Huhtivauvat 2009 *Tammikuussa 2010*

Hemuli: ei kai avuksi muu, kun potalla syöminen.. :D Ei vaan, mä olen henk. koht. sitä mieltä että eiköhän tota pottailua todenteolla kerkee harjoittelemaan myöhemminkin. Onhan se hienoa, että jotkut jo turauttaa kaakelit pottaan tai pönttöön, mutta meillä ainakin tuppaa tulemaan sellaisia salakakkoja (lue: sapa eli salapaska), että siinä ei paljon voi hätäviestintää harjoittaa. Toinen kun turauttaa kakat housuun niin, että ilmekään ei värähdä ja ei näytä edes kakka siellä hoisussa paljon menoa hidastavan. Toivottavasti teillä hampaat puhkeaa nopsaan, kun Lilja-rukka oikeesti vaikutti siltä että sitä kiukuttaa se kutina.

Tutsalle oon kateellinen kun jaksat lähteä aamulla aikasin jumpalle.. niin mäkin joskus tein, mutta nykyään kyllä nukun niin pitkään kun vaan annetaan.

Ihania kuvia Teppanalla, Solinalla ja MisStarilla :heart:
 
Teppana, olipa jännä tuo Eevan tutkimus. Toivottavasti tulokset hyvät. :)
Eeva kuulostaa tosi samanlaiselta kuin mun kummityttö. Se ei juuri koskaan oo tuntenut kipua eikä vierasta ketään - paitsi joulupukkia, kun oli 1,5 v. :xmas: Ihan mielettömän sosiaalinen päivänsäde. Eevassa ei varmasti mitään vikaa, kun ei vierasta. On vaan luonteeltaan sellainen. Kivat kuvat oli :heart:

Tutsa ja Hemuli mäkin haluisin kiinteytystä kehooni eli läski lihakseksi - painolukema ei sitten niin oleellinen juttu. Mulla myös jumppaan pääsemisongelmia, kun mies vuorotyössä tai lasten harrastuspuuhissa. :( Kysymys siis kuuluu: kuka ottaisi mua niskasta kiinni ja pakottaisi vaikka kotijumppaan??? Ehkä mä kuitenskin valitsen mieluummin ne pk.treffiherkuttelut, joista Manna hehkutti. :kieh: :kieh:

Syöttiksista puhe. Meillä trip trap ja senkin Dali saa heilumalla ja keinumalla hieman liikenteeseen lautalattialla - ei kuitenkaan kaatumaan. Puista perusmallia käytetään kummitädin ja -sedän luona. Sen tää voimavauva saisi kaatumaan, jos ei vahdittaisi haukkana koko ajan.

Turvakaukalossa matkustetaan edelleen. Meillä Britaxin versio joka siis jonnekin 13 kg. Vaikka Dali onkin pitkä proteiinivauva, niin mahtuu siihen vielä suht hyvin. Meillä ei just nyt oo omaa autoa, mutta kun se toivottavasti saadaan mahd pian niin käydään kattoo jokin siihen sopiva penkki.

Vaununkoppa.sellaista meillä ei koskaan oo ees ollut. Mulla on Emmaljungan kuomuratas vuosimallia 98 (Dalin isoveljelle sentäs aikanaan uutena ostettu nyt sit kait jo melkein retrokamaa) ja siinä pidin vielä kesällä sellaista pehmeää kantopussi sisällä. Siihen pussukkaan tosin ei enää 3kk jälkeen mahtunut.

Huomenna vika päivä vanhempainvapaata ja sit loma. Iso työnantaja minullakin. Sain järkätä nää mun loma-/vanhempainvapaakuviot miten halusin. Kunhan tietävät milloin olen töissä/poissa ja jos pois niin millä. Oon siis eka lomalla ja sitten hoitovapaalla. Sit töihin ja kesällä aion vielä lomailla lisää, koska vanhoja lomia mulla säästössä vielä paljon. =)
Minun hommat sellaiset, ettei syksyllä ja talvella eikä alkukeväästä voi juuri lomailla. Kävin eilen töissä vähän kokeilemassa töitä ja en kyllä mitenkään vielä sinne valmis. Dali ihmetteli lukuisia vieraita setiä ja tätejä. Ei kuitenskaan vierastanut - katteli vaan vakavana. Lopuksi sentään muutamalle höpötteli ja peppukiiti pitkin duunipaikan käytäviä :heart:

Öitä kaikille kukkujille toivottelee

Asha ja Dali :wave: :wave:
 
turvaistuimeen Sammo siirtyi ehkä reilu kuukausi-kaksi sitten. Oli yksinkertaisesti todella vaikeata laittaa kiinni toppahaalarin kanssa kaukaloon. Pituus ja painorajat olisivat riittäneet, mutta vyöt olivat aavistuksen verran liian lyhyet, ei saanut löysennettyä kuin ehkä sentin.

Onko kukaan miettinyt keväthaalareita/ ensikenkiä Olen tässä miettinyt, että mahtaakohan kurikset pahemmin kestää, jos keväällä vielä kovasti kontataan. Mutta ehkä mun rahoillani, tulee kuitenkin halvemmaksi ostaa vaikka uutena vk-haalari ja kuravaatteet kuin käytettynä teccii tai suprafillii..
 
Ihania kuvia! Solinan seefferi vaikuttaa tosiaan hirmu pelottavalta :D. Mä oon silti tavannu pelkästään kilttejä ja tottelevaisia saksanpaimenkoiria. Nooa on ihana pieni tikru :heart: . Toivotaan, ettei se patti tosiaan ole kuhmua kummempi. Tosi iso kuhmu on kyllä jos on halkasijaltaan 10 senttiä.
Eevasta oli kanssa ihania kuvia. Mä uskon, et käyrästä ei mitään löydy ja et pituuttaki neiti lähtee taas kasvamaan :). Enkä myöskään usko, et Eevassa on mitään vikaa kun ei vierasta. Luukas kyllä vierastaa, mut mun kummityttö oli sellanen kanssa ettei ketään vierastanu ja ihan normaali 4-v tyttö on. Ehkä vähän normaalia ihanampi :LOL:.

Asha, joo pk-treffeille syömään vaan! Ehkä myös vähän juttelemaan ja ihastelemaan toisten vauvoja.

Gimli, eli ilmeisesti mitään pahaa kuulon alenemaa ei ole? Hyvä niin :). Kiva kuulla muutenki kuulumiset!

Hennna, häästressiä täälläki! Ollaan yritetty juhlapaikkaa varata, mut ne alkaa olee jo ihan buukattu :(. Tsempit unikouluun! Eka yö tosiaan on pahin, mutta kyllä se palkitsee kun vauva nukkuu edes joten kuten yönsä.

Tutsa, oon ihan kateellinen että jaksat lähteä noin ahkerasti jumppaamaan. Oon niin laiska, että oon laistanu kuukauden verran jumpista. Maanantaina alotan uudestaan. Rasmus on jo kauheen taitava. Kohta se jo juoksee!

Hemuli, mies onneks tulee aina samoihin aikoihin kotiin mutta tuntuu se päivä siltikin toisinaan tosi pitkältä. Saati sitte, että koko päivän olis yksin.. Liljalle toivotan nopeeta hampaan puhkeamista!


Turvakaukaloa
meillä ei oo ollu enää muutamaan kuukauteen käytössä. Alko käymään meidän paksulle ahtaaks toppahaalarin kanssa. Vaunukoppakin on ollu poissa käytöstä jo useamman kuukauden.

Ostettiin vihdoin ja viimein potta. Ollut ostoslistalla vaikka kuinka pitkään, mutta aina unohdettu. Ei oteta kyllä pottailusta mitään paineita. Lähinnä niin, että tulee poitsulle tutuksi. Tää poika ei kuitenkaa väännä sitä kakkaansa puoltatuntia vaan tekee enemminki Konstan tavoin noita salapaskoja. Tai sit ponnistaa kerran ja se on siinä. Rupee siinä sitte viemää potalle :whistle:. Luukaksel ei myöskään oo sellasta kakkarytmiä, et osais ennakoida. Yleensä toki aamulla, mut ei mitenkää kellontarkkuudella. Nyt lopetan nää kakkajutut.


Syöttötuolina
meillä sellanen retromalli (=perus puinen, josta saa myös pöydän renkailla). Lupun isomummu osti sille käytetyn syöttiksen ku olin viikolla 12 raskaana :whistle:. Olin haaveillu stokkesta, mut ei sitä kehdannu sitte kieltäytyäkkään. Luukaksen pappa sit maalas sen ja ihan kiva se on. Ainoo, että Luukas saa kyllä keikattua sen kanssa jos ottaa vauhtia pöydästä. Täytyy vahtia ja laittaa niin lähelle pöytää ettei saa jalkoja pöydän reunalle.

Luukas on ollut tasan kaks kertaa hoidossa. Nyt jouluna käytiin miehen kans leffassa ja toisena päivänä luistelemassa. Olin ihan paniikissa siel leffas ja katoin kännykkää koko ajan :D. Sit onneks jää oli niin huonossa kunnossa, ettei voitu kauaa luistella :LOL:. Hyvin oli Luukasta hoidettu ja poikaki oli käyttäytyny ku enkeli. Ehkä sitä uskaltaa toistekki. Yökylään ei varmaan poikaa anneta vielä hetkeen.

Nyt moi!
 
En ymmärrä, miks toi koko loppu meni tummemmaks. Yritin muokata vielä, mut emmää tajuu. No, koittakaa kestää niin ja jaahassu mä oon pähkäilly ihan samaa. Mä varmaa hankin jonku vedenkestävän haalarin.
 
AAM
Tutsa b:)d ja Rasmus :D

Haalarit ostin just lauantaina ale hyllystä semmoi lassien toppa/kurahaalarin tytölle tarhaan.. :| maksoinko 35 eur ? alennuksineen...lähtöovh oli se vajaa 60. onneks oli yks 80 jäljellä siellä.. laskin että vois kestää syksyn hankiin asti :) oli sen vertas reilu kuite :) mut saas nähdä tekeekö tyttö kasvuspurtin kesällä niinkuin poika teki. Kengiksi saa pojan vanhat vähänastutut talviviikkarit :) sopiikin mittasin just iltasella jalankin. Kyllä oli ison tytön näköinen :'(
Salakakkaharrastaja täälläkin, tai kun toi puhisee niin silloin on myöhäistä.. pitäis jotenkin tarkkailla sitä enempi aika aamupuuron jälkeen mut tuntuu kun istuttaa niin ei se malta keskittyä pukertamiseen.. se on kans semmoi työntö ja lastit on sit siinä :D *piste*

Häästressaajille tsemppejä.. :hug:
Asha ja mignon tulkaa mukaan vaan miitteihin molemmat :wave: kiva kun kirjoittajat saa kasvot.

pk-laiset.. Pidetäänkö muuten 1 vuotisjoukkosynttärit :D ?

nt tutimaan taas, heräsin vessaan ja konetta sulkemaan :whistle:

aam & pikkuakka

ps. oltin vesirokkobileissä lasten kanssa, saas nähdä jos "onnisti"... :D
 
Huomenta kaikille!

Olen lukenut kaikki jutut,mutta en muista kommentoida kaikkia. Teppanalle toivotaan et kaikki hyvin! Ziki zikille toivotaan ettei oo vakavaa! Uusille tervetuloa mukaan!

Kävin alessa ostamassa Emilialle haalarin nyt, kun kovasti haluaa ryömiä lumessa. Hintaa häi vaan 20 e. Samalla ostin pipot,hanskat ja töppöset ku pitää vettä alesta nekin.

Syöttötuoleista ollu juttua. Meillä on Ikean se valkoinen perustuoli ja sitten se puinen perusmalli. Paremoi emilialle on toi Ikean. Pääsee samantien kiipeämään siitä puisesta pois.

Viime yönä Emilia nukkui tosi hyvin. Oli nukkunu päikkäreitää vaan lyhyet tirsat. Nukahti illalla puol kasilta ja heräsi viideltä. Riitti,että laittoi tutin suuhun ja nukahti samantien uudestaan. Heräsi sitten vartti yli seitsemän. Kyllä on itsellänikin levänny olo! Esikoinen jäi eilen mammalle ja pappalle yökylään,kun ei halunnu lähteä kotiin,kun oli leikit kesken.

Mulle soitettiin perjantaina ja pyydettiin töihin. En ole ikinä siinä paikassa ollu. Menen tiistaina töihin ja olen 4 päivää. Mies on tyttöjen kanssa kotona. En tee,kun ton sijaisuuden. Haluan olla kuitenkin tyttöjen kanssa kotona. Kivaa vaihtelua arkeen!

Olen sitten käynny tällä viikolla 3 kertaa salilla...toivotaan, että paino lähtisi pikku hiljaa putoamaan!
 
Menninkäinen osaa sukeltaa =) Eilen oli ensimmäinen vauvauinti. Uinnin ohjaaja tuli kysymään vauvan nimeä ja ikää. Sanoin että epäilen että Ellillä on vielä sukellusrefleksi tallella. Ohjaaja totesi että yleensä poistuu 8kk ikään mennessä.
Mutta testattiin asiaa ja äiskä oli oikeassa. Löytyihän se refleksi sieltä. Kolmesti sukelsi menninkäinen ja hienosti meni.
Koko uinti meni hienosti. Ellinkäinen naureskeli ja polski aivan into piukassa. Ensiviikolla sitten uudestaan.

Myös isommat uivat kellukkeiden avulla ja sukelsivat reunalta. Tykkäsivät kovasti.


Mamma on täällä ihan intona. Vaaka näyttää kaksi kiloa vähemmän kuin 2 viikkoa sitten kuntoilun alkaessa. Tästä itsensä rääkkäyksestä on oikeasti jotain hyötyä. Tällä kilon viikkotahdilla jos painon lasku jatkuisi niin kesään mennessä olisin ihanne mitoissa ja oikein tyytyväinen.
Pitäkää peukkuja. Syömisiäni en ole siis vielä suuremmin katsonut. Mutta mie olenkin luonnostani suht vähä ruokainen. Ainoastaan puolituntia joka ilta liikkunut tuolla stepperin tapaisella vehkeellä. Jesh. Muttakun liikunnan suhteen nollasta lähtee liikkeelle (minäkö muka laiska??) niin kaikki on plussaa.


Syöttötuoleista, meillä Elli pysynyt toistaiseksi suht hyvin penkissä. Mutta esikoisen aikana käytetty vinkki jaettava tännekkin. Eli syöttis käytetään pöytään kiinni ja muksu valjailla syöttikseen. Ei pääse penkki kaatumaan tai muksu hyppäämään.


Teppanan Eevan kuulumisia mukava kuulla. Hienoa että kaikki meni tutkimuksissa hyvin ja tuloksia nyt jännäillään sitten hengessä mukana. Kaikki on varmasti hyvin.
Hyvä ettei kilpirauhasessa mitään vikaa. Meillä myös sitä tutkittu isommilla lapsilla. Ellin kohdalla uskovat jo että kaikki on kunnossa vaikka vähän pienempi onkin =) Alta 70cm myös täällä.
Välillä ne käyrät vain hakevat paikkaansa, ja eihän me aikuisetkaan olla samankokoisia niin miten ihmeessä lapsetkaan voisivat ollla.
Ei tietenkään saa kasvu kokonaan pysähtyä, mutta yhden kuukauden mittaustuloksesta ei oikeasti voi sanoa mitään.
Voi olla että seuraavassa mittauksessa sitä pituutta onkin venehtänyt. JOskus käy niin että pituutta tulee muttei painoa ja sitten seuraavalla kerralla toistepäin.


Vierastamisesta. Onhan se yksi normaali kehitysvaihe muiden joukossa. VAuva tekee eron äiskän ja vieraiden välille. Jotkus vauvat reagoivat siihen voimakkaammin kuin toiset.
Mutta jos se jää väliin niin ihan täysin normaalia sekin on. Teppana, meidän esikoinen ei ole ikänä vierastanut, ennemminkin on saanut varoa ettei lähdeä vieraiden mukaan. Lämminsydäminen, sosiaalinen, reipas ja luottavainan tyttö hänestä on kasvanut.
Kakkonen taas vierasti pahasti kaikkia, pahimmillaan jopa isäänsä. Mutta reipas ja rohkea jääräpäinen poika hänestäkin on kuoriutunut. Ellinkäinen on sitten heidän välissään. Vierastaa, muttei pahasti. Enemmänkin ujostelee. Kun saa äiskän sylistä omassa rauhassa tarkkailla aikansa tilannetta niin sitten yleensä rentoutuu.


Aivan ihania kuvia taas laiteltu. Noita on kyllä aina ihana katsoa vaikkei aina tulekkaan niin ahkerasti kommentoitua. Samoin taas kaikki tekstit luettu vaikke ihan kaikkea kommentoinutkaan.

Hyvää sunnuntai päivää kaikille.

t: Solina ja pieni ihanuus 9.5kk
 
SädeI mistäpäin koitatte juhlapaikkaa saaha? Meillä meni kanssa tiukille kun etittiin juhlapaikkaa viimevuoden lopussa,mutta onneksi kerittiin saada. Ja meiän häitä juhlitaan Sipoossa, kun sielläpäin oli vielä vapaita tiloja.. :) tsemppiä, toivotavasti saatte paikan!

Kiva kuulla noista puisista syöttötuoleista kokemuksia. Tänään anoppilassa poika istui siinä, kivasti pysyi mutta en uskaltais jättää ettei koko höskä kaadu tai muuta :|

solina83 ootteko nyt alottanut vauvauinnin? Tosi kiva,että sujui niin mukavasti. Meillä on oikeestaan nyt vasta alkanut poika tykkäämään enemmän, kuin silloin 4kk ikäisenä alotettiin, niin eipä se oikein snaijannut sitä menoa siellä :D

unikoulusta muutama sananen..aloitettiin perjantaina, nyt siis kaksi yötä takana omassa sängyssä ja ilman tissiä. Eka yö heräsi neljä kertaa, kolmena kertana riitti taputtelu niin nukahti melkeimpä heti. Eka herääminen itkusti ja nukahti miehen syliin. Viime yö meni paremmin, heräsi kerran ja siihenkin riitti taputtelu ja nukahti. Kuudelta heräsi ja otin sitten viereen ja tissille,nukkui ysiin. Mutta tuo nukahtaminen illalla sinne sänkyyn..Niin vaikeeta lapselle. Kumpanakin iltana on vaan heilunut,touhunnut,itkenyt,raivonnut,kiipeillyt vaikka kuolemanväsynyt niin sitten yli tunnin jälkeen vasta suostunut nukahtamaan...
Kai se ajan kanssa kun lapsi tottuu että omaan sänkyyn on ihan turvallista nukahtaa, niin sitten sujuu? miten muilla?

Taas mentävä.

Hennna & pikkumies kohta 9kk
 
Henna, joo nyt vasta aloitettiin. Toi meidän lähiuimahalli ollut isossa remontissa ja nyt alkoi vauvauinnin remontin jälkeen.
Muut uimahallit reiluntunnin ajomatkan päässä täältä meiltä niin ei ole niin kauas tullut lähdettyä.
Mutta hyvin sujui uinnin aloitus näin vähän isommallakin.

Tsemppiä teille unikouluun.

