Huhtimasut 2009

  • Viestiketjun aloittaja babyface
  • Ensimmäinen viesti
Iiris86
Apua nyt täälläkin jysähti yhtäkkiä huono olo, toivottavasti en joudu oksentamaan sillä oon just miehen firman toimistolla anoppilassa.

Nennako on saanu käydä jo neuvolassa, voi ku mukavaa :)

En oo kovin intohimoinen ruuanlaittaja, mut tottakai joka päivä valmistan aterian perheelleni. Hirveesti ei tuu mitään erikoisuuksia laitettua koska mies tykkää vaan peruskotiruuista, niin kyl minäkin mut joskus kyl tekis mieli laittaa jotain erikoistakin.
Kalaruuista kans tykkään hirveesti, janssonin kiusaus on mun lempiruoka. Sushi on taas mun mielestä ihan hirveetä, se maistu ihan akvaarion hajulta ku kerran maistoin..yök.

Viikko jo vierähtäny plussauksesta <3

-Iiris rv 4+5

Tuo lista on varmaan aikajärjestyksessä joten päivitän sitä ja loikkaan viirulaisen edelle :)

4.4 Vilukisu, esikoinen
5.4 Daisy Duck, kolmas, HYS
6.4. Piparminttu-Pipsa 24v. toinen, LKS (Poika 09/07)
7.4. Nenna77, SATKS (T:-98,P:-00,P:06)
7.4. Kata76, TYKS (Poika 08/07)
7.4. Violina, ensimmäinen
12.4. Päivi-76, KYS (Poika -99, Tyttö 05)
13.4. Sammis, JS (poika 3/04)
14.4. Kevätkukkanen,LS (Poika 05/06)
14.4. Sars76, KOS, Esikoinen
17.4. Iiris86, SEKS (Poika 10/03)
19.4. Viirulainen, esikoinen

lisäsin Sammiksenkin..




 
hellluuu
Mulla iski eilen aamusti kaamee olo, sellanen pala kurkussa. Onneks meni sit vaan ohi enkä päätynyt tekemään tuttavuutta wc pöntön kanssa..:D rinnatkin vasta eilen muuttu aroiks, on tää niin ihanaaaaaa! en vaihtais mihinkään:) mä en ole vielä edes soittanu neuvolaan, ensivkolla ajattelin:)
 
Sars76 (kirjautumatta)
Päivitäppä Helluuu ittes tohon listalle. Olis nimittäin kiva tietää, mitkä viikot sulla on menossa...
Meikäläisellä on menossa luultavasti rv5+3 eli hyvinkin alussa vielä. Eikä ainakaan vielä oo ollut mitään pahoinvointia tahi muutakaan; tissitkin on ihan normaalit. Hehee. Tosin en pistäis pahitteeks, jos ne "pikkusen" kasvas. Sais kerrankin tuntea, millaista on omata "isot munkit". :-D

Ärsyttää olla töissä. Tekis mieli vaan surffailla täällä tai makoilla himassa. Ottaa päähän myös nää ilmat; nyt pitäis olla vielä mahtavat kesäsäät, mutta ei...vettä tulee kuin aisaa. EI hyvä.

Palaillaan.

p.s. missäs päivi ja kevätkukkanen luuraa?

T: Sars, joka taitaa mennä kahville. Tai oikeestaan teelle, koska kahvi ei oikein enää maistu.
 
Sars76 (kirjautumatta)
LISTA:

4.4 Vilukisu, esikoinen
5.4 Daisy Duck, kolmas, HYS
6.4. Piparminttu-Pipsa 24v. toinen, LKS (Poika 09/07)
7.4. Nenna77, SATKS (T:-98,P:-00,P:06)
7.4. Kata76, TYKS (Poika 08/07)
7.4. Violina, ensimmäinen
12.4. Päivi-76, KYS (Poika -99, Tyttö 05)
13.4. Sammis, JS (poika 3/04)
14.4. Kevätkukkanen,LS (Poika 05/06)
14.4. Sars76, KOS, Esikoinen
17.4. Iiris86, SEKS (Poika 10/03)
19.4. Viirulainen, esikoinen
 
vilukisu
Komppaan Sarsia, melko oireetonta yhä vaan ja jopa se huolestuttaa näin eka kertalaista, vaikka yritän itseäni rauhoitella ja ajatella muuta... Mutta lohduksi teille jotka vietätte päät pytyssä päiviänne, mä ottaisin mielelläni edes ihan vähän teidän oireistanne että edes tuntisin olevani raskaana.Ihan vaikka vaan pikkupikku yökit, hehehehe...
Jotain ohimenevää toki ilmenee täälläkin, mut välillä sit oireet häviää. Yleensä niin että aamut oireettomampia.

Ruokagallup: Olen aika ennakkoluuloton kokeilija ja kokkailija, ainoastaan sisäelimet ja nilviäiset ei liiemmin kiinnosta. Kotona kokkaillaan usein arkena Aasialaista ruokaa, jotain nopeaa wokissa yleensä.
Sushia olen maistanut kerran, oli ihanaa. Kotona olin ajatellut kokeilla, mutta sitten tää plussa yllätti. En muista noiden eri sushilaatujen nimiä, mutta söin siis sitä mihin tulee kylmäsavulohta, riisiä, kananmunaa ja tuorekurkkua. Voiskohan siihen laittaa näin raskausaikana itselle lämminsavulohta jos itse tekis? Tuskin ne wasabit tai merilevät vaarallisia ovat? Reseptivinkkejä please!

ps. Onko tämän ketjun väellä tietoa onko raskauden kulku miten perinnöllistä? Siis esim tää oireettomuus, kun ei siskollakaan ollut paljon oireita, eikä kuulema äidillänikään.
 
Viirulainen
Just naureskelin, kun katsoin tota la-listaa. Mä olen siellä vikana ja jo tänään soitin neuvolaan! ;) Tosin mua varoteltiin, että siellä voi olla ruuhkaa, joten kannattaa ajoissa soittaa. Täti antokin jo ens viikolle tiistaille ajan ja sillon on vasta 5+2. Tuntuu kauheen aikaselta..

Ihanaa teillä ilman oireita elävillä. Mulla taas polttaa vatsassa miltei kokoajan, ihan kuin menkat olis tulossa. Ei siis silleen satu pahasti.. neuvolan täti tänään tosin sanoi, että se varmaan johtuu kohdun kasvamisesta. Jotenkin jäin vaan miettimään, että ei kai se vielä voi kauheesti kasvaa, kun vasta 4+3. Voihan olla, että noi mun viikkolaskut ei pidä ees paikkaansa. Muina oireina on jatkuva nälkä ja vessassa ravaaminen. Ja tänään on maistunut sellanen ihme veren/raudan maku suussa.

Jotenkin elän ihan pelko persuuksissa täällä kokoajan, että mitä jos tää pikkunen ei selviäkään. Toisaalta koittaa vaan miettiä, että sille ei sitten voi mitään. En vaan osaa nyt olla jotenkin "normaalitilassa". Johtuu varmaan siitä, kun kaikki on niin uutta.

Joten jotta saisi muuta ajateltavaa, niin lähden kuntosalille. Onkos täällä muuten muita salilla kävijöitä? Ootteko vältellyt jotain tiettyjä juttuja? Mä olen vähän keventänyt treeniä ja muuttanut joitakin liikkeitä..

Viirulainen 4+3
 
Hannis
Hei!
Yksi huhtimasu ilmoittautuu lisää. Eli muutama päivä sitten plussattiin, ja rv taitaa olla 5+0. Esikoinen on kyseessä, joten aika sekvat, mutta onnelliset fiilikset...
Meillä vielä tärppäsi nopeasti (toisella kierrolla pillereiden jättämisestä) että en ollut ollenkaan varautunut tähän ja olen ihan ulalla kaikesta mitä tulee tapahtumaan... Onneksi netistä löytyy (liikaa) tietoa...

Viirulaisen kysymykseen: Minä käyn salilla ja urheilen muutenkin paljon. En vielä ajatellut muuttaa mitenkään erikoisesti - mutta rankimmat treenit jätän väliin ja selkälihaksia voisi treenata :).
Oireista sen verran, että varsinkin iltapäivällä - eli juuri nyt - on suhteellisen kuvottava olo...

Lisäsin itseni listaan
Tsemppiä kaikille!
Hannis 5+0

4.4 Vilukisu, esikoinen
5.4 Daisy Duck, kolmas, HYS
6.4. Piparminttu-Pipsa 24v. toinen, LKS (Poika 09/07)
7.4. Nenna77, SATKS (T:-98,P:-00,P:06)
7.4. Kata76, TYKS (Poika 08/07)
7.4. Violina, ensimmäinen
12.4. Päivi-76, KYS (Poika -99, Tyttö 05)
13.4. Sammis, JS (poika 3/04)
14.4. Kevätkukkanen,LS (Poika 05/06)
14.4. Sars76, KOS, Esikoinen
15.4 Hannis, Esikoinen
17.4. Iiris86, SEKS (Poika 10/03)
19.4. Viirulainen, esikoinen
 
Sars76 (kirjautumatta)
Tervetuloa Hannis joukkoon; kiilasit mun ja Iiriksen väliin :-D

Mä en hirveesti harrasta salilla käymistä; lähinnä käyn lenkillä. Välillä juoksen ja välillä kävelen - ihan fiiliksen mukaan. Tosin olin ajatellut, et nyt syksyllä aloitan pilateksen ja joogan uudestaan...Voishan sitä harkita mammajoogaa, jos pikkumaha-asukki pysyy matkassa...Ja pysyyhän se! Pakko luottaa siihen, hulluksihan tässä muuten tulis.

Nyt on illalla ollu aikasta höntsä olo - mahaa tuntuu nippailevan koko ajan ja mitään ei jaksais. Pitää kaiketi siirtyä sohvalle ja mutustella hedelmiä...Ja fiilistellä vilukisun lämminsavulohi sushi-rullia! Aah, olis niin hyvää...

Viirulaiselle vielä, että joo, näin enskertalaiselle kaikki on pelottavan uutta ja hämmentävää. Mä yritän pelailla tässä viileesti ja toppuutella miestä, kun se hehkuttaa ja suunnittelee kaikennäköistä, kuten esim: mihin tulee hoitopöytä ja miten me siirretään tota kaappia tohon ja tota tohon ja sit saadaa sänky tolle kulmalle...Pitäis vaan ehkä alkaa luottaa siihen, että kaikki on hyvin.
Eiköhän siis luvata, et kaikenlainen pelkostressi poistuu nyt!


T: Sars, joka lähtee rötköttää sohvalle!
 
päivi-76
Heippa vaan Sars ja kaikki muut.

Nyt tällä hetkellä äkkiä töissä yritän vahan päivittää meidänkin kuulumisia. Maanantaina piti mulla olla yksityisellä se varhaisultra mutta yllättäen jäi porukkaa sairaslomalle ja niin sitä vain joutu lääkärin kierrolle mukaan, eikä päässyt lähtemään. Uuden ultra-ajan sain ensi viikon keskiviikolle, jolloin koossa olisi 6 + 3 viikkoa, pitäisi siis sykekin näkyä.

Oireeton olen vieläkin. Pari ällötysoloa ollut, mutta muuten ei raskautta kyllä huomaa. Välillä iltaisin turvottaa mutta saattaa kyllä johtua liiasta ahmimisestakin. Olin aiemmissakin raskauksissa tosi vähä oireinen... Ruokahalu vaan kasvaa ihan tajuttomiin mittoihin ja niinpä olenkin aina vetänyt sen 30 kiloa lisää:) se vähän pelottaa mutta onneksi on aina lähtenyt tosi nopeasti imettämällä.

Välillä tuntuu, että tätä ei voi uskoa todeksi, kun niitä oireita ei ole. Mutta pakko luottaa siihen, että on siellä masussa enekin ollut elämää vaikkei olekkaan mitenkään oireillut.

Häissä taisi siskoni ja äitini vähän alkaa ihmetellä, kun otin alkoholittoman kuohuviinin vaikka yritin sitä muiltä kätkeä, mutta eivät ehtineet onneksi kysyä mitään kun en oikein osaa valehdella.

Vaikka joskus menee väliä kirjoittelussa niin luen kyllä palstaa päivittäin. Hyviä jatkoja, palaan takaisin töihin.
 
vilukisu
Tervetuloa jokkoon Hannis!
Kyllä täältä netistä löytyy liikaakin tietoa, mutta toisaalta onneksi myös tällaista asiallista "vertaistukeakin".
Vaikka ehkä oman navan ympärillä pyörivistä huolista ja ajatuksista näinä jännittävinä aikoina tulee tärkeitä, en halua kuormittaa tällä raskaus/vauva höpötykselläni niitä muutamia harvoja jotka raskaudesta tietävät. Helpompi on kysellä teiltä jotka samojen ongelmien kanssa painiskelette.

Urheilen jonkun verran. Salilla kävin ennen tosi aktiivisestikin, viimeaikoina tullut lusmuttua. Jollain jooga/pilates tyyppisillä tunneilla ajattelin ruveta taas käymään. Salikorttikin yhä löytyy, eli siellä sitten satunnaisesti, ja lenkkeilen jonkun verran. Pakko myöntää, että mielessä siintää jo ensi kevään vaunulenkit tämän pikku muukalaisen kanssa... <3
Jos/kun pyydätte saliohjaajiltanne raskaana oleville sopivia ohjelmia, vinkatkaa toki tännekin jos on jotain tosi tärkeitä juttuja. Jostain on jäänyt mieleen että ihan näin alkuun sais treenata suht normaalisti, mutta just jotain rankkoja vatsaliikkeitä ym jättää sit vähitellen vähemmälle?

 
kevätkukkanen (ei kirj)
heipä hei

pahoittelut babyfacelle. Itsellä ei mitään ihmeempiä. Oireita ei hirveästi, välillä lievästi huono olo ja joinakin päivinä ollut koko ajan nälkä. Nyt iski kesäloman kunniaksi flunssakin päälle joten sekin ahdistaa oloa. Tultiin siis vanhempieni luo lomailemaan ja kerrottiin heille. Olivat onnessaan ja yli-innokas mummo osti vauvalle jo kirppikseltä kevyt toppapuvun (vaaleansinisen mutta ei kai sen niin väliä) kun huhtikuussa syntyy ja puhuin että sellainen olis hyvä kun esikoisen pakkauksesta oleva voi olla vähän iso vielä. Tänään pitäis mennä vanhojen koulukavereiden kans syömään yms. ja ehkä tulee niillekin kerrottua (varmaan ihmettelevät kun en ole koko ajan siideri kädessä :))

Pitäis joku päivä soitella neuvolaankin .... taas pitää keksiä töihin hyviä selityksiä...
 
Viirulainen
Päivi -76, oletko missä päin maailmaa menossa varhaisultraan? Mulle täällä Hki:ssa sanottiin, että tekevät vasta rv 7+ jotain.. kummallista.. Onko muilla mihin aikaan varattuna?

Täällä alkanut tänään huonovointisuus nyt illalla aivan yhtäkkiä. Vielä ei oo tarvinnut onneksi halata pönttöä sen enempää..

Sars76, kiitos kannustuksesta. Koitetaan unohtaa pelot ja mennään sillä mitä eteen tulee.. :)

Ja Hannikselle tervetuloa mukaan turisemaan!

-Viirulainen
 
Sars76 (kirjautumatta)
Viirulainen: mä ajattelin kans kysästä sitä varhaisultraa...Kysyitkö yksityiseltä? Ihmeellistä, et sanoivat tekevänsä sen vasta rv7+, koska ainakin kaikkien yksityisten asemien (täällä Helsingissä sijaitsevat) nettisivuilla mainostavat varhaisultraa jo rv5 alkaen...
Ota näistä nyt selvää...

Sars, joka toivottaa hyvää yötä kaikille; päikkärit tuli vedettyä, mut silti nukuttaa jo nyt. Pöhlöä.
 
Vilukisu
Vilukisu täällä nostelee taas ketjua.

Itse en mene varhaisultraan ja eka neuvolakin vasta tasan viikon päästä, vaikka keulilla olen la-listassa. Olisin ajan tosin jo aiemminkin saanut, eka tarjottu aika ois ollut viime viikolla jo, mutta rehellisenä tyttönä kerroin pitkästä kierrostani eli ettei raskaus ole niin pitkällä kuin edellisistä menkoista voisi päätellä. Sit ens viikon alkuun olis kanssa ollut aikoja, mutta olen valitettavasti työmatkalla niin en pääse sinne.

Kuka pääsis ilahduttamaan meitä seuraavaksi ultra/neuvola kuulumisilla. Ps. meinaatteko ottaa miehenne mukaan jo ekasta neuvolasta lähtien?

Vilukisu 6+6

(ps. olisko ihan ok jos laittaisitte loppuun millä viikolla olette menossa, vaikka viikkomme lähekkäin ovatkin, helpottais tän ketjun lukemista?)
 
Sammis
Varhaisultraan olen menossa 26.8. rv 7+1
Lapsettomuusklinikalla sanoivat, että sydämensyke näkyy silloin jo hyvin ja mahdollisten varhaisen keskenmenon riski on sen jälkeen pienempi. Riskiä tosin on tuonne viikolle 12 asti. Päinvastoin kuin jonkun täällä (enpä nyt jaksa kaivaa kenen) varatessa varhaisultra-aikaa olivat tokaisseet jotain keskenmenojen yleisyydestä, mulle kätilö tuumas että jos voinnissa tapahtuu muutoksia niin otahan heti yhteyttä. Ovat kyllä muutenkin olleet todella ystävällisiä ja tarkkoja sanomisissaan tuolla klinikalla...

Neuvola-ajan ajattelin varata vasta ton ultran jälkeen kun selviää onko tämä oikeasti sikiöllinen raskaus...

Kenellekään en oikeen ole uskaltanut kertoakaan, parille parhaalle kaverille ja tietty mies tietää ;-)
 
hellluuu
4.4 Vilukisu, esikoinen
5.4 Daisy Duck, kolmas, HYS
6.4. Piparminttu-Pipsa 24v. toinen, LKS (Poika 09/07)
7.4. Nenna77, SATKS (T:-98,P:-00,P:06)
7.4. Kata76, TYKS (Poika 08/07)
7.4. Violina, ensimmäinen
12.4. Päivi-76, KYS (Poika -99, Tyttö 05)
13.4. Sammis, JS (poika 3/04)
14.4. Kevätkukkanen,LS (Poika 05/06)
14.4. Sars76, KOS, Esikoinen
17.4. Iiris86, SEKS (Poika 10/03)
19.4. Viirulainen, esikoinen
21.4.hellluuu,esikoinen

Tuosta la en tiedä varmaks ko niin sekaisin kierto ollu:/ Varasin tänään ajan neuvolaan ja aika on vasta 10.9, kauheen myöhään:/ Varhais ultraan varmaan mentävä:) nyt siis 4+3 kait...
 
Minsku83
Joukkoonne liittyi taas yksi huhtimasu;) Eilen plussannu, ei tätä voi uskoo todeksi;) Pelottavaa mutta IHANAA!!! Mä oon vaan yhtä hymyä:) Helistin laskurin mukaan 19.4 laskettuaika. Mieskin aivan onnessaan! Kaikille paljon onnea ja voimia tulevaan:)
 
Sars76 (kirjautumatta)
4.4 Vilukisu, esikoinen
5.4 Daisy Duck, kolmas, HYS
6.4. Piparminttu-Pipsa 24v. toinen, LKS (Poika 09/07)
7.4. Nenna77, SATKS (T:-98,P:-00,P:06)
7.4. Kata76, TYKS (Poika 08/07)
7.4. Violina, ensimmäinen
12.4. Päivi-76, KYS (Poika -99, Tyttö 05)
13.4. Sammis, JS (poika 3/04)
14.4. Kevätkukkanen,LS (Poika 05/06)
14.4. Sars76, KOS, Esikoinen
17.4. Iiris86, SEKS (Poika 10/03)
19.4. Viirulainen, esikoinen
21.4.hellluuu,esikoinen


Onneksi olkoon Minsku! Mahtavaa, että joukko kasvaa. Eli päivitäppäs itsesi tohon listaan, kun kerkiät.
Täällä ei mitään uutta - tekis mieli TODELLA paljon tilata aika varhaisultraan...mutta mutta...Ehkä pitää maanantaina katella, mikä meininki.
Nyt on tyytyväinen olo, kun kupu on täynnä thai-ruokaa. Nam. Vihreä curry on jamia! :)

Mies lähti kaverinsa kanssa kaljalle ja mä jäin kotiin kattomaan leffaa; en viittiny tuppautua mukaan, kun ei vielä haluta paljastaa tätä raskautta...Olis ollut jotenkin omituista litkiä vaan vettä baarissa...
Mutta hyvä näin. Ja on miekkosenkin mukavampi olla poikaporukassa välillä.

T: Sars rv5+5, joka häipyy kattoo leffaa.
Hyvää perjantaita kaikille! Ja voikaa "paksusti".

 
comeon-78
mä tein puoli tuntia sit plussatestin!?! sanat ei riitä kirjoittamaan, miten kiitollinen olen. neljä vuotta lapsettomuutta ja negatiivisia testejä oon tehny.. miehessä oli syy lapsettomuuteen, mutta hoitoihin en halunnut mennä. tuleva vauva ei tule olemaan tämän nykyisen miehen ja nyt yritän keksiä, miten asiasta kerron. en silti pysty katumaan, koska tämä on sitä mitä haluan. tiedän ettei mies ymmärrä, mutta toivon koska rakastan sitä teostani huolimatta. itse en tälläista vois koskaan antaa anteeksi, miksi hänkään. tänne avaudun, koska kenellekään en voi tästä koskaan puhua. palautetta saa antaa, mutta tiedän kyllä virheeni ja toivon että siitä huolimatta te hyväksytte mut tälle palstalle. halusin vain kertoa taustat ja jatkossa jutella ihan tästä raskausajasta. laskettu aika:21.4., vkot 4+4, hyks.
 
Sars76 (kirjautumatta)
Tervetuloa mukaan comeon ja onneksi olkoon! Huhtimasut rulaa!
Itse en ainakaan halua tuomita sua mistään, ja toivon, että asiat ratkeavat kaikille suotuisalla tavalla. Eihän sitä ikinä tiedä: voihan mies "tovin" sulateltuaan olla onnellinen tästä asiasta. Onhan hän kuitenkin tiennyt tästä vauvahaaveestasi?

Mutta päivitelläänpä sitten taas listaa:

4.4 Vilukisu, esikoinen
5.4 Daisy Duck, kolmas, HYS
6.4. Piparminttu-Pipsa 24v. toinen, LKS (Poika 09/07)
7.4. Nenna77, SATKS (T:-98,P:-00,P:06)
7.4. Kata76, TYKS (Poika 08/07)
7.4. Violina, ensimmäinen
12.4. Päivi-76, KYS (Poika -99, Tyttö 05)
13.4. Sammis, JS (poika 3/04)
14.4. Kevätkukkanen,LS (Poika 05/06)
14.4. Sars76, KOS, Esikoinen
17.4. Iiris86, SEKS (Poika 10/03)
19.4. Viirulainen, esikoinen
19.4. Minsku83
21.4. hellluuu,esikoinen
21.4. comeon-78
 
daisy duck
Mahdanko olla sitten ensimmäinen neuvolakävijä, kun mulla on aika jo ens tiistaina? Terkkarin mukaan viikkoja silloin 7+6 (nyt 7+2), koska laski ajan viimeisten kuukautisten perusteella. Vaikka mäkin olin rehellinen ja kerroin pitkästä kierrosta. Sanoi, että LA muuttuu sitten ultrassa jos tarpeen. En kuitenkaan itse vielä asennoidu aikaisempaan LA:han, koska ei ole kiva jos viikot yhtäkkiä sitten pomppaakin taakse päin. Eli nyt mun omien laskujen mukaan viikko 6+5.
helluuu; tuosta hedelmöittymisajankohdasta, muistan lukeneeni, että siittiöt saattavat elää tuolla naisen sisuksissa (munatorvissa?) jopa viisi päivää, joten ehkä tuo teidän pupuilupäivä täsmää raskauden alkamiseen!

Onneksi olkoon kaikki uudet plussaajat! Ja jaksamista, comeon. Ei varmasti ole helppo tilanne kertoa tuollaista asiaa miehelle, varsinkin kun itsekin olet "herkässä tilassa". Toivottavasti saatte asiat juteltua rauhassa, oli sitten lopputulema mikä tahansa. Sain sen käsityksen kirjoituksestasi, että olet jo etukäteen tehnyt päätöksen haluta lapsen, vaikka se sitten johtaisikin eroon. Eipä tuota voi kukaan tuomita, joka ei ole itse joutunut vastaavan ratkaisun eteen, vaikea se varmastikin on ollut. Ja totta kai hyväksymme sinut palstalle! Pääasiahan tässä on keskustella raskaudesta ja siihen liittyvistä asioista! Sinulla raskauteen nyt sattuu liittymään tuollaisia asioita.

Oireista vielä; selkäsärky vaivaa. Onko muilla? En ole varma liittyykö raskauteen.
 
Piparminttu-Pipsa.
Heipä hei! Ja tervetuloa mukaan uudet huhtimasut! =) Ja tietysti onnea kovasti plussista!

Comeon, hurja tilanne sulla, mutta asioillahan on tapana järjestyä. Ilman muuta kuulut porukkaan, raskaudestahan täällä tosiaan jutellaan (ja toki muustakin). Tsemppiä sulle kovasti, koska ajattelit kertoa miehellesi uutisista?

Aika moni on menossa varhaisultraan. Hui, jännää! =) On se niin huojentavaa nähdä, että siellä om alkio oikeassa paikassa ja sydän lyö, että kyllä siitä ilosta kannattaa vähän maksaakin. Me ajateltiin kuitenkin olla pihejä ja yritetään jaksaa odottaa sitä ekaa neuvolaa syyskuun alussa. Sillon ainakin selviää, onko masussa elämää. Pahoinvointi on ehkä hivenen lisääntynyt, mut vielä ei oo tarvinnu oksentaa. Väsymyskin vaivaa, nukun nykyisin joka päivä pojan kanssa päikkärit yhtä aikaa! Ennen en osannu nukkua päivisin. ;)

Viirulaiselle piti kirjoittaa varhaisultrasta, et me käytiin esikoisen aikaan Femedassa varhaisultrassa 8.viikolla. Sain sen käsityksen, et se ois sellainen aika, jolloin kannattaa mennä nähdäkseen sydämen sykkeen. Mun raskaus olikin silloin vasta 7.viikolla (selvisi ultrassa) ja syke näkyi onneksi. =) Eli kyllä se syke voi hyvin näkyä jo 7.viikolla.

Jokos olette miettineet nimiä tulevalle vauvalle? Meillä on nimet melkein valmiina sekä tytölle että pojalle. ;) Toivottavasti kaikki vaan menee hyvin... Kyllä sitä joka päivä miettii, et onkohan kaikki kunnossa ja aina vessareissulla pelottaa, et paperiin tuleekin punaista... Mut ei auta kun uskoa,et kaikki menee niin kuin on tarkoitettu. :)

Hyvää yötä ja sopivasti huonoja vointeja! ;)

PP ja Hippu rv 6+4






 
Piparminttu-Pipsa.
Selkäsärystä vielä, mulla ei ole sitä ollut sen kummemmin (selkä on aina jumissa esikoisen kantamisesta), mut voihan se olla raskausoire, kun yksilöllisiähän ne on. :)
 

Yhteistyössä