Huhtivauvat 2009 *Tammikuussa 2010*

Tosiaan laivareissusta vauvojen kanssa oli puhetta ja olisi enemmän kuin kiva saada myös muita mukaan. :D
Viking Club jäsenille on ainakin välillä ollut hyviä tarjouksia (joskus jopa ilmaisia) ja pari mammaa vauvoineen nyt hyttiin mahtuisi jos haluaa.
 
Gimlin Eemeli kasvaa hienosti ja hyvä, että kuulon suhteen ei ole ongelmaa. :)

Ei ole meillä omaa huonetta pikku neidille ja joka yö tuo vieressä on ja yhdessä nukutaan.

Oma aika.. mitä se on?! :snotty: Jotain hyvää kenties.. :saint:
Eli ei ole meillä ainakaan, ei tuntia eikä edes viittä minuuttia. =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja tutsa:
("varattais muutamaksi tunniksi kokoushuone, saisiko sinne 12 syöttötuolia :LOL: :LOL: ) :D
Tai kun mennään vankkureiden kanssa syömään. Mä näin jo meidät sieluni silmin (ja siitä tää ajatus lähtikin) lauman äitejä ja vauvoja odottamassa pöytään ohjausta Viking Line Gabriellan Ella's ravintolaan (jossa muuten on hyvää ruokaa :p ). Ja pyytämässä syöttötuoleja, siellä kun on ehkä muutama kappale.. öö.. oiskos näitä lisää?? :xmas: :xmas:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Nappi1984:
Mietittiin muuten pk-seutulaisten kanssa rutsinlaiva -invaasiota vauvojen kanssa. Eli olisko muissakin kun pk-seutulaisissa innokkaita risteilijöitä? Kaikki muutkin olis kiva saada mukaan ja saada muuallakin asuville palstalaisille kasvot. Ajankohta vois olla vaikka joskus maalis-huhtikuussa? 1-v synttärit voitais pitää sit siinä samassa ja vaikka varata joku "kabinetti" /kokoustila siihen tarkoitukseen. Ne ei varmaan kauheen kalliita ole vuokrata pariks tunniks. miltäs kuullostaa?
Rutsinlaiva olis kyllä aika rohkeeta :) Mä ainakin periaatteessa oisin innokas, mut mut.. Se on semmonen juttu, että jos keikkuu niin en tykkää.. Kuka sit valvoo mun kanssa aamuun asti et päästään lähelle rannikkoa? Näin nimittäin viime kesänä kun tultiin Ruotsista sisarusten kanssa.
Senpä vuoksi liputtaisinkin mielummin Tallinnan puolesta, voishan sinne mennä niin et illalla lähtö, seuraavana päivänä olis aikaa Tallinnassa sekoiluun :LOL: ja sit illalla takas. Mikäs se laiva nyt onkaan, Tallink erotika :D Ja kun ei menis viikonloppuna niin siellä tuskin olis niitä kännääjiä niin paljon.. häh, onks musta tullu NÄIN vanha.... :)

Muoks, Baltic princess vois olla oiva vaihtoehto?
 
Meillä on pojalla oikeastaan oma huone jossa nukkuu; meidän makkari on aikas suuri, tehtiin tähän sellainen puolikas seinä eli ei kattooon asti. Toisessa päässä sitten (parin) miehen mentävä aukko josta kuljetaan molempien huoneeseen. Ja tuo pienempi puolikas huoneesta on lapsen, siellä nukkuu nyt viidettä yötä...
 
Oon käynyt joka päivä lukemassa mutten oo "ehtinyt" mitään kirjottelee ja nyt en taas muista enää mitään..joten kommentoinnit taas jää vähemmälle :ashamed:

Tv:n katselu Meillä telkka lähinnä iltaisin päällä ja just noi tunnarit tms. kiinnostaa.Joskus kun on heikko hetki Nooalla niin katsotaan joko teletappeja tai afro keniä youtubesta,se piristää aina.. Äitikin tykkää afro kenistä :D

NukahtaminenMeillä menee usein tunti tai pari nukuttamisessa.Päivällä nukahtaa yksin parvekkeelle vaunuihinsa mutta noi illat onkin aina ihan toista.Nooa vaan yksinkertasesti inhoo mennä yöunille..

Risteily...kuulostaa ihan hauskalle. Eli voitas ehkä lähteäkin :)

 
tutsa;meillä ei Juho todellakaan tykkää nenäfriidasta ;) Kun näkeekin sen ni alkaa armoton huuto muuten niin rauhallisella kaverilla.Ja muutenkin on nyt tän flunssan "jälkitautina" tosi allerginen esim suun pyyhkimisel.Kaikki mikä on lähel nenää on hui kamalaa..

Mä olen tänään ja eilen kukkunut kello kuudesta asti hereillä,vaikka pienempi nukkuu tyytyväisenä lähemmäs kymmeneen.Sit iltapvl iskee oma väsy,onneksi meillä on nyt vakiintunut itsestään ihan kivat päikkäri ajat niin pääsen sit itekkin levolle jos tarve vaatii.

Omasta huoneesta oli puhetta,ei juho ei vieläkään ole omassa huoneessa.Syykin on yksinkertainen ,meillä on kaksi makuuhuonetta joista toinen ylhääl ja toinen alhaalla ni en ole raaskinut vielä laittaa toista niin yksin.Jos samassa tasossa olisivat niin olisi jo aikoja ollut omassa huoneessaan.Muutenkin meillä nyt järjestelyy ko alunperin alakerran huoneest piti tul juhon mutta nyt teemmekin toisinpäin ja annetaan toi isompi huone,ja kun se on tääl ylhääl mis keittiö ja olkkarikin niin on huomattavasti helpompaa.
 
Meilläkin tuli nyt sitten vihdoinkin pinnasängylle käyttöä. Ellihän nukkunut siis kokoajan meijän viekussa, ja nukkuu jatkossakin.
Ilmaiseksi saatu pinnis niin tuunattiin siitä meidän jenkkisänkyyn sängynpääty.
Ihan Menninkäisen takia joka unissaan mönkii ja meinaa aina tipahtaa sängyn ja patterin väliin. Ja vaikka itse sanonkin niin siitä tuli ihan hyvännäköinen. Ja ennenkaikkea toimivia.

Nukahtamisesta, yhtä tuskaa yöunille käyminen. Vaikka edelleen yritän tissillä tainuttaa niin menee helposti yhteentoista, välillä jopa kahteentoista ennenkuin neiti nukahtaa kunnolla. Yöt onneksi nukkuu suht hyvin.

Oma huone. Saa Elli odottaa sitä päivää. Eikä meillä olekkaan kuin kaksi huonetta, toisen ovat vallanneet kaksi isompaa eikä sinne oikein kolmatta mahtuisikaan. Joten Elli nukkuu meidän huoneessa ainakin niin kauan kuin tässä asutaan.

Tv;n katselu. Ei Elli vielä katso yhtään. Eikä ole kiinostunutkaan siitä vaikka ainahan se on taustalla päällä.



Naiset, mie oon paniikissa. Mun pitäisi lauantaina lähteä yksin ajamaan kolmen lapsen kanssa 300km vieraalla pakettiautolla. Alkaa hirvittämään ja tekisi melkein mieli perua koko reissu. Mutta enköhän mie siitä selviä. Käydään lapset ennen lähtöä väsyttämässä vauvauinnissa niin jospa ne nukkuisivat ja mie saan keskittyä ajamiseen.
Paitsi että maanantaina pitää sitten ajella takaisin kotiin...

Jaahas, nyt ei ennätä kommentoida sittten. kaiken ennätin kuitenkin lukea. Tuo meidän pikku nörtti (elli) heräsi ja ryntää samantien tähän koneelle.

t: Solina ja Nörtti Elli 9,5kk
 
[valitus alkaa]Viime yö |O
Siis mä en tajua mikä tota neitiä vaivaa. :headwall: Kitinää ja itkemistä ja hereillä oloa kaksi tuntia viime yönä. Raivarit sai kun en heti antanut maitoa ja sitten kun sai niin naureskeli ja oli hyväntuulinen, mutta ei nukahtanut ja hetken päästä alkoi kitinä uudelleen. |O
Mulla menee kyllä ihan totaalisesti hermo jos meinaa tuollainen peli jatkua. Miehelle laitoin jo yöllä kahden maissa tekstariakin asiasta. :saint:
Ja nyt on sitten silmät meikäläisellä lurpallaan todella ja väsyttää niin maan perusteellisesti. Mä haluun nukkua!!
Eikä sitten neidille se aamupalakaan maistunut. :/
Nyt vaan pitäisi "pirteänä" yksin jaksaa mennä taas tää päivä. [/valitus päättyy]

Ps. Mä toivon, että tuo mies säilyttää sen tekstarin ja jos alan taas puhumaan toisesta vauvasta niin saa luvan muistuttaa mua viime yöstä. :whistle: :D

Väsynyt Ruttana & Rakas Beanie 9kk 5pv :heart:
 
Ruttanalle :hug: Kokemuksesta tiedän kuinka rankkaa on kotona vaavin kanssa, kun mies muilla mailla.

