HUHTIMAMMAT-MAHTIHUMMAT -08

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anskuli79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä teen kaurapuuron pikahiutaleista mikrossa.. alussa soseutin sauvasekottimella valmiin puuron. Mutta nykyään menee ihan normaali versio, sekaan jotain marja/hedelmäsosetta. Kaupan purkkiruuat uppoaa hyvin...

päivärytmistä... Heräillään seiskalta. Neiti leikkii lattialla ja ysin maissa syyään puuro ja d-tipat sekä tissiä, sit nukkuu (jos nukkuu...) puol tuntia. 11 maissa syyään puuroo uudelleen ja tissiä ja yritetään unta. iltapäivällä tasaiseen tahtiin tissiä, välillä pienet unoset. klo 18 perunaa/maissia+lihaa/kalaa ja yöpuku päälle ja lähetään tissittelemään vinttiin. Nukahtaa joko pian tai sit vasta kasilta... yöllä herää klo 24, 03, 05 syömään (ainaki nää kerrat).. viime yönä vähän useammin, kun ylös tulossa hammas ja se tais kiusata unia.

neiti pyörähtää kumminkin päin ja pääsee potkuttelemalle eteen ja taaksepäin... istuu aika hyvin kun laitetaan istumaan, mutta ei nouse itse. Silti syötän vielä sitterissä, syöttötuolissa tahtoo kallistua jompaan kumpaan suuntaan. Mutta tykkäis olla sitterissä... vaipanvaihto hoitopöydällä on vähä taistelua, kun haluais olla kyljellään ja pääpuolessa hyllyllä on kaikkee mielenkiintoista... vaipat pitää nakella lattialle tai syyä... usein vaatteet pitää sit laittaa päälle sylissä, kun tyttö kiemurtelee...

:) muillakin vaipan vaihto ja pukeminen haasteellista... Me siirryttiin jo käytännöllisyys syistä housu vaippoihin kestoilun ohessa...

Öhmötille on kehittynyt mukavasti luonnetta... en kyl tiiä keneltä luonteensa periny... minä kun en tunnusta noin jääräpäinen olevani :D heh...

Pitäs raahautuu kaupungille, mut jotenki motivaatio pula ku joutuu yksin lähtee koko orkesterin kans... ku on noi koulukkaatki lomal... matkatoimistos pitäs käydä kyselee hinta tarjouksia, kun lähdetään äidin kans marraskuus tallinnaan joulu shoppingeille :D

Mut ei täs kai auta ku alkaa ettii lapsille vaatetta päälle... niih ja jos jotai ittelleki :D

Mukavaa syyspäivää

Anskuli ja öhmötti

kolmannen sivun alareunasta nostelen..

laitettaisko vaikka galluppia... Oottako liittyny huhtivauvojen kanssa kerhoihin?? Me ollaan netissä Liberossa ja Piltissä sekä Pampersin sivuillakin ollaan kirjauttuneena. Sit ollaan kahdessa kirjakerhossa. Eilen haettiin Liberovaipoilta tullut lahja Lindexiltä. Sen sisältökin kuulemma vaihtelee .. me saatiin vaippoja, sukat, käsinukke, kertis-ruokaliinoja, vauvaliinoja ja äitille sidepaketti.Mitäs muitten paketissa on ollu??

MItä teille muuten kuuluu... N:lle on tulossa ylöskin hammas.. Jos tää palsta ei aktivoidu, nii voijaan Anskulinki kans siirtyä vaihtamaan mielipiteitä mailiin... Ootko muuten Anskuli naamakirjassa?? Mä oon ollu viikon verran, ihan kivalta hommalta tuntuu...

Heippa hei!

Hiljaista on tosiaan tässä ketjussa taas pidellyt. Toivottavasti tämä ei nyt ihan kokonaan kuihdu, mun mielestä on ollut tosi kivaa kirjoitella teidän kanssa ja vaihtaa kuulumisia ja ajatuksia.

Me kuulutaan libero-kerhoon ja piltti-kerhoon. Vau-kirjakerhoonkin kuulutaan, vaikkei olla tilattu kuin se tutustumispaketti. Sitten ollaan myös Napero-kerhossa (Keskon). Pampersilta tulee toisinaan jotain postia, vaikkei niiden kerhoon kuulutakaan. Noista Napero ja Piltti on sellaisia, joihin liityin oikeastaan vain ilmaislahjojen takia. =)

Liberon paketissa meillä oli housuvaippoja, sidepaketti, puhdistuspyyhkeitä, kertakäyttöruokalappuja, pallo, jotain kylpyöljyä ja kuponki jolla saa lindexiltä vauvan sukat kaupan päälle kun ostaa vauvanvaatteen.

Jatketaan vähän samaa teemaa, eli keräilettekö jotain merkkejä tms? Siis esim. libero-kerhoon merkkejä vaippapaketeista? Mä olen kerännyt liberon merkkejä (ja yhden satsin lähettänytkin jo), semperin ruokapurkkien etikettejä (joita pitää kyllä kerätä aikamoinen määrä ennen kuin saa lahjan) ja lambin merkkejä (pari pehmolelua on jo saatu).

Mun mielestä muuten ne housuvaipat oli tosi hankalia käyttää. Paljon helpommin saa kiemurtelevan lapsen päälle teippivaipan, kuin pujotella jalkoja housuvaippaan. Ehkä sitten kun lapsi seisoo jo tukevasti, nuo housuvaipat on kätevämpiä?

Meille ei kuulu kovin ihmeitä. Poika taitaa taas tehdä hampaita, koska kädet on jatkuvasti suussa ja kuola virtaa. Tässä nimittäin oli jo välillä sellainen vähäkuolaisempikin kausi... =) Poika juttelee hirveästi. Kiljuu ja mölisee, mutta eniten örisee ja murisee. Jokseenkin huvittavan kuuloista. =)

Liikkeelle poika ei vielä(kään) pääse, mutta mahalla ollessaan nousee konttausasentoon ja huojuu siinä. Uusi huvi on hakata leluilla lattiaan. Erityisen kiva ääni kuuluu kun takoo puista helistintä parkettiin. Myös patteria hakkaamalla saa aikaan kivoja ääniä. Terveisiä vaan naapureille... =D

Minkäs kokoisia vaatteita teillä käytetään? Meillä käytetään 74 cm. Seuraavaa kokoa olen jo vähän ostellut valmiiksi, mutta lisää tarvitaan vielä.

Entäs korviketta (ne ketkä käyttää)? Mietin vaan kun kaupassa pohdin nan1 ja nan2 välillä. Nan2 on 4 kk alkaen, eli pitäisikö sitten antaa sitä?? Nan1 ollaan käytetty tähän asti.

Jaaha, nyt pikapikaa ripustamaan pyykit ennen kuin poika herää uniltaan. Tulkaapa muutkin linjoille sieltä!

Riikka ja E

Heissan ja terveisiä Saksasta ja Hollanista!=)

Lennot meni aivan mahdottoman hyvin. Ei tuntunut pikkuneidin korvissa yhtään. Menomatkan nukkui kokonaan ja tulomatkan oli melkein kokonaan hereillä ja viihtyi hyvin. Nukahti sitten kesken laskeutumisen.
Esikoinenkin lensi ekan kerran ja pelkäsi aika paljon ensin. Rentoutui sitten kyllä kun oltiin ilmassa.
Matka meni muutenkin kaikin puolin hyvin!

Hiljaista on tosiaan ollut, mutta koitetaanpa nyt olla aktiivisempia =) Mustakin on kiva kirjoitella tänne!

Tein muuten sen testin, negatiivinen oli. Silti ihmettelen missä mun kuukautiset luuraa, kun ei vaan kuulu... Pillerit lopetin jo elokuussa.
Uusi vauva saa tulla jos on tullakseen, mutta toisaalta haluaisin nauttia tytön vauva-ajasta rauhassa.

Me ei kuuluta mihinkään kerhoihin. Kun esikoinen oli vauva, niitä oli ihan riesaksi asti, joten nyt en lähtenyt mihinkään mukaan.
Aina silloin tällöin alan kerätä jotain merkkejä, mutta kesken se aina multa jää =)

Tällä hetkellä on 68cm vaatteet käytössä, mutta joitakin 74cm on jo hankittu.
Mä katoin kokolapusta että meidän pakkauksen talvihaalari on 68cm mutta kyllä se kokonsa puolesta on 86cm. Kai... Mitä kokoa teidän pakkauksen haalari on? Meidän kokolappuun lienee iskenyt painovirhepaholainen =)

Mä lopetan nyt imetyksen kun tuo reissu on ohi. Maidon tulo aivan minimaalista. Samalla meinataan lopettaa yösyöttö, josta tuli "pahe" näiden levottomien öiden myötä. Tissi suuhun ja unta palloon=) Neuvolassa juteltiin, ja tarvetta yösyömiselle ei ole kun tyttö saa sen 5 ateriaa päivässä + korviketta ja hedelmä/marjasoseita.

Korvikkeista meillä on käytössä Tutteli 2, ja vaihdettiin siihen kun tuli puoli vuotta täyteen. Ei mitään hajua miten eroaa 1sestä, mutta se meillä on käytössä.
Nan ja Semper korvikkeet ei meillä kelvanneet.

