HUHTIVAUVAT 2009 *Elokuussa*

SÄDE: nuo vellijutut riippuu ihan siitä keneltä kysyy! :D mutta minun mielipide on että senkun vaan aloitat! mulla on molemmat muksut iltavelliä saaneet . esikoinen alkoi saamaan 2,5 kk:n iässä ja tämä Kapris 3 kk:n iässä. Yöt rauhoittuivat ja mukulat selkeästi rauhallisempia kun ei tarvii joka tunnilleen tankata yölläkin maitoa. Go for it! :)
 
AAM
hampaista napille, mannalle, aurorab:lle ja pikkasille onnittelut multakin !! :)

Säde antaisin velliä ihan hyvällä omalla tunnolla.. mietin että taidan mäkin antaa tälle likalle kohta jotain niin että yöt edes menis yhdellä syötöllä... :|

Pai :wave: ei meilläkään vielä liikuta mihinkään :) sivuttain joo mut ei käännytä kumminkaan päin tai kunnolla ryömitä mihinkään.

sheppuli :wave:


Tuo meitin tytöö on myös alkanut valitsemaan koska haluaa rinulia syödä?! pojalle ko tissin lykkäs suuhun niin aina maistui mutta tää neiti, ou nou ei kelpaakkaan aina ! emmä oo tottunut tälläiseen! |O tässä aamupäivällä oli daisarit taas niin tääynnä että kirkonkello oli lähin mieleen tuleva niitä muistuttava esine :xmas: .. joo neiti vaan kääns pään puis :'( vähäks tuli paha mieli.. no ei nyt sillei mut äh ! toinen ei tahtonut auttaa äitää hädässä :kieh:
mut sit yöllä se lussuttais ihan koko ajan niitä.. :headwall:

Pojalle iskenyt sitte kuume, oli ihan kekäle jo kasin aikaan, iskin sit suppoja ko hogasin.. :headwall: kivat tarhalle taas... mä en käsitä ! aina tää sama juttu heti siinä alussa tulee joku tauti !! :( no toivotaan että laantuu..

Istuttaminen, kuten sanottua tää meidän emäntä ei sylissä ole kuin pystyasennossa tai semmoi sivuttaisröhnössä.. makaamaan ei suostu vaan jos on rinta suussa.. tai todella väsy--< nukahtaa...
Myös poika vauvana kun oli kolmikuinen niin alkoi pönkäämään pystyy ja sitterissä tahto sormista pitää kiinni ja punnertaa ylös, oli ihana leikki hään mielestä :heart:

Mobile on sängyssä kova juttu mutta leikkikaari ei oo yhtä kiva, en tiedä miks.. :| ei kai oo yhtä inspiroiva..

nyt pää pysahdyksissä.. :)

Aam & ansku 3,5kk
 
Moikka!

Kauheesti tullut hampaita kaikille :D jee!
Meillä välillä ainna itketään kun pikkusta sattuu ikeniin mutta ei oo vielä mitään näkynyt..Eilen ekaa kertaa laitoin supon ja eihän siitä mitään meinannut tulla :LOL: se vaan pongahti ulos sieltä ja sitten tuli kakkaa ja loppujen lopuks poika lopetti itkemisenki kun ihmetteli että mitä hittoo se äiti oikein roveltaa mun pyllyä :ashamed: :whistle:

Mulla lähti kaikki hiukset jo raskausaikana...joten ei oo enää synnytyksen jälkeen lähtenyt..thank god!mutta ovat muuten vaan ihan hirveet nykyään |O

Istutus Tälläset ohjeet mä olen saanut;eli että sylissä voi sitte alkaa tuetusti istuttaa kun vauva istuu selkä suorassa eikä enää lysähdä kasaan ja lattialla sitten kun lapsi osaa istua ilman tukea..Ja meidän brion-vaunuissa lukee että ei alle 6kk vauvaa ilman koppaa vaunuihin..Mutta munkin on kyllä pakko keksiä jotain koska meilläkään ei viihdytä ollenkaan vaunuissa :/ aattelin että otan kopan pois mutta jätän silti rattaa lähes makuu asentoon niin herra näkee sitten vähän maailmaa niin jos hää jaksais sitten paremmin äitin shoppailu reissut :whistle: :saint:

Säde vellit vaan tulille :wave: ei se maailmaa kaada(ei edes teidän :D )

Me oltiin keräämässä mustikoita ja poika oli hoidossa sen aikaa.En kerennyt pumppaamaan maitoa joten sai yhen aterian korvikkeena.Sitten illalla kun tultiin kotiin laitoin pojan nukkumaan ja söi siinä tissiä..pojalta tuli yhtäkkiä vähän maitoa pihalle ja aattelin että pulautti mutta jäi sitten nukkumaan ja kun itse olin menossa nukkumaan niin huomasin että poika oli oksentanut ihan kunnolla sellaset jätti oksennukset :( aloin vaihtaa lakanoita kun se oksens uudestaan ihan hirveesti ja vielä yhet pienet oksennukset :eek: johtuikohan siitä korvikkeesta ei oo koskaan ennen tapahtunut tollasta..kolme kertaa in saanut korviketta nyt nannia muilla kerroilla tuttelia eli voisko vaan johtua merkistä??

ohhoh..täytyy viel alkaa hinnottelee noit kirppari tavaroita... |O mä oon kans ihan väsynyt näin unta että menin kahvilaan ja tilasin kaks kahvia..ja siinä oli se uni..join vaan niitä kahvejani :D

Misstar ja noksu tänään tasan 4kk :heart:
 
Mikähän on selkä suorassa istumista...? Kun tosi jäntevä toi tyttö on, seisoo tosiaan sylissä ja vaunuissakaan ei suostuis olee ku mahallaan ja sit yrittää hirveesti kurkkia reunojen yli maisemia (paitsi jos on väsyny, jolloin kyl nukkuu hyvin)... Kiinnostais jossain vaihees päästä siis siirtymään rattaisiin. Miten tuo toukka voikin olla niin kiinnostunut maailman menosta...
On myös sellainen että kun käsistä vetää niin se ite nostaa itsensä seisomaan jos vaan tuki löytyy. Ei varmaan seisottaa sais senkää vertaa, mut se seisoo tukea vasten jos päästää irti (testattiin sohvapöydän reunaan), joten kai se riittävän vahva alkais olee istumiseenki? :LOL: Onpa taas jutut mulla. Miksei tuo vauva vois olla sellanen vauva että viihtyis makuulteen sylissä ja sanois vaan guu. :LOL:
 
Hei pitkästä aikaa...

Paljon onnea kaikille uusia hampaita omistaville :flower: :flower:

Meiän Juuso kävi tänään 4 kk lääkärineuvolassa vaikkei vielä 4kk ookkaa täynnä. :D
Tässäpä mittoja:
pituus 66cm
paino 8,085kg
pipo 43,7cm

että kokoa löytyy :ashamed:

Meidän poika on löytäny korvansa :LOL: :LOL: koko ajan räplää korvanlehtiä, pyysin lekuria tarkistamaa ettei oo tulehdusta kun toinen koko ajan on korvissa kiinni ja puhtaat oli, luojan kiitos!!!

Velliä saa meidän poikakin illalla ja nukkuu yöt toooosi hyvin, ainakin vielä :x puol kybä menee nukkuu ja kuuden mais syö seuraavan kerran :p

Kysäsin kans neuvolas tosta istuttamisesta ja sanovat et se on joku entisajan jäänne, sillon ku muksuja oli monta ja äiteet istutti mukulan tuoliin ja sitovat kaulaliinalla että pysyy pystys :LOL: :LOL: eli siis saa sylis pitää istuvas asennos kun on kunnon tuki ympärillä muttei vielä yksin jättää mihinkää tuolihin ;)

Meidän herra on hitaasti liikkuvaa sorttia, ei vielä kääntyile tms. kyljelle kääntyy mut sit pyörähtää takas selälle.

