Huhtivauvat 2009 *Tammikuussa 2010*

nopsakasti vielä pari sanaa.
Mamma on oikeassa: Konttaaminen ei tosiaan takaa sitä, ettei olisi lukihäiriötä. Ja toisaalta peppukiitäjistäkin on kuulemani mukaan kasvanut monia täysin lukihäiriöttömiä kansalaisia. =)

äiti ja Lumia ovat kovin kaunis pari. Isän näköinen tyttö on, mutta pikkukuvista tiiratessani olin jotain äidinkin piirteitä tytössä näkevinäni. :heart:

Tosi hauskaa, että täällä tapaa kovin eri ikäisiä äitejä. Mikäköhän on ikähaitarimme?

Yöhuudoista, |O |O |O meillä edelleen ja paljon. Rintasuussa nukutaan. Mies tosin alkaa kyllästyy tähän huutavaan unileluun sängyssämme. Heräs viime yönä siihen, että Dali oli puoliks sen selän alla. Minunkin hartiat, niska ja oikea käsi ihan hajalla, kun ei voi vaihtaa asentoa juuri ollenkaan. Mutta kyllä tämä unilelu on kuitenkin aivan ihana. :heart:

Asha
 
Tilian Silja taitaa käyttäytyä vauvauinnissa vähän samalla tavalla kuin meidän Eeva. Ei läiskytä eikä ole innoissaan, tarttautuu vaan uikkareihin ja on ihan kippuralla koko ajan. Ja ottaa jopa jaloillaan kädestä kiinni jos vaan saa. Selällään ei voi olla ollenkaan uimassa ja sukellukset on ihan hanurista, ollut ainakin viime aikoina. Suihkussa istuu vadissa hetken ja sit haluaa pois. Pään kastelusta ei tykkää..

Puuroista on ollut puhetta. Sanoiko joku antavansa niitä elovena pussipuuroja jo? Niissähän on suola jo valmiina, eiks se ole vähän niinku nounou?
Meillä syödään edelleen varmaan jo kolmatta kuukautta Piltin jauhepuuroja. Täysjyväpuuroa ja kaurapuuroa. Annoskokoa pitänee alkaa pikkuhiljaa kasvattaa. Nyt syö semmosen 4-6 rkl jauhetta, veden määrää en tiedä kun laitan näön mukaan ja sit vielä laitan joitakin lusikallisia, ehkä 1/3 prk hedelmähyvää joukkoon.
Muksun omenakaurapuuro menee kans hyvin, sitä syödään joskus.
Mannapuuroa oon tehny tutteliin mikrossa mut se ei ole ihan niin maistuvaa kuin toivoisin..

Sormiruokailu ja kurkkuun juuttuminen.. Joo, mein piti sormiruokailla ihan heti kun käytännössä mahdollista. No.. :headwall: Maissinaksut on oikeestaan ainoita mitä saa, harvoin. ja pienen pieniä paloja kurkkua ja viinirypäleitä. Mä ehkä vähän hysteerisestikin pelkään tukehtumista.. Ruisleipää, oikeen jälkiuunileipää annoin yks päivä kaluttavaksi niin eipä aikaakana kun hirmu iso pala oli jo suussa, en mä uskaltanut antaa sen sitä mussuttaa vaan kaivoin pois. Eihän se pikkanen kyllä opi pureksimaankaan jos koskaan ei tilaisuutta siihen anneta. Mut ehkä sekin vielä ehditään harjotella? Mulla tuolla päässä kummittelee semmonen tuttavantuttavalle tapahtunut hurjan ikvävä juttu jossa 2 vuotias lapsi tukehtui lihapullaan...
Kananmunaa tai kanan hetelmää niinkus mein äiti sanoo, oon antanut eevalle ainakin kerrran, keitettynä. Mut silloin sattu samalle päivälle se paprika-altistus ja sithän seuraavana päivänä nahka oli punakka. Munaa ei sen jälkeen olla kokeltu, voisin kokeilla kun seuraavan kerran keitän munei.

Kadakia jo yks päivä ajattelin ettei ole näkynyt, mutta matkallahan te olittekin. Harmi vaan että sairastelitte! Mut hyvä jos vaan pyykkäämisellä selvisitte. Mitenkäs omaan huoneeseen siirto on sujunut??

Beanielle onnittelut hampaasta :) Mä luulin et Eeva oli tyyliin viiminen jolle puhkesi 7kk vanhana eka hammas. Luulin väärin. Ja niinkus joku sano, eipä vauvat hampaattomiksi ole jääneet kai kukaan :D Eevalla on tälläkin hetkellä ne kaksi alahammasta, nyt kyllä yläikenet pullottaa vähän että ehkä sinne sit seuraavaksi pukkaa.

Konttaamisesta Mäkin olen jostain lukenut tosta konttaamisen tärkeydestä. Tai siis siitä että olis hyvä oppia se. Varmaankin Vauva-lehdestä. Eeva konttailee jo joitakin matkoja, läpsytys vaan kuuluu käsistä kun se etenee :) Nyt oikeestaan lähtenyt enemmän konttailemaan, tänäänkin näin monta kertaa tekevän oikein pitkää matkaa.

Painokäyrät âla Teppana on nyt vähä työnalla, kiitos vaan yksäreistä ja edelleen saa laittaa jos mielii käyrälle mukaan. Tällä viikolla on ollu muka taas niin kiirettä, etten ole ehtinyt päivittää sitä vaikka piti. Ja siis oikee syyhän on se, että mun pöytäkone on tuolla Eevan huoneessa ja sinne ehtisin oikeestaan vaan kun Eevis nukkuu ja eihän se onnistu niin.. seliseli.. :/ Mut työn alla on, ja pituuskäyrää on tulossa kans kun vaan saan sen valmiiksi.

Turvaistuimista taas kerran.. Hommattin Eevalle kiddy comfort pro, tilasin Saksasta ja perjantaina oli jo postitettukin :) Tuli ruhtinaalliset 17 euroa halvemmaksi tilata sieltä :D Meillähän on täällä Loviisassa myös tuo pikkupingviini joka sitä myy, mutta.. Se myyjä on ärsyttävä :kieh:

Vierastamista ei olla harjotettu..

mahaluu on täällä myös! :D Ihana sana, juur kuvaava. Ans olla jos otat kädestä jonku mieluisen jutun pois. Naama menee punaseks ja koko likka ihan kaarelle kun niin jännittää itsensä.

SädeI Onnea häävalmisteluihin. Siitä vaan satuhäitä tiiraamaan ja saamaan oivia hääjuhla idiksiä. Voi tsiisus.. Ihanat noi teidän Luukas ja Lenni :heart:

Seisomaan nouseminen. Happyn tytskyn tavoin täälläkin on aika varovainen tyttö. Nousee nyt jo aika rivakasti pystyyn muttei osaa oikein mennä alas. Pari viikkoa on nyt noussut ja nyt ihan viime päivinä vasta huomannut että siinä seistessä voi myös joustaa polvista :D Tähän asti tönöttanyt vaan suorin vartaloin. Tai no ottaahan tuo pinnasängyssä askeliakin, tai ainakin hetken kuluttua löytyy toiselta laidalta kuin millä äsken oli. Olkkarin sohvaa vasten askeltaa kanssa. Kovin on vielä hapuilevia ne askeleet kyllä. Eilen yllätin seisomasta ilman tukea olkkarin pöytää vasten, pelästyin ja nappasin kiinni, se olis kuienki kaatunu :ashamed: tai sit ei.. kuhan kokeili. Alasmeno onkin hankalaa, mut ihan selvästi harjottelee sitäkin, tähän asti vaan pyllähtänyt aika hurjastikin joskus..

Aamille onnea vesirokkopotilaiden hoidossa :)

Uusillekin tervetuloa! eikä yhtään vähäisimpänä vaikka onkin tämän novellin loppupäässä :D

Yöhuudoista meillä oli semmosta ihan pientä itkeskelyä jossakin vaiheessa mutta ei enää kuukausiin. Oon kyllä kuullut noista kauhukohtauksista ja voin vaan kuvitella että ne ei todella ole mukavia!

Muistaako kukaan kun raskausaikana pohdittiin sitä tulevan vauvan silmien väriä? Minähän silloin oikein kaikenkansan nähtäväksi laitoin mun sekavavärisen silmäni. Tai siis kuvan silmästä. :D No miten voi olla, että meillä miehen kanssa on molemmilla ihan sekavanväriset ja mein lapsella SINISET silmät?! Emmä tajuu. Vai voiko ne vielä vaihtaa väriä?

).( Mulla on taas menkat. Onneks. Mut ei ollenkaan niin runsaat kuin viimeks. Niihin verrattuna nää on ihan jopa, sanoisinko niukat. Justan ne vaan oli, tai siltä ainakin tuntuu, sit laskeskelin että sehän oli tapaninpäivä kun viimeks alko, että olihan se jo aikaki. Ai kamala tätä ajankulua.. Ollut tänään aikamoinen päivä. Tai ei sillai, olin kummitytön (4v) kanssa katsoo Disney on ice ja oli ihan kivaa. Tippa tuli linssiin kun ne Peter Pan kohdassa sano että "mikä on äiti?" "äiti on ihaninta maailmassa!". Nyyh, oih ja voih :heart:
 
jaahassu Todella isot onnittelut halipusujen kera ! :heart:
Voi ei, mulla on nyt yhtäkkiä tullut välillä mieleen ajatuksia ja haaveita naimisiinmenosta. Koskaan aiemmin ei sellaisia ollut, mulle kun on todella tärkeää, että liitto sitten kestää sinne ihan hautaan asti ja meillä miehen kanssa omat ongelmamme on ja välillä erokin on ollut pinnassa. Nyt sitten viimeaikoina niissä suloisimmissa unissa olen itseni nähnyt kirkon alttarilla. Mutta meidän naimisiinmeno nyt ei ajankohtaista varmaankaan ainakaan ihan lähitulevaisuudessa ole. Rahatilanne nyt kun ei sitä ainakaan salli. Minä minimiäitiyspvrahalla (ens kuussa kotihoidontuella) ja mies sairaslomalla jo ollut kohta vuoden. (Työtapaturma 4/09, amputoitiin etusormi ja jäykistettiin keskisormi ja nimetön.) Maksetaan vielä 850 euroa vuokraa+muut laskut, joten aika kädestä suuhun eletään. Toinen asia on se, että mun mies on niiiiiiiin epäromanttinen, ettei toista voi olla. Ei varmaan koskaan pienessä mielessään ole edes ajatellutkaan naimisiinmenoa. Annankin esimerkin, jotta tajuatte, kuinka epäromanttinen hän todella on. Mieheni eräänä iltana ollessamme saunassa (Lumia oli parikuinen) sanoi todella romanttisesti, että "nyt kun meillä on yhteinen lapsi, niin sähän voisit vaihtaa sukunimes K*****seksi." Jep, se niistä häistä. Mutta olishan se ihanaa, kun joskus olis varaa ja varsinkin sitten kun olis varma, että tää meidän liitto kestää. Vaikka ollaanhan me kyllä todella paljon yhdessä kestetty, että en tiedä voiko tässä nyt pahempaa enää tullakaan. ´