Nappi, oliko korvatulehdus? Onko Konstalla ollut jo montakin korvatulehdusta? Toivottavasti ei kierteeksi ala. Tsemppiä pikkuisen potilaan hoitoon. :hug:

Gimlille myös terkut! Hyvä, että pojan kuulo ok. :heart:

Jaahassulle jaksuja. Toivottavasti räkiksestä voiton puolella. :wave:

Solinalle mukavia polskintahetkiä Menninkäisen kanssa ja turvallista matkaa. Aja vaan rauhassa. Jos on vieras auto, niin lapsetkin varmaan rauhallisempia kuin omassa, kun on vähän outo juttu. Hyvin se menee. :wave:

Henna, tää nukahtaminen tosiaan meillä menee kivasti, mutta Dalihan ei vielä nouse tuolla sängyssään mihinkään. Saa nähdä miten käy, kun sen taidon oppii. Niin ja muutenhan meillä yöt yleensä roikutaan rinnassa ja mekastetaan. Eli suo siellä, vetelä täällä. :headwall:
Vaikkakin toiveikkaana nyt uskon, että muutosta on ilmassa. Meillä kun nää yöt on nyt ollut aika erilaisia: Toissayö oli yhtä horroria. Mä en pysy kartalla kuinka monta mutta monta herätystä. Laps huutaa suoraa huutoa ja rintaakin imiessä puri ja joka imetys loppui huutoon. :( Rauhoitin sen sentään kaks kertaa kokonaan ilman maitoa eli sylissä heijaten ja siitä mun viereen nukkumaan. Viime yö olikin sit ihan unelma - söi ekan kerran vasta klo 4:00. =) Tällaista ei meillä oo moneen kuukauteen ollut. Pitänee varmaan ihan oikeesti yrittää rauhoittaa tuota lasta muilla keinoin kuin rinnalla, jos se näin tehoaa. Niin ja varsinkin, kun Dalin hampaat tekee aikas kipeetä. |O

Omaa aikaa? En tiedä, en tunne. Syötävääkö se olisi, kysyi kait Ruttana. Mun arvaus on, että se ei ainakaan oo mitään karkkia, koska sitä en oo kyllä syönyt. :kieh:
Olen Dalissa 24h kiinni. Niin no kesällä kävin yksin papakokeessa, kerran vaatekaupassa tyyliin 1h niin ja esikoisen vanhempainillassa olin tosiaan sen 2h, kun Dali kummitädillään. Eli jee kun oli vapauttavaa omaa aikaa. :LOL: Ei silti, onhan tää Dalin kanssa oleminen tosi palkitsevaa, mutta kyllä nyt ainaskin kampaajalle voisi edes kerran vuodessa päästä. Näin kertoi kuvastin tänä aamuna, kun siltä syntyjä syviä kyselin. :(

Omaa huonetta Dalilla ei vielä ole. Isoilla on omat, joissa ihan eri meiningit, että niihin ei kyllä mene. Talosta kyllä löytyy tilaa Dalillekin omaan pieneen soppeen. Tää vaan vaatisi pientä pintaremppaa ja tavaroiden uudestaan järjestelyä eli armotonta siivousta. Nukkuu siis edelleen meidän makkarissa ja leikkii olkkarissa.

