Tilian Silja taitaa käyttäytyä vauvauinnissa vähän samalla tavalla kuin meidän Eeva. Ei läiskytä eikä ole innoissaan, tarttautuu vaan uikkareihin ja on ihan kippuralla koko ajan. Ja ottaa jopa jaloillaan kädestä kiinni jos vaan saa. Selällään ei voi olla ollenkaan uimassa ja sukellukset on ihan hanurista, ollut ainakin viime aikoina. Suihkussa istuu vadissa hetken ja sit haluaa pois. Pään kastelusta ei tykkää..
Puuroista on ollut puhetta.
Sanoiko joku antavansa niitä elovena pussipuuroja jo? Niissähän on suola jo valmiina, eiks se ole vähän niinku nounou?
Meillä syödään edelleen varmaan jo kolmatta kuukautta Piltin jauhepuuroja. Täysjyväpuuroa ja kaurapuuroa. Annoskokoa pitänee alkaa pikkuhiljaa kasvattaa. Nyt syö semmosen 4-6 rkl jauhetta, veden määrää en tiedä kun laitan näön mukaan ja sit vielä laitan joitakin lusikallisia, ehkä 1/3 prk hedelmähyvää joukkoon.
Muksun omenakaurapuuro menee kans hyvin, sitä syödään joskus.
Mannapuuroa oon tehny tutteliin mikrossa mut se ei ole ihan niin maistuvaa kuin toivoisin..
Sormiruokailu ja kurkkuun juuttuminen.. Joo, mein piti sormiruokailla ihan heti kun käytännössä mahdollista. No.. :headwall: Maissinaksut on oikeestaan ainoita mitä saa, harvoin. ja pienen pieniä paloja kurkkua ja viinirypäleitä. Mä ehkä vähän hysteerisestikin pelkään tukehtumista.. Ruisleipää, oikeen jälkiuunileipää annoin yks päivä kaluttavaksi niin eipä aikaakana kun hirmu iso pala oli jo suussa, en mä uskaltanut antaa sen sitä mussuttaa vaan kaivoin pois. Eihän se pikkanen kyllä opi pureksimaankaan jos koskaan ei tilaisuutta siihen anneta. Mut ehkä sekin vielä ehditään harjotella? Mulla tuolla päässä kummittelee semmonen tuttavantuttavalle tapahtunut hurjan ikvävä juttu jossa 2 vuotias lapsi tukehtui lihapullaan...
Kananmunaa tai kanan hetelmää niinkus mein äiti sanoo, oon antanut eevalle ainakin kerrran, keitettynä. Mut silloin sattu samalle päivälle se paprika-altistus ja sithän seuraavana päivänä nahka oli punakka. Munaa ei sen jälkeen olla kokeltu, voisin kokeilla kun seuraavan kerran keitän munei.
Kadakia jo yks päivä ajattelin ettei ole näkynyt, mutta matkallahan te olittekin. Harmi vaan että sairastelitte! Mut hyvä jos vaan pyykkäämisellä selvisitte. Mitenkäs omaan huoneeseen siirto on sujunut??
Beanielle onnittelut hampaasta
Mä luulin et Eeva oli tyyliin viiminen jolle puhkesi 7kk vanhana eka hammas. Luulin väärin. Ja niinkus joku sano, eipä vauvat hampaattomiksi ole jääneet kai kukaan
Eevalla on tälläkin hetkellä ne kaksi alahammasta, nyt kyllä yläikenet pullottaa vähän että ehkä sinne sit seuraavaksi pukkaa.
Konttaamisesta Mäkin olen jostain lukenut tosta konttaamisen tärkeydestä. Tai siis siitä että olis hyvä oppia se. Varmaankin Vauva-lehdestä. Eeva konttailee jo joitakin matkoja, läpsytys vaan kuuluu käsistä kun se etenee
Nyt oikeestaan lähtenyt enemmän konttailemaan, tänäänkin näin monta kertaa tekevän oikein pitkää matkaa.