Noista puuroista vielä sen verran, kun meidän Lumia tosiaan syö vain niitä jauhepuuroja, ja niitäkin vain päärynäpuuroa, joka taitaa olla tattari-ja maissijauhoon tehtyä, ettei niitä kuituja todellakaan ole. Niin kertokaa hyvät ihmiset mistä mä niitä kuituja tolle neidille saisin ? Kysyinköhän tätä jo.
Ja sormiruokailuvinkkejäkin pyytäisin. Mitkä olisi sellaisia jotka vähiten vois sinne kurkkuun juuttua ? Meillä siis syöty maissinaksuja ja leipää. Osaa ihan hyvin pureskella ja eilen muuten meni tosi hienosti alas 8kk ruokaa ! Aika paljon kakisteli ja yökkäili, mutta aikaisemmin ei ole kahta lusikallista suostunut syömään.
teppana Puhuit silmienväristä. Mulla on itellä vihreenruskeensekaset silmät(penskana oli tummanruskeet,josta ajan kanssa muuttuneet koko ajan vihreemmiksi) ja miehellä sinivihreeharmaat. Tytöllä on nyt yhtäkkiä ruvennut muuttumaan aivan samanväriseksi kuin minulla, vielä niissä on tosin aika paljon sinistä. Mutta todella pitkään oli siniset. Ja mä tiedän neljä joilla on vasta vuoden jopa kahden iässä ruvennut silmien väri muuttumaan ruskeammaksi. (Elättelen toiveita, että Lumia sais ne nappisilmät.) Yleensähän silmät kai rupee siinä neljänkuun paikkeillä olemaan sen väriset mitä pitäis, tai ainakin muuttumaan sen väriseksi, mutta neidän neidillä oli vielä puolivuotiaana aivan siniset. Ja mun käsittääkseni ne voi joillakin tuonne parivuotiaaksi asti vaihtaa väriä. Aika sekavaa selitystä nyt kyllä oli :D Poikkes varmaan ihan asiastakin. Voinko sulle laittaa Lumian painoja ? Hyvbäksyn myös kieltävän vastauksen, saattaa sulla "vanhojenkin" keskustelijoiden painokäyrissä olla tekemistä.

äsh.. likka heräs. Pakko mennä. Sori sekavat selitykseni.

Palataan
Äiti ja Lumia Ada Olivia 8kk 1päivää





 
AAM
:flower: :flower: Jaahassu :flower: :flower: :heart: nyt vihdoin parhaansa ymmärsi :)
oisin laittanut kuvan tytsistä mutta aijaa ei näytä vaihteeksi pelittävän.. on se riepuliini :heart: mamman sissi. Pojallakin naamakin ja leuka sen näköinen että ois joku visvasyylä hyökännyt kasvoihin... no vesirokkovoidetta apteekista ja ataraxia vain sivelemään.
Mun veli ja sen vaimo tulevat katsomaan lapsia kun käydään elokuvissa tänään (varattiin liput jo viikolla kun taudista ei ollut oirettakaan niin eiköhän :D :kieh: ) :ashamed: mennään katsomaan se Avatar ja sit hetimiten kotiin.. siinä on meidän parisuhdeaika sit tälle kuulle taas. Vähän harmittaa jättää kipuiset lapset heille mutta mielellään harjoittavat lapsiarkea :D kuulemma.. :whistle:

Aam & vesirokkojengi
 
siis ei meilläkään säästössä mitään rahoja ole :| Ja mä olen niin häthousu, että äkkiä vaan juujuu, tänä vuonna! Joten luultavasti budjetti tulee olemaan mun lomarahat mitä saan vielä 23 päivältä töistä. Pienet häät pidetään, maistraatti ja kakutus. Katselin eilen pitkälle yöhön hintoja mitä pitopalvelut ottaa niin sanoin, että morjens.. Jos me kutsuttaisiin kaikki lähimmät sukulaiset (siis serkut,tädit mummit, kummit perheineen) niin saataisiin kutsuio 48+20 :eek: ja jos otettaisiin vain lähipiiri (sisarukset,vanhemmat ja isovanhemmat) niin tulisi 20 henkeä. pari tuttua on kahdessa eri pitopalvelussa töissä, ja voin sanoa, että ne hinnat vaikuttaa aika paljon kuinka monta ihmistä kutsutaan, kun pitää muistaa että täytyisi saada vielä sormus ja alkumaljat ja iltajuomatkin. Mulle kyllä kelpaisi ihan vain kunnon lihakeitto ja kaakku.. Pitääkö teistä joku tätä aivan tyhmänä ideana? Järkyttävä kasa keittoo? Kun kutsutaan niin sanotaan kuitenkin, että pienimuotoinen juhlatilaisuus, asu vapaa, mutta suotava :LOL:

jaahas Sammo, sulhaspoika :heart: , heräsi
 
Pikaisen kommentin vain heitän. Neiti kutsuu leikkimään.

jaahassu Mun tädin häissä oli tarjolla vain kattiloittain tosi hyvää lihasoppaa ja sen seurana vaalea ja tumma leipä. Tais siinä sit leivänpäällisiä olla ja en muista oisko sit ollu vielä joku salaatti ?! Kahvin kanssa oli tarjolla kakku, parit pikkuleivät ja jotain pullaa. Hyvin meni niillä eväillä eikä kukaan valittanut. Sopivat tosi hyvin muutenkin heidän häidensä "luonteeseen". Että ei se mun mielestä ole lainkaan tyhmä idea.
Mun mielestä se on kuitenkin todella paljon parempi kuin jotkut hirmu hienot ja kalliit kaviaarit ja lihamousset, joita ei kukaan edes syö. Lihasoppa nyt kuitenkin useammalle maistuu ja sit vois kasvissyöjille (mikäli niitä on) tehdä vaikka jonkun kasviskeiton. Toi on mun mielestä oikeesti hyvä idea.
 
Jaahassu, iiiiih onnea! :D :heart: Mä oon ihan tippa linssissä täällä, kaikista ihanista uutisista! :D

Muutenki ihan pehmona, mistä lie johtuu. :D Pahasti vissiin vieläki mädättaa imetys mun aivoja! :D

Tervetuloa Äiti ja Lumia, pistin teidän blogin kirjanmerkkeihin. Kirjotan itekin blogia, ja koitan lähipäivinä lukea paremmin ja kommentoidakin jotain. :D Aika raju alku ollu teillä, huhhuh! Niin joo ja kauniit äiti ja tytär ootte, ihanat! :heart:

Omaa napaa... Aura on kipeenä vaihteeks. :( Tylsyyden mylsyys. Siis se on ollu alkuviikosta asti, mut oli jo useempi hyvä päivä välissä. Miten se TAAS on ihan räkää täynnä? Voi pientä potilasta. :(
No mutta jos kurjaa niin jotain hyvääkin, se nousi perjantaina seisomaan ilman tukea keskellä lattiaa, ja siltä näyttää meno että ihan kohta lähdetään kävelee. Jonkun aikaahan se on jo silleen seissy että nousee tuen kanssa ja päästää irti ja jää siiihen töröttämään, mut nyt tosiaan noussi noin vaan lattialta. Ei varmaan kävely oo enää monesta päivästä/viikosta kiinni! :) Mun taitava toukkanen. :heart:

Laala ja Aura 8kk, 3vk, 5pv. :D
 
HEISSULIVEI alla !!!

Ihan ekaks ku muistan ni JAAHASSUlle :flower: :heart: Onnea!!!

Ihan mahdotonta tää on nykyään tää palstailu. En mä tänne enää ehdi tai sit jos olis aikaa ni sit mä unohdan :ashamed:
Mä en voi nyt millään muistaa kaikkea teitin juttuja kun te ootte niin ahkeria tässä kirjottamisessa :D
Täällä ollaan nautittu lumisesta talvesta ja nyt odotetaan innolla tiistaia kun poika saa kipsinsä pois!!! Raukalta menny parhaat ulkoilukelit ihan ohi, mutta onneks lupailivat että talvi vielä jatkuu. Innolla odotamme kuinka poika osaa taas kävellä ja kuinka nopeasti lihakset palautuu ja vahvistuu.

Inkkunen mokoma lähti eilen sit JUOKSEMAAN :LOL: Ei voi kun nauraa kun toinen on vasta 66cm ja menee kun mikäkin kirppukiitäjä :LOL:
Lääkärit edelleen huolissaan Inkun kasvusta, ja nyt otettiin kilpirauhaskokeet ja katsotaan löytyykö sieltä mitään. Toisaalta lääkäri kyllä sanoi, että on ne muutkin pienet kasvaneet ihan ilman ongelmia, mutta ovat vaan pikkuisia...
Sanavarasto on vielä muutaman sanan mittainen ja kaikkein hauskin on NÄÄTÄ :LOL: joka mitä ilmeisimmin tarkoittaa...KAIKKEA!!! Lamppu on MPPU ja Maito on MMMMAAAA. Eli ei kovin selviä sanoja vielä. Toki ÄITI tulee ja samoin ISI. Joka päivä yrittää sanoa jotain uutta, mutta ihan ei veilä riitä rahkeet.

Ruokaa Inkkunen syö ihan kivasti allergioita lukuunottamatta. Sormiruoka on hänestä ihan huippua ja riisipasta ja äiskän lihapullat on MUST!!!
Kovin suppeahan lista vielä on, mutta kokoajan tulee jotain uutta kuvioihin.

Nyt mä riennän esikoisen kaa telinevoimisteluun, mutta yritän tulla teidän kuulumisianne kurkistelemaan aika ajoin :D

Voikaa hyvin ja moiks
Superheppuli ja Inkkunen 9,5kk
 
Eiiii, mä en ala :'( Mä kirjotin tähän pitkät sepustukset ja Helmi hyppäs näppäimistölle ja kaikki hävisi :| :| En jaksa enää alkaa kirjottamaan kaikkea uudestaan joten kirjotan vaan ne tärkeimmät :D

jaahassu onnittelut :flower:
tervetuloa Äiti ja Lumia :wave:

Mä oon täällä kertonutkin (?) että Helmille syntyi joulukuussa pikkusisko. Vauva syntyi jo rv 32 joten siitä tuo 8,5kk ikäero. Vauva kotiutui tammikuun puolivälissä. Eilen oli ristiäiset ja nimeksi tuli Fanni Iida Aurora :heart:
Helmi ei oikeastaan välitä vauvasta mitään. Yleensä haluaa tulla syliin yhtä aikaa vauvan kanssa.
Tukea vasten kävellään meilläkin :wave: Helmi myös "juoksee konttaamalla" jos sen näin voi sanoa :D Oli vielä joku asia mistä piti sanoa mutta unohdin sen jo :$
No eikai se sitten mitään tärkeää ollut kun en muista. Mä tästä häippäsen :wave:

Hekla & Helmi 9kk :heart:
 
moi =)

kiva kuulla heklasta =) ihana nimen sai helmin pikkusisko, oli minunkin suosikkeja tuo fanni :heart: siis kun elsalle nimeä mietittiin. kovasti jaksuja teille vaan, varmasti aika hurjaa menoa teillä kun on niin monta pientä!

samoin superheppulin kuulumisia mukava lukea =) pikku inkku on kyllä uskomaton menijä!! onko teillä valjaat esim kauppareissuille vai miten selviätte moisen pienen liikkujan kanssa ulkona? halaus myös isoveikalle, eiköhän sitä lunta vielä riitä kun kuntoutuu ulkoleikkikuntoon.

laalan auralle paranemishali :hug:

jaahassulle kosio-onnittelut :flower: =) minusta kaikki häät on just hyviä, kun ovat hääparin näköisiä ja monesti tuntuu aika hurjalta kuinka isoja summia/panoksia siihen yhteen päivään laitetaan (joo'o, on vain kerran elämässä, mutta silti...) joten "lihakeitto-häät" saa täältä vahvan puoltoäänen myös :D

aam:n pienille potilaille nopeaa paranemista! ja supertylsää jos ette taudin takia ehdi enää tapaamaan meitä ennen töihinpaluuta :( kuinkas kauan tuo tauti muuten kestää ja tartuttaa vielä...?

silmien väriä olen minäin pohtinut äiti ja lumian sekä teppanan tavoin... elsalla kun on ihanan siniset silmät ja meillä isukin kanssa tavallisemman tylsän siniharmaat. mä haluan siis uskoa että 10kk ikään mennessä ois silmien väri asettunu :D

).( pitkästä aikaa noinpäin kun me on sairastettu pari päivää elsan kanssa semmoista yrjö-kakkatautia että painokäyrä menny alaspäin ku lehmänhäntä :( voin muuten sanoa että maailman nopein tapa laihduttaa kun itse ei saa mitään alas ja 10-kuinen vauva ei suostu muuta kuin äidinmaitoa imuttelemaan. no, pääasia että elsa saa nestettä mutta vähä koville on ottanu. ja kauhee huoli toisesta joka ripuloi ja oksenteli ympäri kämpää :( lääkäriin ei silti lähdetty koska elsalla oli kaikesta huolimatta kova meno päällä koko aika ja tissi maistui. itse oon maannu vaan sängyssä (tai kylppärin lattialla laatottamassa) ja ihmetelly et miten toinen jaksaa?? :eek: kuumeen nousu (molemmilla) sit hidasti vähä elsanki menoa ja nukuttiinki lähes koko päivä eilen + 14h yöunia päälle, nyt aletaan olla terveitä. tai toivotaan niin!!!

sairastelusta ja pneumokokkirokotteesta ja muutenki, niin mehän ollaan siinä tutkimusohjelmassa ja luulen et saatiin kyllä se vertailurokote... neiti ollu 5krt jo flunssassa (kuumetta, yskää, nuhaa) ja nyt sitte tää masutauti, joka ei tietty mitenkään liity pneumokokkirokotteeseen. onneks saatiin kuitenki se rota-rokote ilmaseks tutkimksen yhteydessä, sillä toi yrjötauti on kyllä kamalinta mitä tiedän. ja mä oon ite niin herkkämasuinen et tuun ihan varmaan sairastaan kaikki yrjötaudit mitä elsaki kotio kuljettaa. mies onneksi pysyi tälläki kertaa terveenä.

meillä on nukkuminen menny nyt ihan sylittelyksi... :eek: kiva kun muiden naperot siirtyy jo omiin huoneisiinsa niin meillä neiti muuttunu ihan kainaloiseksi mitä uniin tulee. no, oma vika kun on reissattu niin ja vieraissa paikoissa elsa nukkunu usein mun kainalossa syystä jos toisesta (ei oo ollu pinnistä, pelänny vierasta paikkaa tmv) ja sitte nää sairastelut päälle, jolloin molemmat vaan venytään tuolla sängyssä yötä päivää. no, eiköhän me pikkuhiljaa aleta totuttaa neitiä taas omaan sänkyyn jonne kyllä illalla nukahtaa hyvin mut yöllä herättyään ei tyynny enää millään...

mitäs vielä... en taas muista tietty kommentoida mitään pitemmältä ajalta joten kerrotaan vielä lyhyesti elsasta :heart: neiti on siis ihana papupata vaikkei mitään järkevää sanokaan! paitsi eieiei ja EEEEIIIII tulee jatkuvasti, kun häntä kielletään ja usein... :ashamed: mut on vain niin suloista kun sanoo että "elsa ei" ja toinen toistaa perässä "eieieiei" ja hymyilee ja yleensä ei tottele, vaikka joskus ihme kyllä totteleekin. lisäksi mammammam tuntuu tarkoittavaan ruokaa/vettä/tissiä. ehkä :D no, vaikka puhetaito ei ole kovin kummoinen, niin ääntä piisaa ja kovaa kyytiä elsa liikkuu huoneesta toiseen ja puita pitkin, kontaten ja taaperokärryä työnnellen. pysyy jo hetkiä pystyssä ilman tukea ja edelleen suosikkiliikkumismuoto on hyppeleminen. siis hyppii tukea vasten ja kun pitää kainaloiden alta, sormenpäistä tmv kiinni :D

noniin, meikä lopettaa romaanin ja alkaa kotihommiin, joita riittää kun pitäs suurinpiirtein desinfioida koko kämppä ja pestä kymmenen koneellista yrjöpyykkiä :x vaikka kunto on kyllä semmonen et ehkä jätän huomiseen ja vaikka yritän eka syödä jotain... onneks isukki pitää eläväiselle pikku-elsalle seuraa =)

ainiin, vielä vuodatusta tuosta lumesta!! siis voi elämä miten sitä riittää ja mullaki alkaa olla mitta täynnä vaikka talvesta tykkäänki... mutta, meillä ei esimerkiksi kuukauteen ole ollut pääsyä vaunuvarastolle, kun se on semmonen polku takapihalle (kerrostalossa asutaan ja joo kuulus huoltoyhtiölle auraa se) ja sitte on säilytetty vaunuja auton takakontissa mut nyt ei onnaa enää sekään kun auton päällä on metri lunta... nyt vaunut sitte rappukäytävässä ja odottelen millon ne pöllitään... tänne hissittömään 3. krs:eenkaan niitä pysty kantamaan. joo, ja ikkunoiden päällä on METRI lunta ja lisää tulee, ei paljo maisemia ihailla!

t. manna + elsa 10kk ja 1pv :heart:
 
Hekla just ajattelin teitä yks päivä että mitenhän siellä menee kahden pikkusen kanssa! Telepatiaa selkeesti :) Mukava lukea kuulumisia.

Lumian äiti =) saa toki laittaa niitä mittoja. Kuituja en osaa neuvoa, mut ootko kokeillut antaa luumusosetta? Tai miten olis rusinat sormiruokana. Niitähän voi liottaa ihan vedessäkin et on pehmeempiä. Meillä ainakin Eeva syö rusinoita, mutten uskalla edes kokonaista antaa vaan saksilla pienennän :D

Auralle paranemisia, harmillista tollanen sairastelu.

Superheppuli Meidän Eevasta otettiin kanski kilpirauhaskokeet kun lääkäri oli huolissaan kasvusta. Ei niissä mitään kuitenkaan ollut.

Häähommista vielä. Tehkää niinku me tehtiin :LOL: Mentiin viime karkauspäivän naimisiin maistraatissa, ihan vaan kahdestaan ilman ketään tuttua todistajana. Mun koulussa likat tiesi tästä, mut ne olikin sit ainoot. Todistajatkin oli maistraatin puolesta. Karkauspäivä sattu olee perjantai silloin. Sit kun päästiin kotiin sieltä, ilmotettiin lähimmille puhelulla joka meni näin; "moi teppana tässä. Mulla on nyt semmosta asiaa et me ei enää miesteppanan kanssa seurustella... *sit vähän taukoa, riippuen siitä miten vastapuoli reagoi*. ...vaaan me tultiin just maistraatista ja ollaan nyt naimisissa :D" Mun isä alko itkee kun soitin, Miehen isä oli ihan aidosti pahoillaan tuossa tauon aikana "no, voi voi, mites nyt sillai.." äitini sano, et ei saa pelästytellä vanhaa äitiä. Ovat jälkikäteen puhuneet, että niin uskomaton ajatuksen sekamelska ehti sen tauon aikana pään läpi vilistää ettei tosikaan. Voin vaan kuvitella! :LOL: Mekin kun kuitenkin silloin oltiin oltu yhdessä jo pari kk vajaa 9 vuotta, niin tuli tuo puhelu ikään kuin puuntakaa. Mun äidille olin kyllä puhunut naimisiin menosta ja suunnitellutkin et mimmoset häät ja ketä kutsuttais jne. Sit päädyttiin tommoseen ratkasuun ihan vaan siks, että se järjesteleminen, nou thanks ja sit se kamala rahamäärä mikä niihin juhliin menee niin semmosta ei ollut saatavilla siihen hätään. Vaikka mies kyllä sano, et eiks morsiamen isä yleensä maksa.. jeah.
Eilen muuten tivasin mieheltä et kuinka kauan ollaan oltu naimisissa, niin se pönttö joutu oikee miettii ja sano viel et siitä on ikuisuus. ah IHANAN ROMANTTISTA :D Niin ja olihan sekin yks syy nimenomaa tohon karkauspäivän valitsemiseen et se ei ole joka vuosi, me kun ei muisteta edes kihlapäivää. Tai sormuksissa lukee väärin kun muistettiin väärin se sormuksia hankittaessa, sormuksissa lukee 22.7 vaikka oikeesti se on 27.7.. Vihkisormuksessa ei kaiverrusta olekaan.. No se siitä, oon kyllä tänkin kertonut joskus odotusaikana, että anteeksi itseni toistaminen :)
 
Onnittelut Jaahassulle tulevista häistä! Ihanaa :heart:

Meillä oli häissä ruokana hirvikeittoa (Nimeltään sellanen kun myllynkeitto, sisältää siis hirvenlihaa, kasviksia, suppilovahveroita yms.) Ja kasvissyöjille ohra-suppilovahverokeittoa ja sit lisäks salaattipöytä (jossa oli salaattipohja, marinoituja oliiveja, kanaa, lohta, yms.) ja lisäks leipää ja levitettä. Ja jälkkäriks kakkua ja kahvia. Kaikki tykkäs ruuasta ihan tosi paljon ja kehuivat jälkikäteen. Ei tullu kalliikskaan vaikka paikalla oli melkein 100 henkeä, kun appiukko teki keiton valmiiks ja kokki sit vaan lämmitti sen. Nam, oli ihan superhyvää :p Rahaa meni muistaakseni ruokiin, juomii, kokkiin ja tarjoilijoihin yhteensä noin 1500?. tämä siis sisälsi puoli pulloa punkkua ja valkkaria/aikuinen, oluet, booli ja muut iltajuomat (jota oli PALJON). Eli ei paha mun mielestä. Sit muihin härpäkkeisiin varmaan joku 1500? lisää (siis puvut, sormus, koristeet, kampaajat yms.)

Onnittelut Heklan Fannille nimestä! Kaunis nimi!

En taas muista mitä muuta piti kommentoida.. oon ollu jotenkin ihan pihalla koko päivän.

Palaillaan.
 
heklaihana nimi pikkuneidille! ja täällä aivan kamala vauvakuume KOKO ajan :kieh:

teppana mun äiti puhui jo puoli vuotta sitten, että kun on lapsia niin turvaahan se naimisissa olo toisi, voihan sitä mennä maistraattiin ja ottaa sieltä todistajat, eikä kertoa kenellekään. Muttei musta varmaan siihen olisi, ettei kenellekään kertoisi :LOL: oli eilen jo pakko lähettää parhaalle ystävälle viestiä, että näin pääsi käymään :LOL:

ja vaikka sitä rahaa olisi tonneittain, niin varmaankin ei näkyisi. Mulle on kuitenkin tärkeintä itse asia, eli olla naimisissa, ei ne bileet. Mies ei varmaan mitään sormusta edes tahdo, mulle riittää ihan perussormus ja sormuksen myös tahdon :D eikä olla hankkimassa mitään kihlasormuksia, tai sitten ukolle sileä ja mulle joku jossa on pieni timangi :D

manna voi teitä :| voin vain kuvitella kuinka paljon tulee pyykkiä noin pienellä sairastajalla. Itse ihmettelin kun Sammo oli viimeksi sen päivän kuumeessa että mistä ihmeestä tuota virtaa riittää. Kamala meno koko ajan ja poika tosi kuuma
 
Tosi ihanii kuvia ootte laittanut!!

Vauhdilla kyllä kirjoitatte.... jotain pientä kommenttia... tuossa vieressä on yks "johtomies" joka nostaa kauheeta älämölöä kun en anna repii tietsikan johtoi ja "kirjottaa" näppiksellä ja syödä hiirtä....
kaivoin vanhat korvalappustereot ja kaukosäätimen, mut ei kelpaa ku ne ei oo kielletty....

Olipas Ashalla reipas miehenalku! Mulla ainaski tahtoo unohtua tuo vauvan käsien pesu ennen ruokailua näin kotioloissa.

Onnea Jaahassu!!

Meillä syödään kaura-, tattari- ja riisipuuroja höystettynä marjasoseilla. Nyt on syöny sekä aamuisin että iltaisin tosi isoja annoksia -miltei saman verran syö kuin minäkin!

Kananmunaa aattelin täs lähiaikoina testata, en pidä kuiteskaan kiirettä jos tulee vaik oireita.

Tuo silmien värin pysyvyys muakin kiinnostaa. Mulla ruskeat, miehellä harmaa-sini-vihreät ja silti Rasmuksella siniset.

AAM, mukavata leffailtaa!

Jaahassu, keitto ei kuulosta lainkaan hullummalle. Jokainenhan tekee juuri sellaiset häät kuin haluaa!

Superheppuli, mitä allergioita Inkkusella on? mä oon jo unohtanut...

Hurjan kuulosta tuo mannan ja elsan sairastelu... vaik tekis kyllä hyvää mun linjoille... sanoo tämä jäätelökulho kourassa....
 
AAM
teppanalla hauska häästoori ja Heklan pikkasella ihana nimi, kolmas nimi varsinkin mun lemppis :heart:

Ashalla reipas esikko :) selkeesti noudattaa paremmin käsienpesu käskyä kuin meillä :ashamed:

Inkkulille kuule maratonkengät jalkaa vaan, niin reipas tirvale.. :D

Mannalle ja Elsukalle yrgelötaudin voitoon tsempityksiä.. tai sen pyykkivuoren lähinnä. Tää vesirokko on tartuttamaton vissiin silloi ko ruvet kuivia eli varmaan jo ehkä viikonloppuna kuite voitaisiin pitää synttärit Allulle ja sen kavereille mutta saas nähdä.. :/ likka on tosiaan hyvin näppyinen, peffaraossa ja intiimeissäkin on nippulaa :( ja päässä olevat on kunnon vesikelloja :'( oikein pahaa tekee. Ja tuntuu että kokajan löytyy lisää..

Tapaamiseen voisin tulla varmaan 11/12/.2 jos joku järkkäisi =) ? ehtisin ehkä just ja just..

Jaahassu en mä ainakaan keittohäitä killiin katso kunhan seuraksi on sitten salaattia ja leipää ja riittävästi kakkua ja pullaa :D
Taidettiin olla muuten viimeks itseasiassa keittohäissä (tai viimeisimmät missä käytiin).. kyllä siellä oli voileipäkakkua muuten sen seurana ja sit salaatteja, kahta erilaista, viher ja kana muistaakseni.. yks ihanin alkupala mitä olin koskaan syönyt oli muuten hunajamelonipaloja jotka oli kääritty parmankinkkuun :p NAM !! ja kunnon mansikkakakkua ei voita mikää... *huokaus*

Avatar elokuva oli ihana :heart: semmoi fantasia lovestoory voin suositella jotka tommoi tietokoneanimaatiosysteemeistä tykkää.. mii laik !!

Jesh nyt iltapuuhiinn :wave:

Aam & rokkokersa Ansku
 
Voi kamala, ootte kirhjoittaneet niiiiin paljon taas :)

Tervetuloa uusille, ÄitijaLumia, sama hymy ja kulmakarvat :) ja lennot sujuivat oikein kivasti. Pikkuinen on hyvä matkakaveri. Maissinaksuja vaan napaan ja välillä maitoa ja mjuuta ruokaa, välillä nukkui ja välillä touhusi.

Asha, en oo vielä turvaporttia kerinny katsastaa, pitäis mitata ensin oviaukko, miten sekin muka voi olla niin hankalaa, mitta vaan käteen ja mittaamaan, huoh.

