistä vuotta, silti niiltäkin vuosilta muistaa joitaki asioita hämärästi. Kuten jo aloituksessa kerroin, on myös makumuistoja ja tuntomuistia.

Kaipailee myös joitakin tavaroita jotka on hankkinut viime vuoden aikana, selvästi ei ole osannut kertoa mitä kaipaa mutta jotenkuten kuvaillut haluavansa mm yöpaitansa. Puhui vain jostakin valkoisesta vaatteesta jossa on rypyläinen kuvio. Muisti myös sunnuntai-aamun aamupalan mutta epäillään että arvasi.

Paljon on tullut epätoivoisia hetkiä, jolloin on väittäny että näkee unta tai kaikki on julmaa pilaa häntä kohtaan, eipä sitä itse voi ku kuvitella miten sekavat mielentilat siskolla on.

Voi kurjuus. Isälläni katosi 16 vuotta aivohalvauksen takia, ja just samoja juttuja, joskus muistaa mitä ihmeellisimpiä asioita kadonneesta ajasta esim. valokuvia katsomalla tai jos sen vie johonkin paikkaan mitä ei muista, muistaa sen kun näkee sen/ on siellä. Tietää tarkkaan paljon asioita siitä paikasta, mutta tunnin päästä, kun viedään pois, ei muistakaan.

Voimia, teille ja hyytikyppyselle, ja miehelleen ja lapselle. Onni tosiaan, että voi aloittaa pikkuisen kanssa melkein alusta vielä. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Laurautio:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Eikö kukaan terveysalan ihminen kertonut Hyytikselle hänen yrittäessään raskautua, että näin voisi käydä. Jo kauan oireettomana pysytellyt kasvain voi aktivoitua.
Minä en tiedä siskon lääkärireissuista yhtään sen enempää kuin mitä on kertonu ohimennen aina joskus. Aika visusti on pitänyt tiedot itellään. Ja vaikka olisikin kerrottu tuollaista, en usko että se olisi häntä estänyt hankkiutumasta raskaaksi. Niin kovasti vauvaa halusi.
Niin, ja yllättäen lääkärit unohtelevat mainita tuollaisia asioita.

Ei niin isosta asiasta kyse kuin Hyytiksellä, mutta mulle unohdettiin vääränlainen kipsi jalkaan kahdeksi viikoksi ja minut kotiutettiin sen kanssa, tuloksena hiertymä jalkapöydässä. Olisi voinut kehittyä kuolioon asti, mutta onneksi minulla oli sen(kin) suhteen hyvää tuuria ja hiertymä parani itsekseen kipsin alla.
Tämä oli esimerkkinä näistä asioista, joista pitää potilaan 'itse olla tietoinen'. Ja tosiaan, kun sitä vauvaa niin kovasti toivoo, niin varoitukset voivat kaikua kuuroille korville.
Kaverillani on C-hepatiitti ja hän silti haluaa ja toivoo kovasti tulevansa raskaaksi. :(
 
Harmaana
Ite oon kans ollu vakkaripalstailija jo vuosia.. Seuraillu enimmäkseen taustalta, mutta myös jutellu mm. hyytiksen kanssa. Ja kyllä, olen samaa mieltä kun joku tossa jo mainitsikin. Hyytis ja Nanna on keksittyjä henkilöitä. Samoin kun tämä "hyytiksen sisko" joka jotenkin ihmeellisesti aloitti palstailun vasta nyt hyytiksen katoamisen jälkeen, mutta tietää kuitenkin paljon "palstan hierarkiasta"..

Kaiken tekin uskotte, pöljät.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaana:
Ite oon kans ollu vakkaripalstailija jo vuosia.. Seuraillu enimmäkseen taustalta, mutta myös jutellu mm. hyytiksen kanssa. Ja kyllä, olen samaa mieltä kun joku tossa jo mainitsikin. Hyytis ja Nanna on keksittyjä henkilöitä. Samoin kun tämä "hyytiksen sisko" joka jotenkin ihmeellisesti aloitti palstailun vasta nyt hyytiksen katoamisen jälkeen, mutta tietää kuitenkin paljon "palstan hierarkiasta"..

