Huhtimasut 2009

  • Viestiketjun aloittaja babyface
  • Ensimmäinen viesti
daisy duck
Huomenia! Piipahdan täällä pikaisesti ennen töihin menoa. Tervetuloaja onnittelut uusille! Vilikisu, mulla on sama "oire" kuin sulla, eli oon aina tykänny makeesta ja nyt ei vois vähempää kiinnostaa. Kummallista! Ja kyllä mulla on turvotusta myös muulloin kun iltasin, nytkin heti herättyäni tuntuu niin muhkealta.
Kerroin yhdelle ehdottoman luotettavalle ex-työkaverille, joka on kertonu mulle avoimesti vauvayrityksestään. Muuten ei olla kerrottu edes omille lapsille. Oon miettiny, että jos kuitenkin kävis yksityisellä ultrassa ja kertois niille vasta sitten, kun tietää, että siellä oikeesti on joku... Tai että kuuluu neuvolassa sydänäänet tai jotain konkreettista... Mutta hyvää päivän jatkoa kaikille, nyt täytyy kiiruhtaa!
 
Vilukisu
Huomenta vaan taas ja lämpimtä onnittelut Sarsille! Joo, ei nestit kuulema vääriä plussia näytä... Itsehän uskoin sen Jo neljän testin jälkeen, hahahahah :D

Ei vieläkään kummempaa oiretta, ja siksi usko koko asiaan koetuksella.

Me ollaan kerrottu molempien sisaruksille jotka on läheisiä. Nyt kun mieskin vähitellen alkaa lämpenemään asialle, tunnusti hänkin kertoneensa yhdelle kaverilleen. Minäkin haluaisin ensin käydä siellä ekassa neuvolassa edes. Taidan tarvita jonkun ammattilaisen vakuuttamaan minulle että kyllä siellä masussa nyt joku on... ;)
 
Vilukisu
Ajatus vähän pätkii...
Siis haluaisin käydä siellä neuvolassa edes ensin, ennen kuin aletaan laajemmin asiaa levittelemään, esim vanhemmillemme jne.

Terv hajamielinenkisu 5+4
 
Sammis
Terveisiä tuolta Lapsettomuus- osastolta...
LA ilmeisesti 12.4. sydämensyke-ultrassa 26.8. varmistuu. Takana 2 inseminaatiota ja välikierrosta sitten nasahti :) Jorviin ollaan menossa synnyttämään, kuten esikoinenkin (poika) 3/04. Pari vuotta tätä väännettiin, viimenen puoltoista välillä itku kurkussa ja otsa kurtussa.
Oireita? Ei ole, kuten ei ekankaan kanssa. Mikäli samaa rataa menee nytkin, kohta alkaa nenäverenvuodot, ällötysolo (ruisleipä erityisesti, nyyh!) ja närästys.

Kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että kaikki menee hyvin...
 
Piparminttu-Pipsa.
Hurjasti tervetuloa ja onnea plussasta uusille tulokkaille minunkin puolestani!=)

Sammis, teillä on ollut varmasti hurjan rankkaa. :/ Mutta aivan mahtavaa, että nyt tärppäsi. Pidetään kaikki yhdessä peukkuja, että pienokainen pysyy matkassa ja saatte pikkukakkosen.:)

Kuinka moni teistä meinaa mennä vrahaisultraan? Meidän kunnassa tarjotaan np-ultra ja rakenneultra, vähän houkuttelisi se varhaisultrakin... Viime raskaudessakin kävimme siinä ja oli liikuttavaa nähdä se 3mm pitkä "vauva" ruudussa! :') Varasin ekan neuvola-ajan ja sain sen vasta 10.9. Silloin varmaan kuuluisi jo syke, mut en jaksaisi odottaa siihen saakka...

Jaahas, poika vaatii leikkimään, joten ciao! Voikaa hyvin!

