HUHTIMAMMAT-MAHTIHUMMAT -08

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anskuli79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heissan,

täältä 7,5kk neuvolaterkut: 69cm ja 9400g. Kova flunssa on neidolla, joten ei saatu influenssapiikkiä nyt, mut ma mennään.

Tein äsken kalkkuna-peruna-porkkana-maissi herkkua ja tosi hyvin maistui. Mun tekemät, kun yleensä eivät ole maistuneet....

Nyt ei muuta ehdi, kun kylpyä odottelee yks pikku tyyppi.

Kivaa viikonloppua!

Voi luoja, meillä on risaset yöt. Tai meille normaalia risaisemmat.. Puuh,, Neiti laittaa nukkumaan siinä kasin pintaan ja herää ekan kerran joskus 00. Sit silittelen uneen. Toisen kerran herää tunnin/kahden päästä.. Silittelen uneen. Sitten taas tunnin/kahden päästä.. ja viimein aamulla 5-6. Hyvät hyssykät,,

Oon koittanu jättää yösyöntiä, kun se tuntuu enempi olevan tapa, ku tarve.. Sillä saan vaan venytettyä tuota aamua pidemmäksi, ku nukahtaa tissuttelun jälkeen vielä jokski aikaa.

Niin ja tosiaan huutamaan herää. On kääntynyt vatsalleen ja konttausasennossa siellä kiljuu. Joskus jopa silmät kiinni. Puuh, kyllähän tämä muuten muttako yksin pitää typyn kans pärjätä suurimmaksi osaksi.. huoh.. Vinkkejä?

Lähti tuo minun viesti vähän liian aikasi..

Anskulin öhmötti on kyllä melko menijä jo! Toivottavasti korvatulehdus saadaan heti kuriin, eikä vaivaisi enää!

Loviisa, meilläkin välillä jonkun ruoan jälkeen on posket punoittaneet.. Vitsit, minä olen dorka, ku en ole tajunnut että se vois olla merkki ettei sovi tms. Kerran tai kahdesti on yhden puuron annon jälkeen nimittäin alkaneet posket punoitella..

Riikkaa, meillä suosikkimakuja on monia. Erityisesti hedelmäsoseet menee, mutta myös tavallinen peruna-porkkana uppoa oikein mukavasti.. Nyt on otettu lohi ja kana ruokavalioon. Kana-kasvis menee ihan ok, mutta lohen kanssa täytyy olla muutakin. Siis pelkää lohta ja perunaa olen antanut, niin yökkiminen alkaa muutaman suupalan jälkeen. Että sitten on laitettu porkkanaa ja kukkakaalta joukkoon..
Tuosta "säätelymekanismista", niin meillä ainakin löytyy semmoinen, että yökkäys alkaa käydä, jos alkaa raja ylittyä. Että sitten on laitettava stoppi. Mutta taas jos pelkästään imettää, niin on syönyt niin ahneesti, että on kaaressa tullut maidot ulos. Siis syötin molemmista rinnoista ja yhä vielä oli vailla.. Joten annoin sitten vielä maitoa, ja hups. yhtäkkiä kaaressa hujautti palautteet..

Mutta nyt pesulle. Minun on tosiaan laitettava nukkumaan viime. 22.30, jos meinaan saada itseni ylös aamulla 6.30 noiden heräilyjen vuoksi.. :)

Iltaa!!

Pitkästä aikaa täällä. Lueskelen säännöllisesti, mutta en muka ole joutanut kirjoittelemaan.
Ekana tsempit Piikkisiilille!! Meilläkin oli hiljattain tuota. Eipä siihen taida auttaa kun aika. Se taitaa olla tuo kausi, kun opitaan kaikkea, niin ne tulee uniinkin. Jos teilläkin silmät kiinni tyttö itkee kontillaan, niin se on kai sitä uuden opettelua unissaankin =)
Mä kans imetin silloin vielä kun meillä oli tuota, ja otin vaan viekkuun ja annoin nukkua tissi suussa, kun se auttoi. Meillä kyllä tuohon aikaan tuli 2 hammasta liki peräkkäin, joten nekin kiusasivat ja myös suppo auttoi.

Meidän likalle menee kaikki ruoka mitä annetaan =) Kala ja kana tuntuis olevan herkkua ja kaikki isin tekemät, tietty.
Kauheasti olette kirjoitelleet, mutta en muista nyt millään kommentoida kaikkea....
Meillä ei oikeastaan juuri mitään uutta ja mullistavaa. Tyttö nousee kontilleen ja heiluu siinä ees taas. Konttaa taaksepäin =)
Yöt menee nyt hyvin, tänään tosin piti antaa suppo, kun taitaa tulla ylös hammas, sekä alas näyttäisi kolmas olevan tulollaan.

Meillä alkaa olla kaikilla äippäloma lopuillaan... Näin se aika menee=) Olikohan näihin aikoihin vuosi sitten kun vertailtiin ultrajuttuja....

Pää aika tyhjä, jotain piti vielä sanoa...
Noh, luen jutut uudestaan ja ehkä muistan sit.

Öitä kaikille=)

Iltoja!

Piikkisiili, teidän yöt kuulostaa samalta kuin meidän... Jätkä narisee konttausasennossa ja hamuaa tuttiaan tunnin välein ja marmattaa.. Uuh, kasilta laitellaan unille ja tunnin päästä jo ekat nitinät. Sitten puoliltaöin jo vaippa niin märkä että pakko vaihtaa ja sitten huikat vielä ja kappas ukkeli on ihan virkkuna. Tai sitten klo 4.30 alkaa sängyn paukuttelu eikä enää nuku.. Plaah. Eka hammas tuli lopultakin läpi ja uutta pukkaa. Supot on tosiaan helpottaneet kipua.

Mukavaa kuulla Hupsiksenkin kuulumisia!

Nyt jos unille....???

Ihanaa olla takaisin kotona. =) Oltiin viikonloppu reissussa ja nukuttiin sitten kyllä tosi huonosti, kun yökylässä oltiin. Poika nukahti la-iltana vasta kahdentoista aikaa ja koko yö meni tosi levottomasti...heräilin koko yön puolen tunnin välein pojan kitinään ja laitoin tuttia suuhun ja juotin vettä/maitoa, mutta eipä rauhoittunut niilläkään... Huhhuh, täytyy kyllä sanoa ettei taas vähään aikaan lähdetä yökylään kun ei sen jälkeen enää jaksa päiviäkään olla hereillä.
Muuten meillä yöt on taas olleet vähän rauhallisempia eikä niitä hampaita oo vielä putkahtanut lisää, joten johtuisikohan sitten siitä...
Piikkisiilille lohdutukseksi että kyllä se heräily pian ohi menee =) Meilläkin vaihtelee kovasti, välillä nukutaan paremmin ja sitten taas huonommin. Ja samoin meillä kuin Loviisallakin, saadaan vaippaa vaihtaa välillä öisin kun alkaa olemaan aivan täynnä jo puolilta öin :)
Poika istuu jo suht. hyvin itsekseen, mutta unohtaa tukea itseään sivuilta ja kellahtaa kumoon. :D Konttausasentoa ei vielä itse oo keksinyt, mutta siihen laitettaessa kyllä pysyy jo jonkin aikaa asennossa...vielä kun hoksaisi itse mennä asentoon niin vauhtia alkais olemaan meidän päivissä :))
Samoin meillä uppoo hyvin nuo hedelmäsoseet ja söisi vaikka kaksi purkkia yhdellä kertaa ;D mutta tuo peruna-lohisose ei meinaa mennä sitten millään ja meillä sentään on soseita syöty jo tosi pitkään...ehkä se rakenne on siinä vähän karkeampaa kuin muissa ruoissa, joten meilläkin ollaan sitä vielä muussattu haarukalla pienemmäksi ja lisätty korviketta joukkoon jotta ei olisi niin paksua. Muuten se ei kyllä ole edes piojan mielestä hyvää ja aika vähän suostuu sitä syömään...

Mukavaa oli lueskella teidän kaikkien kuulumisia =)

Mukavaa viikon alkua kaikille!!! :)

ellastiina ja J.

Heippa!

Tutulta kuulostaa tuo öinen heräily. Meillä ihan sama juttu. Eli poika on yhtäkkiä sängyssään kontallaan/punnerrusasennossa ja huutaa täyttä huutoa. Ja se huuto alkaa ihan napista painamalla, ei siis kitise ja ähise kuten muuten ennen itkua. Rauhoittuu kyllä heti kun saa tutin suuhun ja laitetaan makuulle.

Löytyipä sentään yksi ruoka, jota meidän poika ei suostu syömään. Annoin Semperin peruna-lohisosetta ja jestas sentään mitkä puistatukset se sai aikaan. Hyvä ettei poika pudonnut syöttötuolista. =D Noh, täytyy kokeilla vaikka itse keitää seitiä ja laittaa kasvista sekaan.

Onko joku muuten jo kokeillut niitä 8 kk karkeampia soseita? Tai tehnyt itse karkeampaa? Kaupassa oli joku Hedelmäiset palat tms, jota ajattelin kokeilla.

Ihana ilma. Pikkupakkanen ja aurinko paistaa. Luntakin on maassa ihan hitusen verran. =)

Huomenna meillä onkin jo 8 kk neuvola (pari viikkoa etuajassa kun meidän alueella ei ole ollenkaan terveyskeskuslääkäriä...). Lisää kuulumisia sen jälkeen.

Ai niin, käytiin lauantaina hakemassa influenssarokotus. Ei tullut mitään sivuvaikutuksia.

Riikka ja E

Hei,

täällä myös noustaan kontalleen, mutta nappaan syliin ennen itkuja ja annan maitoa, niin unet jatkuu.

Hei Riikka - meidän neito on ensi viikolla 8kk. Taitavat olla melko samanikäisiä nämä meidän vauvelit.

Me kävimme aamulla influenssarokotteen ja se kyllä itketti kovasti. Sanoi terkkarikin, että miksiköhän on kaupunki niin kirvelevän version valinnut. Toivotaan ettei tule mitään seurauksia siitä.

Kohta lähdetään junalla körryttämään mummolaan. Matka vie nelisen tuntia ja neiti on jo vanha tekijä junassa. Toivotaan kuitenkin, että matka sujuu rattoisasti.

Kivaa viikkoa kaikille!

RvaH

Meidän neuvola onkin vasta keskiviikkona. Hyvä että tuli tarkistettua, muuten olisin vaan mennyt sinne huomenna ja ihmetellyt miksei lääkäriä näy... Ja ei se nyt ihan kahta viikkoa etuajassa ole, puolitoista vain. Poika syntyi siis maaliskuun vika päivä.

Hassua, meidän neuvolassa sanoivat influenssapiikistä ettei se kirvele lainkaan. Eikä kyllä itkettänytkään oikeastaan yhtään.

Ihana ilma :-)!

Hupsista: On pitänyt monesti kysymäni, että kuinkas kävi kun joskus aiemmin uumoilit että voisi alkaa massu kasvamaan?

Ja Ellastiina, sama homma, viime yökyläilyn jälkeen tulin siihen tulokseen, ettei ihan heti lähdetä minnekään yöreissuun... Yö oli varsinaista hulabaloota! Samoin muutenkin jos illan kuviot menee liian pitkälle ja on ollut jotain normista poikkeavaa kovin myöhään.

Aika moni on tuntunut ottavan influenssarokotteen... Me ei vieläkään olla päätetty, ensi viikolla olisi neuvola. Mietitään, että pärjättäiskö ilmankin...?

Poitsun iho on pitkästä aikaa tosi hyvänä (hui, pelottaa kun ääneen sanoo, että kohta kukkii) ja kakkakin tulee kerran päivässä! Hedelmäsoseet ja probiootit varmaan nyt helpottavat ummetusta, mukavaa kun tulee suuremmitta ponnisteluitta ja selvästikään ei tee kipeää. Eipä olisi uskonut, että kakan tulostakin voi iloita ;-D!

Vai niin, kuulunee taas asiaan nuo touhukkaat yöt, kerran niin monen vauvalla niitä riittää, Riikan ja RvaHoonkin. No jospa ne sitten tasoittuisi jossain vaiheessa, viime yö oli meilläkin ihan hyvä, paitsi aamu alkoi jo 5.30 vaikka pari tuntia sitten oli syöty ja kuivat yöpöt ja vaipat vaihdettu...

Mutta täytyy mennä...

nostelen vähäsen =)
Ja vastaan nopsaan Loviisalle, että eih, testit oli kaikki negaa ja eilen sitten viimein alkoi menkat. Ei vielä siis =)
Toisaalta olen tyytyväinen. Olen alottelemassa uusia työjuttuja ja haluaisin tehdä sitä nyt vähän aikaa. Mutta kolmannen haluaisimme jossakin vaiheessa=)

Nyt unelle!

Iltaa!

Käytiin ke neuvolassa, ja tuoreet mitat ovat 10290g, 73,5cm ja 47cm. Muutenkin kaikki ok, lääkärillä vaan oli hirveä kiire eikä paljon puhua pukahtanut...

Onko jonkun vauva päässyt jo pulkkailemaan? Mietin pitäisikö pojalle ostaa vauvapulkka. Vaikkei se vielä istukaan kunnolla. Mutta olisi kiva kokeilla mitä poika siitä tykkää.

Entä onko joku ostanut kenkiä tai kosteudenpitävää toppahaalaria? Kokemuksia niistä otetaan myös vastaan!

Tänne ei ihmeempiä. Yöt menee vaihtelevasti. Pari yötä poika nukkui 21-07 heräämättä, viime yönä nukkui 20-05 sitten söi ja nukkui 08 asti. Päivälle ei unta enää meinaakaan riittää. Tänäänkin nukkui puoliltapäivin tunnin ja alkuillasta 15 min. No, sammuikin yöunille jo puoli tuntia sitten.

Mies on pikkujouluissa ja nautin täällä rauhallisesta illasta. =)

Mukavia talvipäiviä!

Riikka ja E

Heipä hei ja ihanan lumisia terveisiä sawosta :) minä täs kovasti matkakuumetta poden... parin tunin päästä ois lähtö tallinnaan... ei sinänsä jännitä, mut ku on niin liukasta tuol tien päällä et toi bussi matka vähä jänskittää :) toiv ei kauheeta myrskyä ja myräkkää lupaa...

Öhmö vaan kasvaa ja komistuu ;o) Meno on hurjaa ja kävely pienen tuen kanssa jo aika tasaista... pieniä aikoja seisoo jopa tuetta... meillä jännätään joko ennen joulua jopa käveltäs... äiti toki toivoo et ei viel, sais mennä tonne reilusti kevään puolelle ;o)

mut ei kai täs auta ku alkaa laittaa kamoja kasaan ja autoon niin ois ees ajoissa bussis istumas ni ei tarttis peräs juosta :D

Mukavaa loppuviikkoa kaikille...

Anskuli ja öhmötti

Mukavaa reissua Anskulille. Voi "pikku" öhmöttiä,, pesukoneessako sitä ollaan? X)
Meille ei muutaku flunssaa ja korvatulehdusta :( Plääh,, joulua odotellessa..
-piikkisiili ja typy-

Heippa!

Anskulin öhmötti on kyllä mainio! =) Pesukoneesta kurkistelee... Ja käveleekin jo tuen kanssa.

Piikkisiilin perheeseen pikaista paranemista! Sairastaminen on tylsää...

Tänne ei ihmeitä. Poika sai naapurista vanhan vauvapulkan, ja pari kertaa on käyty kokeilemassa. Ei vielä jaksa istua kovin kauaa, mutta jatketaan harjoituksia. =) Ajattelin että ostan kosteussuojatun toppahaalarin sitten alennusmyynnistä (jos niitä silloin enää löytyy). Kosteussuojatut tumput ja töppöset on myös hankintalistalla.

Jaaha, meillä taitaa kätinästä päätellen olla jo ruoka-aika.

Riikka ja E

Heipä hei

Meillä täällä vatsataudin kourissa taisteltu ja se näyttäs ny olevan loppu suoralla... tänään ei oo enään kukaa oireillu...onneks ite ja öhmötti selvittiin siit...

Jep jep... reissussa siis öhmötin kans käytiin ja matka meni tosi hyvin laiva yötä lukuun ottamatta... Pikku herra päätti kiukuta koko yön ja ehkä n tunti kaikkiaan nukuttiin ja seuraavana päivänä 9 tuntia tallinnassa kierrellessä kerkes monet unet vaunuissa ottaa :) hyvähän se sit oli nukku... noh onneks ite sai sit bussis kotimatkal rankan reissun päätteeks vähä nukuttua ku oli kaukalo mukana ni sai pojan siihe kii... ei tarttenu pelätä et jos ei nukukaa ni putois... mut joo ei ihan heti uudelleen :)

ei kai täs auta ku alkaa nukkumaan vaik koko päivä onki menny vähä niinku uni velkoja pois nukkues... huomen jos lähtis shoppaileen joitai joulu lahjoja jotta sais niit siskon mukana laitettua toisen siskon lapsille :)

Hyvää viimeistä marraskuun iltaa kaikille :)

Anskuli

Huih,, se on jo joulukuu.. Pienten ensimmäinen joulu lähestyy huimaa vauhtia. Meille ei kyllä pukki vielä tule vierailemaan, miten muilla? Varmaan tulee, kun on noita jo vähän isompia monilla?

Meillä typykkä oppi konttaamaan :) Hurraa! Ja tukea vasten nousee jo vähän..

Eipäs tuota ihmeitä, seku nostelen..

Oltiinpa pudottu kauas ennenkuin Piikkisiili meitä nosteli.
En ole muka ehtinyt aikoihin kirjoitella, lukemassa oon käynyt, mutta ei oo ollut paljon lukemista =)

Oltiin ke 8kk neuvolassa ja mitat olivat: 70,1cm ja 8520g. Kaikki ok. Ei sais vertailla, varsinkin kun tytöillä eri isät, mutta mun esikoinen oli tuon kokoinen 1 vuotiaana.... Oli kyllä oikea kirppu ja vieläkin ikäisiään paljon pienempi.
Meillä on opittu lyhyessä ajassa paljon uutta. Tyttö oppi reilu vko sitten konttaamaan, muutama päivä sitten istumaan ilman tukea ja nyt yrittään nousta seisomaan tukea vasten. Polvillaan kököttää jo. Yötkin on sitten olleet aivan hirveitä.... yhden 20 kertaa sai olla tuttia laittamassa suuhun. Tyttö myös hillui sängyssä itekseen, mutta kun en reagoinut niin nukahti takaisin. Meillä on mies reissussa, joten tein itekseni sellaisen radikaalin liikkeen, että otin tytöltä tutin pois. Ja kas, meillä on nukuttu sen jälkeen erittäin hyvin!! Viimeiset 2 yötä yhtä kyytiä puoli kasista aamu puoli seiskaan!=)
Tyttö ei ole kaivannut tuttia yhtään. Käytössä se olikin lähinnä iltaisin ja päikkäreillä.

Muuten tänne ei kuulu mitään erityistä. Tyttöjen kanssa aloitetaan ensi viikolla jouluvalmistelut. Mies palaa kotiin viikkoa ennen joulua ja sitten tehdään jouluostokset.

Toivottavasti Anskulin porukka on parantunut.
Me ollaan kans mietityy laivareissua, mutta miten niihin hytteihin mahtuu vaunut/rattaat kun ne on niin ahtaita?? Vai olitteko perhehytissä? Eiks sellasiakin oo...

Lumet sitten tuli ja meni, mutta jos jouluksi tulisi uutta niin olisi ihanaa!=)

Yritän kirjoitella vähän useammin taas=) Terkkuja kaikille!
Aina välillä tulee mietittyä odotuspuolelta tätä porukkaa. Tohippi ei ole tainnut kirjoitella tänne ollenkaan. Ja Sannasen ja poikien elämästäkin olisi mukava kuulla. Ja tietty kaikkien muidenkin!!=)

Nyt kahville=)

hupsis ja sohvi, tiistaina 8kk

Moikka,

ohi ketjun taas kirjottelen, kun en mikään vakityyppi ole. :) Meillä tytö on 7kk, neuvolaa ei tässä kuussa olekaan, mutta taitaa tuo lähennellä jo 70cm. Sen verran on alkanu 68cm vaatteet kinnaamaan. Pari viikkoa on meillä kontattu kovaa vauhtia karkuun ja nyt jo tukea vasten noustaan seisomaan. Tänään huomasin ensimmäisen hampaankin puhjenneen. :) Kehitys on huimaa. :)
Myö asutaan evakossa, odotetaan oman kodin avaimia ja remontin alkamista. Ei oo helppoo tää muuttaminen yms. pienen lapsen kanssa. Tuntee itsensä vähän avuttomaksi, kun pitää koko ajan tuon pienen perässä juosta, varsinkin kun osuvasti muuttoon oppi tuon konttauksenkin. :)
Imetyksen lopettamista olen päässäni miettinyt. Lähinnä illalla, yöllä ja aamulla tyttö syö enää rintaa. Yösyötöistä varsinkin haluisin eroon. Olen aika väsynyt, kun ei saa nukuttua. Sen tyypin ihminen olen, että kaipaisin kunnon unia. Päivällä tyttö ei juurikaan huoli enää rintaa. Ja siitähän minulla on sitten huoli, että riittääkö maidon määrä tytölle, kun juo vain vettä siis päivisin. Niitä vauvojen jugurtteja syö kyllä sitten välipalana tai jälkiruokana lähes joka päivä. Mielipiteitä? Olen funtsinu, että ollaanko myö ihan hakoteillä tässä ravintohommassa... Pitäiskö tässä sit alkaa antaa pullosta korviketta vielä?

Pulkkaa ollaan ajateltu tytölle joululahjaksi, jos tänne eteläänkin tulis joskus lunta. :)

Iloista joulunodotusta! :)

Moikka,

ohi ketjun taas kirjottelen, kun en mikään vakityyppi ole. :) Meillä tytö on 7kk, neuvolaa ei tässä kuussa olekaan, mutta taitaa tuo lähennellä jo 70cm. Sen verran on alkanu 68cm vaatteet kinnaamaan. Pari viikkoa on meillä kontattu kovaa vauhtia karkuun ja nyt jo tukea vasten noustaan seisomaan. Tänään huomasin ensimmäisen hampaankin puhjenneen. :) Kehitys on huimaa. :)
Myö asutaan evakossa, odotetaan oman kodin avaimia ja remontin alkamista. Ei oo helppoo tää muuttaminen yms. pienen lapsen kanssa. Tuntee itsensä vähän avuttomaksi, kun pitää koko ajan tuon pienen perässä juosta, varsinkin kun osuvasti muuttoon oppi tuon konttauksenkin. :)
Imetyksen lopettamista olen päässäni miettinyt. Lähinnä illalla, yöllä ja aamulla tyttö syö enää rintaa. Yösyötöistä varsinkin haluisin eroon. Olen aika väsynyt, kun ei saa nukuttua. Sen tyypin ihminen olen, että kaipaisin kunnon unia. Päivällä tyttö ei juurikaan huoli enää rintaa. Ja siitähän minulla on sitten huoli, että riittääkö maidon määrä tytölle, kun juo vain vettä siis päivisin. Niitä vauvojen jugurtteja syö kyllä sitten välipalana tai jälkiruokana lähes joka päivä. Mielipiteitä? Olen funtsinu, että ollaanko myö ihan hakoteillä tässä ravintohommassa... Pitäiskö tässä sit alkaa antaa pullosta korviketta vielä?

Pulkkaa ollaan ajateltu tytölle joululahjaksi, jos tänne eteläänkin tulis joskus lunta. :)

Iloista joulunodotusta! :)

Heippa!

Meillä poika saa nykyään aina raivarit kun olen tietokoneella. Johtuu osaltaan varmaan siitä, että yrittää koko ajan päästä johtoihin käsiksi ja joudun jatkuvasti kieltämään ja hakemaan pois. No, yritän nyt pikaisesti kirjoitella jotain...

Meilläkin noustaan tukea vasten polvilleen. Poika ei vielä konttaa, mutta nousee kontilleen ja hytkyy siinä. Istuminenkin on tukevoitunut, mutta ihan vielä en uskalla jättää itsekseen istumaan. Pinsettiotetta sen sijaan en ole vielä havainnut, poika yrittää vaan kahmia kaikkea koko kouralla. =)

Yöt nukkuu nykyään heräämättä, yleensä noin klo 20-07. Klo 05-06 herätys ja tissittely on jäänyt pois. Aamun pikkutirsatkin on jäämässä pois. Päiväunille menee sitten ko 12 maissa, nukkuu 1-3 tuntia. Illalla saattaa ottaa pikkutirsat vielä. Tuntuu että unen määrä vähenee koko ajan, varsinkin päivällä. No ei sen väliä, kun yöt menee noin hyvin.

Imetän edelleen 5 kertaa päivässä, joka aterian jälkeen. Nyt on kyllä alkanut tuntumaan siltä, että imetyksen voisi jo lopetella. Mitään ongelmia rinnalla olom suhteen meillä ei kyllä ole, poika on todellinen tissin ystävä. =) Mutta äiti haluaisi saada kroppansa taas itselleen ja vähänkö olisi luksusta ostaa jotkut ihanat, kauniit uudet rintaliivit... No, onhan niitä syitä muitakin, mutta ei mitään pakottavia. Siksi mietinkin että pitääkö vaan jatkaa sinne asti kun tissi kelpaa (meidän pojan tapauksessa varmaan kouluikään asti... =D) vai saako itsekkäistä syistä lopettaa jo aiemmin.

Jaanu, anna toki korviketta tytölle päivällä. Ei kannata enää opettaa pullolle, vaan nokkamukiin mieluummin. Tai jopa tavalliseen mukiin, jos se sujuu. Nokkamukeja on tarjolla erilaisia, on venttiilillä (eli pitää imeä) tai ilman, on kovaa ja pehmeää nokkaa. Meidän poika juo sellaisesta kovanokkaisesta venttiilillä varustetusta mukista. Ei tosin vielä kovin sujuvasti, mutta pieniä määriä kyllä.

Meilläkin tutti on jäämässä pois. Käytetään enää päiväunilla ja autossa. Joskus iltaisin nukahtamisen helpottamiseksi, mutta poika sylkee tutin aina itse pois eikä herää sitä kaipaamaan. Osaa kyllä laittaa tutin itsekin suuhunsa jos se sattuu käsiin osumaan.

Mukavaa joulunodotusta!

Riikka ja E 8 kk ja vähän päälle

Yhteistyössä