Huono omatunto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "strawberry"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olisit aloittanut keskustelun omana itsenäsi. Silloin ihmiset olisivat keskittyneet itse asiaan.

Tiedätkö mitä siitä olisi seurannut? " ei tollanen 17-vuotias vasta vähän elämäänsä elänyt tiedä elämästä yhtään mitään " oisko siis kannattanut? ei. Ei täällä voi esiintyä jossain asia aiheista keskusteltavissa ketjuissa ala-ikäisenä, koska ei saa sillon vakavaa otettavuutta. Sillon on vaihtoehdot ne että esiintyy joko jonain muuna vanhempana henkilönä tai sitten pysyy kokonaan poissa täältä aikuisten palstalta, mikä olisi varmaan fiksuinta kun ei omia lapsiakaan ole. Sitten jos esimerkiksi haen nuorena tukea joihinkin asioihin, sitä oon kyllä saanut täältä hyvin ja kiitos siitä. Se toimii siis oikein. Mutta asia keskusteluihin ei oikein nuori pääse kunnolla osallistumaan, ilman vähättelyä..

[QUOTE="strawberry";28166516]Jossain kaksplus.fi nettipalstalla. Olenko joku sinun lähiomainen kun sulle on niin suuri merkitys sillä että minä vähän huijasin? emmä sillä tahtonut satuttaa ketään, eikä mun tekemät aloitukset olleet edes sellaisia jotka ois satuttaneet pahasti jotakin! miettikääpä niitä ihmisiä jotka kirjoittaa esimerkiks tänne vieraana ja saattaa haukkua jonkun aloituksen aloittajaa hyvinkin herkistä ja henkilökohtaisista aiheista kun toinen haluaisi tukea. Minä en sentään ole sellainen, pidin vähän vaan hupia. Eihän se valehtelu ole moraalisesti oikein, mutta minusta on ärsyttävää jos tälläkin palstalla on joku moraalipoliisi jatkuvasti kyttäämässä ja neuvomassa toisia että mikä on oikein tehdä ja mikä ei? Eikö netissä saa välillä irrotella ja päästellä paineita ja ehkä leikkiä jotain muutakin mitä ei välttämättä itse ole, kunhan se ei satuta toisia?[/QUOTE]

Koita nyt ymmärtää. Olit niin selvä provo, ettet edes naurattanut. Ja jos kerran vain provoilit, asiallasi ei ole sinulle mitään väliä, joten en ymmärrä miksi otat niin kauheaa lämpöä tästä. Toivottavasti oikeassa elämässä et koita esittää sellaista, mitä luulet muiden haluavan sinun olevan.

[QUOTE="strawberry";28166538]Tiedätkö mitä siitä olisi seurannut? " ei tollanen 17-vuotias vasta vähän elämäänsä elänyt tiedä elämästä yhtään mitään " oisko siis kannattanut? ei. Ei täällä voi esiintyä jossain asia aiheista keskusteltavissa ketjuissa ala-ikäisenä, koska ei saa sillon vakavaa otettavuutta. Sillon on vaihtoehdot ne että esiintyy joko jonain muuna vanhempana henkilönä tai sitten pysyy kokonaan poissa täältä aikuisten palstalta, mikä olisi varmaan fiksuinta kun ei omia lapsiakaan ole. Sitten jos esimerkiksi haen nuorena tukea joihinkin asioihin, sitä oon kyllä saanut täältä hyvin ja kiitos siitä. Se toimii siis oikein. Mutta asia keskusteluihin ei oikein nuori pääse kunnolla osallistumaan, ilman vähättelyä..[/QUOTE]

Olisit vaan tehnyt aloituksen aiheesta, ei siihen sinun ikä liity millään tavalla.

[QUOTE="strawberry";28166538]Tiedätkö mitä siitä olisi seurannut? " ei tollanen 17-vuotias vasta vähän elämäänsä elänyt tiedä elämästä yhtään mitään " oisko siis kannattanut? ei. Ei täällä voi esiintyä jossain asia aiheista keskusteltavissa ketjuissa ala-ikäisenä, koska ei saa sillon vakavaa otettavuutta. Sillon on vaihtoehdot ne että esiintyy joko jonain muuna vanhempana henkilönä tai sitten pysyy kokonaan poissa täältä aikuisten palstalta, mikä olisi varmaan fiksuinta kun ei omia lapsiakaan ole. Sitten jos esimerkiksi haen nuorena tukea joihinkin asioihin, sitä oon kyllä saanut täältä hyvin ja kiitos siitä. Se toimii siis oikein. Mutta asia keskusteluihin ei oikein nuori pääse kunnolla osallistumaan, ilman vähättelyä..[/QUOTE]

On täällä nuoria ihmisiä, tosi fiksujakin. Joskus tulee vähättelyä ja tölvimistä mutta niitä ei missään nimessä kannata ottaa tosissaan, niistä saa osansa kaikki täällä. Mielummin omana itseään (ei omasta elämästä silti tarvitse/pidä kertoa) kuin esittää jotain mitä ei ole, ja mikä on kaukana omasta maailmasta.

[QUOTE="vieras";28166463]No siinä oli hyvä esimerkki siitä, että kun alat valehdella, ja vielä huonosti, niin se itse asia jää sen varjoon. Kirjoita omana itsenäsi tai opettele valehtelemaan paremmin.[/QUOTE]

Emmä olisi uskonut että sillä mun valehtelulla nettipalstalla olisi ollut joku kovinkin suuri merkitys, mutta sitten aloin tuntemaan että on, kun keskustelu lähti sivuraiteille ja yksi kirjoittaja taisi vastata vain asiallisesti aiheeseen koskien. Vaikka valehtelu on typerää ja tosi väärin, en näe sitä kovin kauheana asiana että siitä pitäisi hirveä haloo tehdä, jos joku leikkii jollain nettipalstalla jotain muuta kuin itse on, jos se ei satuta ketään. Oletteko koskaan itse kokeilleet tekeytyä joksikin muuksi kuin itse olette? se on välillä ihan hauskaa ja ei sitä tarvitse niin vakavasti ottaa. Mä ymmärtäisin sen keuhkoomisen, jos olisin valehdellut jollekin mun perheenjäsenelle tai lähiomaiselle jostain hirveän vakavasta asiasta, enkä sellaista enää tekisikään, olen kasvanut jo sen verran isoksi ja järkeväksi ainakin siinä asiassa. Mutta ei pitäisi ehkä edes rinnastaa edes sanaa valehtelu, jolla on hyvin vakava ja negatiivinen kaiku, tälläiseen viattomaan provoamiseen joka ei satuta edes ketään ja joka on enemmän hauskan pitoa kuin valehtelua. :(

älä viitsi ajaa itseäsi ojaan ja sitten jäädä sinne makaamaan. jos haluat kirjoittaa tänne, niin teet sen ja sillä hyvä. jos joku ääliö länkyttää, älä vastaa. älä valehtele, mutta jos kirjoitat tunnistettavista tapahtumista niin muuta niitä sen verran ettei niitä tunnista.

[QUOTE="strawberry";28166572]Emmä olisi uskonut että sillä mun valehtelulla nettipalstalla olisi ollut joku kovinkin suuri merkitys, mutta sitten aloin tuntemaan että on, kun keskustelu lähti sivuraiteille ja yksi kirjoittaja taisi vastata vain asiallisesti aiheeseen koskien. Vaikka valehtelu on typerää ja tosi väärin, en näe sitä kovin kauheana asiana että siitä pitäisi hirveä haloo tehdä, jos joku leikkii jollain nettipalstalla jotain muuta kuin itse on, jos se ei satuta ketään. Oletteko koskaan itse kokeilleet tekeytyä joksikin muuksi kuin itse olette? se on välillä ihan hauskaa ja ei sitä tarvitse niin vakavasti ottaa. Mä ymmärtäisin sen keuhkoomisen, jos olisin valehdellut jollekin mun perheenjäsenelle tai lähiomaiselle jostain hirveän vakavasta asiasta, enkä sellaista enää tekisikään, olen kasvanut jo sen verran isoksi ja järkeväksi ainakin siinä asiassa. Mutta ei pitäisi ehkä edes rinnastaa edes sanaa valehtelu, jolla on hyvin vakava ja negatiivinen kaiku, tälläiseen viattomaan provoamiseen joka ei satuta edes ketään ja joka on enemmän hauskan pitoa kuin valehtelua. :([/QUOTE]

Kun netissä keskustellaan niin yleensä tartutaan siihen mikä lävähtää selvimmin naamalle. Joskus se on itse aloitus mistä halutaan keskutella, joskus se on joku henkilö joka esittää ihan jotain muuta mitä on, ja itse asia unohtuu täysin.

Sitä hauskanpitoa se on niillekin jotka tykkäävät näitä provoja paljastella. Ihmisillä on erilaisia syitä olla täällä, ei se toisten provopaljastelu ole sen ilkeämpi/huonompi syy kuin sinun provoilu..

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="vieras";28166558]Koita nyt ymmärtää. Olit niin selvä provo, ettet edes naurattanut. Ja jos kerran vain provoilit, asiallasi ei ole sinulle mitään väliä, joten en ymmärrä miksi otat niin kauheaa lämpöä tästä. Toivottavasti oikeassa elämässä et koita esittää sellaista, mitä luulet muiden haluavan sinun olevan.[/QUOTE]

Mitä nyt ei lasketa sitä, että joskus koitin esittää kovista. Mutta nekin on menneitä aikoja. :D Naurattaako sinua yleensä sitten lasten hyväksikäyttö? se jos esiinnyin 36-vuotiaana äitinä, oli provoa, mutta se mistä kirjoitin oli täyttä totta! Sen ei pitäisi naurattaa. Se miksi otan lämpöä paljon tästä, aloin kokemaan eilisten useiden muiden kirjottamien viestien takia että tein tosi, tosi, tosi väärin.. koska niitä viestejä tuli niin monta. Eikä se Cheek juttukaan jättänyt minua rauhaan, vaikka kuinka yritin. Se seurasi kuin piruna perässä ja aloin kokemaan jo sen häiriköinniksi. Enkä osaa kirjoittaa muulla tyylillä kuin omallani, jos minut siitä sitten niin helposti tunnistaa niin sitten tunnistaa. Se kaikki meni sitten siinä. Pahinta oli kyllä se kun rupesi tulemaan koko ajan niitä häiriköinti viestejä, ei minulle jäänyt sitten muuta mahdollisuutta kuin tunnustaa ja lähteä nyt pois tältä palstalta ja tulla ehkä joskus sitten takaisin kun minulla on omia lapsia, eikä kukaan minua enää kirjotusasun takia tunnista tai muista...

[QUOTE="vieras";28166564]Olisit vaan tehnyt aloituksen aiheesta, ei siihen sinun ikä liity millään tavalla.[/QUOTE]

Mutta kun se piti aloittaa sillä tietyllä tavalla se kirjoitus. Aloitin sen jotenkin näin: " Olen 36-vuotias äiti ja minun 17-vuotias tyttäreni joskus kirjoittelee tuolla randomi.fi nimisessä keskustelupaikassa ja siellä sitten esiinnyin itse 17-vuotiaana ja minua alkoi ahdistelemaan 34-vuotias mies " plaa plaa. Siihen ketjuun tuli kuitenkin yksi hyvä viesti, keskisuomalaisessa oli sellainen kuin neidonmetsästäjät artikkeli. Se kannattaa kyllä lukea jokaisen! Siinä on kuva yhdestä 39-vuotiaasta miehestä, joka oli menossa tapaamaan 13-vuotiasta pikkutyttöä (ei siis oikeasti ollut mitään pikkutyttöä, toimittaja oli vain tekeytynyt sellaiseksi.) lukekaa.

älä viitsi ajaa itseäsi ojaan ja sitten jäädä sinne makaamaan. jos haluat kirjoittaa tänne, niin teet sen ja sillä hyvä. jos joku ääliö länkyttää, älä vastaa. älä valehtele, mutta jos kirjoitat tunnistettavista tapahtumista niin muuta niitä sen verran ettei niitä tunnista.

Periaatteessa mä ehkä hiukan toivonkin, että vaikka ei ois mua tunnistanu, niin vois ajatella et tuossahan on aika samanlainen tapaus ja jos joku niistä ihmisistä joka on kiusannu joskus mua on lukenu sen ja ruvennut vähän edes ajattelemaan miten pahasti se on mulle nyt tehnykkään kun vähän varmaan aikuistunut jo niin hyvä juttu..

[QUOTE="strawberry";28166572]Vaikka valehtelu on typerää ja tosi väärin, en näe sitä kovin kauheana asiana että siitä pitäisi hirveä haloo tehdä, jos joku leikkii jollain nettipalstalla jotain muuta kuin itse on, jos se ei satuta ketään. Oletteko koskaan itse kokeilleet tekeytyä joksikin muuksi kuin itse olette? se on välillä ihan hauskaa ja ei sitä tarvitse niin vakavasti ottaa.[/QUOTE]

Vaadit muiden ymmärrystä, mutta et itse kuitenkaan ymmärrä. Miksi itse keuhkoat, jos sepittämäsi tarinasi ei ollutkaan vedenpitävä? Olisiko porukan pitänyt niellä kaikki? Keskustelet "anonyymisti", mutta otat keskustelun liian henkilökohtaisesti.

Nuori tai vanha. Mies tai nainen. Hyvin tänne on mahduttu.

[QUOTE="strawberry";28166616]Se miksi otan lämpöä paljon tästä, aloin kokemaan eilisten useiden muiden kirjottamien viestien takia että tein tosi, tosi, tosi väärin.. koska niitä viestejä tuli niin monta. Eikä se Cheek juttukaan jättänyt minua rauhaan, vaikka kuinka yritin. Se seurasi kuin piruna perässä ja aloin kokemaan jo sen häiriköinniksi.[/QUOTE]

Valehtelit niin tunnistettavasti, että jäit kiinni. Sitten koit siihen liittyvät viestit häiriköinniksi? Parempi, että pysyt poissa vaikka (epätodennäköisesti) joskus lapsia saisitkin.

Kun netissä keskustellaan niin yleensä tartutaan siihen mikä lävähtää selvimmin naamalle. Joskus se on itse aloitus mistä halutaan keskutella, joskus se on joku henkilö joka esittää ihan jotain muuta mitä on, ja itse asia unohtuu täysin.

Sitä hauskanpitoa se on niillekin jotka tykkäävät näitä provoja paljastella. Ihmisillä on erilaisia syitä olla täällä, ei se toisten provopaljastelu ole sen ilkeämpi/huonompi syy kuin sinun provoilu..

Vaan ilkeyttä, jos jotakin ruvetaan haukkumaan esimerkiksi siitä että hän on nuori ja hän provoaa, koska hän haluaisi vain että hänen asiansa otettaisiin vakavasti. Sitä ei oteta silloin kun jos on nuori, mutta ei silloinkaan vaikka ilmeisesti provoaisi. Ei ole oikein tiettyä keinoa nuorten kohdalla milloin ne voitaisiin ottaa vakavasti. Ihmisen pitää olla jollain tapaa sairas, jos näkee ilkeyden teon toiselle hauskuutena. En minäkään ole mikään jeesus, oon minäkin sortunut varmasti joskus esimerkiksi nauramaan toisen kaatumiselle. Vaikka ei ois pitäny, jälkeen päin kaduttaa. Minä olen sortunut myös kiusaamaan, olipa hauskaa joskus kun tuhottiin yhden pojan kengät. Juu , näin monta vuotta jälkeen päin kaduttaa. Se kertoo siitä että ihmisellä on terve omatunto ja tunnetaso kun tuntee katumusta.

Ensimmäinen lause minkä myöskin kirjoitit, todistaa sellaisen rodun kuin ihminen niin tyhmyyden: " Kun netissä keskustellaan niin yleensä tartutaan siihen mikä lävähtää selvemmin naamalle. "

Mua hyvin paljon ärsyttää tuo sanomanakin ja mua yleensä pistää vihaksi paljon myös ihmisten huonosti kohteleminen mistä jää sille toiselle tosi paha mieli.

[QUOTE="strawberry";28166684]Vaan ilkeyttä, jos jotakin ruvetaan haukkumaan esimerkiksi siitä että hän on nuori ja hän provoaa, koska hän haluaisi vain että hänen asiansa otettaisiin vakavasti. Sitä ei oteta silloin kun jos on nuori, mutta ei silloinkaan vaikka ilmeisesti provoaisi. Ei ole oikein tiettyä keinoa nuorten kohdalla milloin ne voitaisiin ottaa vakavasti. Ihmisen pitää olla jollain tapaa sairas, jos näkee ilkeyden teon toiselle hauskuutena. En minäkään ole mikään jeesus, oon minäkin sortunut varmasti joskus esimerkiksi nauramaan toisen kaatumiselle. Vaikka ei ois pitäny, jälkeen päin kaduttaa. Minä olen sortunut myös kiusaamaan, olipa hauskaa joskus kun tuhottiin yhden pojan kengät. Juu , näin monta vuotta jälkeen päin kaduttaa. Se kertoo siitä että ihmisellä on terve omatunto ja tunnetaso kun tuntee katumusta.

Ensimmäinen lause minkä myöskin kirjoitit, todistaa sellaisen rodun kuin ihminen niin tyhmyyden: " Kun netissä keskustellaan niin yleensä tartutaan siihen mikä lävähtää selvemmin naamalle. "

Mua hyvin paljon ärsyttää tuo sanomanakin ja mua yleensä pistää vihaksi paljon myös ihmisten huonosti kohteleminen mistä jää sille toiselle tosi paha mieli.[/QUOTE]

Welcome to the real life! Miksi sua se ärsyttää, tottahan se on, ei sitä pidä niin vakavasti ottaa. Joskus vaihtuu jopa lennossa se puheenaihe kun joku mielenkiintoisempi aihe lävähtää naamalle,ja toinen juttu jää niille sijoilleen saman tien.

Kukaan ei ole sinua haukkunut iästäsi. On sanottu että esität jotain mitä et ole, ja sehän piti paikkansa...

Ja kyllä, joillekin on hauskuutta haukkua toisia anonyymisti netissä. Joillekin on hauskuutta kehittää valepersoona ja koittaa sillä keskustella (ja naureskella niille itsekseen jotka ottaa tosissaan), ja joillekin hauskuutta on paljastella niitä valepersoonan ottaneita

Vaadit muiden ymmärrystä, mutta et itse kuitenkaan ymmärrä. Miksi itse keuhkoat, jos sepittämäsi tarinasi ei ollutkaan vedenpitävä? Olisiko porukan pitänyt niellä kaikki? Keskustelet "anonyymisti", mutta otat keskustelun liian henkilökohtaisesti.

Nuori tai vanha. Mies tai nainen. Hyvin tänne on mahduttu.

Mutta mua jotenkin vaan ärsyttää kun mulla menee kaikki elämässä ihan persiilleen, jopa tämä provoaminen. Varmaan kun on menny niin paljon persiilleen niin vikaa on omassakin luonteessa, vihaan sitä välillä kun se on niin helvetin vaikea. Silti se pitäisi oppia kantamaan ja oppia selviämään ehkä sen kanssa että kaikki ei välttämättä tykkää ja suurimman osan kanssa ei ehkä helposti tule toimeen.. Haluaisin kyllä. :( Mutta siltä musta tuntuu. Hyvin raskasta myös välillä tämä, en mie oo tarpeeks vahva kantamaan tällästä tuskaa koko ajan. Ei kukaan varmasti ole.

[QUOTE="vieras";28166681]Valehtelit niin tunnistettavasti, että jäit kiinni. Sitten koit siihen liittyvät viestit häiriköinniksi? Parempi, että pysyt poissa vaikka (epätodennäköisesti) joskus lapsia saisitkin.[/QUOTE]

Se voi olla hyvin mahdollista kun kärsin hormonaalisista häiriöistä... Kirjotusasun perusteella minä varmasti jäin kiinni, en niiden aiheiden, kirjotin nimittäin monista erillaisista aiheista.