T: Iltaisin hyvin turvonnut ja vessassa ravaava PP+ Hippu rv 5+2
 
Vilukisu
Tervetuloa joukkoon Sammis, ja hurjasti onnea. Itse en lapsettomuuspuolelle enkä -hoitoihinkaan ehtinyt, mutta meilläkin meni 13kk ennen kuin tärppäsi.
Hyvä kuulla että muutkin oireettomia tai vähä oireisia, esikoisen odottajana mietin et onks tää nyt ihan normaalia ettei oikein tunnu missään, vähän mahaa nippailee yms. Mutta mullakin on ollut tuota nenäverenvuotoa aamuisin. Se siis on The Oire! ;D

En oo miettinyt varhaisultraa. Mitä siinä tarkalleen ottaen näkyy? Joku musta piste vaan kohdussa, vaiko ihan jo sellainen minivauva, pikku katkarapunen? Millä viikolla tuollaiseen varhaisultraan yleensä mennään? (en tiedä edes vielä milloin varsinaiseen kunnan tarjoamaan ultraan mennään, mutta eiköhän se neuvolassa selviä?)
 
Nenna77
Minä taas tänään soittelin aikoja varhaisultraan mutta ei kun ei.
Sain kumminkin sitten lukuisten keskenmenojen vuoksi lupauksen,että viikolla 8 pääsen siihen,Jihuu!!
Np-ultra on sit 11vk ja rakenne 20vk.

Oikeemmin toi 11vk on se varmin juttu kun siinä vauva on jo ihan vauva,tosin ihan mini vielä.

Onnea tulokkaille plussasta!! Sammikselle oikein tupla tervetuliaistoivotus!

Täällä oireet jatkuu,nykyään jo pitkin päivää.....Ei niin kivaa

Terv.Nenna ja Minimii 5+1
 
daisy duck
Hei taas!
Edellisen raskauden aikana kävin ultrassa, oisko ollut vko 6-7, en muista tarkkaan. Siinä näky pieni katkarapua muistuttava olio, josta iso osa oli päätä, mutta myös pienet käsien jalkojen alut ja koko keskivartalon täyttävä sykkivä sydän. Sen jälkeen todella tunsi ja tiesi odottavansa pientä IHMISTÄ. Lisäksi tiesi, ettei kyseessä oo kohdun ulkoinen, rypäleraskaus tai tuulimuna... Soittelin tänään,kyselin hintoja, ovat nousseet ihan hirveesti viime kerrasta. Ja ajat oli tosi varattuja. En ehkä meekkään. Kun mun kunnassa np-ultraan pääsee 10-11vko:lla, niin siihenkin on enää aika vähän aikaa siitä ekasta ajasta, mitä yksityiseltä olis tarjottu. Ja sen np-ultra-jutun sain tietää netistä oman kunnan sivuilta, siellä kerrottiin mitä kaikkee raskauden seurantaan täällä kuuluu, ehkä muidenkin kuntien sivuilla on vastaavat tiedot. Tai synnytyssairaalan sivuilla.
 
Kata 76
Tervetuloa Sammis ja muut uudet!

Itse kävin esikoisesta tuossa varhaisultrassa. Eihän siellä näkynyt kuin pieni möykky, joka liikkui sydämen sykkeen voimasta. Nyt ajattelin jättää väliin, vaikka kyllä tuo sykkeen näkeminen silloin rauhoitti kovasti mieltä. Eka neuvola on 27.8., joten toivottavasti siellä kuuluisi syke...
 
Päivi-76
4.4 Vilukisu, esikoinen
5.4 Daisy Duck, kolmas, HYS
6.4. Piparminttu-Pipsa 24v. toinen, LKS (Poika 09/07)
7.4. Nenna77, SATKS (T:-98,P:-00,P:06)
7.4. Kata76, TYKS (Poika 08/07)
12.4. Päivi-76, KYS (Poika -99, Tyttö 05)
14.4. Kevätkukkanen,LS (Poika 05/06)
14.4. Sars76, KOS, Esikoinen

Päivitin itsenikin tähän ketjuun, vaikka laskettu aika onkin aika tuulesta temmattu. Hyvä kyllä kuulla, ettei kaikilla muillakaan ole niin hirveästi oireita. Yksi pahaolo kohtaus töissä, jonka jälkeen testasin, sitten ei mitään... Jotenkin tuntuu sille, että voiko siellä olla mitään kun ei tunnu missään.

Mukava nähdä sars ja kevätkukkanen täällä, oltiin ennen samassa haaveilija ketjussa. Nyt vaan jää netti vähän vähemmälle, kun huomenna vihdoinkin virallistamme suhteemme menemällä naimisiin... Ehkä viikonloppu kuluu muuten kuin näillä palstoilla:)

Varhaisultran varasin yksityiseltä ensi viikoksi vaikka viikkoja on silloin vasta 5 + 1, varoittivat jo kyllä, että sykettä tuskin voi näkyä ellei laskettu aika ole ihan pielessä. Mutta pakko kuitenkin mennä, jotta näkee, onko masussa jotakin vai ei???

T Päivi rv 4 + 4
 
daisy duck
Huomenia! Piti kirjottaa ihan vaan nostaakseni tätä ketjua, kun meinaa tippua tokalle sivulle:) Tänään herätessä kaamee pahoinvointi, melkein oksensin. Meni sitten syömällä ohi. Koiruli katsoi ihmeissään, kun yleensä lähen sen kaa ulos ennen kun ite syön, mutta nyt ei pystynyt. En oo ikinä minkään raskauden aikana vielä varsinaisesti oksentanut, ei siis nytkään tarvinnut. Toivottavasti tää ei oo sellanen oire, joka muuttuu päivä päivältä pahemmaks... Mitäs muille kuuluu, on ollut hiljaista? Onko muilla eläimiä, meillä siis koira.
 
Vilukisu
Juu hiljaista on.
Mullakin vähän oireet nostaa päätään, jeeee! Siis en tietenkään mitään oksuoloja toivo, mutta oudolle on tuntunut ku ei ole mitään oireita. Nyt iltaisin lämmöt olleet n.37.4, joten väsyttää kovasti. Aamulla jostain syystä lämmöt aina alempana, eli töihin jaksaa lähteä vähän pirteempänä. Tissit ei oo vieläkään erityisen kipeet, mutta tuntuvat painaville ja kävellessä tuntuvat... erilaiselle? Sitten muuten olo on ollut todella tyyni. Ihan heti tärpin jälkeen oli itkukohtauksia iltaisin, mutta nyt oon ollut jotenkin cool! ;)

Mä en taida aikaa varata tuohon varhaisultraan. Katselin oman kunnan sivuilta niin siel oli niin että np ultra tehdään niille jotka haluavat osallistua sikiöseulontaan, muille varhaisultra ja rakenneultra lääkärin lähetteellä niille jotka sen haluavat. Pitääkö tuosta nyt lukea rivien välistä että se on maksullinen? Kun eikös sen muuten kaikki haluais???? Mua kiinnostaa enemmän nuo myöhemmät ultrat kun en mä siitä varhaisultran kuvasta kuitenkaan muuta tajuais kuin että totta tää homma nyt sitten on... (tietty hyvä olis sekin, mutta taidan säästää rahani.. :)

Olen huomaavinani tästä ketjun hiljaisuudesta sen ettei meitä ensikertalaisia ole montaa. Teille monille nää kaikki jutut jo tutumpia. Mutta se onkin sitten tällaisen ketjun rikkaus että saan kokemukseen perustuvia vastauksia mielessä pyöriviin kysymyksiin ja ajtuksiin. Kiitos siitä!

Vilukisu rv 5+6
 
hellluuu
apua en uskalla vielä oikee liittyä. Tänään testasin rfsulla haaleaakin haaleampi viiva ilmestyi ja tällä kertaa ns oikeaan kohtaan!:) Mut pelkään vaan niin hitosti et on jotenkin viallinen et näyttää väärin:( haen tänään apteekin oman. Teen sen huomenna tai sunnuntaina, toiv ei tiputa korkeelta ja kovaa:( Mulla on tosi epäsäännöllinen kierto ku lopetin päälle vuosi sitten pillerit kp38-64. Viimeeks oli se 38 eli lyhyin mitä nyt on ollu et ehkä olis alkanu normaalisoituu.. Tänään kp31 vasta:/
 
Sars76 (kirjautumatta)
Päivi: ihanaa hääpäivää teille - eli onneks olkoon sen johdosta(kin). Tuuhan sit kertoo, miten juhlat meni ja muutenkin.