Kaiken tekin uskotte, pöljät.
Samma här :wave: Mutta kuten jo aiemmin totesin niin ottaahan jotkut esim. salkkareiden ja kaunareiden henkilöhahmot niin todesta, että suree täysin fiktiivisille hahmoille tapahtuvia juttuja tässä on kyse kai melko samasta. Paitsi tietty, että nuo em. on selkeesti käsikirjoitettuja ja nää trollit on keksitty ihan vaan sen trollaajan omaksi tyydytykseksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaana:
Ite oon kans ollu vakkaripalstailija jo vuosia.. Seuraillu enimmäkseen taustalta, mutta myös jutellu mm. hyytiksen kanssa. Ja kyllä, olen samaa mieltä kun joku tossa jo mainitsikin. Hyytis ja Nanna on keksittyjä henkilöitä. Samoin kun tämä "hyytiksen sisko" joka jotenkin ihmeellisesti aloitti palstailun vasta nyt hyytiksen katoamisen jälkeen, mutta tietää kuitenkin paljon "palstan hierarkiasta"..

Kaiken tekin uskotte, pöljät.
Samma här :wave: Mutta kuten jo aiemmin totesin niin ottaahan jotkut esim. salkkareiden ja kaunareiden henkilöhahmot niin todesta, että suree täysin fiktiivisille hahmoille tapahtuvia juttuja tässä on kyse kai melko samasta. Paitsi tietty, että nuo em. on selkeesti käsikirjoitettuja ja nää trollit on keksitty ihan vaan sen trollaajan omaksi tyydytykseksi.
No voi kyynel!
Täytyypä lopettaa kirjojen lukeminen ja nyyhkyleffojen katsominen. Tulee minustakin yhtä kyyninen ja onneton.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaana:
Ite oon kans ollu vakkaripalstailija jo vuosia.. Seuraillu enimmäkseen taustalta, mutta myös jutellu mm. hyytiksen kanssa. Ja kyllä, olen samaa mieltä kun joku tossa jo mainitsikin. Hyytis ja Nanna on keksittyjä henkilöitä. Samoin kun tämä "hyytiksen sisko" joka jotenkin ihmeellisesti aloitti palstailun vasta nyt hyytiksen katoamisen jälkeen, mutta tietää kuitenkin paljon "palstan hierarkiasta"..

Kaiken tekin uskotte, pöljät.
Mistä palstan hierarkiasta? Ihan olen palstalla käynyt jo toista vuotta mutta en ole täällä puolella paljoa kirjoitellut vaan kerhoissa. Harmaana kyllä olen kysellyt asioita jne. Ja nimenomaan tämän menon takia ei paljoa huvita täällä aikaa viettää.

Siihen en ota mitään kantaa mihin uskot, sinä saat uskoa juuri siihen mihin haluat eikä mulla ole edes tarvetta sitä uskomusta muuttaa miksikään.
 
harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaana:
Ite oon kans ollu vakkaripalstailija jo vuosia.. Seuraillu enimmäkseen taustalta, mutta myös jutellu mm. hyytiksen kanssa. Ja kyllä, olen samaa mieltä kun joku tossa jo mainitsikin. Hyytis ja Nanna on keksittyjä henkilöitä. Samoin kun tämä "hyytiksen sisko" joka jotenkin ihmeellisesti aloitti palstailun vasta nyt hyytiksen katoamisen jälkeen, mutta tietää kuitenkin paljon "palstan hierarkiasta"..

Kaiken tekin uskotte, pöljät.
Samma här :wave: Mutta kuten jo aiemmin totesin niin ottaahan jotkut esim. salkkareiden ja kaunareiden henkilöhahmot niin todesta, että suree täysin fiktiivisille hahmoille tapahtuvia juttuja tässä on kyse kai melko samasta. Paitsi tietty, että nuo em. on selkeesti käsikirjoitettuja ja nää trollit on keksitty ihan vaan sen trollaajan omaksi tyydytykseksi.
:headwall:
On ne hienot fb-profiilitkin sitten saaneet aikaseksi, kun kokonainen suku on keksitty ja kaikille nämä teidän "trollit" on erikseen tehneet vissiin itse profiilit ja ystävystyneet, jotta saavat oikein uskottavan huijauksen aikaan!
 

Yhteistyössä