Huhtivauvat 2009 *Tammikuussa 2010*

Kiva jos mukaan vielä mahtuu :)

Happy, meidän tytöllä on vissiin pakkanen kuivattanut posket ja niitä olen ihan perusrasvalla hoitanut. Ja juu, täällä kanssa jyrsitään kaikkea mahdollista; sohvapöytää, ruokapöydän jalkoja, sohvaa.. niin ja kerran narautin tytön jyrsimästä vessan pöntön kantta ja sen jälkeen ollaankin sitten pidetty vessan ovea visusti kiinni :)

Ollaan annettu pieniä paloja mandariinia sormiruokana, tykkää kovin ja eivät sotke ihan hirmuisesti..

Pitäisi varmaan aktivoitua tuon päivähoidon kanssa.. eli nähtävästi vaan yhteyttä kaupunginosan päivähoidosta vastaavaan?

Jaaha, unet loppu, eikun leikkimään :)

t, Mignon & Emppu
 
Piti viel lisätä aamuisesta, että luettu on ja ihania kuvia ootte laittaneet.

mamma67, voiko ihan tavallista jauhelihaa paistettuna antaa jo 9 kuiselle vai pitääkö ostaa muuta lihaa ja keittää ja soseuttaa? Tekisi jo kovasti mieli siirtyä antamaan samantapaista kuin meille isommillekin.
 
Voi kauhia kuinka tullu tekstiä!!! Pitäis vissiin useimmin käydä kirjottelemassa.. :ashamed:
Laittelen uusimpia kuulumisia...

Tässä joulun-uudenvuoden aikana pojalle tuli monta uutta juttua! Ensin opittiin istumaan, sitten lähti konttaamaan, pari hammasta (ekat!!!) putkahti, seisoi polvillaan tukea vasten, nyt nousi seisomaan porttia vasten, mitähän muuta... Äiti ja isi oli ihan hämillään kun kaikki uudet opit samaan putkeen

Joululahjaksi poika sai hurjat kasat vaatteita. Olin iloinen,että muutamat oli kokoa 86 ja ajattelin,että kiva,menee vielä pitkään nuo. No,vielä mitä; ihan sopivia ovat nekin! :$

Uutenavuotena sain todella hämmästyä, mies kosi ja vielä ihan polvillaan (huutava lapsi toisessa kädessään, koomista) :D Onhan meillä jo kirkkokin varattu täksi kesäksi, varaus tehtiin kyllä jo aikaa ennen kihloja. :heart: ( =stressiä alkaa pikkuhiljaa pukkaamaan)

Omaan sänkyyn ja yötissin vierotus piti hoitaa täsä joululomalla,mutta pikkumiehelle tuli flunssa,joten ei siitä mitään olisi tullut. Siirtyy sitten heti seuraavaan viikonloppuun,kun poitsu on täysin terve.

Imetystä oon vähentänyt. Aamu ja iltatissit (+yö) saa vielä,mutta päivällä sitten korviketta...Koska helmikuussa töihin (APUAAAA..) niin sitten meinasin vaan iltatissit annella. Ei oo hoitopaikasta kuulunu vielä mitään!! Odotellaan...Pikkumies on helmikuun kotona isin kanssa,joten hoitopaikan tarve alkaa maaliskuussa.

Ollaan annettu muuten jo piimää lounaalla ruuan kanssa. Maistuu hyvin... Eikä oo mitään masuvaivoja tms tullut.

Hennna & pikkumies 8kk ja 1,5vk
 
Täällä kävellään taaperokärryn kanssa aika hienosti, vaikkei kärryssä ole painoa. Mä en käsitä miksei noi kärryt voi olla sellaisia, että saisi säädettyä tuota kuinka helposti renkaat liikkuu.. Aikalailla koukussa mennä kävelee, mutta johtuu varmasti siitä, että noi liikkuu niin heppoisesti että yrittää samalla jarrutella, ettei kaadu turvalleen.
Hennna Onnea kosinnasta, meillä ei tuollaista varmasti tule tapahtumaankaan :|
jyrsiminen KYLLÄ ja melkein koko ajan. Kaikista ihanimman kuuloista on äidistä kun poika narsuttelee hampaitaan lasipöytään tai ylä- ja alahampaita vastakkain. Muutaman kerran olen laittanut tutin suuhun kun on kovasti narskutellut hampaitaan, on niin järkyttävän kuuloista :$
 
Unohtu ekalla kerralla toivottaa hyvää uutta vuotta. Eli oikein mahtavaa uutta vuosikymmentä teille kaikille ja kiitos että vielä huolitte mukaan. :flower:

Vauvakuumeetta moni potee. Itse en oikein tiedä ollako vai eikö olla, mutta sanokaa mun sanoneen, että kyllä tää lapsikatras on nyt on tässä kolmessa. :saint: Huipulla on hyvä lopettaa.

