HUHTIVAUVAT 2009 *Elokuussa*

Pikamoikkaus, Ronja aloitti yöunet jo klo 21, joten alkaa äiskälläkin olla kiire petiin. :)

Oltiin viikko täyshoidossa mun vanhemmilla, nyt kaksin kotona. Ronja intoutui uudella leikkimatolla ryömimään naama maassa semmoset 30cm, menohalut on kovat mutta kädet ei pysy menossa mukana. Jaloilla potkii vauhtia kovasti. Hullun näköistä hommaa.

Täällä kans tarttis saada olla vaan pystyssä, kauhee punnerrus ylös istumaan, hyvä kun malttaa välillä syödä. Ihan maistelun vuoksi ollaan annettu porkkanaa ja nyt kesäkurpitsaa, varsinainen ravinto tulee yhä täysin tissistä. Kuolaa tulee litroittain ;) ja sormet maistuu hyvältä. Tutti lentää täällä kans kaaressa pois suusta, sillä voi hetken leikkiä mut ei se muuhun kelpaa. Kaik tavarat menee suuhun, ja äitin tukka on ilmeisesti tosi herkullisen näköinen...

Lähteekö muilla vielä hiuksia? Mulla ihan kauhee turkinlähtö päällä yhä, katsotaan onko pian enää tukkaa päässä yhtään. Menkkoja ei näy eikä kuulu, onneks, vaikka onkin ollut alavatsassa hiukan sen oloisia tuntemuksia jo useampana viikkona.

Tiistaina 4kk neuvolaan ja ekat rokotukset edessä. Toivotaan samaa reaktiota ku Auralla. ;)

Sit nukkumaan.
ventti + ronja 4kk 1pvä
 
hei,
ventti :wave: ,täällä hiukset lähtee vieläkin, on varmaan reilun kuukauden jo tiputellut, siis niitä on joka paikassa!

Solina ja kadak toipumisia molemmille :hug:

laalalle onnea ryömisen ihmeestä,siitä se vauhti enää vaan kiihtyy :D

ja heikun perheessä oli tullu eka hammaS,jei :flower:

menkkoja ei ole vielä kuulunut, esikoisen oli n 4kk kun alkoivat uudestaan..

meillä nostellaan kans bebaa ja yritetään kovasti ryömiä naama maata vasten tuloksena pari senttiä ja pirun kiukkunen pieni mies :D kiukkua täällä on ollut vkon verran,ehkä hampaita tuloillaan..

mitens pk-treffit meni teillä joilla oli isommat mukana?
meillä esikoinen elää sitä uhmaansa ja sai just viimevkolla sellaset pultit, ettei tosikaan, oli kuin demonin riivama :ashamed: kiljui,huuusi,itki,raivosi,potki,löi,rimpuili ja kun laitoin rattaisiin ja vyöt kiinni niin sama meininki jatkui,selkänoja vaan heilui ja mietin pitääkö vyöt ollenkaan :( oltiin siis puistossa ja herra olisi vielä tahtonut uida).meillä oli onneksi pappa mukana niin sain lykättyä rasmuksen sitten sille ja rauhoitettua isomman.Veljellä kun on tapana kiukkunsa kohdistaa välistä myös vieressä olevaan vauvaan.vartti meni ennen kuin rauhoittui,iltapäivällä oli taas oma kultainen itsensä :saint:
täytyy myöntää, että huudon sietokyky on kasvanut isoihin mittoihin, ettei ihan joka rääkäisystä hätkähdä. :D

tutsa ja rasmus
 
Pitkästä aikaa :wave:

En kerkeä kaikkien juttuja lukea mutta paranemista nille, jotka sitä kaipaa ja onnitteluja uusista taidoista kaikille, joilla niitä on :flower: .

Meillä Vilja aloitti jo kiinteiden syönnin. Yöt menivät tosi levottomiksi ja olin ihan varma, että nälkään herää (on ollut korvikkeella jo jonkun aikaa), niinpä aloiteltiin vellillä illalla ja nyt syödään kaksi soseateriaa päivässä. Ja voi helpotus näitä öitä =) , nyt nukutaan 11-12 tuntia heräämättä :p . Käänsin myöskin Viljan nukkumaan mahallaan kun selällään nukkuessä huitoi itsensä hereille useasti yössä :eek: ja sitten siirryttiin vielä iskän ja äiskän viekusta omaan huoneeseen ja omaan pinnasänkyyn :) ja nyt on hyvä!

