Huono omatunto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "strawberry"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Welcome to the real life! Miksi sua se ärsyttää, tottahan se on, ei sitä pidä niin vakavasti ottaa. Joskus vaihtuu jopa lennossa se puheenaihe kun joku mielenkiintoisempi aihe lävähtää naamalle,ja toinen juttu jää niille sijoilleen saman tien.

Kukaan ei ole sinua haukkunut iästäsi. On sanottu että esität jotain mitä et ole, ja sehän piti paikkansa...

Ja kyllä, joillekin on hauskuutta haukkua toisia anonyymisti netissä. Joillekin on hauskuutta kehittää valepersoona ja koittaa sillä keskustella (ja naureskella niille itsekseen jotka ottaa tosissaan), ja joillekin hauskuutta on paljastella niitä valepersoonan ottaneita

Mua ärsyttää moni muukin asia joskus hieman liian herkästi.. En vaan voi kestää ja sietää sellaista ihmisten perseilyä, se liittyy olennaisesti tuohon mun kiusaamistaustaan. Joistain on voinut olla hauska myös kiusata mua siksi koska otan hyvin herkästi sellaset ilkeet kommentit itsestäni itteeni, mutta silti ei saisi käyttää hyväksi toisen heikkohermoisuuttakaan koska en minä ole kellekkään mikään purulelu jota saa repiä miten sattuu. :( minullakin on tunteet ja koen siitä hyvin suurta pahaa oloa jälkeenpäin kun ihmiset on repiny hauskuutta itselleen kiusaamalla minua..

Sua ei sais vai sanoo lapselliseksi, vaikka itse sanot meitä muita ikäihmisiksi. Ärsyttävä kakara olet, anteeks nyt vaan. Yritin olla sulle jopa ystävällinen, mut taitaa olla parempi että etsit jonkun teinisivuston jossa saat jankuttaa olevasi 17 vuotias.

[QUOTE="Siis";28166794]Jos haluat kirjoittaa vakavasti otettavasta asiasta asiallisesti, älä avaa keskustelua valheella. Luuletko että saisin kovinkaan asiallista keskustelua aikaiseksi jos teen avauksen "Olen Tarja Halonen ja näin presidenttina olen syvästi huolestunut lapsiin kohdistuvasta väkivallasta." Olisinko ehkä hiukan lapsellinen jos tuon jälkeen loukkaantuisin siitä että koko ketju käsittelee lähinnä sitä etten tasan varmasti ole presidentti, eikä lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa?

Oletko muuten huomannut että erittäin harvassa keskustelussa kirjoittajat ja kommentoijat tuovat ikänsä esille. Siksi sinun on turha huolestua siitä ettei sinua oteta vakavasti koska olet nuori. En minä tiedä täällä aloituksia tekevien ikiä, otan asiallisesti ne kirjoittajat jotka kirjoittavat asiallisesti, selvien provojen tapauksessa en vaivaudu asiallisesti keskustelemaan mistään mitä he muka keskusteluun tuovat.[/QUOTE]

Se että sanoin olevani 36-vuotias kahden lapsen äiti on taas aika tavallinen. Jokainen tajuaisi tuosta Tarja Halonen jutusta ettei se ole todellinen ja tänne omana itsenään kirjottelisi, sanomalla että olen presidentti. 36-vuotiaita kahden lapsen nimettömiä äitejä täälläkin varmasti hyvin paljon on. Tavallinen tallaaja piti olla, mikä kirjoittaa "tavallisesta" aiheesta. Siksi heittomerkkeihin tuo, että tavallista ei pitäisi ikinä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä tehdä.