Nyt kodinhoitohuone kutsuu...
Asha ja Dali
 
Siis mä en tajuu.. Oonko mä kertonut, että Eeva siirreettiin omaan huoneeseen vai en?! Miks en löydä semmosta viestiä vaikka mielestäni siitäki jo kerroin?
Tai omaan ja omaan huoneeseen, huoneessa on pinnis jossa nukkuu ja leikit yms. lelut on olkkarin lattialla. Pien lelukori on myös keittiössä. Huone on talon toisessa päässä ja ollaan pidetty ovikin kiinni Eevan huoneesta kun siellä on patteri ettei se patteri yritäkään koko taloa lämmittää. Yöllä kun lämpö laskee täällä muualla huushollissa reiluun 18 asteeseen. Eevalla pysyy sit huone ruhtinaallisessa 18,5 lämmössä :D Nukahtaminen käy kivuttomasti; joko nukahtaa tissille tai sitten vien hereillä olevana sen iltatissiltä omaan sänkyyn, peittelen ja toivotan hyvät yöt. Joskus pitää käydä muutaman kerran kääntämässä oikeeseen suuntaan, toisinaan nukahtaa niille sijoilleen mihin laitan. Yleensä nukahtaa kuitenkin puolen tunnin sisällä siitä kun nukkumaan on laitettu. Olin tietysti ihan sydän syrjällään, enkä olis halunnut Eevaa vielä siirtää pois mein makkarista. Miehelle en ole vielä sanonut, enkä taida sanoakaan, että oli ihan hyvä veto toi siirto. En ole yhtenäkään yönä herännyt sen jälkeen kun siirto tehtiin. Eeva kyllä taitaa olla joskus yöllä hetken heräillään, tai sit möyrii unissaan. Asento on ainakin aamulla eri kuin mihin illalla nukahtanut. Mut niinku oon sanonut, Eeva ei paljon huutele turhia ja varmaan jos on hereillä niin hetken möyrii ja nukahtaa takas. Ja huomattiin se jo kun nukkui vielä samassa huoneessa, että jos on vähänkin valoa niin että näkee touhuta niin nukahtaminen on hankalampaa. Kun on ihan pimeää, ei näe mitään ja nukahtaa tosi äkkiä takasin. Nukkumaan mennään yleensä 21 maissa ja heräillään n. 8.30-9.30.

syöttötuolista oli jotain puhetta, meillä kotona trip trap, molemmissa mummoloissa on puinen avattava, saa sit pöytä-tuoli yhdistelmän jolla voi ihanasti ajella :heart: Anoppilan malli on vm-78 siis ollut jo Eevan iskällä. On muuten pikkusen eri tekoa kun nyt sittarista ostettu Carenan. Carena on tositosi kevyt ja kaatuu varmaan hirmu helposti. Noissa vaan on se hyvä, et jos haluu istuttaa hetken vaik kun ite laittaa ruokaa niin avattuna uskaltaa pitää sitä ei saa nurin. Trip trappia varmaan ei kaada mikään, tuntuu ainaki niin tukosalta.

Haalareita ja kenkuleita en ole edes miettiny vielä. Jos Eeva jatkaa hobittiuttaan niin sille varmaan keväällä mahtuu vielä Reiman 62 vk-haalari jonka siis ostin jo viime keväänä. Toivotaan et ei mahtuis kuitenkaan :LOL:
Kenkiä meillä jo on monta paria, tuskin niistä mitkään varsinaisiks ensiaskelkengiksi kuitenkaan. Elephanttenit sai nimiäslahjaks, täytyykin katsoa et mitä kokoa ne on. Luulen, et anopin ostotaidolla ne ei ole ollenkaan silloin sopivat kun pitäis :whistle:

Vauvauintia oli Ellinkäinen alotellut ja hyvin mennyt. Kiva! Mä en oikein tosta Eevasta ota selvää. ollaan syyskuun puolesta välistä käyty ja en oikeesti vieläkään osaa sanoa et mitä mieltä se siitä on. Ei se ole innoissaan sinne mennessä, eikä läiskytä vettä eikä naureskele eikä kyllä edes hymyilekään niinku yleensä. Toisaalta, ei se ole kertaakan itkenytkään tai osottanut muita "tykkäämättömyyden" merkkejä. Enempiki sillä on semmonen "aina eka kerta" olotila. mitenkäs muilla noi sukeltamiset? Viime kerta meni ainaki ihan huonosti niidenkin suhteen, joka kerta sukelluksen jälkeen yskitti :/ Ollaan just siirrytty pois kannuttamisesta ja nyt pitäis vaan sukelluttaa sillai mun mielestä tosi rajulla otteella, rinnasta ja vastakkaisesta jalasta kiinni ja otsa edellä pinnan alle. Meinaanki ens kerta miehelle ehdottaa et kokeiltais mielummin lähettämistä, jos se olis mukavempaa, ainaki mulle :D

Solina autoilu menee varmasti ihan mukavasti kun varaat vaan tarpeeksi aikaa etkä pidä kiirettä :)

:heart:Eevan lääkäri soitteli justiinsa ja kaikki on ihan kunnossa!! EEG:ssä ei löytynyt mitään poikkeavaa ja verikokeet oli kunnossa. Verikokeiden tulokset me jo tiedettiinkin ;) Tämä lääkäri oli myöskin konsultoinut toista lastenlääkäriä joka oli sitä mieltä ettei tarvitse olla mistään huolissaan, kehitys on ihan normaalia ja hyvää. Mennään kuitenkin vielä kolmen kuukauden päästä näytille, kontrolloidaan, että kehitys on pysynykin hyvänä ja ettei vastaanlaisia kohtauksia ole tullut toisia. Mut Herranen aika, sehän on sit lähellä 1-vuotissynttäreitä, apuva. Puhelun lopuksi lääkäri toivotti hyvää jatkoa ja sanoi ettei itse ole enää siellä silloin lääkärinä vaan hänen pitäisi olla äitiyslomalla. Olipas ihana kuulla että kaikki hyvin :)

Mulle tuli nyt semmonen huhtivauva paino&pituus-käyrä ajatus. Mulla kun ei ole muuta tekemistä (öhöm) niin voisin ajankulukseni excelillä väsätä semmosen taulukon johon voisin laittaa näitä meidän beibejä, olis helppo verrata kasvua. Ja samalla voisin treenata excelin käyttöä.. Tuntuu että kaikki semmoset unohtunut ja vallan tyhmäksi tullut.. Musta ainakin olis kiva vertailla, kun kuitenki suht samankokosinä mukulat syntyy, ainakin pituuden puolesta. Painot sit saattaakin olla aika erilaisia.. Olisko innostusta? Jos haluutte niin laittakaa vaik yksärillä niitä neuvolamittoja, eli syntymäpaino ja pituus ja siitä sit aina tähän 9kk asti, meilläkin viimenen neuvolamittaus on ollu se 8kk neuvola joulukuussa. Sitähän voi sit jatkaa kun taas tulee uusia mittoja tulevaisuudessa.
 
Asha teillä vielä tissitellään(kö?) vielä kuitenkin öisin? Mä jätin sen samalla pois, kun aloitettiin omaan sänkyyn nukuttaminen.. Nyt on nukahtanut 21.30 kieppeillä ja heräilly aamu neljältä-viideltä, eikä enää nukahtanut niin oon ottanut tissille ja viekkuun. Siinä vielä nukkunu aamu kymmeneen. Toissayö oli ihan unelma, poika nukkui puol 10 - puol 5 HERÄÄMÄTTÄ ja sitten otin taas viereen ja nukku yheksään. Elättelin toiveita että nyt alkais ehjät yöt mutta turhia toiveita..Viime yönä heräsi ainakin yhdeltä, taputtelu ja nukahdus, mutta tunnin päästä heräsi taas eikä enää nukahtanutkaan. Oli sitten otettava viereen 02.40. :| Nukahtamiset illalla edelleen niin,että väsyttää itteään roikkumalla pinniksen puolissa ja nousee pystyyn ja itkee, mutta ei oo tarvinnut enää tuntia istua sängyn vieressä =) Nyt on 5 yötä takana :saint:

solina83 tsempit automatkailuun :)

Huomattiin just miehen kanssa,että mullahan on tuplakesäloma tänävuonna..menipähän taas uusiksi suunnitelmat. Palaveeri työpäällikön kanssa perjantaina, jos onnistuis olla pari kk töissä ja sitten toinen kesäloma,niin pikkumiehen hoitoonvienti siirtyis eteenpäin, mikä on vain plussaa. Eipä voi nyt enää putkeen pitää ä.loman jälkeen,kun kaikki isäkk jos sovittu jne..

Pikainen käynti...
Hennna & pikkumies 4päivän päästä 9kk =) :(
 
:eek: Ruttana, sorry, unohdin edellisessä novellissa sut; erikois jaksamis :hug: . En halua edes kuvitella itseäni sun saappaisiin, mulla hajois pää ihan varmasti. TSEMPPIÄ!!

Niin ja kaikkille muillekin jaksamisen kanssa taisteleville jaksamishalit!
 
Hui kun ootte kirjottaneet ahkerasti!! Meni muutama päivä, et sain luettua, kun pätkis pitää lueskella.
Ja perinteisesti ei mul oo toivoakaan, et muistaisin enää mitään mitä piti kommentoida. Pitäs varmaan kans ottaa toi word vierelle ;-)
Mut vauvan kuivasta ihosta/ihottumasta joku (myönnän en siis muista kuka) kyseli ohjeistusta. Meillä siis atooppinen iho ja ohje on kylvettää aamuin illoin RASVAPESUNA. Eli ensin voidellaan iho esim Humektan-perusvoiteella ja sitten vasta veteen. Vedes saa sit lotrata niin kauan kuin jaksaa. Tämä säilyttää ihon kosteustasapainoa. Sit kuivataan taputtelemalla ja laitetaan perusvoidetta kunnon lumiukkorasvauksena (eli saa jäädä valkoiseksi, pyykkiähän siitä kertyy, mut iho pysyy kimmoisana). Ja täytyy myöntää, et tuon rumpan tekeminen aamuin illoin eläväiselle pojanvesselille kuluttaa kyllä ajoittain voimia, tai siis aiheuttaa hoitoväsyä kuten termi kuuluu. Onneks mies osaa kans hoitaa homman. Tosin kortisonirasvauskerroilla tarvitaan kaks aikuista, ettei rasvat oo silmis ja suussa.....
Sit kantsii muistaa, et rasvaus pitää tehä noin pul tuntii ennen pakkasilmaan lähtöö jottei naama jäädy. Tulihan tuos jo sepustusta... nii ja jos kovin herkkä iho, niin valkoiset vaatteet ihoa vasten, värit nimittäin voivat ärsyttää...

Kovasti voimia Ruttana ja muutkin väsymyksen kanssa painiville!!! En kyllä selviäisi yksin vauvan kanssa.

Kannatan kans merisairastuvana Tallinnaa risteilykohteena, ja silloinkin kiitos täysin tyyni sää.... mut kiinnostaa kyllä säikäyttää laivan henkilökunta rataskaravaaneilla :LOL:
 
moimoi!

Teppana, ihanaa, että kaikki on ok Eeviksellä Ja laitoin yksärinä meidän akkasen mittoja tiedoksi, jos olet niin viitseliäs, että veivaat exceliä kokoon. Mielenkiintoista.

Ruttana :hug: ! Toivotaan, että uniongelmat ovat väliaikaisia. Olisko hampaita tulossa?
Liljalla ainakin menee silloin ruoka- ja unihalut.

Voimia tasapuolisesti kaikille kipeiden vauvojen äideille! Ja Solinalle turvallista ajomatkaa!

Piti muuten vielä kiittää kaikkia, jotka neuvoivat matkarattaisiin liittyen. Asia ratkesi niin hienosti, että saamme lainaksi ystäväperheen peg peregot vai miten sen kirjoitetaan.

Risteily; heh minä lähden mukaan, päätetäänpä mennä sitten ruotsinlaivalle tai Tallink Erotikalle. :LOL: Loistavaa Teppana. Pitäisi varmaan aika nopeasti päättää ainakin ajankohta. Ehdotan, että joskus pääsiäisen jälkeen keskellä viikkoa.

).( Meillä menee suht normisti ja mukavasti. Liljalla on vähän väliä mustelmaa ja kuhmua päässä, kun se harjoittelee alastuloa seisoma-asennosta. Tai muuten vaan kaahii ympäriinsä. Huomenna lähdetään pitkäksi viikonlopuksi mummulaan, ja reilun viikon päästä sitten ulkomaanreissuun. Mukavaa, kun miehellä on isäkuukausi ja se ehtii meidän kanssa enemmän viettää aikaa. Yleensä tuo oman elämänsä toimitusjohtaja eli siis yrittäjä vääntää aika ympäripyöreitä päiviä. Tällä viikolla olen päässyt jumppaan ja kampaajalle, oi luksusta.

Hyvää yötä mamat!
Hemuli ja Lilja
 
Hennalle vastaus: Kyllä meillä edelleen tissitellään öisin ja yritän nyt sitten keksiä sen lisäksi erilaisia muitakin tapoja saada tyttö hiljaiseksi. Taputtelut ei juuri auta, enkä oikein jaksa roikkua pinniksessä enkä halua huudattaa. :headwall: Syli auttaa, mutta oma jaksaminen ei siihenkään tunnu ihan riittävän. :( Eli ei tää mitään oikeeta unikoulua tai tassuttelua ole, vaan pelkkää raakaa yritystä selviytyä aamuun. Ei siis mitään logiikkaa - ei edes sitä naisen. :LOL: Saa nähdä miten ensi yö. Päivä mentiin vain yksillä pitkillä päikyillä. Nukahti pari tuntia sitten. vielä ei inahtanutkaan.

Teppanalle iso onnittelu=) kun lekurilla oli niin hyvät uutiset teille.

Asha kera Dalin
 
:wave: kaikki luettu!!! Ei vaa tähän aikaan aamusta saa mitään järkevää tekstiä luotua :D :hug: kaikille! Nanna se täällä köpöttelee tukka putkella, ihana pieni pingu :D eilen illalla oli niin kivaa kävellä olohuoneessa ympyrää ja sit kikatti ku kävi huippaamaa... kaheli :LOL:
 
Hehkutuuuustaaaa !!! Mä päätin 3 yötä sitten etten enää imetä kuinkerran päivässä,iltaisin. Ensimmäinen imetyskertahan oli klo 5 aamulla... Ekana yönä huusi tissiä klo 5 ja jouduin ottamaan syliin ja sitten rauhoittui omaan sänkyyn,tokana yönä kitisi vähän,pieni tassuttelu auttoi.Nyt viime yönö nukkuin KOKO yön!! 21-07 ja siitä vielä tassutellen klo 7.55 asti! Eli aika kivuttomasti meni.Tietenkin kun hehkutan täällä ensi yö on yhtä huutoa...
Asha me siirrettiin tytön meidän sängyn viereen,siin on helppo tassutella ku ei tarvii nousta ite ylös.
Nyt oilisi tarkotuskena jos yöt alkaa sujuu hyvin siirtä sänky takaisin omalle paikalle ja sitten hetken päästä omaan huoneeseen.Olisi taas ihanaa lukea sängyssä ennen nukkumaan menoa.

Vauvauinnitkin alkoivat meillä kuten varmasti monella muullakin.Nyt tuntuu että neiti tykkää uinnista ihan tosisissaan.Sukellusten jälkeen oli yhtä hymyä,huusi ja kiljahteli hallissa ja polski innokkaasti (mitä ei ole aikasemmin tehnyt).

Teppanan Eevalle onnittelut EEG tuloksesta.Varmasti helpottavaa kun kaikki on hyvin!!
Zikin Nanna :D
RUttana :hug:

Syöttötuolina meillä on Triptrap.Muuten ihan hyvä tuoli mutta nyt oon joutunut laittaa tytön kangasvyön kainaloiden alta ja solmii se takaa kiinni.Neiti seisoo varpaillaan tason päällä ja roikkuu sitten laidan yli...LAskin sitä tasoo alemmas mut se poikkipuu käy myös tähän hommaan...Aika karmeen näköistä kun toinen on ihan linkussa tuolilla!Muuten hyvä tuoli,ei varmasti kaadu.

Oma aika...Oon ihan mukavastii saanut sitä tarvittaessa,en voi valittaa.Nyt tuntuu siltä kun en enää imetä kun iltaisin on jotenkin helpompaa jättää tyttö hoitoon oman menon ajaksi.Mies näytti mulle videon ja sano että vois sulla olla huonomminkin... http://www.youtube.com/watch?v=TYyO0zvOPzM

Imetyksestä vielä sen verran ,että mua on alkanut jännittää imetys.Kun neiti lopettaa imemisen iskee se viisi hammasta kiinni nänniin ja vetää sen hampaiden välistä ulos suusta...Voin kertoo että se sattuu!!

Mutta nyt tytön kanssa leikkimään!

H+K ens viikolla 10kk!!
 
hennna, koitetaan Porista saada juhlapaikkaa vaikka Helsingissä asutaan. Ollaan sieltä kotosin niin helpompi suvun kannalta. Viimeistään ens viikolla selvii saadaanko kumpaakaan meijän ykkösvaihtoehdoista. Jos ei niin... siirretään ehkä hääpäivää. Ei oo onneks mikään maailmanloppu meille :).

Telkkari pysyy päivisin aika hyvin kiinni. Sillon ku Luppana oli ihan pieni niin oli varmaan koko ajan auki, mut nyt tuntuu et parempi pitää kiinni ku herraa niin kovasti kiinnostais myös katsoo. Mut yhdessä me katotaan mm. pocoyoa youtubesta. Tais olla teppanan vinkki aikoinaan. Youtubesta katotaan myös kaikkii näitä piirrettyjen tunnareita. Ankronikka on ihan paras!