3kk neuvolassa pari viikkoa sitten kaikki ok. 0 käyrällä kasvaa meidän neiti ja kaikki on hienosti. Rokotusohjelma aloitellaan vähän myöhemmin (meillä kun kaikki lapset reagoineet rokotuksiin vähän turhan rankasti) keksimmäisen kohdalla rokotusohjema jatkuu vasta 2 vuoden päästä kun poitsulla ikää enemmän, sai edellisestä rokotuksesta niin pahan reaktion, että jouduttiin tekemään lääkelaitokselle ilmoitus ja poika oli sairaalaan joutua :( .

muutenkin täällä elämä mallillaan, koululaisten koulun alkua odotellaan enemmän kuin innoissaan!! Päivät rauhoittuvat vähän.

uusia taitoja ei täällä ole kuin, että leluihin tartutaan sujuvasti ja kyljelleen käännytään sekä mahalta selälleen.

Miinulainen ja Vilja
 
Huomenta!

Olimme pari päivää Tammisaaressa mökkeilemässä toisen lapsiperheen kanssa. Ainakin Lilja on tottunut pienestä pitäen automatkustamiseen, kun koko ajan sitä ollaan kuskaamassa paikasta toiseen. Akkanen alkaa osoittaa merkkejä siitä, että kääntyminen voisi olla lähellä. Ja jotain ryöminnän tapaista se yrittää.

Kuten sanottua, Turussa on jotain vesijohtovedessä. Onnea Laalan ihmevauvalle liikuntasuorituksista!

Pikaista toipumista Solinalle, Kadakille ja Teppanalle!

Kyselin neuvolassa tuosta, kun Lilja alkoi yhtäkkiä tankata yöllä tiheämmin. Neuvolan tädin mukaan 4-5 kuukauden ikäisillä vauvoilla on tiheän imun vaihe. Nyt se taitaa olla jo vähän helpottanutkin... Viime yönä meni taas 5 unta unta kuulaan yhteen putkeen. Mutta maidon määrä rinnoissa taisi todellakin lisääntyä: pumpatessani tässä eräänä päivänä sain ensimmäisen kerran kunnon suihkun aikaiseksi.

Mannalla ja Elsalla ollut hienot kelit mummolavierailuun!

AAM ja Tutsa: Pk-piknik järjestettiin keskiviikkona ja paikalla oli 6 mammaa ja 7 lasta. Mentiin Töölönlahdella parkkiin leikkipaikan viereen, ja ihan hyvin sopi mukaan Eloveenan esikoinenkin. Hän piti ansioituneesti kanadanhanhet loitolla. B)

Ruttanalle onnea testituloksista. :flower: Varokaas siellä niitä pimppareita.

Aurinkoista lauantaita!
Hemuli ja pikkuakkanen 4,5 kk
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Hemuli9:
AAM ja Tutsa: Pk-piknik järjestettiin keskiviikkona ja paikalla oli 6 mammaa ja 7 lasta. Mentiin Töölönlahdella parkkiin leikkipaikan viereen, ja ihan hyvin sopi mukaan Eloveenan esikoinenkin. Hän piti ansioituneesti kanadanhanhet loitolla. B)
höh kun missattiin.. no ehkä me päästään seuraavaan mukaan niin että pikku-ukkokin sais seuraa..
 
Huomenta mammat. :wave:

Meillä eilen vaihdeltiin tuttia sujuvasti kädestä toiseen ja kova oli yritys laittaa se suuhun, kerran jopa onnistukin. :D
Käännytty meillä ei olla kuin kerran, mutta eiköhän se siitä.

Viime yönä vedeltiin unta klo 22-5.25 :) Tosin vaille kaks önisi jotain, mutta nukahti sitten uudelleen. Sitten aamulla tankattiinkin tiuhaan.

Ai niin.. meillä on tainnu vauva vaihtua kissaksi. :saint: Naukuu välillä kuin kissa konsanaan, useimmiten kun on uni tai nälkä, mutta myös muuten vaan on ääntä kiva kokeilla. :xmas:

Mukavaa viikonloppua kaikille. :)

Ruttana & Beanie 3kk 3vko 3pv :heart:
 
hiuksia lähtee tukoittain. Olin onneks henkisesti varautunu siihen, että näin tulee käymään just pari kk synnytyksen jälkeen, mutta vähän ikävää on, että noita kohtalaisen pitkiä hiuksia on joka paikassa, mm. tytön kaulamakkaroiden välissä. :whistle:

Oltiin kaupungilla koko perheenä, käytiin jätskillä sellasessa ihanassa italialaisessa jätskipaikassa, ja sit käytiin kirjastossa (tai oikeesti me mentiin ensin kirjastoon), menin tytön kaa istuu ja lukee sellaseen Eero Aarnion Kuplatuoliin (en voi kuin rakastaa Turun pääkirjastoa!), tyttö ihmetteli sen kuplan sisällä olevaa äänimaailmaa ja huhuili innoissaan ja katseli ympärilleen. :D Mä sain lukea Tieteen Kuvalehteä, luin tytölle miten kananmuna muodostuu kanan sisällä. :LOL: Nyt ollaan kotona, syötiin kevyt kesäinen ateria (perunat korvattu tuoreilla vihanneksilla)ja kohta lähdetään yksien tuttujen pihajuhliin! Superkivaa, ihana ku on näin lämmintä. :)

Eilen oltiin mun siskon kanssa mun vanhempien kämppää siivoamassa, ne on roadtripilla ulkomailla, niin tehdään ylläriä, siivottiin vessat, sauna ja mä pesin kristallikruunun silleen kristalli kerrallaan, viel olis edessä lattioiden ja ikkunoiden pesu ja mun mies lupas leikata niiden nurmikon nyt vielä ennen ku ne tulee. ;) Järjestetään vähän ylläriä niille, kun tulevat matkalta kotiin, ja vahditaan taloa samalla (kun majaillaan siellä välillä vuorotellen). :)

Et sellaista... Tyttö on aivan ihana, paitsi viime yönä, kun oli TODELLA raskas yks yöherääminen kun se vaan huusi ja huusi... kunnes tajusin, että mulla on tissi mikä vissiin pitäs lykätä sen suuhun. :whistle: Olin ite siis niin seis ku heräsin, että en meinannu tajuta et miks vauva itkee ja mitä sil pitäs tehdä. Sit loppuyö menikin hyvin, ja aamulla herättiin ihanan aurinkoisena. Aamut on sellasia, että yön "pahat teot" hyvitetään tehokkaasti, niin ihanan aurinkoinen vauva meillä on. :heart:

Laala ja Aura 3kk 3pv
 
AAM
heh lueskelin tuota Laalaan viimosinta juttua tässä ja sattui kuulumaan mun sylistä missä neiti istui niin *pröööt ja kurl*- äänien yhteissekalmelska... tässä vaipalla ja hieman mun mekolla haisevaa tulosta. :whistle:

tässä vielä toinen otos.. on niin "pohtiva" unissaankin :D
 
Pitkästä aikaa.Meidän mini oli viikon alle 3kk kun oli neuvola ja rokotus.Painoa oli tasan 7000g ja pituutta 64,5cm.Meillä nukutaan jo kuukauden verran yöt läpi :saint: Ja välillä ihan 10t.Nyt ollaan pari pv maisteltu soseita ja todella hyvin maittaa.

Energinen ja iloinen kaveri kyllä.Viikon päästä lähtö helsinkiin :(
 
pikapikaa...

Meilläkin alettu herää taas yöllä syömään...mä oon ihan väsynyt aamusin kun saanut nukkuu jo niin kauan yöt ja nyt taas pitää herätä |O mut en tiiä mikäköhän juttu tää on kun niin monella samaa..kun eiks ne tiheän imun kaudet kestä muutamia päiviä.. :whistle:
 
AAM
yöheräilyt täälläkin alkanut.. :| kärttää tisukkaa 1½-2 tunnin välein ja ei nukahda jos ei maitoa saa.. ja viereen on nyt jäänyt nukkumaan, herään sit aina ko känisee ja tuuppaan daisarin aina suuhun niin että "hiljenee" ja mä saan jatkaa uniani :ashamed: :D
kyllä on aamut välillä vaikeita mutta toi esikoinen pitää huolen että nousen kyllä ylös.. :whistle: |O onneks se sentäs nukkuu päikkärit vielä ko on niitäkin kaksivuotiaita jotka ei nuku :/

Tänään käytiin kaverin vauvan ristiäisissä :heart: oli niin ihana sankaritar siellä että. Jasmin sai hän nimekseen..

Aam & ansku
 
Meil oli aivan mahtavaa pihabileissä! :D Siel oli karuselli ja pomppulinna ja sai hattaraa ja kaikkee!!! :D Vitsi jotkut jaksaa nähdä vaivaa! :D Aura pääsi mun kanssa vähän pomppulinnaan (niinku se siitä jotain olis tajunnu) ja karuselliin mun sylissä. Laitoin Auran nukkumaan sielläkin yhdeksältä, niin kuin joka ilta, ja sielläkin se nätisti nukkui vaunuissa ysistä eteenpäin. :) Rutiinit tuo turvallisuutta. ;)

Pistin jo perjantai-iltana leivänjuuren happanemaan, tänään aamulla leivoin leivät ja nyt illalla paistoin neljä ruisleipää. Tuli ihan mielettömän hyviä! Voittaa lähes kaikki kaupan leivät! Vitsi mä oon ylpee itsestäni! :D Yks leipä jo syötiin, ja kolme jäi, joista kaks menee nyt pakastimeen. Yhden leivän hinnaks tuli 20c (plus sähkö) joten tätä tehdään vielä lisää! Nam nam! :D

Huomenna Auran kanssa kotipäivä edessä, pitäis siivoilla. :) Toivottavasti se jaksaa nukkua päiväunia, niin saisin jotain tehtyäkin. :D Ei kummempia... Sit 20. päivä on taas vauvakino, ollaan menossa yhden kaverin kanssa! :)

Laala ja Aura 3kk4pv
 
Pantattuaan taas kaakelia 6 päivää Lilja ensin ähisi ja puhisi hetken ja hups, nyt menivät pesukoneeseen kaikki Liljan vaatteet, äidin vaatteet, hoitoalusta ja vielä babysitterikin. Nyt kuulkaa tiedän, mitä tarkoitetaan niskapaskalla. :eek:

Hauskempaa maanantain alkua muille,
t. Hemuli ja kuraruisku
 
AAM
joo Hemulin Lilja on kans tän listan tajunnan räjäyttäjä.. :whistle: meillä on vaihteeksi myös sitterin kangas pesussa kun neiti ilmeisimmin "vähän" pieras.. :kieh: ei voi niinko lörötella sillei kauniisti vaippaan vaan pitää pinnistää niin että ko korkki lähtee niin lähimmän metrin päässä ei passaa olla.. |O Onneks on kaks sitteriä.. :D

Laalan pihabileet kuulostivat ihanilta.. :) voi kun aikuisten pomppulinnaan pääsis :LOL: muistan aina ko puuhamaassa käyty penskana niin hauskaa oli aina että vatsa oli ihan kipeä kun oli nauranut siellä pomppukuplassa... vielä silloi kun mä olin skidi niin se oli vaan semmoi iso korkea kupla ja sinne päälle kiivettiin en tiä onko enään ? turvallinen se ei kovin ollut mutta niska ehjänä aina säilyi kuite sen reissun jälkeen..

Aam & ansku 3,5 kk :heart:
 
Hienoja neitejä teillä siellä aam ja hemuli :LOL: .

Tosiaan monen vauva on alkanu heräilemään öisin. Viime yö meni jo vähän paremmin. Heräs puol kaks, puol viis ja puol seiska syömään. Ehkä tää tästä pikku hiljaa. Luukas on alkanu menee yöunille jo seiskan kasin aikaan. Oltiin iha :eek: ku piti poitsu kylvettää mut hän nukahtiki tissille seiskalta. Niin on nyt tää viikko menny. Sit kuitenki jaksaa aamu kasiin asti nukkua. Tänään jopa yli ysiin :).

Milky
, juttelin tänään kaverin kanssa joka oli husukella töissä viime keväänä. Totes vaan, että leikkaus taitaa olla raastavampi vanhemmille ku lapselle. Nopeasti ne vauvat siitä tokenevat :). Harmillistahan toi on, mutta kaikki menee hienosti. Oon varma!

 
Ihana kuva neitistä AAM :) Ja tosiaan ihania kakka töräytyksiä teitin neidit harrastaa ;)
Meillä eilen kolmonen teki sellaiset ripulit että!!! Ihmettelin et mikä haisee kun oli jo raosta tippunut matolle ja sit kiikutin vessaan kauheaa kyytiä! Enhän mä meinannu sitä vaippaa saada muovipussiin, kun sitä sontaa valu joka kohdasta :x Mut onneksi ei koko kämppä menny ruskeaksi :D

Meitsi kävi lauantai iltana bilettämässä! Oli sit eka kerta JEren syntymän jälkeen. JA tulihan sitä juotua ja meni myöhään... KAiken lisäksi mies oli sunnuntain koko päivän töissä, niin piti yksin jaksaa hoitaa lapsukaiset!! No, ei tartte kyl pitkään aikaa minnekään lähteä. Kotona on ihanaa olla =) :heart:

Meillä Jere meni tänään jo kasin korvilla yöunille. Se kun nukku huonosti päikkärit ja vika pätkän siis valvoi 3,5 tuntia ja sitä ennen oli vaan ½ tuntia nukkunu. Toivottavasti yö menis hyvin!!