Niistä sormiruuista oli puhetta.Dali syö sormin kaikenlaista keitettynä ja vähän raakanakin eli listalla on mm. perunaa, porkkanaa, kurkkua näkkäriä, jauhelihapihvejä, keitettyjä kanasuikaleita, parsaa jne.. Jauhelihaa siis meillä syöty ihan jostain 6kk lähtien ja yleensä joko keitetty tai sitten uunissa kypsennetty. Eikä meillä olla soseutettu mitään lihaa tms sitten niiden alkumaisteluiden. Ai niin ja viikko sitten mies teki Dalille ihan oman pienen pitsan. Päällä oli tomaattia ja jauhelihaa. Hyvin maistui. =)

Konstasta oli aivan ihana rantsukuva... ja vau ne rusketusraidat..alko heti soida yks biisi päässä. :D

Terve Mignon, minä meen takas töihin 1.5. ja mies hoitaa Dalia sen jälkeen. Päiväkoti olisi sitten vuorossa vasta syksyllä. Hakemus on kyllä laitettu menee jo kesällä. Minun vanhemmat lapset olleet aikanaan päiväkodissa ja saaneet sieltä mieltsin hyvät eväät kouluun ja sosiaaliseen elämään. Esikoinen aloitti jo 10kk ikäisenä ja siitä tullut tosi empaattinen ja ihana poika, vaikkakin tosi äänekäs. Päiväkoti on siis ihan hyvä juttu, vaikka siellä oppiikin huutamaan.

Täällä suunnassa ollut paljon talviurheiluun liittyvää oheispuuhaa eli isojen lasten suksien voitelua, rinteeseen ja ladulle viemistä sekä kaakaon keittoa. Nyt kun kerrankin on kunnolla lunta ja koulusta lomaa, niin pitäähän tästä ottaa ilo irti. Vähän harmittaa, ettei me Dalin kanssa vielä päästä ladulle. Mutta ens talvena se saa sitten kokeilla murtsikoita ja luistimia. Rinteeseen mä en kyllä sitä päästä itteään telomaan vielä moneen vuoteen, vaikka sillä onkin otettu se pöljän tytön vakuutus. :LOL:

Dodiin, varsinainen raamattuhan tästä nyt sit tuli. Anteeksi monisanaisuuteni. :heart:
Pitäis varmaan mennä lepoasentoon odottamaan taas tuhatta ja sataa herätystä. Viime yö ainaskin kymmenen kertaa vaihdoin vauvan rinnalta toiselle. Tää nyt saattaisi olla helpompi - ehkä. :| Mä yösyötän tyttöä varmaan vielä kun se on 7v, kun en viitsi häiritä isompia lapsia millään unikouluilla.

Se on moro!
Asha ja Dali
 
Pikaisesti huudan miekin nimeäni |O

Ollut tässä kaikenlaista ikävää juttua loppuvuoden aikana, joten ei ole ensimmäisenä tullut mieleen käydä täällä palstailemassa. Mutta nyt kyllä sitkeästi luin kaikki viestit mutta ei toivoakaan että muistaisin nimeltä kommentoida. Muutamat kommentit ennenkuin lähden unta hakemaan...

Teppanan aikaisempi viesti kolahti, koska itselläni on ollut välillä samanlaiset tuntemukset. Niin moni on pääkaupunkiseudulta ja niin ollen välillä jutut ovat aika paljon esim. treffeihin liittyviä tai sellaisia, jotka eivät välttämättä kaikille avaudu, koska emme ole treffeillä olleet. Tästä syystä varmasti helpommin useat kommentoivat sellaisten tekstejä, joita ovat livenä nähneet. Ymmärrettävää mutta välillä harmittaa :ashamed:

Heklalle suuret onnittelut pienestä :heart: Ja Suukkusuulle tsemppiä myös tulevaan!

Uusille kirjoittelijoille tervetulotoivotukset ja murheen/hankaluuksien/sairauksien yms. kanssa painiville voimahalit :hug:

Meidän tyttö touhottaa ympäriinsä eli konttaa, nousee ja kävelee tukea pitkin. Ei-sana on kovassa käytössä. Erilaisten ruokien kanssa oon ollut vähän tietämätönkin ja vasta nyt testaillaan niitä isompi rakeisia soseita. Hedelmiäkin aloin antamaan vasta joku aika sitten. Jotenkin vaan ajatellut että ne tulee sitten joskus hamassa tulevaisuudessa kuvioihin mutta herranen aika, täähän täyttää kohta jo vuoden!!! Ei oo nyt jotenkin ajantajua tällä äipällä. Piti ihan ottaa jotkut esitteet luettavaksi että mitäs sitä saikaan antaa jne. ja tuttipullostakin pitäis rueta kohta vierottamaan. Mihin tää aika oikein menee?

Ajasta en tiedä, mutta tää lähtee nyt nukkumaan, öitä!

Sanni-Maria ja Neea 9,5kk
 
Vaihdettiin eilen sitten olkkarin järjestystä ihan totaalisesta. Ja samalla tuli sinne tehtyä suursiivous, tänään pitäisi vielä jatkaa. Kamala homma mutta ihana siitä tulee.
Lastenhuoneeseen pitäis vielä tehdä sama homma kunhan saadaan isommille lapsille kerrossängyt hommattua.
Sitte vapautuisi toinen jatkettavista sängyistä Ellille, joka nukkuu edelleen vieressä. Pinnasänky jäi taas kerran täysin käyttämättä.
Suunniteltu siis että laitettaisiin tuo jatkettava sänky sivuvaunuksi meidän sängyn viereen ja sitten voisi pikkuhiljaa hivuttaa vauvan siellä nukkumaan. Mutta katsellaan nyt....

Sormiruokailusta, Elli syö oikeastaan kaikkea mahdollista itse. Pieneksi pilkotut viinirypäleet ovat uusin herkku.. Neiti tahtoisi muutenki syödä kaiken itse. Se on vain niin hirveänä sotkua että suurimmaksi osaksi syötetään kyllä.
Mutta maissinaksuja, omenaa, kurkkua, banaania, päärynä, riisikakkuja, leipää yms yms.

On taas upeita taitoaja vauvoilla. Taitavia murusia kyllä.

Ihana kuva Napin Konstasta.

Mignon ja Emppu, tervetuloa mukaan.

AAM tottaki ne alta puolenmetrin matkatkin ovat ryömimistä ja konttaamista. Taitavia mussukoita meillä.

=) Teidän tytöllä oli pitkä matka keittiöön mutta urheasti taivalsi sen.
Ihana kuva teiltä. Meillä samanlainen keinuheppa.

Pottaamista, ei olla vielä edes kokeiltu.

Stemppiä tarhapaikkaa odotteleville. Meillä jatkuu elämä samanlaista leppoisaa tahtia sillä hoitovapaalle jään.

Kadak, ihan tavallinen jauheliha käy. Itse ehkä mielummin keittäisin vielä. Mutta eikait se enää ihan niin justiinsa ole näin isommilla.

Henna, teidän jätkä on tainnut kasvaa hyvää tahtia. Meidän 3.5v käyttää 86 vaatteita nyt. Elli sai joulupukilta 68 cm vaatteita ja isojahan ne vielä on. Tai voi niitä jo käyttää mutta esim yöpuku imaisee herkästi yöllä jalat solmuun.

Hurjasti onnea kosinnasta.


t: Solina ja Menninkäinen 9kk
 
Ruttana meillä on tuollainen plaston muovinen kärry

Solina83 Mä olen kanssa mittaillut olkkarin ja olkkarin huonekalut ja tein mittasuhteessa huoneen ja leikkelin huonekalut, taisi olla tylsä hetki :LOL: :LOL: Mutta nyt toivottavasti saisi jopa aloitettua kaappien katsomisen ja huonekalujen siirtämisen. Ja varmasti tulee paljon roskaa..

Katselin eilen kalenteria ja tuli tippa linssiin kun huomasin, että tasan 11 viikkoa niin Sammosta tulee taapero, Mä en kestä :'( vauvakausi on lopuillaan
 
Humpsis! Loistavaa alkanutta vuotta koko porukalle!

Joo, hengissä ollaan täälläkin, ei vaan muka ehdi kirjoittelemaan ja lukeminenkin hoituu tällai silloin tällöin. :ashamed:

Pikainen omanapakollaasi:
- ekoja hampaita tulossa n. 4 kerralla alas, ei vielä läpi tosin yksikään
- kiinteiden syöminen lopahti ennen joulua, eli takapakkia ollaan otettu siinä, nyt alkanut syömään itse sormin ja välillä laittaa itse lusikan suuhun jopa oikeinpäin. Mahtaako hampaat kiusata, ainakin neidillä on minä itte -kausi tossa syömisessä, syöttää ei saa... kiva.
- ryömiminen on yhä pop, ja kaikkea vasten noustaan seisomaan koko ajan, hetkiä seisoo vahingossa tuettakin
- unikoulu, mikä se on? :) Me nukutaan samassa sängyssä ja tissi suussa varsinkin aamupuolella ihan jatkuvasti.

Vieläkään ei pää toimi, mä en muista nykyään mitään... eli kommentointi, ööööö....
heklalle onnittelut, usvikselle kans, mignonille ainakin moi, joku muukin uusi oli mut miksen mä muista nimeääääääää... hah! asha! zikille kävelyonnittelut ja aam:lle konttauksesta sama, ja pikku-ellille ryömimisestä. sanni-marialle moi ja hali (mainitsit ikävistä jutuista). Ja ruttanalle kiitos pinosta! Ja nappi ja solina ja kadak ja ruttana ja teppana ja jaahassu ja laala moi täälläkin, meidän tarttis taas nähdä piiiitkästä aikaa, Aurakin on jo iso tyttö, nää tyttöset vois jo tajuta toisistaankin vähitellen jotain. Ja kaikille muillekin hau ja :D, nyt meni tajunnanvirraksi, sori.

ventti ja ihana pikkumussukka tänään 9kk.
 
Jaahassu: Me saatiin joululahjaksi Plaston taaperokärry ja tosiaan siinä on jonkinnäköinen jarru takapyörissä mutta ei kauheesti vaikuta kun kärry itsessään on niin kevyt. Jonkinverran siis hidastaa muttei ainakaan meillä tarpeeksi.

Ventille kiitokset halituksesta! Meillä kans minäite-kausi menossa...
 
Komppaan Sanni-Maria.Tottakai on tutumpi sellainen jonka on nähnyt ja tulee niiden viestejä enemmän kommentoitua.Mutta aina joskus joku mullekin jotain heittää. :) Niinku nyt kadak =) Joo olen antanut tavan jauhelihaa,nauta-sikaa ja antaisin pelkkää sikaa jos meidän lähikaupassa sitä olisi.En tahtoisi syöttää lapselle ollenkaan nautaa.Ja vähitellen tässä siirrän syömään samalla tavalla laitettua kun muullekin perheelle.Tietysti ei kärvennetä ruokaa hirveesti.Olen aika rohkeasti siirtänyt mukulat kotiruokaan,älkää ottako mallia. ;)
Asha Meillä sama yöimetys.Olenkin jo pitkään tehny niin että tyttö luputtaa aina 2-3 tuntia yhtä tissiä ja sitten vaihdan toiselle.Pitkään vaihtelin joka herätyksellä tissiltä toiselle kunnes tajusin että ei tarvi.
Solinan kans samat suunnitelmat.Joskus kesällä heivaan pinnasängyn pois ja laitan tilalle lasten jatkettavan jos joskus menisi sinne sitten nukkumaan.Pinnasänky,maailman turhin keksintö. ;)
Taas vaan sisällä ollaan,meillon -31,6 pakkasta. :eek:

mamma ja allu
 
Hellou. Merkkailen, että ei tartte taas kovin kauaa etsiä mihin asti on lukenu.

Konstakin sai ton Brion taaperokärryn joulupukilta.. sen kanssa sit mennä käpöttelee aika hasardin näköisesti. Meilläkin Tilian tavoin perunapussi kyydissä painona.. ja suht hyvin pysyy pystyssä.. välillä keikkaa, kun rupee kyykistelemään ja ottaa kärrystä tukea.

Tänään on taas ollu tapahtumarikas (lue: tapaturmarikas) päivä. Aamulla Konsta löi päänsä pöydänjalkaan niin että otsassa on kauhea kuhmu ja kun isi tuli töistä aamupäivällä, niin toinen meni tervehtimään innoissaan ja kiipesi isin työsalkun päälle. Salkku tietty keikkas ja naama ryysti parkettia.. tulos: ikenestä etuhampaan kohdalta vuotaa verta. Että sellasta meille.

Kurjaa, jos muut kun pk-seutulaiset koette jäävänne jotenkin "paitsioon", mä en ainakaan koskaan muista kommentoida kenenkään juttuja ja silti itse välillä pahoitan mieleni kun kukaan ei kommentoi mun juttuja. Omanapainen olen siis. :ashamed: Mutta en itse ainakaan koe, että lukisin jotenkin syvällisemmin sellasten ihmisten jutut joiden kanssa oon nähny.. kaikki olette mulle ihan kun oikeita kavereita, kun ollaan jo niin kauan kirjoteltu (lähemmäs 1,5 vuotta jo, herreguud), varsinkin te jotka ootte remmissä ollu alusta asti. Ja aina on mukava saada mukaan vähän uuttakin verta (siis tässä samalla tervetulotoivotus kaikille uusille: ainakin Asha ja mignon ja keitäs muita täällä nyt olikaan..)

Täällä ei oo onneks kun 10 astetta pakkasta, mut sekin tuntuu aika kamalalta ton kanarian lämmön jälkeen.. eli ei varmaan kauheen pitkälle ulos lähdetä mekään.

Millos manna ja Elsa kotiutuu? Kirjotelkaanhan matkakuulumisia!
 
Matkalaisille unohtu sanoa etä teillä on kyllä kiltit ja rauhalliset lapset.6,5 tuntia koneessa pienen lapsen kans on kyllä suoritus.Alinan kans jo kauppareissut tuottaa tuskaa kun typy ei viihdy autossa ja lähinnä siinä jakkarassa.
Joululahjoista vielä jos jotakuta kiinnostaa ;) (vitsivitsi) niin saatiin miehen kans meidän aikuiselta tyttäreltä ne ifolorin mukit varustettuna alinan kuvalla.Toisessa "mun iskän muki" ja toisessa "mun äiskän muki".Tosi ihanat!Eihän niitä raaski käyttää,koristeena ovat hyllyllä. :heart:
Tänään Allu on hoksannu että voi paremmin syödä tavaroita seisaallaan jos käyttää siihen molempia käsiä eli on alkanut seistä ilman tukea. :eek:
Tuosta kommentoinnista vielä että ei oo tullu traumoja,olkaa huoletti.mukavaa täällä on hengata. =)
 
jaahassu ja solina83 suurkiitokset!
Tämä mamma lähtee huomenna tyttöporukalla risteilemään viroon ja iskä ja poika jäävät kotiin viettämään isä-poika-iltaa ;) Jotenkin on ollut tänään sellainen fiilis,ettei olisi niin kauheeta motivaatioo lähtee, tulee ikävä pienokaista! :ashamed: Mutta sehän on vain yksi yö. Ja tiedän,että isi pärjää mainiosti pojan kanssa.

sormiruokailusta , meillä ei kauheesti tajuta laittaa ite mitään suuhun,paitsi maissinaksuja. Eilen sai porkkanaraastetta,ja se vain leviteltiin pitkin syöttötuolin pöytää ja omille vaatteilleen. Riisikakkua tajusi kuitenkin jotenkin jäystää. Pikkuhiljaa,pikkuhiljaa...