 
Viikonloppu alkaa olee pulkassa. Sunnuntai-illan hömppäputki lapsilta nyt ohi eli Pelkokerroin ja Wipeout kera poppareiden ja maissinaksujen nautittu ja nyt onneksi nukkuvat jo sikeästi. Olivat kyllä aika hassun näköisiä, kun kaikki kolme tuijottivat lattialla telkkaa ja mussuttivat. :D Tai no Dali enemmänkin siinä seurana eikä juurikaan television orjana, eikä se saanut poppareita.

Paljonkos teidän vauvat katsoo / annatte katsoa televisiota? Onko suosikkiohjelmia? Joko lastenohjelmat uppoaa? Dalin suosikkiohjelmistoa on oikeastaan vaan ohjelmien tunnarit. Ylen uutistunnari kolahtaa ehkä parhaiten ja TV2 jouluinen kanavatunnari oli ihan ykkönen. Sen soidessa Dali alkoi aina laulaa. Harmi ettei sitä enää tuu. Meillä katsellaan myös silloin tällöin, eli tosi harvoin, netistä Teletappeja, Puuha Peteä ja jotain muuta kesyä mitä noi isot sieltä löytää. Alkutunnarit niissäkin ne mielenkiintoisimmat ja loppuklippi meneekin yleensä harakoille. Muuten näitä TV2 lastenohjelmia vähän muun puuhan ohessa.

Haalareita olitte hankkineet. Dalilla nää perintövaatteet, eli saa tyytyä kakkosen vanhaan välikausihaalariin. Sehän ei osaa vielä valittaa, että ihan tyhmä kuosi. Kurikset saa sentään uudet, kun muutenhan tuo olisi ihan toiselta vuosikymmeneltä ellei jopa vuosituhannelta. :LOL:

Ensiaskelkengistä. Aikoinaan tuli panostettua tosi hyviin ensiaskelkenkiin ja talvikenkiin. Ihme kyllä ovat edelleen hyvässä hapessa ja ainaskin aluksi kokeillaan, jos kelpaisi Dalillekin. Esikoinen aloitti numerosta 21. Kakkonenhan meillä ollut ja edelleen on aika mini eli sen ekat kengät oli kokoa 16. Dalille nää pikkukengät taisi mahtua joskus 3 kk ikäisenä, kun niitä ei todellakaan tarvinnu ja oli hankala edes jalkaan saada. Ne on kyllä tosi söpöt, :heart: mutta muistoksi taitavat hyllylle jäädä. Dali hyppää suoraan noihin isoveikan nahkakenkiin. Kokeilin jo että sopivat. =)

Henna kyseli omaan sänkyyn nukahtamisesta. Sen Dali osaa mainiosti illalla.
:) Ohjattujen iltapuuhien, tissittelyn ja hammaspesun jälkeen kannan tytön pinnikseen ja samalla laulan unilaulun. Sanon hyvää yötä ja jätän sänkyyn. Sinne nukahtaa itsekseen tosi hyvin. En jää vahtimaan vierelle. Jos ei nukahda, otan vielä hetkeksi seurustelemaan kanssani olkkariin. Puol tuntia, sitten unilaulu ja sänkyy. Toimii aina.

Meillähän ongelma on tuo yöunilta herääminen ja uudestaan nukahtaminen, joka onnistuu lähes aina vain rinta suussa. Nyt huutaa välillä siinäkin. Ihan kuin näkisi pahoja unia. :( Unikoulua en oo enää jaksanut ees suunnitella. Eiks vois olla sellainen unikoulutäti, joka tulisi kotiin ja hoitais tän unikoulujutun vähän niin kuin kotisiivouksen. Miehen työnantajahan vois vaikka maksaa tän, kun hyöty menisi kuitenskin sille aika suoraan. :LOL: :LOL:

Nyt jääkaapin kimppuun hyökkää tajuttoman väsynyt Asha ja riekku-Dali, jonka ikä on jotain 9kk+viikko
 
Mää oon taas niin loppu. Ihan kiva viikonloppu sinänsä takana (tosin mies töissä koko viikonlopun ja vielä ens yönkin) ja Konsta on taas nukkunu tosi levoottomasti. Itkee, huutaa, pyörii ja kierii.. mikään ei oikein tunnu olevan hyvin. Päivällä on taas ollu kyllä ihan aurinkoinen. Mä vähän epäilen taas sitä korvatulehdusta, koska viimeks siitä tuli ihan samalaisia oireita. Ja nyt sillä reppanalla on vielä nenäkin tukossa. Ei ole helppoa pienen elämä. Huusi aikansa sängyssä illalla, niin otin sitten syliin katsomaan vielä missikisoja olkkariin ja annoin lääkettä.. siinä toinen niiskutti onnettomana ja piti äitiä kaulasta kiinni. Eli taidetaan siis taas lähteä moikkailemaan korvalääkäriä huomenna. Voi kettu sanon minä.

Sori omanapaisuus.. Piti taas vähän avautua. Tää lähtee nyt nukkumaan kun on hetken aikaa hiljaista!
 
Napille :hug: Toivottavasti ei olis Konstalla korvatulehdusta.