Mut nyt iltapesulle.
Öitä :)
 
Meillä ainakin jos pantataan pari päivää niin tyhjennetään suolistoa sitten osissa. Päivän aikana saattaa tulla viidetkin mega-kakat, mutta toistaiseks on ihan hyvin liejut pysyneet vaipoissa.. *KopKopKop*

Söpö pikkunen aam:lla, niin ihanasti on toinen nukahtanut. Aino kanssa välillä nukahtaa käsi tai sormi pystyssä.

Meillä maiskutellaan käsiä ja välillä kanssa vähän ykäillään kun on liikaa sormia liian syvällä :D Yösyöttöjä oli kanssa useampi tossa muutaman päivän ajan, teki vissiin tilausta kun loppui taas kuin seinään.

Solinalle ja Kadakille toipumisia, hyvä että kaikki taas hyvin. Ja milkylle ja pienelle tsempitykset etukäteen!! Uskon että ainakin mammalla olo aika tukala kun joutuu vauvan leikkaukseen laittamaan. En pysty edes kuvittelemaan millaiset fiilikset ja ajatukset voi olla, itse olisin varmaan aika peloissani :hug: Onneks Suomessa on tosi hyvin pelaava terveydenhuolto ja osaavat lekurit!

Mulla ei oo hiustenlähtö ainakaan vielä alkanut, enkä esikoisestakaan muista että olis moista ilmiötä koettu. Mulla vaan karvat senkun kasvaa tuhatta ja sataa. Raskausaika ei tarvinnut jalkojakaan höyläillä kun ehkä kk välein, nyt tarviis moista harrastaa sekä aamulla että illalla :/

Pitäis koittaa tsempata näiden iltojen kanssa ja osata mennä ajoissa nukkumaan. Tytöt molemmat sammuu kasin aikaan tai ennen ja sit itse pitää aina kukkua puoleenyöhön, vaikka kuinka unettais. Ihme juttu, jotenkin on vaan kiva vaan olla, kun ei tarvii "huoltaa" lapsosia tai juosta pää kolmantena jalkana..

Piin ja Aino 3,5kk
 
AAM
Piin tuo kukkuminen on erittäin totta :D

Tänään on keskipäivällä rokotetutkimus osa kaksi.. :| tyttö sai viimoks ko oltiin niin itku skitsat että pahaa teki.. (kellä ei tekis?) mutta onneks ei tullut mtn oireita punoitusta pahempaa.. ei tuntunut edes ko vähän painoi niin aralta pistosalue ja neiti oli niin pirtsakka päivän. Innolla odotan iltapäivää :whistle:

Neitillä on ollut ihmekröhää vähän aikaa.. toivottavasti ei oo mtn sikayskää. Pitänee mainita tuolla kai.. ei niin pahaa kuite että oisin lääkäriin ollut kiikuttamassa kuitenkaan ko ei vaivaa sillei.. välillä vaan yskii ja kuulostaa niin repivältä.

aam & ansku 3,5kk

p.s ai että pistää vihaks !! :kieh: :attn: :attn: kurkkasin ikkunasta äsken ja joku perkeleen skidi paskattaa koiraansa meitin pihalla TAAS !!! saakeli.. pitäisköhän kiikuttaa kakkakasat niitten rapuille ?? ihan vaa "hyvien" tapojen mukaisesti.. :wave: hei teidän koiruudelta tipahti jotai ko kävelitte meitin nurmikolla.. |O :xmas:
 
AAM: no toi on niin karseeta miten jotku kehtaa antaa koiran paskoa toisten pihalle. Oikeasti kerää pussiin ja vie takas oikeelle omistajalleen! mä asuin sinkkuaikana kerrostalon alimmassa kerroksessa ja mulla oli oma piha siinä. yläpuolella asui joku ulkomaalaisperhe ja ne tiputti aina roskia siihen mun pihalle. mä kannoin ne AINA takas roskapussissa niiden ovenripaan roikkumaan, kunnes tajusivat lopettaa. :saint:
 
AAM, me seistiin pihalla pari päivää sitten ja yhtäkkiä mun mies huutaa pensasaitaan päin, ettää nyt se muna piiloon :LOL: siellä joku teini oli just pissaamassa meidän aidan raosta.

