Huutiksen postitettu tuote.. kun tuote eksyy matkalle, miten toimia?

mulle kävi samoin. Tein katoamisilmoituksen ja tarjosin huutajalle rahoja takaisin, mutta tämä ei huolinut kun oli pieni summa kyseessä vain. sitten vaan toivotaan että katoamisilmoitus tuottaisi tuloksen ja tavara löytyisi. mun kohdalla ei löytynyt :(

Katso ostajan palautteet...Posti HYVIN harvoin mitään kadottaa.
On voinut mennä väärään osoitteeseen...Kestää kun se käännytetään.
Laitoitko omat yhteystietosi pakettiin?
Palautuu sulle, mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta.

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Katso ostajan palautteet...Posti HYVIN harvoin mitään kadottaa.
On voinut mennä väärään osoitteeseen...Kestää kun se käännytetään.
Laitoitko omat yhteystietosi pakettiin?
Palautuu sulle, mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta.

laitoin omat yhteystietoni.
summa ei järin iso, postitin pari lehteä ja paketoin sellaiseen paperipusssiin missä tekstejä.. siihen kirjoitin päälle mustalla tussilla tiedot ja varmistin vielä Postin virkailijalta että varmasti kelpaa ja menee perille. sanoi että kyllä, ne on tottuneet lukemaan vaikka minkälaisia..

Mä paketoin kerran yhdet caprit huutajalle H&M:n muovipussiin ja päälle laitoin huutajan nimen ja osoitetiedot.Paketti ei heti perille mennyt.Tein katoamisilmoituksen ja sit vielä keksin että soitanpa H&M:lle ja kysyn et tuleeko heille koskaan väärää postia jos on käytetty paketoimisessa heidän pakkausmateriaalia ja he sanoivat että todella paljon heille tulee yksityisten hlöiden postia jos vaan on käytetty heidän muovipussejaan paketoimisessa.No, asia sitten selvisi.Caprit olivat menneet heille ja vieläpä ruotsin puolelle.Ostaja sai ne mutkan kautta odoteltuaan pari viikkoa.

Jos olet laittanut lähetyksin postipakettina, niin pystyt seuraamaan paketin matkaa postin nettisivujen kautta. Sieltä otat "paketit" ja oiskohan "seuraa lähetystä" tai jotain sinnepäin. Siihen kun syötät pakettikortissa olevan lähetystunnuksen, niin pitäisi selvitä, missä paketti on.

Kannattaa välttää paketoinnissa laatikoita/pusseja ym. joissa lukee jonkun firman nimi, tyyliin ellos, hm jnejne.. Epähuomiossa saattaa mennä mihin sattuu.

Sit esim. jos laitat vaikka semmosessa pahvilaatikossa, missä itse olet jonkun tavaran saanut, niin sen postilipukkeen lisäksi pitää peittää/ottaa pois laatikossa oleva koodi, joka on mustalla kirjoitettu valkoiselle teipille.

Postin vastaanottaja ei välttämättä aina tiedä meneekö lähetys sillä paketoinnilla perille, monet postithan sijaitsevat nykyään kauppojen yhteydessä, jossa postipistettä hoitaa kaupan työntekijät.

Yhteistyössä