HYVÄ SYDÄN kerho on muuttunut Pidetään huolta-kerhoksi

• Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
ei pääse mustumaan .
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Ei ole ilkeilyä sanoa totuus siitä, miksi joillakin tai suuurimmalla osalla ei ole rahaa lasten ruokaan.

Joskus harvoin tällä palstalla näkee todellista epäonnisuutta: yrityksistä huolimatta on mennyt työ tai terveys ja paljon lapsia tehtynä
Mun puolestani tässä ketjussa voi keskustella myös syistä, miksi joku on taloudellisissa vaikeuksissa, jos joku siitä saa hyvän mielen. On ihan totta, että Suomessa on toimeentulotukijärjestelmä, jonka turvin pärjää, jos elää suu säkkiä myöten eikä ole ylivelkaantunut. On myös ihan totta, että suurin osa ylivelkaantuneista on sitä hyväuskoisuuttaan, tietämättämyyttään tai ajattelemattomuuttaan. Mutta noilla asioilla ja HYVÄ SYDÄN -kerholla ei kuitenkaan ole sen enempää tekemistä toistensa kanssa kuin Kekkosen hautakivellä ja hammastahnalla.

Mitä HYVÄ SYDÄN -kerhossa tapahtuu, ei ole keltään muulta pois kuin lahjoittajilta itseltään. Ja he lahjoittavat ihan vapaaehtoisesti ja omien resurssiensa mukaan. Kenenkään ei siis tarvitse pelätä, että HYVÄ SYDÄN -kerhon takia veroja kiristettäisiin, päiväkotiryhmiä suurennettaisiin tai maidon hinta nousisi. HYVÄ SYDÄN -kerhon toiminta ei siis kaivele kenenkään muun napaa kuin lahjoittajien. Jos joku muu tuntee kaivelua navassaan, kannattaa käydä lääkärissä näyttämässä napaansa.

HYVÄ SYDÄN -kerho ei myöskään aseta mitään ehtoja sen paremmin lahjoittajille kuin vastaanottajillekaan. Siellä ei kysellä tulo- ja menotositteita (sitä varten on sossu ) eikä sanota, että "sitten kun olet elänyt näin ja näin, voit saada apua". Siellä ei myöskään kysytä, miksi olet siinä tilanteessa kuin olet. Jokainen kertokoon siellä sen verran itsestään kuin haluaa. Siksi sinne voi oikein hyvin tulla myös ne, joilla on tiukkaa, mutta joiden menoja ei sossu hyväksy. HYVÄ SYDÄN -kerhossa on kysymys lahjoituksista, ei tulonsiirroista.

Rauhallista joulun odotusta kaikille :xmas:
HIENO KIRJOITUS KEITTIS!!!

vieraana nyt
Olisi oikein mukava jotakin auttaa, mutta kummasti joulunalla palstalle ilmaantuu outoja nikkejä jotka on jo uudeksivuodeksi kadonneita.

Tuntuu että ihmiset käyttävät hyväksi toisten hyväsydämmisyyttä.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana nyt:
Olisi oikein mukava jotakin auttaa, mutta kummasti joulunalla palstalle ilmaantuu outoja nikkejä jotka on jo uudeksivuodeksi kadonneita.

Tuntuu että ihmiset käyttävät hyväksi toisten hyväsydämmisyyttä.
No mulle henkilökohtaisesti ei ole niin väliä, jatkaako multa lahjoituksen saanut palstailua enää sen jälkeen vai ei. Mä uskon, että ne, jotka tulevat multa ruokakassin noutamaan, ovat jo omassa mielessään joutuneet ylittämään tietyn rajan. Sen, että rohkenevat kohdata mut kasvotusten. Mulla ei ole vielä kertaakaan ollut pienintäkään epäilystä siitä, etteikö ne ruokakassit olisi menneet tarpeeseen.

Lahjoitusten kanssa toki ottaa aina sen riskin, ettei se mene sinne mihin on itse toivonut sen menevän. Sama juttuhan pätee, jos tekee lahjoituksia jonkun järjestön kautta. Siksi mulla ei olekaan mitään toivomuksia siitä, millaiseen perheeseen apuni menee. En siis aseta lahjoituksen saajalle mitään ehtoja.

minä olen jo auttanut tarvitsijaa.
vain yhdelle pystyinantamaan hvyän mielenin , mutta parempi sekin kunei lainkaan.

ja tavara oli varmasti hyvää, mulle vaaan tarpeetonta.
Viime vuonna sain täältä apua, onneksi osa niistä antajista oli mukvai eivätkä ajatelelet että köyhälle voi antaa paskaa :whistle:

Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
keittis, pitäisiköhän niitä vanhempia avauksia jo poistaa sieltä kerhosta? alkaa täyttyä ja vaikeaa ihmisten etsiä juttuja???
Poistaisin jos voisin. Mutta ei mulla ole sellaisia oikeuksia.
ai....??? kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää...voisiko Jätkä auttaa?

vieras
keittis, pitäisiköhän niitä vanhempia avauksia jo poistaa sieltä kerhosta? alkaa täyttyä ja vaikeaa ihmisten etsiä juttuja???
Poistaisin jos voisin. Mutta ei mulla ole sellaisia oikeuksia.
ai....??? kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää...voisiko Jätkä auttaa?
no eiks jengi voi ite poistaa/päivittää viestinsä??
pankee info kerhosivuille!

Yhteistyössä