Ensiaskelkenkiä meillä ei ole eikä ole vielä ajatuksen tasollakaan mietitty. Esikoisella oli nron 22 ensiaskelkengät, joten vaikka ne olisikin tallessa ja hyvässä kunnossa ei me niitä voitaisi ottaa käyttöön kun tuolla neidillä on niin paljon pienempi jalka. :D
Tosin löytyyhän tuolta Niken lenkkarit kokoa 17, mutta ei niistä kyllä ensiaskelkengiksi ole.

Suosikkitelkkariohjelma:
Meillä selvä lempiohjelma on uutiset ja ennenkaikkea sää. :xmas:
Heti kun säätiedotus niin neiti tuijottaa telkkaria herkeämättä. :D

Toinen tunnari mistä tykkää on Chuggington. :saint:

Mutta eipä meillä juuri lastenohjelmia katsella, telkkari saattaa kyllä olla auki, mutta ihan muilla kanavilla.

Nyt ei sitten enää muuta muista.. täytyis ottaa tuo word käyttöön ja kopioida sinne aina mitä piti muistaa kommentoida.. :snotty:


Ruttana & Beanie 9kk 3pv :heart:

*muoks* ei voi muuten tajuta, että mun vauva on jo 9kk. :eek: :heart:
 
pikapikaa telkkarin kattomisesta Uutiset ja sää on täälläkin tosi hitti ja yhtenä iltana viittomakieliset uutiset oli erityisen kiinnostavat :D Töllö on melkein koko ajan auki, joskus jää hetkeksi tuijottamaan mutta varsinaisesti ei katsota Eevan kanssa. Niijuu, paitsi Naperoa eli Pocoyota, sitä katsoo iskän kanssa. Mä vaan luulen et iskä tykkää enemmän koko ohjelmasta, sen suosikki on se Ankka :) Mainosten ja ohjelmatunnarien aikana kääntyy kans katsomaan, suosikki tunnari nyt kun Nannya ei enää tule on Rillit huurussa :D nörtti-iskän tyttö :whistle:

Odottelen just että anoppi ja appi tulis, niiden piti puolenpäivän aikaan tulla. :kieh: mulla kiehuu heti kun ne ei 11.55-12.15 välisenä aikana tullukaan. Mun piti mennä kipasee kauppaan kun ovat tässä, nyt Eeva alkaa jo näyttää väsyn merkkejä ja sit ei ole kiva jos menee yliväsyneeks. Olis vaan pitäny pukea se ja lähteä itekseen kauppaan. :kieh: *anteeks*
 
Juho oli tänään 8kk neuvolassa.Ikää kyllä siis pari vkoa päälle.Painoa oli kertynyt 10.5kg ja pituutta 76 cm :LOL: Äitiinsä tullut.

Tauti rupeaa olemaan voitolla pientä nuhaa ja räkää jota koitamme nenä-friidalla poistaa kärsivällisyyden mukaan :D
 
Asha kävispä meilläkin noin kätevästi tuo nukuttaminen.. Ennen unikoulua nukahdettiin aina tissille tai pallolle (ollaan pienestä pitäen istuttu isolla jumppapallolla ja vauva sylissä ja hytkytty/pompittu niin nukahtaa siihen,pikkusena autto masuvaivoihin) noniin mutta siis nyt kun ei tissiin voi nukahtaa eikä pallolle, niin itkee pinnasängyssään ja nukahtaa siihen :'( Jos kantaa nukahtaneena oman sänkyynsä, niin takuuvarmasti herää. Ja me ei uskalleta jättää yksinään sinne,kun kiipeilee puolia pitkin ja lyö päänsä,kun väsyneenä siellä riehuu..Toivon,että ajan myötä ois tuo nukahtaminen yhtä helppoa kuin teillä! =)

solina83 meiänkin vauvauinnissa aloitti silloin kun me oisko ollut 8kk ikäinen tyttö, ja silti pärjää yhtä hienosti kuin muutkin, jopa paremmin kuin meiän kitisijä altaassa :D

ohjelmista telkussa joku kyseli...Ei pikkumiestä paljoa kiinnosta pysyä paikallaan, mutta Livin tunnari saa heti kääntään pään, samoin salkkareiden mainosten aikana tuli aina Santanderin mainos,niin se musiikki on kuin huumetta pojalle :p nyt se mainos ei enää tule, mutta ladattiin netistä mainoksen biisi ja huonoilla hetkillä aina tietokoneen äänet täysille ja biisi soimaan niin johan vaihtuu mieli :LOL:

Pari kk sitten ostettiin autoon dvd-näyttö ja siihen muumit, kun oli pitkä ajomatka edessä ja poika ollut aina vähän huono jaksamaan istua autossa. No, jaksoi se aina vähän aikaa tuijottaa ja sitten nukahti, mutta sen reissun (6h ajomatka) jälkeen soi vähän aikaa muumien tunnari päässä :|

Jaaha, pikkumies taisi taas herätä.

Hennna & pikkumies viikon päästä 9kk
 
jaahas se teksti meni jonnekin nettiavaruuteen :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:

mutta täällä sitä ollaan taas aivan kamalassa räkätaudissa! ei poika kerinnyt kunnolla tervehtymään jouluaattona alkaneessa taudista kun on taas. Oli oikein kivat yöunet äidillä kun ihan tunnin pätkissä sai nukkua. Tukkoinen esikoinen ja räkää valuttava kuopus pitivät huolen, ettei pahemmin ollut yöllä hiljaista. Annoin tissiäkin ties kuinka monta kertaa yöllä, mutta kun ei tuo poika muusta oikein nesteitä huoli, niin ajattelin että jos ei tutilla heti rauhoitu niin annan maitoa, että varmasti saa nesteitä. Oli varmaan kuumeessakin kun oli niin kuuma, vaikka vaippaisllaan nukkuikin.

Ukko se on vielä toipilaana, ei voi nostella eikä kumarrella.. HUoh.. Vaikka se mua ja esikoista ja kämppää niin hoiti, EIKÄ VALITTANUT kun jouduin raskausaikana makoilemaan, niin mulle alkaa olla tää reilu viikko jo liikaa :ashamed: Ootan koska mies "korjaantuu" ja pääsee lasten kanssa lähtemään jonnekin, kun mä tahtoisin olla YKSIN kotona. Pojan syntymän jälkeen olen ollut kotona yksin kaksi kertaa ja yhteensä tunnin ajan.
 
heip,
jaahassu uskomatonta miten olet jaksanut tähän asti kun olet saanut lapsetonta aikaa vain tunnin synnytyksen jälkeen :eek: mulla ei olis enää päätä tossa tilanteesSa, se olis räjähtänyt poiS.Oot kyllä hurja B) jaksuja sairastelijoiden kanssa :hug: toivottavasti helpottaiS pian.

kiva että milkysternin juholla alkaa lenssu helpottamaan.meidän rasmus muuten diggailee rään imusta friidalla :D hönttti :heart:

toivottavasti Nappi teillä on konstan levottomuuten löytyny apu/helpotuS/syy, jaksuja teillekkin kun mies painaa vkonloppuja :hug:

teppana hengessä ollaan täälläkin mukana =)

solina kiva kuulla että ootte vihdoinkin päässeet uimisen/sukeltelun makuun :D

vierastamisesta vielä sen verran että meillä esikoinen on jättänyt kaikki kehitysvaiheet siltä osin kokonaan väliin :D se oli ja pienenä sellanen vieraisiin pöytiin huutelija ja kiipeilijä.toisaalta se on helpottanut kovasti esim kerhoissa käyntiä kun poika painelee suoraa päätä mukaan eikä roiku äitin helmoissa.Rasmus taas luikkii heti äitin syliin kun tapahtuu jotain vähänkin hurjenpaa.yksi päivä laittoi imurin päälle ja konttasi kauheeta vauhtia syliin taakseen vilkuillen :LOL: ihana hannari :heart:

meillä menee täällä perus meiningillä,rasmus nirsoili parisen vkkoa oikein rankasti, mutta nyt taas on ruvennut maistumaan,hampit varmaan tulossa.
öisin heräillään yhä kerran tai kaksi.
rasmuksen huvina on ollut jo kuukauden verran se että dyykkailee ja heittäytyy joka paikkaan (nostaa siis kädet ylös ja kaatuu) kun villiintyy.tätä tapahtuu useita kertoja päivässä :D
sohvalle (matala sohva) ja isoveljen sänkyyn osataan kiivetä ominpäin ja toistaiseksi on tultu hienosti peppu edellä alaS. :D
eip kai muuta.
terkuin,
lenssu tutsa ja rasmuS
 
tutsa Siis olen mä useimmin saanut omaa aikaa, mutta tuossa tuo tunti oli vain sitä aikaa minkä olen saanut olla yksin kotona. Ai että, hiljainen koti ja voisi vaan olla ja möllöttää.. On tullut käytyä kaupoilla ja pikkujouluissa ja yhden yön reissussa ja tanssimassa.. Mutta jotenkin kaipaan sitä, että saisi olla hiljaisessa kodissa.. nooh, ekä sitten kun mies on kunnossa.

Viime yönä poika nukkuikin hienosti 21-0530 ja sitten tisujen jälkeen vielä 9 asti, ja oli aivan viileä koko päivän. MIkälie ehkä yhden yön kuume hällä oli..
 
Meillä harrastetaan muuten tota ihan samaa dyykkailya kun Tutsan Rasmus. Varsinkin suihkussa.. Kiipeää esim. mun jalkoja vasten, nostaa kädet ylös ja heittäytyy maahan. Sit villiintyy ja kiljuu riemuissaan.. elen olin taas ihan varma että kohta on pää halki.

Yöt on jo pikkasen helpottanu, räkä valuu kuitenkin ja tänään mennää moikkailemaan korvalääkäriä pikkujättiin. Samaan saumaan onneks osuu edellisen korvatulehduksen jälkitarkastus (reilu kuukausi sitten oli viimeks korvat kipeenä).

Paranemisia muillekin lenssuisille ainakin Jaahassun pienet ja Tutsa.

Mietittiin muuten pk-seutulaisten kanssa rutsinlaiva -invaasiota vauvojen kanssa. Eli olisko muissakin kun pk-seutulaisissa innokkaita risteilijöitä? Kaikki muutkin olis kiva saada mukaan ja saada muuallakin asuville palstalaisille kasvot. Ajankohta vois olla vaikka joskus maalis-huhtikuussa? 1-v synttärit voitais pitää sit siinä samassa ja vaikka varata joku "kabinetti" /kokoustila siihen tarkoitukseen. Ne ei varmaan kauheen kalliita ole vuokrata pariks tunniks. miltäs kuullostaa?
 
Neuvolassa käyty, Eemelin 9,5kk (10kk) mitat 8080g, 72cm. Hoikka poika, hyvin kasvaa ja kehittyy. Sille tiulle tuli taasen selkeät kuuloreaktiot molemmin puolin =) Hyvinhän tuo mutenkin tuntuu kuulevan kotioloissa. Kiitos kaikille ketkä ovat tsempanneet!!

Eemelin yöt on aika vaihtelevia, joskus täytyy tuttia antaa jopa 10krt/yö mut viime yö oli hyvä enkä muistaakseni antanut tuttia kuin 3krt. Neuvolassa täti ehdotteli omaan huoneeseen siirtoa, vois rauhoittaa öitä. No katsotaan, se vaan sit sekoittais (luultavast) isoveljen yötä. Eemeli menee jo vauhdilla (ryömii ja konttaa) ja nousee tukea vasten seisoon. Isoveljen kans tykkää leikkiä, tai no veli usein on hätää kärsimässä kun Eemeli tulee sotkeen sen leikit. Mut hyvin viihtyvät keskenään.

AAM, manna, Solina, teppana, Säde olivat ainakin lukeneet mun edelliset jutut. Varmaan muutkin mut kommentointi jää niinkuin mullakin. Kiva se on oma nimi kuitenkin lukea toisten teksteistä :)

teppanan Eevalla oli mielenkiintoinen tutkimus, tsemppiä!
Paranemisia sairastaville, ainakin jaahassulle :hug:

ja :hug: muillekin huonosti nukkuville ja väsyneille(mm. Nappi jäi mieleeni).

Tosta nukkumisesta vielä, nukkuuko kellään lapsi jo omassa huoneessaan? entäs kenties sisaruksen kanssa? meillä olis joskus tulevaisuudesa edessä Eemelin siirto isoveljen kans samaan huoneeseen. Isoveli reilu 2v. Milloinhan sitä arvais kokeilla...?
 
omassa huoneessa nukkuminen Sammo nukkui jo joulukuussa siskon kanssa samassa sängyssä, kummatkin meni samaan aikaan nukkumaan. Hyvin nukahtikin molemmat, tai siskon lukeminen Sammon nukahdettua ei herättänyt Sammoa, eikä siskon jokailtainen manukasetti häirinnyt Sammon nukahtamista. Mutta niihin aikoihin oli Sammolla yöhulinoita ja joskus herätti huudollaan siskonsa ja sisko herätti yöllisillä paniikkikohtauksilla Sammon. Sisko 4,5 v saa aika usein kiljumiskohtauksia iltaisin tunnin päästä herättyään, varsinkin jos ei ole nukkunut päiväunia. Joulupäivänä siirrettiin Sammo takaisin meidän huoneeseen kun oli kaamessa räkätaudissa, eikä viitti meidän kylmällä lattialla pitää pientä patjalla. Lisäksi meidän makkarin saa paremmin kosteuttajalla kosteaksi, mikä helpottaa unta. Kun nyt tästä räkätaudista selvitään on edessä taas sängyn siirto. Tosin pitänee miettiä kuka menee ja monelta sänkyynsä. Tekisi varmaan tytöllekin saada omaa aikaa äidin ja isin kanssa, jospa hänet laitettaisiin vasta Sammon jälkeen sänkyyn..

Laiva vähän olisi siistii !!! Riippuen täysin mitä se tulisi kustantamaan..
 
pikaisesti vaan laivamatkasta tulin kommentoimaan, että kivalta kuulostais :D en tiedä onnistuuko lähtö, riippuu ihan ajankohdasta,budjetista,miehentöistä ja siitä ollaaanko maisemissa(unelmoin lomasta :saint: ).vaikea sanoa näin etukäteen.
jos ei ruotsiin asti päästä, mulle kelpais toukokuun puolella visiitti tallinnassakin,niitä botskeja kun alkaa menee sinne silloin tunnin välein :D
Kokoushuone varaus kuulosti hauskalta =) ("varattais muutamaksi tunniksi kokoushuone, saisiko sinne 12 syöttötuolia :LOL: :LOL: ) :D
 

Yhteistyössä