Päiväkahvittelun aika!=)
Herätys, muutkin kirjoittelemaan sieltä!!=)

heipä hei täältäkin suunnalta

senora naamakirjas tulee pyörittyy joka päivä.... Sieltä mut pongaa omal nimel ihan julkisesti ;o) Lisäsin sut kaveri listaan :) toivottavasti bongasin sut enkä jotai muuta :D

me kuulutaan varmaan kaikkiin kerhoihin :) naperoon, pampersiin, liberoon olikos muita :D liberolta ei ole saatu sitä puolivuotis pakettii ja kyllä meinaan harmittaa... ajattelin josko laittaisin sinne viestiä... tahtoo sen :D

meil vieläki pääasias imetyksel mennään, mut soseitakin välis menee vähän... oma kätisesti on alettu maissi naksuja syömään ja ne on muute hurjan hyvii öhmötin mielestä :) tänään nla mitat eli 6.5kk: 8710g ja 70,6cm. Nyt mennään kuulema molemmis tasaisesti keski käyrällä ja paino pituuteen nähden ihanne painossaan... Meillä siis jo liikutaan, kuten olen aiemmin maininnutkin... eli nelivetona mennään, istuu tuetta ja nousee itse istumaan, samoin tuen kera noustaan jo seisomaan... alas tulo tosin ei onnistu niinkään :) nyt menny jo muutemia öitä ilman uni syöttöö eli aletaan varmaankin nukuttamaan jo omassa sängyssä, vielä siis nukkuu viekus...

Nyt alettava pakkaamaan esikon tavaroita... lähtee leirikouluun huomenna ja tulee vast pe takas... niisk ja äitiä jännitää varmasti enemmän ku poikaa :)

Anskuli ja öhmötti

Ei voi ku hämmästellä Anskulin J:n elikkäs öhmötin liikkumista. Meillä tyttö istuu kun istutetaan, mut meinaa valahtaa jommalle kummalle kyljelleen. Juu oikean tyypin löysit naamakirjasta.

Kiva oli kuulla Riikankin arjesta... Meillä kans kaikkea hakataan... Onneksi ei oo pattereita eikä naapureita, joita kalisuttaa, mutta voi lattiaparkaa... Täytyy sitte muutaman vuoden päästä hioa ja lakata.

Hupsista käyny jo lentelemässä... Meillä taitaa mies sittenkin lämmetä siihen ajatukseen, että käytäis etelässä sit tammi-helmikuussa...

Anskulin öhmötti on kyllä melkoinen liikkuja! Meilläkään ei istuta vielä kunnolla. Suojeluheijasteet puuttuu ja istualtaan kyljelle kaatuminen on pojan mielestä vain kivaa leikkiä. =)

Aiotteko ottaa vauvalle influenssarokotuksen? Meillä sen saisi ilmaiseksi (kaikki 6-36 kk ikäiset lapset saa). Mietin vaan että onko se tarpeellinen, kun en itsekään ole ikinä sitä oikeaa influenssaa sairastanut. Lievempiä flunssia toki, mutta niiltähän se piikki ei suojaa. Tuleekohan tuosta rokotteesta jotain oireita tai sivuvaikutuksia? Rokote annetaan 2 erässä ja reilun 3 viikon päästä voisi hakea ekan satsin.

Hupsistakin käynyt lasten kanssa matkoilla. Kiva kuulla että reissu sujui hyvin. Ja senoralla suunnittelu päällä. Meinaatteko lähteä koko perheen voimin?

Mekin matkailtiin tänään. Mentiin ekan kerran bussissa vaunujen kanssa. Kyytiin päästiin helposti, vaikka kuski ei voinutkaan "niiata" bussia. Poistuttaessa sitten yksi kiltti setä auttoi.

Äp:n toppahaalari on kyllä tosi iso. Kokolapussa on meilläkin 68, mutta 86 taitaa olla lähempänä totuutta. Joku sanoi, että se olisi 68 kun hihoissa ja lahkeissa on käänteet ja 86 kun ne on suorina. =)

Moi pitkästä aikaa,

aina välillä käyn täällä lukemassa kuulumisia, mutta jotenkin ei koskaan ole tarpeeksi aikaa kirjoitella - mukamas. Tai sitten meidän elämä on niin tapahtumaköyhää, etten koe tarpeelliseksi raportoida siitä. Osansa varmaan tekee se, että tämä on jo meidän viitonen, joten oikeasti mikään ei ole uutta...