Vilukisu: kyllä täällä on ainakin meikäläinen, jolle esikoinen tulossa. :) Ja melkoisen yllämystynyt oon edelleen. Ja kuten säkin, mullakaan ei oo oikeastaan minkäänlaisia oireita; välillä pitää oikein miettiä, et hetkinen, oonks mä raskaana ja onks tuol sisuksis minkäänlaista elämää. Ainoastaan huomaan iltaisin, et väsy tulee melkoisen nopeasti ja eilen, kun hilauduin sänkyyn, vatsa sai turvotuskohtauksen. Tuli tunne, et hemmetti, halkeenks mä. Muuten, EI mitään oireita.
Neuvolaan sain ajan 22.8. Ja voiskos joku (kokeneempi) kertoa, et mitä siellä oikein tapahtuu. Sanoivat vaan, et varaa tunti siihen aikaa...Ilmeisesti tällöin ei kuitenkaan ultrata? Heh, oon mä kyllä pihalla näistä hommista. Totaalisesti.

Mutta joo. Pitäisi lähteä liikenteeseen, muttei millään jaksais. Puuh. Se on taas tää väsymys...
Me ollaan muuten harrastettu tuolla vauvahaaveilijoiden puolella kaikennäköisiä galluppeja, jotta saadaan ajatukset välillä pois näistä oman navan asioista...Mitens on? Aloitetaanko täälläkin jonkin sortin "kyselytunnit"?

T: Sars rv 4+5 (kait...)
 
vilukisu
Jep, kyllä mä Sars76 huomasin etten ainut oo, mutta vähemmistöä me ollaan, ensikertalaiset. Saadaanpa sit nauttia näiden konkareiden viisauden jyvistä, hih...
Kyselygallupit kuulostaa kivalle, heitäpäs jotain ilmaan.
Meillä on muuten sit aika samanlaiset oireet kaiken kaikkiaan. Ja eka neuvolakin samana päivänä. Mä oon nykyisen tietämyksen valossa noin viikkoa sua edellä, ja olisin saanut jo siihen alkuviikolle sen ajan, mutta työmatkan takia en pääse joten tuo 22.8 se nyt sitten on! Saadaan sit samana päivänä tilittää tänne jänniä kuulumisia!

Päivi-76, Lämpimät onnitteluni tuoreelle 080808-rouvalle! Ja onnittelut myös siitä plussasta kuten myös helluuuuulle jos se plussa siitä todeksi osoittautui. Pidetään peukkuja! (olisiko sinulla monesko tuloillaan?)
 
Vilukisu
Mä muuten kanssa testasin Rfsu:n testeillä. Ekat 2 oli aika haaleita, mutta kuitenkin testiajan sisään tulleita ja ihan ilman suurennuslaseja tai erikoisvaloja nähtäviä kuitenkin. ;) Ja toisen pakkauksen kaksi seuraavaa olikin sit jo selkeemmän punaisia. Ja KYLLÄ, tein neljä testiä....
Ja takana yli vuoden tjot täälläkin.
Mä pidän peukkuja sullekin!
 
Piparminttu-Pipsa.
Tervehdys! :) Täälläkin alkaa oireita vähitellen ilmaantua. Väsyttää, paleltaa, alavatsaa nippailee... Pelottaa, et miten ihmeessä jaksan touhuta tuon meidän pojan kanssa sitten, kun todelliset raskausoireet pukkaa päälle...?!

Hauskaa, et muutkin on turvautuneet RFSU:n testeihin. Mun molemmat raskaudet on todettu nimenomaan niillä. ;) Esikoisen kohdalla tein varmaan 10 testiä ennen kuin uskoin olevani raskaana, nyt suostuin uskomaan jo sitä ekaa tikkua. ;)

EläinG: Meilläkin on koira, pieni spanieli. Tosi kiva, kun tulee liikuttua säännöllisesti koiran kanssa ja lapsi tottuu pienestä saakka olemaan eläinten kanssa.