Welcome to the real life! Miksi sua se ärsyttää, tottahan se on, ei sitä pidä niin vakavasti ottaa. Joskus vaihtuu jopa lennossa se puheenaihe kun joku mielenkiintoisempi aihe lävähtää naamalle,ja toinen juttu jää niille sijoilleen saman tien.

Kukaan ei ole sinua haukkunut iästäsi. On sanottu että esität jotain mitä et ole, ja sehän piti paikkansa...

Ja kyllä, joillekin on hauskuutta haukkua toisia anonyymisti netissä. Joillekin on hauskuutta kehittää valepersoona ja koittaa sillä keskustella (ja naureskella niille itsekseen jotka ottaa tosissaan), ja joillekin hauskuutta on paljastella niitä valepersoonan ottaneita

Edelleen sanon, mitä henkilökohtaisemmin otat nämä asiat, sitä varmimmin sinua tökitään ja tölvitään. Pidä tämä puhtaana hauskuutena ja opettele jättämään huutelut omaan arvoonsa.

Eikä nuori ikä ole mikään kilpi jonka taakse voi mennä piiloon. Yhtä lailla täällä saa kyytiä tai hyviä keskusteluja aikaiseksi vaikka on nuori.

Ja sen verran sanon että epäilen vieläkin että yrität vedättää... Mutta eipä sillä ole väliä, ole mitä olet, tai yrität olla. Mutta älä sitten loukkaannu jos joku ei ota mitään sanomisiasi tosissaan.

No pakkomielle suunnilleen. Eli miksi sulla on pakkomielle iästäsi?

Ja mikä toi Cheek juttu nyt on? :D

Siksi en vain tykkää tästä iästä kun porukka on vielä niin lapsellista ja sitten kun 17-vuotiaita ei oteta oikein vakavasti, pidetään sellaisena kakarana. Oon kyllästyny siihen, vaikka ei se varmasti muuta voi olla, pitää elää vain se aikakausi pois.

Jos haluat kirjoittaa vakavasti otettavasta asiasta asiallisesti, älä avaa keskustelua valheella. Luuletko että saisin kovinkaan asiallista keskustelua aikaiseksi jos teen avauksen "Olen Tarja Halonen ja näin presidenttina olen syvästi huolestunut lapsiin kohdistuvasta väkivallasta." Olisinko ehkä hiukan lapsellinen jos tuon jälkeen loukkaantuisin siitä että koko ketju käsittelee lähinnä sitä etten tasan varmasti ole presidentti, eikä lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa?

Oletko muuten huomannut että erittäin harvassa keskustelussa kirjoittajat ja kommentoijat tuovat ikänsä esille. Siksi sinun on turha huolestua siitä ettei sinua oteta vakavasti koska olet nuori. En minä tiedä täällä aloituksia tekevien ikiä, otan asiallisesti ne kirjoittajat jotka kirjoittavat asiallisesti, selvien provojen tapauksessa en vaivaudu asiallisesti keskustelemaan mistään mitä he muka keskusteluun tuovat.

• Tykkää
Reactions: Kissimi
[QUOTE="strawberry";28166767]Siksi en vain tykkää tästä iästä kun porukka on vielä niin lapsellista ja sitten kun 17-vuotiaita ei oteta oikein vakavasti, pidetään sellaisena kakarana. Oon kyllästyny siihen, vaikka ei se varmasti muuta voi olla, pitää elää vain se aikakausi pois.[/QUOTE]

Sä nyt taidat kuvitella olevasi aikuisempi kuin oletkaan jos omanikäisesi ovat mielestäsi lapsellisia. Kyllä säkin kuulostat lapselliselta, ja saatkin olla tietysti kun olet vasta 17.
Kyllä se aika pakkomielteiseltä vaikutti kun ihan jatkuvasti teit aloituksia missä kyselit ikäeroista tms.

Yhteistyössä