Huhtimasut 2009

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja babyface
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitokset onnitteluista Babyface ja vilukisu :)

Babyface: kyllä tuo 1,8 vuoden ikäero pikkasen jännittää. Miten mahtaa ehtiä toisen perään, kun on vauvan kanssa..... Itselläni on siskon kanssa ikäeroa 1v 3 kk ja olemme olleet aina tosi läheisiä eli siinä mielessä tuo pieni ikäero tuntuu kivalta...Aina on ollut leikkikaveri joka paikassa.

Kata 76: Mun esikolla ja kakkosella on tuo 1v8kk ikäero,ja muistan kuinka jännitin sitä koska se ei todellakaan ole suuren suuri.Nyt jälkeenpäin mietitynä,se oli oikein hyvä ikäero ja lapsista tuli nopeesti seuraa toisilleen....nyt ne vauvat on jo 10 ja 8;5 vuotiaita.. =)

Moi! Täällä kans yks plussannut, LA 5.4, tosin kierto epäsäännöllinen joten voi vielä muuttua. Nauratti lukea tätä ketjua, samanlaisia skeptikkoja näkyy olevan muitakin kuin minä. Eli että pitää testata monta kertaa. Olen nyt testannut kaksi plussaa, ke ja la, mutta vielä tuntuu että testaan uudestaan ennen kuin soitan neuvolaan... (mullakin aikanaan takana keskenmeno).
Kaksi lasta on ennestään, mutta vauva-ajasta on meidän perheessä ehtinyt vierähtää jo vuosia, kun kuopuskin on jo pieni koululainen.

daisy duc: mun tenavat on siis 10v tyttö,8,5v poika ja 1,8v poika.Välissä on vielä 20vk syntynyt poika...
Mä tein kans noita testejä ihan kiitettävästi....eka haamuplussa tuli jo viikkoa ennen kuin menkat olis pitäny alkaa! Ja siitä kaks viikkoo taaksepäin tuli kanssa haamu,ja sitähän ne nyt neuvolassa miettii että olenko pidemmällä....

On niin mahtava fiilis olla taas raskaana että voi voi!!
Ikää alkaa jo oleen niin pitää ottaa ilo irti kaikesta! =)

Nenna77: kiitos rohkaisevista sanoista ikäeron suhteen ;)

Tänään sitten tuli ekaa kertaa aamukahvit ylös. Esikoisen kanssa en voinut juoda raskausaikana kahvia ollenkaan...Lisäksi edelleen väsymys on valtava.

Nyt sitä vaan odottaa sitä ekaa ultraa niinkuin silloin viimeksikin. Haluaisi, että olisi jo niin pitkällä ja tietäisi, että ainakin siihen asti kaikki on hyvin.

P:S. Kyllä minunkin oli pakko se toinenkin raskaustesti tehdä :) :)

Olipa kiva löytää jo huhtimasuille avattu ketju. =) Tein tänä aamuna plussatestin, menkkojen olis pitäny alkaa viikko sitten... ja vahva plussahan sieltä tuli. =) Meillä on tilanne vähän hassu, kun ei vielä edes yritetty pikkukakkosta ja hän sitten päätti tulla omia aikojaan. ;) Pää onkin tosi pahasti sekaisin, mutta olo on onnellinen. Meillä on yksi poika, täyttää vuoden syyskuussa. Muakin jännittää tosi paljon tuleva pieni ikäero, mutta tosi kiva kuulla, että se voi olla oikein hyvä asia. Ja siis pitää nyt pysytellä vielä varovaisella linjalla, kun mitä tahansahan voi vielä sattua... :/

Pitäiskö meistä koota jotain listaa esim. lasketun ajan mukaan? Laitan itse mulle ajaksi tuon 6.4. kun Helistimen laskuri antoi sen...

6.4. Piparminttu-Pipsa 24v, toinen (poika 09/07)

saa lisätä mutkin.
Olisko se jotenkin näin:
Nimi:.........La:............Sairaala:.........Taustaa:..........

Nenna77.........7.4.09........SATKS...........T:-98,P:-00,P:06

Ja tohon loppuun vielä sairaalalyhnteet:
Synnärit:
EKKS= Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS= Hyvinkään aluesairaala
JS= Jorvin Sairaala
K-HKS= Kanta-Hämeen keskussairaala
K-SKS= Keski-Suomen keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
KOKS= Kymenlaakson sairaala
KPKS= Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KYS= Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS= Kätilöopisto
KOS/H= Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS= Loimaan aluesairaala
LKS= Lapin Keskussairaala
LPKS= Länsi-Pohjan keskussairaala
LUS= Länsi-Uudenmaan aluesairaala (Tammisaari)
LS= Lohjan Sairaala
MKS= Mikkelin keskussairaala
NKL= Naistenklinikka
OYS= Oulun Yliopistollinen sairaala
PHKS= Päijät-Hämeen keskussairaala
PKKS= Pohjois-Karjalan keskussairaala
PS= Porvoon sairaala
RAS= Raahen aluesairaala
SAS=Salon aluesairaala
SATKS= Satakunnan keskussairaala
SEKS= Seinäjoen keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
TAYS= Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS= Turun yliopistollinen sairaala
VAS= Vammalan aluesairaala
VKS= Vaasan keskussairaala

Ketjun aloittaja varmaan teke tän listan.. =)

Huomenta huhtimammat!
Valakaa minuun uskoa arvoisat kanssaodottelijat! Tein sitten jo sen neljännenkin plussa testin, jossa testiviiva ei edelleenkään läheskään yhtä tumma kuin vertausviiva. Tiedän, olen naurettava, ei kai ihminen voi olla vain vähän raskaana. Ja nuo plussat kuitenkin ihan selviä, ei siis mitään epäselvää siinä. Haaveissa vauva -ketjulaiset kuulema saaneet hyvät naurut mun testimanian kanssa.
Mutta hitsit, kun ei oo mitään oireita. Aina kaikki hehkuttaa että he vain tiesivät kun tärppi oli käynyt. Miks mä en tiedä???? Tissitkään ei enää oikeestaan arista.
Jotain pientä oiretta, ohi menevää öklöö, päänsärkyä jne pystyy kyllä välillä huomaamaan, mutta voimakkaampia oireita mulla on ollut silloin kun en ole ollut raskaana... Ainut oire joka hiukan helpottaa mieltäni, on koholla olevat lämmöt ja tieto siitä että myös siskoni raskaus oli melko oireeton.

Voi että sitä osaa olla tän onnen keskellä epävarma.

Vilukisu 5+2 (?)

Huomenta kaikki huhtimasut! =) Minulla oli tässä muutamana päivänä aika lailla touhuamista niin en ole kerinnyt tänne rupattelemaan, ajattelin vain laittaa tässä aamusta kuulumisia että tulen tänne illalla juttelemaan kanssanne. Ja ihanaa tänne on tullut uusia, onnittelut kaikille plussanneille! \o/

Vilukisu, mulla ei myöskään ole mitään oireita raskaudesta enkä ilman tikun kahta viivaa arvaisi olevani pieniin päin. ;) Viime raskaudessa mulla alkoi selvät oireet vasta viikoilla 8-9 eli nytkin odottelen niitä rauhassa (vaikka en kylläpahoinvointia todellakaan odota, heh...) Kyllä olet varmasti raskaana, jos tikussa on ollut kaksi viivaa! =) Eihän sillä testiviivan värillä ole väliä, hailakkakin viiva riittää!

Meniskö se lista jotenkin näin:

6.4. Piparminttu-Pipsa 24v. toinen, LKS (Poika 09/07)
7.4. Nenna77, SATKS (T:-98,P:-00,P:06)

Kiitos, tuo helpottaa aina kuulla! Samaa siskonikin sanoi, mutta olen näköjään menettänyt hermojen hallinnan ja kyvyn järkevään ajatteluun niiden kahden viivan myötä. Sitä se teettää kun pitkään yrittänyt plussaa. Neljästi, hahahahaha!!!!! ;D

terv Vilukisu joka yrittää nyt rauhoittua

ps. varasin ajan neuvolaan 22.8!!!!!

5.4 Daisy Duck, kolmas, HYS
7.4. Kata76, TYKS (Poika 08/07)

Heippa ja hyvää maanantaita kaikille!
Voi vilukisu, pitkän yrityksen jälkeen sitä varmaan on helppo uskoa "pahinta", mutta toivottavasti kaikki kuitenkin on hyvin ja pääset alun jännityksen jälkeen odottelemaan rauhallisin mielin. Ei oireiden määrästä tosiaankaan voi mitään sanoa. Kyllä niitä epävarmuuden tunteita on varmasti useimmilla raskaana olevilla, ainakin itselläni. Tuntuu niin vaikealta, kun tietää, että mitään oikotietä varmuuteen ei ole, vaan pitää vain odottaa.
En ole myöskään voinut pahoin juurikaan, en myöskään aiemmissa raskauksissa. Tänäänkin laitoin tiukat farkut töihin ajatuksella, ettei ainakaan kukaan tule ajatelleeksi tätä raskausasiaa. Eikä tuntunut kovinkaan pahalta, tosin nää on sellaset lantiomalliset, että vatsa jää enimmäkseen vyötärön yläpuolelle. Pian ei enää mahdu, niin pitää nyt käyttää ennen kuin on myöhästä! Muutenkin oon miettiny tota vaatetusta, koska oon sellasessa työssä, etten halua masun hirveesti paistavan... (voi olla että parin kuukauden päästä nauran räkäsesti tälle ajatukselle, että sen olis voinu muka kätkeä.)

Miten teillä menee iltarturvotus?
Siis mulla alkaa alkaa se kutakuikin jämptisti klo:18.00 ja silloin ei mee omat farkut ollenkaan päälle,ei oo mitää toivookaan. Avo vaan kattelee mun pallo mahaa ja sanoo että siellä on kaksoset,ainakin iltasin *nauraa*

Mulla on nyt tullu nää mieliteot.
Ihan koko ajan tekee jotain mieli ja syön vaikka maha on jo täynnä.On pitäny oikeen jarrutella..
Vessassa saa käydä reippaasti,tuntuu että on hirvee pissahätä muta sit tuleekin vaan lirut ....Ihana raskausaika.

Pelot kuuluu munkin raskauteen.
En kyl tajuu miten jaksaa odottaa sinne ekaan ultraan et tietää et kaikki on ok.Sen jälkeen sitä jo jaksaa paljon paremmin kun edes kerran on pienen nähny...
Nyt kuukaudet matelee....ennen raskautta,ne meni tosi nopeesti ja sai vaan ajatella että voi ei,taas alko menkat.

heippa

pääsinpäs minäkin kevätyrittäjistä siirtymään tänne ketjuun. Eilen tuli super haalea haamu ja tänään vähän vahvempi joten eiköhän se pidä uskoa. Oireita ei vielä kauheasti muuta kuin pientä menkkamaista nippailua selässä. Meillä ennestään poika 05/06. Mulla alkaa ens viikolla vasta kesäloma joten sitä odotellessa...

14.4. Kevätkukkanen,LS (Poika 05/06)

Huomenta vaan kaikille, ja kiitos tuestanne!

Masua vaan nippailee ja pelottaa että menkat alkaa, mutta EI NE ALA! :D
Aamulla olin jo niin uhkarohkea, että peruin lääkäriajan joka mulla oli varattuna tutkimuksiin et miks ei vauvaa kuulu. Päätin että vapautan sen jollekin joka sitä nyt todella tarvitsee.

Aamulla tuli verta nenästä ihan kevyesti niistäessä. Onks muilla ollut tällaista?

Nenna77: En oo huomannut mitään kauheita turvotuksia tai mielitekoja, mutta kyllä minäkin mielellään vaihdan housut väljempiin työpäivän jälkeen. Itseasiassa olen aina ollut kova karkkinarkki, nyt en ole yli viikkoon ostanut kun EI TEE MIELI! Ja rasti seinään, ennen kuitenkin mussutin lähes päivittäin namia. Muuten kyllä normaaliruoka maistuu ihan hyvin.

Huomasin olevani ensimmäinen esikon odottelija listallanne. Ilmankos sain niin lämpimiä ja asiantuntevia vastauksia, tehän olette ihan konkareita jo! Liitin nyt itsenikin listaan, laskettuaika perustuu tietysti tässä vaiheessa nettilaskurin antamaan lukemaan. Laskin laskurilla joka huomioi myös kierron pituuden (n.35), joten kai se suuntaa antava on?

4.4 Vilukisu, esikoinen

Vilukisu,mulla on maha alkanut näkyyn aina tosi aikases vaiheessa....ja jos viikoilla 8 sitä ei saa enää piiloon....Mun viikothan on epäselvät,koska voin olla muutaman viikon edellä mitä oonkaan ja sehän varmistunee vasta ultrassa jota täällä ei saa ennen np-ultraa...
Mahakuvaa viikoilla 4 on nähtävillä: http://irc-galleria.net/view.php?nick=Demonitar-77&image_id=86579661

Nenna77: Ei oo totta! ;D Ihanaa.
Mulla ei oo mitään käsitystä miten meillläpäin noi ultrat menee, neuvolaakin pitää odottaa reilut 2 viikkoa vielä. Olisin kyl saanut sen jo aiemmin, kun ilmoitin vaan edellisten menkkojen alkamispäivän. Päätin kuitenkin korjata asiaa ja kerroin pitkästä kierrostani, niin siirsi sitten viikolla. Vaikka paloin halusta ottaa sen aiemman ajan, niin ajattelin että siitä käynnistä on sit myöhemmin ehkä enemmän hyötyä. En tiiä miks niin ajattelen, mut jotenkin kun ei tää tunnu yhtään todelliselle edes vielä. Ku ei mulla ees oo tollasta masuakaan, heheheh ;D (Juu juu, tiedetään, harvalla näkyy noin pian!)
rv 5+3

Ainiin, piti kysyä vielä milloin olette möläyttäneet uutista muillekin kun miehellenne? Tai aikeissa kertoa? Mä kerroin jo siskolleni kun pakko oli jollekin hehkuttaa kun mies niin mölli, ja ajattelin tasapuolisuuden nimissä kertoa myös miehen siskolle pian. Molempia vannotan pitämään suut supussa toistaiseksi.

pakko varmaan kertoa vanhemmilleni kun mennään sinne lauantaina yli viikoksi lomailemaan (varmaan varaavat mulle siideriä kaappiin :-)). Parille kaveripariskunnallekin varmaan tulee kerrottua koska tietävät yrityksestä niin varmaan kyselevätkin välillä asiasta... tavoite olis että suurimmalle osalle vasta ultran jälkeen ... saa nähdä miten hölösuiden käy... :-)

Vieläkään ei tahdo oikein sisäistää asiaa vaikka toinen jo tulossa.

Maha-asioista... viimeksi aloin käyttään äippävatteita joskus viikolla 16 kai ... saa nähdä miten nyt. Lähtöpainoa n. 3-4 kg enemmän kuin viimeksi. Viime kesän lopulla tosin painoin vieläkin enemmän joten niitä housuja voi käyttää ensihätään mitä silloin ostin. Pitää varmaan ostaa uusia äippävaatteita kun esikoisen ajalta olevat on niin loppuun kuluneita...

Mä kerroin ihan ekaks hyvälle ystävälleni joka myös koittaa raskautua.
Avon porukoille kerrottiin sitten niiku ensimäisenä ja loput alko sit "yllättäin" huomata nopeesti....
Viime raskaudessa mun mahan ympärysmitta oli viikolla 14 85cm,kun viimesillään se oli 101....ja normisti se on kai 75....?

Hei, täällä myös yksi "plussannut". Eli mahtuuko mukaan?
Ja, heh, huomaan, että kevätkukkanen on täällä jo. Ja vilukisunkin "tunnistan" tuolta toiselta eli vauvahaaveilijoiden puolelta.
Mutta jokatapauksessa maanantaina sain selkeän plussatuloksen ja tänä aamuna "varmistustesti" näytti samaa. Joten kaiketi sitä on pakko uskoa, että raskaana ollaan.

Onnea muuten kaikille plussanneille.

T: Sars, joka vielä totuttelee asiaan :-)

4.4 Vilukisu, esikoinen
14.4. Sars76, KOS, Esikoinen

Yhteistyössä