Huutonetin myyntietiketistä kysymys, miten minun kannattaisi toimia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuper.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alkuper.

Vieras
Olen myynyt vasta ihan muutaman kerran huutiksessa enkä ole vielä oikein perillä huutiksen tavoista, ilman muuta haluan toimia hyvien myyntitapojen mukaisesta

Minulla on tuote myynnissä. Minuun otti yhteyttä ostajaehdokas joka olisi valmis maksamaan tuotteesta hintavaraukseni verran, hinta ei ole vielä noussut hintavaraukseen asti, ei ole vielä yhtään huutoa.

Ostajaehdokas tulisi ensi viikonloppuna katsomaan tuotetta, ja sanoi mahdollisesti ostavansa sen, ja kysyi voinko sulkea kohteen aikaisemmin kuin merkitsemänäni määräpäivänä?

Suljenko huudon jo, vaikkei ole varma edes ostaako tuo hlö tuotetta? Jos en sulje, niin sittenhän joku muu voi tässä viikon aikana huutaa sitä.

Kertokaapa minulle miten toimin hyvän huutis-etiketin mukaisesti. :-)

No minä sanoisin että tervetuloa katsomaan ja voit sulkea sen jos siinä ei ole huutoja kyseisenä hetkenä, muuten voipi sitten huutaa muiden mukana. Ei ole mitenkään sanottua että on loppujen lopuksi edes tulossa katsomaan ja nyt on paras myyntisesonki menossa etten ottaisi ilman maksua pois huudosta.

Voit sulkea sen ennenaikaisesti, mutta kaikki ei tykkää siitä hyvää.

Et sulje sitä ennenkuin tuo ostaja on sitä huutanut lupaamaansa hintaan. Tuote menee sulkuvaiheessa korkeimman tarjouksen tehneelle.

Mä oon kerran tehnyt vastaavassa tilanteessa niin että henkilö tuli katsomaan tuotetta ja kun päätti ostaa huusi meidän koneelta voittavan huudon ja mä suljun sen sitten heti.

Juuri näin kuin viimeinen kommentoi, mitään ei kannata vielä sulkea ja tosiaan huutaa sitten sun koneeltasti hintavarauksen verran- sitten suljet. Jos siihen mennessä on huutoja niin sitten pitää vaan katsoa onko edellisillä esim korotusautomaatti ja sen mukaan sitten mennään.

[QUOTE="vieras";22604375]Mä oon kerran tehnyt vastaavassa tilanteessa niin että henkilö tuli katsomaan tuotetta ja kun päätti ostaa huusi meidän koneelta voittavan huudon ja mä suljun sen sitten heti.[/QUOTE]

Joo näin voisi tehdä, kiitos.

Yhteistyössä