Hyvä palkka varma työ optikoksi haluavia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tulveaoptikko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tulveaoptikko?

Vieras
Onko mammoissa yhtään optikkoa tai sellaiseksi haluavaa? Olen kuullut monelta taholta,että aika kivat liksat, lyhyt koulutus (3,5v) ja töitä niin paljon kun jaksaa tehdä? Koulupaikkoja kai vaan aika vähän. Kertokaa lisää alasta.

Olen optikko. Koulutus Oulussa ja Helsingissä. Oulussa n. 20 ja Hkissä n. 40 aloituspaikkaa vuodessa. Kun itse hain kouluun hakijoita oli n. 450. Palkka ok. Korkeampi itärajalla ja ruotsinkielisillä alueilla. Jos olet valmis muuttamaan opiskelupaikkakunnalta niin tervetuloa alalle. Ko. alueilla töitä ei juurikaan ole, koska kaikki paikat on täysmiehitetty.

Mikäs on ok palkka optikolla? Kaverini nimittäin on semmoinen eikä ole palkkaansa tyytyväinen.

Itse it-alalla työskentelevänä suosittelen tätä alaa. Koulutus samanmittainen ja palkat myös ihan ok.

kyllä palkka on hyvä jos viitsii pyytää jotain, yksityisellä sektorilla neuvoteltavissa siis. Mitä kauemmas menee pääkaupunkiseudulta,sitä parempi palkka. Itselläni on palkka vähä yli 3000e kuukaudessa.

Muualla suomessa löytyy kyllä töitä. Tuntemieni optikoiden palkat on 3000-4000 euroa kuussa, mutta he ovatkin olleet alalla pitkään, ei se alkupalkka päätä huimaa, oisko jotain pari tonnia.

Itse en optikoksi kuitenkaan lähtisi. Työ on raskasta ja ainakin isoissa ketjuissa saa tehdä töitä aivan jaksamisensa äärirajoilla, helposti 20 näöntarkastusta päivässä.. hirveä kiire koko ajan ja kaikkea pitäisi osata. Osa asiakkaista todella vaikeita (toki näin varmasti on kaikilla palvelualoilla). Suurin miinus on kuitenkin työajat. Arkisin töissä 18 asti ja lähes aina lauantait töitä.. Mieluummin sitten vaikka it-ala.

tarvitseeko optikkokoulutuksen pohjaksi jonkin ammattinimikkeen tai lukiopohjan? itse olen kampaaja ja halukas vaihtamaan alaa. :D veljeni on optikko joten tietoa on millanen työ kyseessä.

Yhteistyössä