Olis ihan kiva,että tuolle pinnasängylle tulis vielä käyttöä ;) Olis aikomus ei nyt vaan seuraavana vkoloppuna vierottaa pikkumies sinne omaan sänkyyn ja jättää yötissittelyt pois. Flunssan vuoksi on siirretty... Ja haluisin vielä nukkua kooookonaisen yön heräämättä joskus :D

Ootteko muut antanu jo hapanmaitotuotteita ?? Ollaako me ainoita..Poika juo nyt sekä lounaalla että päivällisellä gefilus piimää, muilla aterioilla vettä. Vaikkakin taisi olla se maitotuotteisiin tutustuminen 10kk tienoilla.. :ashamed:

Hennna & pikkumies 8kk2vk
 
Nyt tuntuu ku olisin ihan tipahtanut kärryiltä :) mutta ihania pakkaslumipäiviä kaikille tasapuolisesti :heart:

hennnna
, onnea kosinnasta, täällähän on moni menossa lähiaikoina naimisiin! Piimää kokeillaan vasta 10kk, ei ajateltu antaa aiemmin, kun imetän vielä ja muuta nestettä poika ei saakaan (joskus vähän vettä lisäksi)

Solina, meillä banaani ei mene alas sormiruokana, irvistää vaan :) Annetaan puolijäisiä mustaviinimarjoja ja niillekin irvistää kovasti. Irvistää myös, vaikka äiti laittaisi omaan suuhunsa eikä pojan suuhun :) ihana.

Puhallukset pienille tapaturmaisille (ainakin napilla) ja taas onnea uusista taidoista (ainakin mamman allun seisominen, zikin pienen rinsessan kävely ja varmasti oli muillakin, Ruttanalla jne kaikille ei aina muista sanoa ) :ashamed: Tietty kaikki oppii nyt hurjasti kaikkea uutta koko ajan ja ei pysy ainakaan mun pää vauhdissa mukana.

mamma, meitä yhdistääkin tunnin välein tissittelyt - vaikka me ollaankin se tissiosuus siitä lopetettu, niin 40min-1,5 h välein heräilyt sitten...eli ei kyllä isoa muutosta unissa vieläkään. Joskus tulee 3-4 h pätkä, mutta ei joka yö sentään :LOL: eli niitä kokonaisia öitä odotellessa...

Ai niin, menin tänään Tammiston Lastentarvikkeeseen supervesivahinkoalen toivossa ja mukaan lähtikin täysihintaiset Emmaljungat...no, meillä on nyt sitten kolmet rattaat, mutta ajattelin heivata kahdet pois ja käyttää vaan näitä uusia scootereita. Oli siitä hyvät, että ajavat sekä vaunujen että matkarattaiden tarkoituksen, saa näppärästi kasaan ja on kumminkin suht isot renkaat ja jonkinmoiset jousitukset ja selkänojan saa melkein makuuasentoon. Eli Matkaratas/turvakaukalo yhdistelmä ja isot yhdistelmävankkurit saa pois eteisestä viemästä tilaa, nyt kun poika ei kumminkaan enää kauan mahdu tohon kaukaloon. miehen autossahan on jo turvaistuin ja nyt pitäis mun autoon hommata vielä toinen.

terkkuja, kadak & pikku-hirmu
 
Nimenhuuto täältäkin :wave:

Lomilta ollaan palattu mumman hoivista. Siä en päässyt kirjotteleen kun en muistanut tunnuksiani :|

Pikkumies pitää sen verta meteliä, et taitaapi kommentointi taasen jäädä.... Mut tervetuloo uudet!!
 
ensnnäki HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!!
ja elekää muapliis tiputtako tästä porukasta minnekkääpois :ashamed: käyn kyllä lukemassa juttujanne mielenkiinnolla,lapsen kehitystä seuraillen... ja tietysti yritän jaksaa välillä naputella jotain omia ja vauvan kuulumisia... =)

meillä meni kivasti uudenvuoden vastaanottaminen.ihan kotosalla oltiin perheen kesken.Janna nukahti illalla 8:lta ja heräs 10:ltä ja valvoi puoli yhteen!!!! :eek: täh,eikä meinanu ees alkaa nukkumaan millää :D päätti sitte ottaa kaiken irti uudesta vuodenalusta!!! :heart:

Janna konttaa kauheeta kyytiä,seisoo jo muutamia sekuntteja ilman tukea,seisoo tukea vasten ja silleen.
hampaita ei oo yhtään vielä =)
aivan sulosen ihana tytön tyllerö,kaikkien lellikki ja niin kiltti ja reipas.... :heart: eikä oo vielä sitä eroahistustakaa pahemmin näkyny,joskus seurailee vessaan tai minne oonki menossa..

heklako on saanu tytön?? ihana asia,ONNEA KOKO PERHEELLE!!! :flower:

Janna on n.7kiloa ja n.65-67cm pitkä,oma arvio tämä,mutta aika pikkanen typy
palalilllaan....

-Pai ja Janna- (kohta 9kk) =)
 
Tervetuloa Asha, mukavaa saada uusia palstailemaan :)

Usvis Eevakaan ei osaa vielä istua, toissa iltana vahingossa ilman vaippaa kyllä pyörähti istumaan, muttei tainnut ymmärtää tapahtumaa kun ei toista kertaa ole sen jälkeen sitä tehnyt.

tilian vauvelin tajuttomuus kuulosti tosi pelottavalta, oisin varmaan saanu slaagin itse jos olis meille käynyt noin! Hui! onneks kaikki nyt hyvin.

solinan ellinkäiselle onnea uusista taidoista kuten myös kaikille muillekin. Nyt taitaa olla semmonen vaihe että uutta tulee ihan jatkuvalla syötöllä, ei enää pysy itsekään perässä kuka osaa ja mitä.

vauvakuume mä luulen et se on mulla kroonisena, eihän tässä muuten olis mitään järkeä! Mulla vaan on semmonen ajatus, että mahdollinen pikkukakkonen sais tulla sillai, että syntyis viimeistään kesäkuussa, pelkään jotenki pienen vauvan ja pimeän syksyn yhdistelmää :$ Eli tällä matikalla, hyvinkin sit kun Eeva on vuoden niin vois kokeilla josko onni soisi :) Toisaalta se tuntuu NIIN epäreilulta jo nyt Eevaa kohtaan, jotenki tulee semmonenki ajatus päähän, et riittääkö musta kahdelle yhtä paljon ja onko se uusi pikkunen sit yhtä ihana kuin eka. Onhan se, voin jo kuvitella :heart:
Mä aion ehdottaa miehelle semmosta kokeellista juttua. Nyt varmaan pidätte mua ihan pöhkönä jos kerron :ashamed: Kovasti toivoisin, et se pikku2 olis sit poika. Aion opetella tutkimaan omia tuntemuksia et osaisinko tunnistaa oviksen ja sen mukaan sit harjottaa sitä itseään, jospa sillai tulis poika? :LOL: Oon ymmärtänyt et poika siittiöt on nopeampia ja tytöt hitaampia mutta kestävämpiä, siks suuremmalla todennäköisyydellä syntyy tyttö jos yhdyntä ja ovis ei ole ihan "käsikädessä". Tai sit mennään niillä mitä annetaan eikä murehdita mitään oviksia, hullukshan siinä tulis.. :eek: Noni, rauhotutaas nyt..

painonpudotusta peilikuva ei mitenkään houkuta ja aina kun jotain suuhunsa laittaa tulee semmonen ajatus et onks tää nyt järkevä suupala. Eli jotain kai olis pikkuhiljaa tehtävä kun koko ajan "stressaa". Itsetunto on aika nollassa, musta tuntuu et mieskään ei oikeen ole musta innostunu tällä hetkellä :( Multa varmaan irtois ainaki se 10 kiloa (pit 162 ja painoa 80), mut en tahtois varsinaisesti alottaa mitään kuuria vaan vähän järkeistää syömistä. Toisaalta toi em. vauvakuume jotenki jarruttaa tätäkin projektia, kun aattelen et sit raskausaika "pilaa" kaikki saavutukset. Vaikka oon kyllä myöski sitä mieltä, et synnytyksessä vois olla fyysisesti paremmassa kunnossa kuin mitä oli Eevaa saadessa. Jospa sit jaksais paremmin? Äh.

beebiksen syömiset Eeva syö ihan ok. Nyt vieläkin syödään 4 krt/pvä. Viides olis joskus ihan ok, mutkun hedelmä/jugit ei maistu :/ Nyt syödään siis aamulla ja illalla puurot, lounaaks ja illalliseks vähä reilu puoli purkkia (á 200g) ruokaa. Ihan ehdoton suosikki tällä hetkellä on Semperin luomu lasagne. Se on kyllä niin hyvää, et itsekin voisin elää vaan sillä :D

mamma pelastusliiveistä.. Meillä on Eevalla Baltic Bambi liivit. Viime kesänä pari kertaa oli päällä ja vaikutti tosi hyvältä. Niiden pitäis mennä aina 15kg asti, tiedä sit kuinka kauan oikeesti mahtuu. Balticilla on myös semmonen tavallisen näkönen pikkusille oleva liivi, mallinimeä en tiedä. Mun puolesta saavat iskä ja Eeva veneillä ens kesä ihan kaksistaa, ei ole mun juttu ollenkaan. Jokainen veneen keikahdus saa mut pois tolaltaan, ei semmosesta voi oikein nauttia. Moottoripyöräily sen sijaan on ihanaa, itse en aja, ei mulla ole edes korttia mut miehen kyydissä viihdyn kyllä.

kuiva iho on nyt ihan todenteolla meilläkin. voi kurjuus. :'( Posket on melkeinpä ahavoituneet ja punottaa aika kovasti, ainakin heti rasvan jälkeen. Mitenhän se tuon ihon kanssa nyt on, onko parempi rasvata vaikka joka aamu vai vaan pesun jälkeen? Yks ilta Eeva pyllyköi "munasillaan" ja mahaansa kun laahaa ryömiessään niin johan masu punotti kummasti. Masu on vähän karhea ja pari sellaista ihan kuivaa länttiäkin on. Taidan sinne ihotautilääkärille mennä pikapuoliin, jospa siltä saisi hyvät ohjeet?

sormiruokailua piti harrastaa, mut mä en kestä sitä sotkemista, ounou! *huonoäitihuonoäiti* MAissinaksut on ainoot mitä on saanut silloin kun itse syödään, niin ja kurkkua myöskin. Nyt olen alkanut antaa omasta ruoastani maistiaisia, josko oppisi kerjäämään niinkuin Alina (muistinko oikein?) :D

hapanmaitotuotteista Kiitti Hennna (niin ja onnea kosinnasta ) tota gefilus piimää vois pikkuhiljaa kokeilla, itsekin tykkään piimää juoda. Eeva on maistanut ainakin raejuustoa ja jugurttia, eikä niistä pienistä nokareista ainakaan ole tullut mitään vaivaa. Ruoan kanssa hörppää vettä lasista, tosin yleensä vettä on enemmän sylissä kuin suussa. Joskus kyllä ihan nieleekin :D

Omaan huoneeseen siirto. On täällä tapahtunut niin että nyt nukkuu toista yötä yksin omassa huoneessa. Tai varsinaisesti huoneessa ei muuta Eevan ole kuin pinnis, mutta nukkuu siis eri huoneessa kuin minä. Vastustin viimeiseen asti siirtoa mut jotenkin toi mies aina saa tahtonsa läpi. Mulle kyllä kävi ne heräilyt.. Tosin *koputtaa puuta* Eeva ei ainakaan kahteen viikkoon ole herännyt keskellä yötä ihan hereille asti. Johonkin ähellykseen heräsin joku yö mutta tutilla hiljeni ja nukkui aamuun asti. Ja rytmit on meilläkin ihan sekaisin, nukutaan aamulla 9-10 asti.. Tänäkin "aamuna" syötiin puuro vasta 11. Luulin etten osaa nukkua ilman Eevaa ollenkaan mutta viime yö ainakin meni tosi hyvin, aamulla tietysti ekana kävin kurkkaa et kaikki on hyvin. TOinen nukku siellä ihan tyytyväisenä. Ja kun alko kuuluu tutin kolinaa niin iskä kipitti kiltisti hakemaan ja pötköteltiin sit yhdessä meidän sängyssä kaikki.

Eevan taidoista sitten vielä. Ei istu, ryömii kyllä. Vuorotahtisesti menee muttei onneksi kovin kovaa. Olohuoneessa puuhailee ja istuskelee Mauri kunnaksen leikkipesässä ja tilaisuuden tullen nousee karhukävelyasentoon ja aika kauankin hilluu pylly pystyssä. Mauri kunnaksesta tulee yli, joskus vähän hallitsemattomasti pää edellä. Tänään nousi pari kertaa karhunkävelypyllyilysta seisomaan, tai siis yritti ILMAN TUKEA. Naurettiin miehen kanssa, et jättää yhden vaiheen välistä ja nousee vaan seisoksii, ei me mitään tukia tarvita :D
Eeva on niin ihanan rauhallinen ja hymyilevä kiltti tyttö :heart: Ei varmaan vois paljon helpompaa vauvaa olla kuin Eeva on. Ehkä senkin takia toi vauvakuume niin nostelee päätään.. JAIKS.
Ei meilläkään mitään eroahdistusta tai vierastamista tai lahkeessa roikkumista tapahdu, tai ehkä me ei vaan nähdä niin paljon vieraita joita vois edes vierastaa? Aika äänekäs Eeva kyllä on, ei siis itke mutta ölisee vissiin omaksi iloksi. Ja viimeisimpiä on ihan suora huutaminen/kiljuminen. Ihanaa kokeilla omaa ääntä. Tutti löytää aika usein suuhun sit *huonoäitihuonoäiti* :D
Tätätätätä tulee koko ajan samoin "hätä", joskus vielä kuiskaa sen kun ollaan menossa vaikka vaippaa vaihtamaan. Ihan selvästi, ainakin mun mielestä, sanoo myöskin äitin tyttö, miehen mielestä ei.. kummaa.. perus paapaa ja kaakaa tulee kans satunnaisesti. Eka sana on varmaan meidän koiran nimi eli Kata, ja varmaan vielä semmosella kiukkusella äänenpainolla. Niin paljo saa olla koiraa ojentamassa koko ajan.
Potalla käydään ja nyt jo useamman aamun ollaan puuron jälkeen saatu hämmentävän suuri boa sinne saaliiksi. Mistä sitä oikein tulee NIIN paljon.. Ja nyt illalla potatin taas niin sinne tuli aika iso pissa ja vaippa oli kuiva. Tästä tulikin vielä mieleeni kun yhtenä iltana Eeva pörräsi nakuna lattialla. Laitoin potalle heti aluksi kun vaatteet otin pois. Ei oikein halunnut istua siinä ja annoin pörrätä taas lattialla. Jonkin ajan kuluttua laitoin taas potalle, niin johan teki pissat sinne. :eek: Olin niin ylpeä, voisko se jo muka ymmärtää, että niin kuuluukin tehdä. Ehkä se oli kuitenki vaan sattumaa? Tänäänkin kävi niin että kun ruoan päälle pottailtiin, paukautti ison pierun ja selvästi pinnisteli josko kaakelikin tulis mut ei tullut ja halusi pois. Potta ilo - paras ilo :D
Marraskuiseen kohtaukseen liittyen sain tänään puhelun ja huomenna (siis perjantaina) mennään Porvooseen lasten polille. Ja sit ens keskiviikkona Lastenlinnaan siihen aivosähkökäyrään. Olin kyllä ymmärtänyt et ensi katotaan aukileesta ultralla ja sen perusteella vasta päätetään et tarvitaanko sitä stadin reissua ollenkaan. No, parempi että tutkitaan nyt kerralla kunnolla. Huomenna varmaan ollaan jo asian tiimoilta viisaampia ja ainakin saadaan uudet mitat tytölle. Pitäkää peukkuja, mua kyllä vähä jännittää...

