Hydrocortison Apobase 1%

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ha1%
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

ha1%

Vieras
Onko kenelläkään kokemusta ko. voiteen käytöstä vauvalle atooppisen ihottuman hoidossa? Onko auttanut? Kuinka pian apua on tullut? Ihotautilääkäri määräsi vauvallemme (6kk) ko. voidetta, mutta emme ole vielä aloittaneet kuuria. Pakkausselosteen mahdolliset sivuvaikutukset kuulostavat niin hurjilta, että olen viimeiseen asti koettanut välttää tuotteen antamista. Mutta nyt ihottuma on pahentunut ja vauva raapii ihottumaa, eli hänellä on varmasti tukala olo kun ihoa kutittaa, joten täytynee kokeilla tuota voidetta. Toivottavasti siitä ei tulisi mitään haittaa...

Meillä ei tuosta voiteesta ole kokemusta, mutta ihan muuten mielipiteeni sanon. :) Eli jos lääkäri on sitä määrännyt, niin kyllä minä uskaltaisin antaa. Ei lääkäri varmasti määräisi sellaista voidetta, josta lapselle olisi todistettavasti jotain haittaa. Miksi kyseenalaistaa lääkärin ammattitaito tuolla tavalla? Sivuvaikutuslistat on kaikissa lääkepakkauksissa aika hurjat, oletko huomannut? Ja jos vauvan olo on tukala, niin aika huono ratkaisu tuossa on mielestäni se ettei mitään lääkitystä anneta vaikka voide olisi jo olemassa. Mutta tämä on vain mun mielipide.

Iho ei pääse paranemaan ennen kuin kutina ja raapiminen loppuu. Eli nyt äkkiä kortisonikuuri ja sitten jotain kunnon perusvoidetta. Itsekkin suhtauduin aluksi tosi epäilevästi kortisoniin, mutta nyt olen lääkärin määräyksestä laittanut sitä jopa vauvan silmäluomille. Mitä aikaisemmassa vaiheessa sitä käyttää, sitä lyhyemmällä kuurilla todennäköisesti selviää eli ei kannata päästää ihoa tosi hurjaan kuntoon!

No ilman muuta olemme tarkkailleet ihottumaa meneekö se pahemmaksi. Ja nyt alkaa olla aika aloittaa kuuri (tai siis olisi varmaan jo pitäny aloittaa aikaisemmin, mutta viimeistään nyt), koska vasta nyt vauva on alkanut raapimaan ihoaan. Itse asiassa laitoimme jo toissa viikolla apteekista ilman reseptiä saatavaa kortisonia, mutta siitä ei ollut apua. Monenlaisia perusrasvoja olemme käyttäneet muulloin, mutta niistä ei ole ollut juurikaan apua.

Yhteistyössä