Jaahassulle onnea kosinnasta :heart:

Kananmunan testaus vielä aloittamatta, toisaalta olihan siinä rokotteessakin, joten tosi pahaa allergiaa ei voi olla ja jossain pastaruoassa tais olla kans vähän.

heklan pienelle onnea vielä täältäkin.

manna, meillä ei ole aurauspalvelua taloyhtiöllä, joten täällä on huhkittu ensin eilen illalla ja sitten aamulla taas uudelleen, että pääsee vaunuilla auton luo ;)

teppana, omaan huoneeseen siirto ei ole ainakaan vielä muuttanut mitään suuntaan tai toiseen, parempia öitä odotellessa...

pikku-tikru oli ihan hullun onnellisena tänään vauvauinnissa. iiihana ihana :heart: pieni ja meen huomenna töihin :eek:

Apua, nyt en ehdikään enempää lukea / kommentoida, pitää sovitella työvaatteet ja pakata työkassi (viimeksi oonkin pakannut sairaalakassia ja sitten pikku-tikrun vaippakassia, ei taida tarvita vaippoja tällä kertaa mukaan)

Terkut, halit ja paranemiset kaikille :hug:

kadak & pikku-t 10kk ja risat
 
AAM, voi noita näppyjä .... ja manna, ei kai se voinut meiltä tulla se tauti, kun oltiin jo oltu terveinä reilusti yli viikko? Meillä ei kylläkään ollut kuumeinen tauti, ei mitattukaan, mutta en usko, että ainakaan pikkuisella oli kuumetta ja pahin vaihe kesti alle vuorokauden ja sen jälkeen oli vaan vähän maha kipeä useamman päivän.

Ja kyllä teillä on niiiin taitavia vauvoja, esim superheppulin pikkuneiti ja moni muukin tietty.

Vauva just nukahti niin pääsin taas nettiin hetkeksi. Pitäis kai itsekin mennä nukkumaan kauneusunia huomista varten (ai niin mamma, ei meillä nukuta mitenkään hyvin vieläkään, viime yön oli mummolassa: oli ollut ennätysvähän heräämisiä, mutta keskellä aamuyötä n. 1,5 tuntia hereillä ja meni nukkumaan vasta 22.30....eli unet alkoi 22.30, hereillä n. 02-04, sitten siirsivät vaunuihin nukkumaan ja nukkui 08.30 asti. Eli kyl vähän lyhyet yöunet oli yhteensä ja ainoastaan alkupätkä pinniksessä.)
 
kadak tsemppiä töihin!! ja ette varmasti voineet tartuttaa mitään. teillähän oli tauti ohi kauan ennenkuin nähtiin ja sitä tahtia mitä elsa nuohoaa lattioita ja syö kengänpohjia niin ei ihme jos vatsatautiki jossain vaihees iskee...
 
Mulla on talo kuume. Ja ihan hirveä, mutta ei täällä turkasen tuppukylässä ole mitään meille sopivaa myynnissä, eikä taida tullakkaan ihan hetkeen. Epätoivoista... Melkein tekisi mieli jo muuttaa naapurikaupunkiin.
Mutta ei kuitenkaan, rakastan täällä tuppukylässä asumista ja tahdon että lapseni saavat täällä käydä koulua, pienissä luokissa ja tutussa yhteisössä.

Eilen saatiin isompien lasten huoneen muodonmuutos valmiiksi ja kylläpäs tuli hieno. Käyttäjätkin tykkäsi kovasti.
3 jätesäkkiä sieltä lähti leluja pois. Siis sellaisia millä he eivät ikänä leiki. Silti sinne jäi yllinkyllin leluja lapsille. Eivätkä edes huomanneet että osa puuttuu. Järjetön määrä tuota turhaa kyllä kertyy. On tehnyt tämä operaatioa suursiivous meidän ahtaille tiloille hyvää ( 5 ihmistä, 2 koiraa ja kissa ja 68 neliötä ) Olkkarillehan me tehtiin samatempaus alkukuusta.

Elli-neiti nyppäsi tuossa viikolla ÄNNÄN pois kannettavasti niin tuo oman haasteensa tähän kirjoittamiseen.

Kadakille mukavaa työpäivää ja jaksamista öihin. Kyllä ne siitä vielä helpottavat.

AAM:n pienille paranemisia rokkoon.

Silmienväristä, mulla siniharmaat, ukolla siniharmaavihertävät ja kaikilla lapsilla aikastalailla siniset.

Puuroista, Elli neiti syö näistä kaupan perushiutaleista keiteltyjä puuroja, tasaisesti erilaatuja testaillaan ja hyvin maistuu kaikki. Välillä höystetään tissimaidolla ja välillä marjoilla ja välillä raastetulla omenalla.

Teppanallekko niitä vauvan mittoja oli tarkoitus laittaa?

Mannalle ja Elsalle kovasti paranemisia vatsatautiin. Se on kyllä kurja tauti...

Heklalle perheineen vielä onnittelut. Kaunis nimi pienellä tytöllä.

Superheppuli, meillä on isommilta lapsilta otettu myös kilpparikokeet ja ties mitä muuta kun kasvavat hitaasti ja ovat pieniä. Kaikki kuitenkin kunnossa ja Ellin kohdalla jo uskovat että meidän lapset ovat vain pieniä ilman että mitään on vialla.

Laalan Aura on kyllä taitava pikkuinen. Kovasti paranemisia myös sinne.

Sormiruokailusta, Ellille voi antaa melkein mitä vain eikä kertaakaan ole meinannut juuttua. Taitava tyttö meillä syömisen suhteen.

Tosi taitavia vauvoja täällä monella. Hienoja kehitysaskeleita taas otettu.

Jaahassu, voi että. Hurjasti onnea. Ihanaa.

Milloinkahan tuo ukko veisi miut sormuskaupoille, naimisissa siis ollaan mutta hukkasin sormukseni parikuukautta sitten eikä se löydy vaikka kuinka etsisi joten on vissiin uudet hommattava. Ei onneksi yhtään ketuta.

Ja sinne turvaistuin kaupoillekkin pitäisi jossainvaiheessa selvitä. Rahan menoa ei voi estää.

Me ei olla otettu kellekkään lapsille yhtään ylimääräisä rokotuksia. Ellillä ollut yksi korvatulehdus mutta muuten tyttö ollut täysin terve.


t: Solina ja Elli 10kk
 

Yhteistyössä