Hyväksyykö mies..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yh:n..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yh:n..

Vieras
Mitä mieltä miehet ovat yh naisista? Siis seurustelu mielessä? Onko ylipäätänsä miehiä jotka pystyvät ottamaan vastaan vieraan miehen lapset (Enkä nyt tarkoita mitään isäksi rupeamista)? Minä tuoreena yh:na tällaista mietin..

Yleensä ei , ei ja ei.

Jopa vkl-isät saattavat etsiä lapsetonta naista.

Poikkeuksia tietenkin on ja monet vanhemmat miehet muiden lapset hyväksyvät ja jopa jotkut yh-isät. Usein yh-isät ovat niin sekaisin omasta tuoreesta erostaan ja ""pakkotilanteestaan"", että jaksavat haukkua entistä naista paljonkin. Kuka sellaista jaksaisi?

Riippuu tietenkin omasta iästäsi. Minä jäin yh:ksi 2-kymppisenä ja sen ikäiset miehet eivät pääsääntöisesti olleet valmiita vakavaan suhteeseen yh-äidin kanssa.

Toisaalta sitten löytyy yllättävä määrä kaiken sorttista kuljeksiaa, jotka olisivat valmiita suhteeseen. Esim. alkoholistit olisivat onnellisia, jos pääsisivät yh:n äidilliseen huomaan.

Olepa tarkkana ja toivotaan parasta ! :)

Ap, vaikka et sitä suoraan sanonutkaan, luin viestisi rivien välistä, että olet taas kiinnostunut seurustelusta, vaikka juuri olet päässyt eroon entisestä suhteestasi.
En voi lakata ihmettelemästä sitä, miksi ihmisillä on niin kiire uuteen suhteeseen entisen loputtua. Tälläkin palstalla ellit lohduttavat petettyjä ja jätettyjä sillä että pian löydät uuden kumppanin entisen tilalle.
Miksi ihmeessä pitäisi mennä uuteen suhteeseen? Itse erosin 5 vuotta sitten kahdenkymmenen vuoden avioliitosta, enkä sen jälkeen ole haaveillutkaan uudesta kumppanista. Exä kylläkin otti miehekseen liittomme aikaisen salarakkaansa.

Siis jos et etsi isää lapsillesi etkä elättäjää, niin miksi pohdit miesten mielipiteitä yh-naisista? Nauti nyt hyvä tyttö vapaudestasi ja riippumattomuudestasi ja siitä että ei tarvitse elää huonossa suhteessa.

Minuakin ihmetyttää sama kuin edellistä mieskirjoittajaa. Nykyään tuntuu olevan eron jälkeen ensimmäinen ajatus uuden kumppanin etsiminen. Usko pois, elämä voi olla mallillaan ihan ilman ihmissuhdetta, jossa muutetaan saman katon alle.

Omasta erostani 15-vuotisesta liitosta on jo yli neljä vuotta aikaa. Minulla on itseasiassa ihanteellinen elämäntilanne; lapset ihanassa iässä(10 ja 12), haasteellinen työ, oma tilava koti, tuoreehko kulkupeli autokatoksessa. Mikä parasta, täydellinen taloudellinen riippumattomuus kenestäkään toisesta ihmisestä. Lapsilla on jo omat kaverinsa, minulla omat liikunta- ja opiskeluharrastukseni.

Olen tapaillut useita miehiä eroni jälkeen, ja olen tehnyt heti selväksi, että en aio sitoutua mihinkään. Pelkkä tapailu, mukava seura, yhteiset menot, läheisyys ja seksi riittävät minulle- silloin tällöin. Riippumattomuudestani en aio helpolla luopua.

Sinä olet kaksikymppinen ja minä olen nelikymppinen. Tässä iässä ei ole tarvetta arvottaa itseään naisena sillä, kelpaako enää miehille. On vapauttavaa olla sellainen kuin on, ryhtymättä mihinkään miestenmiellyttämisoperaatioihin. Kuitenkin yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, ja sama pätee miessukupuoleen.

Minun ikäluokassani valtaosalla miehistä on jo lapsia, joten heille ei ole kynnystä siinä että naisella on lapsia. Ne kynnykset syntyvät sekä miehillä että naisilla eletystä elämästä, siitä että suhteeseen ei aleta kevyin perustein. Harva haluaa kokea toistamiseen sitä tilannetta, kun elämässä pitää koota kaikki palikat kokoon ihan alusta pitäen.

Toisen miehen lapset ovat nuorille miehille ainainen muistutus menneisyydestäsi. Ja se, että joudut lasten takia olemaan tekemisissä lasten isän kanssa.. sitä eivät monet nuoret miehet sulata. Vanhemmatkin miehet ottavat mielumminlapsettoman naisen, kuin sellaisen, jonka joutuu jakamaan lasten ja heidän isänsä kanssa.

Poikkeuksia kuitenkinläytyy,mutta he haluavat kanssasi myös yhteisen, oman lapsen, joka taas johtaa lasten keskinäisiin mustasukkaisuuksiin.
Kukaan toinen mies ei koskaan voi korvata laspille sitä oikeaa isää ja isän rakkautta.

Mutta. Voit opetella nauttimaan äitiydestäsi, sinkkuudestasi, eikä sinun ole pakko sitoutua kehenkään. Parempikin kun vain nautit elämästä ja vapaudesta. Jos joskus vahingossa törmäät mahdolliseen aviomiesainekseen, mieti sillionkin tarkkaan, oletko sinä valmis siihen...

Hyvä ap,

Eteenpäin elämässä vaan, jos siltä tuntuu :)
...olethan vapaa ihminen !

Ei pidä katkeroitua vaikeistakaan ajoista, sillä jo nurkan takana voi odottaa uusi onni.

Kyllähän naiselle on hyväksi miesseura, jos siitä pitää. Kerro myös tapaamillesi miehille, että et ole etsimässä lapsillesi uutta isää. Eiköhän siitä kynnys madallu.

Ja ole tarkkana, kenet esittelet lapsillesi... :)

Harvinaisen järkevää tekstiä, ent. Rouva! Oikein säälien olen seurannut tuttavapiirissäni erään yh-äidin epätoivoista kumppaninetsintää. Nainen erosi liitostaan kuutisen vuotta sitten neljänkympin kriisissään, muutti heti yhteen ""salarakkaansa"" kanssa. Suhdetta kesti vajaan vuoden. Uusia miehiä kulki kokeilemassa ""isäpuolen vakanssia"" kuin väkeä Stockmannin ovissa. Etsintä jatkuu ja yh-äiskä selittelee elämäänsä ""Aikuisen Naisen Kypsänä Ratkaisuna"". Lapsien asema vain säälittää, kun 11-vuotiaan tyttären on pitänyt ottaa huolehtivan vanhemman rooli ja pitää huoli nuoremmista sisaruksistaan, kun äiti ""elää ja tuntee täysillä"".

Surullinen tosiasia on, että lapsettomat (nuoret) sinkkumiehet valitsevat mieluummin lapsettoman sinkkunaisen kuin yh:n.

Eronneet miehet hyväksyvät yh:n laastarisuhteeksi vuodeksi, pariksi.

Naimisissa olevat miehet hyväksyvät yh:n vakiopanoksi niin pitkäksi aikaa, kun tämä ei ala esittää mitään vaatimuksia suhteen vakinaistamisesta. Jos yh alkaa esittää ajatuksia yhteenmuutosta, mies lähtee 'korjaamaan omaa liittoaan' ja 'omistautuu lapsilleen' = etsii uuden yh:n

Muista etä on poikkeuksiakin. Ja ole tosiaan tarkkana että esittelet lapsillesi miehen, vasta sitten kun suhde on sellainen että tiedät hänen tulevan kuulumaan elämäänne. Kaikkia kivoja tuttavuuksia ei kanata lapsille esitellä, vaikk aitse pitäisit hauskaa heidän kanssaan silloin tällöin.

Minä löysin helmen. Lapsettoman miehen joka otti omakseen koko paketin. Minut ja kaksi alle kouluikäistä lasta. Nyt yhteistä taivalta on takana jo tostakymmentä vuotta ja lapset alkavat olla isoja. He pitävät tätä miestäni yhtä läheisenä vanhempana perheessään kuin minuakin. He ovat tekemisissä myös isänsä ja hänen uuden vaimonsa kanssa ja tulevat hyvin toimeen silläkin taholla..

Näinkin voi käydä.

Miehet haluu yh:oilta vaan seksiä koska yh äidit ovat kiimaisia narttuja koska eivät ole saaneet vähään aikaan. Vakavaa miehet eivät halua, miksi ne haluais toisen äijän mukulan riesoikseen!

No, ei me mitään tavoiteltuja yksilöitä olla.. Mutta kun pitää itsestään huolta, ja nauttii elämästä voi käydäkin niin että ollaan tavoiteltuja lapsista huolimatta.

Kukaan mies ei ota meitä lasten takia, siksi itseen pitää panostaa sen verran enemmän, ja vientiä riittää liiaksikin. Niin paljon että joutuu karsimaan ylimääräisiä kimpusta pois.

Elämä, eikä miesten ihannointi, seksistä puhumattakaan, lopu siihen että on yksin lasten kanssa... Seura , jonka itse ottaa tosissaan pitää vain valita tarkemmin.

Kyllä yh saa osakseen miesten íhannointia ja seksiä ja varmaan joutuu todella potkiskelemaan ylimääräisiä ihailijoita ja seksin vonkaajia. Ihan hyvä niin, mutta jos alkaa hakea pysyvämpää suhdetta, tuleekin hiljaista. Sorry, kun sanoin, mutta näin on!

Ja höpön löpöt,se on kuule ihmisestä\miehestä kiinni hyväksyykö lapset.,jos löytää naisen,jolla lapsia ja tykkää tästä naisesta TOSISSAAN ja on vakavissaan,niin kyl hyväksyy koko paketin eli naisen ja lapsen\t.
Ja itse jos miestä haen ""vakavalla mielellä"" vai miten sen nyt sanois?[nyt nautin kyllä pitkästä aikaa vapaudestani-ilman miestä siis-],kyllä on plussaa,jos miehellä omia lapsia(eli viikonloppuisä,yh-isä ym.,)tietää mitä tämä arki ym.lasten kanssa on.
ei tod.mitään kapakkaliitoa,tai ""bilettämistä"" tai kiimaisena miehen perässä laukkomista,?,aivan vääristyneitä kuvia kyllä meistä yh:sta.

Kirjoitukseni on kyllä poikkeus moniin hyvin negatiivisiin vastauksiin tässä edellä, sillä sanon omasta, pitkäaikaisesta kokemuksestani, että kyllä vaan yh ""kelpaa"" - ainakin minä ja monet tuttavani ovat ""kelvanneet"".

Totta tietysti on, että iällä on erittäin ratkaiseva merkitys asiassa. Jos on nuori mies/nainen kyseessä, ei varmasti ole kovin halukas (ehkä suurin osa ajattelee näin) seurustelusuhteeseen, jossa toisella osapuolella on lapsia, jos niitä ei vielä ole itsellä eikä amyöskään ""kypsää"" ikää.

Itse erosin n. 34-vuotiaana ja voin vakuutta, että ottajia riitti niin suomalaisissa kuin ihan koulutettujen ns. länsieurooppalaistenkin joukossa .Ehdottomasti kyse ei ollut mistään seikkailuista tai pelkistä ""seksin hakijoista"". Näillä mieheillä oli kyllä itselläänkin lapsia aina 1 tai kaksi eli he olivat jo sen verran elämää nähneitä.Pikemminkin minulle kävi niin, että vienti oli kovempaa kuin opiskeluaikoina...Ai mitäkö nyt? Olen kolmattatoista vuotta etä-avosuhteessa ja meillä on ihana yhteinen lapsi (etäsuhteen syynä työpaikat eri kaupungeissa)

Mutta eihän sinulla ole mikään kiire aloittaa uutta serustelusuhdetta! Elä rauhassa itsesi ja lastesi kanssa ja nauti siitä. Sitten kun lapesesi ovat jo isompia, ryhdy sitten katselemaan ympärillesi - voit olla varma, fiksut miehet ovat onnellisia löytäessään ns. yh-äidin! Tuohan vanhempana olo sitä henkistä syvyyttä ym. , jolle vanhemmiten aletaan antaa arvoa. Onnea sinulle!

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä vaan:
Kirjoitukseni on kyllä poikkeus moniin hyvin negatiivisiin vastauksiin tässä edellä, sillä sanon omasta, pitkäaikaisesta kokemuksestani, että kyllä vaan yh ""kelpaa"" - ainakin minä ja monet tuttavani ovat ""kelvanneet"".

Totta tietysti on, että iällä on erittäin ratkaiseva merkitys asiassa. Jos on nuori mies/nainen kyseessä, ei varmasti ole kovin halukas (ehkä suurin osa ajattelee näin) seurustelusuhteeseen, jossa toisella osapuolella on lapsia, jos niitä ei vielä ole itsellä eikä amyöskään ""kypsää"" ikää.

Selailin näitä vanhoja kirjoituksia ja silmiini osui tämä ketju, enkä voi olla kommentoimatta asiaa, vaikka ketju on aloitettu -05. En nimittäin osaa pohtia tätä yh-kysymystä siten, että kelpaako yh-äiti kenellekään. Enemmänkin mietin sitä, kelpaako yh-äidille mikään :) Olen yh-äiti ja tiedän, että miesseuraa riittää, jos sitä itse vain haluaa. Sen sijaan sitä itse miettii hyvinkin tarkkaan muutaman deittikerran jälkeen, voisiko juuri tämä nyt minusta kiinnostunut mies joskus olla osa minun perhettäni ja osaisiko hän toimia vastuullisena aikuisena perheessäni vai olisiko tässä minulle hetken huvi, jonka voi tarvittaessa tai tarpeen mennessä ohi heivata ns. yli laidan. (Olen juuri avoeronnut ja arvioni ex-kumppanistani meni ns. metsään ja todella lujaa menikin...)