Piin, voi kun meilläkin olisi omaa aikaa iltaisin, eilen poika kukkui taas johonkin puoli yhteen - onneksi oli anoppi leikittämässä, niin sain vähän löhöillä. Ollut jo muutama vähän vähemmän kiukkuinen päivä pojalla, jee, syö usein kumminkin vielä, joten öihin ei ole tullut helpotusta. Ei aiota kokeilla kiinteitä, jos omaa maitoa vaan riittää.

Vauvauinti meni jo paremmin viimeksi ja ensi kerralla sukelletaan! Jännää. Nähdään siis taas sunnuntaina manna.

Kesän jatkoja kaikille!

-kadak & tiikerihirmu
 
Neuvolassa käyt huutamassa (Ronja), kuuntelemassa kehuja ja ottamassa 3kk rokotus kuukauden myöhässä.

Meitin tytteli kasvaa pituutta vauhdilla!

painoa 6300g (3kk 5310g)
pituutta 64cm! (60,3cm)
pipo 41,5cm (39,3cm)

Kaikin tavoin kaik kunnossa. :)

Piikkiä ei neiti edes huomannut kun huusi jo siinä vaiheessa niin vimmalla, meidän Ronsku ei oo mikään neuvolafani. :saint: Vielä ei oo ollut mitään seuraamuksia, ellei puheripulia lasketa.. tääl on kauheet selitykset taas päällä. Vieläkää¨n en oo keksinyt mitä aguu tarkoittaa. :LOL:

Ollaan vikaa päivää autotta jumissa kaksin kotona, isukki on jo matkalla kotiin kalareissulta, kivaa! Anoppi oli tänään kuskina meillä, et päästiin neuvolaan ja muutenkin on mummit ja mummut ja muut pitäneet meistä ihan hyvää huolta.

Oma maito on näköjään hyvin riittänyt, soseita ollaan maisteltu ihan vaan totuttelun vuoksi, ettei sit tuu paniikki kun pitää oikeesti saada jotain alaskin. Eilen uppos jo kesäkurpitsa oikein hienosti!

ventti + ronja 4kk 5pvää
 
Hip ja hei.

Jos jotain muutakin kirjoittaisi kuin noita iänkuisia kakkajuttuja. =) Kiva kyllä huomata, että AAM:n pikkuneidillä on samantyyppisiä taipumuksia kuin meidän vauvalla, nimim. babysitterin kangas aina pesukoneessa. Voisikohan vauvankakalla jotenkin kostaa sen yhden piskin tekosia... Mietintämyssy päähän... Suloisia kuvia Anskusta!

Nyt on mennyt ohi, mihin operaatioon Milkyn vauva on menossa? Toivottavasti kaikki sujuu hyvin.

(.) Meillä on taas palattu parempien yöunien kauteen. Viikko, pari meni vähän tiheämmin heräillen, mutta nyt Lilja nukkuu ekassa pätkässä 5-7 tuntia. Ja mikä parasta, se on alkanut mennä nukkumaan jo klo 21 (entisen klo 23 sijaan). Jää edes vähän omaa aikaa illasta.

Ja aivan meinasin unohtaa: Lilja kääntyi eilen ekan kerran vatsalta selälleen. Jotenkin ironista vaan, etten nähnyt tapausta, koska olin juuri sillä hetkellä keittiössä santsaamassa (joo, syön nykyään kuin syöttöporsas, paljon ja usein). Isänsä oli kyllä todistamassa ja kannustamassa.

Hemuli ja mini-hemuli 4,5 kk
 
No kerron nyt sitten mäkin pari kakkajuttua... =)

Meilläkin kakataan yleensä kerran päivässä kunnon satsit..ja täällä myös sitterin kangas USEIN pesussa :D
Ja kakka on jotain oikeen kunnon tavaraa kun ei lähde tavallisessa pesussa pois vaan pitää ensin käsitellä sappisaippualla...ja me kun käytetään aina välillä kestovaippoja niin ne harsot ei meinaa lähtee millään puhtaaks..niihin jää aina sellaset keltaset läiskät.Naurettiin mun kaverin kanssa kun mulla on tavaroita kirpparilla niin myyn noi harsot siellä "batiikkivärjättyinä" harsoina :saint: :xmas:

 

Yhteistyössä