Huhtivauvat 2009 *Tammikuussa 2010*

Mä tahdon olla hetken yksin!!! :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: MIhinkään en voi mennä eikä ukko lähtee lasten kanssa tuon selän takia.. Prkl.. alkaa mitta olemaan täysi..mitään ei voi tehdä rauhassa, EI MITÄÄN!!!

Neuvolasta kotiuduttu, pieni poika 9880gr ja 73cm
 
Teppana, lähetin sulle yksärinä mittoja! :wave:
Teillä muuten lämpimämpää kuin meillä. :LOL: Nyt sisämittari 17 ja alakerrassa 16. Dalillakin siis vakiovarusteena noi mummon kutomat villasukat. On söpöt :heart:

Jaahassulle :hug:

Risteilystä, en viel osaa sanoa mitään että pääsenkö. Tosi hyvä idea, mutta meidän aikataulut arvaamattomat vielä.

Asha+Dali-tyttönen 9kk+12päivää
 
Heips!

Saisinko minäkin liittyä joukkoonne :heart:?

Meidän pesueeseen kuuluu kolme poikaa ja tämä neitokainen syntyi 31.5.2009, iskä jonka ensimmäinen lapsi, eikä enempää ole haaveissa. Lisäksi meillä on pieni koira. Pieni meidänkin Lumi on, 7,5 kiloa, 71 senttiä puolivuotis tarkastuksessa viimeksi mitattu. Seuraava Neuvola ensi viikolla, 8 kk tsrkastus. Konttaa, kävelee tukia pitkin joten kulutus kova. Yökin menee tissutellessa, huoh!

Annekristiina ja Lumi kohta 8 kk
 
Annekristiina ja Lumi sekä Mianna ja Mira, tervetuloa mukaan kirjoittelemaan. Aina on mukava saada uusi kirjoittelijoita tänne meidän "vanhojen" seuraksi jo.


Pikkasenko mie repesin eilen kun isäntä jutteli veljensä kanssa. Heillä meidän Elliä 2kk nuorempi poika joka lähentelee jo kymmentä kiloa painossaan. Ukko selittää että meidän Elli on varmaan jotain 9kg. Siinä vaiheessa oli pakko puuttua keskusteluun, että juu, ehkä joskus puolenvuoden päästä. Neiti on nyt omalla vaa'alla vaippa ja vaatteet päällä punnittuna korkeintaan 7.5kg Mitä lie ajatellut, kyllä tuon pitäisi tietää paljon meidän muksut painaa. Isommat lapset olleet puoltoistavuotiaina tuon 9kg ja taitaa Elli olla suurinpiirtein samaa galiiberia koon puolesta.
Nojoo, ajatusvirheitä sattuu parhaimmillekkin.

Jaahassun pojalla hienot neuvolamitat. Stemppiä, tiedän tuon tunteen. Olisi tosi kiva olla välillä vain yksin kotona tekemättä mitään ja nauttia hiljaisuudesta. Ehkä sitten joskus....

Säde, just sellainen minibussi sydeemi. Yheksälle hengelle paikat. ( muoks, jos sitä opettelisi laskemaan. Kahdeksalle hengellehän siinä on paikat ) Tarkotus siis samalla kuskata meiltä ylimääräinen sänky pois ja saadaan tilalle kerrossängyt noille isommille lapsille. Onneksi mun ei tartte niitä kantaa. Kunhan ajelen ja huolehdin lapsista.
Eilen isäntä haki tuon auton mulle tuohon pihaan ja tänään tarkoitus harjoitusajo tehdä kun mennään synttärijuhliin. Huomenna sitten reissuun. Eiköhän siinä 300km ajon aikana opi sitä käyttämään. Kaupungissa saatan kyllä jättää ajot aika minimiin niin isolla autolla. Anteeks, mie en osaa nyt höpöttää muutakuin tuosta autolla ajosta kun se hermostuttaa sen verran. Tai ei hermostuta, enemmänkin jännittää että miten matkat menee lasten kanssa. Nojoo, hyvin se menee.
Mie vain olen tälläinen etukäteishermoilia

Happylle onnittelut hyvinnukutuista öistä.

Zikizikin Nanna on kyllä ihana.

Temppana, meillä tiistaina 10kk neuvola niin jos laitan siulle sen jälkeen yksärinä kaikki mitat.

Voi miten ihanaa että Eevalla kaikki kunnossa. Nyt voi äitikin varmasti huokaista helpotuksesta. Tosi hyvä juttu.

Ruttanalle kovasti jaksamista. Kyllä se siitä vielä helpottaa.


t: Solina ja Menninkäinen vielä tänään 9kk ( huomenna siis tulee 10kk täyteen ) Nyyh, miten tämä aika menee. Äiskän vauva meinaa kasvaa.
Ja tuo meidän isoin vauva, eli siis 5v esikoinen on tosiaan ruennut isoksi tytöksi. Oppi sanomaan ärrän ja nyt heiluu eka maitohammas.
 
Jaahassu mie olin tos kuukausi sitten yksin kotona 2-3 tuntia, ni oikeesti oli niin orpo olo!!! :D ei tienny mite päin ois ollu, kokoaja odotti vaa et millon n tulee takas kotia!!! :D

http://irc-galleria.net/user/-ZiKiZiKi-/video/116141072 pakko oli laittaa vielä yks video Nannasta ku sujuu jo niin hyvin tuo kävely :D (ei meil yleensä oo noi rojusta, ei.......... :whistle: )
 
Alkuperäinen kirjoittaja zikiziki:
Jaahassu mie olin tos kuukausi sitten yksin kotona 2-3 tuntia, ni oikeesti oli niin orpo olo!!! :D ei tienny mite päin ois ollu, kokoaja odotti vaa et millon n tulee takas kotia!!! :D

http://irc-galleria.net/user/-ZiKiZiKi-/video/116141072 pakko oli laittaa vielä yks video Nannasta ku sujuu jo niin hyvin tuo kävely :D (ei meil yleensä oo noi rojusta, ei.......... :whistle: )



Ihanuus
 
ZIKI: tosi taitava tyttö jo! :D Meil kans esikoinen käveli jo 9 kuisena mutta Kapris näköjään ottaa vähän rauhallisemmin, onneksi....Tukea vasten kyllä menee jo lujaa.

TERVETULOA UUSILLE! mukava saada uusia tuulia :wave:

MUILLA VAIPPAIHOTTUMAA?? Ihme juttu kun näin "vanhana" iski vaippaihottuma, ei oo ollu aikasemmin ongelmana..mut nyt en saa pois sitä millään! oon koittanu bepantehia, hydrokortisonia, pottujauhoja, tavallista hoitovoidetta, sinkkivoidetta mutta mikään ei auta?? Ilmakylpyjäkin on ottanut mutta ei oikeen nyt tahdo rauhottua millään se ihottuma. pitää varmaan kohta käydä näyttään lääkärille...

nyt touhuaan...

Gardenia ja Kapris 9 kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttana:
Alkuperäinen kirjoittaja Hemuli9:
Jaahassu, ei tarvitse enää näyttää passia Viroon mennessä.
Ei tarvitse näyttää ei, mutta sellainen on myös vauvoilla oltava. Ja jos ei ole passia niin henkilökortti täytyy sitten olla matkustusasiakirjana. ;)


Harvoinhan ne vissiin noita tarkastuksia tosin tekee, mutta en kyllä uskaltaisi ottaa riskiä, että itseltä se juuri tarkistetaan. Siinä jäisi reissu tekemättä. Ja saatika jos Viron päässä tarkistettaisiin. :eek:
Ahaa... Onko ruotsinlaivalla sitten eri pelisäännöt, eli että Tukholmaan matkustaessa eivät vauvat tarvitse henkilökorttia?

Meillä on Liljalle passi, joten meidän kannalta on sama, mihin matka suuntautuu. Olipa suunta sitten Tallinna tai Tukholma, olisi kiva, että pääsisi myös maihin shoppailemaan tms. Pelkkä laivalla pönöttäminen voisi olla aika tylsää.

Tervetuloa uusille kirjoittelijoille!

Olen mummulassa eikä tässä koneella ole linkkiä pk-seudun treffipinoon. Laittaisiko joku ystävällinen sielu mulle linkin? Thanks.

Lilja-paralla on takana haasteellinen yö. Isänsä partiovuoron aikana oli itkeskellyt useaan otteeseen. Taitaa olla kipua yläikenessä, kun hampaat työntyvät esiin. Ja toinen mahdollinen syypää on viikko sitten otettu mpr-rokote, joka kuulemma voi aiheuttaa kaikkea kivusta ja kuumeesta rokon tapaiseen ihottumaan. Otettiin siis etuajassa eka tujaus ko. rokotetta, kun ollaan suuntaamassa reissuun.

Onkohan Konstan korvatulehdus jo antautunut? Ja mites AAM:n perheen kävi siellä vesirokkokutsuilla?

Mukavaa viikonloppua!
Hemuli ja Lilja pian 10 kk
 
Tervetuloa myös minun puolesta uusille!Melkein saman ikäisiähän meidän muksut on.Mistä päin suomea olette?Ja olikos annekristiina niin että sinun tyttö lähti tosi aikaisin liikkeelle?Muistelen jostain ketjusta niin lukeneeni..
Vaippaihottuma. Olisiko siihen joku sieni pesiytynyt kapriksen pyllyyn?Saakohan esim. daktacortia ilman reseptiä,parempi varmaan käydä lääkärissä.Ja olitko jo vaippamerkkiä vaihtanu.meilläkin ajoittain on pimpissä ihottumaa ja tyttö raapii sitä heti kun on tilaisuus. :)
Tuo Kummeli-pätkä on kyllä loistava!Todella lehmän hermot sillä emännällä.
:)
Nii saikohan ne AAM:n lapset sen vesirokon ja joko kadak on palannu reissusta.?Solina ajaa sitten varovasti ja Nanna varmaan tarvii kohta lenkkarit. :) Mitäs muuta,Jaahassu, viimeistään vanhainkodissa saa olla rauhassa kun ei ne mukulat kuitenkaan tule tapaamaan. =) Ja onneksi Eevalla kaikki kunnossa.Muidenkin juttuja olisi vielä voinu kommentoida muttei tää pää muista enää edellistä sivua.
Nyt takkaan tulta kun lattiat niin kylmät.
Minäkin laitan niitä mittoja kunnes käymme neuvolassa.

mamma ja alina 9 kk huomenna
 
Onpas tullut taas paljon tekstiä! Kaikki luettu, mut on niin paljon tullu uutta asiaa et en varmaan muista kaikkeen kommentoida.

Tervetuloa uudet kirjoittajat :wave:

Syöttötuoleista oli ollut puhetta: meillä käytössä trip trap ja oon tykänny kovasti. Tytsy kun tykkää työntää itseään taaksepäin siinä istuessaan niin ei tartte pelätä et kaatuis. On tosi tukeva tuoli.

Oma huone
on kyllä, mutta ei käytössä vielä. Pinnis on meidän sängyn vieressä. Nukkumaan meno ajoittuu yhä tosi myöhään eli n. klo 23 ja kerran yöllä herätään. Yöimetyksen oon saanu jo lopetettua mut nyt on ollu vakiona, et herää yhtäkkiä itkemään siinä puol 6 aikaan eikä meinaa rauhoittua millään. Aamun vikat tunnit nukkuu mun kainalossa :)

Hieno kuulla että Eeva on terve! Aivan mahtavaa. Mikään ei oo niin kurjaa kuin jos pikkuinen sairastaa. Mä kans vielä jännitän sitä tytön kasvua kun käyrä menee koko ajan vaan alas päin eikä pituutta tule niin paljoa. Maaliskuussa käydään sit 10kk tarkistuksessa ja sit jos ei vieläkään tule kunnolla niin varmaan mietitään jatkotoimenpiteitä.

Täällä on havaittavissa jonkinmoista eroahdistusta. En meinaa millään saada omaa aikaa kun tyttö kiinni äidin lahkeessa ja sylissä koko ajan. Sit jos häviän näkyvistä niin kauhee itku heti. Ihan niin ku olis joku suurempikin hätä. No, onneks tää on nyt vaan tää vaihe ja varmaan menee piakkoin ohi. Yritettiin jättää hänet muutama viikko sitten yökylään mammalle ja pappallekin, mutta oli itkenyt niin hurjasti koko illan et menin sit sinne yöks hänen kanssaan. Onneks oltiin juhlissa ihan siinä lähellä et pääsin kätevästi sit sinne avuksi. Onko muut jo paljon vienyt yökylään pikkuisia? Mä en taida vähään aikaan yrittää, ehkä sit lähempänä vuoden ikää tai kattoo nyt sitte. Voi olla et liian helpolla luovutettiin yritys mut jotenkaan en raaskinu antaa itkeskelläkkään kun kuites niin lähellä olin ja mammakin alkoi olla jo aika avuton...

Muuten täällä kaikki ihan kivasti. Kontataan jo kovasti ja kävellään tuke vasten reippaasti. Kaikki yleinen touhuaminen kiinnostaa hurjasti. Jos teen ruokaa niin pitää päästä ehdottomasti katsomaan et mitä siel hellalla tapahtuu jne. Omat lellut ei niinkään innosta.

Ootteko jo muuten antaneet kananmunaa tai maitoa sisältäviä tuotteita? Mä en oo uskaltanut kokeilla kun pelkään allergiaa. Tyttö reagoi vauvana mun maidon syömisiin ja kyl vielki tulee välillä ihan vihreetä kakkaa, jos paljon syön maitotuotteita. Kattelin vaan et monissa kaupan soseissa on maitoa käytetty vaikkei suosituksessa ole viel sitä. Mainitsikohan joku aikaisemmassa kohtaa et ne määrät on niin pieniä et voi käyttää vai luinko jostain toisesta ketjusta...? Pää on laho ja muisti surkee :)
Kananmunaa jännitän siks ku siskon lapsella on niin paha kananmuna-allergia et voi tukehtua siihen. Jatkuvasti pitää olla piikki mukana hätätilannetta varten. Mikähän olis lempee tapa kokeilla sopiiko kananmuna?

Jaahas, pitää mennä taas jatkamaan kotiaskareita ku neiti nukkuu vielä. Sain taas huijattua vaunuihin sisälle nukkumaan ku ulkona -15 :LOL:
 
:wave: Uusille tulokkaille!
Viime yö meni taas ihan ok nukkui hyvin omassa sängyssä klo 6 asti.Yritin tassutella uneen mutta kauhukseni huoasin että neidin yökkäri oli ihan märkä!Olin laittanut vaipan liian alas ja oli navan seudulta falskannut...Kerta se on ensimmäinenkin kun näin käy...Käytössä libero nro4.Kuivien vaippojen ja yökärin jälkeen unet jatkui meidän välissä 9.30 asti :D

Mites teillä menee päivän ruokailut ja tissittely/pullottelu? Mä oon nyt ihan hukassa ku en osaa ajottaa maidon juottamista.En saa millään menemään 6dl päivässa. Aamulla saa puuron jälkeen 50ml sit ruuan jälkeen klo 11 n 100ml ja sit päikkäreiden jälkeen n.50ml ja illalla 18 aikoihin 50-100ml ja sit illalla viel tissiä...

Eroahdistuksesta..On tullut todettua että taitaa tyttö olla aika paljon mun perään.Oli hoidossa toissapäivänä 3h ja huusi koko ajan...Tai viimesen ½h oli jo suostunut leikkimään lattialla.Eilen oli myös 2h hoidossa oli mennyt jo pikkasen paremmin mutta äitiä kovasti haeskeli. Josko vkl uskaltas viedö taas toviksi hoitoon jotta pääsee itse kelkkailemaan...Innostuin siitä lajista ja yksin en metsään uskalla lähteä ajelemaan.
Tarkotuksena ois tossa maaliskuussa mennä yöksi hotelliin ja mun äiti tulis tänne kattoo tyttöä.Saa nähä osaako sitä rentoutua ...Mutta siihen on vielä aikaa.