Onhan tietysti neidin oppimat asiat ihania, liikuttavia ja on tosi kiva seurata hänen kasvuaan, mutta kuitenkin, kaikki on jo käyty moneen kertaan läpi :)

Neiti A oli 6kk neuvolassa 66,5cm ja noin 7,8kg, ilmeisen sopiva beibi. Meillä on syöty purkkimössöjä jo pidemmän aikaa, yösyömiset meillä loppuivat lähes alkuunsa, ja niinpä imetyskin loppui tuossa 4kk:n iässä, maitoa ei vain riittänyt, kun koko yö oltiin syömättä. Korvikkeena käytetään Tutteli 2, se on meille tuttu merkki, sitä jo 13 vuotta sitten oli olemassa, noi kaikki Nanit ja muut on jotenkin outoja meille, tai sitten me ollaan kaavoihin kangistuneita kääkkiä (ja mä siis olen 34v.)

neiti A ryömii, nousee karhunkävelyasentoon, mutta ei vielä ole hoksannut miten käsien tulee toimia, jotta voisi kontata. Hän myös istuu tuetta ja touhuaa tietysti aivan valtavasti. Eka hammas tuli kolme päivää sitten. Lelut ovat kiinnostavia, mutta kaikkein kiinnostavinta kuitenkin on kaikki kodin roinat, sähköjohdoista alkaen. Mulla on olohuoneessa sellainen korkea Ikean paperivalasin, sellainen tötterö, ja sitä on eri kiva rapsutella potkia.

Tavallista vauva-arkea täällä siis elellään, aamupäivät ovat rauhallisia, kun ollaan joko kahdestaan tai sitten 5-vuotias on meidän seurana, niinä päivinä kun ei ole päiväkodissaan. Illat on täynnä muiden lasten harrastuksia. Olen aivan tosissani jo miettinyt töihinkinpaluuta, sinne kun on jo oikeasti ikävä. Saas katsoa nyt, mihin päädyn, meillä saattaisi olla mahdollisuus saada yksi iso-vanhemmista meille kotiin A:ta hoitamaan, joten päiväkotiin tms. ei tarvitsisi viedä.

Mutta nyt yöpalalle, hyvää jatkoa kaikille, nauttikaa vauvoistanne!

Iceage ja katras

Ihana aamu! Neito heräsi ekan kerran 5.50 syömään ja sitten nukuttiin vielä 8.40 saakka. Aivan mahtavaa. Olin nimittäin ajatellut aloittavani unikoulun pari yötä sitten ja sen seurauksena herättiinkiin neljä kertaa ja vielä sitä seuraavakin yö meni ihan pipariksi. Sitten luovutin ja tadaa!!! IHANA YÖ TAKANA. Toivottavasti näin jatkuisikin.

Annoin eilen vain kasviksia, koska ajattelin, että lihat ja kala voivat olla masulle liian rankkoja vielä, niinpä kävikin, että yö meni hienosti. Me ollaan siis maisteltu jo broiskua, kalkkunaa, seitä ja possua. Nyt otamme maltillisemmin, koska on varmaan niin, että masu vaivaa muuten yöllä.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Lauantai ehtoota!

Lopultakin saatiin viime viikolla rokotus pois alta, monesti jouduttiin perumaan, kun iho niin kamalan huonona ollut. Ollaan pari kertaa käytetty akupunktiohoidossa, joka ihan oikeasti on rauhoittanut pientä miestä ja iho alkoi heti ensimmäisen kerran jälkeen korjaantumaan! Uskomatonta, mutta kun hätä on suurin, on kaikki keinot sallittuja. Ja miten ihana, kun juuri kun on heittämässä pyyhkeen kehään, niin helpotusta löytyykin yllättävältä taholta... Saa nähdä onko tämä vain hetken hurmaa, toivotaan että ei.

Mutta yöt on vielä melkoista elämöintiä, vaikka ei enää kutinakaan vaivaa. Pieni mies on niin tohkeissaan liikkeelle lähtö yrityksissään, ettei meinaa rauhoittua yöllä lainkaan kun heräilee... Noh, onneksi viime yön isä valvoi ja jostain kumman syystä nuo iskä-yöt on aina paljon rauhallisempia. Johtuneeko turvallisesta kuorsauksesta?!

Niin ja poitsujen mammoilta kyselisin, että millaisia vaippoja käytätte yöllä? Kun meillä ei meinaa sopivaa vaippaa yöksi löytyä, melkein joka yö on lakananvaihto edessä.

Mukavaa lauantai-iltaa ja jäädään jännityksellä odottelemaan, tuleeko se lupailtu myrsky vai ei...

Loviisa ja O 6kk ja viikko tai jotain päälle

loviisa meillä pikku miehellä yö käytössä on liberon housuvaipat... hyvin pitää pissan sisällä... varsinki ku must tullu niin neuroottinen et tarkistan joka kerta et hörhelöt on ulos päin kunnolla ja et pippeli on kunnolla eikä sojota miten sattuin ;o) edeltäjällä kun ain välil sattu näit vahinko pisuja ku oli hörhelöt ja kikuli miten sattuin :D

Mut nyt nauttimaan yhteisestä ajasta ukkelin kans vihdoinkin :D

mukavaa la iltaa

Anskuli

Hyvä et Loviisa löyti konstit O:n ihon kutinaan... Akupunktiosta ja vyöhyterapiastakin löytyy apu moneen ongelmaan...

Meillä tyttö käyttää ihan tavallisia Liberon vaippoja. 4 -koko menossa. Liberon paketissa tuli tuotenäytteet housuvaipoista. vähä hankalia vielä noi housuvaippojen pukemiset, ja on ne niin paljo kalliimpiaki.

Neiti leikkii puhelinkeskuksen kanssa tuossa lattialla, odottelee kummeja puolivuotissynttäreille.

Vai on Iceage lopettanu imetyksen? Toisaalta helpottaa, mut tissimaito lienee silti sitä parasta ravintoa?? Vaikka meillä syyään pottua ja puuroo nii silti tissiä yö kuten ennenki. Kerrat on ehkä harventunu... Ois pitäny laittaa vähä paperille noita syöntejä,niin osais verrata. On tää puoli puotta menny muuten hurjan nopeasti!! Tai oikeestaan vuosi. Eikös sitä vuosi sitten odoteltu ja jännäilty ultrakuulumisia... puoli vuotta sitten synnyteltiin ja ny katellaan lattialla häärääviä pienokaisia. meillä btw menee ny hermo ...

Iltaa!

Meidän pojalla on Liberon 4-koon teippivaipat. Sekä yöllä että päivällä. Jossain vaiheessa meilläkin meinasi imukyky loppua, ja keskellä yötä piti vaihtaa vaippa. Se oli kyllä joskus kauan sitten, kun poika söi vielä useasti yössä. Nyt ei ole kastunut sänky piiitkään aikaan (ja varmaan heti ensi yönä sitten...), mutta vaippa on kyllä aamuisin aika täynnä. Oletko loviisa kokeillut yhtä kokoa isompaa vaippaa yöksi?

Hienoa, että akupunktiosta löytyi apu teidän pojan ihottumaan. Meilläkin iho on taas menossa huonommaksi. Punaista laikkua on vähän joka puolella. En tiedä mistä johtuu, mitään uusia ruokamakujakaan ei ole lähiaikoina kokeiltu. Ehkä se on tämä syksy, itselläkin alkaa iho kuivua. Lienee sattumaa, mutta tämän ketju iho-oireilijat taitaa kaikki olla poikia...

Aika on tosiaan mennyt ihan älyttömän nopeasti. Muistan kun pojan ollessa ihan pieni ihmiset vaan hoki että aika menee nopeasti ja lapset on pieniä niin vähän aikaa. Silloin loputtomien imetysmaratonien aikana ei kyllä siltä tuntunut ja toivoi vaan että aika kuluisi ja poika kasvaisi...

Mitenkäs teillä sujui talviaikaan siirtyminen? Meillä ihan kohtalaisesti, huomasi kyllä että pojan kello oli tänään tunnin edellä. Katsotaan miten aikaisin meillä huomenna aamulla herätään...

Mukavaa viikkoa!

Riikka ja E 6 kk 3 vk ja risat

voih mun kamu ilmoitti tänään et niille tulee vauva :) vähä mä oooooon kade :P heh...

Meidän pikku ukko oli tänään tovin mummin hoivissa ja kun suuttuminen tuli ni se myös tuli... ei kelvannu mikää mitä mummi tarjos... mummi yritti antaa mukista tisu maitoo mut ei juonu, kun minä tulin ni joi mukista maidon ja lisääkin ois ottanu mut siirryttiin tisuun ku valmis maito loppu ;o) meillä siis öhmötti ei oppinu pulloon joten otettiin suosiolla nyt nokka muki tänään ekaa kertaa käyttöön :)

Aika kyl tosiaankin lentää ihan siivillä... öhmöttikin on jo kohta 7 kk... eilen otti ekaa kertaa muutamia askeleita tuen kanssa... Kyl mä oon sitä mieltä et sais oppii paaaaaljon hitaammin noita uusia asioita... mut on se ihanaa kun oppii uutta... :)

Mut nyt vois harkita mukkumaan menoa...

Hyvää yötä...

Anskuli ja öhmötti

Moikka!
Oon kans käyny välillä lueskeleen, mutten oo ehtiny muka kirjotella. Ja eipä tänne kummoisia kai kuulukaan..
Meillä 6kk neuvola vasta tällä viikolla, tyty jo sitten 6,5kk. Nooh,, Laittelen siis mittoja myöhemmin.
Kerhoista oli puhetta, mekin ollaan netissä Liberossa ja kirjakerhoista jo kolmessa (uppis, lastenparhaat, vaukirja). Tuota Liberon pakettia ei olla vielä saatu, oli loppuneet.. :(
Rokotteesta ei vielä olla päätetty.. Ku kovasti muutenki on kaikennäköistä rokotetta,, että tiiä sitten kannattaako sitä kaikkea otattaa?
Meillä neiti työntelee itseään taaksepäin ja nyt on alkanut nousta konttausasentoon. ryömi ei vielä. Istuu kans tuettaessa, mutta kellahtaa kumoon, jos ei tukea. Sitteristä karkaa vaivatta lattialle, joten aina on oltava vyöt kiinni:)
Kylvyssä ei tykkää käydä yhtään, on huuto samantien, jotenka käydään sit suihkussa. Siitä tykkää kyllä ja lemppari olis pitää suuta auki, ku vettä ropisee kielelle :D
Meillä edelleen tissutellaan ja lisäksi saapi puuroa illalla ja aamulla sekä kasvista päivällä. Joskus jälkkärinä/välipalana hedelmää. Broiskua on maisteltu pariin otteeseen, kalaa kerran (joka aiheutti yökkimistä :D).
Talviaikaan siirtyminen meni kohtalaisesti,, tai en tiiä ollaanko täällä ihan vielä kokonaan siirrytty ees :) Mutta kovasti yritetään. (illalla laitettiin nukkuun 19 ja herättiin 6.15) Normaalisti 20 ja herää 6.30-7. Yöt on ollu tosi risasia enkä oikein tiiä mikä vaivaa. Tissillä kyllä tainnuttus, mutta ku tahtoisin vähentää sitä (on pärjätty aiemmin pitkään yhellä syötöllä joskus klo 3-4 aikaan). Nuhaa on vähän ollu, joten en tiiä vaikuttaako sitten asiaan..
Hampaita on tullu läpi jo 5 ja kuudes paistaa ihan näkyvästi. Ehkä sitten sekin valvottelee? tiedä tuota..
Mitä ootta meinanneet isänpäivälahjaksi? kahvia ja kakkua sänkyyn aamulla tms?Otetaan ideoita vastaan :) meillä ku on ihkaensimmäinen isänpäivä edessä..
Mutta joops, kivasti on kaikkien muksut kehittyneet ja hyvä että iho-oireilut on toisilla vähentyneet. Kovin on tosiaan aika mennyt nopsaan, kovasti olis jo vauvakuumeiluakin ilmassa, mutta olosuhteiden pakosta ei meilläkään vielä anneta mahdollisuutta toiselle. Vaikka minusta olis kyllä aivan ihana <3 Vauvauutisia kuuluu tosiaan täälläkinpäin joka puolelta, tosi kiva!
Nyt menen, rattaista kuuluu ähinää. Ulkona nukkumassa neiti. Vaikka täällä onkin tosi kurja ja kylmä ilma.. Mutta mikäpä se tuolla lämpimässä makuupussissa on kelliä :) Palailemisiin..

nyt meni kyllä herne vähän nenään...eiköhän se ole jokaisen oma asia, imettääkö vai ei. Ravinnon "parhaudesta" voidaan tutkimustenkin valossa 6kk-iän jälkeen olla montaa mieltä. Luulin, että tässä keskusteluryhmässä ei olis tarvinnut arvostella toisten ratkaisuja. Sitä paitsi, jos maitoa ei tule, niin sitä ei tule.

Kiitos vaippavinkeistä, pitänee kokeilla sitä housuvaippajutskaa, muuten ollaan käytetty sitä naturecare-vai-mikä-se-nyt-olikaan-lähes-kompostoituva-vaippaa, jotenkin tuntuu hengittävämmältä ja muutenkin mukavammalta poitsun iholle. Mutta tosiaan yöllä saa ne lakanat vaihdella, jos ei muuhun herää niin sitten märkiin lakanoihin! Niimpä, sitä "viisaria" saa olla kyttäilemässä, että varmasti on suorassa eikä sojottele minne sattuu ;-).

Kyllä aika tuntuu todellakin kuluvan nyt vauhdilla, sitä ei silloin tosiaankaan uskonut kun oli hurjin imetysrumba päällä...

Meilläkin yllättävän kivuttomasti kellojen siirto kävikin, eilen meinasi vaan olla systeemit sekaisin, mutta tänään taas melkein kuten ennenkin.

Yö oli pitkästä aikaa rauhallinen, pari-kolme kertaa sai tuttia etsiä, eikä edes maitoa poju kaipaillut (ekan kerran ikinä), mutta sehän ei tarkoita että siitä tulisi tapa ;-). Nyt illasta alkoi taas jalat kutiamaan, en tiedä, kokeilin parina päivänä maissia antaa, mutta melko heti alkoi itku joka kuulosti vatsakivuilta. Tuleneeko se nyt ihosta läpi?! Tuntuu vaan tosi kummalta, kun maissin kai nyt yleensä luulisi kaikille käyvän..?

