huomenna se alkaa...

Äiti 72
tässä itekseni mietin ja hauskuuttelin ajatuksilleni. Liikkuminen on todella hyvä juttu kun laihduttaa mutta yksin ei ole kiva liikkua. Näin sieluni silmin että koko tämä iso ja ihana revohka kun lähtis joukolla lenkille. Voitais laulaa lujaa että "sata" pientä elefenttia... ja marssia pitkin katuja. Ja voi uskoa että kilot karisis kivasti.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2006 klo 17:28 Äiti 72 kirjoitti:
tässä itekseni mietin ja hauskuuttelin ajatuksilleni. Liikkuminen on todella hyvä juttu kun laihduttaa mutta yksin ei ole kiva liikkua. Näin sieluni silmin että koko tämä iso ja ihana revohka kun lähtis joukolla lenkille. Voitais laulaa lujaa että "sata" pientä elefenttia... ja marssia pitkin katuja. Ja voi uskoa että kilot karisis kivasti.
toi vois olla aika kiva näky :LOL:

tinka tere tulemasta vaan joukkoon :wave:
 
tinka24
Tosta liikkumisesta puheen ollen..just tulin piiitkältä lenkiltä, kilometrejä en uskalla ees veikata. Mulla on ainaki se, etten taho viittiä yksin lenkkeillä. Jumpan alotan ens viikol, jos nyt ens alkuun kerran viikos kävis siel ja sit tekis noita reippampia kävelylenkkejä aina ku mahollista. Lasten kans tulee kyl käveltyä mut ei niien(3)kans mitään hikilenkkejä vedetä :whistle:
Mut tosiaan olo on kyl sellanen niinku olis eleffantti lähteny liikenteeseen ku on toi urheilu ollu laiskan puoleista koko raskausajan tähän päivään asti. Oikein puntarin kertomat lukemat kiilu silmis ku tuol tarvoin... :LOL:
Ois kiva kuulla miten te muut urheilette, käyttekö jossain tietyssä jumpassa jne...Ei tarvis olla niin nälkäkuuril ku liikkuski jonkun verran.Mulla ei ole kotona vaakaa, täytynee hommata. Mut kyl sen olossaan tuntee ku alkaa keveneen, näin luulisin!
 
:wave: moi kaikille ja tervetuloa joukkoon komeaan.. :D
Meillä eilen kävi yllätysvieraita ja toivat kakkua ja suklaata ja pizzaa...
En ilennyt kieltäytyä.. :ashamed:
Mutta tänää otan takasin. Aamupalalla aattelin pärjätä koko päivän..
Tuosta punnituksesta oon aattellut, etten ainakkaan kahteen viikkoon käy vaakalla.. Ja mun mielestä peili kertoo enemmän kuin vaaka, mutta voitaishan me tänne laittaa viikko tiputukset tai 2 viikon välein.. Jokainen niinku haluaa. =)
Oispa kiva teidän kanssa lähteä läskiä polttamaan.... :whistle:
Tsemppiä kaikille ja aurinkoista viikonloppua. Ei olla kuitenkaan liian ankaria itsellemme..Välillä pitää palkita, että fiilis säilyy.. :D
:hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2006 klo 12:10 pimu kirjoitti:
Mutta tänää otan takasin. Aamupalalla aattelin pärjätä koko päivän..
Ei kovin hyvä vaihtoehto. Jos nyt eilen söitkin pullaa ja pizzaa, niin ei siitä pidä itseään rangaista koko päivän mittaisella nälällä. Arvaa vaan kostautuuko se ennenpitkää... Repsahdat joko illalla kunnolla tai vaikka pärjäisitkin tämän päivän, niin huomenna on taas päivä uusi..

Minä kehottaisin syömään tän päivän ihan normaalisti, mitä metodia nyt noudatatkaan pisteitä/kaloreita what ever. Mutta pidän itseäni nälässä -metodi ei ole hyvä :/
 
moro :wave:
tää päivä on mennyt tosi hyvin :D mieli ei ole tehnyt mitään hyvää ja mieskin on jo kehunut mun uutta olemusta!
nestettähän se on mitä on lähtenyt mutta onpa kuitenkin jotain tapahtunut ja tästä saa lisaa tsemppiä tähän laihikseen ;)
mites muilla?
 
Äiti 72
Mulla myös laihdutusta vauhdittaa kummasti miehen kehut. Muistaa aina silloin tällöin sanoa et miten on masu pienentynyt. Teki jopa lupauksen mun vichy-dieetin aikana et niin kauan kun olen sillä ni ei juo pisaraakaan kaljaa. Nyt kun vichy on loppu ni ei kyllä ole siihen kaljaan kaatunu kun mun luvalla ja sillonkin annan juua vaan max 2 tölkkiä tai laitan ehdon et tölkki per "hoito". On hyöty ja huvi samassa paketissa.
 
mäkin ny loikkaan tänne...äiti72 kans parit sanat tuo jossai jo vaihdettiin...oon ny ollu kohta 2 vkoa sillä vichy-dieetillä.en oo kyllä punninnu itteeni vähään aikaan ku aattelen että jos ei olekaan pudonnu niin voi sitä masennuksen määrää...jos tiistaina uskaltautuisi puntariin.sillon tulee täyteen 2 vkoa.kävin tossa myös ravitsemusterapeutin juttusilla.sanoi,että tää dieetti on vähän paaston tyylinen(luettelin ruoka-aineita mitä tässä suödään).ei siis tuominnu ihan heti.aattelin olla vielä kolmannen vkon ja sit mun täytyy pitää päiväkirjaa sitä ravitsemusterapeuttia varten kolme päivää.täytyy sitten miettiä kuin siitä jatkan.tosiaan,mun lähtöpaino oli komiat 80 kg.tavoitteena 60 kg,joka oli ennen raskautta,josta on siis aikaa jo kohta 11 kk!tsemppiä muille!!
 
Äiti 72
Mäkin ajattelin ensin vetää ne kolme viikkoa putkeen, mutta pari päivää yli kehen viikon alko tuleen pää niin kipeeks ja väsy töissä että lopetin sen. Nyt tuskailen tän jatkon kanssa kun on aika vaikeeta miettiä mitä syö ja mitä ei. Mut kaikkineen tais joku 4-5 kiloa lähteä ton dietin aikana. Nyt yritän vaan kevyellä ruokavaliolla päästä pidemmälle eli tavoitteeseen joka alkaa kutosella. Mut onhan mulla aikaa loppuelämä.
 
Miksi jotkut puhuvat että elimistö menee säästöliekille.Huu,haa juttu.Ei se ainakaan toiminut keskitysleirillä.Tottakai jos liian vähällä syömisellä laihduttaa niin sitten kun on päässyt tavoitepainoon on vaikea arvioida oikeata kulutusmäärää.Sitä vaan täytyy sitten punnita joka päivä että näkee heti koska paino lähtee nousemaan ja sitten taas vähentää syömistään.Kun ikää tulee lisää ja paino vähenee niin päivittäinen energiatarve vähenee.
Toivotan kaikille hurjan paljon onnea, se vaatii mielestäni luonteen lujuutta pudottaa painoa.
 
taizi
Noniin, nyt mäkin tulen tänne. Eli terppa kaikki "vanhat" laihduttajat.
Mä en oo vielä lapsia ja saanu ja ikääkin vasta 18, mutta parempi pudottaa nytte enneku niitä lapsia joskus tulee..Olen tällä hetkellä lukulomalla, joten aikaa myös liikkumiseen löytyy. Niitä kiloja kun on kertynyt JÄRJETÖN MÄÄRÄ!!!!!Hiukan yli 90, lähemmäs 100. :ashamed: :'( Joo, mä tien.Kuulostaa kauheelta.

Tänään oon syöny aamupalaks ite tekemiä sämpylöitä, joissa kevytkalkkunaa ja salaattia ja kurkkua päällä ja sit cokis-lightia. Avomieheltä oli jäänyt viikonloppuset sipsit olkkarin lattialle ja niitä muutaman otin. Prkl..

Alotin laihdutuksen 2ja puol viikkoa sit. Lähti kaks ja puol kiloa, mut sit viikonloput menee herkutteluks ja kaikki romahtaa :ashamed:

Liikun joka päivä sauvoilla tunnin verran, kilsoja 4-6. Ja niitä vatsalihaksia pitäis treenata. Olis kiva pukeutua hienoon pukuun valmistujaispäivänä.
Otettii aluks veto miehen kanssa kumpi laihtuu enemmän, mutta se on sellanen herkkusuu kanssa..Tosin työssä liikku paljon..

Mut nyt sit yritetää. En ees uskalla mennä vaa'alle...Jos menis tän viikon lopulla.
Ajattelin kyllä syödä "normaalisti" eli en mitää nälkäkuuria halua, mut rasvat ja sokerit pois.

Mulla todettii vähä aika sit laktoosi-intoleranssi ja pitäis senki puolesta mennä ravintoterapeutille. Mitä maksaa ja miten pääsee??

