Tervetuloa Asha, mukavaa saada uusia palstailemaan
Usvis Eevakaan ei osaa vielä istua, toissa iltana vahingossa ilman vaippaa kyllä pyörähti istumaan, muttei tainnut ymmärtää tapahtumaa kun ei toista kertaa ole sen jälkeen sitä tehnyt.
tilian vauvelin tajuttomuus kuulosti tosi pelottavalta, oisin varmaan saanu slaagin itse jos olis meille käynyt noin! Hui! onneks kaikki nyt hyvin.
solinan ellinkäiselle onnea uusista taidoista kuten myös
kaikille muillekin. Nyt taitaa olla semmonen vaihe että uutta tulee ihan jatkuvalla syötöllä, ei enää pysy itsekään perässä kuka osaa ja mitä.
vauvakuume mä luulen et se on mulla kroonisena, eihän tässä muuten olis mitään järkeä! Mulla vaan on semmonen ajatus, että mahdollinen pikkukakkonen sais tulla sillai, että syntyis viimeistään kesäkuussa, pelkään jotenki pienen vauvan ja pimeän syksyn yhdistelmää :$ Eli tällä matikalla, hyvinkin sit kun Eeva on vuoden niin vois kokeilla josko onni soisi
Toisaalta se tuntuu NIIN epäreilulta jo nyt Eevaa kohtaan, jotenki tulee semmonenki ajatus päähän, et riittääkö musta kahdelle yhtä paljon ja onko se uusi pikkunen sit yhtä ihana kuin eka. Onhan se, voin jo kuvitella :heart:
Mä aion ehdottaa miehelle semmosta kokeellista juttua. Nyt varmaan pidätte mua ihan pöhkönä jos kerron :ashamed: Kovasti toivoisin, et se pikku2 olis sit poika. Aion opetella tutkimaan omia tuntemuksia et osaisinko tunnistaa oviksen ja sen mukaan sit harjottaa sitä itseään, jospa sillai tulis poika?
Oon ymmärtänyt et poika siittiöt on nopeampia ja tytöt hitaampia mutta kestävämpiä, siks suuremmalla todennäköisyydellä syntyy tyttö jos yhdyntä ja ovis ei ole ihan "käsikädessä". Tai sit mennään niillä mitä annetaan eikä murehdita mitään oviksia, hullukshan siinä tulis..
Noni, rauhotutaas nyt..
painonpudotusta peilikuva ei mitenkään houkuta ja aina kun jotain suuhunsa laittaa tulee semmonen ajatus et onks tää nyt järkevä suupala. Eli jotain kai olis pikkuhiljaa tehtävä kun koko ajan "stressaa". Itsetunto on aika nollassa, musta tuntuu et mieskään ei oikeen ole musta innostunu tällä hetkellä
Multa varmaan irtois ainaki se 10 kiloa (pit 162 ja painoa 80), mut en tahtois varsinaisesti alottaa mitään kuuria vaan vähän järkeistää syömistä. Toisaalta toi em. vauvakuume jotenki jarruttaa tätäkin projektia, kun aattelen et sit raskausaika "pilaa" kaikki saavutukset. Vaikka oon kyllä myöski sitä mieltä, et synnytyksessä vois olla fyysisesti paremmassa kunnossa kuin mitä oli Eevaa saadessa. Jospa sit jaksais paremmin? Äh.
beebiksen syömiset Eeva syö ihan ok. Nyt vieläkin syödään 4 krt/pvä. Viides olis joskus ihan ok, mutkun hedelmä/jugit ei maistu :/ Nyt syödään siis aamulla ja illalla puurot, lounaaks ja illalliseks vähä reilu puoli purkkia (á 200g) ruokaa. Ihan ehdoton suosikki tällä hetkellä on Semperin luomu lasagne. Se on kyllä niin hyvää, et itsekin voisin elää vaan sillä
mamma pelastusliiveistä.. Meillä on Eevalla Baltic Bambi liivit. Viime kesänä pari kertaa oli päällä ja vaikutti tosi hyvältä. Niiden pitäis mennä aina 15kg asti, tiedä sit kuinka kauan oikeesti mahtuu. Balticilla on myös semmonen tavallisen näkönen pikkusille oleva liivi, mallinimeä en tiedä. Mun puolesta saavat iskä ja Eeva veneillä ens kesä ihan kaksistaa, ei ole mun juttu ollenkaan. Jokainen veneen keikahdus saa mut pois tolaltaan, ei semmosesta voi oikein nauttia. Moottoripyöräily sen sijaan on ihanaa, itse en aja, ei mulla ole edes korttia mut miehen kyydissä viihdyn kyllä.
kuiva iho on nyt ihan todenteolla meilläkin. voi kurjuus. :'( Posket on melkeinpä ahavoituneet ja punottaa aika kovasti, ainakin heti rasvan jälkeen. Mitenhän se tuon ihon kanssa nyt on, onko parempi rasvata vaikka joka aamu vai vaan pesun jälkeen? Yks ilta Eeva pyllyköi "munasillaan" ja mahaansa kun laahaa ryömiessään niin johan masu punotti kummasti. Masu on vähän karhea ja pari sellaista ihan kuivaa länttiäkin on. Taidan sinne ihotautilääkärille mennä pikapuoliin, jospa siltä saisi hyvät ohjeet?
sormiruokailua piti harrastaa, mut mä en kestä sitä sotkemista, ounou! *huonoäitihuonoäiti* MAissinaksut on ainoot mitä on saanut silloin kun itse syödään, niin ja kurkkua myöskin. Nyt olen alkanut antaa omasta ruoastani maistiaisia, josko oppisi kerjäämään niinkuin Alina (muistinko oikein?)