Anteeksi ja kiitos jos jaksoitte lukea, lähti taas lapasesta. Nyt se on hejdå :wave:
 
Ellinkäinen löysi eilen koirien vesikupin :headwall: Kaverin lapset olivat vielä meillä joten pieni hetkittäinen kaaos iski päälle. Lastenhuoneessa leikki 2kpl 5vuotiaita ja 2kpl 3vuotiaita ja Elli kelliskeli keittiön lattialla. Mie aloittelin ruuanlaittoa. Sivusilmällä näin kuinka mennikäinen kelli nurkan taakse ja samantien kuuluikin molskahdus ja alkoi tupla karjunta.
Neiti oli kaatanut viitisen litraa vettä päällensä. Ja samalla kastellut 3vuotiaan jalat.
Ei muutakuin Elliltä märät vaatteet pois ja rauhoittelua. Samalla koetin 3vuotiaalle selittää että heittää märät housut pois ja pyyhekasa tulvalammikkoa imemään. Ja loppua laumaa käskin pysyä poissa vesilammikosta.
Katastrofi saatiin selvitettyä ja ruoka myöhästyi vain vähän. Mutta olipahan taas. Saas nähdä oppiko Elli kerrasta että koirien vesikupille ei kannata mennä vai ottaako neiti tavaksi.

Tein itse porkkanalettuja ja paistoin Ellillellekkin muutaman maidottoman ja vähämaustetun version. Kovasti tuntui tykkäävän ja ihan itse söi sormiruokana.

Me ei olla annettu Ellille vielä muutakuin äidinmaitoa.

Mitenkäs tuo nitraattia oli? Kun sitähän ei alta 1vuotiaan elimistö pysty käsittelemään. Niin eikö sitä saa antaa ollenkaan vai onko sitä vain vältettävä. Kun kaupoissa on siellä vauvojen ruokahyllyllä sellaisia banaani mango smootieita joita neiti tykkäisi juoda nokkamukista. Mutta niissä on pari mg nitraattia. Joten uskaltaakohan niitä nyt edes antaa?

Jaahassu, siehän olit ahkera olkkarin suunnittelussa. Me vain tuupattiin huonekalut kohdilleen ja toivottiin parasta.

Ei herttanen, tippa silmässä täälläkin kun miettii että meidän pieni nyytti muuttuisi muka taaperoksi. Taitaa kuopuksen kohtalona olla aika kauan äitin vauvana.

Elli sai myös Brion taaperokärryn joulupukilta. Lähinnä se on koristeena vielä ja sen reunaa on hyvä purra.

Hyvä ettei Napin Konsta kolauttanut itseään pahemmin kuitenkaan.

Mamma, Elli sai tuollaisen kuva mukin kastelahjaksi. Ei tod.raaski käyttää vaan kaapissa on.

Hennalla mukavaa risteilyä

Kadakille onnea uusista rattaista.

Teppanan Eeva, pidetään peukkuja että kaikki olisi kunnossa niissä kokeissa eikä niitä kohtauksia enää tulisi. Olisi vain ollut jotain unissakävely tms. Onko niitä ollut enempää?


Pakkasta ei ole tänään kuin -26 mutta taidetaan pysyä siltikin tänäänkin sisällä.


t: Solina ja Elli 9kk ja risat.
 

Yhteistyössä