Minäkin ajattelin jättää varhaisultran väliin, kun täällä kuulemma ultrataan ekalla neuvolakäynnillä, ellei syke kuulu dopplerilla! =) Ollaan siis vaihdettu paikkakuntaa esikoisen syntymän jälkeen ja tän kaupungin neuvolakuviot on siis ihan uusia. Tosi kiva, et 8.9. saa viimestään varmuuden siihen, et onko masussa elämää. Kirjoitin tuolla yllä, et eka neuvola olis 10.9. mut sillon onkin pojan 1-vuotisneuvola.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Ja hyviä vointeja. :)

PP ja Hippu rv 5+4
 
vilukisu
Huomenia!
Nappasikohan PP eläin gallupin jostain toisesta ketjusta? No hällä väliä, vastaan kuitenkin aikani kuluksi...

EläinG: Meillä ei ole tällä hetkellä elukoita, matkustavaisen ja muutenkin liikkuvaisen elämäntavan vuoksi. Muutamia vuosia taaksepäin minulla oli vielä kissoja ja koira. Koiran kuoltua ei enää uutta otettu tilalle, ehkä sitten joskus....

RFSU:n testit on mielestäni ihan yhtä luotettavia kuin muutkin, mutta ekaa kertaa testin parissa jännääville ne voi aiheuttaa ylimääräisiä sydämentykytyksiä. Itse nimittäin onnistuin tulkitsemaan väärään kohtaan kertyneen punoituksen "heikoksi plussaksi" ekaa kertaa testiä tehdessäni. Se punoitti siis siitä sen "imuosan" alareunasta, ja siitäkin vaan suurinpiirtein uv-valossa katsottuna suurennuslasilla tai mikroskoopilla... ;D
Sitä oli silloin niin innoissaan ja piti ihan luonnollisena että heti tärppää. Vuoden yrityksissä sit ne luulot karis ja opin luottamaan ko testeihin, haaleakin viiva on plussa jos se on oikeassa kohdassa, ja niin minulle kävi ensimmäisen kerran vasta nyt 31.7.08!

Vilukisu 6+0 (jeeeee, jo seitsemäs viikko alkoi!!!!)
 
Viirulainen
Heippa! Onnitteluja teille kaikille plussanneille..

Täällä yksi varovainen plussannut liittyy joukkoon.. varovainen siksi, että plussa tuli tänä aamuna (kp29/28) ja pitää vielä varmistaa tuo uudella testillä. Ja minä se naureskelin Vilukisulle muutama päivä sitten tuolla haaveilijoissa.. ;)

Esikoista siis odotellaan ja oireita oikeestaan ollut kiinnittysmisvuoto (oletan, että se oli sitä), lämmöt koholla iltaisin, ällötys joitakin ruokia kohtaan, alavatsakivut.. eli olihan noita.. Ja harmistuksekseni menin vielä perjantaina ottamaan rokotuksen, kun en uskonut plussaavani näin pian. Terkkarille ilmoitin kyllä yrityksestä, mutta halusivat pistää silti. Tosin ehkä suurempi riski saada töistä b-hepatiitti ja siksi rokote pienempi paha. Tosiaan tämä plussa pärähti tokasta kierrosta pillereiden jälkeen, eli ekojen luomumenkkojen jälkeen.