Napille, jaahassulle, ruttanalle ja muille haleja kaipaaville :hug:

Meillä ollu tota samaa nirsoilua ku Rasmuksella ja syykin on sama. Yks aamu huomasin vaan, että kappas kolmas alahammas on puhjennut. Ylähampaita ei vielä ole vaikka vasen ylähammas näyttäiski olevan jo melkein läpi.

Me tullaan laivalle! Tallinnaan ainaki olis varaa :LOL:. Huhtikuun puolesta liputan ainaki mä! Pääsiäisenä ollaan Naantalin kylpylässä, mut pääsiäisenä ei varmaan lähdettäiskään.

Solina,
toivotaan että matka menee hyvin! Miten te oikeen mahdutte kolmen lapsen kanssa pakettiautoon :D? Vai onks se siis sellanen minibussi systeemi?

Happy, teillähän on menny tosi hyvin! Meillä ei vieläkään olla tossa pisteessä vaikka unikoulusta aikaa jo kaks kuukautta. Ehkä sen takia, et me tehtiin päätös antaa tisua vielä kuudelta aamulla :whistle:. Täytyy varmaan seki tässä kohta lopettaa.

Teppana, taisin jo FB:ssa hehkuttaa hyviä tuloksia mut vielä kerran: JEEE!! Meil oli viime neuvola 7,5 kk iässä ja seuraava kuukauden päästä. Mut laitat varmaan missä iässä mitattu? No laitan yksäriä heti ku muistan.

Omaan huoneeseen
ei olla vielä laittamassa. Eihän meillä varsinaisesti olis edes ylimäärästä huonetta mihin laittaa :D. Mut meillä on tollanen tilanjakaja ja ajateltiin Lupu laittaa sinne toiselle puolelle heti kun tuntuu että siihen on valmiuksia. Voi olla, että olis jo. Viime yönä heräs ekan kerran viideltä.

Nanna on kyllä ihan uskomaton!

Me lähdetään tänään taas ajelemaan kohti mummulaa ja Poria. Ei yhtään kiinnostais, mutta ihanainen kummityttö täyttää 4v niin mentävä se on. Siellä on aina niin hektistä ku pitää joka mummulas käydä ja ystävätki nähdä. Luukaksel on kyl ihan hyvin noita isovanhempia jäljellä, joista kaikki on vielä hyvässä kunnossa ja toki kaikki odottaa että me ehditään jokaisen luona käymään. Ei sais silti valittaa. Ihania mummoja ja pappoja kaikki :heart:. Tai no ei kaikki... :LOL:

Säde ja Luukas neljä päivää vaille 9 kk
 
Kiva olisi tuollainen yhteistapaaminen mammastakin mutta eipä täältä jumalan selän takaa ihan niin vain lähdetä.Laittakaa taasen kuvia. :)
Elämä soljuu täällä eteenpäin niinkuin ennenkin.Välillä tuntuu että liian nopeasti.Vaikka pienen lapsen ja ison perheen arki on välillä raskasta,haluaisi pysäyttää kaikki kellot.Vauva-aika taitaa olla lopullisesti ohi eikä meille enää vauvoja tule.Omaa aikaa en hirveästi kaipaa,kesällä olin 2 tuntia kampaajalla ja se on ainut ero vauvasta.Tähän ikään on saanut juosta kylillä ihan tarpeeksi ja viettää sosiaalista elämää niin nyt nautin täysillä kun saan vaan olla kotona.Nukkumista vaan kaipaan sekä lukemista.Joku muukin haikaili illalla sängyssä lukemisen perään..

kesää odottava mamma ja alina 9 kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hemuli9:
Jaahassu, ei tarvitse enää näyttää passia Viroon mennessä.
Ei tarvitse näyttää ei, mutta sellainen on myös vauvoilla oltava. Ja jos ei ole passia niin henkilökortti täytyy sitten olla matkustusasiakirjana. ;)


Harvoinhan ne vissiin noita tarkastuksia tosin tekee, mutta en kyllä uskaltaisi ottaa riskiä, että itseltä se juuri tarkistetaan. Siinä jäisi reissu tekemättä. Ja saatika jos Viron päässä tarkistettaisiin. :eek:
 

Yhteistyössä