[QUOTE="strawberry";28166808]Mua ärsyttää moni muukin asia joskus hieman liian herkästi.. En vaan voi kestää ja sietää sellaista ihmisten perseilyä, se liittyy olennaisesti tuohon mun kiusaamistaustaan. Joistain on voinut olla hauska myös kiusata mua siksi koska otan hyvin herkästi sellaset ilkeet kommentit itsestäni itteeni, mutta silti ei saisi käyttää hyväksi toisen heikkohermoisuuttakaan koska en minä ole kellekkään mikään purulelu jota saa repiä miten sattuu. :( minullakin on tunteet ja koen siitä hyvin suurta pahaa oloa jälkeenpäin kun ihmiset on repiny hauskuutta itselleen kiusaamalla minua..[/QUOTE]

Sitten pitää pysyä poissa keskustelupalstoilta. Tai koittaa keskustella niin että tuo sen ilmi että ei kykene ottamaan vastaan negatiivisia tai vastakkaisia mielipiteitä, mutta sen en näe kyllä kantavan kovin pitkälle, mutta kokeilla aina voi.

Sä nyt taidat kuvitella olevasi aikuisempi kuin oletkaan jos omanikäisesi ovat mielestäsi lapsellisia. Kyllä säkin kuulostat lapselliselta, ja saatkin olla tietysti kun olet vasta 17.
Kyllä se aika pakkomielteiseltä vaikutti kun ihan jatkuvasti teit aloituksia missä kyselit ikäeroista tms.

Mähän rupean vanhemman miehen kanssa parisuhteeseen täysi-ikäisenä jos haluan. Se ei ole sitten enää sinun tai kenenkään muun asia. :D Enkä minä kuvittele mitään, olen sitä mitä juuri olen, mutta sitä en tiedä mitä olen. :) Itsekehuun en kuitenkaan suostu. Kerron ajatuksistani aika fiksusti, silti leimaat minut lapselliseksi? En usko. Nyt kuitenkin todistan olevani lapsellinen, kun lopetan tästä päättömästä asiasta jankkaamisen. =)

[QUOTE="strawberry";28166887]Mähän rupean vanhemman miehen kanssa parisuhteeseen täysi-ikäisenä jos haluan. Se ei ole sitten enää sinun tai kenenkään muun asia. :D Enkä minä kuvittele mitään, olen sitä mitä juuri olen, mutta sitä en tiedä mitä olen. :) Itsekehuun en kuitenkaan suostu. Kerron ajatuksistani aika fiksusti, silti leimaat minut lapselliseksi? En usko. Nyt kuitenkin todistan olevani lapsellinen, kun lopetan tästä päättömästä asiasta jankkaamisen. =)[/QUOTE]

Ai sen Cheekin näköisen kolmekymppisen kanssa? Ootteks te eronnu :O

[QUOTE="Peyote";28166827]Sua ei sais vai sanoo lapselliseksi, vaikka itse sanot meitä muita ikäihmisiksi. Ärsyttävä kakara olet, anteeks nyt vaan. Yritin olla sulle jopa ystävällinen, mut taitaa olla parempi että etsit jonkun teinisivuston jossa saat jankuttaa olevasi 17 vuotias.[/QUOTE]

Jokainen tietysti saa muodostaa vapaasti omat mielipiteensä minusta. =D kunhan ei rupea minua haukkumaan.

[QUOTE="strawberry";28166903]Jokainen tietysti saa muodostaa vapaasti omat mielipiteensä minusta. =D kunhan ei rupea minua haukkumaan.[/QUOTE]

Edelleen, sinulle ei ole mitään erityisvapauksia ikäsi tai kiusaamistaustasi takia. Jokainen saa sanoa mitä haluaa sinusta, kunhan se on palstan sääntöjen ja nettiketin mukaista.

[QUOTE="vieras";28166898]Ai sen Cheekin näköisen kolmekymppisen kanssa? Ootteks te eronnu :O[/QUOTE]

Nyt jälkeen päin naurattaa koko juttu. :D :D :D Mutta se oli kato niinku vertauskuva... Hyvännäköisestä kolmekymppisestä. Tarkoituksena todistaa, vaikka jokainen sen tietää ilman minun todistelujakin, että ei kolmekymppinen miltään vanhukselta vielä näytä vaan nuorelta. Enkä ikinä oo seurustellu vielä vanhemman miehen kanssa, mutta silmäilly kyllä yhtä.

[QUOTE="strawberry";28166929]Nyt jälkeen päin naurattaa koko juttu. :D :D :D Mutta se oli kato niinku vertauskuva... Hyvännäköisestä kolmekymppisestä. Tarkoituksena todistaa, vaikka jokainen sen tietää ilman minun todistelujakin, että ei kolmekymppinen miltään vanhukselta vielä näytä vaan nuorelta. Enkä ikinä oo seurustellu vielä vanhemman miehen kanssa, mutta silmäilly kyllä yhtä.[/QUOTE]

Eikö Cheek ookaan ikäihminen?

[QUOTE="strawberry";28166929]Nyt jälkeen päin naurattaa koko juttu. :D :D :D Mutta se oli kato niinku vertauskuva... Hyvännäköisestä kolmekymppisestä. Tarkoituksena todistaa, vaikka jokainen sen tietää ilman minun todistelujakin, että ei kolmekymppinen miltään vanhukselta vielä näytä vaan nuorelta. Enkä ikinä oo seurustellu vielä vanhemman miehen kanssa, mutta silmäilly kyllä yhtä.[/QUOTE]

Eikä!11!? Mä ihan uskoin! Oliko se mieskin sinä, kun kirjoitti tänne?

[QUOTE="strawberry";28166937]Eikö?

Onko susta esimerkiks järkevää lyödä jo lyötyä? Ei musta.[/QUOTE]

Ei ole, mutta tätä joskus tapahtuu, ja jos haluaa keskustelupalstoilla olla niin sitä vaan pitää oppia sietämään. Koska täällä ei saa kilpeä/korttia missä lukee "Ei saa kiusata, vaikea lapsuus", millä sitten pääsee deletoimaan ne ikävät kommentit.

Ja tämä vaan ihan sillä sanottuna että kannattaa todella vaihtaa "saa sanoa kunhan mua ei kiusata" kommentit esim. "sanokoot mitä sanovat, en välitä" tyylisiksi.

[QUOTE="strawberry";28166887]Mähän rupean vanhemman miehen kanssa parisuhteeseen täysi-ikäisenä jos haluan. Se ei ole sitten enää sinun tai kenenkään muun asia. :D Enkä minä kuvittele mitään, olen sitä mitä juuri olen, mutta sitä en tiedä mitä olen. :) Itsekehuun en kuitenkaan suostu. Kerron ajatuksistani aika fiksusti, silti leimaat minut lapselliseksi? En usko. Nyt kuitenkin todistan olevani lapsellinen, kun lopetan tästä päättömästä asiasta jankkaamisen. =)[/QUOTE]

Mene vaikka psykiatrille, olet vajaa. Etkä edes itse tajua sitä. Vois olla helpompi vaikka saada kavereita jos et kuvittelisi olevasi niiiiin paljon omanikäisiäsi kypsempi.

[QUOTE="strawberry";28166865]Se että sanoin olevani 36-vuotias kahden lapsen äiti on taas aika tavallinen. Jokainen tajuaisi tuosta Tarja Halonen jutusta ettei se ole todellinen ja tänne omana itsenään kirjottelisi, sanomalla että olen presidentti. 36-vuotiaita kahden lapsen nimettömiä äitejä täälläkin varmasti hyvin paljon on. Tavallinen tallaaja piti olla, mikä kirjoittaa "tavallisesta" aiheesta. Siksi heittomerkkeihin tuo, että tavallista ei pitäisi ikinä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä tehdä.[/QUOTE]
Ongelmahan on se, että sun jutuista kuitenkin käy varsin selkeästi ilmi ettet ole 36-vuotias kahden lapsen äiti. Ihmiset joille on juuri valehdeltu ei useinkaan ole kiinnostuneita keskustelemaan tämän valehtelijan kanssa.

Miksi yleensä koet tarvetta aloittaa mitään keskustelua kertomalla ikäsi, edes keksityn? Miksei lasten seksuaalista hyväksikäyttöä koskevaa keskustelua voi aloittaa muuten kuin lauseella "Olen 36-vuotias kahden lapsen äiti"?

[QUOTE="Peyote";28166827]Sua ei sais vai sanoo lapselliseksi, vaikka itse sanot meitä muita ikäihmisiksi. Ärsyttävä kakara olet, anteeks nyt vaan. Yritin olla sulle jopa ystävällinen, mut taitaa olla parempi että etsit jonkun teinisivuston jossa saat jankuttaa olevasi 17 vuotias.[/QUOTE]

Meidän kokeneiden ja viisaiden ikäihmisten täytyy ymmärtää kokemattomia nuoria :p

[QUOTE="Peyote";28166957]Eikö Cheek ookaan ikäihminen?[/QUOTE]

Ootko samoja ikiä? :D Mulla oli sanavalinta siihen vähän huono, ikäihmiset kuvaa jotain 80-vuotiaita vanhuksia ennemmin, mutta tarkoitin siis sillä että huomattavasti minua vanhemmat ihmiset. Sori.

Ei ole, mutta tätä joskus tapahtuu, ja jos haluaa keskustelupalstoilla olla niin sitä vaan pitää oppia sietämään. Koska täällä ei saa kilpeä/korttia missä lukee "Ei saa kiusata, vaikea lapsuus", millä sitten pääsee deletoimaan ne ikävät kommentit.

Ja tämä vaan ihan sillä sanottuna että kannattaa todella vaihtaa "saa sanoa kunhan mua ei kiusata" kommentit esim. "sanokoot mitä sanovat, en välitä" tyylisiksi.

Nettielämää ja oikeaa elämää ei voi verrata keskenään. Nettielämässä pitäisi oppia sivuttamaan tuollaiset asiat, mutta oikeassa elämässähän se olisi ihan mahdotonta tuollainen käytös ja siihen pitäisi ehdottomasti puuttua, koska silloin se vasta satuttaa. Täälläkin monet saattaa kirjoittaa kyllä joskus herkistäkin asioistaan (kuten minä), se on joskus nimittäin helpottavampaa avautua tuntemattomalle, kun jollekin sinut tuntevalle ihmiselle kasvotusten tai vaikka sitten kirjoittamalla. SILTI, vaikka tää on netti, jengin pitäisi tajuta että millon ei saa sanoa ilkeyksiä. Jokaisella vastuu omista sanomisistaan. Mutta joku 14w ei välttämättä ihan tuota aina ymmärrä, teinit ärsyttää vaikka itse olen teini myös vielä iältäni. :D

Mene vaikka psykiatrille, olet vajaa. Etkä edes itse tajua sitä. Vois olla helpompi vaikka saada kavereita jos et kuvittelisi olevasi niiiiin paljon omanikäisiäsi kypsempi.

Pistää helposti silmään joidenkin teinien lapsellinen käytös, sellainen mitä ei tulisi itselle mieleen tehdäkkään. Mutta on varmasti niitäkin asioita missä minä olen vielä lapsellinen, olisihan se tyhmää väittää olevansa tämän ikäisenä olevansa valmis ihminen. Ei hitossa, mä kasvan ja kehityn vielä paljon :) Psykiatrilla myöskin varmasti kannattaisi käydä, kiusaamisesta tulleiden mt-ongelmien takia, ei sen takia että olisin vajaa.

[QUOTE="Siis";28167108]Ongelmahan on se, että sun jutuista kuitenkin käy varsin selkeästi ilmi ettet ole 36-vuotias kahden lapsen äiti. Ihmiset joille on juuri valehdeltu ei useinkaan ole kiinnostuneita keskustelemaan tämän valehtelijan kanssa.

Miksi yleensä koet tarvetta aloittaa mitään keskustelua kertomalla ikäsi, edes keksityn? Miksei lasten seksuaalista hyväksikäyttöä koskevaa keskustelua voi aloittaa muuten kuin lauseella "Olen 36-vuotias kahden lapsen äiti"?[/QUOTE]

Silloin noin keskustelun aloittaminen kuulosti hyvältä.

[QUOTE="Mie";28167149]Kuten a.p varmasti huomaat, monet aikuiset täällä vaikuttavat olevan paljon paljon sinua lapsellisempia, ihan vain tämäkin ketjun kommenttien perusteella.[/QUOTE]

Mutta varmasti näitäkin on. Tietynlaista keljuilua huomaan, mutta ehkä olen ansainnut sen. :)

Yhteistyössä