Tsemppiä kaikillle!!! :hug:
 
taizi
Noni...Kävin nyt lenkillä, mut vaa 45min. Ja samalla viemäs ärrälle kenolapun. :LOL:

Mut illalla vatsalihaksia ja sit banaani ja vettä. Söin taas yhen sämpylän. Ne on niiiin hyviä.
 
minä kun kävin siellä ravitsemusterapeutilla,niin menin terveyskeskuksen kautta.meillä täälläpäin on ns kiertävä terapeutti,joka on aina tiettyinä päivinä meidän terkkakeskuksessa.eikä se ainakaan maksanu mitään.en tiedä miten muualla.
 
taizi
Tänää tuli lenkkeiltyä hiukan yli tunti ja askelia tuli sellaset 8000.
Söin pari näkkäriä ja kaurapuuroa, illalla aion syödä spagettia ja jauhelihakastiketta. Nyt on kauhee nälkä...

Kävin myös vaa'alla ja sama 2.5kg oli pysyny poissa, eli ei ollukkaa tullu takas vaikka luulin. Huh, onneks.
 
Jessi2
Heipä hei!!!
Mä oon täs nyt muutaman päivän laskeskellu noit pinonvartijoiden pisteitä ja kyl sen heti huomaa. Olo on jotenkin iloisempi ja pirteempi. Keskiviikkona sit näkee eka viikon pudotuksen.

Liikuntaa tarttis kans ruveta enempi harrastaa, onneks on kevät ja kesäki joskus tulos ni viihtyy ulkona paremmin =)
 
Mä en voi kehua itsekurillani...se on niin petollista kun muu perhe mässäilee niin ite yrittää sit pysyä tiukkana. Toi on mulle pahin ongelma. Täytyy pyytää miestä piilottaan munkkipussit :snotty: Joo, mut lenkkeilly oon paljon, joka päivä ainakin tunnin lenkin. Vieläkun saisin musiikkia tohon mp3-soittimeen niin matka taittuis rattosammin..tietääkö kukaan mistä saa ladattua tohon vempeleeseen musaa? Eli olen kyllä tyytyväinen tohon liikunnan osuuteen ja syödäkkin täytyy kun kahden kuukauden ikänen tyllerö vaatii mammaa :) Korppuja ja kavlin tuorejuustoa olen syönyt ku tekee mieli jotain hyvää...eli kuivat ovat kuitenkin eväät. Pullat ja vaaleat leivät ovat pannassa ja salaattia olen koittanut tehdä paljon jääkaappiin! Mun salaatit vain rajoittuu kurkku, tomaatti, salaatti linjalle, pitäs varmaan hieman laajentaa valikoimaa. Tuskin kauan jaksan vetää noin yksitoikkoista rehua :p
Saa nähdä miten sitä jaksaa tsempata itteensä ettei luovuttaisi jo näin alkutaipaleella..mulla ainakin välil tulee sellainen uskon puute...että ei tästä mitään tule, mut on kai suht normaalia :'(
 
Muistakaa syödä, ettei tule repsahduksia. Kroppa ei kuluta rasvoja, jos vedätte liian tiukalle dieetille.

Itse olen monipuolisella ruokavaliolla ja liikunnalla sulattanut neljässä kuukaudessa persaukset koosta 46 kokoon 40 (olen 174 pitkä) ja 38 koon housut taidan joutua ostamaan ensi viikolla. (Olen nimittäin kaikkia uskomuksiani vastaan saanut vielä muutaman läskisentin sulamaan tonalinilla.)


www.mammadieetti.net/laihdutus.htm
www.kuntoplus.fi

Muutama ohje

2 kertaa viikossa 1,5-2 tuntia reipas kävelylenkki metsässä, sauvoilla säestäen TAI vaunuja työntäen. HUOM! Kaveri mukaan, perusohjeena on, että pitää pystyä puhumaan.

Aamulla pari täysjyväRUISleipää, palvikinkkusiivu, tomaattia, kurkkua.
Välipalaksi hedelmä tai lasi rasvatonta maitoa.
Lounaaksi pieni annos spagettia ja tomaattipohjaista pastakastiketta.
Välipalaksi hedelmä, lasi maitoa tai leipä
Päivälliseksi reilusti salaattia, noin 100 g vähärasvaista lihaa tai kalaa sekä pieni annos riisiä, pastaa tai peruna.
Iltapalaksi kourallinen pähkinöitä (siis tuoreita, ei mitään upporasvoja)

Lisäksi vatsalihaksia joka toinen aamu 3 x 10-20
selkälihaksia joka toinen aamu 2 x 10-20

Venyttelyä joka aamu 10 minuuttia.
 
taizi
Voipi olla :LOL:

Tai sitten ne vaa kyllästy ku tänne tuli niiin paljon uusia ihmisiä..