Kyl taas viime viikko oli kovaa...Ite olis pitäny olla marjapuskas ja Juuso ei nukkunu ku puolentunni päikkäreitä kerralla, no toivottavasti tyyli muuttuu ku puskat on vihdoin tyhjät ja eiköhän nuo kelitki viilene :LOL: :LOL:

Mutta nyt nukkumaan, öitä!!! :wave:
 
Täällä ilmoittautuu yksi huhtikuisen mamma joukkoon mukaan, jos vaan mahtuu :)
Oscar-poikamme putkahti maailmaan 20.4 klo 6:00 Keski-Suomen keskussairaalassa <3

Asustellaan Keski-Suomessa Keuruulla avomiehen ja lemmikkikatraamme (4 kissaa ja koira) kanssa.

Tarkoituksena olis lähteä syyskuun 14. päivä jo töihin ja kyllä jännittää! Oscar on silloin melkein 5kk vasta, mutta jää isän kanssa sitten kotiin. :)

Terveisin lennameli ja Oscar melkein 4kk
 
lennameli tervetuloa mukaan!! :wave:

istuttamisesta kysyin nla-tätiltä minä kans ja sanoi että jos vauva itse pyrkii ylös istuma-asentoon, niin ihan ok kunhan vaan tukee esim kainaloiden alta niin kauan kun se istuma-asento vähä vielä horjuva. sanoi että istuttaminen on huono vain jos monta tuntia päivässä ilman tukea istuttaisi, jolloin vauvan selkälihakset voisi kehittyä vinoon (yleensä kellahtavat puoliksi kumoon jommalle kummalle puolelle). tuokin voitaisiin korjata fysioterapeutin jumppaohjeilla mutta sanoi ettei oo koko monikymmenvuotisen neukkutätiuransa aikana moista nähnyt. minä siis istutan elsaa tuetusti nykyisin aina kun haluaa pystyasentoon, eli tosi paljon :D ei meilläkään neiti viihdy makuultaan yhtään. ja vaunuissa mulla on peittoja ja tyynyjä joilla saan neitin puoli-istuvaan asentoon, jotta viihtyisi edes hetken. mutta eipä sekään viihdytä enää kuin hetken, kun alkaa puskea "kunnolla" istumaan ja kellahtelee sitten joko nokalleen tai kyljelleen. ei napero raukka vielä istualteen pysy vaikka kuinka tahtoisi.

jes, nyt kaupoille ja lähiöfestareille koko perheen voimin, illalla lisää jos ehtii :)

t. manna + elsa n. 4,5kk :heart:
 
Heips!
Istuttamisesta ollut puhetta.Meillä tyttö kans istuu tuettuna sylissä,makuultaa on ihan turha edes yrittää pitää.
Mites kun me ollaan aloteltu jo kiinteiden syöminen tänään oli marjasosetta maistiasiena,aika muikeet ilmeet.Peruna-porkkana,peruna-parsakaali uppoo tosi hyvin.Miten jokohan sitä uskaltas ostaa syöttötuolin ja alkaa syöttää siinä?Neiti valuu tosi alas sitterissä istuessa.Ruokaakin valu aika paljon kaulapoimuihin syljen mukana...Niitähän on olemassa sellasia syötötuolin "täytteitä" jotka tukee lasta.Suositelkaa syöttötuli merkkiä! Triptrappia oon aatellu...hyvä/huono?







 
lennameli :wave:

...joo kyllä mäkin pidän sylissä istuma-asennossa..eihän tästä muuten mitään tulis :whistle: :) ja meillä ainaki selkä on jo ihan jämäkkä eikä lysähdä silleen kasaan niin uskon että teilläkin laala on jo..ainakin kuulostaa "jämäkältä tapaukselta" teidän pikkuinen :D
Ja mä oon kanssa vaunuihin yrittänyt peittoa ym. laittaa että ois vähän pystymmässä mutta sitten nooa valahtaa vaan sinne toiseen päähän ja sitten se asento vasta epäterveellisen näköinen onkin :whistle: :LOL:
 
Heissan,
Vieläkö mahtuu mukaan porukkaan? :)

Meidän neiti syntyi 5.5.09 Tyksissä ja hän on esikoisemme.