Pitää tänään tehdä uusi testi ja varmistaa asia. Laskettuaika-laskurilla näytti la:n olevan 19.4.08, joten mennään sillä nyt hetki. Nyt pitää mennä sulattelemaan asiaa, ihan sekopää olo.. :)

4.4 Vilukisu, esikoinen
5.4 Daisy Duck, kolmas, HYS
6.4. Piparminttu-Pipsa 24v. toinen, LKS (Poika 09/07)
7.4. Nenna77, SATKS (T:-98,P:-00,P:06)
7.4. Kata76, TYKS (Poika 08/07)
12.4. Päivi-76, KYS (Poika -99, Tyttö 05)
14.4. Kevätkukkanen,LS (Poika 05/06)
14.4. Sars76, KOS, Esikoinen
19.4. Viirulainen, esikoinen

-Viirulainen
 
Iiris86
Terve! Minäkin viimein ja vihdoin kerkiän ilmoittaa itseni tähän ketjuun.
Eli plussan sain 6.8 (kp 29/30). Oli ihanaa ku neljännestä kierrosta jo tärppäs eikä sen kauempaa tarvinnu odotella. Mut nyt odotus jatkuu ku ei millän malta oottaa et pääsis ekku neuvolaan ja muutenkin et masu kasvais..oon aina niin malttamaton :)
Vielä ei ainakaa oo tullu mitään pahoinvointia, mut nälkä on koko ajan ja sit rinnat ja varsinki nännit tosi kipeet.
Esikoinen meillä täyttää jo 5 vuotta lokakuussa. Ois niin kiva kertoo jo sillekkin et saa pikkusisaruksen, mut vielä ei uskalla, täytyy käydä ensin ekassa ultrassa.

Pelkäsin tos paripäivää hirveesti keskenmenoo, ku olin typerä ja menin lukemaan pesu:n sivuilta kaikkia kauhujuttuja keskenmenosta. Oltiin kaupassa ja mulla tuntu et housuihin ois valahtanu jotain märkää, oli pakko lähtee vessaan tarkistamaan et tuliko verta mut ei onneks, valkovuotoo vaan oli tullu. Nyt oon sit rauhottunu kyl mä uskon et kaikki ihan hyvin menee.

Mut eipä sit muuta tällä erää, paitsi vielä toivotan oikein paljon onnea kaikille meille huhtimasuille!!

-Iiris rv 4+2
 
Iiris86
Ai niin unohdin päivittää listan..

4.4 Vilukisu, esikoinen
5.4 Daisy Duck, kolmas, HYS
6.4. Piparminttu-Pipsa 24v. toinen, LKS (Poika 09/07)
7.4. Nenna77, SATKS (T:-98,P:-00,P:06)
7.4. Kata76, TYKS (Poika 08/07)
12.4. Päivi-76, KYS (Poika -99, Tyttö 05)
14.4. Kevätkukkanen,LS (Poika 05/06)
14.4. Sars76, KOS, Esikoinen
19.4. Viirulainen, esikoinen
17.4. Iiris86, SEKS (Poika 10/03)
 
babyface
moikka kaikki huhtimasut! Ja onnea sylintäydeltä kaikille plussanneille! =) Itsellä kävi sitten huonosti eilen,, aamulla heräsin puol 7 aikaan siihen että koskee alaselkään ja pissattaa, menin vessaan ja housuista löytyi verta..siitä sitten veren tulo vain jatkui ja arvasin heti tilanteen,menin päivystykseen ja sieltä laittoivat KYS:iin menemään, ultrasivat ja sulettiin pois se mahdollisuus ettei ole kohdun ulkopuolinenraskaus. Noh keskenhän se meni, kohtu oli tyhjentynyt melkein kokonaan kun sinne pääsin. Viikkoja oli siis 5+3, että sillä voin lohduttautua että luonto kyllä korjaa pois jos siinä jotain vikaa oli, olen päätynyt vuosien varrella siihen että kun kesken menee näin alkumetreillä niin se ei ole ollut kehityskelpoinen ja naisen elimistö työntää sen automaattisesti pois. Turha jäädä itkemään ja miettimään sen enempää koska se sitten hankaloittaa uuden yrittämistä turha stressaaminen. Joten lippu korkealle ja uutta putkeen =) Eilenkin se lääkäri sanoi että naisilla joilla on monia raskauksia tai vaikka vain yksikin lapsi ennenstään ja sitten jos saapi keskenmenon ja sitten kun tulee taas raskaaksi niin se raskaus kyllä menee sitten ihan ongelmitta =)
 

Yhteistyössä