Mulla ei ainakaa paino tipu, huhhuh.

No tänään oon syöny 4 ruisleipää, kokis lightia ja banaanin...Äsken söin 2 mokkaruutua ja hiukan sipsejä ja ainii otinhan kahvin kanssa sämpylän. Oho, no onpa tullu syötyä ku jäi oikee ruoka välistä. Enkä myöskää liikkunu YHTÄÄN. No huomenna pääsen vaunuilemaan, ku tulee pikkunen hoitoon, mutta ei sen kanssa paljon tuu kärräiltyä...Hitsit..Pitäis saada se 10 000 askelta päivässä, tänää tuli vaa 3000 ja eilen tosiaan melkee 12 000.

Miten ihmeessä saan ton painon tippumaan.

Hups, veden juonninki unohdin.

En osaa laihduttaa!! :'(
 
Hellurei! :wave:
Tämä hiihtoloma vienyt kaiken ajan, niin ei oo kerennyt paljon koneella käydä kuin pakolliset..
Mun mielestä törkeetä nauraa ajatukselle, että joku on repsahtanut mässäileen.. :/ Mut ihan sama oikeestaan..
Anyway..hyvin on mennyt ja olo on parempi kuin aikoihin. Tuntuu kuin peilistä jo nyt kattois uus ihminen.. :D Puntarilla en oo käynyt, mutta vaatteet tuntuu mahtuvan paremmin.
Miten lumilla menee??? :wave:
 
Kirjotin jo pitkät pätkät mut kaik meni taivaan tuuliin..eli alotetaan alusta :/ Kävin eilen aerobicissä ja kivaa oli. Aamulla jalat tosin ihan tönköt mut ajattelin mennä huomenna uudestaan. Se on niin huippu fiilis minkä saa hikijumpan jälkeen vaikken mikään himourheilija ole koskaan ollut. Musta vaan tuntuu et toi liikunta on yhtä tärkeetä ku terveellinen ruokavalio. Ootteko muut skarpanneet liikuntaa.
Sit toinen juttu on toi karkki/pulla päivä..Mä koitan rajottaa sen yks päivä per viikko, sillon saa hyvällä omallatunnolla hieman herkutella, ei muuten tuu mistään mitään.
Aattelin täl viikol käydä katteleen itelle kunnon ulkovaatteet ni ois mukavampi lenkkeillä.
Vitsit että ottaa päähän ukon syöminen ku ite koittaa jyrsiä jotain salaattia ni mies mässäilee munkkikahveilla :kieh: Tätä se on, mies kyllä huolehtii kunnostaan ja sen kyllä kärsiikin herkutella toisin kuin minun...Vaakalle en ole astunut sitten jälkitarkastuksen, enkä tottavie vielä uskaltaisikaan :snotty: Mutta olo on hyvä, ehkä juuri liikunnan ansiosta. Jospa tästä kevättä kohti alkais läskit sulaa ;) Mut neiti huutelee maitoa tuol sängys et ei muutaku tsemppiä kaikille, pidetään lippu korkeella. Käykäähän skriivamassa tännekki tuntemuksia, ois ni kiva lukee et muutki tuskailee tän asian kanssa. Mut pidemmittä puheitta :wave:
 
Moi taas!Olin kaksi vkoa vichy-dieetillä,tarkotuksena oli jatkaa kolmas putkeen mutta..kävin sit eilen aamul vaakalla ja se kahden vkon saldo oli -1 kg.Että masentaa!Jossain vaiheessa siinä ekal vkol se oli -2,4 kg,mutta näin siinä sitten kävi.Eile kävin ostaan tonalinia ja muutaman nutriletin,jotain capuccino,suklaa,mansikkamakuja.(sain nutriletit euron kpl kun niissä maaliskuussa parasta ennen päiväys).Kokeilen ihan huvikseni.
Se myyjä kertoi,että oli alkuun kokeillu tonalinia muttei saanu sillä mainittavia tuloksia.Sitten oli kokeillu inversionia ja nyt kiloja lähteny sen avulla -10 kg kolmessa kuukaudessa.Oli tosi tyytyväinen ja sanoi pudottavansa vielä 4-5 kg.Eikä harrastanu liikuntaa.Mä syön eka noi tonalinit ja lupasin sit hakee inversion-paketin.Nyt yritän syödä mahd.
vähän,terveellisesti ja säännöllisin ajoin.Kirjoitan myös paperille syömiseni ja kellonajat.Siitä hyvä seurata miten todellisuudessa syö.Ootteko kokeillu inversion-kapseleita?
 

Yhteistyössä