Painokäyrät âla Teppana on nyt vähä työnalla, kiitos vaan yksäreistä ja edelleen saa laittaa jos mielii käyrälle mukaan. Tällä viikolla on ollu muka taas niin kiirettä, etten ole ehtinyt päivittää sitä vaikka piti. Ja siis oikee syyhän on se, että mun pöytäkone on tuolla Eevan huoneessa ja sinne ehtisin oikeestaan vaan kun Eevis nukkuu ja eihän se onnistu niin.. seliseli.. :/ Mut työn alla on, ja pituuskäyrää on tulossa kans kun vaan saan sen valmiiksi.
Turvaistuimista taas kerran.. Hommattin Eevalle kiddy comfort pro, tilasin Saksasta ja perjantaina oli jo postitettukin
Tuli ruhtinaalliset 17 euroa halvemmaksi tilata sieltä
Meillähän on täällä Loviisassa myös tuo pikkupingviini joka sitä myy, mutta.. Se myyjä on ärsyttävä :kieh:
Vierastamista ei olla harjotettu..
mahaluu on täällä myös!
Ihana sana, juur kuvaava. Ans olla jos otat kädestä jonku mieluisen jutun pois. Naama menee punaseks ja koko likka ihan kaarelle kun niin jännittää itsensä.
SädeI Onnea häävalmisteluihin. Siitä vaan satuhäitä tiiraamaan ja saamaan oivia hääjuhla idiksiä. Voi tsiisus.. Ihanat noi teidän Luukas ja Lenni :heart:
Seisomaan nouseminen. Happyn tytskyn tavoin täälläkin on aika varovainen tyttö. Nousee nyt jo aika rivakasti pystyyn muttei osaa oikein mennä alas. Pari viikkoa on nyt noussut ja nyt ihan viime päivinä vasta huomannut että siinä seistessä voi myös joustaa polvista
Tähän asti tönöttanyt vaan suorin vartaloin. Tai no ottaahan tuo pinnasängyssä askeliakin, tai ainakin hetken kuluttua löytyy toiselta laidalta kuin millä äsken oli. Olkkarin sohvaa vasten askeltaa kanssa. Kovin on vielä hapuilevia ne askeleet kyllä. Eilen yllätin seisomasta
ilman tukea olkkarin pöytää vasten, pelästyin ja nappasin kiinni, se olis kuienki kaatunu :ashamed: tai sit ei.. kuhan kokeili. Alasmeno onkin hankalaa, mut ihan selvästi harjottelee sitäkin, tähän asti vaan pyllähtänyt aika hurjastikin joskus..
Aamille onnea vesirokkopotilaiden hoidossa
Uusillekin tervetuloa! eikä yhtään vähäisimpänä vaikka onkin tämän novellin loppupäässä
Yöhuudoista meillä oli semmosta ihan pientä itkeskelyä jossakin vaiheessa mutta ei enää kuukausiin. Oon kyllä kuullut noista kauhukohtauksista ja voin vaan kuvitella että ne ei todella ole mukavia!
Muistaako kukaan kun raskausaikana pohdittiin sitä tulevan vauvan silmien väriä? Minähän silloin oikein kaikenkansan nähtäväksi laitoin mun sekavavärisen silmäni. Tai siis kuvan silmästä.
No miten voi olla, että meillä miehen kanssa on molemmilla ihan sekavanväriset ja mein lapsella SINISET silmät?! Emmä tajuu. Vai voiko ne vielä vaihtaa väriä?
).( Mulla on taas menkat. Onneks. Mut ei ollenkaan niin runsaat kuin viimeks. Niihin verrattuna nää on ihan jopa, sanoisinko niukat. Justan ne vaan oli, tai siltä ainakin tuntuu, sit laskeskelin että sehän oli tapaninpäivä kun viimeks alko, että olihan se jo aikaki.
Ai kamala tätä ajankulua.. Ollut tänään aikamoinen päivä. Tai ei sillai, olin kummitytön (4v) kanssa katsoo Disney on ice ja oli ihan kivaa. Tippa tuli linssiin kun ne Peter Pan kohdassa sano että "mikä on äiti?" "äiti on ihaninta maailmassa!". Nyyh, oih ja voih :heart: