HUHTIVAUVAT 2009 *Elokuussa*

Täällä on taas kotiuduttu Savon-reissusta. Oltiin ensin mökillä ja sit mummolla ja hoitamassa vähän noita hääjuttuja. Saatiinkin kumman paljon aikaseks ja nyt alkaakin jo tuntua siltä, että ehkä ne pirskeet saattaa jopa onnistuakin ja päästään naimisiin :D

Ja meillä on nyt myös sitten puhjennut eka hammas! Viime viikolla ihmettelin, kun Konsta oli kiukkuinen kun ampiainen pari päivää.. Syy sit selviskin lauantaina. Pikkasen tuli vertakin suusta, varmaan joku roikale irtos hampaan tieltä. Mutta nyt on siis suussa ihan eka hammas. Ja on se hieno.. ja terävä. Kunhan ei vaan jurskaise tissistä palaa pois =)

Nyt on pakko mennä purkamaan kamoja ja pesemään pyykkiä.. Tätä mä inhoon tässä reissusta palaamisessa. Eteinen on kun hävityksen kauhistus :headwall:

Nappi ja Konsta jotain 4kk ja 3viikkoa.. tai sinne päin ainakin.
 
heissan kaikki! :)
tästä onki aikaa ku oon viimeeks kirjotellu :D merkkailen tässä ennen ku käyn lukemaan kuulumiset :whistle:
Nannalla oliki tänää 4kk neuvola :)
7.185kg
62cm

samanlainen persjalkanen taitaa tulla tytöstä ku äiti :D eli lyhyt :ashamed:

meillä on alkanu yöunet menee ihan pipariks!!!!! :eek: Nanna nyt on pari viikkoo huutanu noita hampaita ja nyt on alkanu menee yötki iha levottomaks :( tosin tuota ryömimistä jo harjottelee ni senkii takii ei malta neiti nukkuu :D kerkes jo tottuu et nukku 21-06 söi ja pari tuntii viel unta :D nyt menee 21-03 syö ja sit siitä aamuun ihan katkonaisesti, jatkuvasti saa tuttia nousta laittaa suuhun.. pari kertaa joutunu illalla supon laittaa ku kiusaa hammaskutinat pientä nii kovin :( ei sieltä kyllä vielä mitää oo puhennu.. no kai se siitä.. :) onko kellää muulla alkanu yöhulinat jo???

ziki ja Nanna 4kk 3pvä

 
moi!

täällä taas kotiuduttu reissusta. käväistiin vielä mummun ja papan kanssa ruotsin risteilyllä =) ja tää mamma pääsi oman mammansa kaa jopa laivalla juomaan yhdet skumpat baariin, kun pappa jäi lapsenlikaksi. eipä ollut iso homma, kun oli elsukka jo yöunilla tuolloin =) mut kivaa oli käydä edes hetki baarissa. tuskin moneen kuukauteen pääsen taas minnekään, kun ei meidän neiti huoli tuttia eikä pulloa :| ruttanalle muuten kiitokset siitä tuttivinkistä, se vinkkaamasi tutti MELKEIN kelpaa. siinäkään ei imutus oikein tosin vielä suju, mut elsa jäystää jo kumiosaa ja reunoja narskuttaa mielellään :D tuntuuki et kaikki muu maistuu paitsi tutti tolle naperolle, pistää suuhunsa ihan kaiken mitä eteen osuu...

säde onnittelut luukakselle tuttipullosta! tuota taitoa odotellessa.... :whistle:

yöhulinat meillä rauhoittuneet =) viime yönä elsa nukkui taas klo 21-07, söi ja jatkoi uniaan klo 10.30 asti. eli jotain 13,5h tuntiako tuossa tuli?? :D unikeko mikä unikeko. mut väliin se nukkui kyllä siten että heräs 2-3 krt/yö. unien määrästä ei oo kuitenkaan koskaan tinkiny.

zikin nannalla niin ihanat räpsyttimet ja syötävän söötti koko tyttö muutenki
:heart:

millos napin häät oli? en kyllä ymmärrä millä ajalla järjestelyt ehdit. tuntuu ettei yhtään hetkee oo vapaata... paitsi tietty ku napero nukkuu, kuten meillä nyt. tsemppii häävalmisteluihin kovasti!!

nyt viettään hetki laatuaikaa miehen kaa :heart: ei olla paljo nähty viime aikoina kun oon ollu elsukan kaa reissussa.

t. manna + elsa n. 4,5kk (kai) :heart:
 
Tasan kuukauden päästä on bileet eli 12.9. En oikein itsekään tajua miten kerkeen. Onneks molempien vanhemmat on jeesaillu tosi paljon jutuissa. Järkkäilly ruoka- ja juomapuolta yms. Itselle on jääny vaan puku-, sormus- ja kukka-jutut ja tietty kutsut ja paikkakortit ja kaikki muu piiperrys sekä paikkojen varaukset ja sellaset. Aika rennolla meiningillä kyllä mennään. Oon jo muutamaan kertaan kadottanu vieraslistankin.. Toivottavasti kukaan ei jää ilman istumapaikkaa.

Muutaman kerran oon katunu sitä, että miks ei vaan tyydytty antamaan lupauksia maistraatissa ilman sen kummempia juhlallisuuksia. Varsinkaan kun en yhtään viihdy keskipisteenä.. Noh, tavoitteena on vaan että kaikilla on hauskaa ja reuoka ja juoma riittää. Niin ja että päästään naimisiin :LOL:
 
AAM
Napille onnea hääjärkkäämisten kanssa.. omassa muistissa on vielä suht tuoreena omat järjestelyt kun ne itse tuli pääosin hoidettua mutta siitä on jo... ootas.. 6 vuotta ? =) *aika kutlaa muistot :LOL: hirveetä häsäämistä se kyllä on :hug:*
Ja Konstalle jaksuja naskali(e)n kanssa.. :D

Kyllä tänään oli taaaaas hiljanen päivä aluksi ..mutta annas olla neiti innostui illla puol seiskan jälkeen pitää semmoista konserttia että oksat pois.. sylistä ei ois pois saannut laskea, sitterin kankaan ehti sontia (taas) likaseks no johan se oli yhden päivän :xmas: puhtaana käytössä... :whistle: on tuolla kuivumassa jo... :kieh:

En tiä johtuuko rotasta tai pneumo rokotteesta mutta tissikään ei kelvannut ja huuto tuntui olevan niin että kipeää teki pienelle ko koko kroppa oli ihan jäykkänä välillä ja naama punasena huuti sitä lammashuutoa siis niin syvältä ja vaikeesti että ääni muistuttaa karitsan määkinää :( ei meinaan auttaa hyssyttely tai halittelu tai naurattaminen tai vaipanvaihto mitkä normisti helppaa :|
No sit ko kello kävi puolta kymmentä ja jollain ilveellä olin saanut neitin hiljaiseks vartin ajaks niin että veli nukahti punkkaan satujen jälkeen niin kelpas jo utarekin pikkaselle.. oli hippasen kerennyt maitoakin kertyä, tarjosin sitä tissiä sille vähän väliä illan mittaan ja tuntui että tyttö oikein loukkaantui välillä siitä että tarjosin ja huuto vaan yltyi ... "mä luulen että se on ratkaisu joka kitinään"-ilmeen heitti mulle.. :ashamed: :D
No nyt joka tap nukkuu jo toista tuntia ja kohta mennään punkkaan, suosiolla otan viereen suoraan syököön rassukka sitten pitkin yötä.. :heart: jos se on siitä jommasta kummasta rokotteesta niin ei ainakaan kauaa sois jatkuvan.

zikiziki tytöllä suloiset rispet siellä :) :heart:

Säde onnea!! täällä vielä pullo työn alla kuten tuttikin (jos joskus tarvii)...

vielä ON : maistellaan kans soseita (tänäänkin ollaan päärynää kielistelty:D ), voiskohan ne vatsanväänteet olla niistä ?
ja tuo kyllä leukojaan vetää oikein käsillään alaspäin, kans voisko olla hampaita tulossa kuite. ei kyllä kuolaa niin runsaasti ko Konsta silloi siellä miitissä kampissa... et niitä en usko että ois.. :/ entiä voikun lakkais vaan noi konsertit, eilen oli vähempi itkua tänään illalla selkeesti enempi.. ja päivä oli kuite samanlainen ko eilen, ei sillei mtn poikkeavaa.

Ajatus on hyppinyt hieman my apology :)

Aam & ansku 3,5kk
 
Voi apua, mites tästä on onkaan päässyt kulumaan useempi päivä jo kun olen tänne viimeksi kirjoitellut.

Ihana kuva Zikizikin Nannasta ja kovasti jaksamista yö hulinoihin.

kakkaamisista ollut puhetta niin pakko kertoa yksi meidän Ellin erikoisempi tapa.
Tyttö kakkaa vaan sylissä puoli istuvassa asennossa.
Jos on hädän yllättäessä pötköllään sängyllä tms. niin muuttuu levottomaksi ja kärttyiseksi.
Sitten kun nostaa syliin niin pääristelee tyytyväisenä suolen tyhjäksi.

Säteen Luukkaalle onnittelut pulloutumisesta.

Ja Napin Luukkalla eka hammas.

Ei tosiaankaan enää vastasyntyneitä nämä meidän pienet.

Ja monet jo ryömii.... wau.

Tutsalla ja muillekkin jaksamista uhmaikäisen kanssa.
Meillä löytyy myös eräs hyvinkin taitava pikkupoika, uhmaamisessa siis.
Tämä aamu alkoi niin että herran aamu rutiinin menivät pieleen koska isosisko heräsi ennen poikaa ja kerkesi valkata lastenohjelman.
Puolituntia huudetaan sitä kuinka Juulin pitää mennä takaisin nukkumaan koska HÄN haluaa valita lastenohjelman. Käy sammuttamassa telkkaria yms....
Noh, tän raivoamisen aikana ei kerkiä potalle vaan tulee pissahousuun.
Sitten huudetaan tunniin verran sitä asiaa...
Ensin varttituntia kuinka hän haluaa heittää housut pois. Minä: No heitä kulta, auttaako äiti. Huuto jatkuu, mutta apua ei kelpaa eikä itse voi ottaa. Seuraava vartti huudetaan sitä kuinka hän haluaa pitää housut jalassa Minä: ihan miten vain kulta. jne... jne.... Sitten alkaa taas valitus kuinka hän haluaa heittää housut pois.

aargh, mamma harmaantuu tätä menoa hyvinkin pian.

Noh, onneksi näihin on tottunut. Meidän jätkä on nimittäin tosiaan hyvä tässä uhmaamisessa. Jopa ammattallaisia ( siis lastenhoitoalalla työskenteleviä ihmisiä ) ovat jääneet suu auki katsomaan kun poika skitsahtaa.


Nohoo, ei musta taida olla tän fiksumpaa antai tähän aikaa yöstä.
Niin joo, tein tänään h&m:lle yli 200? vaatetilauksen. Vähän kyllä hirvittää... Mutta oli siinä noille kaikille kolmelle vaatetta ihan kivasti. Onpahan jotain siistimpää päällepantavaa välillä lapsille eikä aina kaikki muiden vanhoja.

Mutta nyt hyvät yöt.


t: Solina ja Elliskäinen 4.5kk
 
Heissan taas pitkästä aikaa..

Kylläpäs te ahkerasti edelleen kirjottelette..
Täällä jatku samaanmalliin, eli Leevi on aivan ihanan kilttipoika!!!
Käntyilee ja pyörii jo joka suuntaan ja kiljuminen ja jokeltelu on kovaa.. Voimistelee varpaittensa kaa ja pystykoolla pitäs sylissä vaan saaha olla..
Leevi oppi kääntyyn 4kk ja 2pv masulleen :D
No..Minä olen edelleenkäyny tekeen töitä jakyllä suoraan sanottuna Vi..ttaa käyä töissä.. Jos ei ois oma liike niin taatusti jäisin kotiäitiksi ja tekisin pari muksua vielä lisää....
Menkkoja ei edelleenkään kuulu vaikka en täysimetäkkään enää..
Meillä tosiaan syödään kolme kertaa päivässä soseita.. aamusta hedelmää, iltapv pottua ja jotai lisäks ja illalla taas hedelmää..
Hyvin on tähän asti kaikki passannu ja masu toimii taas ihan ok. Välillä kakka tulee joka päivä ja välillä muutama päivä väliä..

Tässäpä kuva meidän Leevistä

toivottavasti tuli oikein...

Niin joo ja telkkaria tykätään tääläki kattella =D Hirvittää kieltämättä antaa kattoa,mut ei kai sille mitää voi jos toinen väkisin kääntyy niin et näkee telkkua...

Uhmista on ollu jotai puhetta..
Täällä kaks uhmaikästä,mutta toisella on onneksi alkanu helpottaa,mutta kohta 5v on niin kamalassa uhmassa et mikään ei oikein passaa..Ehkä sen 5min jaksaa olla kiltisti ja sitten keksii taas jotai.. Mutta kyllä äitiys on ihanaa!!!

Jaa-a..Olikohan mitään muuta mielessä..
Nauttikaa ihmeessä kaikki ketkä saatte olla kaikessa rauhassa kotona lasten kanssa!!! Luoja että itekki haluisin olla... En kuiteskaan haluis liikettä lopettaakkaan,kun sitten ois jossaki vaiheessa taas se eessä et mitä tekee... No..Nyt mennään tällä tavalla ja thats it..
Päätettiin että teen tällä tavalla niin kauan töitä kun mahollista..Eli siis parina päivänä n 3h ja sit sunnuntait..
Sitte ens syksynä kun esikko menee eskariin niin sitten teen sen aika vaan töitä kun se on siellä eskarissa...

Juu,mutta voimia kaikille jotka sitä tarttee ja onniteluja kaikille hampaista ja kaikista ihanista taidoista joita nämä pikkupallerot oppii!!!

Voi olla et musta ei taas ihan heti kuulu kun on niin kiirusta päivät ja ens vkolla tulee italian vieraitaki...
Mutta todellakin hyviä vointeja jne

Vaavimasu ja Leevi
 
Huomenta!

Onnea Konstalle ekasta hampaasta ja Luukakselle pullosyönnistä! Lilja osaa syödä pullosta, mutta muuten on sama vika kuin Elsalla; suuhun kelpaa kaikki muu paitsi tutti. Tuttiakin se voi jäystää, mutta ei osaa imeä. Jopa Hesaria se yrittää vetää suuhunsa, kun istuu aamulla mun sylissä lehden lukusessiolla.

AAM, meillä oli Lilja ihan ennennäkemättömän itkuinen pneumon jälkeen. Se sai ihan hirveitä ja raastavia itkukohtauksia -- yleensä vauva on itse rauhallisuus, joten melkein pelästyin. Annoin 2 kertaa panadolia, ja parissa päivässä itkuisuus helpotti. Helpottaa siis varmasti Anskullakin.

Mulla on parilla ystävällä lasketut ajat ihan näinä päivinä. Ihan tulee jännättyä heidän puolestaan. Itse en silloin ehtinyt edes ruveta jännittämään omaa synnytystä, kun olin varma, että yliajalle mennään. Näin vielä sellaista unta, että olin ultrassa ja siellä näkyi poikavauva. =)

Hemuli ja Lilja 4,5 kk
 
hei!
oltiin aamulla vauva jumpassa ja rasmus nautti kovasti =) se nauraa räksätti siellä kun äiti punnersi ja pukersi naama punasena :D on kova poika muutenkin nauramaan.

Solina sielläkin hurjaa uhmaa :D meillä on kanssa kasvanut oikein kunnon Mahaluu(<--mä haluun)

Nappi onnittelut naskalista :flower:

vaavimasulla monta rautaa tulessa,oikein super mamma kun jaksat vielä töissäkin käydä :eek: ja ihanan kuvan olti laittanut =)

jee, Säde olit saanu pullon maistumaan pojalle.mua itteeni ainakin helpotti suuresti kun pystyi jättää lapsen hetkeks isälle,ja sai itse relata :D

tutti ei täälläkään kelpaa, aluksi kelpasi aventin ensi tutti, nyt ei sekään maistu..peukku eksyy suuhun välillä, mut ei koko aikaa.joku oli suositellu jotain merkkiä?

beban nosto on noussut uusiin korkeuksiin, Rasmus punkee jalat suoraksi, naama maata vasten itsensä sellaseen kulmanojaa (<--jooganlepoasento) muistuttuvaan asentoon ja ähisee ja puhisee siinä ja tekee sitä uudestaan ja uudestaan, kunnes lopulta menee hermo :LOL: :LOL:

ryömiminen lähtee varmaan pian käyntiin, ainakin yritys on kova :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja manna8:
ruttanalle muuten kiitokset siitä tuttivinkistä, se vinkkaamasi tutti MELKEIN kelpaa. siinäkään ei imutus oikein tosin vielä suju, mut elsa jäystää jo kumiosaa ja reunoja narskuttaa mielellään :D
Ollos hyvä.. siitä se meilläkin lähti, joten toivottavasti teilläkin pikku hiljaa. :)
 
Päivää mammat!

Äh puh, mikä yö. Luukas oli niin innoissaan kääntyilystä, että sitä piti yölläki harjotella unissaan ja hereillä. Hakeutu kylkiasentoon ja mä sitte pidin kättä niin ettei se pääse massulleen, ku eihän se sieltä kuitenkaa pääse takas selälleen ja hölmö kuitenki laittaa naamansa vasten patjaa. Aamulla ennen kuutta se vaan kääntyili ja laitto naaman patjaan, nosti patjasta pärisytti, laitto naaman patjaan, nosti ja pärisytti jne... Mä yritin siinä itteeni yöllä tsempata, että ei se kuole jos se mahalleen menee mut ei toiminu :LOL:

Meille muuten lopulta toimi toi aventin tuttipullo. Niitäki on kai erilaisia. Tässä on aika pitkä se tuttiosa. Tänään kokeilin tommee tippeetä ja nukia mut ei onnistunu. Illalla sit taas aventia. Mä vaan pelkään et se unohtaa ton taidon niin täytyy nyt treenata :D. Täytyy myös muistaa pumppailla maitoa säilöön että jää pakkaseenki maitoa hädän varalle.

Ihanaa ku jotkut jo ryömii tai ainaki yrittää. Niin ne vaan kasvaa!

AAM, voi anskua :(. Eiköhän se siitä taas neiti aurinkoiseks muutu ellei jo ole :)

Säde ja Luukas 3kk + rapiat
 
Onnittelut Konstalle hampaasta ja hyvä että Luukas on kelpuuttanut pullon. :D


Meillä eilen sitten aktiivisesti aloittettiin kääntyminen selältä mahalleen. :D
Pari kertaa on tehty jo aiemmin, mutta eilen sitten useasti peräkkäin.

Eilen oli hauska juttu, kun toi miekkonen otti neidistä kuvia ja niitä sitten kateltiin koneelta niin siellä oli yksi omakuva, jolle tuo pikkuinen nauraa hekotti ääneen. :D :xmas:
Ja se tapahtui monta kertaa. :LOL:
Jotan hauskaa siinä ilmeisesti oli. :whistle:

Meidän sitten pitäisi aloittaa pakkaaminen. :/ Suomeen tulo on edessä lauantaina. Saas nähdä minkälainen kulttuurishokki iskee kun täältä maalta tullaan kaupunkiin. :xmas:

Mutta ah, mä sitten odotan että pääsee "sivistyksen pariin" :LOL:
Ja maanantaina neuvolaan. :)

*muoks* ai niin, meni sitten meilläkin yö pipariksi.. vaatimattomat 5 kertaa heräili neiti syömään. :saint:

Ruttana & Beanie 3kk 4vko 1pv :heart:
 
hei mammat piiiiiitkästä aikaa... =)

mahoton ku teijän muksut on isoja!!!! onko kellää niin pientä ku meillä?? Janna on 5455g ja 59.5cm 4kk:n neuvolassa,nyt maanantaina käytin!!!!! samallainen kirppu kku minäkio oon ollu... zikiziki,eikö meillä ollukki suurinpiirtein saman kokoset vauvat syntyissään?? j sulla jo yli 7kiloa =) ihana pontso. noo,äitiisä tullu toi meitin neiti,pieni ja pippurinen ;)

ei meillä ryömitä eikä käännytä lähimaillakaa... :whistle: ei vissiin Jnnuskalla oo mittää kiirettä... jumppamatolla kellii ja tutkii leluja.toki sivuttain kääntyy,muttei yritäkkää mahalleen.

mutta erittäin onnellinen ja hyvillään oon siitä että tyttö nukkuu yöt niin hyvin.9alkaa nukkumaan,herää kerran maitohörpylle ja jatkaa unia,aamulla ylös puoli 8-8aikaan. ja tutti helpottaa tosi paljo.

yks pikku ongelma meilläon ku mies tekee viikot muualla hommia,niin tyttö ei meinaa alkaa isälle,ku meiti lähtee lenkille... huuot alakaaa ku meikä häippää... oonki nyt yrittäny nukkumaanmenoaikaan käyä lenkin tekeen. mutta sitte kauppareissutki on väh semmosia ettei viitti jättää vauvaa kottiin.illalla varsinkaa. aamupäivästä tyttö on kyllä hyvän tuulinen kokoajan,mutta illasta vähän kätysempi.syli auttaa.

jaa,vai hampaita oli Luukas saanu =) ihana.... Jannalaki kuola valuu siihen malliin että tiiä vaikka sais pian hampaita.

Janna nauraa ääneen paljo. :D aivan rakas... :heart:

juup,eiku nukkumaan sit.kolme koululaista ois herätettävä aamulla 8:lta...
öitä

Pai ja Janna 4kk2pv :heart:
 
elsan alaleukaan ilmesty sit tänään ekat kaksi naskalia :D vaikka olin toivonut että tulis hampaat mieluummin myöhään ku aikasin niin silti tää mamma taas vaan on vähäs niinku onnellinen ja ylpee naperostaan, ekat naskalit sentään!! :heart: :D kauhee jyystäminen ja kuolaus ollu jo pitempään mut tänään kaverilla bongasin noi ihan silmin ja kyllähän ne tissiinki tänään alkaneet tuntua :whistle: imetys ei silti satu, onneks tuli molemmat alas... mut sitä ihmettelen ettei elsa oo juurikaan itkeny, olin ajatellu et suurinpiirtein pientä kuumetta vois pukkaa ku hampit tulee. pitääks noita hampaita muuten heti alkaa "harjailla"?? siis alkaa opetella hammasharjan käyttöön et antaa sen puruleluksi :p

ruttana tervetuloo takas sivistyksen pariin tänne itä-helsinkiin :D ja tsemppiä pakkauksiin!!

pai-30 meillä sama homma, elsa ei illalla/väsyneenä huoli kuin äitin syliin :/ ei vierasta mutta ainoastaan äiti vaan kelpaa. saa ihan hirveitä raivareita jos oon vaikka suihkussa hetken liian pitkään ja "joutuu" oleen isänsä sylissä. kai se on joku kehitysvaihe? :eek: meillä isukki vielä tiiviisti illat kotona ja alkoi sitäpaitsi lomalla kun oltiin 24h koko perhe yhdessä 5 vkoa... ja niin, meillä lähes yhtä pieni napero ku teillä, elsa oli 4kk nlassa 59,5cm ja 5,7kg.

missäs tutsa käyt vauvajumpassa? tekis niin mieli iteki päästä kunnolla urheileen. alkaa väsyttää vaunulenkit ja ennenkaikkea nää vatsamakkarat jotka millään lenkkeilyllä lähde :( tarttee järeemmät keinot eli jonku orjapiiskuri jumppaohjaajan käskeen tekeen niitä vatsoja :whistle:

vaavimasulle tsemppistä töihin :hug: onneks sua on lykästäny ihanan pojun kanssa, niin söpö (toi kuva!) ja kiltin kuuloinenkin :heart:

solinalle ja muille uhmaikäisten kanssa taiteileville/taisteleville voimia :hug: oikein odotan mimmosta huutoa se meilläki sit joskus on, elsalla tuntuu olevan erittäin vahva tahto jo nyt, vetää kaarelle ja huutaa palosireeninä heti, jos ei asiat miellytä. mut onneksi huuto loppuu yhtä nopeaan kun äiti vaan tajuu antaa tissiä/vaihtaa asentoa/ottaa syliin tai mitä neiti nyt sitte haluuki...

toivottavasti aam:n ansku voi jo paremmin. tosi kurjaa jos rokotteet moista aiheuttaa :( kokeilitko antaa jo suppoja, eikös ne yleensä rauhoita?

joo jos lähtis nukkuun... ei paljo väsytä ku taas tänä aamuna nukuin elsukan kaa klo 11 asti |O ja nukkumaan menin puolilta öin kuten näköjään tänäänkin. en ois KOSKAAN uskonu nukkuvani LIIKAA äitiyslomalla mut totta se on.

t. manna + elsa 4,5kk :heart:
 
Hei piiiiitkästä aikaa...

LAALA, yritin vastata sulle siitä Ergosta, mutta sulla on lansio täynnä. Ergo on siis sininen ja hyvässä kunnossa. Tarjoa ss-postiinin jos vielä olet kiinnostunut siitä :)

No niin ja sit asiaan.
Me ollaan oltu mökillä koko kesä ja siksi en oo voini kirjotella. Kiva oli lukea teidän pikkuisten edesottamuksista.
Täällä Iloinen-Inkeri 4kk oppi toissapäivänä ryömimään :LOL:
Vähän on hassun näköinen kun niin pikkanen töhkää menemään. toki vielä mittarimatotyylillä, mutta kuitenkin.
Painosta ja pituudesta ei oo tietoa kun ei olla käyty sit 2kk jälkeen, mutta veikkaan reilu 6kg ja ehkä 58cm...noin niinku lonkalta heitettynä.
Kaikki meillä on ihan kivasti ja rintamaito on riittäny vielä hyvin. Dieetti jatkuu edelleen ja oma paino on pudonnut rytinällä :) Inkeri on nauravainen ja äärettömän iloinen. Juttelua on kovasti ja komenteluakin. Jos ei seuraa pidä niin sen se osaa vaatia.
MOkoma ei enää malttais maata vaunuissakaan, vaan istumaan vaan. Inkeri on istunut nyt 3kk lähtien ja vähän hirvittää kun sylissäkin vaan pitäis istua :LOL:

KAi se uumii, että nyt on vauva-aika ohi :LOL:

Täällä oli varsinaista häähumua liikkeellä...Onnea teille kovasti :heart:
Nyt tää joutuu poistumaan, mutta elkää unohtako minnuu, vaikka ei musta niin usein kuulukaan :ashamed:
Superheppuli ja Iloinen-Inkeri 4kk 1pv
 
Oi että, ihania kuvia olette taasen laittaneet pienistänne.

Soseita syö jo tosi monet. Se on hyvä että maistuu pienille. Nyt onkin ihan hyvä aika aloittaa ne kun on kotimaista ja tuoretta niin hyvin saatavilla.

Me mennään kyllä edelleen täysimetyksellä, varmaan sinne 6kk asti pyritään olemaankin.

Oi, ja tosi taitavia vauveleita teillä. Muutama jo ryömii, kääntyillään ja leikitään kovasti.
Meillä ei vielä mitään sellaista. Lelu välillä tarttuu käteen kiinni ja istumaan ängetään, mutta siinäpä ne.

Jaksamista Vaavimasulle töihin.

Jaksamista kaikille uhmailijoiden kanssa painiskeliville. Ei tää ikuisuuksia kestä, sitten alkaa teini ikä ;)

Tutti, ei kelpaa. Silloin kaksiviikkoa sitten kun olin siellä leikkauksessa ja pari päivää sen jälkeen söi Elli tuttia ja pulloa. Mutta kun mamma kotiutui niin jäi molemmat taas pois. Ei siis tyttö huoli niitä enää. Fiksu tyttö, tietää että parempaakin on tarjolla.

Ruttana, tervetuloa takaisin Suomeen.

Pai-30 Meillä oltiin jopa himpun verran pienempiä 4kk neuvolassa. Elli oli 5.3kg ja 59cm

Mannan Elsalle onnittelut ekoista hampaista. On siihen hammasharjaan hyvä alkaa totutella samantien. Tahnaa ei toki saa käyttäää.
Ei ne tosiaan aina kipuile. Meillä isommille nuo etuhampaat tulleet ihan huomaamatta.Ihan yht äkkiä vain tajunnut että täällä suussahan on jotain.
Ellillä ei ole vielä tullut hampaita. Mutta eipä tuo niitä vielätarttekkaan. Enkä ole odottanutkaan kun isommillekkin tuli ekat "vasta" 5kuisina.


Eilen Elli päätti sitten vierastaa oikein kunnolla. Appivanhemmat tulivat kylään eikä neiti voinut edes katsoa mummoa ja pappaa ilman surkeaa itkua. Tyttö oli ihan loukkaantunut kun kehdattiin vieraita kutsua.
Eikä tosiaan voinut edes katsoa heitä päin ilman lohdutonta itkua.



t: Solina ja pikkuinenvierastava Elli 4,5kk, uhmaamisen maailmanmestari Akseli 3v ja duraselpupu Juuli 4v9kk
 
heipsan pikaisesti!

Kirjottelen lyhkäsesti, ku yks käsi vaan käytössä. Toinen pitelee tissillä olevaa tytyä... :D

Voi että, kun on ihania kuvia pikkuisista taasen! :heart: On ne niin ihania - ja kasvaa ja kehittyy mahotonta vauhtia.

Napille ja mannalle onnittelut ekoista hampeista! :flower:

Uhmaikästen kanssa välillä takkuaville tsemppiä!

Hillittömiä paskajuttuja kans! :LOL: Täällä kans välillä yks kakkatruutta. Kerranki meni pesuun vaatteet, kylppärin matot, hoitopöydän tekstiilit sekä isin sukat ja housut...

Tukkaa lähtee mulla ainaki edelleen. Tuntuu, et tähän mennessä lähteneistä hiuksista olis saanu itelle kaks peruukkia jo. :LOL:

).) No nyt mie tiedän yhden syyn miks tyty viimosen vähä yli viikon aikana nukkunu pätkäöitä (pari viimesintä yötä olleet tosin jo taas pidempiä ) - täällä kaks ekaa hammasta puhjennut alaleukaan! Toissapvänä mies kylvettäessä hoksas, et hei, täällähän on hampit. Aika aikasin tuli, mie luulin, et pari kk sais viel olla huoleti. Ans kattoo, rupeeko miten jyrsiin tissiä, vielä ei merkkejä. Mie kans sitä hampipesuhommaa mietin - että joko sitä pitää kohta alkaa harrastaan, vaik on nuin pieni?

Aurinkoista päivänjatkoa! :flower:

AuroraB + tyty 3kk 2vkoa ja pari-kolme pvää päälle
 
Pai joo mein Nannalle toi ruoka näyttää maistuvan :D

onnittelut pienille naskaleista!! :heart:

tosta kuvasta joo, nanna on periny isiltä ripset, tummat pitkät ja tuuheet.. iha epistä miks miehellä on sellaset.. mie huolisin kans! :D

minkäs ikäsenä lasta saa pitää enemmän istuasennossa vaunuissa?? inhottaa käydä nykyää lenkillä ku Nanna nukkuu sen puol tuntii ja herää ja sit alkaa kiukku ja punkeminen pystyy.. huoh..

muoks* toi tukan lähtö!!!! ONKS TÄÄ IHA NORMAALIA???? mie oon kohta kalju!!!!??? enkä ees enää imetä ni mite tätä noi lähtee näin?? :eek:
 
Ziki, luin tosta tukanlähdöstä, että saattaa kestää lähemmäs vuodenkin... ja sehän ei riipu imetyksestä, vaan siitä, että raskausaikana tukka ei lähde, joten nyt lähtee sit nekin hiukset. Täällä kans ihan hirvee sulkasato meneillään. :headwall: Niin, ja puolen tunnin päiväunia nukkuva nassikka, mä en nykyään pal muuta tee kun pitelen neitiä, kun ei hän pitkään viihdy leikkimatolla, kun siellä pitää maata, sitterissäkään ei mukamas pääse tarpeeks pystyyn... ylös, ylös, pystyyn vaatii hän! Sit 30min unta ja taas pystyyn, pystyyn.

Hampaista onnitteluja, useammalle jo tullut!

Meil tuli sit rokotuksesta pientä lämmönnousua, onneks ei mitään suurempia. Hankin korvakuumemittarin, se on kätevä peli!

Jotain piti kommentoida, mut saakeli on laho pää...

ventti + ronja
 
Meil oli viime yö ihan hirveetä vääntöä, mut tyttö aika hyvin korvas sen, ku nukku 4h päikkäreitä, joista mäkin nukuin melkeen sen 4h...

Ziki tukanlähtö ei tosiaan liity imetykseen mitenkään, vaan siihen että raskausaikana ei sitä tukkaa irronnut. Susta ei tuu kaljua, mut tukka hiukan ohenee siitä mitä se oli raskauden loppuvaiheessa. ;)

Osaaks joku sanoa, että mistä se riippuu saaks lasta istuttaa? Siis ku sanotaan että alle x kk ikäistä lasta ei saa istuttaa, ja mä en ensinnäkään tiedä mikä se "ikäraja" on, ja toiseks että mistä se riippuu... Meidän neiti ei haluais nykyään tehdä sylissä muuta ku SEISTÄ ja olis helpompi jos tietäis että saaks sitä istuttaa/seisottaa ensinkään. Vähän vaikea käsiteltävä välillä. ;)

Mä oon melkeen ylpee itestäni, en oo vieläkään joutunu ostaa sitteriä meidän typylle vaikka luulin, että se on pakkohankinta. :LOL: Hän viihtyy hereillä ollessaan hyvin lattialla leikkimatolla (kunhan se on niin, että hän pääsee eteenpäin siitä huolimatta) ja vaihtoehtoisesti sylissä. :) Voipi siis olla, että sitteriä ei tarvii missään vaiheessa hommatakaan! :D

Nyt tuli mies kotiin, jatkan juttuja myöhemmin (mul oli olevinaan jotain kirjotettavaa viel jostain)...

Laala ja Aura 3kk 1vk 2pv
 
Perjantaita!

Oliskohan ihan hirmu paha juttu juottaa tälle poitsulle iltavellit? Tää heräilee nykyään 2-3 tunnein välein syömään. Kohta kolme viikkoa menny näin niin luulis, et jos olis tilaillu lisää maitoa niin olis jo tullu. Mä en taida olla sellanen sissi ku esim. kadak :ashamed: . Tutti ei herraa lohduta sillon ku herää vaan tissiä täytyy saada. Oon koko ajan ollu silleen, että täysimetän 6 kk mut tekiskö se musta sit oikeesti jotenki paremman äidin?

Kuulin jotain todella ärsyttävää. Tuttu oli ollu hedelmöityshoidoissa, jonka johdosta odottaa nyt kaksosia. No hieno juttu, mutta tää neiti x polttaa eikä ilmeisesti oo aikomassakaan lopettaa. Ei kuulu mulle, mutta ottaa niin päähän.

Tosta istuma-asennosta.. Eiks se about 6 kk oo ku sais istuttaa. Ohje tais olla niin, että sit ku vauva pystyy itse istumaan ilman tukea niin saa alkaa istuttamaan. Tää herra kyllä istuu mun sylissä paljonki ku makuuasennossa ei viihdy. Seisoo myös. Sitteri meil on aikalailla makuuasennossa.

Me lähetää nyt grillailemaan ja pelailee kesäpelejä. Laitan normaalisti poitsun yöunille, mut meijän täytyy tulla autolla pois niin toivotaan ettei siirroista pahasti mee rytmi sekasin.
 
mamacitat,

juu sissi täällä ilmoittautuu (Säde, en taida kyllä olla ihan viisas, kun oon ihan ylipoikki). Pikku-tikrulla ollut vähän huono vuorokausi taas...periaatteessa nukkui klo 01-05 ja siinäkin oli ainakin yksi syöttö välissä ja sen jälkeen varmaankin 0,5h-1h välein tissillä, että rauhoittuisi. Huoh. Ei toisaan ole meillä maidosta kyse vaan ihan lohtutissiä hakee. Mieskin on niin väsy, että yritti tänään tunkea isoa paistinpannua mikroon, kun oli lämmittämässä meille edellisen aterian jämiä. hehheh. Ihmetteli, kun ei mahdu sisälle ja sitten vasta huomasi, että pitikin laittaa lautanen sinne mikroon.

Onnea hampaista! Monelle jo tullut. nappi, manna, auroraB ja oliko jonkun muun vaavilla vielä?

tutsa, kiva kuulla, että oot ollu beeben kanssa jumppailemassa!

Lueskelen kyllä kaikkien juttuja innoissani, mutta aika sekavasti, kun olo on mitä on.

kadak&ihanapienitiikeripoika 4kk2vko
 

Yhteistyössä