Kasvu on ollut huimaa sitten näiden ensimmäisten 3kk aikana. Ihanaa seurata kun melkein joka päivä tulee jotain uusia juttuja.
Nyt on alkanut kääntyileen masulleen varsinkin kun alkaa tekeen heräämistä. Oletteko antaneet vauvojen nukkua mahalleen vai miten olette pärjänneet tässä kääntyily-vaiheessa? Tyynyillä en saa tuettua tarpeeksi enkä oikein viitsisi aina nukuttaa samassa asennossakaan...

MarineS ja pikku-neiti pian jo 4kk



:)
 
Hammasharja vinkki. Tarttui tänään kaupasta mukaan meillekkin, vaikkei neidillä ole edes hampaita vielä. Mutta ihan näppärältä vaikuttaa.

MaM merkkinen Bite&Brush pururengas. Puhdistaa ikenet ja hampaat sekä helpottaa kutiavia ikeniä. Siinä on sellaiset muoviharjakset.

Meni mainostamiseksi, mutta vaikuttaa ihan hyvältä kapistukselta. Kokemusta ei kylläkään vielä ole.

lennameli Tervetuloa, mehän ollaankin sitten melkein naapureita ;) Me ( minä, ukko 3 lasta, 2 koiraa ja kissa ) asustellaan tässä naapurissa Multialla.

MarineS myös tervetuloa mukaan kirjoittelemaan kanssamme.

Istumisesta. Miekin olen antanut sylissä istua silloin kun Ellinkäinen itse istumään änkee. Enemmänkin se taitaa olla tosiaan niin ettei väkisin saa pitkiä aikoja istuttaa. Mutta jos vauvalla selkeästi alkaa olla jo valmiuksia siihen niin eiköhän saa istua. Kunhan ei nyt tuntitolkulla istuta putkeen.
Ja vaunuissa / rattaissa sen puoli istuva asento on ihan hyvä vaihtoehto. Monet pehmeät kantokopatkin taipuvat siihen hyvin.

Laala, teillä tosiaan jäntevä tyttö. Vauhdilla oppii uutta. Eiköhän sitä saa jos vauva on selkeesti siihen itse valmis. Ja tässäkin muistaa että kohtuuskaikessa.

AAM meillä sama "ongelma" poika söi tissiä aina kun sitä tarjos, ja vaikkei ois tarjonnutkaan. Milloin vain ja missä vain. Niin samaa yrittää tälle pienellekkin, mutta välillä toinen vain kääntää päänsä pois tuhahtaen. Ja mamma on ihan että eikö muka....

Säde Iltavelleistä, eihän se paha juttu ole ollenkaan, jos vain tuntuu että siitä voisi olla apua ja se itsestä tuntuu hyvälle, niin ei muuta kuin koklaamaan.

Velleistä näin muuten. Antaako kaikki muut niitä? Meillä ei ole nuo isommat saaneet vellejä kuin joskus satunnaisesti. Suoraan aloitettiin puurolla sitten kun oli sen aika. Samaa tavaraahan se puuro ja velli on, toinen vain löysemmässä muodossa.
Ja vähän on sellainen fiilis että niin varmaan tulee käymään Menninkäisenkin kanssa.


