heipparallaa vaan kaikille.
Jaahas, mistähän sitä nyt sitten alottais. Meillä on ollut aivan mahdoton päivä tänään. On nimittäin kiljuttu, naurettu ja varsinkin kontattu. Nukkumaan ei millään suostunut, moneen otteeseen yritin. Nyt sitten viiden aikaan kirjaimellisesti simahti, oli niin poikki. Aikaisemmin kolmesti yritin nukuttaa, mutta neiti vain kiljuu, kääntyy masulle ja pärisyttää. Pärisyttääkö muuten muitten vauvat kielellään ? Meidän neiti tekee sitä jatkuvasti, välillä oli kuukauden poissa ja nyt sitten viime päivinä taas ilmaantunut kuvioihin. Mutta kaikinpuolin ihana päivä ollut, tosin ruoka ei ole kovin hyvin maistunut.
mamma67 kiitos kaunis ! Kukaan ei ole vielä sanonut, että mua muistattaisi. Kätilökin sanoi, että onpa isänsä näköinen likka. Ja pienempänä olikin vielä enemmän ilmetty isänsä.
Kiitos kaikille, jotka itkukohtauksista ovat kommentoineet. Ehkä ne ovat sitten painajaisunia, välillä tuntui että olisivat mahavaivoja, muttei nykyisemmin enää. Joskus neljänkuun tienoilla kun aloitettiin peruna-porkkanvelli, näitä kohtauksia oli joka ikinen yö ja maissivelliin vaihdettuamme hävisivät pariksi viikoksi. Liekö sattumaa. Pitää seuraavassa sydänkontrollissa kysäistä asiaa, vaikkeivät siellä aikaisemmin ole juuri juuta tai jaata vastanneet, vaikka olen kysynyt.
Mianna79 Meidän Lumiakaan ei pahemmin ole sairastanut. Mahataudin kourissa oltiin koko perhe viikko sitten, mutta muuten ei ole ollut mitään. Flunssaltakin on säästynyt vaikka me isännän kanssa ollaan molemmat oltu kahdesti. Liekö tuolla rokotteella vaikutusta ?! Ja mä jouduin Lumian ollessa viikon ikäinen lopettamaan imetyksen sydänvian vuoksi, (väsyi liikaa imemisestä), joten ei sitä äidinmaidosta tullutta suojaakaan ole.
Sormiruokailusta Meillä syödään maissinaksuja jane menee tosi hyvin alas, vaikka välillä saattaa tosi ison palan haukata. Leipääkin syödään. Annan pieniä murusia pöydälle, josta noukkii sitten suuhunsa. Joskus paahtista, mutta useimmiten ruisleipää. Sekin menee hyvin alas. Mutta sitten kaikki muu, jopa puuro saa neidin kakomaan (kaupan jauhepuuro). Pari kertaa olen antanut hieman karkeampaa ruokaa, ja siihen meinaa suorastaan tukehtua, vaikka olen mahd. muusiksi sen tilsinyt. Ja olen tosi yliherkkä tän tukehtumisen suhteen, ettämeillä edetään tosi varovasti sormiruokailussa.
Vesipeto Täällä oli puhetta vesipedoista. Meidän neiti ei sitä todella ole. Pienempänä tykkäsi kylvystä, muttei enää. On ihan apaattinen kylvyssä ja viihtyy korkeintaan kymmenen minuuttia ja ankka täytyy todella olla mukana. Lavuaarin kun laittaa päälle alkaa kammottava huuto, tämä on tullut tosin vasta nyt viime viikkojen aikana. Meidän oli tarkoitus sillon 3kk aloittaa vauvauinti, mutta sydänvika esti sen. Siinä kun verenpaineet nousee, eikä sais yhtään nousta.
Lumi-enkeli Meillä on sama homma, että naisia vierastetaan. Miehiä ei niinkään. Muutenkin vierastaminen alkanut vasta pari viikkoa sitten ja on aika lievää. Harvoin itkee, silloin vain jos äiti ei lähellä. Viime sydänkontrollissa vierasti tosin niin hysteerisesti, että pakko oli antaa rauhottavaa läkettä, että saatiin verenpaineet.
Oma huone Meidän neidillä on oma huone, mutta se on lähinnä leikki-ja hoitohuone. Tuskin sinne ainakaan seuraavaan pariin kolmeen vuoteen on menossa, ellei itse halua. Parikuisena neiti rupesi heräämättä 12h yössä nukkumaan, lääkärin ohjeen mukaan kolmikuiseksi herätin kerran pari yössä syömään. Nukkui yöt heräämättä tuonne puolivuotiaaksi, kunnes alkoi yöheräilyt. Koskaan aikaisemmin ei vieressä edes tykännyt nukkua tai nukahtaa, ja yhtäkkiä huomasin ettei neiti nukahda enää kuin viereen. Nyt on puoltoista kuukautta nukkunut keskessämme, eikä toivoakaan, että saisi omassa sängyssään nukkumaan. Jos nukahdettua siirtää niin viimeistään tunnin päästä herää. Ja
Solina83, meidänkään isännällä ei kiire luopua unikaverista. (Näinköhän johtuu minun vauvakuumeilustani?!
) Mutta siis, neiti ei omaan huoneeseen varmaan ihan lähiaikoina ole muuttamassa. Saa nukkua meidän huoneessamme, kunnes itse omaan huoneeseen haluaa. (Tältä tuntuu nyt, en tiedä puolen vuoden päästä..)
Kadak ja muut ulkomaanmatkaajat, olette varmasti jo kirjoitelleetkin, mutta nyt ei hatara muistini muista, mutta miten teillä lennot sujui pikkuisten kanssa ?
Puurot Meillä kokeiltiin eka muksun tetra-puuroja, joista vadelma-kaura hetken aikaa maistui, sitten jauhepuuroja ja välillä oma tekemää. Mutta aamupuuro on aina, puurosta riippumatta hirveätä taistelua, neljä viisi lusikallista yleensä saa väkisin alas, tässä yks aamu yllätti ja söi kyllä koko lautasen ensimmäisen kerran tyhjäksi! Illalla syödään velli, niistäkin maissivelli ainut mikä menee. Ruisleipää sitten antanut lounaalla kuitujen toivossa. Mistä muusta näitä kuituja saisi ? Meidän neidillä on vielä tosi kova masu ja kakka tiukassa ollut syntymästään asti, että senkin takia tärkeä olisi kuituja saada.
Asha puhui turvaistuimesta ja muistaakseni aiemminkin ollut puhetta ? Me ostettiin Lumian ollessa viisikuukautta BeSafe izi kombi, kun turvakaukalo oli niin pieni, ettei siihen toppavehkeissä meinannut mahtua. Kallishan tuo oli, taisi olla 405 euroa. Saatiin hieman alennusta, eikä ollut ihan se halvin malli, minä kun halusin ehdottomasti vaaleanpunaisen. (Jos seuraavaksi tulee sitten se pikku-Pyry, niin ei ole kuin tyytyminen pinkkiin
mutta mun oli pakko saada se! ) Mutta lämpimästi kaikille suosittelen tätä, vie pienimmän tilan näistä turvaistuimista, mitkä saa sekä kasvot- ja selkämenosuuntaan. Ja mun mielestä on ainakin joitain näitä turvallisuustestejä voittanut ja pärjännyt niissä hyvin ? Mutta kaikinpuolin olen ollut turvaistuimeen tosi tyytyväinen, ainut vaan että ihan halvallahan se ei lähde. Mun ystävä vuokrasi IFiltä just tän Besafe izi kombin, taitaa maksaa joku 120euroa/vuosi ellen ihan väärin muista.
Mutta tähän on pakko lopettaa, kun neiti heräs. Mutta ens kerralla sitten enemmän. Ihania kuvia Luukaksesta ja Lenni-koirasta sekä pk-treffeiltä. Harmi kun asutaan näin kaukana niin ei voida osallistua =/ Äitiystäviä kun kaipaisin lisää. Olisi paljon vielä ollut asiaa ja kommentoimista, mutta illalla ehkä lisää.
Mutta heido ja kuulemisiin.
Äiti ja Lumia tasan 8kk :heart: