Hyvää naistenpäivää!!!:) Mitä saitte, saatte lahjaksi:D?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä sain yllättävältä taholta naistenpäivätoivotuksen: "Hyvää naistenpäivää ja pakko vielä lisätä, että olet yksi kauneimpia naisia mitä olen koskaan tavannut, älä kuvittele sen enempiä, mutta näin on " :D Pisti hymyn korviin :). Samoin miun ihanat mies ystävät on toivotelleet herttaisesti hyvät naistenpäivtä, mukavaa kun muistetaan henk.koht ystävää :)

Joku täällä mainitsi, että pitäisi sitten olla miehillekin oma päivä. Kansainvälistä miestenpäivää vietetään 19.marraskuuta, joten muistakaahan muistaa miehiänne silloin! :)

[QUOTE="tiina";25829438]Ja sinun elämääsi on hyvin pitkälle ostaminen, raha, raha, ostaminen. Tai ainakin omien raporttiesi mukaan päiväsi koostuvat hyvin pitkälle shoppailusta. Sinä olet materialistien kunniamaterialisti :)[/QUOTE]

Mun elämää on

1. lapset ja hyvää tulevaisuus, lasten harrastukset, heidän mieli+terveys

2. terveys ja rakkaus

3. hauskanpito

4. oma aika, omat tekemiset, kinnostava työ, yritys

5. asunto, sisustus

6. shoppailu

7. rahaa

8. matkailu, maailman näkeminen

tämä kaikki kuulu mun elämään

[QUOTE="Target";25829449]Minä sain yllättävältä taholta naistenpäivätoivotuksen: "Hyvää naistenpäivää ja pakko vielä lisätä, että olet yksi kauneimpia naisia mitä olen koskaan tavannut, älä kuvittele sen enempiä, mutta näin on " :D Pisti hymyn korviin :). Samoin miun ihanat mies ystävät on toivotelleet herttaisesti hyvät naistenpäivtä, mukavaa kun muistetaan henk.koht ystävää :)[/QUOTE]:heart:

Sain päänsäryn ku kuuntelin aamulla radioo ja ne puhu vaan naistenpäivästä :D No okei, nuhallaki ehkä osuutta tohon särkkyyn. En usko et mies muistaa tänään olevan naistenpäivä. en olis itekää muistanu jos en olis kuunnellu radioo tai tullu tänne.

Mun elämää on

1. lapset ja hyvää tulevaisuus, lasten harrastukset, heidän mieli+terveys

2. terveys ja rakkaus

3. hauskanpito

4. oma aika, omat tekemiset, kinnostava työ, yritys

5. asunto, sisustus

6. shoppailu

7. rahaa

8. matkailu, maailman näkeminen

tämä kaikki kuulu mun elämään

Jep jep :D

Oletetaan että miehesi menettää firmansa ja rahansa ensi viikolla, edessä muutto kerrostalokolmioon, shoppailut seis. Mitä sinä teet? Kuinka kauan miehesi saa sen jälkeen nauttia sinusta?

[QUOTE="tiina";25829531]Jep jep :D

Oletetaan että miehesi menettää firmansa ja rahansa ensi viikolla, edessä muutto kerrostalokolmioon, shoppailut seis. Mitä sinä teet? Kuinka kauan miehesi saa sen jälkeen nauttia sinusta?[/QUOTE]

Mun miehellä ei ole ainoa firma, mikä vois mennä:). Sekä miks pitää mennä jos mun mies on hyvää asioissa ja pitää työt tärkeänä ja asiakkaita ykkösenä, siks asiakkaat pidä hänestä. Myös vaikka jos kaikki menee, ei meijän tarvi muuta mihinkään kerrostaloon. Sekä jos vaikka noin käy, se on esimerkki, niin minkä takia mun pitää miestä jäättä? Pitää olla tosissaan aika rahaan perässä tai paska

Mun miehellä ei ole ainoa firma, mikä vois mennä:). Sekä miks pitää mennä jos mun mies on hyvää asioissa ja pitää työt tärkeänä ja asiakkaita ykkösenä, siks asiakkaat pidä hänestä. Myös vaikka jos kaikki menee, ei meijän tarvi muuta mihinkään kerrostaloon. Sekä jos vaikka noin käy, se on esimerkki, niin minkä takia mun pitää miestä jäättä? Pitää olla tosissaan aika rahaan perässä aika tai paska

"aika rahaan perässä".. siinähän se vastaus.

Ja oli tosiaan esimerkki, mutta hyvä että kiirehdit kertomaan ettei teille vaan voisi käydä niin :D

Olen varma että olisit rakastunut mieheesi yhtä palavasti jos hän olisi hieman vähävaraisempi :laugh:

[QUOTE="Vieras";25829399]Mä taidan ymmärtää, mitä tuo heikkous on. Se on tietynlaista naisellisuutta, pehmeyttä, herkkyyttä - eikä sillä ole mitään tekemistä koulutuksen kanssa. Nainen antaa tavallaan miehen olla mies. Ei jyrää miestä. Nainen antaa miehen tuntea, että mies pitää huolta naisesta, perheestä ja on se voimakas osapuoli.