hapanmaitotuotteista Kiitti Hennna (niin ja onnea kosinnasta ) tota gefilus piimää vois pikkuhiljaa kokeilla, itsekin tykkään piimää juoda. Eeva on maistanut ainakin raejuustoa ja jugurttia, eikä niistä pienistä nokareista ainakaan ole tullut mitään vaivaa. Ruoan kanssa hörppää vettä lasista, tosin yleensä vettä on enemmän sylissä kuin suussa. Joskus kyllä ihan nieleekin
Omaan huoneeseen siirto. On täällä tapahtunut niin että nyt nukkuu toista yötä yksin omassa huoneessa. Tai varsinaisesti huoneessa ei muuta Eevan ole kuin pinnis, mutta nukkuu siis eri huoneessa kuin minä. Vastustin viimeiseen asti siirtoa mut jotenkin toi mies aina saa tahtonsa läpi. Mulle kyllä kävi ne heräilyt.. Tosin *koputtaa puuta* Eeva ei ainakaan kahteen viikkoon ole herännyt keskellä yötä ihan hereille asti. Johonkin ähellykseen heräsin joku yö mutta tutilla hiljeni ja nukkui aamuun asti. Ja
rytmit on meilläkin ihan sekaisin, nukutaan aamulla 9-10 asti.. Tänäkin "aamuna" syötiin puuro vasta 11. Luulin etten osaa nukkua ilman Eevaa ollenkaan mutta viime yö ainakin meni tosi hyvin, aamulla tietysti ekana kävin kurkkaa et kaikki on hyvin. TOinen nukku siellä ihan tyytyväisenä. Ja kun alko kuuluu tutin kolinaa niin iskä kipitti kiltisti hakemaan ja pötköteltiin sit yhdessä meidän sängyssä kaikki.
Eevan taidoista sitten vielä. Ei istu, ryömii kyllä. Vuorotahtisesti menee muttei onneksi kovin kovaa. Olohuoneessa puuhailee ja istuskelee Mauri kunnaksen leikkipesässä ja tilaisuuden tullen nousee karhukävelyasentoon ja aika kauankin hilluu pylly pystyssä. Mauri kunnaksesta tulee yli, joskus vähän hallitsemattomasti pää edellä. Tänään nousi pari kertaa karhunkävelypyllyilysta seisomaan, tai siis yritti ILMAN TUKEA. Naurettiin miehen kanssa, et jättää yhden vaiheen välistä ja nousee vaan seisoksii, ei me mitään tukia tarvita
Eeva on niin ihanan rauhallinen ja hymyilevä kiltti tyttö :heart: Ei varmaan vois paljon helpompaa vauvaa olla kuin Eeva on. Ehkä senkin takia toi vauvakuume niin nostelee päätään.. JAIKS.
Ei meilläkään mitään eroahdistusta tai vierastamista tai lahkeessa roikkumista tapahdu, tai ehkä me ei vaan nähdä niin paljon vieraita joita vois edes vierastaa? Aika äänekäs Eeva kyllä on, ei siis itke mutta ölisee vissiin omaksi iloksi. Ja viimeisimpiä on ihan suora huutaminen/kiljuminen. Ihanaa kokeilla omaa ääntä. Tutti löytää aika usein suuhun sit *huonoäitihuonoäiti*
Tätätätätä tulee koko ajan samoin "hätä", joskus vielä kuiskaa sen kun ollaan menossa vaikka vaippaa vaihtamaan. Ihan selvästi, ainakin mun mielestä, sanoo myöskin äitin tyttö, miehen mielestä ei.. kummaa.. perus paapaa ja kaakaa tulee kans satunnaisesti. Eka sana on varmaan meidän koiran nimi eli Kata, ja varmaan vielä semmosella kiukkusella äänenpainolla. Niin paljo saa olla koiraa ojentamassa koko ajan.
Potalla käydään ja nyt jo useamman aamun ollaan puuron jälkeen saatu hämmentävän suuri boa sinne saaliiksi. Mistä sitä oikein tulee NIIN paljon.. Ja nyt illalla potatin taas niin sinne tuli aika iso pissa ja vaippa oli kuiva. Tästä tulikin vielä mieleeni kun yhtenä iltana Eeva pörräsi nakuna lattialla. Laitoin potalle heti aluksi kun vaatteet otin pois. Ei oikein halunnut istua siinä ja annoin pörrätä taas lattialla. Jonkin ajan kuluttua laitoin taas potalle, niin johan teki pissat sinne.
Olin niin ylpeä, voisko se jo muka ymmärtää, että niin kuuluukin tehdä. Ehkä se oli kuitenki vaan sattumaa? Tänäänkin kävi niin että kun ruoan päälle pottailtiin, paukautti ison pierun ja selvästi pinnisteli josko kaakelikin tulis mut ei tullut ja halusi pois. Potta ilo - paras ilo
Marraskuiseen kohtaukseen liittyen sain tänään puhelun ja huomenna (siis perjantaina) mennään Porvooseen lasten polille. Ja sit ens keskiviikkona Lastenlinnaan siihen aivosähkökäyrään. Olin kyllä ymmärtänyt et ensi katotaan aukileesta ultralla ja sen perusteella vasta päätetään et tarvitaanko sitä stadin reissua ollenkaan. No, parempi että tutkitaan nyt kerralla kunnolla. Huomenna varmaan ollaan jo asian tiimoilta viisaampia ja ainakin saadaan uudet mitat tytölle. Pitäkää peukkuja, mua kyllä vähä jännittää...
Anteeksi ja kiitos jos jaksoitte lukea, lähti taas lapasesta. Nyt se on hejdå :wave: