HUHTIMAMMAT-MAHTIHUMMAT -08

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anskuli79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hupsista onnittelut täältäkin suunnalta :D

Minä olen nyt niin kahden vaiheilla kun vain voi olla... sen suhteen siis jäänkö kötiin vai haenko töitä... mut kevään ja kesän yli ainakin olen kotona...

Täällä on kaikilla joulun seutuun tapahtunut todella kehitystä paljon pikkuisten kanssa, ihanaa :D

Nyt mentävä kutsu käy :D

Anskuli ja öhmötti

Sivulta 3 upupup...

Tänne ei ihmeitä, en jaksanut lukea mitä kirjottelinkaan tuonne toiselle sivulle :)

Neiti on oppinut taputtamaan (ei ääntä kuulu), mutta kädet hakkaa vastakkain oikein mallikkaasti. Heh,, kivakiva.. Arjen iloja? :D

-piikkisiili ja typy 9kk-

Nostelempa minäkin... Kauas oltiin taas pudottu!

Jotenkin tuli mieleen tänä aamuna viime vuosi tähän aikaan. Massu oli jo hurjasti kasvanut ja silti tuntui että vielä on aikaa jäljellä vaikka kuinka... Ja kappas, kohta, ei enää kauankaan niin aletaan viettää 1-vee synttäreitä! Kummallista miten tuo ajankulu voikaan yhdenäkin niin muuttua.

Mukavaa maanantaita! Onneks ei ole kova pakkanen, pääsi pieni mies ulos nukkumaan :-).

loviisa

Nostelen meittiä täältä sivulta neljä... =)

Kiitosta vaan onnitteluista kaikille tasapuolisesti! =)

Kiirettä pukkaa näiden työkuvioiden kanssa ja paljon paperitöitä teen iltaisin koneella, mutta en jaksa paljon tänne kirjoitella. Kunhan tämä tästä rauhoittuu alun jälkeen tämä paperin määrä, niin sitten olen aktiivisempi =)

Meille ei ihmeitä, hampaita lisää tulossa joten meno taas sen mukaista. Onneksi yöt nukutaan hyvin.

Voikaa hyvin mammat ja lapset =)

Minäkin nostelen :-).

Meilläkin alkaa olla suht.rauhallisia suurin osa öistä :-). Välillä toki unenpöpperössä poika kaatuilee pinnoja päin kun koettaa seisomaan könytä. Mutta aamuvirkku hän on, 5.30 ylös vaikka ihan oikeesti sitä vielä väsyttää ja aamut on sitten aikamoista ärinää. Tänä aamuna ihmeellisesti nukkui seiskaan asti ja olipa poika yhtä päivän paistetta aamutouhut!

Hmm... Meillä pukkaa jo uutta vauvakuumetta, ollaan jätetty ehkäisyt pois, toivotaan että saatais vielä toinen. Siis todella toivotaan, kun ensimmäisenkin kanssa meni vuosia. Saa nähdä. Hassua, vaikka pahimmassa väsytyksessä sitä vannoi ettei enää koskaan ;-). Mutta aika rientää ja ei sitä ikuisesti olla nuoria (kääk, kolmeviis ensi kesänä!).

Kuulumisianne odotellen

loviisa

Nla terkkuja täältä... eli öhmötil oli 9kk nla liki kk myöhässä :) mität 75cm ja 9530g. Eli iso poika on ja keski käyrillä mennään... paino on pituuteen nähden hiukan miinuksella mutta se ei ole vaarallista kun pikku herra liikkuu ja touhottaa niin paljon :D

lauantaina alettiin tosissaan opetella kävelyä ja 7-9 askelta päästiinki jo kunnes huomattiin että neliveto on niin paljon nopeempaa :D

Mut nyt mentävä kun herra katos jonnekin ja kirppa vaatteiden lajittelu edessä...

Anskuli ja öhmötti

Heippa!

meiltäkin neuvolaterveisiä. 10 kk mitat 10,8 kg ja 76 cm.

Ei voi kuin ihmetellä anskulin öhmötin menohaluja! =) Meillä on vasta keksitty että kontatenkin pääsee eteenpäin...

Loviisalle plussatuulia! Meilläkin on toinen lapsi toiveissa, mutta katsotaan tuossa keväämmällä sitten...

Jaaha, nyt on mentävä ruuanlaittoon. Mukavia talvipäiviä kaikille!

Riikka ja E kohta 10 kk

Neitiliinin 9kk neuvola: 11,8kg ja 74,7cm.

Öhmötti on kyllä melkoinen vauhtiville :) mahtaako äiti aina pysyä perässä ;)

Loviisalle mahoton tärppejä ;) Vauvakuumetta puskee täälläkin, mutta pitäis toppuutella vielä..

Voi että,, niin se vain h-hetken vuosipäivä lähestyy. Mahottoman nopsasti menee aika. Kaikille hyviä vointeja :)

Mitäs tänne kuuluu ???

Meil pikku herra lähti kävelemään :) hatarin askelin, mutta kuitenkin jo pidempiäkin matkoja mennä taapertaa...Sen se tosin huomannu et nelivetona pääsee vielä nopeammin :)

Mut nyt ei enempiä tällä kertaa... lähen nukkumaan kun öhmöttikin nukkuu :)

Hyvää yötä mammat ja tulkaahan kertomaan muutkin kuulumisianne...

Anskuli ja öhmötti

En ole pitkään aikaan käynyt täällä, mutta nyt tulin lukemaan kuulumisianne. Onnea Hupsista oma yrityksen perustamisen johdosta! :-) Ja Anskulin pikkumies on jo oppinut kävelemään, huh huh!

Meillä oli myös 10 kk neuvola, koska tytsyn painoa seurataan edelleen. Mitat oli 8100g ja 73 cm. Tyttö on hoikkaa sorttia ja nyt pitää alkaa lisäilemään ruokaöljyä ruokiin, jotta tulee enemmän kaloreita. ;-)

Jaahas, nyt se heräs. Eipä muuten muuta. Tyttö konttaa ja kävelee tukea vasten. Nukkuu hyvin ja on helppo tapaus...

Ihanaa ystävänpäivää myös meiltä!<3

p.s. Tänään ensiaskeleet otti neiti<3 Saapa nähdä kuinka pian tässä ihan kokonaan siirrytään kahdella jalalla tassuttelemaan :)

Onnittelut ensiaskelista anskulin öhmötille ja piikkisiilin tytölle!

Tänne ei kuulu kovin kummoisia. Poika konttaa jo kunnolla ja seisoo lyhyitä hetkiä ilman tukea. Uusin taito on vilkuttaminen ja sitä tehdään kaikelle mahdolliselle. Ja mun mielestä poika sanoo samalla "hei hei".

Omaa tahtoa löytyy ja nyt on alkanut heittäytyä kaarelle selälleen. Mikä onkin esim. sohvapöytää vasten seisoessa tosi fiksua... :| Pukeminen on melkoista taistelua, samoin vaipanvaihto. Vaipat on nykyään housuvaippoja, mutta eipä niitäkään saa pojan mielestä tarpeeksi nopeasti päälle...

Ruoka maistuu edelleen hyvin. Nyt on maisteltu vähän viiliä, rahkaa ja raejuustoa. Ei mitään suurempia masuvaivoja ole tullut, tosin kerta-annokset on olleet aika pieniä.

Kevään ulkovaatteiden hankinta on meneillään. Kurahousuja ei vaan meinaa löytyä. 80- tai 86-kokoiset on aika harvassa. Joka paikassa on vaan rekkikaupalla pelkkiä takkeja...

Tulkaahan muutkin linjoille sieltä! =)

On se kiva et muidenkin lapsissa riittää luonnetta :D

Meil kyl ainaki öhmötti on sellanen jääräpää että :)

Meil on kans maisteltu jo uusia makuja... jugurttia, rahkaa, raejuusto ja oikeeta maitoakin on jo väliin annettu... mikään ei oo aiheuttanu mitään oten varmaan koht jo tissuttelusta siirrytäänki oikeelle maidolle... pullostakin herra oppi syömään... harmittaa vain kun näin myöhään tuli pullo kuvioihin mut yhes välis oli uni juomat annettava pullosa kun nokka mukista tuli liian kovalla paineella ja rinnat oli herran nakertelun jäljiltä niin kipeet että ei kärsiny liiemmin syöttää... nyt se on jo tajunnu et jos puree niin ei tuu tissuttelujakaan ja on lopettanu puremisen... tosin julma äiti kun olen niin tissuttelut loppu pian kokonaan...

Voih meilläki ois kuravaate hankinnat edessä... ku kaik edeltäjän vanhat on hävitetty :( noh jospa jostai löytys...

Mut nyt lähen hinnottelee muutamia kirpa tavaroita ja vien ne viel muutamaks päiväks myyntiin ennen ku pöytä varaus loppuu :D

Mukavaa alkanutta viikkoa ja käykäähän kirjoittelemassa kuulumisia... olis tosiaan kiva kuulla miten kelläkin menee kun täs on kuitenki jollai muoto ajatuskia ja kokemuksia vaihdettu jo pitkälle toista vuotta :D

Anskuli ja Öhmötti 10 kk 2 vk

Heipparallaa!

Tosiaan, eipä ole muka ehtinyt poikkeamaan täällä pitkilleen.

Meillä Otus huomenna 10 kk ja kyllä vaan, tempperamenttia alkaa löytymään! Huh, sentään kun tulta ja tappuraa on välillä pieni mies :-). Juuri nuo pukemiset ja vaipanvaihdot meinaa hulinaksi mennä, on äidin keksittävä vaikka mitä ettei menisi aivan raivareiksi touhut. Että jo nyt, ihmettelen... Syöminenkin takkuaa, kovasti toivon että kun kuukauden päästä on uudet altistustestit sairaalassa olisi edes jotkut viljat sellaisia että voitaisiin alkaa syömään. Mutta ehkäpä se on vain toive-ajattelua, saatikka että voitaisiin maitotuotteet ottaa käyttöön! Täytyy alkaa varmaan etsimään reseptejä, mitähän sitä yks-vee juhlissa tarjoaa jos edelleen munatonmaidotonviljaton-linjalla ollaan...?

Ja hampaita pukkaa, neljää kerralla tunkee suusta, siinäkin yksi syy miksi pikkuinen niin ärrillään on!

Oottekos muut vielä kaksia päiväunia nukuttaneet? Meillä vähän harkinnassa, pitäisiköhän kohtapuoliin yksiin siirtyä kun yöllä saattaa heräillä jopa kolme tuntia valvomaan...? Tai sitten ne hampaat, ne hampaat valvottaa.

Mutta nyt kahveelle ja kuulumisia odotellen!

loviisa

Aurinkoinen tervehdys kaikille!

Olen pitänyt hiljaiseloa nyt ihan oikean syyn takia, en laiskuuttani =)
Me ollaan tässä viikon sisällä muutettu uuteen asuntoon, joten oli toi nettiyhteyskin poikki hetken.
Mutta nyt olen linjoilla taas.
Saimme kipeästi kaivattua lisätilaa yhden makuuhuoneen ja 17m2 verran. Tässä asunnossa on aivan jättisuuri, ihana olohuone!

Neiti on vähän reilu 10kk ja neuvolassa mitat olivat 9450g ja 74cm. Painoa saisi kuulemma olla vähän enemmänkin, mutta minusta tyttö on aivan sopusuhtainen pullukoine poskineen ja reisineen :D

Aloitimme myös maitotuotteiden maistelun raejuustolla, joka näyttää maistuvan, eikä pieni annos kerrallaan näytä aiheuttavan masuvaivoja.

Riikkaa: kyllä meillä ainakin tulee ihan selvästi "hei hei" vilkutuksen yhteydessä, joten olet varmasti kuullut ihan oikein =)
Meillä ei vielä kävellä, mutta pienen hetken saattaa tyttö vahingossa seistä ilman tukea.

Mun työt on alkaneet sujumaan oikein mallikkaasti ja on oikein mukavaa sumplia työaikojaan perheen mukaan, ei toisin päin.

Mä just tuossa yks päivä mietin, että tosiaan, noin 1,5 vuotta ollaan täällä yhteyksiä pidelty ja kuulumisia/kokemuksia vaihdeltu ja kerrottu. Mulle tää on ainakin ollut tosi mukavaa ja antoisaa ja haluaisin vielä jatkaa pidempäänkin.
On tosi kiva "tuntea" teidät kaikki :)

Meidän pikkuneiti on kuumeessa ja kovin hellyydenkipeä, joten minua tarvitaan muualla, mutta palailen mahd. pian.

Mukavaa päivänjatkoa!!

Hupsis ja sohvi

Hupsikselle onnea uuteen kotiin!

Pitkään ollaan tosiaan kirjoiteltu yhdessä. Ja minäkin haluan vielä jatkaa, joten yritetään pitää ketju virkeänä!

Meillä poika nukkuu enää vain yhdet päiväunet. Klo 12 eteenpäin, eli juuri laitoin ukon (pakkasesta huolimatta) unille ulos. Yleensä poika nukkuu parisen tuntia. Jos unet jää sen alle, niin illalla on aika kiukkuinen. Mutta yleensä jaksaa ihan hyvin yksillä unilla. Yöllä nukkuu suunnilleen kellon ympäri.

Poika ei oikestaan koskaan ole nukkunut kuin yhdet pitkät päiväunet. Lisäksi on ottanut puolen tunnin tirsat aamu- ja iltapäivällä. Ensin jäi aamupäivätorkut pois ja pian sen jälkeen myös iltapäivänokoset. Ja nyt nukahtaa noille ainoille päiväunilleen todella nopeasti. Yleensä jo pukemisvaiheessa silmät luppaa ja siinä vaiheessa kun olen saanut itselle vaatteet päälle, ollaan vaunuissa jo ihan täydessä unessa. =)

Mukavaa viikkoa!

Riikka ja E 10,5 kk

Huomenta Mammat!=)

Mun on ihan pakko heti teille paljastaa, että tein eilen positiivisen raskaustestin!!!!! :)
Eli siis jos kaikki menee hyvin, saamme kolmannen lapsen lokakuun lopulla :)
Emme ole käyttäneet ehkäisyä, joten tämä oli odotettavissakin. Täällä ollaan aivan onnessaan!!=) Toivottavasti tartutan tämän Loviisaan, eikös teilläkin perheenlisäystä toivota ? =)

Päikkäreistä.... Sohvi nukkuu kahdet päikkärit. Menee aika tarkalleen ysiltä ekoille päikkäreille, nukkuu joskus pidempään, joskus vain reilun tunnin. Toisille päikkäreille menee useimmiten 4-5 aikaan ja nämä ovat lyhyet tirsat.

Mä löysin tästä läheltä oikein mukavan, pienen ja edullisen liiketilan, joten laitan oman liikkeen pystyyn (sittenkin)! En ehtinyt olla vuokratuoli paikalla kauaakaan, mutta näin se elämä kuljettaa. Tuleva äitiyslomakin jää varmaan aika lyhyeksi.

Lähden herättelemään esikoista kouluun ja menen haukkaamaan aamupalaa.
Palaillaan myöhemmin :)

Hupsis

Huomenet täältäkin!

Hupsikselle onnittelut ja halit plussasta :-)! Ihan kylmät väreet kulkevat uutisen tiimoilta :-) toivottavasti kaikki sujuu hyvin. Huipulta kuulostaa nuo sinun työkuviot, onnea myös hyvän paikan löytämisestä!

Kylläkyllä, toivotaan että plussat tarttuisi tänne suuntaan myös! Eilen olikin 10 kk neuvola ja otin asian puheeksi, sovittiin että jos ei loppukesään/syksyyn mennessä mitään tapahdu niin sitten neuvolalääkärin pakeille. Ettei tarttee nyt odotella sitä vuotta jos ei tärppää, kun ekankin kanssa meni pitkään ja (huoh) ikä alkaa painamaan ;-).

Eilen koiteltiin yksien päiväunien taktiikkaa, mutta yö meni vielä enemmän hulabalooksi, joten nukkukoon aamutirsat ja ne pienet iltapäivätorkut edelleen. Taitaa vaan olla sen verta pirteä veitikka, ettei malttais nukkua :-D! Ja tosiaan kun kuudelta nousee ylös, niin pakko 9-10 laittaa unille tai itkut on niin kovat ettei äiti, ei lapsi moista jaksa.

Mutta nyt uuninlämmitykseen :-).

Mukavaa viikonloppua kaikille!

loviisa

Hupsista onnee plussasta.... IHANAA....

Loviisalle paljon tsemitystä et tärppäis pian...

Mä luulen et meijän laps luku on tässä... vaik vauvat onki niin ihanii ja vauvakuume jyllää vähän väliä :D

Onneks nyt muutamal kamul on vauvoja tulos niin pääsee niitä nuuskutelemaan ja hoitelemaan :D

mut nyt mun pakko nostaa ahteri ja alkaa pakkailemaan... oon vältelly niin pitkään kun mahdollista, mut nyt alkaa aika loppumaan....
Muutto on ens viikolla ja vielä liki puolet on pakkaamatta :( oi voi ja keittiö se kaikkein pahin on edessä...

Mut mukavaa viikonloppu kaikille...

Anskuli ja öhmötti

Kiitos, Loviisa ja Anskuli =)

Anskuli, ettekös te hiljattain muuttaneet? Ettekö viihtyneetkään?? Muutto on oikeesti aika kamalaa, mutta uuden kodin laittaminen kivaa :)
Muuttointoa!!

Nyt takaisin tiskaamaan.... :)

Yhteistyössä