Se ei tarkoita, että nainen olisi jotenkin alempiarvoinen tai avuton. Tosi vaikea selittää... Mun mielestäni se on oikeestaan fiksua.

Menikö oikein?[/QUOTE]

Aa, no mahtaakohan tohon käsitykseen mahtua se, että nainen tienaa miestä enemmän? Vai viekö se mieheltä sit jotain perustavanlaatuista pois?

Toivon, että unohtaa koko typerän naisten päivän! Toivottavasti kukaan ei muista. Ärsyttää vaan noi 'hyvää naisten päivää' -toivotukset ja hölötys. Tasa-arvoa ei edesauta toi sukupuolijako joka paikassa.

[QUOTE="vieras";25829151]Kyllä tuo sun elämäs tuntuu olevan yhtä juhlaa.[/QUOTE]

no eikös elämän pitäisikin olla juhlaa? siis minun mielestäni elämää pitää juhlia aina kun siihen on mahdollisuus.

minusta tämä päivä ei ole mikään humpuukijuhla vaan maailmassa täytyy olla edes yksi päivä joka juhlistaa naisia ja naiseutta, liian paljon naisiin kohdistuu väkivaltaa, sortamista ja alistamista että se on ihan järkyttävää!

Milanna: en saa mitään lahjaa koska olen eronnut, en tosin saanut mitään muistamista yhdessäoloaikanakaan... ja kun en odota saavani mitään niin en voi pettyäkään.

Mies toi kahvikupin ja kitkat-patukan sänkyyn ja toivotti hyvää naistenpäivää.

Mä en edes odottaisi mitään kalliita lahjoja tai yllätyksiä. Parasta on pienet jutut arjessa joita meillä on muutenkin kuin naistenpäivänä.

[QUOTE="tiina";25829624]"aika rahaan perässä".. siinähän se vastaus.

Ja oli tosiaan esimerkki, mutta hyvä että kiirehdit kertomaan ettei teille vaan voisi käydä niin :D

Olen varma että olisit rakastunut mieheesi yhtä palavasti jos hän olisi hieman vähävaraisempi :laugh:[/QUOTE]

Tottakai aina parempi, miten parempi tuloine mies:) mutta ei se tuo enemmän rakkautta. Koska en pystyy rakastua henkilön kautta rahaan. Mä tarvin rakkautta, kenestä välitän ja kenen kanssa hyvää ja turvallinen olo

[QUOTE="tiina";25829731]Kiva kuulla että olisit yhtä onnellinen miehesi kanssa siellä kerrotalokolmiossa :D[/QUOTE]

Miksei?:) muta ei ainakaan sellaista pakko meillä ole:D eikä mies halua elää missään kerrostaloissa, siks hän on turvannut tulevaisuuttakin:) vaikka en sano ettei sellaista päivää tulee ikinä. Kaikki elämässä on mahdollista. Tiedämme vaan todenäköisesti

Äitini sai lahjaksi rintasyöpädiagnoosin. Itse sain siis myös lahjaksi tämän "kivan" tiedon. Shokin, hämmennyksen, pelon. Kyllä tämä naistenpäivä muistetaan.

Olen pahoillani puolestanne. Voin kuitenkin rohkaista ja lohduttaa, äidilläni ollut kolme kertaa syöpä, joista viimeisin oli rintasyöpä. Pääsi nopeasti leikkaukseen ja nyt 2 ja puoli vuotta myöhemmin voi hyvin ja uuden rinnan muotoilua suunnitellaan. Voimia raskaaseen tilanteeseen, mutta koettakaa ajatella valoisasti ja toivotaan parasta :)

joo:D

mä olen kans sellainen, että jos mies olisi pitänyt mua tasa arvoisena, olisin sanonut sille jo Haista... pa....:D, ehkä kultuurierot taas tekee siitä.... Just mihin rakastuin mun miehen, niin siihen että hän osaa käyttäytyä naisten kanssa 110. Eli tunnen itseä oikeasti heikoksi ja prinsessaksi hänen kanssa:D. Niin kuin ehkä jokainen mun kultuurin nainen sen toivo. Myös se ettei hän ole pihi ollenkaan, on kans todella iso plussa. Vaikka mua haukuvat täällä että olen materialiisti. Mutta mun mielestä, mies on myös hieno, kun teke kallit lahjat, korut, LV laukut, autot ja muuta. Jotenkin tuntu että se tosissaan rakasta paljon ja halua olla kuin mies... Mutta ei mua varma täällä kaikki ymmärrä:)

minä ymmärrän milanna ihan täysin mitä tarkoitat tuolla että naisen ns. kuuluu saada olla heikko ja mies on se, joka huolehtii että naisella on kaikki hyvin jne. näin sen kuuluis mennäkin. mutta meidän suomalaisessa kulttuurissa miehet olettavat että nainen aukoo ovet itse, kantaa painavat ruokakassit itse jne. minulle oli suoranainen shokki kun yli 10 vuotta sitten käydessäni Saksassa yhden kaverini luona, hänen parikymppinen miespuolinen ystävänsä HALUSI kantaa MINUNKIN ostoskassini, HALUSI avata oven MYÖS minulle, HALUSI avustaa MYÖS minut istumaan kun menimme ravintolaan syömään. Ei suomessa, en ole koskaan saanut suomessa samanlaista kohteliasta käytöstä osakseni miehiltä.

mulle on aivan sama mitä joku lahja maksais ja kalliista lahjasta varmaan nolostuisin koska me naiset emme suomessa osaa arvostaa itseämme niin hyviksi ja ainutlaatuisiksi että ansaitsisimme kalliita lahjoja. näin meille opetetaan jo ihan lapsesta saakka: "ei saa toivoa liian kalliita lahjoja", "voi kamalaa miten tämäkin maksoi niin paljon, pistät tämän kaappiin etkä käytä ettei se likaannu tai mene rikki" jne. ja tämä on muuten muuttunut ihan selkeästi viimisen parinkymmenen vuoden aikana. olen paljon jutellut iäkkäämpien rouvien kanssa ja jokainen heistä muistaa miten asiat oli ennen, miehet antoivat kalliita lahjoja, toivat kotiin kukkia, muistivat naistaan, kohtelivat hyvin, veivät usein syömään ulos... ja jokainen näistä iäkkäämmistä rouvista on minulle sanonut että käytöstapoja ei nykymiehellä ole enää ollenkaan, aiemmin miehet olivat herrasmiehiä. ole milanna onnellinen että sinä olet löytänyt rinnallesi tuollaisen suomalaisen harvinaisuuden.

minä ymmärrän milanna ihan täysin mitä tarkoitat tuolla että naisen ns. kuuluu saada olla heikko ja mies on se, joka huolehtii että naisella on kaikki hyvin jne. näin sen kuuluis mennäkin. mutta meidän suomalaisessa kulttuurissa miehet olettavat että nainen aukoo ovet itse, kantaa painavat ruokakassit itse jne. minulle oli suoranainen shokki kun yli 10 vuotta sitten käydessäni Saksassa yhden kaverini luona, hänen parikymppinen miespuolinen ystävänsä HALUSI kantaa MINUNKIN ostoskassini, HALUSI avata oven MYÖS minulle, HALUSI avustaa MYÖS minut istumaan kun menimme ravintolaan syömään. Ei suomessa, en ole koskaan saanut suomessa samanlaista kohteliasta käytöstä osakseni miehiltä.

mulle on aivan sama mitä joku lahja maksais ja kalliista lahjasta varmaan nolostuisin koska me naiset emme suomessa osaa arvostaa itseämme niin hyviksi ja ainutlaatuisiksi että ansaitsisimme kalliita lahjoja. näin meille opetetaan jo ihan lapsesta saakka: "ei saa toivoa liian kalliita lahjoja", "voi kamalaa miten tämäkin maksoi niin paljon, pistät tämän kaappiin etkä käytä ettei se likaannu tai mene rikki" jne. ja tämä on muuten muuttunut ihan selkeästi viimisen parinkymmenen vuoden aikana. olen paljon jutellut iäkkäämpien rouvien kanssa ja jokainen heistä muistaa miten asiat oli ennen, miehet antoivat kalliita lahjoja, toivat kotiin kukkia, muistivat naistaan, kohtelivat hyvin, veivät usein syömään ulos... ja jokainen näistä iäkkäämmistä rouvista on minulle sanonut että käytöstapoja ei nykymiehellä ole enää ollenkaan, aiemmin miehet olivat herrasmiehiä. ole milanna onnellinen että sinä olet löytänyt rinnallesi tuollaisen suomalaisen harvinaisuuden.

Kiitos:D

Mulla mies kans sellainen, ei antaa edes mun kavereille kantaa mitään painava ja mulle kans avaa vieläkin ovet autossa vaikka olemme jo 1,5kk yhdessä:D. Se muistutta mua aina, aina tuo kukkia, jotain yllätyksiä. Meillä ei ole ikinä kotona niin ettei ole yhtään kukkakimppua, kun mies halua että kukat olisivat aina kotona ja piristävät mua:). On hän harvinainen tapaus:D. Mun äiti kans siitä mieltä että onko hän tosissaan suomalainen:D. Ehkä sekin on sen takia kun miehellä oli yritys Saksassa ja muuten ulkomaailla se ollut paljon ja vieläkin on juttuja mitä tekee ulkomaailla, mutta elää nyt Suomessa vain, sekä oli hänellä enne mua kans venäläinen nainen:D :mad:<---mustasukkainen mä, siks sellainen ilmi.... mutta btw. Hän on vaan sellainen, hän tykkää venäläsistä naisista, kun itsekin on vähän erilainen suomalainen varma

Yhteistyössä