moi pitkästä aikaa!
me on nyt palattu viimoiseltaki reissulta ja huomenna menee mies takas töihin. vika isyyskuukauden päivä siis menossa. jotenki haikeaa et on nyt sitte vanhempainvapaa lopullisesti ohi :| mies puhuuki jo kovasti et pikkukakkosta alettas yrittää ja kohta alan oleen sitä mieltä et joo, sopis hyvin
oon nyt lukenu kaiken mutta en kyllä muista kaikkea kommentoida ku niin paljo tullu tekstii ja aikaa ku oon kirjoitellu... mutta, ensiks nyt kuitenki kovasti
tervetuloo kaikille uusille =) tosi kiva kun tulee lisää kirjoittelijoita mukaan, kyllä tänne mahtuu
kadak kurjaa että saitte vatsataudin :| ja hurjasti tsemppiä imetyksen vähentämiseen ja töihin valmistautumiseen :hug: ehditkö vielä torstaina meidän kanssa kamppiin? sama paikka muuten kun eka kerta joskus kaaaaauan aika sitte treffattiin.
teppana hienoa että eevalla oli kaikki hyvin =) aikamoiset testit noin pienelle, hienosti jaksoi kyllä eevis. ja mä laitan kans yv:nä elsukan mitat, niin saa exceliin täydennystä!
vaavelille kiitokset ihonrasvausvinkeistä näin jälkikäteen (se olin mä ku niitä kyseli aikaa sitte) :flower: ei meillä kyllä noin massiivista rasvausta tarvita, lähinnä posket meinaa mennä rikki ja tulehtua, ei onneks muu... nyt on kyllä minimaalisen pientä ryyhää myös käsissä, selässä ja masussa, mutta ei kutia eikä näytä juuri miltään. yritän silti saada 10kk neuvola-aikaa, kun pitäis toi neiti vissiin taas käyttää myös kasvukontrollissa.
hemuli :hug: tommosii noi miehet on... meillä meni ainaki viikko isyyslomasta jonku joululahjapleikkapelin läpipelaamiseen, ai että mua otti päähän :headwall: eniten siksi että se oli pois elsalta, kerranki ku isillä ja elsalla ois ollu enempi aikaa olla yhdessä.
eka
sana on meillä EEEIIIIIII
se on hyvin suosittu, neitillä on vahva tahto. muuta selkeää ei tule vaikka neiti pulputtaa koko ajan jotain. ihanan hassun kuuloista söpötystä :heart:
vierastaminen on meillä satunnaista mutta eroahdistus äitistä etenkin iltaisin on kova. jos äiti vain on lähellä niin elsukka on kova flirttailemaan ja tekemään tuttavuutta, kiipeää syliin ja maistelee estotta uusia "kavereita"... mutta jos äiti katoaa niin sitten alkaa kova huuto. tämän takia ei olla elsaa juuri hoitoonkaan uskallettu jättää, yökyläilystä puhumattakaan.
maidonjuonti on meillä yhä käytännössä yksinomaan tissistä imuteltua... huoh, meillä ei varmaan koskaan päästä imetyksestä!!! vaikka onhan se vähentynyt ja kiinteitäkin menee nykyisin ihan hyvin, mutta juomista elsa ei ole 3 kk:ssa oppinut pullosta/nokkiksesta/tavan lasista. kaikkea kokeillaan päivittäin joka aterialla mutta max 100ml menee muuta nestettä (=vettä ) kuin tissimaitoa päivittäin.
tosi hienosti on monet pikkuiset jo siirtyneet
omaan huoneeseen! meillä taitaa kyllä tässäkin kestää mutta lähinnä siksi että minusta on mukava nukkua elsa vieressä ja kyllä elsakin parhaiten viihtyy äitin ja isin kanssa. ja on se imetyksen kannaltakin hyvä juttu, elsa kun syö vielä 1-2krt/yö, ja väliin haluaa muuten vaan äitin kainaloon nukkumaan pinniksestään. ei haittaa, minusta on ihanaa saada tuhiseva vauva viekkuun, ei elsa enää muuten malta minun sylissä olla...
ruokapaloista me annetaan elsalle aika reippaasti kaikenlaista isompaa ja pienempää purtavaa ja usein neiti kakoo jotain, mutta aina siitä on selvitty. yleensä palat lähtee itsekseen kurkusta, joskus pitää vähän selkään taputtaa. sormuruokailua lukuun ottamatta me ollaan muuten ihan alkeistasolla toss syömisessä, elsa tykkää vaan ihan sileästä ruuasta ja perusmauista, ei tosiaan olla lähelläkään esim valmiita 8kk ruokia... mutta kehitystä tapahtuu silti koko aika, meillähän alku oli tosi vaikea, niin oon tyytyväinen kaikesta ruoasta mitä neiti vaan suostuu syömään ja tosiaan 4 ateriaa menee jo päivässä, että ihan hyvä =) löydettiin muuten vihdoin eka valmis vihannes-lihasosekin jonka elsa kelpuuttaa ja se on hippin luomu kana-riisi-kasvissose! voi että on löytö, menee nimittäin koko purkki kerralla ja helppo kun ei enää reissussa tarvi keitellä bataatteja ja kanaa, lypsää sekaan äidinmaitoa jne.
no nyt tuli taas semmonen romaani et parempi säästää jatko-osaan loput
tsemppiä kaikille sairastelijoille ja väsyneille ja erityishalit kaikille joilla äitiysloma/vanhempainvapaa loppumaisillaan ja töihin paluu kohta todellista :hug:
t. manna ja pikku-elsukka kohta jo 10kk :heart: