Hyvää naistenpäivää!!!:) Mitä saitte, saatte lahjaksi:D?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvää naistenpäivää vaan multakin kaikille naisille :)!

Lahjasta en tiedä. Riippuu siitä, kuuleeko mies tuosta naistenpäivästä töissä :). Itse hän ei varmaan moista muista, mutta työpaikalla on paljon naisia, joten jospa joku muistuttaisi. Niin kävi ainakin viime vuonna. Silloin mä sain 7 eriväristä silkkihuivia. Miehen firman omistajapariskunta oli käynyt Thaimaassa ja se nainen oli ostanut ison laatikollisen silkkihuiveja työpaikan naisille. Mies sitten pyysi niitä ylimääräisiä mulle. :)
 
miten nainen ja mies voivat edes olla tasa arvoisia, kun ihan erilaisia ne silti ovat? Mun mies oksettaa tasa arvosta. Hänen mielestä nainen on kuitenkin heikko ja miehelle pitää huolehtia naisesta. Mutta se mulle käy hyvin jopa tykkään=)

Ovathan miehet ja naiset erilaisia, mutta voivathan he silti olla tasa-arvoisia :) Enkä kyllä oikein ole samaa mieltä tuosta, että nainen on kuitenkin heikko.. Mitä miehesi sillä tarkoittaa? Toki mies saa huolehtia, mutta kyllä itsekin huolehdin miehestä.
 
En saa lahjaksi mitään enkä haluakaan, tavaraa on liikaakin.
Naistenpäivä on yhtä joutava kuin muutkin tekemällä tehdyt juhlapäivät.

Venäjällä juhlia riittää, jotta saa nostaa maljoja, siis ryypätä
http://fi.wikipedia.org/wiki/Venäjän_juhlapäivät
 
  • Tykkää
Reactions: nuusa ja MorbidMama
En edes odota mitään rahalla ostettavaa lahjaa, mutta vilpittömän halauksen ja suudelman sain heti aamutuimaan. Lisäki mies venytti töihin lähtöään, vei lapset hoitoon ja valmisti minulle aamupalan.
 
:D No, niin teillä sitten. Näin me ollaan erilaisia.

joo:D

mä olen kans sellainen, että jos mies olisi pitänyt mua tasa arvoisena, olisin sanonut sille jo Haista... pa....:D, ehkä kultuurierot taas tekee siitä.... Just mihin rakastuin mun miehen, niin siihen että hän osaa käyttäytyä naisten kanssa 110. Eli tunnen itseä oikeasti heikoksi ja prinsessaksi hänen kanssa:D. Niin kuin ehkä jokainen mun kultuurin nainen sen toivo. Myös se ettei hän ole pihi ollenkaan, on kans todella iso plussa. Vaikka mua haukuvat täällä että olen materialiisti. Mutta mun mielestä, mies on myös hieno, kun teke kallit lahjat, korut, LV laukut, autot ja muuta. Jotenkin tuntu että se tosissaan rakasta paljon ja halua olla kuin mies... Mutta ei mua varma täällä kaikki ymmärrä:)
 
En edes haluaisi olla heikko (tulee mieleen itkeskelevä ja yksinäinen nainen, jonka ei tarvii tehdä edes töitä). Kyllä me ollaan miehen kanssa tasa-arvoisia eli molemmat ollaan töissä, hoidetaan lapset yhdessä ja tehdään kotityöt myös puoliksi. Ei mun mies mitään heikkoa naista tarvii, kun on vahvakin olemassa =D
 
En odota mitään, ressu joutuu istumaan koulussakin vielä työpäivän päätteeksi, koitetaan sen sijaan yllättää kovaa työtä tekevä puoliso&isä siivoamalla, leipomalla ja hoitamalla kauppareissu kunnialla... :)
 
mulla tulee aina heikosta naisesta mieleen nämä Thaimaasta ja Vietnamista haettavat "vaimot". Kyllä he saavat rahaa ja toimeentuloa, mutta ovat selvästi suomalaista miestä alempiarvoisia.
 
miten nainen ja mies voivat edes olla tasa arvoisia, kun ihan erilaisia ne silti ovat? Mun mies oksettaa tasa arvosta. Hänen mielestä nainen on kuitenkin heikko ja miehelle pitää huolehtia naisesta. Mutta se mulle käy hyvin jopa tykkään=)

Uteliaisuudesta kysyn, että tiedätkö, mitä miehesi tarkoittaa heikkoudella. Jos sä olisit ammatiltasi esimerkiksi juristi, niin eikö miehesi silloin olisi sun kanssa? Olisitko sä silloin miehen mielestä liian vahva? Vai siis mihin tuo heikkous liittyy?
 
joo:D

mä olen kans sellainen, että jos mies olisi pitänyt mua tasa arvoisena, olisin sanonut sille jo Haista... pa....:D, ehkä kultuurierot taas tekee siitä.... Just mihin rakastuin mun miehen, niin siihen että hän osaa käyttäytyä naisten kanssa 110. Eli tunnen itseä oikeasti heikoksi ja prinsessaksi hänen kanssa:D. Niin kuin ehkä jokainen mun kultuurin nainen sen toivo. Myös se ettei hän ole pihi ollenkaan, on kans todella iso plussa. Vaikka mua haukuvat täällä että olen materialiisti. Mutta mun mielestä, mies on myös hieno, kun teke kallit lahjat, korut, LV laukut, autot ja muuta. Jotenkin tuntu että se tosissaan rakasta paljon ja halua olla kuin mies... Mutta ei mua varma täällä kaikki ymmärrä:)

Etkö ole omasta mielestäsi materialisti? Ihan oikeasti ?
 
[QUOTE="vieras";25829304]En edes haluaisi olla heikko (tulee mieleen itkeskelevä ja yksinäinen nainen, jonka ei tarvii tehdä edes töitä). Kyllä me ollaan miehen kanssa tasa-arvoisia eli molemmat ollaan töissä, hoidetaan lapset yhdessä ja tehdään kotityöt myös puoliksi. Ei mun mies mitään heikkoa naista tarvii, kun on vahvakin olemassa =D[/QUOTE]

Miks ei tarvi töitä tehdä? Mä ainakin haluan taas oman firman pyörittää a tehdä mistä tykkään....Enkä siivoa kotona ollenkaan jos rehellisesti sanoa:D ruokaa teen ja mieskin tekee ruokaa ja siivoa. Esim. nyt se ei anna mulle paljon tehdä raskauden aikana. Jooko hän auttaa tai muu apau täällä:)
 
mulla tulee aina heikosta naisesta mieleen nämä Thaimaasta ja Vietnamista haettavat "vaimot". Kyllä he saavat rahaa ja toimeentuloa, mutta ovat selvästi suomalaista miestä alempiarvoisia.

No heitä mä en pidä edes miehinä:D pervoja he ovat. Vaikka toki kiva, kun on nuori, nätti, hoikka. Silti ei ne mun mielestä oo miehiä. Monta syytä miks mun mielipide sellainen. Tavannut vaan sellaisia miehiä paljon työn kautta
 
[QUOTE="utelias";25829323]Uteliaisuudesta kysyn, että tiedätkö, mitä miehesi tarkoittaa heikkoudella. Jos sä olisit ammatiltasi esimerkiksi juristi, niin eikö miehesi silloin olisi sun kanssa? Olisitko sä silloin miehen mielestä liian vahva? Vai siis mihin tuo heikkous liittyy?[/QUOTE]

Mä taidan ymmärtää, mitä tuo heikkous on. Se on tietynlaista naisellisuutta, pehmeyttä, herkkyyttä - eikä sillä ole mitään tekemistä koulutuksen kanssa. Nainen antaa tavallaan miehen olla mies. Ei jyrää miestä. Nainen antaa miehen tuntea, että mies pitää huolta naisesta, perheestä ja on se voimakas osapuoli.

Se ei tarkoita, että nainen olisi jotenkin alempiarvoinen tai avuton. Tosi vaikea selittää... Mun mielestäni se on oikeestaan fiksua.

Menikö oikein?
 
Nyt on ihan pakko kysyä venakolta tarkennusta,että miten sun mielestä mies ja nainen ei voi olla tasa-arvoisia? Siis ei välttämättä fyysisiltä ominaisuuksiltaan,mutta tasa-arvoisia älyllisesti ja henkisesti. Mies ja nainen ovat yhtä hyviä hoitamaan perhettä ja kotia yms. Vai tarkoittaako tasa-arvo sulle oikeasti pelkkää fyysisesti samankaltaisuutta?
 
[QUOTE="Vieras";25829399]Mä taidan ymmärtää, mitä tuo heikkous on. Se on tietynlaista naisellisuutta, pehmeyttä, herkkyyttä - eikä sillä ole mitään tekemistä koulutuksen kanssa. Nainen antaa tavallaan miehen olla mies. Ei jyrää miestä. Nainen antaa miehen tuntea, että mies pitää huolta naisesta, perheestä ja on se voimakas osapuoli.

Se ei tarkoita, että nainen olisi jotenkin alempiarvoinen tai avuton. Tosi vaikea selittää... Mun mielestäni se on oikeestaan fiksua.

Menikö oikein?[/QUOTE]

NÄIN on=)
 
Meillä ei tarvitse olla mikään tietty merkkipäivä, kun saa kukkia ja suklaata ja huolenpitoa. Eli meillä on naistenpäivä joka päivä, samoin kuten miestenpäivä kun miestäkin tulee hellittyä päivittäin. :) pienet asiat arjessa ne ihania on.
 
Nyt on ihan pakko kysyä venakolta tarkennusta,että miten sun mielestä mies ja nainen ei voi olla tasa-arvoisia? Siis ei välttämättä fyysisiltä ominaisuuksiltaan,mutta tasa-arvoisia älyllisesti ja henkisesti. Mies ja nainen ovat yhtä hyviä hoitamaan perhettä ja kotia yms. Vai tarkoittaako tasa-arvo sulle oikeasti pelkkää fyysisesti samankaltaisuutta?


Miehen mielestä nainen on heikompi kuin mies. Mies on aina ollut elättäjä, eli ei naisen pakko tehdä mitään jos ei halua, miehen vastussa kaikki on. Sama kuin uros hae ruokaa ja naaras ole perhen vastussa.
 

Yhteistyössä