Jaahas, ElliMeninkäisen iltakylvyn aika ja sitten sänkyyn tisuttelemaan ja nukkumaan.


t: Solina ja Hymytyttö 4.5kk
 
Hellou! ja tervetuloa mukaan vaihtamaan ajatuksia lennameli ja MarineS :wave:

Just sain kiukkupussin kesytettyä tonne sängynpohjalle ja vihdoinkin on vähän IHAN OMAA aikaa. Ollaan oltu monta päivää reissussa ja sit siitä suoraan mun vanhemmat tuli meille muutamaks päiväks. Vauvanhoidossa on ollu apua, mutta jos nyt rehellisiä ollaan, niin ompa mukavaa olla välillä ihan rauhassakin. taidan kattoo mitä tuolta telsusta tulee ja avata suklaalevyn =)

Konsta on ollu vähän kipeenä (sai eilen 5kk rokotteen ja tutkimusrokotteen), lämpö nousi 38 asteeseen ja äksyilyä on ollu ilmassa aika paljon normaalia enemmän. Tosin myös toinen alahammas puski itsensä pihalle toissapäivänä, joten en nyt oikeen tiedä mikä pitää lämpöä ja kiukuttaa (vissiin hampaatkin voi nostaa vähän kuumetta). Annoin sit kunnon pullollisen velliä ja supon pyllyyn, niin äkäpussi tai nu tonne sänkyyn ihan ilman itkuja ja ihan hyväntuulisena. on se vaan ihana ja rakas vaikka se kuinka välillä kiukkuaakin. Jännä juttu, että vieraitten lasten kiukuttelu ja huutamionen alkaa vaan risoa, mutta kun oma itkee niin mulle ainakin tulee vaan huoli siitä onko kaikki hyvin :heart: herkkää.

Muillekin on alkanu puskea hampaita, jes, ei olla ainoita!

säde: meillä ainakin helpottu illat ja yöt ihan hirveesti ton maissivellin ansiosta.. heti huomas kun eilen illalla oltiin pikkasen liian väsyneitä jo syömään ja velliä ei menny varmaan kun parikymmentä milliä. Koko viime yö sit roikuttiinkin tissillä, varmaan tunniin-kahden välein. Toisaalta hyvä viettää välillä tollasia "tehoimetysöitä" ettei maidontulo lakkaa. Äskenkin Konsta veti hyvällä ruokahalulla 200ml maissivelliä. Hyvät on ruokahalut :LOL:

Meillä kans istutaan ja seistään sylissä. hirvee huuto tulee heti, jos kehtaa edes koittaa jotain enemmän makuuasentoa.

Hip hei. suklaan pariin! :p

muoks: Meillä on muuten toi Solinan kehuma purulelu (bite&brush). Konsta ainakin jäytää sitä ja saa sen helposti suuhunsa. suosittelen!
 
AAM
:wave: lennameli ja marines
lenna oliks sä jo odotusaikana meidän kanssa listalla koska nimesi vaikuttaa tutulta :) ?

Napin kuvaus konstan rinnalla roikkumisesta tuntui hyyyvin tutulta.. meidän neiti on parin tunnin välein jollei useamminkin rinulilla.. :| ehkä pitäis yrittää hedelmäsoseita uudelleen vaikka.

Tällä ollaan oltu ihan sisällä melkein koko päivä tai siis poika on :( toisella yli 39 kuumetta pamahti eilen illalla ja tää päivä ihan oleiltu 4 seinän sisällä.. mies kävi kaupassa ja minä nopsaan apteekissa ko hermostuin suppoihin ja kipitin hakemaan pamol F särkylääkettä pojalle, niitä oraaliliuosnappeja ja ne toimi, suosittelen lämpimästi sit ko lapset on taaperoita !! :)

Tein myös kaalikeittoa ja kävi ostamassa melkein 800 gr namia apteekkikäynnillä... :whistle: cittarissa oli halvalla.. 4,95 kilo :eek: pakkohan se oli !!
sit leitör miehen sisko puolisoineen tuli käymään ja syötiin sitä mun kaalikeittoa ja oli hjuvaa :p oi että !

Hammaspesusta pienille ko hampaat meillä puhkes niin käytin semmoi sormeen laitettavaa "kumisormustinta" missa on niinko hammasharja päässä, selvä ?? :D :LOL:
Pojalla toimi hyvin ja antoi jatkossakin pestä hampaat kun oli kunnolla ulkona sitte.. ja harjoiteltiin aamuin illoin vaipanvaihtojen yhteydessä =)

Istumista syöttiksessä en kyllä suosittelis vielä jos ei istu kunnolla selkä tuettuna yksin=horjuu.. moon siitä aika jyrkkämielinen koska istuu kokonaan yksin, et sä voi välttis tietää onko kunnon asento jos tukee tyynyillä, vanhemman sylissä meillä syötiin sitten aluksi jos ei syöty sitterissä istuen. Mun mielipide :)
Jos itsestä hyvältä tuntuu sekä vauvasta ja härvelit on toimivat niin mikä ettei, eiköhän se istuttaminen oo ok... ?

Onko kellään ollut sitä kilpirauhasen liikatoimintaa r.aikana ?
Miehen systerin mielestä mun kilpirauhanen näytti siitä isommalta :( ? aloin tietysti kovin vainoharhaiseksi saman tien ja tunnustelin sitä ja tuntui kyllä isommalta kun normisti, mulla on kuite suht pitkä ja hoikka kaula...
Mun mutsilla on meinaan ollut joskus 50 korvilla ylitoimintaa ja sit tutkin asiaa ja se on perinnöllistä :( no onneks siihen on lääkkeet olemassa kuite... jos siis mulla sitä todetaan, testeihin tietty pitää mennä käymään. Mut shit jos on niin vähänkö pelottaa... :'(
Tietääkö kukaan voiko raskausaika laukaista moista ??

Aam & ansku 9 pvä vaille 4 kk :D
 
MarineS tervetuloa! Meidän tyttö muuten kans syntyi 5.5. TYKSissä! :) Meillä Turun seudulla asuvilla on myös kerho tuolla kerhopuolella jos haluat liittyä. Se on sellanen ku Turku ja Lähikunnat, http://kaksplus.fi/kerho/Turku_ja_lahikunnat on osoite, sinne täytyy "hakea jäseneksi" jos haluaa mukaan! :)


).( Typy aloitti aamunsa "lehden luvulla". Oli lopulta koko tyttö ihan painomusteessa ja Turun Sanomat ihan kuolassa. :LOL: Sit me vaan mietittiin että toivottavasti ei oo kauheen myrkyllisiä nuo lehdet... Ainakin oli älyttömän hauskaa tytöllä, hihkui ja nauroi! :D Oltiin myös kaupungilla kävelemässä yhden kaveriäidin ja sen 8vk ikäisen tytön kanssa. :) Meidän typyillä on siis sen 6viikkoa ikäeroa. :)

Istuttamisesta kun kysyin, niin mä tarkoitin sit ihan sylissä istuttamista (jos esim AAM luuli jotain muuta), koska meil ei ees oo mitään syöttistä vielä, eikä muitakaan "istuimia", mut olis vaan helpompi pitää sylissä jos uskaltais jo vähän istuttaakin. :) Tyttö tosiaan punkeaa itse ylöspäin makuulta koko ajan, joten ei varmaan haittaa jos vähän antaa sylissä istua. :)

Meillä tyttö kans roikkuu tissillä puolet yöstä. Viime yönäkin oli tosi levoton ja sit neljältä ihan totaaliheräs tuhtaamaan. Sain nukkumaan onneks lopulta rinnalle taas. :) Niin se yleensäkin kesken yön nukahtaa. Illalla nukutetaan omaan sänkyyn (ihan vaan jotta oppii siinä nukkumaan) mut yösyönnit menee mukavammin kun on sit vieressä lopun yötä. Viime yönäkin tais syödä ehkä öö viis kertaa... :whistle: Ilmeisesti joku tiheämmän imun kausi ja maitotilauksen teko, kun tänään päivälläkin on syöny lähemmäs kymmenen kertaa ja ihan kunnolla. :)