Nyt en taaskaan muista mitä kaikkea meinasinkaan kommentoida... Mutta ajatuksissa olette kaikki, vaikka se pätkiikin...

Öitä!

Huomenet!

Pakko tulla tuntojaan purkamaan tänne, ettei vallan räjähdä! Hetken kun luulee, että JES, nyt helpottaa niin EI! Kertokaa mammat loppuuko tämä valvominen ja väsy ikinä...??!! Ja miten te jaksatte, kenellä on useampi lapsi?! Jos tämä tällaisena jatkuu, taitaa lapsiluku jäädä tähän yhteen (mieli varmasti muuttuu taas parempana päivänä, mutta just nyt tuntuu että huhhuh).

Yö ähkättiin ja kitskuttiin ja sitten jo puoli viisi ukkeli oli sitä mieltä että ylös! Tulee hemmetin pitkä aamu ennen aamu-unia, jotka tietenkin jäävät minimiin, kun takana valvottu yö...

Illalla piti jo kysymäni, että Riikka ja muut, keiden vauvoilla oli iho-oireita, löytyikö niihin syitä? Varmaan olette kertoneetkin, mutta en ole jaksanut hirveän paljoa lukea aikaisempia tekstejä.

Olettekos jo ajatelleet töihin paluuta? Vanhempainvapaat alkaa olla joulukuussa pidetty ja itse en ainakaan jaksaisikaan hoito-työ-koti-rumbaa tällaisen noin reilun puolen vuoden (ja joka taitaa vaan jatkua) univelan jälkeen.

Jaahas, nitinä jatkuu, kai pitää jotain sirkustemppuja keksiä ettei vallan mene överiksi...

Sorry ja kiitos, että sai vähän edes purkautua...

Parempia aamuja/öitä odotellessa!

Ps, hampaatkin tuntuvat samaan kutinaan puhkeavan...

Loviisalle tsemppiä! Toivotaan että teidän yöt rauhoittuisi tuosta vähitellen ja hyviä öitä alkaisi olla enemmän kuin huonoja.

Meidän pojan ihottumiin ei ole löytynyt syytä. Maidotonta dieettiä kokeilin silloin loppukesästä, kun kiinteitä ei vielä oltu aloitettu. Mutta se ei siis vaikuttanut mitenkään. Ihottuma tulee ja sitten taas menee, enkä ole löytänyt yhteyttä omiin syömisiin, pojan syömisiin tai muuhunkaan.

Ainoa mikä tulee mieleen on hampaat. Iho on nimittäin ollut taas huonommassa kunnossa ja kappas, tänään oli toinen yläetuhammas tullut läpi. Hampaita on nyt puhjennut noin kuukauden välein, ja nyt kun ajattelee niin iho on ollut huonona juuri samoihin aikoihin. Tai en ole ihan varma, kun ei ole tullut pidettyä mitään oirepäiväkirjaa (ehkä kannattaisi?)... Ja muutenkin ehkä vähän kaukaa haettua. Miten hampaat voisi aiheuttaa ihottumaa jalkoihin ja käsiin..? =)

Hampaita on nyt 5, 2 alhaalla ja 3 ylhäällä. Mikäli vanhat merkit paikkansa pitää, niin se kuudeskin hammas tulee tässä parin päivän sisällä läpi.

Maissi on muuten kai aika huonosti sulavaa (kuten perunakin), joten kannattaa ehkä kokeilla jotain muuta kasvista. Meidän poika tykkää bataatista, jolla me aloitettiin maistelut. Tai sitten voisi kokeilla riisipuuroa (esim. Muksun jauheesta).

Mulla ei ole työpaikkaa jonne palata, eikä uuttakaan hevillä löydy, joten olen kotona niin kauan kuin rahatilanne vaan sallii. Ja pää kestää. Pikkukakkosta mies haluaisi jo alkaa puuhaamaan, mutta itse olen sitä mieltä että vietetään pojan 1-v synttärit ensin. =)

Isänpäiväksi laitetaan varmaan kakut ja kahvit. Ajattelin jos kokeilisi pojan kanssa "maalata" jonkun kortin. Siis syötävillä väreillä. Lahjakin pitäisi ostaa, milloinhan sitä pääsisi yksin kaupoille...

Päivää vaan!

Loviisan tän aamun kirjoitus ois voinu olla mun kirjoittama!=) Meidän neiti on ruvennut heräileen puoli viiden maissa myös, ja aivan virkkuna! Nyt meinataan muuttaa rytmiä ja laittaa neiti selkeesti myöhemmin yöunille, koska tuntuu uni loppuvan kesken. Ja nälkäkin tuntuu olevan, kun saa iltapuuron jo seiskan maissa. Sen jälkeen vielä velliä/maitoa, riippuu vähän kuinka puuro on mennyt alas.

Mä olen myös lopettanut imetyksen, kun ei tule niin ei tule. Mielelläni olisin jatkanut, mutta en ala stressiä ottamaan. Mulla on käytännössä toiminut vain tuo vasen rinta kunnolla kesän rintatulehdusten jälkeen.
Mutta loviisalle lohdutukseksi, väsy loppuu aikanaan ja vauvakin alkaa pian nukkumaan paremmin=) Mutta lohduton on olo täälläkin kun alkaa kikatus kuuluumaan kukonlaulun aikaan.

Toinen hampu tulossa ikenestä läpi hetkenä minä.

Mä en ole töihinpaluuta ajatellut, kun sain fudut. Tosin osa-aika hommaa meinaan tehdä koko ajan, mutta kunnollista töihinpaluuta ei ole näköpiirissä.

Täällä ei ole vielä isänpäivä suunnitelmia, lahja on tiedossa. Syödään varmaan mun vanhempien kanssa mökillä perinteisesti=)

Nyt lähden kyläilemään kaverin luona.
Kiva kun tää ketju on aktivoitunut!!=)

loviisa meil ei sitä yökitkua niin sanotusti ole,mutta pikku ukko on illan virkku ja eilen taas piku herra kukku pirteenä viel kahen maissa ennen ku sain sen viekkuun rauhottuun tissille... siinä sit kerettiin nukkua joku tunti ku sit väliveli päätti klo 6 et nyt mute äiti herätään... kyl oikeesti käy väsymyksen päälle... ja tätä meillä on liki main joka ilta ja aamu... välil öhmis sit päättää tankata koko yön... tai no pitää minua huvi tuttina (ainaki sille tuntuu)

Öhmiksel tullu kans iho oireiluu... joistakin hedelmä soseista... kiivis päärynä soseesta ihan pahimmat...

Mä oon miettiny josko vuen vaihtees harkitsis töihin lähtöö... meil jäis sillo mies kotiin lasten kans... :)

hampaita meil vast tullu 2 mut kovasti kaikkee jyrsii et kova kutina suussa on, eli varmaan uusia on tuloillaan...

Mut nyt mentävä laittaa lohi uuniin... pääsee sit syömäänkin ;o)

Anskuli ja öhmötti

Huomenta taasen ja kiitos tsempeistä! Josko tosiaan kävisi niin, että olisi enemmän niitä hyviä kuin huonoja öitä (viime yö taas hieman helpompi onneksi)...

Ahaa, täällä siis muitakin aamuvirkkuja vauvoja, hupsiksen vauva heräilee meidän O:n kans samoihin aikoihin (huoh). Ja uskokaapa, että kun koulu-aika alkaa, niin eivät varmasti herää reippaina aikaisin ;-)!

Hienoa, että Anskulin mies meinaa jäädä vuorostaan kotiin :-)! Saakos kysyä minkä alan immeinen olet, tai suurinpiirtein...? Vissiin siellä odotusketjun alkumetreillä oli puhetta, mutta ei voi muistaa...

Aikas jännä huomio Riikalla tuon hampaiden ja ihon suhteen, mistä näitä tietää?! Lastenlääkäri sanoi meille, että atooppinen iho on siitä hankala, että se voi ärtyä mistä vain milloin vain... Että aikasmoista arpapeliä tulee olemaan. En muuten tiennyt, että maissi on huonosti sulavaa! Mutta hetipä sen melkein näki, että liian "jäykkää" kamaa meidän ukkelille, mutta hyvä kun nyt tietää. Kakka on nimittiäin tosi tiukassa tuon neocate-maidon tiimoilta. Ollaan kokeiltu rela-tippoja ja probiootteja antaa, että vähän helpottais.

Onks muuten ketään muita meidän ketjussa joilla on samat vaivat, eli viljat, maidot, muna, soija?

Riisihiutalepuuro on nyt pari viikkoa ollut meillä ainoana kiinteänä lisänä. Tuntuu, että mitä vaan yrittää kokeilla, niin lopputulos on sama, joko iho rikki tai sitten massu kipeänä. Nyt meinasin vähän mustikkaa kokeilla riisin joukkoon. Päärynää olen vähän lisännyt parin päivän aikana, saa nähdä. Hauskinta on, että ukkeli on ihan tohkeissaan kun näkee puurokupin, riehaantuu melkein ja innolla popsii kaiken mitä antaa. Säälittää vähän, jos näin vähiin käy syömiset toisella...

Täydellinen unohdus on käynyt salasanan suhteen, joten enpä pääse kirjautumaan omalla "nimellä" tänne... Enkä jaksa paneutua, miten uuden salasanan saisi.

Mukavaa päivänjatketta kaikille!

Yhteistyössä