H+K
 
Moikka nopeesti :wave:

Asha kiitos terkuista =)

jaahassulle :hug:
hienoa että teppanan Eevalla kaikki hyvin! :)

happy, mä imetän 8krt/pvä. Esikoisen aikaan muistelen miettineeni samoja asioita, imetin häntä hieman lyhyemmän ajan. Parhaiten hänelle maitoa meni aamulla aika pian heräämisen jälkeen. Puurothan voi myös tehdä maitoon niin sillä tavalla saa sitä maitomäärää lisättyä (ehkä teetkin niin..) Tsemppiä!

Zikizikin Nanna on kävelee ihanasti :heart:

uusille tervetuloa! =)

Ruttanalle voimia :hug: ja kaikile muillekin sitä tarvtseville. Hatara pää niin en kaikkea muista mutta lukenut olen kaikkien jutut.

Meidän Eemeli siirtyy tänään omaan huoneeseen (kiitos muuten kaikille ketkä vastasitte kysymykseeni). Heräilee nykyään niin aikasten aamulla et kokeillaan nukkuuko omasssa rauhassa paremmin. Isoveljen huoneesen ei siirretä siks kun veli nukkuu niin hyvin nykyään niin ei sotketa hänen unia. Katsotaan siis miten menee ens yö...?

meillä on syöttötuolina hauck alpha (kirjoitinkohan oikein) Saksasta aikoinaan tilattu. Tykätty on! nyt kakkostuolina ihan tavallinen perusmalli (mummolaan alunperin ostettu). Nyt on tarvetta kahdelle tuolille niin käytiin se joku aika sitten meille kotiin. Pojat tykkää kun saavat vierekkäin istua pöydässä :heart: Esikoinen siis nyt 2v4kk.

Solinan Ellille vielä 10kk onnittelut huomiselle ja mamman Alinalle myös 9kk onittelut :flower: ja muillekin jotka kuukausipäiviä täyttelee!

Nyt pakko mennä pukemaan lapsosia, mies tulee kohta töistä ja lähdetään käymään kaupoilla. Viikonloppuja kaikille!! =)
 
AAM
hemuli http://kaksplus.fi/keskustelu/t1424711,400#m18984137

:wave: uudet hawdy doodeli vain..

Vesirokkoa ei ole vielä näkynyt, siinä on itämisaika 10-14 päibää joten ensi viikolla pitäis olla tautia havaittavissa :D :LOL: kiitokset huolenpidosta :heart: ja kaipailuista. Pitänyt tämä isäkuukausi loitolla listakirjoittelusta todella...valitettavasti. Yritän tsempata joku yö :D

niin no feisbuukatahan pitää ittensä tainnoksiin joten :headwall: :snotty:

Nyt herää taas esikoinen ja mies päikkäreiltä.. leitörs
|O jäipä apaattiseksi mun kommentoinnit, anteeksi. yritän perehdyttää illalla itseni.

aam & anskuliini
 
Moikka!
Kiitos :)!

Ollaan Helsingistä, Ruoholahdesta.. Juu, Lumi on ryöminyt kolme kuukautisesta, konttasi alle 5 ja kävelemään tukia pitkin 6 kk. Muuten ihan kiva, mutta heittäyty suoraan selälleen... Nyt osaa laskeutua nätisti, onneksi.
Lumille tuli kanssa kuukausi sitten ihottumaa, alkoi pepusta ja lopulta oli masu ja selkäkin pientä näppylää ja aika pahan näköinen. Pisti pesun jälkeen ihan ohkasen kerroksen peppuun bebanthenia ja joka toinen kerta sinkkivoidetta sekä muualle tosi paksun kerroksen perusvoidetta. Kaksi viikkoa ja iho on parantunut . Mietin et johtuiko pesuaineista , vaipoista vai jostain ruuasta. Nyt on pysynyt hyvänä, kop kop.. Tomaatti ja mandariini on aiemmin pojillani aiheuttanut ihottumaa.

Yöt meillä menee syödessä, neiti syö monta kertaa. En ole vielä sisäistänyt teitä, yritän lukea ajatuksella jotta voin kommentoida. Nyt luen ja kirjoitan kännykällä. Läppärin saan avattua kun isukki kotiutuu.. Ei täälläkään sitä omaa aikaa..
Mä menen töihin helmikuussa ja alan käymään punttisalilla, ihanaa!!
Alan myös vetää judotreenejä jossain vaiheessa, joten tervetuloo:)!
Ajatuksena äiti/ muksu judoa..

No, nyt neiti heräs kaupunkireissun jälkeen...

Kiitti kun huolitte mukaan, jaksuja kaikille ja mukavaa perjantai -iltaa!
 
Happy Mä käytin vauvapuurojauheita esikoisella sinne reilun 11kk ikään asti :ashamed: Ja käytän Eemelilläkin. Meidän sihtikurkut lapset ei oikein huoli tavallisia kauraryynejä (ei tää juniorikaan) Oon lämmittänyt Nannin mikrossa ja sit sekoittanut puurojauheen siihen. Sit 11kk ikäiselle aloin lisäilemään joukkoon tavallista rasvatonta maitoa ja niin aioin tehdä tän kakkosenkin kans. Paitsi et Eemeliä nyt imetän niin en tiedä tarviiko Nannia käyttää vai teenkö veteen ja sit sekaan rasvatonta maitoa...? Pikkuhiljaa siirtyy sit kokonaan rasvattomaan maitoon vuoden iässä, imetyksen aioin lopettaa kun rasvaton maito on käytössä. Kyllä se esikoinen vuoden iässä jo huoli tavallista kaurapuuroa, eiköhän Eemelikin viimeistään sitten syö tavallista kaurapuuroa.

Mä en tiedä miten toi Nan kestää keittämistä (siis kiehumista mikrossa)? kun en tavallisiin ryyneihin sitä ole tehnyt vaan noihin jauheisiin vaan ja niissä riittää se et maito on kuumaa, ei tarvii kiehua.

Niitähän on olemassa korvikejauheitakin jotka voi sekoittaa kiehuvaan veteen (esim matkalla käteviä ). En ole itse koskaan tehnyt mut luulis niitä voivan käyttää puuron valmistukseenkin. Siis jos veteen tekee puuron mikrossa valmiiks ja sit valmiiseen puuroon sekoittaa sen korvikejauheen. Onko kellään tästä kokemusta?
Mut kätevästi puurossa saa lapselle maitoa uppoamaan, menee niinkuin huomaamatta. Esikoinen on vieläkin tosi huono juomaan maitoa niin tehdään hänelle edelleen puurot maitoon. Toivottavasti tästä on ollut sulle jotain hyötyä! :) teksti on vähän sekavaa kun nopeasti yritän kirjoittaa, mies jo odottaa seuraks telkun ääreen.
 
uusille heipat ja tervetulotoivotukset :D

maidosta Meidän neukkutädin ohje eiliseltä 10kk neuvolasta: maitopohjaisia ruokia saa ruveta antamaan (esim riisipuuro) ja tavallista ruokaa, kunhan vältää suolaa ja sokeria ja mausteita, lanttua, punajuurta (suuren nitriitti pitoisuuden takia, muttei sanonut makkarasta, en ole kyllä todellakaan antamassa pitkään aikaan), maustamattomat jogurtit ja rahkat on OK, mutta juoma maitona vielä korvike tai rinta vasta vuoden ikäisenä saa antaa maitomaitoa juomaksi. Mietin vaan, että en varmaan kuitenkaan uskalla suoraan antaa sitä 2dl puuro annosta tavallista riisi - tai mannapuuroa, jos vaikka onkin maidolle allerginen

korvikepuuro olen tehnyt Sammolle mannapuuroa mikrossa ja siihen laittanut korviketta, mutten ole uskaltanutkaan koittaa laittaa kattilaan.

oma huone siirsin Sammon takaisin siskon kanssa samaan huoneeseen, katsellaan kuinka ensi yön käy

tissittely hätäisesti laskeman mukaan kai mä annan Sammolle rintaa 5-6krt päivässä, riippuen siitä miten hän sitä itkeskelee niin voi olla useamminkin. Mutta pääsääntöisesti aamutisut 6-7 välillä, lounaan, välipalan,päivällisen ja iltapalan jälkeen.
 

Yhteistyössä