Laala ja Aura 3kk 10pv
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Happy79:
Miten jokohan sitä uskaltas ostaa syöttötuolin ja alkaa syöttää siinä? Neiti valuu tosi alas sitterissä istuessa.Ruokaakin valu aika paljon kaulapoimuihin syljen mukana...Niitähän on olemassa sellasia syötötuolin "täytteitä" jotka tukee lasta.Suositelkaa syöttötuli merkkiä! Triptrappia oon aatellu...hyvä/huono?
Laala :) tähän happyn tekstiin mun ehkäpä liian jyrkkä kommenttini :ashamed: oli..
mut meillä on ollut Emman syöttis (se triptrapin valeversio) käytössä tosin ilman mtn lisäpehmusteita, siis käytössä oli vain se normi istuinpehmuste mikä siihen kuului (ja tuoli muuten ajoi ihan hyvin asiansa ja ajaa vieläkin :whistle:, todella hyvä ja käytännöllinen ilman kaarta kuin normituoli, ilman että tarvii maksaa satasia pelkästä niemstä..:whistle:..
Tuesta Muistan että kaverilla oli Tripp trapp ja se laittoin pojalle aina semmoi rullaksi kääräistyn fleecepeiton selän taakse ja muotoili sen sit paremmin sinne selän taakke... (jos tuosta sepustuksesta selvää saa) :D


 
Huoh.. viime yönä tultiin Suomeen ja täällä on kylmä

Aikasmoinen shokki oli tulla +30 tänne +10 :snotty:

Lento meni todella loistavasti. Neiti nukahti hiukan ennen nousua ja heräsi vasta kun laitoin liinaan juuri ennen koneesta poistumista.:D
Onni oli se, että saatiin ylimääräinen paikka keskelle johon oli hyvä laittaa makuupussi, jossa neiti nukkui.
Sitten kotona ihmeteltiinkin, että mikäs kumma paikka tää onkaan ja huh mikä pölyn määrä.. :/ menee kivasti sitten siivouksen puolelle tää päivä ja vähän kaupoillakin. :xmas:


Ruttana & Beanie 4kk 1pv :heart:
 
AAM juu kyl mä alussa olin vähän aikaa mut sit palstailu jäi.. .

Solina83 mie oon töissä Multialla ryhmiksessä ja sieltä myös itse kotoisin :)

Istumisesta ja syöttiksistä puheenollen itse kaipaisin kokemuksia tuosta emman easy syöttiksestä mikä on siis tämmönen tripptrapp kopio ja sit tuosta bumbosta.. :)

Ruttana meille syntyi poika 20.4 klo 6:00 ja mitat oli 54cm/3350g. Syntyi viikolla 41+4
 
Heips lennameli & MarineS :wave:

MarineS, mä en oo antanu kääntyä mahalleen ku Luukas ei osaa laittaa kasvoja silleen sivulle. Laittaa suoraan patjalla tai sit pitää päätään ylhäällä. Voi tietty olla, että siirtäis kasvot sivulle mut mä en anna sen kääntyä unissa niin en tiedä :D. Mulla on tyynyt kummallaki puolella vartaloa ja mä nukun 5 sentin päässä.

Aam
, sähän sanoit mielipitees ja mä oon sun kanssa ihan samaa mieltä :). Toivotaan teijän pikku herralle nopeeta paranemista!

Annoin eilen sitä iltavelliä niin, että omaa maitoa oli 50 ml ja velliä 50. Luukas söi 80 ml ja heräs 1,5 tunnin päästä syömään. Tänää laitan pelkkää velliä ja ajotan sen niin, et sil on oikeesti nälkä. Eihän toi 80 milliä oo niinku yhtään mitään ton kokoselle jäppikselle. Yöllä syötiin taas 2 tunnin välein |O

Olipa muuten taas näky perjantaina! Oltiin grillailemassa kaverilla. Siitä pihasta näky naapureihin ku aitaa oli ehkä puol metriä (rivari) ja siinä tällänen mamma syötteli pilttiä n. 6 kk ikäiselle vauvalle ja poltti röökiä samalla. Se piltin syöttäminenhän vie niin pitkän ajan ettei sen jälkeen sitä tupakkia voi polttaa :whistle:. Ärsyttää vaan ku tietää passiivisen tupakoinnin riskit. Mun puolesta siis ihmiset saa polttaa, mut mua vituttaa se että altistaa lapset sille :saint:

 
MarineS ja lennameli, tervetuloa! :flower:

Eilinen ilta oli vähä ihme homma, tuntu et mikään ei kelpaa. Lopuks tyty melkein nukahti mahalleen, käänsin varovasti selälleen, jolloin tisu maistui ja urvahti siihen. Sitten nukkuki melkein 7h putkeen, tissiä ja taas 3h putkeen. Nyt nukahti massulleen päikkäreille, annoin jäädä, kun osas kääntää pään sivulle hengittämistä varten. :whistle:

Täällä kans hirveet istumis- ja pystyynpunkemishalut - massullaan viihtyy myös. Mutta auta armias, jos syliin/viereen ottaa makuulleen muuten kuin tissittelyä varten - palosireeni käynnistyy... :LOL:

Ruttana, tervetuloa takas Suomeen!

Laala, täällä kans lehdet kiinnostaa - niin sanomalehdet kuin värikkäät naistenlehdetkin. :D Samoin keittiönpöydän värikäs vahakangasliina.

Säde, velliä vaan kehiin jos siltä tuntuu!

Kadakille jaksuja pikkutikrun kanssa!

Jotaki oli vielä olevinaan asiantynkää, mut kerkesi unohtua... hattero pää...

Mukavata päivänjatkoa kaikille! :flower:

AuroraB + tyty 3kk 2 vkoa ja 5vrk
 
Laala, katsoin tuolt etusivulta et melkein samaan aikaankin on tytöt syntyneet, meidän synty 21.09 :) Koitin hakea jäsenyyttä sinne kerhoon, mutta oon sen verran onneton näissä jutuissa et en saanu onnistumaan. Siitä "hae jäseneksi" kohdasta ei tapahtunut mitään...?

Meidän neiti on myös kova punkemaan istumaan ja pystyyn. Makuuasennossa ei enää suostu kunnolla olemaan. Oon sit pitäny sylissä istumisasennossa, kun kuiteski tukee aika hyvin selkään niin eiköhän se oo ihan ok.
 
Huomenta!

Lennameli ja MarineS tervetuloa!

Toivottavasti AAM:n pikkumies on jo parempi. Jokohan oli kyse possuflunssasta? Aamun Hesarissa peloteltiin jo epidemian roihahtamisella pk-seudulla. Mä olen ihan kauhuissani, että jos Lilja saa sen taudin.

Ruttanalle ja Beanielle tervetuloa hyiseen Suomeen. :wave:

Arvaatte varmaan, että taas on kakkajuttuja kerrottavana... Tai oikeastaan kakan puutteesta; meillä meni taas viikko ilman kaakelointia ja eilen tyttöparalla oli maha jo kipee ilmeisesti sen takia. Tänä aamuna oli pieni lasti vaipassa... voipi olla, että tänään lähtee taas erinäinen määrä tekstiilejä pesuun...

Hyvä, että olette täällä jutelleet istuttamisesta. Meillä sama juttu, Lilja punkee väkisin istuma-asentoon. Ja on sen annettu sylissä istuskellakin, sillä eihän vauvaa voi väkisin makuuttaa.

Uh, oltiin viikonloppuna mökillä sadonkorjuutalkoissa. Tuli kerättyä marjoja, sieniä, herneitä, yrttejä niin, että yölläkin vilisti silmissä mustaherukkaa.

Mukavaa maanantaita!
Hemuli ja Lilja
 

Yhteistyössä