Omalla kohdallani asiaan vaikuttaa toki sekin, että olen iältäni lähestymässä kultaista keski-ikää ja minusta kiinnostuneet/minua kiinnostavat miehet ovat iältään 40+ ,eivätkä he ole enää perustamassa perhettä kovalla innolla.

Löytyisiköhän muilta kommentteja tähän vanhaan ketjuun? Vai pohdinko näitä asioita yksin?

Et pohdi yksin. Itsekin olin nelisen vuotta yksin lapseni kanssa avioeron jälkeen ja ei todellakaan ollut kiinnostuneista miehistä pulaa ja vielä ns. hyvässä asemassa olevia ja hyvän näköisiä miehiä. Osa heistä oli jopa lapsettomia ja joillakin omia lapsia. Nyt olen olllut puolitoista vuotta upean miehen kanssa, jolla oma lapsi entisen vaimonsa kanssa. Emme asu vielä yhdessä, mutta vietämme usein aikaa yhdessä kaikki kolme. Lapseni ja mies tulevat erittäin hyvin toimeen ja mies todellakin on ilman pyyntöä ottanut itselleen kasvattajan ja ns. isän roolin. Eikä edes pihtaa rahojaan eikä vaivojaan kun on lapsesta kysymys. Kerrankin kun olimme kotona pienen riidan jälkeen mies sanoi, ettei tiennyt enää kumpaa oli enemmän ikävä; minua vai lasta.

Parempi katsoa kiireettä ja valita tarkkaan kenet huolii elämäänsä kun on lapsiakin.

Vastaanpa omalta osaltani heitettyyn kysymykseen, koska esitetyt kommentit
ovat valtaosaltaan negatiivisia. Ei se nyt noin synkkää ole ollenkaan!

Kerronpa Etelä-Suomessa asuvan kahden kolulaisen (10 ja 13) äidin kokemuksia parilta erovuodelta. Lasten isä muutti omasta halustaan pois kaksi ja puoli vuotta sitten. Vastustin eroa kynsin hampain; takana 14 yhteistä vuotta.

Itsetuntoni oli nolla yksinäisen taipaleen alussa. Ex-mies oli hyvästiksi haukkunut ulkonäköni/luonteeni lyttyyn ja mäiskäissyt vielä turpiin loppuviimeksi. Olin paksu, idiootti lehmä, lahna ja hylje ym. raflaavaa ...

Vaan miten kävi! Työstettyäni eroani perehterapeutin kanssa yhden talven aloin katsella ympärilleni. Selasin myös nettiä ahkerasti ystäväni suosituksesta. Laitoin oman ilmoituksen treffipalstalle ja pian minulla oli tarjokkaita useita yhtä aikaa. Ensin olin liian epävarma ja käv kahvilla jopa yhden "alaikäisen" ja yhden varatun kanssa. Kumpikin olisi halunnut seksiä.
Onneksi hokasin ja heivasin heidät heti. Sitten tuli naisten jättämiä herrasmiehiä, jotka tilittivät loputtomiin erojaan ja puhuivat lapsistaan.

Kuukauden kuluttua kolahti ja kovaa! Kutsuin kotiini kahville netissä tapaamani Miehen, joka asui naapurikaupungissa ja oli taustoiltaan kunnollinen. Kahvittelu venyi puolille öin ja siitä alkoi parin vuoden kiihkeä seurustelu. Miehellä lapsia kolme ja ikää 40+. Mies oli ihanampi kuin exäni ikinä!

Suhde eteni vakavaksi parisuhteeksi, mutta yhteenmuuton edessä nostimme kädet pystyyn: 5 lasta samassa huushollissa. Tuli rimakauhu. Suhde jäi polkemaan paikalleen, mietimme tahoillamme jatkoa. Ehkä tässä toteutui se, että tosipaikan tullen mies jänistää. Mutta jänöilin myös itse.

Kuukausi edellisen suhteen jälkeen löysin uuden yh-iskän, jolla vain yksi lapsi.
Hän on valmis loppuiän suhteeseen. Katselemme taloa pikkuhiljaa. Että näin!

Itsetunto ylös ja kilot alas rva Uusi Yh! Hymyä huuleen ja rohkeutta! Älä tee numeroa perhetilanteestasi vaan ole Prinsessa! Sitä saa mitä tilaa!

Yhteistyössä