HYVÄ SYDÄN kerho on muuttunut Pidetään huolta-kerhoksi

• Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja gluteus harmaana:
Ihan kiva idea.
Mutta kyllä toimeentulotuesta ja muista sosiaalituista jää yleensä enemmän käyttöön kuin monilla omaa kämppää maksavilla.

Kummallista vain on, että niillä, joilla on periaatteessa aikaa tehdä kaikki itse ym. eivät käy töissä, menee rahaa johonkin ylimääräiseen: elloslaskuihin ja baareihin ja mäyräkoiriin./siideriin.
miten tämä nyt liittyi tähän ketjuun. Tässä kerhossa ei syytellä ketään, joten voitko poistua jos ei auttaminen kiinnosta.
aha. onko tämä joku virallinen pyhä hyväntekeväisyysketju. Poistun sitten, vaikka netti pitäisi olla avoin kaikille. Olisi varmaan voinut sanoa aloituksessa, että vain hyväntekijät ja hyväntekeväisyyttä vailla olevat saavat ottaa kantaa.
mielipiteensä saa toki sanoa, mutta tuo oli taas ilkeilyä.

niin
Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
Ihan kiva idea.
Mutta kyllä toimeentulotuesta ja muista sosiaalituista jää yleensä enemmän käyttöön kuin monilla omaa kämppää maksavilla.

Kummallista vain on, että niillä, joilla on periaatteessa aikaa tehdä kaikki itse ym. eivät käy töissä, menee rahaa johonkin ylimääräiseen: elloslaskuihin ja baareihin ja mäyräkoiriin./siideriin.
olet siinä mielessä oikeassa, että ei välttämättä tartte olla sosiaalin piirissä jos rahat tiukilla. Itsekin omaa taloa maksellaan jne. ja ei tuota rahaa liikaa ole...

Tuosta erään epäilijän lauseesta, että saako tän kautta joku apua? Juu kyllä saa, itsekin sain apua viime joulun alla ja nyt autan kykyjeni mukaan muita :)

Tämä jos mikä kasvattaa joulumieltä.
kiva että joku ymmärsi.
Ja perheasunnot nyt vaan ovat kalliita nykyään, kaksiossa on todella ahdasta nelihenkisellä perheellä. Ja kuitenkin olisi kiva, jos ei tarvitsisi enää siinä vaiheessa kun lapset opiskelevat tai perustavat perhettä, maksaa vuokraa. Lasten parasta yleensä ajatellaan, kun asunto ostetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja gluteus harmaana:
Ihan kiva idea.

miten tämä nyt liittyi tähän ketjuun. Tässä kerhossa ei syytellä ketään, joten voitko poistua jos ei auttaminen kiinnosta.
aha. onko tämä joku virallinen pyhä hyväntekeväisyysketju. Poistun sitten, vaikka netti pitäisi olla avoin kaikille. Olisi varmaan voinut sanoa aloituksessa, että vain hyväntekijät ja hyväntekeväisyyttä vailla olevat saavat ottaa kantaa.
Tässä ei haettu kenenkään mielipiteitä tai kannanottoja. Vain kerhoon ilmouttautujia.

Keittiönoita
Pikaisesti täältä työpaikalta naputtelen, palaveri alkaa muutaman minuutin päästä. Olisitteko ystävällisiä, ja laittaistte tänään ja huomenna päiväsaikaan y-viestit Gluteus Maximuxelle, koska mä pääsen seuraavan kerran palstalle vasta illalla ja on todennäköistä, että mun y-viestilaatikkoni täyttyy sitä ennen. GM antaa salasanan ja kertoo ohjeet sitten, kun on koneella. Mä käyn illalla hyväksymässä hakemuksenne. Kiitos :xmas:

epätietoinen, menikö perille
Olis kiva, jos apua saaneet ilmoittaisivat lähettäjälle edes jotain, kun paketin saavat. Olis kiva tietää, oliko paketti mieluinen vai ei, tietäis vastaisuudessa miettiä sisältöä uudelleen. Ja ei se sana kiitoskaan varmaan paljon maksa, siitä tulis hyvä mieli.

Keittiönoita
Ei ole ilkeilyä sanoa totuus siitä, miksi joillakin tai suuurimmalla osalla ei ole rahaa lasten ruokaan.

Joskus harvoin tällä palstalla näkee todellista epäonnisuutta: yrityksistä huolimatta on mennyt työ tai terveys ja paljon lapsia tehtynä
Mun puolestani tässä ketjussa voi keskustella myös syistä, miksi joku on taloudellisissa vaikeuksissa, jos joku siitä saa hyvän mielen. On ihan totta, että Suomessa on toimeentulotukijärjestelmä, jonka turvin pärjää, jos elää suu säkkiä myöten eikä ole ylivelkaantunut. On myös ihan totta, että suurin osa ylivelkaantuneista on sitä hyväuskoisuuttaan, tietämättämyyttään tai ajattelemattomuuttaan. Mutta noilla asioilla ja HYVÄ SYDÄN -kerholla ei kuitenkaan ole sen enempää tekemistä toistensa kanssa kuin Kekkosen hautakivellä ja hammastahnalla.

Mitä HYVÄ SYDÄN -kerhossa tapahtuu, ei ole keltään muulta pois kuin lahjoittajilta itseltään. Ja he lahjoittavat ihan vapaaehtoisesti ja omien resurssiensa mukaan. Kenenkään ei siis tarvitse pelätä, että HYVÄ SYDÄN -kerhon takia veroja kiristettäisiin, päiväkotiryhmiä suurennettaisiin tai maidon hinta nousisi. HYVÄ SYDÄN -kerhon toiminta ei siis kaivele kenenkään muun napaa kuin lahjoittajien. Jos joku muu tuntee kaivelua navassaan, kannattaa käydä lääkärissä näyttämässä napaansa.

HYVÄ SYDÄN -kerho ei myöskään aseta mitään ehtoja sen paremmin lahjoittajille kuin vastaanottajillekaan. Siellä ei kysellä tulo- ja menotositteita (sitä varten on sossu ) eikä sanota, että "sitten kun olet elänyt näin ja näin, voit saada apua". Siellä ei myöskään kysytä, miksi olet siinä tilanteessa kuin olet. Jokainen kertokoon siellä sen verran itsestään kuin haluaa. Siksi sinne voi oikein hyvin tulla myös ne, joilla on tiukkaa, mutta joiden menoja ei sossu hyväksy. HYVÄ SYDÄN -kerhossa on kysymys lahjoituksista, ei tulonsiirroista.

Rauhallista joulun odotusta kaikille :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja MammaMu:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
:wave: :wave:

Laitatko kiltti MammaMu:lle yv:llä tuon Hyvä Sydän-kerhon salasanan, etsin sillä aikaa omaa salasanaani... =)

Haluaisin olla mukana auttamassa!
Laitoin sinulle yv:tä salasanasta...

Saa joku muukin lähettää salasanan minulle, jos GM ei ole kuulolla! KIITOS :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
:wave: :wave:

Laitatko kiltti MammaMu:lle yv:llä tuon Hyvä Sydän-kerhon salasanan, etsin sillä aikaa omaa salasanaani... =)

Haluaisin olla mukana auttamassa!
Laitoin sinulle yv:tä salasanasta...

Saa joku muukin lähettää salasanan minulle, jos GM ei ole kuulolla! KIITOS :heart:
Kiitos salasanan lähettäneille, kerhossa tavataan! :heart:

Yhteistyössä