Huomaatte varmaan viimeinkin edes pienen kourallisen siitä, miten raskasta sairaanhoitajan työ on sekä fyysisesti että..

  • Viestiketjun aloittaja seitsemänsaattohoitoatänään
  • Ensimmäinen viesti
seitsemänsaattohoitoatänään
henkisesti :/

onko kukaan, joka oli vielä joku aika takaperin sitä mieltä että sairaanhoitajat ansaitsevat tarpeeksi työnkuvaansa nähden, muuttanut mieltään ja on nyt sitä mieltä että palkkojen nostaminen olisi ollut perusteltua?
 
plaaplaa
jäkätijäkätijääk... ketään ei varmasti väkipakolla ole hoitsuksi pakotettu. Ihme marinaa ja mikään ei tunnu riittävän.
Ei viimeiseen pariin vuoteen ole ollut mitään sympatioita ko. ammattikunnan edustajille.
 
Gluteus maximus
mistä ihmisten se pitäisi huomata? Noista sairaalasarjoista ei ainakaan. Ihmisen muisti on lyhyt. Muistetaan ehkä loppupäivä mitä ne lääkärit ja sairaanhoitajat tekikään. Sitten seuraavana päivänä ei enää muisteta. Jokainen valitsee työnsä ja ainakin minä tiesin tasan tarkkaan mitä tämä työ pitää sisällään.

 
mikä on sh:n keskiverto kuukausipalkka? kun jossain uutisissa sanottiin sillon ku kohistiin tästä asiasta et se on 2500e/kk ni musta se on hyvä palkka, jos näin on.

ite opiskelen th eikä hajua palkasta, mut en aio valittaa, ku se on mun unelma-ammatti. :D
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
mikä on sh:n keskiverto kuukausipalkka? kun jossain uutisissa sanottiin sillon ku kohistiin tästä asiasta et se on 2500e/kk ni musta se on hyvä palkka, jos näin on.

ite opiskelen th eikä hajua palkasta, mut en aio valittaa, ku se on mun unelma-ammatti. :D
ei ainakana täällä etelässä ole bruttopalkka lähelläkään 2500, meillä on 2180 euroa brutto + lisät.
 
vieras
Niin no eipä tämä ei-hoitoalalla olevat arvosta ennen hoitoalan työntekijöitä kun niitä hoitajia ei ole hoitamassa kun he joutuvat sairaala-sänkyyn eikä kukaan muu käy katsomassa kuin lääkäri kerran tai kaksi kierroillansa...tai kun omat vanhemmat alkavat olla niin vanhoja, että joutuisivat vanhainkotiin, mutta ei heitä voi sinne laittaa koska ei ole vanhainkodeissa hoitajia hoitamassa, sittenpähän jättävät vanhempansa hoitamatta tai hoitavat itse ja koittavat saada elantonsa samalla jotenkin. Entäpä silloin, niin kamala tilanne kun se olisikin, jos lapsesi sairastuu eikä ole hoitajia hoitamassa jos tilanne sitä vaatisi. En minä hoitoalan ihmisenä kaipaa/tarvitse ihme ylistystä työlleni, mutta se pistää vihaksi jos jotkut vielä epäilevät ja väittävät vastaan etteikö hoitoalan ihmiset ole oikeutettuja palkkojen korotuksiin.
 
ei
se palkan suuruus poista sitä onko työ henkisesti raskasta. hoitajilla ei näköjään saa tai voi olla raskasta henkisesti tai fyysisesti kun raha poistaa väsymyksen. aikamoisia valopäitä nää rutkuttajat. ajatella jos niitä hoitajia ei olisi ollenkaan tai hyvin vähän ja kukaan ei hoida mahdollisesti sitä sun suloista ilman hoitoa kuolevaa vauvaasi kun ei ole tarpeeksi hoitajia tai ei ehdi. eipä se mitään hoitaja saa sentään huimaa palkkaa!? miettikää te hoitajia vastaan ja heidän palkan korotusta vastaan ruikuttajat.
 
Hallinnon raataja
Arvostan sairaanhoitaja, arvostan montaa, montaa muutakin ammattia ja sen harjoittajaa.

Olen itse hallinnon parissa työskentelevä. Voisin väittää, että myös tämä työ on sekä henkisesti että fyysisesti raskasta. Voin rehellisesti tunnustaa, että opettajien valitus raskaasta työstä ja pitkän kesäloman tarpeesta on välillä juuri ja juuri siedettävää. Kaikille soisi pitkän kesäloman.

Mielestäni emme pääse tällä kilpailulla kenellä on se rankin, ressaavin yms. yms. aliarvostetuin työ kovinkaan pitkälle. Mitä hyötyä siitä on? Kilpailuyhteiskunta vaan toistaa itseään muodossa jos toisessa. Pitäisi jotenkin ymmärtää että samalla viivalla olemme noiden ammattien suhteen.

Sanokaas yksikin ammatti, jonka tekijää ei tarvita? Puhelinmyyjä, joka myy lehtiä??
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vitminen:
Olen sitä mieltä,että sairaanhoito-palo-ja pelastusala sekä poliisit saisivat saada palkkansa verottomina.Ovat kuitenkin niin yhteiskunnan "peruspilareita",joita tarvitaan,oli sitten sota tai rauha.
No huh.
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
no, mun mielestä se yli 2000e kuussa ei oo vähän. menkääs kaupan alalle ni sielläki on raskasta monella tavalla ja saat kuussa käteen 1000euroa, 1200e jos oikein rehkit
Voisin mielelläni mennä, koska kenenkään henki ei ole minun käsissäni ja se stressi maitopurkista on hieman toisenlainen kun jonkun elämästä!!!!
 
vieraana
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vitminen:
Olen sitä mieltä,että sairaanhoito-palo-ja pelastusala sekä poliisit saisivat saada palkkansa verottomina.Ovat kuitenkin niin yhteiskunnan "peruspilareita",joita tarvitaan,oli sitten sota tai rauha.
No huh.
Joo, ja joku muu vieläkin pienemmästä palkastaan maksaa sitten niidenkin verot.

Mulla kans sympatiat loppui kun irtisanoutumisuhka tuli päälle. Raskasta työtä on, mutta jotain moraaliakin pitäisi olla eikä leikkiä ihmisten hengellä. Ja turha tulla vinkumaan ettei lakko olisi mitään auttanut. Ette edes kokeilleet.
 
Kerttu-Kyllikki
Mä olen ihan varsin palkkaan tyytyväinen, mut mä oonki vaan lähäri-poloinen. Ne, kenen palkkaa mun mielestä pitäs nostaa, työskentelee perustason ambulansseissa. En lakkaa varmaan ikinä ihmettelemästä, miten uskomattoman huono palkka niillä on. Sekä lähäreillä että sairaanhoitajilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
mikä on sh:n keskiverto kuukausipalkka? kun jossain uutisissa sanottiin sillon ku kohistiin tästä asiasta et se on 2500e/kk ni musta se on hyvä palkka, jos näin on.

ite opiskelen th eikä hajua palkasta, mut en aio valittaa, ku se on mun unelma-ammatti. :D
ei ainakana täällä etelässä ole bruttopalkka lähelläkään 2500, meillä on 2180 euroa brutto + lisät.
Paljonko ne lisät tekee kuussa?
 
hoitaja myös
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
no, mun mielestä se yli 2000e kuussa ei oo vähän. menkääs kaupan alalle ni sielläki on raskasta monella tavalla ja saat kuussa käteen 1000euroa, 1200e jos oikein rehkit
Voisin mielelläni mennä, koska kenenkään henki ei ole minun käsissäni ja se stressi maitopurkista on hieman toisenlainen kun jonkun elämästä!!!!
Sama juttu. Olen ennen sh:ksi lukemistani ollut huonompi palkkaisessa ja fyysisesti raskaammassa työssä, mutta siihen minusta ei vaadittukaan tuollaista koulutusta eikä vastuu ollut samanlainen.

Kyllähän jokainen vastaa työstään, mutta virhe vaikka siellä kaupankassalla on kuitenkin seuraamuksissaan eriluokkaa kuin sama moka iv-lääkityksessä. Vai kumman virheen mielummin haluaisit sinulle osuvan asiakkaana/potilaana?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
no, mun mielestä se yli 2000e kuussa ei oo vähän. menkääs kaupan alalle ni sielläki on raskasta monella tavalla ja saat kuussa käteen 1000euroa, 1200e jos oikein rehkit
Voisin mielelläni mennä, koska kenenkään henki ei ole minun käsissäni ja se stressi maitopurkista on hieman toisenlainen kun jonkun elämästä!!!!
Mitäs se lääkäri jonka lähtöpalkka on 2500 euroa? Se vastaa vielä enemmän hengestä kuin hoitaja, ja on muutaman vuoden opiskellut vähän vaativampia juttuja kuin hoitaja.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
Mä olen ihan varsin palkkaan tyytyväinen, mut mä oonki vaan lähäri-poloinen. Ne, kenen palkkaa mun mielestä pitäs nostaa, työskentelee perustason ambulansseissa. En lakkaa varmaan ikinä ihmettelemästä, miten uskomattoman huono palkka niillä on. Sekä lähäreillä että sairaanhoitajilla.
Mä kans nostan hattua lanssilaisille! Raskasta työtä, iso vastuu, koskaan ei tiedä mikä näky odottaa jne.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hallinnon raataja:
Arvostan sairaanhoitaja, arvostan montaa, montaa muutakin ammattia ja sen harjoittajaa.

Olen itse hallinnon parissa työskentelevä. Voisin väittää, että myös tämä työ on sekä henkisesti että fyysisesti raskasta. Voin rehellisesti tunnustaa, että opettajien valitus raskaasta työstä ja pitkän kesäloman tarpeesta on välillä juuri ja juuri siedettävää. Kaikille soisi pitkän kesäloman.

Mielestäni emme pääse tällä kilpailulla kenellä on se rankin, ressaavin yms. yms. aliarvostetuin työ kovinkaan pitkälle. Mitä hyötyä siitä on? Kilpailuyhteiskunta vaan toistaa itseään muodossa jos toisessa. Pitäisi jotenkin ymmärtää että samalla viivalla olemme noiden ammattien suhteen.

Sanokaas yksikin ammatti, jonka tekijää ei tarvita? Puhelinmyyjä, joka myy lehtiä??
Todellakaan ei toimistossa työskentelevän työntekijän työtä, vaikka kuinka olisi suuria rahallisia päätöksiä tekemässä, tai puhelinmyyjän työtä voi verrata hoitoalan työhön. Raha on raha, lehti on lehti, mutta IHMINEN ON IHMINEN. On suuri vastuu olla vastuussa ihmisestä, hänen hoidostaan ja hyvinvoinnistaan. Menepä päiväksi pariksi tekemään oikeasti käytännön hoitoalan töitä ja tule sitten uudelleen vertailemaan onko lehtimyyjän työ henkisesti yhtä raskasta kuin hoitoalan työ.
 

Yhteistyössä